Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obecné referendum? Chce to mokrý hadr na čelo a zklidnit emoce

Obecné referendum je levičácký nesmysl. Ti, z jejichž živné půdy tento nesmysl vzešel, si z něj teď paradoxně udělali strašáka. Je to příběh hodně podobný tomu s přímou volbou prezidenta. Všichni ti, pro něž byla po léta ta pravá meta demokracie, si dnes rvou vlasy, jak strašnou zbraň dali do rukou těm hloupým masám, píše komentátor MF DNES Miroslav Korecký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z97u44z59a38n67a 51V70i39n20k38l85e12r84o83v39á 6560632527

Správně. A zrušíme i volby. Co kdyby "lůza" nezvolila správně. A zavedeme vedoucí úlohu strany - té správné, chytré, uvědomělé. Nezažila jsem to už?

2.3.2018 20:17

E59v76ž54e65n 76C38h21r79a56p56e32k 3941811653434

Přesně tak. Ve Švýcarsku téměř před 200 lety (po té, co si povraždili šlechtu) si blbci zavedli všeobecné referendum a potom se nemůžou divit kam to nutně dopracovali. To se jim to fundovaně rozhodovalo, když byl ještě pomalý internet a neodváděl pozornost od studia podkladů.

2.3.2018 8:41
Foto

I15v82o 50L43a17d36e31n66b66e86r95g60e62r 3983253947596

Je jasné, že mnozí politici na slibech o prosazení obecného referenda udělali politickou kariéru a tím to pro ně zhaslo a před dalšími volbami budou slibovat třeba i to modré z nebe, protože volič skočí na všechno. Ale pokud by byla vůle občanů využívat obecné referendum a tato vůle asi bude sílit, neměli by lidé psát podobné články jako je tento. A pokud je píší proto, aby lid od případných choutek na obecné referendum odradili, tak ať píší dál.

28.2.2018 21:13

P98a62v77e64l 92O42u67t31l26ý 9865936

Poslanci se bojí referenda protože by vyschlo koryto peněz z EU..Přece nebude lůza jak označují lid této země o nečem takovém rozhodovat..[>-]

27.2.2018 13:20

J23a17r25a 55R29a68n79k 1111886229551

Za dve generace, nejsme Svycari.

17.2.2018 15:44

O80t76a 57S80a41l60y72k 6953291876779

Legrační je, že Frydryšek lobující za referendum tu jednou napsal, že se zásadně neúčastní voleb. ;-D;-D;-D;-D

15.2.2018 16:36

O21t50a 82S22a89l49y37k 6533591716499

Jsem hloupý, nevzdělaný a nesvéprávný, Frydryšku, protože odmítám rozhodovat a brát si zodpovědnost za rozhodnutí ve věcech, kterým nerozumím. Volím si za to svého zástupce, který dělá politiku na plný úvazek, může platit odborné poradce a má jako konkrétní osoba osobní zodpovědnost. Já mám svoji profesi

Moje více než 60letá zkušenost říká, že nějvětší hlupáci se vždy hrnou k moci rozhodovat bez ohledu na svou kompetenci. Ukazuje to i kampoň za referendum.

15.2.2018 16:34

E40v93ž28e23n 15C47h52r46a48p55e15k 3631851533674

... tedy ti největší hlupáci se k moci již nahrnuli a nyní jakožto Vaši zástupci dělají politiku, platí si odborné poradce a rozhodují (jen Vaše jistota, že ve Váš prospěch je naivní).

A také se mýlíte - nemají osobní zodpovědnost.

2.3.2018 8:57

L15a61d61i43s28l35a41v 90F68r59y16d98r64y75š10e65k 9373159408464

Referendum je prvek přímé demokracie.

V České republice je možné pořádat místní referenda, pro jeho platnost je nutná 35 procentní účast oprávněných voličů.Předmět referenda se smí dotýkat spadající výlučně v působnosti místa(kraje).

Chcete naznačit vy odpůrci referenda, že obyvatelé místa, kraje, kde se referendum uskuteční za nevzdělané, hloupé, nesvéprávné?

Voleb do Senátu, PS ČR, prezidentské, místních se zúčastňují jací voliči?

