Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z masakru na Floridě je podezřelý plachý potížista, který miloval zbraně

Devatenáctiletý Nikolas Cruz, který je obviněn ze zabití sedmnácti lidí na střední škole na Floridě, byl problémový student, který miloval zbraně. Ze školy byl vyloučen z kázeňských důvodů. Cruz byl určitou dobu v péči psychiatrické kliniky a v minulosti se choval agresivně ke své bývalé přítelkyni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i97l24o71š 78K12o59t96e46k 3609194

Rozkrájet za živa, další už by si dali pokoj!

0/0
15.2.2018 17:13

R27a59d22e70k 91H62o43d82a71ň 9426777331103

Nejsmutnější na těchto diskuzích je, že i jinak inteligentní lidé jsou schopni věřit, že nálepka na dveřích obchoďáku s ikonou škrtlé pistolky je zachrání. Nebo že je ochrání rám při vstupu do banky.

To je samozřejmě naprostá pitomost. Normálního člověka (byť ozbrojeného) se na takovém místě není důvod bát. A pokud tam přijde magor se zbraní s úmyslem vraždit, nálepka ho fakt nezastaví. Co je horší, v tom obchoďáku ho nezastaví nikdo - protože tam není nikdo kdo by ho zastavit mohl. Ve větších bankách sem tam bývá ochranka, v menších ani to ne. Prostě by zahoukal rám, a magor by začal střílet. Za 15 minut dojede policie, obkreslí těla, a je vymalováno.

+6/−1
15.2.2018 15:26

J30a71r62a 81R10a16n75k 1611486139561

AR 15 muze koupit ve Walmartu, to je ta hruza, ale ti studenti se budou snazit zmenit NRA spinave $$$ republikanum, nekteri uz budou moci letos volit!

Trump, guns, and mental illness - Vox

https://www.vox.com/policy-and-politics/2018/2/15/.../trump-guns-mental-illness

6 days ago - Last February, Trump signed a bill making it easier for people with mental illness to buy guns ... It did not attract a ton of attention at the time (nothing does these days) but about a year ago on February 28, 2017, Congress passed and Donald Trump signed a law revoking an Obama-era regulatory initiative ...

Trump's one piece of gun-related legislation undid restrictions aimed ...

https://www.cnn.com/2018/02/15/politics/trump-gun...mental-health/index.html

0/0
21.2.2018 23:00

J82a21r67a 71R26a55n88k 1541126669981

How AR-15-style guns, such as the one used in Parkland shooting ...

https://www.cnn.com/2018/02/21/politics/ar-15-style-guns-ban.../index.html

11 hours ago -

Most Americans can buy an AR-15 rifle before they can buy beer | US ...

https://www.theguardian.com/us.../americans-age-to-buy-ar15-assault-rifle-mass-shoot...

5 days ago - Cruz was able legally to purchase an AR-15 about a year ago, according to a law enforcement official cited by Associated Press. ... Nichols said that laws

0/0
21.2.2018 23:02

J96a37n 77V66á42c11l25a27v96í78k 3732246511169

Včera bylo v diskusi jasno, že je to mexikánec, který nedávno přelezl zeď na hranici.

0/−1
15.2.2018 15:15

J48a76n 96V40á84c57l78a55v64í86k 3792946711669

Jinak tu AR-15 měl legálně? Já myslel, že střelci mají vždy nelegální zbraně...

0/0
15.2.2018 15:18

O26n53d32ř30e42j 30S74e35k13e42r72a 1737456306169

To jste si myslel samozřejmě naprosto špatně. Podíl trestných činů, spáchaných legálně drženou střelnou zbraní, je pochopitelně nenulový kdekoliv na světě.

+1/0
15.2.2018 15:21

T77o18m96á25š 64S76k77á90l24a 6278197

jo, a take nemel velke zasobniky a zadnou z tech "nebezpecnych" a zakazanych veci.

