Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a83n 62Ř77e40z65n42í58č90e46k 3711621713730

Houby s octem. I ten nejlepší zedník na světě nepostaví zeď z cihel, které se mu rozpadají pod rukama. Za špatné výsledky propadlíků může z 99% neuvěřitelná lenost a sebevědomí neodpovídající schopnostem.

+17/0
doporučit
14.2.2018 18:28

J62a20n 54Ř55e67z17n46í46č33e45k 3471191723610

Dovolte parafrázi. Za špatné výsledky atletického klubu můžou špatní trenéři. Co na tom, že atleti nechtějí trénovat, protože to dá práci a je to námaha. Často ani na trénink nechodí. Ale chtějí být dobrými atlety. Může za to trenér, protože po nich chce, aby nedejbože trénovali!

+16/−1
doporučit
14.2.2018 20:02

M22a38r12t98i55n 62O90l69e67š87n67ý 5565256906364

Matematika, podobně jako každá jiná disciplína, která se má dělat poctivě, je především práce, na to dnešní generace mlaďochů z 99 % není zvyklá, chce všecko hned, teď, bez námahy a pokud možno zábavnou formou. Tak to prostě NEJDE!

+13/0
doporučit
14.2.2018 20:00

M17a64r22t23i36n 97B16o14b70e32k 3391691366597

Vzdy zalezi na obou stranach , to by pan matematik mohl vedet ze obe strany rovnice se musi rovnat. To znamena spravna vyuka na strane ucitele se musi rovnat stejne spravnemu uceni a zajmu zaku na strane druhe :)

Pak to bude klapat :)

+10/0
doporučit
14.2.2018 18:36

M26i40l30a91n 79P45o61k43o71r17n18y 7819915517650

Jako ucastnik konference mohu prohlasit, ze konference silne a konkretne zkritizovala metodu prof. Hejneho a dolozila na konkretnich prikladech jeji chyby. Tvrzeni pana Rychetskeho navic neni v zadnem smyslu prukaznou podporou metody prof. Hejneho, protoze z toho, na co se dotaznik ptal, neni nijak prukazne, ze se opravdu tykala Hejneho metody. Na konferenci se navic nezmohl ani na zadnou obranu metody, ohanel se vlastni statistikou, u ktere neni zrejma jeji metodika a muze byt dosti zkreslena.

+9/0
doporučit
14.2.2018 18:39

A86l21e91n55a 20E26l80i35á95š46o62v16á 3334411762268

Možná na základní škole. Na středních školách za to může především lenost, pokud je student gramotný a svede přečíst definice, věty a postupy. Matematika se musí odpracovat a každá hodina, kterou student nestráví nad příklady je na výsledku znát

+8/0
doporučit
14.2.2018 19:20

M92a64r20c51e57l47a 63B44í54l73á 4737920142159

matematika rozhýbává určité části mozku. I když není člověk v této oblasti nijak skvěle vybaven, pomůže to lepšímu fungování v dalších částech mozku. Jak by člověku fungovalo tělo, kdyby se nikdy nesnažil používat jednu ruku. byť je to ta slabší tj většinou levá. Tohle považuji za podstatné, nikoliv znalost postupu při výpočtu odmocniny tužkou na papíře.

+6/0
doporučit
14.2.2018 18:55

O53t16a 64S48a82l21y46k 6243261436459

Máme takové učitele, jaké jsme si zaplatili ;-D

+5/0
doporučit
14.2.2018 18:30

O15n34d55ř26e39j 38P11a93r89d24u27b81s10k17ý 5494565579107

Tvrzení pana jakéhosi matematika uráží v podstatě učitele. Moje žena je učitelka matematiky, já jsem učitel na téže školy, vím, že učí velmi dobře, stejně jako i většina matematikářů, co na naší škole učili. Každý den si počítá, aby věděla, zda je příklad v pořádku, přemýšlí, jak nejlépe příklad vysvětlit. Ale pokud děti neumí násobilku, nechtějí počítat, protože u toho musí přemýšlet je to těžké. A k metodě Hejného, viděla ona i její kolegyně hodiny tohoto typu. V podstatě chaos. Ostatně znám rodiče, kteří bojují za to, aby jejich škola opustila tuto metodu, protože mají dokonce porovnání ve své rodině. Je mi opravdu záhadou o co jde autorům takovýchto článků