15.2.2018 10:07

L63u62d27v54í35k 52G81a48j31d16o85š95í68k 2325433744902

Hrušky a jabka.

Pokud ten rozdíl nevidíte, tak bych klidně naznačil, to co píšete, že to platí o vás.

15.2.2018 10:34

L25a53d23i98s12l59a62v 98F47r86y70d48r88y76š57e55k 9163149528434

Hlasoval jste pane Gajdošíku v referendu o vstupu do EU?

A jaký rozdíl mám vidět, naznačte prosím.

U mne volba zůstává stále volbou.

15.2.2018 11:04

J16a18r74a 53R91a68n61k 1731196399421

Tak zrovna Vam bych asi tezko dala pristup k referendu

17.2.2018 15:44

J42i34ř74í 21M61a26c46e60k 3125635554861

Naprosto souhlasím. Když jsem při prezidentské volbě viděl, jak se miliony lidí nechají zblbnout dezinformačními a proruskými weby, tak jsem proti jakémukoliv referendu.

15.2.2018 9:11

J65i21ř10í 42N38o37v50o61t27n89ý 6415837176776

Pokud se snad domníváte, že ony "miliony lidí" (tedy spíš asi oněch 2,7 mil. voličů Zemana) nemá na práci nic jiného, než pročítat dezinformační a proruské weby, kterými se pak nechávají ovlivnit, tak opravdu nevím, co si mám o takovém názoru myslet. To Vám opravdu nedochází, že lidé mají svůj názor a pokud už byli něčím ovlivněni, tak chováním jednotlivých kandidátů, včetně vystoupení v televizních debatách? Nevěřím, že jste tak naivní, abyste sám věřil tomu, co píšete a z čehož vyplývá, že všichni voliči Zemana jsou pasívními konzumenty Aeronetu nebo Sputniku, bez vlastního názoru. Nota bene, když většina z běžných Zemanových voličů (včetně mne) ani neví, jaké dezinformační proruské weby máte konkrétně na mysli.

15.2.2018 9:31

L69u17d43v96í88k 88G17a53j38d23o24š64í95k 2385693524502

Vlastní názor si VŽDY utváříte z vnějších podnětů kolem vás. Problém je v tom, že většina z těch 2,7 milionu voličů Zemana není schopno ony podněty racionálně zpracovávat a vyhodnocovat. A nejde jen o weby. Jde i o to, co si povíte se sousedem v hospodě u osmého piva. Ten soused možná ty weby četl.

Jsou samozřejmě i výjimky. Znám člověka, který volil Zemana jen proto, že obchoduje s Ruskem a racionálně si vyhodnotil, že Zeman je pro jeho byznis přínosnější.

15.2.2018 10:40

E78v60ž30e19n 42C90h36r32a45p68e77k 3251511923894

Kde berete tu drzost tvrdit, že Vy dokážete podněty zpracovávat a voliči Zemana nikoliv? Cit.: "Pro blbce jsou vždy ti ostatní blbci."

2.3.2018 8:52

L14a82d56i39s27l14a74v 65F78r21y81d86r27y72š41e21k 9913739488614

Máte pro tento váš výšplech nějaký relevantní důkaz, že voliči byli ovlivněni a zblbnuti dezinfotŕmačními proruskými weby, nebo jen tak plácáte Jiří Macku?

15.2.2018 9:40

L32u85d68v37í25k 16G74a53j30d39o38š85í29k 2335603224812

Nechcete snad tvrdit, že kampaň kolem migrantů neovlivnila volby senátní i prezidentské?

15.2.2018 10:43

L40a35d45i14s93l50a96v 59F14r18y59d14r57y84š50e13k 9413669278244

Nemohu nic trvdit, poněvadž nemám žádný důkaz, vy ano?Sem sním.Jestli máte na mysli ty udávané 2 600 migrantů?

Vy víte, který volič volil senátora a prezidenta a proč ho volil?To vám tedy gratuliji, to se může BISka stydět.

15.2.2018 11:09

J28o23z20e39f 31B45e49v81i95l66a93q22u28a 9395619481131

8-o

prof. MUDr. Cyrila Höschl, DrSc., který 24.9.1991 při příležitosti udělení hodnosti profesora přednesl v pražském Karolíně.

