Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči, neukvapte se. Uber se vám jen těžko vyplatí, tvrdí vládní analýza

Pro Uber jezdí v České republice více než dva tisíce řidičů. Někteří si tak jen přivydělávají, pro jiné je to práce na plný úvazek, ale všechny láká flexibilní zdroj peněz. Vládou zadaná analýza však tvrdí, že to s tamními výdělky není tak růžové, jak se zdá. A že si to řada řidičů neumí předem spočítat. Uber s tím však nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a84v89e16l 92O15h93a83r66e91k 2835525334895

To se jim fakt povedlo;-D

Tak Uber všude na světě kde jezdí vlastně dotují hloupí řidiři.

To si vážně myslí, že jim takovou hloupost sežerem?

Tuhle studiji bych nechal zadavateli do poslední koruny zaplatit.

0/0
27.2.2018 10:19

M58i79c91h95a88l 33M34a89l68á70t 3320443705942

Podle mě se pro Uber vyplatí jezdit, i kdyby to zaplatilo jen náklady na provoz auta i bez výdělku.

Abych nemusel provoz auta a lízing paltit z výplaty ze zaměstnání.

0/−2
26.2.2018 13:14

P53a12v88e77l 83K73r96á82l 5510389864958

Nějak jste zapomněl na to, že čím víc jezdíte, tím víc vám rostou náklady ;-D

+5/0
26.2.2018 13:17

J35a89n 10L66u26k41á46š 7257683313972

Ne vsechny naklady na auto jsou umerne najezdu. Pokud to ma nekdo jako drobny privydelek, muze to byt zajimave.

0/−1
26.2.2018 16:01

K41a43r41e70l 75Š25o28u83m57a44l 1984393648

Zajímavé to je, pokud to funguje tak, jak to bylo původně zamýšleno - tedy jako spolujízda - příklad - jedu každý den z Chodova do Letňan a večer zpátky (normální cesta do práce). Pokud chytnu spolucestujícího aspoň na jednu jízdu tak mám každý den 180,-Kč, nestojí mě to nic navíc a za měsíc mám v kasičce 3600,- takže de facto jezdím zadarmo.

0/−2
26.2.2018 16:41

O12n15d67ř58e92j 74K38r62y18š92t96o43f 6893111

Jenže řidič Uberu si koncovou adresu nevybírá tu si zvolí zákazník.

+1/0
26.2.2018 18:42

R54a90d96e54k 36N31e13u57m44a52n12n 5312672328545

Blbý je, že to není spolujízda

Takže chytneš z Chodova někoho třeba do Radotína a domů to máš ještě dál

S tou spolujízdou ti něco nalhali nebo IQ 70?

+1/0
26.2.2018 19:00

P38a61v36e59l 44K64r20á72l 5870329924928

Myslím, že při přepočtu na strávený čas ani moc ne.

0/0
26.2.2018 16:43

A32d49a43m 37F84a23r73i91n60i88c 5712187606546

prosim, zkuste si to v simulaci: https://ig.ft.com/uber-game/

problem ale hlavne zni... uber nezada od ridicu to co vyzaduje zakon

+1/0
26.2.2018 13:37

M70i25c56h70a17l 15M18a79l41á70t 3830543465432

Náklady na ujetí 20 000km jsou zhruba 45 000kč.

Na ujetí 20 000km není potřeba žádný servis apodobné kraviny které se píšou v článku.

Ale i kdyby bylo potřeba, tak to znamená, že 119 000kč za potřeby kolem auta můžu platit z výnosů Uberu, jinak bych to platil ze své kapsy.

Takže těch 119 000 by měli připočítat spíš do výnosů a ne do nákladů.

Když je auto moje, tak musím tak jako tak platit všechny ty náklady na pneumatiky, dálniční známky atd. Takhle to zaplatím z výdělku Uberu a nemusím to platit za své.