USA bych ale nebral jako priklad, tam "vlastnit palnou zbran" je to same jako u nas vlastnit airsoft. Airsoftari jsou take casto hovada, co maji zbran jen jako hracku, o zakon, zabezpeceni, a podobne veci se obvykle vubec nestaraji.

USA bych omezil. Ne ve vlastnictvi, ale v povinnostech.

O "legalnich" vs "nelegalnich" zbranich se mluvi predevsim tam, kde ma pravo drzet zbran sice "kazdy", ale je vycepovanej k zodpovednosti za vsechno co se s ni stane a podil zlocinu s legalne drzenymi palnymi zbranemi je mnohem nizsi nez tam, kde je zbran v podstate konzumni zbozi "od 18".

+1/0
15.2.2018 15:29

J30a51n 71V89á85c47l39a58v11í53k 3552526811309

Problém je, že i to je pro dost lidí nepřijatelná regulace. V USA začnou jisté skupiny okamžitě řvát o druhém dodatku, u nás časem také.

+1/0
15.2.2018 15:34

T40o23m73á63š 66S20k21á57l48a 6868787

je, a podle me to je spatna regulace. Vetsina jich je spatnych. A zbran samotna z cloveka vraha neudela, stejne jako jeji absence ve vrazde nikomu zezabrani.

Jenze regulace delaji politici. Politici jsou pitomci, kteri delaji jen to, co slysi od lidi, nebo pomuze jim osobne. Zbrane spadaji do te prvni kategorie. A lide se zbrani boji, protoze je neznaji. Vi o nich jen z televize, kde jsou zbrane vykresleny asi tak presne jako hackovani hesla. Takze zatimco titez lide budou tvrdit, ze televize/hry mohou za nasili v realnem zivote, nikdy si nepripusti, ze muze take za jejich zkreslene predstavy o zbranich.

Ale to je zdroj vsech zmen. Politici na to reaguji, utvrzuji lidi, ze maji pravdu, ze zbrane jsou nebezpecne a nikdo by je nemel mit, a vy to pak propagujete tady na foru, kde tim utvrdite spoustu dalsich lidi, kteri zbran nikdy nemeli v ruce, nebo se jich boji z jineho duvodu. Velmi lehce by to mohlo byt i naopak.

V kazdem pripade se zbranemi jen odvadi pozornost od pachatelu. Reseni nema byt smerovane vuci zbranim, ale vuci pachatelum. Zabranit jim v tom nelze, to proste neni mozne. Ale je mozne tomu predchazet, nedelat z toho "beznou moznost" (medializaci, soudy, zviditelneni je presne duvod proc to delaji, protoze jinak je nikdo neposlouchal, tak ted bude - houby!) a ucit lidi byt na zivotni situace pripraveni. Nevodit je vsude za rucicku a rikat jim, ze se jim nic nemuze stat. Muze.

Pak treba bude mene lidi jako vy, kteri se koukaji spatnym smerem a tudiz veskera reseni, ktera povazuji za "spravna" se miji ucinkem, zatimco resi problem, ktery problemem vubec neni.

+2/0
15.2.2018 16:55

J82a78r16a 88R47a61n18k 1131326109321

Congress blocked Obama's call for new gun laws after mass shootings ...

www.politifact.com/truth-o.../congress-blocked-obama-call-gun-control-mass-shoot/

By Joshua Gillin on Friday, January 6th, 2017 at 12:00 a.m.. President Barack Obama sheds tears as he talks about the victims of the 2012 Sandy Hook Elementary School shooting during a press conference about his executive actions on federal gun control on Jan. 5, 2016, in Washington. (Getty Images). It was an issue ...

Trump-O-Meter: Reverse Barack Obama's 2016 gun executive order ...

www.politifact.com/truth-o.../reverse-barack-obamas-2016-gun-executive-order/

Apr 19, 2017 - One of the first regulations President Donald Trump vowed to slash was President Barack Obama's executive order on gun control that was implemented in the final year of his presidency. Obama's order made it mandatory for the Social Security Administration to release information about mentally ill ...

