Diskuse k článku

Pelikánovu revoluci osobních bankrotů kritizuje už i jeho kolega z ANO

Změnu zákona, která by umožnila osobní bankrot mnohem většímu počtu lidí, už kritizoval kdekdo. Teď se však ministr spravedlnosti Robert Pelikán musí při jejím prosazování potýkat i s výtkami z vlastních řad. Podle poslance Patrika Nachera totiž novela představuje značné riziko a požaduje její změnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a68r35t79i68n 52B31a89r76t43o94ň 7290456148488

Proč do háje to nenastaví tak, že má dlužník v oddluží zaplatit 100% toho co jsi půjčil. Žádné úroky, penále, smluvní pokuty, protě skutečný dluh. A klidně ať to trvá 20 let. Při současném systému má výhodu ten, kdo si doslova vymyslel obrovské příslušenství, protože plnění se rozděluje poměrným způsobem, namísto, aby skutečně každý věřitel dostal 30%. A těch hrůz u oddlužení je více.

Pelikán kope za správcovskou loby, protože po novele už půjde jenom o to, aby byly zaplacené náklady správců, na pohledávky se zvysoka kašle.

+2/0
1.3.2018 13:14
Foto

J31i34ř74í 14Š90í88ř 2493827356676

A zkusil již se někdo zamyslet nad tzv. pojištěním při neschopnosti splácení či jak se ta údajná možnost nazývá. Pokud by tato bezproblémově fungovala tak by potom nemohlo být tolik dlužníků. A pokud se výslovně nezakážou ty organizace které ve svých nabídkách tvrdí že nenahlížejí a (zřejmě to asi i opravdu nedělají) do registru dlužníků a vesele půjčují i přesto že sice nemají jistotu navrácení ale jsou si zřejmě zcela jisti že své dostanou i za cenu že dlužníka a jeho rodinu totálně zničí. Jistě ono se dobře řekne " když nevíš jestli budeš moci vrátit tak si nepůjčuj". Ovšem co má dělat člověk který pracuje třeba za plat blížící se k minimální mzdě, jen tak tak nějak s výplatou vyjde a najednou mu vznikne mimořádný výdaj, Třeba mu v zimě odejde kotel na topení, případně sporák nebo další věc která je nutná k životu. Dobře půjde a vypůjčí si a poté během několika měsíců přijde o práci. A je li mu přes padesát tak šanci na jinou má velmi mizivou a když nějakou sežene tak ale určitě ne se stejnou výší platu. Včíl mudrujte géniové. A ještě k tomu připojištění docela by mě zajímalo jak je rychle a bezproblémově dostupné pokud dojde k situaci že tedy nebudu schopen splácet třeba z důvodů dlouhodobé nemoci a poté ze zdravotních důvodů nebudu moci vykonávat stejnou práci.

0/0
21.2.2018 12:40

R36e45n20é 46P74t31á36č10e19k 3971379573550

odměna insolvenčního správce by za oddlužení měla činit cca 90tis. Kč... za to, že bude sedm let rozesílat splátky věřitelům... exekutor tohle dosud dělá za 15% z vymožené pohledávky... a když těch 90tis. nezaplatí dlužník, tak to zaplatí stát...

+2/0
20.2.2018 23:49

R41e84n48é 74P41t36á92č45e38k 3951789633560

jinými slovy: pokud dlužníkovi srazí ze mzdy 1000,- Kč, tak exekutor si nechá 150 Kč a zbytek pošle věřiteli... insolvenční správce si nechá 700 Kč a zbytek pošle věřitelům... a to se vyplatí!...těm správcům... ;-D

+1/0
21.2.2018 9:43

M18a36r86t17i17n 42B66a52r32t42o84ň 7250556168938

Přesně. Je zajímavé, že toto nikoho nezajímá. Exekutor má nárok na odměnu, jen když si ji vymůže. Insolvenční správce ji má garantovanou státem vždy.

+1/0
1.3.2018 13:10

R19e46n75é 89P74t92á89č65e25k 3571239893890

a nejvtipnější je, že tihle zadlužení ubožáci většinově volili na Hrad kandidáta, jehož kancléř se léta v dluhovém byznysu pohyboval... no, je to vlastně opravdu "jejich" kandidát, přispěli mu ze svých splátek na kampaň ;-D;-D

+5/0
20.2.2018 23:40

R38e40n66é 55P88t65á93č49e91k 3121659703150

no a když už odpouštíme ty dluhy, tak bychom mohli odpouštět i přestupky a trestné činy... lidé co je páchají jsou taky kolikrát ve složitých situacích a neví co dělat... jel jsi ožralej? chudáčku, máš složité období... přepadnul jsi banku? nojo, jsi v dluhové pasti... tak ty peníze hezky vrať a příště si radši požádej o oddlužení... znásilnil jsi holku v parku? nojono, žádná Tě nechtěla, tak to nevadí, příště jí aspoň tolik nemlať....

