Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Biologická léčba artritidy by státu ušetřila peníze, pacientům se nedostává

Lidem trpícím artritidou nabízí stále více možností biologická léčba, která umí postup nemoci zastavit. Čeští pacienti se k ní ale dostávají příliš pozdě, kdy už jsou jejich klouby nenávratně zničené. Biologické léky jsou drahé a pojišťovny je nemocným proplácejí zpravidla až poté, co absolvují neúspěšnou léčbu jinými medikamenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A95n65n30a 79K90i24r75š31o78v33á 9266450315313

Možná že by pomohla další Havlova lavička za 800tisíc - tam by si revmatici mohli posedět a odpočinout :-/

+2/−3
19.2.2018 13:23

Z19u48z36a35n24a 90Č82e27k92a39l54o69v58á 1587494281495

no, nechci vám brát iluze, ale Havlovy a Vaňkovy lavičky si kupujou města a městské části za své peníze, zatímco zdravotní péče se platí ze zdravotního pojištění. Čili i kdyby se všecky lavičky prodaly, tak se tím rozpočty zdravotních pojišťoven nezvednou:) A 800tis, to je léčba jednoho pacienta na rok. čili plivnutí do moře.

0/−1
19.2.2018 13:38

R32o58m75a94n 41P24o63l56á68č43e25k 5896289655

Ale tak město mohlo něco udělat pro svého občana ;-).

0/0
19.2.2018 23:36

J48a14k41u36b 52R43o52u27s 3363850784712

Nechápu mínusy, vyjímečně jste napsala dost trefný, výstižný a pravdivý příspěvek.

0/0
20.2.2018 13:06

M89a35r31t65a 26V80i60n82t93r86o55v35á 1771332722771

Pojištěnec, jen další kusovka ba papíře, tak hlavně aby platil včas a o víc se nestaral!!;-(

0/0
19.2.2018 12:22

D55a57n67i37e73l 73T15s65c26h31e95r83n96a15y 2315882269692

Zase lzi. Biologicke leky vubec nejsou drahe, jenze by mohly chorobu ukoncit, tudiz by se dal nemohlo rejzovat na pacientovi, a o tom to je. Zajem neni mit zdrave lidi ale vydelavat na tom. A nejde jen o artritidu, ale i napr o MCP, ci rakovinu

+2/−2
19.2.2018 11:40

Z34u38z34a13n26a 43Č38e45k71a61l58o16v58á 1287704731715

Nemáte pravdu. Biologika odstraňují molekulární podstatu nemoci, ale jen na molekulární úrovní, ne genové. Takže organismus si pořád jede svoje, produkuje ty špatný látky. Biologika je vychytávají a nedovolují spouštět doprovodné příznaky. Ale rozhodně trvale neléčí. Ono to ani nejde...

+1/0
19.2.2018 12:02

M78a28r50e97k 26T29u65r48n94o84v75e85c 7885652650186

Jsou drahé, ale často ne proto, že by ty látky byly tak drahé na výrobu, ale proto, že na ně zatím platí patenty a firmy, které je vyrábí, si jejich vývoj nechávají draze zaplatit.

Ale to, že by to odstranilo příčinu nemoci, to je opravdu nesmysl. Konkrétně třeba Hummira (adalimumab), která se v této indikaci používá často, jen inhibuje jeden z mediátorů zánětu (konkrétně TNF-alfa). Berete - pomohá. Přestanete brát - potíže jsou tu po nějaké době zpět. Takže nevím, koho tu chcete obviňovat ze lži, když tu sám píšete nepravdu.

+3/0
19.2.2018 12:46

W17a98l43t52e51r 40D34i97v38i11š 6537162202712

Ono to, že si to nechávají firmy zaplatit, je na druhou stranu v pořádku. Vývoj biologik je neuvěřitelně drahý, jde bez nadsázky o miliardy dolarů. A bohužel času na to, aby se té firmě vrátily výdaje na vývoj, je paradoxně málo - ono totiž od momentu, kdy firma registruje patent, trvá klidně deset let i více, než lék projde přes všechny povinné klinické zkoušky a dostane se do praxe. A ne každý lék se ukáže jako opravdu použitelný, spousta z nich končí třeba i ve fázi klinického testování, protože na větší skupině se najednou ukážou nečekané věci.

Takže ano, je to drahé, ale nikoli proto, že by farmafirmy chtěli jen rejžovat. Prostě ten vývoj nových léků je stále dražší a dražší. Ty levnější cesty jsou už vyzkoušené.