Here Are Obama's New Executive Actions On Gun Control - Forbes

https://www.forbes.com/sites/katiesola/2016/01/06/obama-gun-control/

0/0
21.2.2018 23:05

M62a22r55e35k 44Š86i29m62o31n 2654247948348

Teď jsem slyšel v rozhlase anlýzu jednoho chytrého pána. V Izraeli má zbraň každý, ale než na ni získá právo, musí projít vojenským výcvikem, kde se naučí s ní zodpovědně zacházet (včetně toho, že si ji nenechá ukrást nebo ji nenechá dostupnou dětem), používá ji jen a pouze k obraně a k ničemu jinému. To podle mě v USA chybí.

+2/−1
15.2.2018 13:57

J62a14n 36V56á16c97l71a12v84í21k 3132676331689

V Izraeli má zbraň každý?

+1/0
15.2.2018 15:15

M62a90r46e49k 59Š30i18m60o60n 2174407758338

Každý dejme tomu ne, ale "ozbrojenost" obyvatelstva je tam srovnatelná s USA. Šlo mi to, že všichni mají výcvik a psychotesty.

0/0
16.2.2018 9:29

K38a85r64e23l 67H83o81f36m43a35n 7614951330372

V Izraeli opravdu nemá zbraň každý. To neplatí ani pro osadníky. Ale dobrý pokus...

+1/0
15.2.2018 16:24

V30í77t 11J52e67ž20e27k 4656709839255

Diskuze jakou jsem čekal. Je evidentní, že to byl běloch, takže za střelbu nemůže jeho pleť, ale jen on, protože byl psychicky labilní.. Pevně věřím, že takový přístup bude i v případě, když střelec bude černoch/arab/muslim, protože jinak by za tuto střelbu přece mohli všichni běloši, že?

+7/−2
15.2.2018 13:24

K64a74r25e11l 53C28h25a40r73v43á25t 3296977440

Nepouštěl bych se do takového zjednodušování, ale je faktem, že mezi černochy v USA je mnohem větší podíl zločinců než mezi bělochy. Nějvětší počet vražd na 100 000 obyvatel mají státy USA s největším podílem černé populace.

Pachatelem masových střeleb bývá časteji běloch, ale ačkoliv jsou tyto případy velice tragické a hodně bijí do očích kvůli vysokému počtu obětí na jednom místě, počet obětí pří "běžnných" zločinech vvýrazně převyšuje tyto masové střelby.

+5/−1
15.2.2018 13:47

B83o51h42u28m65i84l 52P35e91t86r82a58s 1643724641162

Obracet se na neakou statistiku je taky zjednodusovani.

+1/0
15.2.2018 14:48

R71a24d80e96k 13H18o65d34a89ň 9166457651583

Přesně. Například že ženy se dožívají průměrně o 6 let déle než muži. To by tak hrálo, pěkně bych to srovnal!

+2/−1
15.2.2018 15:20

M92a14r57e12k 17Š83i68m83o46n 2154977718388

Já se naopak do podobného zjednodušení pustím. Představte si, že v obchodě prodávají ořechy od dvou značek. V testu idnes vyjde článek, že procento zkažených ořechů ve značce A je (třeba) 6%, ve značce B je to (třeba) 2%. Kterou značku budete preferovat? Co budete říkat kamarádům o značce A?

+1/−1
15.2.2018 14:02

V81í38t 28J93e63ž52e74k 4676709119475

Chcete upřímnou odpověď? Dobře... ořechy nekupuji :-)

ale reálně (o té příměře u ořechů) - když už bych ořechy kupoval, tak bych se zajímal kdo článek psal/platil, o jaké zkažení se jedná. No a protože 4% rozdíl je o celkem o ničem, tak bych si vybral ty hezčí.

+2/0
15.2.2018 14:16

O11n41d74ř84e17j 38S59e49k86e76r97a 1827346566569

Zkuste si představit, že ty ořechy kupovat a jíst MUSÍTE. A že po požití těch zkažených zemřete strašlivou smrtí.