0/−2
26.2.2018 13:09

P27a19v31e42l 38K67r35á93l 5180749464538

Jenže když budete jezdit jen svoje jízdy, sjedete pneumatiky za výrazně delší dobu. A takhle funguje řada dílů v autě, že životnost klesá s ujetými kilometry. Takže za stejnou dobu vás údržba bude stát výrazně více. Stejně tak klesá rychleji cena vozu (stejně staré auto s vyšším nájezdem prodáte za méně). A to nemluvím o nákladech za ušlou příležitost (čas ztracený ježděním, kdy nemůžete dělat nic jiného). Přesně pro lidi s takovým krátkozrakým pohledem je článek určen ;-)

+6/0
26.2.2018 13:21

J58a61n 77C71e63p51e83k 1194496570

By mě zajímalo, kolik z těchto taxikářů Uberu platí řádně daně?

+1/−2
26.2.2018 11:42

M40a61r85t86i36n 51J18e72l52í39n75e39k 9747509665385

když je to přes tu jejich aplikace, tak asi musí, bych řekl

+3/−2
26.2.2018 11:52

A78d92a28m 75F16a81r33i62n56i55c 5112687176426

nemusi ... kuli tomu financni urad vydal tohle pro jejich ridice:

http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-seznam-dani/2017_DPH_Info-k-danovemu-posouzeni-povinnosti-poskytovatelu-prepravnich-sluzeb-UBER.pdf

+2/0
26.2.2018 12:06

K70a36r93e69l 77Š69o56u50m40a82l 1854453318

Tak analýza je asi správně, ale koncovému zákazníkovi je to asi jedno do té doby, dokud bude dost jedinců co to jako řidiči Uberu budou zkoušet :-)

+6/0
26.2.2018 11:02

J17a77n 28M86i37t15l34e71n90e89r 4721508581373

Tak tak a nebo magistrát nezačne účinně vymáhat dodržování zákonů.

+3/0
26.2.2018 11:06

P33a40v80e50l 48K64r19á67l 5480459144718

Ano, na tom je uber postavený, na ždímání řidičů, kteří si to chtějí zkusit (a nebo si neumí spočítat náklady). Ač si tu většina myslí, že proti zvolnění podmínek jsou pouze taxikáři kvůli možné konkurenci, uvolnění vadí i uberu - v tu ránu by mu totiž všichni řidiči odešli k jiným dispečinkům kvůli nižším poplatkům.

+6/0
26.2.2018 11:28
Foto

T96o81m37a61s 45B89e70n59d26a 1834377687734

K cemu je studie na 10 hodin tydne, kdyz 40 procent ridicu jsou z byvaleho CCCP a jezdi 12 hodin denne. Jednou jsem jel s borcem co zacinal 16 hodinu...

+6/0
26.2.2018 10:59

L63u81d69ě79k 45N30o29v29ý 2411329203591

A 16. hodinu asi nezačínal proto, že ho to baví, ale protože by se jinak pořádně neuživil. Takže to potvrzuje závěr té studie - jezdit pro Uber se nevyplatí. :-)

+2/0
26.2.2018 14:37

J41a47n 79L21u48k38á82š 7817643183522

V podstate to podporuje tvrzeni Uberu, ze jde o spolujizdu.

Pokud uz mam soukrome auto a Uberu venuju jen mensi cast najezdu, tak mi naklady zas tolik nevzrostou a prinesu domu dalsi penize. Pokud si koupim auto s tim, ze budu jen jezdit pro Uber, tak nejspis splacu nad vydelkem.

+1/−2
26.2.2018 15:37

R43a38d54e82k 78N98e21u48m12a21n76n 5842822498875

máš IQ alespoň 60, aby jsi pochopil, co je spolujízda?

+1/0
26.2.2018 19:03

A13n24t84o52n64í58n 27S11v13o52b90o47d77a 3554543859192

pro Uber bude jezdit hodně řidičů po svém zaměstnání a potom jsou ty výpočty k ničemu :-), zdravotní a sociální mají odvedené v zaměstnání, auto si pořídil pro sebe a tak ho může využít k vydělání peněz. To je jako jezdit svým autem na služební cesty, zaměstnavatel vám potom slušně sponzoruje vaše auto

+2/−1
26.2.2018 10:58

J54a39n 35M50i90t47l49e30n29e83r 4171478641613

To vše jde i bez aplikace. Dáte si třeba inzerát, že vozíte po práci soukromě lidi...

