Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a72n 24Ř88e76z44n39í83č36e39k 3481681893880

Houby s octem. I ten nejlepší zedník na světě nepostaví zeď z cihel, které se mu rozpadají pod rukama. Za špatné výsledky propadlíků může z 99% neuvěřitelná lenost a sebevědomí neodpovídající schopnostem.

+16/0
doporučit
14.2.2018 18:28

J20a46n 51Ř14e88z19n90í92č25e73k 3261721823500

Dovolte parafrázi. Za špatné výsledky atletického klubu můžou špatní trenéři. Co na tom, že atleti nechtějí trénovat, protože to dá práci a je to námaha. Často ani na trénink nechodí. Ale chtějí být dobrými atlety. Může za to trenér, protože po nich chce, aby nedejbože trénovali!

+15/0
doporučit
14.2.2018 20:02

M63a14r37t86i21n 93O10l30e56š55n92ý 5765266706264

Matematika, podobně jako každá jiná disciplína, která se má dělat poctivě, je především práce, na to dnešní generace mlaďochů z 99 % není zvyklá, chce všecko hned, teď, bez námahy a pokud možno zábavnou formou. Tak to prostě NEJDE!

+12/0
doporučit
14.2.2018 20:00

M32a53r70t30i54n 31B78o12b93e65k 3731341366577

Vzdy zalezi na obou stranach , to by pan matematik mohl vedet ze obe strany rovnice se musi rovnat. To znamena spravna vyuka na strane ucitele se musi rovnat stejne spravnemu uceni a zajmu zaku na strane druhe :)

Pak to bude klapat :)

+10/0
doporučit
14.2.2018 18:36

M49i72l14a61n 87P30o31k12o61r57n94y 7889885897940

Jako ucastnik konference mohu prohlasit, ze konference silne a konkretne zkritizovala metodu prof. Hejneho a dolozila na konkretnich prikladech jeji chyby. Tvrzeni pana Rychetskeho navic neni v zadnem smyslu prukaznou podporou metody prof. Hejneho, protoze z toho, na co se dotaznik ptal, neni nijak prukazne, ze se opravdu tykala Hejneho metody. Na konferenci se navic nezmohl ani na zadnou obranu metody, ohanel se vlastni statistikou, u ktere neni zrejma jeji metodika a muze byt dosti zkreslena.

+9/0
doporučit
14.2.2018 18:39

A21l21e91n29a 76E91l30i54á51š37o29v83á 3114431312468

Možná na základní škole. Na středních školách za to může především lenost, pokud je student gramotný a svede přečíst definice, věty a postupy. Matematika se musí odpracovat a každá hodina, kterou student nestráví nad příklady je na výsledku znát

+8/0
doporučit
14.2.2018 19:20

M68a72r72c16e82l87a 25B37í50l93á 4307900232349

matematika rozhýbává určité části mozku. I když není člověk v této oblasti nijak skvěle vybaven, pomůže to lepšímu fungování v dalších částech mozku. Jak by člověku fungovalo tělo, kdyby se nikdy nesnažil používat jednu ruku. byť je to ta slabší tj většinou levá. Tohle považuji za podstatné, nikoliv znalost postupu při výpočtu odmocniny tužkou na papíře.

+6/0
doporučit
14.2.2018 18:55

O64t41a 88S16a81l53y81k 6153591646299

Máme takové učitele, jaké jsme si zaplatili ;-D

+5/0
doporučit
14.2.2018 18:30

O28n61d33ř67e46j 30P67a40r21d35u26b25s82k22ý 5324955639787

Tvrzení pana jakéhosi matematika uráží v podstatě učitele. Moje žena je učitelka matematiky, já jsem učitel na téže školy, vím, že učí velmi dobře, stejně jako i většina matematikářů, co na naší škole učili. Každý den si počítá, aby věděla, zda je příklad v pořádku, přemýšlí, jak nejlépe příklad vysvětlit. Ale pokud děti neumí násobilku, nechtějí počítat, protože u toho musí přemýšlet je to těžké. A k metodě Hejného, viděla ona i její kolegyně hodiny tohoto typu. V podstatě chaos. Ostatně znám rodiče, kteří bojují za to, aby jejich škola opustila tuto metodu, protože mají dokonce porovnání ve své rodině. Je mi opravdu záhadou o co jde autorům takovýchto článků

+7/−2
doporučit
14.2.2018 18:52

Š82t71e38f40a26n 72F87r94i93č61a 7762638633236

Když jsem zde totéž napsal před časem, tak mne potrefené husy umínusovaly. Ale protože jsem sám měl štěstí kdysi na několik dobrých kantorů, tak na ně nedám dodnes dopustit. Bohužel, opravdu dobrých je nanejvýš 10 % (můj hrubý odhad podle toho, kteří mi po 40 letech utkvěli v paměti). Ti ostatní jen chodí do práce pro peníze, ale jako poslání tu činnost neberou. Jsou pro tu školu a pro ty žáky spíše promarněnou příležitostí.