Ovšem jakmile skončí patentová ochrana, cena takových léků půjde postupně rychle dolů.

0/−1
19.2.2018 14:41

J76i23r32i 43R51u70s74n71o17k 4185682647313

O tom, jak moc vazne vas mame brat, svedcu uz to, ze si myslite, ze rakovina je nemoc. Rakovina je souhrne oznaceni mnoha ruznych nemoci s naprosto odlisnymi pricinami.

0/0
19.2.2018 13:13

P58e62t58r 81V94á91c97l50a29v36e30k 6295488939527

článek se v nadpisu snaží vzbudit senzaci, nicméně jestli to chápu správně ona cílená léčba je vhodná pouze u některých případů artritidy (neplést s artrózou) a jelikož není sama tato metoda bez rizika tak je doporučována až v případě kdy klasická léčba nezabírá....

+1/−1
19.2.2018 9:23

M68i24c75h58a37e32l17a 61K62ř55í24ž94o42v45á 1907351835851

Ano, máte pravdu. Jen vám uniklo, že jsou i pacienti, kterým biologickou léčbu doporučí revmatolog - klasická léčba nezabírá, ale pojišťovny a i SÚKL to zavrhnou. Je to v poslední části článku.

No a také v článku je, že když na začátku onemocnění pacient dostane i jednu dávku, tak je jeho prognoza prokazatelně lepší. Neviděla jsem sice studie, ale když to tak propagují, tak to zlepšení bude nejspíš dost velké. A to zatím není možné vůbec.

0/0
19.2.2018 16:44

J18a74n 44N78ě28m57e24c 2220308576863

A co tak starat se o ty haxny zavčasu? Nosit ochranné pomůcky, v zimě rukavice, nepřetěžovat klouby, jíst zdravě, nechlempat alkohol a necpát se uzeným, jíst ovoce a zelenu? Zdravý životní styl dokáže mnoho. Na dědičnost se stále nevymlouvejte a dělejte něco sami, když to jde, a pořád jen nefňukejte.

+1/−16
19.2.2018 9:13

M11a23r12e76k 32T12u91r42n19o36v97e51c 7105942360806

No ohledně té dědičnosti to nejsou jen výmluvy, to jsou i opakovaně prokázané skutečnosti, stačí se trochu podívat do odborné literatury.

A pro zajímavost - mírná konzumace alkoholu má prý u RA dokonce protektivní vliv. :-)

+2/−1
19.2.2018 9:51

Z96u64z15a37n11a 46Č43e40k28a17l88o95v27á 1447254111585

Omlouvá vás asi jen to, že nemáte ponětí, o čem mluvíte. Osobně mám lupénku od 12 let a s tím spojenou psoriatickou artritidu od 16 let. Jsem přesně ten případ, o kterém se tady píše - na nemoc modifikujících lécích, na nesteroidních antirevmatikách, na methotrexátu, ne kortikoidech. Žádný z těch rizikových faktorů, o kterých píšete, se mě nikdy netýkal, protože s tím by to fakt nešlo už vůbec. A jsem první v rodině, kdo to má, resp. ještě brácha. Vždycky mě pobaví lidi jako vy - "tak jez zeleninu, ne??" to je jako byste onkologickým pacientům nadával, že mají zhubnout a jíst zeleninu a neměli by rakovinu. Jste akorát hloupej, ale my jsme na tyhle hloupý lidi, co nic neví, zvyklí.

+8/−1
19.2.2018 9:59

D74a61n42i21e27l 20T42s97c91h73e58r19n33a43y 2825912769262

Tak az si na vlastni zkusenost vyzkousi nejake ty mnamky tak sam uvidi, oni ti chytraci, co nevedi vubec nic, akorat ze se da cvicit u TV jsou nejchytrejsi. Ale staci az si budou chripku lecit podle reklam paracetamolem a nakonec vam budou bez ledvin a jater zavidet ty kortikoidy

0/0
19.2.2018 11:44

M56a25r29e84k 63T79u71r57n24o23v95e25c 7735212950916

Je jich spousta, každý si to může přečíst třeba i na té Wikipedii (a dokonce v češtině) ale když pan Němec zmiňoval zrovna to kouření a cpaní se uzeným, tak mě to přišlo zajímavé zmínit.