Problém je však právě se zákonem ...

+1/0
26.2.2018 11:04

A95n71t59o35n67í96n 21S52v92o26b36o50d39a 3874613429922

zákon je dnes zastaralý a překonaný, taxametr nikdy nikoho neochránil, papírová smlouva je v době emailu překonaná, ale tyto nesmysly stále platí :-(

+3/−1
26.2.2018 11:08

J57a35n 66M39i53t23l46e21n75e45r 4321448741203

Nemáte pravdu, taxislužbu lze například vykonávat třeba i bez taxametru, na základě předchozí smlouvy, která lze uzavřít i elektronicky ( i když je diskuze ohledně el. podpisu ).

Problém ale je, že někteří řidiči nemají průkaz taxislužby a vozidlo není zapsáno v evidenci taxislužby. A to zastaralé rozhodně není a i v novele se s tím počítá.

+2/0
26.2.2018 11:12

D63á47š89a 93Ž74a27l30u85d88o96v12á 5455192234495

Což je právě to zastaralé též. Proč by takováto služba měla mát průkaz taxislužby a ne třeba vlastní od Uber - s čipem třeba pro identifikaci a nač evidovat taxi vůbec? Pokud nemají právo užívat vyhrazený pruh a štafly, tak na co evidence a průkaz?

+1/−2
26.2.2018 12:13

J17a61n 67M86i90t58l22e97n32e52r 4581228231913

No třeba aby se zamezilo podvodům na pojišťovny, kdy platí pojistné jako za soukromý vůz. Průkaz řidiče je zase oficiální dokument, že vozidlo řídí tzv. osoba spolehlivá. Je to bezpečnostní opatření jak pro zákazníka, tak i pro stát.

+2/0
26.2.2018 12:26

A61d87a17m 28F16a72r12i49n92i85c 5242717706456

duvod je stejny jako vsude po svete.. mesta si regulujou dopravu a mhd aby byli pruchozi ...aby mohli mit data (ktere uber napriklad odmita davat) na zaklade kterych mohou planovat a regulovat problematicke prvky v doprave...

dalsim duvodem je bezpecnost... jak vozidel tak ridicu a cestujicich ... to byl duvod proc London neprodlouzil uberu licenci protoze nereagoval dostatecne v pripadech kdy uber mnel hlasit policii pripady.

+2/0
26.2.2018 12:29
Foto

R68u37d17o14l33f 71P67o82l63a57n82e60c50k49ý 3663504263155

Kdyby se Uber řidičům nevyplatil, tak by pro něj nejezdili. Každý si umí spočítat, že náklady na km jsou cca 3 koruny a ostatní náklady jako údržba se musí dělat tak jako tak. Rozdílným faktorem je cena za službu. Každý zákazník zaplatí mnohem radši méně, a to je to hlavní, co taxikářům leží v žaludku. Konkurence, která je levnější.

Čerstvá zkušenost ze soboty. Cesta cca 16 km, tam s trojpísmenem 450 Kč, zpátky s Uberem za 260 Kč. Není co řešit.

Řidič Uberu říkal, že než dokončí jízdu, je většinou hned zájem o další. Jako perličku říkal, že vezl nějakého protestujícího taxikáře a když se ptal, proč tedy protestuje proti něčemu, co pak využívá, dostalo se mu odpovědi, že není tak blbej, aby zaplatil o tři stovky dražší jízdu tágem.