+7/−2
doporučit
14.2.2018 18:52

Š45t51e87f30a90n 91F56r50i83č58a 7652798783476

Když jsem zde totéž napsal před časem, tak mne potrefené husy umínusovaly. Ale protože jsem sám měl štěstí kdysi na několik dobrých kantorů, tak na ně nedám dodnes dopustit. Bohužel, opravdu dobrých je nanejvýš 10 % (můj hrubý odhad podle toho, kteří mi po 40 letech utkvěli v paměti). Ti ostatní jen chodí do práce pro peníze, ale jako poslání tu činnost neberou. Jsou pro tu školu a pro ty žáky spíše promarněnou příležitostí.

+5/−1
doporučit
14.2.2018 18:59

V75i16l52é23m 17N28o25v45á71k 3974245896366

Středoškolská kantorka. Dnes je písemka. Probíhá celou hodinu. Na konci hodiny oznámí paní učitelka: zítra je písemka ze stran 35 až 39. Paní učitelko já jsem to nepochopil, upozorní žák. Odpověď: snad máš rodiče. Nebo ne? A tak probíhá matematika. To mohou děti studovat po internetu. Rv

+3/0
doporučit
14.2.2018 22:16

P34e64t40r 42A63g87u23l80á90r 4577848420634

Poněkud matoucí je, že se řeší metoda výuky, když nakonec stejně prohlásí, že jsou ve třídě ti, kteří mají schopnosti nebo vůli a potom ti, ze kterých budou sportovci nebo manuální pracovníci. Ano, svět skutečně potřebuje i kopáče. Ale to budou ať se budou učit metodou A nebo B.

+3/0
doporučit
14.2.2018 18:38

J69a87r53o52s38l20a45v 78K15ř92í64ž36e48k 5390831982793

Matematika je čirý, nefalšovaný zlo. Přímo esence zla. Měla by se okamžitě zakázat.

+3/−1
doporučit
14.2.2018 19:28

P88a15v11e64l 32B85í53n25a 1123905642663

Jak mě by se líbilo učit se matematiku objevováním jejich principů...

Co si pamatuju - str. x, příklad y, pojď nám to spočítat na tabuli a vy ostatní si to opište do sešitu. Ten co 'počítal' na tabuli dostal diktát jak to má vypadat a bylo hotovo. Prosím, já to nechápu. Tak pojď, spočítáš další příklad...

+2/−2
doporučit
14.2.2018 23:12

J83i58ř67í 79P53o58k37o90r28n68ý 4136530575283

Hejného metoda je příšerná. Hlavně pro děti v první třídě. Metoda, kde se neříká zadání, ale prvňáci mají zadání vytušit, je ujetá. Připouštím, že záleží na kvalitě učitele, ale proč to proboha zavádějí na školách, kde na to nemají odpovídající učitele. Situace, kdy se prvňák přihlásí a paní učitelce říká: "Paní učitelko, já to nechápu." A paní učitelka vše objasní větou: "Tak se zamysli." by nejspíš neměla existovat. Leč realita je jiná. Takže není zbytí, matiku ho doma učíme klasicky a on s tím nemá vůbec problém, špatné je, že ve škole to s ním nikdo neprocvičuje (otázku, kolik je 3+4, jim na hodinách matematiky nikdo nepokládá).