Tím ten >>>příklad<<< pro pochopení celé otázky zpřesníte tak, aby odpovídal situaci v USA.

0/−1
15.2.2018 15:16

V88í95t 31J35e19ž81e34k 4736369379165

Nu, pokus dobrý, akurát, je to trošku zavádějící přirovnání, neřkuli dosti demagogické...

+1/−1
15.2.2018 15:19

O95n51d91ř90e90j 32S13e19k11e74r18a 1827756186559

Vy se nemůžete vyhnout faktu, že v USA existuje bílé a černé obyvatelstvo.

V rámci daného příkladu se tedy nemůžete vyhnout konzumaci ořechů A nebo B.

Stejně tak se nemůžete vyhnout faktu, že část populace v USA páchá "hrdelní" zločiny.

V rámci daného příkladu musíte tedy počítat s tím, že vás v určitém případě ořechy zabijí.

---

Jinak samozřejmě vidím, že nemáte zájem jakkoliv připustit možnost, že byste nemohl hlásat rovnost mezi rasami, takže tohle vysvětlení budete buď ignorovat, nebo budete tvrdit něco ve smyslu "lidé nejsou ořechy".

Hezký den.

0/−1
15.2.2018 15:26

V57í84t 61J82e54ž92e47k 4166639779455

Lidé jsou ořeši? :-D tak to když nemohu tvrdit, že lidé nejsou ořechem, tak to jsem asi fakt prohrál :-(

PS: ano, připustím, že existují lidé různé pleti. Ano, připustím, že existují lidé v USA páchá hrdelní zločiny.

Jenže, abych se vrátil k tématu od kterého jsme utekli, když jste začal nakupovat kokosy. Mě šlo o generalizování, kdy po spáchání zločinu černochem, jsou často v diskusích vinnými všichni černoši, kdežto při stejném skutku bělochem, je v zásadě vždy vinen jen běloch, které je psychicky narušený...

A je jedno jestli si jeden z nich koupil kokos A, nebo z místa A jel pomalejší rychlostí a v místě B byl o 15 vteřin později.

0/0
15.2.2018 15:35

O45n91d65ř75e67j 48S57e11k42e17r57a 1947846756799

Nevím, oč jste hrál, to je vaše věc. Já si z diskuze s vámi odnáším poznání, že patříte k lidem, kteří nedokážou pochopit princip redukce problému na jeho abstrakt prostřednictvím příkladu.

0/0
15.2.2018 20:34

M24a54r80e79k 22Š55i27m62o33n 2484227528818

Neztotožňuji se s tím, že po trestném činu černochů jsou vini černoši. Ale přesto, pokud půjde po ulici někde v nějakém zapadákově v Kalifornii, budete si hlídat peněženku víc, když potkáte černocha. V českém prostředí si chytnete batoh, když nastoupí skupinka Romů. A to není předsudek, je to generalizovaná zkušenost.

0/0
16.2.2018 9:33

T23o57m44á38š 22S55k85á20l53a 6348177

jenze ten priklad neodrazi realitu.

Ono totiz nezalezi na tom jestli orechy A nebo B. Nakonec zalezi spis na tom, kolik % lidi na ty spatne skutecne umre. (Kde mimochodem zjistite, ze na ty "zdravejsi" umre mnohem vice lidi.) Nicmene podle tohoto posuzujete "hrozbu".

A ze to nezalezi na tom, jestli ty spatne orechy jsou ze skupiny A nebo B, ale spatne jsou ty plesnive. To ze ze skupiny A je vetsi sance na plesnivy kus.. to je i z biovyroby. Proste snite ty dobre. A u tech plesnivych vam je zase sumak jestli jsou A nebo B. Proto A nebo B nema smysl vubec nikde a vubec nikdy resit. Plesnivy -> vyhodit je jedine kriterium na kterem by melo zalezet.