+9/−3
26.2.2018 10:49

B16ě93l37a 19H93o26r13á50k46o67v67á 1818712289870

R^;-)

+1/0
26.2.2018 10:55

J76a38n 94P45a54v88e51l 8333772338586

Hm, vsadil bych výplatu, že jste si to teď vymyslel

+3/−1
26.2.2018 10:58
Foto

R45u55d32o62l81f 52P69o19l65a76n18e59c42k89ý 3103824343105

Pošlu vám číslo účtu, na který svou výplatu můžete převést.

+2/−1
26.2.2018 11:09

J25a81n 85P64a72v73e21l 8713152718256

Udělal bych to samé. Tyhle pohádky, kdy přísný odpůrce jakýchkoliv regulací čirou náhoudou před týdnem má zážitek který přesně zapadne do jeho vidění světě, je, no, řekněme, silně nepravděpodobný.

To se nezastávám taxikářů. Svět se mění a doprava se bude muset přizpůsobit. Jen se směju Vaší historce.

+7/0
26.2.2018 11:13

K64a70r58e84l 44Š80o57u28m83a84l 1254223618

Ano údržba se musí dělat tak jako tak, ale pokud budete díky jízdám pro Uber jezdit 2x tolik, tak musí být 2x častější a tedy i 2x dražší (v čase).

+1/0
26.2.2018 11:12

D62á20š67a 77Ž61a54l53u16d26o32v61á 5515722794825

Tak kvuli Uber např. rozhodně nebude přezouvat gumy na jaře 2x ani na podzim.

0/0
26.2.2018 12:04

K57a50r20e46l 97Š93o10u16m58a74l 1964193528

8-o Ale přece pokud by mu pneumatiky letní a zimní vydržely každé normálně 2 sezony - tak bude jezdit na těch dvou sadách celé 2 roky. Pokud najede díky Uberu 2x tolik, tak bude muset po sezoně koupit nové - bude na nich jezdit stejně kilometrů, ale poloviční dobu. Pro takové jako jste vy je tento článek zjevně primárně určen....

+3/0
26.2.2018 14:19

J64a49r25o10m68í34r 12Š61t15o42h20a60n27s19l 5484479964422

To nemáte pravdu...je rozdíl jestli auto najezdí 30 000 km/rok a nebo 10 000,-/rok. Jde o pneu, olej, brzdy, a pak závady z opotřebení. Je rozdíl měnit pneu jednou za 6 let a jednou za dva roky. Měnit olej dvakrát do roka a nebo jednou za dva roky. Plus další amortizace, ergo snižování hodnoty vozu. Jiná hodnota je u pětileté oktávky, která má najeto 50 000km a jiná u té která má 150 000km.

Tohle jsou ovšem všechno náklady, se kterými většina lidí nedokáže počítat, protože jde o náklady dlouhodobé, které se nepromítají postupně, jako třeba benzín.

+9/0
26.2.2018 11:20

A71d11a74m 69F42a74r77i24n67i61c 5142187136636

kazdy si neumi spocitat, zvlast kdyz uber mlzi i kuli tomu 9000 ridicu v usa zalujou ted uber ze zaplatil mene nez slibil..

"udrzba se musi delat tak ci tak" skuste vzit za tyden 100 ruznych lidi vasim autem a pak mi reknete jestli se nejak udrzba interieru zmenila :)))

tu vasi jizdu trojpismenem sem propocital a sjejich aplikaci kterou maj od 2011 ste mnel platit 376kc za 16km jizdu a ne 450... kdyz udelal ridic chybu vrati vam cele jizdne. mimo to tam a zpatky samozrejmne nemusi byt stejna delka/cesta a propustnost a tim padem i cena... taky pri uberu vammuze vyjit jeste draz protoze u nej musite pocitat i kdy objednavate u trojpismena cenu mate fixni ... at dete normalnim tagem nebo limuzinou

+2/0
26.2.2018 11:43

J45a10n 50R75i17c61h81t48e77r 5302512183985

Chytnou je na ulici by vyšlo na 488,-.

Pokud jedete přes Liftago, obvyklá cena by byla cca 360,-.

