Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L33a82d61i85s74l33a52v 39L34a22k22e16r 2963909345106

Pokud údaje o rychlosti jsou rozdílné, pak i pilot začátečník ví, že některý snímač je vadný, nebo že nesprávně ukazují možná všechny. Protože když zamrzla jedna Pitotka, není důvod předpokládat, že druhá na tom bude jinak. V tom případě platí jediné zlaté pravidlo: FLY THE AIRPLANE!

Pilot má horizont i výškoměr. Takže ví v jaké je letadlo poloze, zda stoupá či klesá. Při standardním nastavení plynových pák v cestovní poloze samozřejmě letadlo letí normálně dál, rovně za nosem. Ustálí se v určité rychlosti bez ohledu na zamrzlé Pitotovy trubice. Pak se dá začít řešit proč není funkční údaj o rychlosti.

Takže jediný, kdo mohl nepoškozené letadlo s fýungujícími motory a nefunkční TAS indikací sundat z oblohy, byli sami piloti. Nesmyslnými zásahy do řízení. Viz francouzský airbus ...

+34/−1
doporučit
13.2.2018 16:31

I41v55a80n 96L35e81l39á10k 9497761542621

Je to smutné. Tím spíš, že žijeme v době, kdy udělat signalizaci k zapnutí uvedeného vyhřívání na základě vnější teploty/vlhkosti, není nic nemožného. Já vím, letecké nehody se stávají především kvůli lidským chybám a když se nestane tohle, zapomene se třeba sundat krytka z pitotky či něco jiného. Ale v době, kdy jsou konfekční auta vybavena hlídáním jízdy v pruzích, vzdálenosti od překážek, stabilizacemi, senzory "únavy", vyhříváním oken a dešťovými senzory s automatickým spínáním stěračů mi to přijde hloupé. Ono by se signalizace dala kombinovat. Jsem pilot, byť UL a vím, že dopravní letoun je něco zcela jiného. Nicméně i mně se jednou stalo, že jsem zapomněl zakrýt pitotku a jakýsi motýl do ní nakladl vajíčka a poté "vchod" zabetonoval. I já si toho všiml až ve vzduchu:-). Tak jsem se holt usoudil, že při vodorovném letu (viz. variometr), s letounem správně srovnaným (viz. horizont), při těchto otáčkách a s takto nastaveným vyvážením letadlo prostě musí mít cca standardní cestovní rychlost a spadnout nemůže. Dokončil jsem okruh, stejně tak jsem odhadl rychlost pro otevření klapek a přistál. Chápu, že u dopravního letounu to není tak snadné, ale i u něj lze z různých indicií, dalších přístrojů i chování letounu usoudit, v jaké je letoun poloze, zda klesá či stoupá, zda motory pracují správně a alespoň zhruba odvodit rychlost, zvlášť, když jak je psáno, v kabině byly rychloměry dva a každý ukazoval jiné hodnoty. Co přidat plyn, nastavit letoun na standardní stoupání, podle tahu, úhlu stoupání, sklonu letadla atd. letět výš, tam, kde není do čeho vrazit a pak situaci řešit? Jistě by někoho dříve či později napadlo správné řešení... Ale rád se nechám poučit a zajímalo by mne, zda by třeba více zkušený pilot dokázal situaci zvládnout, protože nechat spadnout FUNGUJÍCÍ letoun proto, že jeden ze dvou rychloměrů nefunguje mi přijde hloupé...;-(.

+22/0
doporučit
13.2.2018 16:57

V82l41a74d41a 13D65o46l47e98z55a21l 6122376985

Ted je otazka co zpusobilo to, ze piloti to odmrazovani zapomeli zapnout. Za leteckou nehodu nikdy nemuze jen jedna chyba, vzdy je to souhra minimalne dvou veci. Tech otazek bude spousta, kaslali na predpisy ? co predletova priprava ? Prece se dela check vsech systemu ? Udelali ho ? Pokud ano tak proc se jim v zime do listu nedostalo zapnuti rozmrazovani ? Co manual aerolinek ? Bylo v nem, ze se musi zapnout tenhle system nebo ne ?

Tohle bude jeste zajimavy, bohuzel hodit vinu na mrtvy piloty je velice lakava moznost jak se z toho muze vykroutit letecka spolecnost...:-/

+15/0
doporučit
13.2.2018 16:34

K79a43t63e41ř77i31n71a 20V72ý80b40o15r55n51á 6520609469

A to nespínají automaticky? Zrovna tohle věc, kdy by to mělo být celkem snadno reaizovatelné.