+5/−1
doporučit
14.2.2018 18:59

V18i86l63é36m 91N69o14v73á61k 3604115976486

Středoškolská kantorka. Dnes je písemka. Probíhá celou hodinu. Na konci hodiny oznámí paní učitelka: zítra je písemka ze stran 35 až 39. Paní učitelko já jsem to nepochopil, upozorní žák. Odpověď: snad máš rodiče. Nebo ne? A tak probíhá matematika. To mohou děti studovat po internetu. Rv

+3/0
doporučit
14.2.2018 22:16

P25e15t93r 58A56g27u35l76á92r 4897868450604

Poněkud matoucí je, že se řeší metoda výuky, když nakonec stejně prohlásí, že jsou ve třídě ti, kteří mají schopnosti nebo vůli a potom ti, ze kterých budou sportovci nebo manuální pracovníci. Ano, svět skutečně potřebuje i kopáče. Ale to budou ať se budou učit metodou A nebo B.

+3/0
doporučit
14.2.2018 18:38

J79a51r35o16s62l56a71v 13K17ř94í57ž95e14k 5930741192193

Matematika je čirý, nefalšovaný zlo. Přímo esence zla. Měla by se okamžitě zakázat.

+3/−1
doporučit
14.2.2018 19:28

P77a38v27e33l 71B88í10n12a 1303465382463

Jak mě by se líbilo učit se matematiku objevováním jejich principů...

Co si pamatuju - str. x, příklad y, pojď nám to spočítat na tabuli a vy ostatní si to opište do sešitu. Ten co 'počítal' na tabuli dostal diktát jak to má vypadat a bylo hotovo. Prosím, já to nechápu. Tak pojď, spočítáš další příklad...

+2/−1
doporučit
14.2.2018 23:12

J24a96r76o90s40l88a62v 48R55e97i54t36m45e18i19e45r 5621520325605

Rozhodně by měli být nejkvalitnější učitelé na tzv.prvním stupni(obecné škole) a taky nejlépe placení tam totiž buď podchytí děti do dalších školních a studijních let,nebo je znechutí.Nejhorší je když mladou holku bez jakýchkoliv zkušeností jak pedagogických ta životních vykopnou učit na první stupeň.Ale to není problém jenom posledních let ale mnohem dlouhodobější,zkrátka a dobře Jan Ámos by se v hrobě obracel.K tomuto jsem dospěl z vlastní zkušenosti,vychoval jsem dvě děti a nyní mám pět vnoučat na tzv.prvním stupni.Zažil jsem perfektní učitelky i v dnešní době a zrovna tak některé no hrůza.

+1/0
doporučit
15.2.2018 8:34
Foto

P67a82v21e57l 27M36i18t61á34š 9134429193428

Už jsem to psal několikrát, kde není motivace, nejsou výsledky a to oboustranně, tedy jak namotivovat studenty k matematice, aby to nebyla jen strohá bezduchá nauka.

+1/0
doporučit
14.2.2018 18:32

P65e91t97e79r 15B72i15e22l70y 6625781836

A co tak matematicke nadanie.ked nieje nevycute ho ani najlepsi matematik. Kazdy sme holt iny s inym nadanim

+1/0
doporučit
14.2.2018 18:28

K90a87r62e78l 63J49a76n23y77š78k41a 5846292724141

Co je vzdělání ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

+1/−1
doporučit
14.2.2018 20:48

V79i10l23é51m 65N44o92v78á25k 3214645566786

No toje novinka. A ještě jim přidáme peníze. Rv

+1/−2
doporučit
14.2.2018 22:08

I27r48e95n30a 42N72e36č47a54s82o70v63á 9649943647869

Vrstvička nejschopnějších má jít studovat učitelství?

Kdo se nedostane na učitele má jít asi dělat něco jednoduššího lékaře,soudce,nebo třeba řídit jadernou elektrárnu...

Pán je typický učitel co si myslí, že naučit děti 1+1 je nejsložitější problém na světě..

+1/−4
doporučit
14.2.2018 20:21

D60a22v60i41d 67H34a21š56a 2219232483

Takže máme problém - žákům nejde matika. Co uděláme? Budeme to dělat jak víc nebo doposud a nebudeme podporovat změny (ty sice na školách, kde jsou zavedeny, mají pozitivní efekt), protože se bojíme, že by nemusely být efektivní. Jedinej, kdo působí líně, jsou ve výsledku učitelé, kteří by museli měnit způsob výuky.

0/−1
doporučit
15.2.2018 16:43

L18u47c66i97a91n 96P95a38p81a20z52i55a46n 5654347261525

Změna přípravy pedagogů je k ničemu, pokud nebudou platy od 100.000 výše, tak je obvyklé u sousedních vesnic hned za hranicí Čechystánu.

0/−1
doporučit
14.2.2018 23:13

M86a10r49c38e90l 63P97a14v25l21í92k 7361494198289

toto by si mali tí naši hlúpi učitelia prečítať, dlho predtým, ako si pýtajú VIAC peňazí.

poslední, čo niečo vedeli naučiť skončíli po previerkach v 70-tom. odvtedy už iba poskoci, podržtaškové, riťolezi, ...

0/−5
doporučit
14.2.2018 19:31





Najdete na iDNES.cz