„To co nyní řeknu, není projevem univerzitní povýšenosti ani sarkasmu. Je to suché konstatování skutečnosti:

Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní, nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt. Jestliže jedinec, který je v této intelektové kategorii, má nějakým způsobem rozumět světu, má-li se v něm pohybovat a má-li ho nějak pochopit, musí si ho drasticky zjednodušit. Těmto lidem, a je to tedy polovina národa, uniká ona složitá mnohotvárnost, komplementarita, mnohoznačnost světa, a to co z tohoto světa v jejich očích zbývá, se dá rozdělit na celkem jednoduché, většinou protipolní elementy. Někdy se tomu říká černobílé myšlení. Někdo je buď dobrý, nebo špatný. To, že hranice mezi dobrem a zlem neprochází ani mezi komunisty, ale srdcem každého člověka, to uniká. Podobně unikají i jiné komplikovanosti. A to černobílé myšlení, bohužel, kontaminuje i morálku. Dobré je pouze to, čemu rozumím – a toho není mnoho. A to, čemu nerozumím, je špatné.“

:-P

Tak ti teďkom nevím,Karle...

15.2.2018 6:58

L56u37d45v70í76k 21G97a24j48d71o54š86í82k 2875663424972

Souhlasím...

Až tedy na dvě věci. Není to hodnost, ale titul, a není to v Karolíně, ale v Karolínu. I tyto "komplikovanosti" něco vypovídají. ;-)

15.2.2018 10:48

M62a26r24t16i82n 58B11i25t62t46n24e47r 4852276336125

Vadí mi, že je zavedení referenda automaticky spojováno s vystoupením z EU.

15.2.2018 5:06

M10i83l38o81š 53H50o11t22o24v81ý 1727935935233

Ale ono to tak je. Já osobně jsem proti referendu, protože je strašně zneužitelné a zvláště v dnešní době, kdy ještě nejsme na tuto formu demokracie připraveni. Pokud masy lidí stále věří lživým médiím a některým politikům a nechají se lákat na vějičky, tak je obecné referendum neuskutečnitelné.

15.2.2018 6:15

J78a37r78a 30R75a44n33k 1951736789431

Predevsim Cesi nejsou Svycari, zavrhli by Cesi nabidku 6 tydnu dovolene? Tezko, Svycari to udelali, prave v referendu. A nemaji citat "kdo neokrada stat, okrada rodinu" v tom je ten rozdil.Rv

17.2.2018 15:48

E55v24ž74e83n 76C62h54r30a84p82e13k 3371601533214

Teď jsem to psal jinde, ale znovu: Švýcaři zavedli toto referendum téměř před 200 lety, hned po té, co si povraždili šlechtu a většina jich byla negramotná. Tedy žádní einsteinové to vážně nebyli.

2.3.2018 8:45

R25o12l90a11n84d16o 30A49r66i85a67s 7648519887780

V tom případě je odpor k obecnému referendu projevem šílené ultralevice.

Pane redaktore, nejlepší by bylo neumožnit nejen referendum, ale pro jistotu zrušit i volby, svobodu slova a diskusi.

A nakonec nechat nahnat všechny občany do evropského ráje klackem! To by pomohlo!

14.2.2018 21:54

J13i20ř59í 47M97a36c36e37k 3475285284731

Možná procitnete, až Vás klackem naženou do ruského ráje. To pak už svobodně nějaký názor nebudete moci napsat.

15.2.2018 9:12

J19a40n 75K98a27š75p63a29r 9301153710927

Vážený pane komentátore MF DNES Miroslave Korecký

Dejte si na čelo co chcete, a nechte občany ať rozhodnou co je pro ně lepší.

Když se vstupovalo referendem do EU, tak to nebyl problém, ovšem opačný postup je najednou a náhodou velký problém.

Tomu se říká totalita, ale to Vás na FFUK v Praze neučili.

14.2.2018 21:32

S37y34l74v17a 96Š18p96o12r41k16o78v91á 5766232550839

jojo, takhle si Němci v 30. letech rozhodli, že "lepší" je pro Němce Hitler, nebo Češi v r. 1946, že lepší jsou pro Čechy komouši - a teprve tomu se říká totalita

14.2.2018 22:05

J87i74ř53í 81V66a42c20a 7182903857501

Tomu se říká volby ... ale diktátorskou moc tak nezískali. V obou případech k tomu potřebovali další akci.

