Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V60á63c34l70a69v 67H37o77s97c83h 8206138662601

za videa na vysku bych sekal nohy a pustil jim na vysku 10 filmu povinne.

+26/−2
doporučit
14.2.2018 11:17

J11a20n 27K14r75p48e47c 5356173414132

je v podstate nemoze aby aerodynamicky kryt sam od sebe dopadl. budto ho neco trefilo (ptak, dron, superman...) a pak se rozletel a zapricinil poskozeni motoru, anebo ho poskodil vibrujici motor - respektive nektera z poskozenych lopatek kompresoru. proudovy motor nelze za letu zastavit, pokud neni zcela zniceny. da se mu pouze odpojit palivo ale tocit se bude dal. proto ty vibrace ktere jsou vysledkem roztaceni motoru proudicim vzduchem. nejsou nijak zvlast ohrozujici. motor je na to konstruovany aby se jen tak nerozletel. ono taky proudovy motor kteremu se netoci lopatky kompresoru/turbiny pusobi jako docela efektivni aerodynamicka brzda. kazdopadne kazde civilni dopravni letadlo musi byt schplne vzletu, letu i pristani na 1/2 funkcnich motoru. a to i v obtiznych letovych podminkach. nicmene bezpecnostni protokol jasne rika, bezpecne nazem pokud je to mozne.

+14/0
doporučit
14.2.2018 11:02

M45a60r75t13i85n 50H11r70o19u85d34n60ý 5847502674807

Uhnilý šróbé.

+10/0
doporučit
14.2.2018 10:28
Foto

M70i47l14a36n 37Č67á88b56e64l59a 6740276409794

Ožvýkal se koribut...

+9/0
doporučit
14.2.2018 10:33

R34u56d92o66l34f 16F61u74k22s 5428181423560

Nejhorší je to strojové opakování pokynů letušek, to by mě děsilo více než ta situace. Začal bych po nich řvát, ať už shut up!

+8/0
doporučit
14.2.2018 10:33

P74e76t58r 42V63o18b67o75ř87i12l 5159757768715

Cybička se vloudí, no. Ale klepat se to mohlo celkem slušně, vzhledem k tomu, že bez krytu to moc aerodynamiky nepobralo.

+7/0
doporučit
14.2.2018 10:30

A28l47e35š 75K83o39f38r61á76n67e28k 9262602295950

Zrovna na této trase to není žádná sranda. Záložní letiště je SFO a HNL mezi tím nic a z nejzaššího bodu je to tak 2,5 hodiny letu.

+7/0
doporučit
14.2.2018 10:28

M34a70r27i94á20n 24B79e15d27n21á18r72i14k 9451531860898

Někdy je docela sranda číst reakce a postřehy zde. Jen pro info

1) to letadlo nebylo staré, stáří letadel se nepočítá jako u aut, jsou stavěna na déle

2) všechna letadla mají předletovou kontrolu a pak pravidelné technické prohlídky, kdy jdou na pár hodin i dní do hangáru, po pár letech jim udělají generálku motorů atp.

Takže opotřebení by tam nemělo být tak velké, letadlo není staré a nešlo o problémy se šrouby, když už, tak nýty. Někdo je udělal blbě a nebo zas několik vynechal.

+5/0
doporučit
14.2.2018 12:47

J56a44r42o37s86l66a33v 12H27o22l98e90č23e46k 7572489796621

Tyhle kliďase obdivuju. Bojím se létat, chtíc nechtíc mi při každém zvuku a pohybu v letadle startují v hlavě jen ty nejhorší scénáře. Slyšet a vidět něco takového, strávím zbytek letu modlením, i když jsem nevěřící pohan.

+5/−1
doporučit
14.2.2018 11:26

L40a86d80a 66N57o48v41a17k 4632753667

já na tom nic tak hroznýho nevidim.., něco jako když mi na dálnici ulítne blatník z felicie...

+7/−6
doporučit
14.2.2018 12:24

K34a25r33e79l 37L69a25n85g68r 2472147930918

Tak kdepak jsou ti co tu pred par blili o ruskem slendrianu?;-D Tady ho mate velmi rychle zpet v podani americkem... Technik jen asi zapomnel poradne zavrit kryty...

+4/−4
doporučit
14.2.2018 12:38

Z92d11e80n23ě14k 73M60o33r33á81v22e10k 5187888868933

Naprosto nechápu, jak stupidní video se dá natočit při takové události. A co jsou to za servery, které to ještě dají do zpráv.