16 km za 260,- je pod cenou i na Uber, alespoň po Praze. Pokud ovšem nejedete autem, ve kterém se po dvanácti hodinách střídají dva Ukrajinci nebo něco podobného, kterých bydlí šest v 1+1 a jezdí pro nějakého bosse, který si takových aut koupil deset. V rámci "sdílené ekonomiky".

+1/−1
26.2.2018 11:55

L85u79d83ě61k 67N61o41v35ý 2181779933161

Ta teorie, že kdyby se to nevyplatilo, tak to lidi nebudou dělat, je založena na čem? Ve státě, kde si lidi půjčují na exotickou dovolenou a pak následně na splácení té půjčky? :-)

+3/0
26.2.2018 14:39

O49n31d54ř65e49j 56K96r38y55š24t26o67f 6713401

Dnes ráno cesta na letiště s Ubere m předpokládaná cena z Dolních Břežan 890.kc S taxíkem 587. Konecna cena.Takže tyhle historky si strčte za klobouk.

+2/0
26.2.2018 18:49

P45a59v33e32l 53K27r34á74l 5910439824108

Teda, kdybych nejezdil občas v Praze taxíkem a neznal reálnou situaci, tak bych si podle zdejších diskutérů musel myslet, že to v Praze vypadá minimálně jak v pekle. A pokud tady všichni opravdu máte štěstí na takový zlodějský póvl (o čemž ale pochybuju, spíš tu všichni mluví bez znalosti věci), možná byste měli změnit sociální skupinu, se kterou se stýkáte.

+8/−3
26.2.2018 10:47

J45a56n 71R38i37c32h56t68e66r 5392372813375

Přesně tak. Jak už jsem uváděl jinde, jezdím přes Liftago a jsem spokojený. Průměrná cena je kolem 20,-/km a mám jistotu, že se neztratím s nějakým Kazachem, který neumí pořádně ani ovládat navigaci, objede se mnou půl Prahy a nakonec mi brečí, jestli bych mu nedal o něco víc (zážitek z jedné z mých dvou pokusů jet s Uber).

+4/−2
26.2.2018 10:55

K72a54r78e53l 70Š62o25u89m37a26l 1814113848

Přesně tak. Já používám Liftago a až na výjimky se bez problémů dostanu včas a za normální cenu kam potřebuju. Pokud chytám taxika na ulici tak se většinou rovnou zeptám na cenu a zatím jsem se vždycky domluvil.

Ale věřím že v případě cizinců, turistů se je semtam někdo oškubat pokusí.

+3/0
26.2.2018 11:04
Foto

J34i75ř81í 74L39i20b81e49r 6218490660262

Ve Varšavě běžně používám taxi. Cesta z centra Varšavy na jižní okraj (čtvrť Kabaty) je cca 12 km a cena něco přes 20 zl (cca 130 Kč). Se zapnutým taxametrem, bez problémů. Až tohle bude v Praze, nemáme co řešit.

+1/0
26.2.2018 10:36

M86a93r21t12i72n 15J32e50l93í79n72e55k 9317309805675

chcete se mít jako v Polsku?

+2/−1
26.2.2018 10:39
Foto

J20i17ř40í 89L36i51b97e79r 6868900980262

Ehm, jsem v Polsku docela často, a že by se tam měli lidé hůře, než u nás, to nepozoruji. Mnohdy se mají naopak lépe. Nevím, kam jste svojí otázkou mířil...

+7/0
26.2.2018 10:46

M98a87r61t15i21n 36J82e67l14í86n64e20k 9587609895535

tak v tom případě jedině dobře:-)

+1/0
26.2.2018 11:00

R13a35d53i18m 39S24i39m13u19n76e88k 2450950416244

logicky, je to chudší země, tak se tam mají stejně (materiálně)..

+1/0
26.2.2018 11:04

J80o15s16e51f 15K28a67r44f93í46k 7222625326520

Tyhle protesty mají za následek jediné. Do vozu s nápisem TAXI už vživotě nevlezu, i kdybych měl jít pěšky...

+4/−3
26.2.2018 10:29





Najdete na iDNES.cz