15.2.2018 1:18

M88a86r68t57i97n 48B65i20t72t61n28e39r 4382306266425

Jak Hitler, tak komunisti se dostali k moci bez referenda ne?

15.2.2018 5:07

T13o60m83á32š 14T30a78t40í55č60e88k 5360932240658

Aáá, "demokrat" promluvil. RvRvRv:-P:-P:-P

14.2.2018 20:54

J26a20k67u18b 24D71u57š80á53n21e12k 4829324694445

Andrej Babiš jako premiér evropského střihu, to je velmi povedený vtip. kolik evropských premiérů bylo zároveň trestně stíhaných a agentů komunistické tajné služby?

14.2.2018 20:43

P25a61v50e10l 17V56a16m63b45e67r18s38k11ý 3462584385252

Vzpomínám si na reklamy v TV před vstupem do EU, které ukazovaly důchodce, užívající si důchod ve vile ve Španělsku a podobně a propagovaly EU, jak to bude všechno skvělé, až tam vstoupíme. Byla to obrovská mediální masírka a někdo ji zadal a zaplatil. Počítám, že jsme ji platili z daní, ale kdo ji zadal, to by mě zajímalo. Při vstupu do EU jsme jim byli do referenda dobří a dnes jsme povl. Dejte si pozor páni politici, zase budou volby, abyste nebyli zase překvapení.

14.2.2018 20:00

S58y95l11v28a 69Š21p11o69r54k79o39v20á 5126472560709

Zkuste si vygooglit, jak vypadala EU tehdy, jaké tam platily zákony - a jaké je to dnes. Tehdy jsme vstupovali do zcela jiné organizace a náš vstup tam byl jedinou možnou cestou - jinak by to u nás dnes vypadalo asi jako na Ukrajině. A proto referendum bylo i tehdy špatným krokem - jiná možnost prostě nebyla. A přestože částečně jsem pro vystoupení z EU, jedinou šanci máme, pokud to uděláme koordinovaně alespoń se dvěma-třemi zeměmi, protože jinak s námi zametou jako s exemplárním případem a jako ta Ukrajina skončíme. Ale k tomu netřeba referendum - jasným "referendem" je to, jaké kdo volí strany: zda jsou pro setrvání či jednání o vystoupení z EU. Stačí aby kobliháři začali používat mozek a přestali volit babiše, jehož podnikání je na dotacích z EU založeno, a aby vedení ODS přestalo naslouchat zbytku zkorumpovaných velkopodnikatelů, co tam ještě zbyli a také potřebují evropské dotace - a při nových volbách bude jasné, kolik lidí chce pryč z EU (a volí strany, které o tom uvažujé) a kolik jich tam chce zůstat a volí Babiše, socany, Piráty apod.

14.2.2018 20:14

R21o45l37a85n93d16o 18A19r56i32a49s 7168439567440

mno Evo pravdu máte oba, nicméně v době kdy se vstupovalo, upozorňoval na nebezpečí demokratického deficitu, který je v EU na vzestupu tolik proklínaný Klaus, všichni se mu vysmívali, Svoboda se mohl ......, když poosměšně vysvětloval,kolik má EU demokratických mechanismů--- Ale VK prostě viděl dál a bohužel došlo ke všemu, čeho se obával. A to včetně likvidace nutnosti konsensu při přijímání nových legislativních norem.

14.2.2018 21:56

S93y81l85v33a 36Š67p25o55r49k48o39v61á 5766752530439

ano - už tehdy bylo v náznacích vidět, kam se to může zvrhnout - a rozhodnout se v referendu, zda hlasovat pro (ekonomika) nebo proti (ideologie, zabránení nebezpečí z východu) nebylo vůbec jednoduché - a proto to také byly jediné "volby", ke kterým jsem nakonec nešla, protože ani jedno rozhodnutí nebyl nejlepší ze všech špatných:-)

14.2.2018 22:04

R30o60s66t89i11s30l52a31v 51C86a90h71a 6463707937351

Vzdyt treba Britove se relokuji na duchod do Spanelska. Jenze ted budou mit trochu problem...