+2/0
doporučit
15.2.2018 8:15

V94í78t 12H56r44a91d95i75l 2214845761412

Neříkám, že je to banalita, ale nikdy jsem úplně nepochopil výstražné volání cabin crew opakovaně brace, brace... Myslím, že říct to dvakrát by bylo přínosnější než vyvolávat totální paniku.... Jinak chápu, že je to standardní postup, podle přiručky, ale nepříjde mi to přínosné...

+2/0
doporučit
14.2.2018 20:48

Z61d21e24n36ě91k 88S73k55ř66i27v13a88n 5254420119426

Nj, ruský šlendrián.... jó, ono to nebylo v Rusku? Tak nic. ;-D

+4/−6
doporučit
14.2.2018 12:42

K20a79r29e79l 38V91a72c67h11u46t 9563102149153

To letadlo přistálo. A všichni na jeho palubě to ve zdraví přežili. ;-) ... Co chcete víc?

+1/0
doporučit
15.2.2018 8:25

J12i28ř96í 28P71a22j66k 8853175290257

V Zajímavé video. Nevím jestli by jsem chtěl poslední okamžiky života také vypadat jako totální idiot. :-)

+1/0
doporučit
15.2.2018 8:10

J40a36n 76L75u23k41á12š 7907633643412

Odkud tady mnozi "experti" "vedi", ze to byla ulomena lopatka?

+1/0
doporučit
14.2.2018 14:46

F65r95a12n68t47i55š34e55k 41O72s51t61r25ý 4845911957693

Půlhodina vibrací mohla na takhle starém letadle napáchat hodně škod.

+1/0
doporučit
14.2.2018 12:30

I87v74o 34N72o10v63á97k 3651958916876

Dík za skrytou instruktáž, co se stane, když upadne jedna jediná lopatka turbodmychadla!!! A měli věru štěstí, asi vylítla na 10 hodinách, když trup byl na 3 hodinách. Jinak je to na idnes blábolivý článek a taky slabá diskuze. Takže dík za odkaz, co sem dal František Ostrý 45173R^. Nebylo z něj až tak patrné, co se stalo, ale navazující video to už ukázalo. Viz link: https://www.youtube.com/watch?v=J2kHchd6XHw vydržte až do 6:06 / 6:54. Laik žasne, odborník se diví ;-D Fakt bych neřekl, jaké vibrace způsobí ta nevyváženost volně rotujícího motoru bez 1 lopatky turbodmychadla. Děs a běs, viz ty záběry z paluby při doletu na ostrov. Nedomýšlím co by bylo, kdyby lopatka vlétla do trupu:-(:-(:-(!!

+1/0
doporučit
14.2.2018 12:22

F54r18a50n49t70i61š11e26k 12O74s21t60r60ý 4865511887743

Co to na ně řvaly?

+1/0
doporučit
14.2.2018 10:49

P60a90v31e44l 41K13r87a40u67s 2650415149132

Tak to bylo asi hodně nepřijemné. :-/

+1/0
doporučit
14.2.2018 10:32

J51a63r46o49s86l64a10v 21D54r32o89z79d 6673239630727

To bych tam asi umřel na infarkt...

+1/0
doporučit
14.2.2018 10:25

Z21d22e22n18ě89k 44D10u66f69e22k 2144624198

Včera jsem koukal na letecké katastrofy, kdy 747 ulítli na levém křídle motory 3 a 4 a spadly do jezera. Tento nákladní Boing pak rozdělil 11 patrový bytový komplex v Amsterodamu vejpůl, protože se nedal řídit. Příčinou nehody a zabití spících lidí a všech členů posádky byl prasklý čep držící pilon s motorem. Tady v tomto případě bude mít možný vliv stáří a opotřebení motoru, který při startu a přistání a všech turbulencích dostává obrovsky zabrat. Uvidíme, jak dopadne vyšetřování.

+1/−9
doporučit
14.2.2018 11:23

K12a95m68i21l 98V33a56š23í21č10e86k 4875620165685

letadlo z roku 1994 _ no to už je pěkně historický kousek i s autem z tohoto ruku bych se bál vyjet na dálnici a nedej bože jet třeba do chorvatska:-)

+1/−10
doporučit
14.2.2018 12:10

J63i73n89d33ř66i56c52h 29T94ů22m16a 1624792797738

Motor se nerozpadnul, rozpadnul se přední kryt motoru. Vibrace byly nejspíše důsledkem následného špatného obtékání proudu vzduchu. Špatné, nikoli tragické.

0/−1
doporučit
14.2.2018 10:25





Najdete na iDNES.cz