0/0
19.2.2018 12:35

M35a43r93e69k 78T54u71r38n19o71v83e30c 7945722150136

Pardon, toto mělo jít pod jiný Váš komentář, nějak se tady ty komentáře a jejich řazení chovají občas zvláštně.

0/0
19.2.2018 12:47
Foto

J50a28n68a 85B38o88r96o61v49c68o94v29á 1114762109474

No, s timto Vasim komentarem doufam, ze jste primarne vegan pojidajici max ryby, sportovec, nekurak, abstinent, spite 8 hodin denne a stres je pro Vas pojem ze slovniku. Aby az se Vam neco prihodi neprisel nejakej Honza a nerekl Vam "mel jste se o sebe vic starat".

+1/0
19.2.2018 11:27

B22a40r18b49o96r17a 46P11e53t90r75o91v95á 3505624504185

tak to vysvětlete mojí patnáctileté dceři.v rodině není nic podobného 4 generace, jí zdravě, sportovala jen rekreačně..a opravdu nepije ani nekouří...

0/0
19.2.2018 22:26

A91d74a54m 51H20a63n46á46k 2415295195591

Kašlu na důchodce. Dejme půl miliardy každý rok z rozpočtu zdravostnictví na referendum. Zdravostnictví není třeba. (Okamura)

0/0
19.2.2018 8:47

V51l36a41d71i45m17í63r 64D65i16a43t81k66a 1423477221154

Už jste viděl stát někdy něco ušetřit? :D

0/0
19.2.2018 8:46

A65d97a16m 53H21a19n11á54k 2945125765711

Ať důchodci umírají jako za socialismu v průměru 65 lety. Nevbude potom třeba léčit artrózu(KSČM)

+1/−3
19.2.2018 8:46

P12e64t86r 36V51á11c63l43a29v60e42k 6985858519857

v roce 89 byl průměrný vek dožití u zen 74 let a u mužů 68 let, v roce 1920 to bylo 47 u můžu a 50 let u žen, věk se prodlužuje zároveň s pokrokem medicíny, tj více lidí se dožije vyššího věku. Jo a artróza je jiné onemocnění, než o kterém je článek...

0/−1
19.2.2018 9:27

A41d72a84m 77H25a33n41á75k 2315135155401

V roce 1989 byl o sedm let nižší než v Německu nebo Rakousku. Jen jsme je dohnali.

0/−1
19.2.2018 9:32

A27d39a26m 49H15a85n92á62k 2505555555241

Socialismus byl genocidium vůči obyvatelstvu.

+2/−2
19.2.2018 9:33

D40a83n78i84e15l 65T17s67c68h32e69r80n20a33y 2615472699882

pravda a proto sel clovek do duchodu v 60 nebo drive, dnes se duchodci podporujou a proto se nastavil duchod na 67let, aby se jej nikdo nedozil. Navic kdyz uz statistiky, tak uvadet prumerny max vek u darmozroutu a prumerny vek pracujicich, pripadne u tezce pracujicich. A ve finale se od statistiky r roku 1920 az tolik lisit nebudeme, ze?

0/−1
19.2.2018 11:52

P65e32t46r 70V45á13c12l20a36v22e91k 6885448849277

v roce 68 byla průměrná délka života stejná v ČR a Německu, v roce 89 bylo Německo o 3 roky lépe, nyní je to o dva. Domnívám se že trend sportování a zdravějšího životního stylu přišel do Německa o něco dříve než do Čech.

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&nselm=h&met_y=sp_dyn_le00_in#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=sp_dyn_le00_in&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:CZE:DEU&ifdim=country&hl=cs&dl=cs&ind=false

+1/0
19.2.2018 9:53

A70d46a40m 54H56a69n64á95k 2475705945691

Všetko zrušíme. Ať dú dochodci sekať zahrady. Zpritatizujem všetko, Zdravotnictvo budě mou firmou.(A.Babiš)

+3/0
19.2.2018 8:45

J45a39n80a 34L54i91e60b89o32v76á 7692486741815

Mám hrozný vztek, kdykoliv vidím články na téma, jak je někdo ne vlastní vinou nemocný a bylo by možné jeho stav zlepšit, jenže zákony, úředníci, peníze blablabla... V tomhle absurdistánu se nakupují lavičky za statisíce, vykupují se funkční vepříny, které urážejí jemnocit aktivistů, ze státních peněz se dotuje kdejaká nepotřebná kravina, miliardy mizí v černých dírách, sociálně slabí bez zájmu o práci bývají často obézní, zapalují jednu cigaretu od druhé a jediný den nejsou střízliví, ale na těžce nemocné děti se sbírají plastová víčka?! Co je tohle za zvrhlou politiku?