Ale spatne je to, ze nekoupite orechy A jenom proto ze jste nekde precetl nejake cislo. Nikdy jste plesnivy orech ani nevidel, a kdyby ano, je vetsi sance ze bude z B. Coz vas velmi prekvapi, protoze spatne jsou prece "jen ty A", tak to rikalo to cislo.

Smyslem je, ze A, B, C, nebo jine misto sklizne ma jen neprimy vliv. A ty plesnive mate umet poznat jinak. Ne podle toho, ze "vite" odkud jsou.

Jinak se pridate k te skupine lidi, kteri cerpaji elektrickou energii vyhrazne z ekologicky zdroju a elektrinu z JE filtruji v krabicce pred barakem. Nebo ji "bio" protoze to je "zdravejsi" (bez ohledu na skutecny stav potravin, kteremu ani zbla nerozumi). Congratulations.

0/0
15.2.2018 16:25

M69a34r74e74k 47Š10i89m75o16n 2744777918358

Tohle není rozdíl 4%. To je rozdíl 300%.

0/0
16.2.2018 9:35

J82a65r89a 27R38a41n37k 1541946759871

Zatim ve vsech skolach vrazdili bili: Sandy Hook, Columbine, Oxon Hill Highschool in Marylyn a dalsi.

0/0
21.2.2018 23:11

R83i72c28h82a39r88d 68T70o29m73e20č86e79k 7516245326581

"Plachý potížista, milovník zbraní...". Jeden by slzu uronil.

0/0
15.2.2018 13:16

P46e45t16r 44T65á19b55o56r65s68k81ý 6210966611737

Není zásadní povolená velikost zásobníku. Zásadní je to, kdo zbraň vlastní či může vlastnit. Myslím, že důslednější psychotesty by byly lepší. Volný nebo uvolněný prodej zbraní je hloupost.

0/−1
15.2.2018 12:54

J58i86r90i 74H81u16b45k26a 1163166724605

Psychotesty nejsou záruka ničeho. Lesní vrah Kalivoda prošel dokonce policejní verzí.

+1/0
15.2.2018 15:07

M71a77r19e75k 24Š19i77m18o58n 2684527288628

Výjimky existují, ale tenhle člověk by rozhodně neprošel. A nemělo by zůstat u psychotestů, mělo by se s ním dál pracovat a léčit ho.

0/0
16.2.2018 9:37

T72o36m73á30š 86S59k31á21l45a 6388917

Nevyresite nic. Podobne zlociny se pachaji po relativne kratke dobe, kdy tzv. "normalniho" cloveka zazenou "do rohu", prestane verit ze "spravedlnost", "pravo" a ze "dobry zivot mu v necem pomuze", protoze zatim mu nic z toho nepomohlo. A nemuzete delat psychotesty kazdy tyden.

Nemuzete ani preventivne zakrocit. No jak by se vam libilo, kdyby vam zabavili ridicak a auto a poslali na psychotesty pokazde kdyz se vam neco uz tak spatneho stane (treba ztratite praci, rozejdete se s nekym), tak aby vam nahodou "neruplo v kouli"?

0/0
15.2.2018 15:22
Foto

V60l48a50d51i10m28í10r 38H91r57u82b77e55š 9914671127298

příznivec ultralevice, to nějak z textu a fotek vypadlo

0/−1
15.2.2018 12:46

M24a88r44i72á22n 19B79e71d95n29á56r50i49k 9361481260258

Na tweetu, kde je jeho fotka je vidět jak se v diskusi hádají jaké je barvy. Černý tvrdí, že je bílej a bílej, že ten kluk he černej a pořád dokola, padlší píše, že dle jména byl jihoaneričan atd. Neřeší ale to, jak je možné, že dostal legálně zbraň

0/0
15.2.2018 12:38

J74i67ř36í 18K40o68l24í35n15e88k 8570287383290

Podle logiky některých zastánců "volného držení zbraní" by měl mít každý možnost koupit si třeba i tank. Přece zabíjejí lidé, ne zbraně. :-) A koho jsem mohl zabít tankem, toho jsem mohl přece zabít i nožem. To zakážeme nože?