+16/−2
doporučit
13.2.2018 16:03

P97e77t89r 55Č92e47j79k13a 7406545859102

Je až děsivé, jak banální někdy může být příčina tragické smrti takového počtu lidí. ;-( Z leteckých katastrof si vybavuju jeden díl, kde příčinou pádu letadla bylo v podstatě úplně to samé - mám pocit, že piloti obvykle lítali někde na jihu USA a najednou letěli snad odněkud z Aljašky v mrazivém počasí a checklist jeli automaticky a tak je vůbec ani nezarazilo, když při položce rozmrazování řekli a nechali "off" - ani kapitán ani druhý pilot nezareagovali.... ;-( A jestli mi při nějakém případu běhal mráz po zádech, tak v případě toho letadla, kdy se zapomnělo na přelepené trubice po servisu a piloti se zoufale snažili letadlo udržet ve vzduchu, ale nakonec narazili do moře, protože nevěděli, jak vysoko jsou.

+9/0
doporučit
13.2.2018 18:11

R84o43m77a69n 36T11y95č46k17a 3977338891717

Jestli je to pravda, tak se jedná o hodně zbytečnou chybu...

+9/0
doporučit
13.2.2018 16:07

M67a93r10e97k 20N93o93v48o19t23n33ý 5471521856958

Z podobného důvodu spadl před pár lety ten francouzský Airbus 330 při letu z Ria do Paříže. Zamrzlá Pitotova trubice. Dost mě zaráží, že se takové věci ještě v dnešní době mohou stávat.

+8/0
doporučit
13.2.2018 18:18

K82a38r46e76l 84H19o86l46e61č44e28k 8492568237382

REDAKCE!!!!!!!!!!!!!!! U videa z jakékoliv katastrofy je fakt nechutné cpát tam jakoukoliv REKLAMU - fakt si to tam nějak zařiďte - držte zkrátka nějakou úctu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Děkuji.

+7/0
doporučit
13.2.2018 18:01

M98i54c98h83a34l 53J79a15k29u59b91e61c 9752300549326

Nechci se chlubit,ale psal jsem to tu od zacatku,zamrzle pitotky.Hrozna skoda tolika zivotu:(

+9/−2
doporučit
13.2.2018 16:40

R82u25d98o63l78f 61F56u14k61s 5798561473620

Pořád lepší než smrt těch německých Turků, kteří zemřeli proto, že mechanici nechali v Karibiku tři týdny stát na letišti letadlo bez zakrytých pitotových trubic a vosy si v nich mezitím udělaly hnízdo.

+5/0
doporučit
13.2.2018 16:28

J91a54r47o34m79i24r 78F47a68r61e51k 4122333267

Takze obdoba AF 447.....

+5/0
doporučit
13.2.2018 16:03

J26i92n56d20ř26i17c22h 45T34ů56m59a 1594472977938

Pro informaci. Na dopravních letounech jsou pitotky vždy tři. Právě z důvodu, aby bylo možno rozeznat závadu (zamrznutí) jedné z nich. Mohou samozřejmě zamrznout všechny ale ne v jediném okamžiku. Avionika přitom při rozdílu údajů okamžitě hlásí chybu na kterou je předepsaný postup. Kontrola vyhřívání v něm je také. Je možné, že nezapnuli vyhřívání na zemi, ale museli by udělat řadu dalších chyb, aby to skončilo havárii. K zamrznutí by muselo dojít až ve vzduchu (kontrola nárůstu rychlosti při startu). Ten závěr vyšetřování se mi zdá uspěchaný, je otázka zda nenašli panel s vypínačem vyhřívání ve vypnuté poloze, ale o tom by se nejspíše zmínili.

+2/0
doporučit
14.2.2018 9:46

P31e53t96r 41P51r37o15k53š37a95n 2154745839

Na jednu stranu si piloti "stěžují", že jsou vlastně jen na vzlet a přistání, ale jak píše pan Laker. Automatické rozmrazení Pitotky, by tyhle problémy řešilo.

+2/0
doporučit
13.2.2018 18:18

M62a56r60t54i44n 39N21e14p68l 4394392496558

Takže chyba pilotů a nejenom jedna. Zamrznutá pitotka není sama o sobě důvodem pro to, aby letadlo spadlo, pokud pilot reaguje tak, jak má.

+2/−1
doporučit
13.2.2018 19:58

V30í89t73ě29z75s80l53a46v 18K54l70o80z88í20k 3481299244207

To je amaterismus hodny Ruské federace...

+4/−9
doporučit
13.2.2018 16:54

V41e38r30o70n10i98k14a 13E67x82n26e83r66o12v12á 2806841637639

A kde se vazal ten oheň před pádem?

+2/−3
doporučit
13.2.2018 18:56

M75a38r93t40i76n 54V11i89č73a55n 9295710845541

Je snadné říci, že mělo být tlačítko odmrazování jištěno proti blbosti nějakou automatikou s upozorněním. Ale těch tlačítek v letadle je tolik, že by byli piloti neustále takovými upozorněními vyrušováni. Proto se jisté aspekty nechávají na pilotech, nejspíše zanedbali předletovou přípravu. Ale to je můj názor, uvidíme, jak to zhodnotí vyšetřování.