+16/−3
19.2.2018 8:20

M93a38r94e74k 79T86u84r63n48o86v30e92c 7235292100366

Nechci narušovat Vaše spravedlivé rozhořčení, ale víte, jaké jsou také rizikové faktory pro propuknutí revmatoidní artritidy? Kouření, vyšší BMI (tzn. nadváha či obezita)...

0/−2
19.2.2018 9:23

O98n98d50ř43e66j 80F54r86a47n95c 4829931948

To je sice pravda, ale zrovna u této nemoci naprosto převažují genetické rizikové faktory. Takže většina těch lidí si za to opravdu nemůže sama.

+4/−1
19.2.2018 9:43

M92a76r91e78k 73T74u35r11n71o90v17e83c 7805892930146

Netvrdím, že může. Jenom jsem se pozastavil nad tím, jak tam paní psala zrovna o tom kouření a podobně. Genetické vlohy může mít kde kdo, ale ne u každého se onemocnění rozvine...

0/0
19.2.2018 9:50

D60a78n41i89e94l 77T69s96c40h24e22r82n17a37y 2835132899672

Vy jdte ja ti politici, kdyz uz tak uvedte vsechny rizikove faktory,

0/0
19.2.2018 11:48

A54d19a37m 23H48a53n73á35k 2365185425581

Je to politika A.Babiše, M.Zemana a KSČM. Je na národu, aby to změnil.

0/−1
19.2.2018 9:36

P84e90t60r 81V85á27c51l14a98v25e16k 6945488599617

OMG co má společného s tímto politika KSČM či Miloše Zemana. KSČM ani Zeman tu nemají výkonnou moc a Babiš ji má tak krátce že asi těžko toto mohl ovlivnit, to sklízíme plody politiky ODS a TOP09...

+1/0
19.2.2018 9:57

R52i92c44h16a13r92d 23M44i83c76h46a39l87o25w69s51k61i 1641809385316

Žádné léčení nebude, radši nakoupíme stovky zbytečných aut pro neschopnou policii a státní úředníky.

+6/−1
19.2.2018 8:17

J32a34n 51B65a61r85t68o39š 6135427743889

Tak půl miliardy na appeasement v Letech máme a cca 12k na léčbu případ/rok se nenajde?

+22/−1
19.2.2018 7:40

M90a31r41e91k 11T39u65r71n55o75v15e48c 7865632870386

No ono to obvykle není 12 tisíc ročně, to by si spousta těch mladších pacientů v produktivní věku klidně i zaplatila. Třeba taková Humira vyjde asi na 20 tisíc na jednu dávku a to jsou pacienti, co jí musí dostávat každý měsíc - i když nevím teď přesně jak je to s dávkováváním zrovna u RA, ale nedivil bych se, kdyby podobně. No a na to už třeba "střední třída" (jestli u nás ještě nevyhynula) obvykle nemá.

A Lety do toho netahejte, v tomhle státě mizí daleko víc peněz a bohužel i pravidelně...

+5/0
19.2.2018 7:59

P73e54t40r66a 30H40e29l67i91k50a51r17o53v14a 9808434717504

Možná by bylo řešením zrušit proplácení levnějších záležitostí, takže třeba za ruku v sádře by člověk zaplatil pět tisíc, ale měl by jistotu, že pokud bude potřebovat biologickou léčbu za statisíce nebo nějakou nákladnou léčbu rakoviny, dostane ji. Ale lidé chtějí mít proplaceno úplně vše, to je asi problém. Druhá věc je, jestli by pojišťovny neměly opustit proplácení starých, již překonaných postupů, nevyhazovat za ně peníze a přejít k moderním a účinnějším postupům.

+1/0
19.2.2018 7:39
Foto

J95a93n37a 58B59o34r25o66v74c55o29v12á 1784972979394

Tahle tendence tu byla. Rikalo se ji regulacni poplatky. Ale lidem se to taky nelibilo.