+3/−1
15.2.2018 12:38

K56a12r67e31l 49C57h86a36r41v70á38t 3326807800

Zastánce volného držení tanků schopných střelby jsem u nás asi ještě nepotkal a zasánců volného držení automatických zbraní také není moc. Většině lidí, včetně držitelů zbraní, neše zbraňové zákony celkem vyhovují, nechtějí je uvolňovat ani zpřísňovat.

+2/0
15.2.2018 12:49

L51i18b56o39r 38Ž76ů91r43e91k 2443836290308

Poněkud vám unikla pointa, jde o to že pokud se vezme argument že když by chtěl někdo někoho zabít tak to může udělat i bez střelné zbraně, tak ten platí i pro volné držení jaderných zbraní.

0/0
15.2.2018 12:59

Z46d17e29n32e52k 67K10e10d47a80j 6158981682374

Ano kdyby měl Kim Čong Un zbroják z Čech, tak bych se nebál, že s těmi svými raketami udělá nějakou neplechu, zatím vypadá spolehlivě, zdravě a i odborně způsobile.

0/0
15.2.2018 13:15

Z48d36e64n79e17k 87K42e83d95a42j 6288881602364

V USA vše řídí svobodná, vševědoucí "neviditelná ruka trhu". Zrovna teď si třeba více lidí koupí poloautomat aby bylo ve větším bezpečí, střelnice více vydělají, noviny se budou lépe prodávat, zprávy budou mít vyšší sledovanost, celá společnost zase o trochu zbohatne.

+1/−1
15.2.2018 12:38

T23o19m33á46š 29J37a50n29e22č48k84a 4641805806130

U nás by nedostal zbroják, naštěstí.

+7/0
15.2.2018 12:13
Foto

J36i51ř39í 69D48v53o16ř37á63k 5755419860628

Důvod?

0/0
15.2.2018 12:20

O20n85d13ř63e16j 72S86e37k56e67r78a 1417866296249

Nespolehlivost. A pokud tomu popisu dobře rozumím, tak by neprošel ani z hlediska bezúhonnosti.

+4/0
15.2.2018 12:21
Foto

J25i93ř52í 16D61v79o68ř90á87k 5295219820168

Byl ambulantně léčen.

Nikdo, tedy kromě jeho lékařů, neví proč.

A třeba klaustrofobie nemá vliv na získání zbrojáku.

Tuším, že i ten náš střelec měl na vzdory varování stále zbroják.

Prostě si to doktoři mezi sebou neřekli.

0/0
15.2.2018 12:27

O81n68d69ř86e49j 86S18e35k44e30r57a 1177936756799

Byl léčen mj. pro nezvládání agresivity, a to na základě rozhodnutí soudce, který měl jeho případ napadení na starosti. Co se týče UB, doktoři si to řekli a odebrání ZP bylo v procesu - patrně i proto ten šílenec šel střílet, protože to věděl. Dnes by se takový případ nemohl stát, protože má PČR právo zabavit zbraň na základě nepříznivého lékařského posudku preventivně.

+3/0
15.2.2018 12:36

K82a59r38e61l 34C91h22a68r33v35á35t 3826507930

Nejen na základě lékařského posudku. Myslím že takové předběžné opatření může policie udělat i v jiných případech, kde je důvodné podezření, že se dotyčný chystá útočit.

+4/0
15.2.2018 12:43

T25o43m93á89š 79K55u86t97á91l90e98k 5204876798738

Tak tak, bere se to preventivně a může se nechat nařídit prohlídka u doktora a až ten všechno odsouhlasí, teprve se můžou zbraně navracet...

0/0
15.2.2018 13:13

O93n98d67ř13e88j 18S37e90k59e58r23a 1687986456619

Díky za doplnění.:-)

0/0
15.2.2018 13:15





Najdete na iDNES.cz