+1/0
doporučit
14.2.2018 9:02

J28a96k20u35b 58K89r73e25j72č22í 3691303338874

Hm, takze skolacka chyba pilotu...

+1/0
doporučit
13.2.2018 17:56

L67u77k17á35š 84K64u47b81í47č97e52k 3269971197

Co si pamatuji tak přesně něco podobného se už stalo, ostatně to se v článku i píše, byl tomu věnován i jeden díl leteckých katastrof. Pokud se ukáže, že tomu tak opravdu bylo, je strašné, že se opakovala stejná chyba...

+1/0
doporučit
13.2.2018 16:14

P40e57t48r 20M40i39c47h14a90l55í36k 9735880601643

To je neuvěřitelné - Rossavijacija (vydává licence pro provoz letadel) to chce hodit na chybu pilotů, přitom je vinna ONA http://6.ly/HODIT (vydala povolení na vadný letoun a přitom o tom věděla). Faktem přeci je, že svědci viděli a slyšeli mohutný výbuch ve vzduchu (motoru/křídla). I kamera potvrdila - poslední sekundy pádu stroje - letěl jako ohnivá kometa:

https://vk.com/video-70187376_456239932

Let. expert: dle flightradaru během méně než 5min letu stroj 4x prudce ztratil a zas nabral rychlost,což je velmi necharakteristické chování, naznačující problém s motorem. Krom toho, z nalezených úlomků je na fotografii vidět ve sněhu agregát s hřídelí,která je zkroucená. To nemohlo nastat úderem o zem, čili stalo se to ještě ve vzduchu. Ale vyšetřovací výbor (MAK) je přesvědčen z dat, že pilot se snažil letadlo navádět mimo vesnici kam padal, aby zabránil obětem mezi vesničany. http://6.ly/pilot

Ale vždyť to letadlo bylo po výbuchu neovladatelné!

Společnost "Saratovská" lže jako když tiskne, iDnes ji citovala včera:

"Stroj byl moderní, spolehlivý a neměl žádné technické problémy"

Skutečnost:

Stroj už měl 2x problém s motory (v 2010). Jednou vypadl pravý, hned po startu, letadlo se muselo vrátit a urychleně přistát. Při jiném letu oba motory zvýšily při přistávání svévolně tah, takže letci z něj museli zrezignovat a udělat oblet letiště na druhý pokus.

V 2016 předala společnost „Rossija“ problematické letadlo do pronájmu společnosti „Saratovská“. Zajímavý detajl-na palubě byl vždy přítomen i technik společnosti „Saratovská“ (v osudný let byli dokonce dva). Stroj byl na ODPIS – letos v létě, tedy za několik měsíců, měla být letadlu odebrána licence, která jej opravňuje k provozu. An-148 létá na ukrajinských motorech „Sič“ , které jsou známé svou vrtošivostí. Kupř. 30.9. 2017 v Jakutsku začal hořet jeden z motorů An-148 a stroj musel urychleně přistát.

https://tsargrad.tv/news/razbivshijsja-v-podmoskove-an-148-do-jetogo-uzhe-dvazhdy-byl-na-grani-katastrofy_110517

+3/−10
doporučit
13.2.2018 18:33

J80i69r56i 30B23i31l94i48n92a 5868300167

U kazdeho moderniho letadla jsou pitotky vyhrivane automaticky. Kdyby se ve vsem spolehalo na lidskou pamet, mame aspon 10 nehod denne.

Kdyz zde lide psali o ruskem slendrianu, byli ukriceni. A nakonec se ukazuje, ze je to pravda.

Obeti i jejich rodin je me pochopitelne lito.

+1/−1
doporučit
14.2.2018 8:38
Foto

V46l59a22s82t41a 90C64o84u25f73a59l 7887939499635

Jako bych to před několika dny nepsal. Zamrzlé pitotky.

+1/−1
doporučit
13.2.2018 22:35

J86a60n 98L20u74k86á26š 7657373943952

V jednom okamziku ovsem musel v cockpitu rvat alarm z cidel signalizujicich hrozici ztratu vztlaku a v tom okamziku meli pitloti potlacit a pridat plyn bez ohledu na nejake pitotky.

+1/−1
doporučit
13.2.2018 16:55

R83u87d44o19l54f 33F20u32k10s 5538771723930

Pravdu se od Rusů nikdy nedozvíme. Beru to tak, že piloti to vyhřívání zapnuli, ale nefungovalo. Tím je pro mě tenhle případ uzavřen.

+2/−8
doporučit
13.2.2018 16:49

K81a34r74l 49R17i20e67g35e72l 4664182868936

Nezapnout v zime vyhrivani pitotek muze jedine....Rus. Nebo spolehal na vsemocnou silu vodky...

+1/−4
doporučit
13.2.2018 22:51





Najdete na iDNES.cz