Sama uzivam biologickou lecbu (relaps remitentni forma RS) a dostala jsem ji nastesti velmi rychle po stanoveni diagnozy. Ale jen diky tomu, ze jsem "splnila tabulkove podminky". Lecba zabira a uz 7 let mam az na mensi ataky klid. Kdybych ji nedostala, nevidim dnes nejspis na jedno oko a mam berle... Takhle chodim do prace, nepobiram zadny prispevek a na danich ma ode me stat pres 12 tisic mesicne...

Moje biologicka lecba stoji rocne cca 170 tisic. Takze jo, jsem pro platit male veci jsko navsteva u lekare, plomba u zubare, sadra. Kdyz to pomuze teda jinde a jinak.

+4/0
19.2.2018 8:32

V65á58c12l18a67v 60D11o73s98t60á87l 8583281506949

V 18tiblezech mě otekl loket, poté koleno. Oboje mě zasadrovali, po čtrnácti dnech jsem sádry bolesti strhal. Dalších 14 dní jsem byl doma, bolest zad, kolen, loktů... Když přišla doktorka, kterou zavolala moje matka, okamžitě jsem jel do nemocnice. Zjištěna revmaticka artritida. Dva roky léky, sulfasalasin, si pamatuji, spousty dalších léků už ne. Chodil jsem o berlich a když jsem vynechal léky na bolest, nebyl schopný vstát. Po dvou letech jsem měl toho života dost. Hrozně jsem se opil. Popral. Zlomil jednu berli. Druhý den vstal aniž bych měl léky. Pil jsem dva měsíce skoro každý den. Přestal jsem myslet na to že jsem nemocný. Přestal jsem brát léky. Po půl roce jsem udělal dřep. Brečel jsem štěstím. Dneska je to 16 let. Krom zdeformovaneho prostrednicku na ruce na mě nemoc nenechala následky. Tak neříkejte že vyléčit nejde.

+4/−5
19.2.2018 7:30

V70á76c46l66a93v 10D24o93s15t50á63l 8643731486889

Tak člověk se vám tady svěří s tajemstvím, jak se rev.art., zbavil a dostane samej minus.

Pro ty méně chápave, je to v hlavě. Psychika je hrozná zbraň. A pro ty co tou nemoci trpí, dá se to zvládnout.

+2/−1
19.2.2018 8:29
Foto

J70a52n18a 23B48o31r41o62v81c44o92v63á 1584982469664

Jak kdy, jak komu. Psychosomatika existuje, placebo funguje. Ale ne na kazdyho. Ja se snazim zivota uzivat a radovat se z malickosti a nic si nepripoustet. A ani po 11 letech (7 po stanoveni dg) se RS nemuzu zbavit. Co Vy na to?

+3/0
19.2.2018 8:39
Foto

H47o33n59z57a 35M41o40r13a39v51a 2633959664141

No, že oficiální "léčba", byť sebedražší, není uzdravování. https://www.medicelo.cz/search/?text=roztrou%C5%A1en%C3%A1&type=

0/0
19.2.2018 17:53
Foto

J95a36n35a 19B88o44r49o14v12c72o39v23á 1644322119464

V poradku. Vzpomente si na to, pokud Vas chytne nejaky moribundus a nechodte k doktorovi. Ja zustanu u sveho interferonu 3x tydne a zdrave zivotospravy, ktery ze me udelaly daleko zdravejsiho cloveka nez pred diagnozou. A az me chytne nedejboze rbn, rada si skocim na infuzi solumedrolu ktera jedina mi vratila zrak do normalu.

0/0
19.2.2018 18:48

I64v93a68n 82D25í40t23ě 1896635394229

Náš prezident "přepil a přesladil cukrovku" a je údajně prakticky zdravý. Vidím, že má zdatného předchůdce...

+2/0
19.2.2018 8:48

J15i83ř96í 66M44a95c76e48k 3655375494191

Bylo by zajímavé napsat, zda se tato léčba proplácí v ostatních evropských zemích. Bez toho si těžko mohu udělat názor, zda se naše pojišťovny chovají standardně nebo nestandardně.

+4/0
19.2.2018 7:22

J11a27n 43P31a86ř28í22z76e18k 9126910857696

Myslím, že většina ostatních evropských zemí mají jiný systém financování zdravotnictví, takže se to porovnávat nedá

+2/0
19.2.2018 7:54
Foto

J37a82n87a 64B23o44r55o59v32c44o30v15á 1154932279864

Nevim, jak v pripade RA. Ale treba pacienti s RS v ostatnich zemich jsou celkem chudaci :(

0/0
19.2.2018 8:34





Najdete na iDNES.cz