+1/0
doporučit
28.3.2018 20:17

J70a75r16o24s58l39a80v 21R67e78i41t97m46e11i10e37r 5361290795225

Rozhodně by měli být nejkvalitnější učitelé na tzv.prvním stupni(obecné škole) a taky nejlépe placení tam totiž buď podchytí děti do dalších školních a studijních let,nebo je znechutí.Nejhorší je když mladou holku bez jakýchkoliv zkušeností jak pedagogických ta životních vykopnou učit na první stupeň.Ale to není problém jenom posledních let ale mnohem dlouhodobější,zkrátka a dobře Jan Ámos by se v hrobě obracel.K tomuto jsem dospěl z vlastní zkušenosti,vychoval jsem dvě děti a nyní mám pět vnoučat na tzv.prvním stupni.Zažil jsem perfektní učitelky i v dnešní době a zrovna tak některé no hrůza.

+1/0
doporučit
15.2.2018 8:34

E31v44a 95M55a94r79k56o17v60á 1294120563174

Ta Hejneho metoda není špatná, ale nesedí všem. Synovec, to měl v první třídě, po ní změnil školu, protože mu to ne sedlo a pár dalším dětem také ne. Když jsem na to koukala připadá mi, že ta metoda je hlavně na logicke myšlení, které ne každý má, a tak těm to dětem to nesedí a naopak je pro ně lepší metodická výuka, kdy se naučí určitý postup, který opakuji.

+1/0
doporučit
14.2.2018 19:54
Foto

P14a25v76e18l 86M41i35t84á72š 9894889483558

Už jsem to psal několikrát, kde není motivace, nejsou výsledky a to oboustranně, tedy jak namotivovat studenty k matematice, aby to nebyla jen strohá bezduchá nauka.

+1/0
doporučit
14.2.2018 18:32

P21e35t90e90r 42B83i72e45l96y 6355781606

A co tak matematicke nadanie.ked nieje nevycute ho ani najlepsi matematik. Kazdy sme holt iny s inym nadanim

+1/0
doporučit
14.2.2018 18:28

K29a78r81e72l 59J47a75n83y89š42k85a 5326282484861

Co je vzdělání ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

+1/−1
doporučit
14.2.2018 20:48

V54i36l57é53m 17N17o48v68á30k 3264695866276

No toje novinka. A ještě jim přidáme peníze. Rv

+1/−2
doporučit
14.2.2018 22:08

I83r71e16n89a 96N57e67č62a52s21o22v52á 8227636654

Vrstvička nejschopnějších má jít studovat učitelství?

Kdo se nedostane na učitele má jít asi dělat něco jednoduššího lékaře,soudce,nebo třeba řídit jadernou elektrárnu...

Pán je typický učitel co si myslí, že naučit děti 1+1 je nejsložitější problém na světě..

+1/−4
doporučit
14.2.2018 20:21

L77u49c68i72a92n 95P28a18p48a80z71i52a79n 5194617561895

Změna přípravy pedagogů je k ničemu, pokud nebudou platy od 100.000 výše, tak je obvyklé u sousedních vesnic hned za hranicí Čechystánu.

0/−3
doporučit
14.2.2018 23:13

M59a57r10c27e35l 95P34a69v80l34í11k 7241454118939

toto by si mali tí naši hlúpi učitelia prečítať, dlho predtým, ako si pýtajú VIAC peňazí.

poslední, čo niečo vedeli naučiť skončíli po previerkach v 70-tom. odvtedy už iba poskoci, podržtaškové, riťolezi, ...

0/−5
doporučit
14.2.2018 19:31

D53a82v89i80d 57H95a92š31a 2649632673

Takže máme problém - žákům nejde matika. Co uděláme? Budeme to dělat jak víc nebo doposud a nebudeme podporovat změny (ty sice na školách, kde jsou zavedeny, mají pozitivní efekt), protože se bojíme, že by nemusely být efektivní. Jedinej, kdo působí líně, jsou ve výsledku učitelé, kteří by museli měnit způsob výuky.

0/−2
doporučit
15.2.2018 16:43





Najdete na iDNES.cz