A ani pro Cecha tam neni zas tak extremne draho.

Vy jste nepochopil, ze to referendum bylo zbytecne divadlo?

14.2.2018 20:29

P97a45v44e37l 25V23a30m12b95e89r87s46k63ý 3532404425122

Já jsem samozřejmě pochopil, že referendum dopadlo podle plánu. Mě spíš vadí určitá arogance, kdy před volbami jsme jim dobří a po volbách už jen blbci. Alespoň já to tak vnímám. Co se týká té drahoty, tak si myslím, že mnoho českých důchodců nemovitosti ve Španělsku nevlastní, jak předváděli v té reklamě. Spíš mám pocit, že spousta jich stěží vyjde s důchodem.

14.2.2018 20:56

T88o29m55á75š 66T42a73t39í64č81e48k 5750522180778

Proč by měli mít problém? Tam byli angličtí důchodci ve velkým nasáčkování už před vstupem Španělska do ES.

14.2.2018 20:57

M54i14r63o41s41l25a27v 17P40a64č92e20s 8420157666962

Tento stát nepatří vládě ani poslancům ale nám, lidu této země a tomu, v případě nespokojenosti, musí být dána možnost se v referendu vyjádřit o jeho dalším směřování! Jeho výsledek by následně měl být respektován ať už dopadne jakkoliv. V tomto případě však okamžik nutnosti hlasovat o vystoupení z EU v žádném případě nenastal.

14.2.2018 19:59

H55a57n69a 57K51r48i58v40a12n70e97k 2601415802353

Ve Svycarsku se bude 4.3. hlasovat mj. o:

a) platit dale i po roce 2021 prime statni dane a DPH (ano/ne)?

b) zrusit poplatky za statni TV a radio (ano/ne)?

Jak by toto hlasovani asi dopadlo v Cesku? :-)

14.2.2018 19:53

R52o81s19t91i59s88l98a11v 86C70a21h24a 6213727327401

tipuji

ne

ano

14.2.2018 20:30

H33a97n83a 91K28r82i59v35a15n54e32k 2391695262663

A ve Svycarsku to dopadne presne obracene. Zadna zmena nebude, dane a poplatky zustanou.

14.2.2018 21:52
Foto

P75a58v38e50l 38F32ü23r16s17t 5562550816863

Tolik strachu z vlastních voličů, to se hned tak nevidí :-) Místo toho, aby se zabývali tím, jak referendun nastavit tak, aby nebylo vůbec jednoduché například odejít z EU, tak budou strašit a strašit. Vůbec nezávidím těm "tradičním" stranám, které teď v každé kampani budou muset usilovat o hlasy voličů, kteří jim jsou dobří na to, aby je dostali do parlamentu, ale zároveň je považují za tupou masu, která nesmí být připuštěna k referendu, protože co kdyby?... :-)

14.2.2018 18:37
Foto

H40o33n46z67a 79D39v74o61ř56á88k 9171681310

Aby nebylo možné odejít z EU už nastavili. Referendum se nemá týkat mezinárodních smluv a pokud to správně chápu, právě na tom stojí EU.

14.2.2018 18:39

M82i86c14h66a69l 41Z69e13l44e65n82k31a 3928175198904

Jestli by nebylo lepší "nastavit" EU tak, aby nepřicházely zaječí úmysly :-).

Zde se bohužel dostáváme do říše snů.

14.2.2018 18:42
Foto

P75a45v71e10l 72F94ü80r17s64t 5592390516143

To by bylo skvělé, ale momentálně to nehrozí... :-)

14.2.2018 18:45

L28u69d30v80í17k 48G36a11j50d85o24š22í82k 2945673624452

„...neznamená to armagedon..."

To nepochybně neznamená. I 40 let komunizmu neznamenalo pro tuto zemi armagedon. Většina lidí to přežila.

Že by to bylo ale něco, po čem bych dobrovolně toužil, to určitě není.

14.2.2018 18:36

J85i31n64d70ř79i52c45h 68T58ů87m15a 1964112207118

Přežila, ale ne všichni a následky si poneseme ještě dlouho.

14.2.2018 18:43



Najdete na iDNES.cz