Diskuze
Piloti zřejmě nechali zamrznout snímače, říká zpráva k pádu ruského letadla
Děkujeme za pochopení.
J23i54n44d81ř27i22c27h 11T76ů42m72a
Pro informaci. Na dopravních letounech jsou pitotky vždy tři. Právě z důvodu, aby bylo možno rozeznat závadu (zamrznutí) jedné z nich. Mohou samozřejmě zamrznout všechny ale ne v jediném okamžiku. Avionika přitom při rozdílu údajů okamžitě hlásí chybu na kterou je předepsaný postup. Kontrola vyhřívání v něm je také. Je možné, že nezapnuli vyhřívání na zemi, ale museli by udělat řadu dalších chyb, aby to skončilo havárii. K zamrznutí by muselo dojít až ve vzduchu (kontrola nárůstu rychlosti při startu). Ten závěr vyšetřování se mi zdá uspěchaný, je otázka zda nenašli panel s vypínačem vyhřívání ve vypnuté poloze, ale o tom by se nejspíše zmínili.
M50a46r96t44i89n 61V77i19č27a60n
Je snadné říci, že mělo být tlačítko odmrazování jištěno proti blbosti nějakou automatikou s upozorněním. Ale těch tlačítek v letadle je tolik, že by byli piloti neustále takovými upozorněními vyrušováni. Proto se jisté aspekty nechávají na pilotech, nejspíše zanedbali předletovou přípravu. Ale to je můj názor, uvidíme, jak to zhodnotí vyšetřování.
J48i80r68i 39B30i10l87i74n17a
U kazdeho moderniho letadla jsou pitotky vyhrivane automaticky. Kdyby se ve vsem spolehalo na lidskou pamet, mame aspon 10 nehod denne.
Kdyz zde lide psali o ruskem slendrianu, byli ukriceni. A nakonec se ukazuje, ze je to pravda.
Obeti i jejich rodin je me pochopitelne lito.
K27a17r49l 55R74i30e30g42e95l
Nezapnout v zime vyhrivani pitotek muze jedine....Rus. Nebo spolehal na vsemocnou silu vodky...
V78l36a42s66t92a 10C61o64u45f22a54l
Pitotky prověřuje při předletové přípravě pozemní personál. Má je zapnout a pak vypnout, aby se nespálily. Piloti je potom při pojíždění kontrolují a v případě potřeby zapínají před startem. Na zemi by se bez chlazení proudícím studeným vzduchem spálily.
V79l34a26s11t89a 74C73o74u52f95a22l
Jako bych to před několika dny nepsal. Zamrzlé pitotky.
K23a69r28e81l 40L90a27n80g86r
Piloti jo? Komedianti ti co s tim prisli. Povinost kontroly Pitotovy trubice je na pozemnim personalu. Pilot ji zapne a technik musi nahlasit zda hreje nebo ne. Dalsi moznosti kontroly je, ze do ni technik foukne a pilot hlasi zda se budiky hnuly. V pripade, ze nehreje odeslo topne telisko, coz je bezna zavada u vsech letadel, dochazi k ni z duvodu prehrati.
V68l77a65d63a 75D30o36l92e89z48a64l
teda nevim, jsem vystudovanej leteckej mechanik (i kdyz jsem to delal naposledy na praxi nekdy pred skoro 20ti lety) a nikdy jsem to nevidel a to jsem u par startu byl.
M98a56r54t89i98n 65N95e16p95l
Takže chyba pilotů a nejenom jedna. Zamrznutá pitotka není sama o sobě důvodem pro to, aby letadlo spadlo, pokud pilot reaguje tak, jak má.
K77a43r60e73l 23L97a84n61g51r
A jak budete reagovat, kdyz neznate rychlost letu?
V85e20r71o92n85i16k74a 40E58x63n14e42r31o74v61á
A kde se vazal ten oheň před pádem?
P83e19t34r 26M90i49c76h45a74l51í14k
To je neuvěřitelné - Rossavijacija (vydává licence pro provoz letadel) to chce hodit na chybu pilotů, přitom je vinna ONA http://6.ly/HODIT (vydala povolení na vadný letoun a přitom o tom věděla). Faktem přeci je, že svědci viděli a slyšeli mohutný výbuch ve vzduchu (motoru/křídla). I kamera potvrdila - poslední sekundy pádu stroje - letěl jako ohnivá kometa:
https://vk.com/video-70187376_456239932
Let. expert: dle flightradaru během méně než 5min letu stroj 4x prudce ztratil a zas nabral rychlost,což je velmi necharakteristické chování, naznačující problém s motorem. Krom toho, z nalezených úlomků je na fotografii vidět ve sněhu agregát s hřídelí,která je zkroucená. To nemohlo nastat úderem o zem, čili stalo se to ještě ve vzduchu. Ale vyšetřovací výbor (MAK) je přesvědčen z dat, že pilot se snažil letadlo navádět mimo vesnici kam padal, aby zabránil obětem mezi vesničany. http://6.ly/pilot
Ale vždyť to letadlo bylo po výbuchu neovladatelné!
Společnost "Saratovská" lže jako když tiskne, iDnes ji citovala včera:
"Stroj byl moderní, spolehlivý a neměl žádné technické problémy"
Skutečnost:
Stroj už měl 2x problém s motory (v 2010). Jednou vypadl pravý, hned po startu, letadlo se muselo vrátit a urychleně přistát. Při jiném letu oba motory zvýšily při přistávání svévolně tah, takže letci z něj museli zrezignovat a udělat oblet letiště na druhý pokus.
V 2016 předala společnost „Rossija“ problematické letadlo do pronájmu společnosti „Saratovská“. Zajímavý detajl-na palubě byl vždy přítomen i technik společnosti „Saratovská“ (v osudný let byli dokonce dva). Stroj byl na ODPIS – letos v létě, tedy za několik měsíců, měla být letadlu odebrána licence, která jej opravňuje k provozu. An-148 létá na ukrajinských motorech „Sič“ , které jsou známé svou vrtošivostí. Kupř. 30.9. 2017 v Jakutsku začal hořet jeden z motorů An-148 a stroj musel urychleně přistát.
S37t91a15n69i48s25l67a17v 42P12ř63i56b68y98l
Já se nestačím divit. Takhle rychle to vyřešit rovnou z obýváku! Nechci domyslet, jak by to vypadalo, kdybyste byl přímo na místě
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
ANO chce odložit korespondenční volbu na dobu po volbách v příštím roce
Poslanci se přeli o zavedení korespondenční volby pro české občany v zahraničí. Sněmovnu ve čtvrtek...
ANALÝZA: Putin zase budí přízrak atomovek. Co tím sleduje právě teď
Premium Kreml s výslovným odvoláním na nedávné komentáře západních vůdců týkající se války na Ukrajině...
Operace Vrbětice: divné náhody a záhady. Jakou roli hrál majitel firmy
Premium Třetí díl seriálu MF DNES popisuje podivné jednání šéfa firmy Imex Group, Petra Bernatíka, která...
Zavřené školy, letiště i banky. Argentinu zasáhla generální stávka
Odbory v Argentině organizují generální stávku. Protestují proti úsporným opatřením a dalším...