+4/0
20.2.2018 23:35

R32e98n10é 32P29t34á41č82e97k 3621169133700

všem těm dobros...., kteří by odpouštěli dluhy chudákům dlužníkům, nezbývá než popřát, aby se jednou sami stali věřiteli... a dlužník se jim vysmíval a za sedm let splácení v oddlužení jim poslal tři stovky a pak by z toho byl venku...

+4/−2
20.2.2018 23:31

M66i52c21h39a93l 26J51a38r22o65š 7854940592605

V současnosti za sedm let nedostanete vůbec nic.

0/0
21.2.2018 9:22

R66e11n17é 80P15t84á52č93e88k 3431959323800

chtěl jsem nastínit tu pozitivnější variantu, že dostanete alespoň tři kila... z dvaceti tisíc... ;-D

0/0
21.2.2018 9:38

Š16t90ě74p33á62n 84F31r23a82n19c97l 8844239414910

Jenže máte smůlu, my umíme počítat a tak těm, kdo nemohou splácet, nepůjčujeme. Na rozdíl (např.) od poslance SPD nebo hradního kancléře. Tak hlavně že je volíte a pak se divíte, že mají šmejdi pré...

0/0
21.2.2018 10:04
Foto

L65e22o 14V72l67a66c39h75y27n57s31k59ý 4761774187240

Platí toto obecné heslo : půjčuj jen to, co hodláš darovat.

+3/0
20.2.2018 23:21

J16i22ř20í 59P62l87a12v11s72k45ý 9770576131319

zdaleka ne vsechny dluhy jsou zpusobeny puckou ... to mame alimenty, odebrane a nezaplacene zbozi a sluzby, neuhrazeni zpusobene skody ... tihle vsichni by take meli sve pohledavky odpoustet a ty penize veritelum darovat ?

0/0
21.2.2018 6:48

M67i72c91h85a80l 83J69a38r65o51š 7394730272125

Ale na to již zákony jsou - za alimenty vás zavřou, za úmyslné nezaplacení faktury vás zavřou. Nevím, jestli z vězení někdo něco platí exekutorovi nebo hradí škodu.

0/0
21.2.2018 9:26

R13e18n53é 14P67t13á84č74e62k 3781139633210

alimenty možná, ale za fakturu jen velmi výjimečně... navíc je to k ničemu- je potřeba, aby ten dlužník byl na svobodě a pořádně makal a vydělával, pokud se válí v krimu, tak vám nic nezaplatí...

0/0
21.2.2018 9:41

M41i36c89h19a36l 54J58a83r38o73š 7944920482855

To jsem chtěl říct. Ale v současnosti i ten, kdo se ocitne v exekuci a má vůli splácet, tak je degradován na občana druhé kategorie (viz tato diskuze) a žije pod hranicí chudoby. Pokud by měl šanci vidět za sem let nějaký konec, tak to možná přetrpí. V současném nastavení ale bude hledat alternativní způsob přežití.

0/0
21.2.2018 10:40

R50e70n79é 84P44t85á98č92e28k 3401199533270

přetrpí? těm lidem se nebude dít nic víc, než se jim děje dosud... prostě nebudou sedm let nic platit a po sedmi letech se jim ty dluhy odpustí... jenomže za těch sedm let si nasbírají tolik dalších dluhů, že skončí a budou mít na krku nové exekuce... je nutné prostě připustit, že jsou lidé, kteří nikdy nic neměli a nic mít nebudou, žijí ze dne na den a za sedm let z nich nebude nová aktivní střední třída...:-/

0/0
21.2.2018 11:14
Foto

J55i14ř93í 87Š32í69ř 2523427476556

Nějak špatně si celý systém oddlužení vysvětlujete,Ten komu ho soud přizná bude muset pracovat a být zcela legálně zaměstnán. A předpokládám že člověk s minimální mzdou a více než stotisícovým dluhem po odečtení nezabavitelné částky nebude mít šanci oddlužení získat. Pokud ještě třeba neprokáže další legální zisk z vedlejší pracovní činnosti. tak že vaše obavy že toho lidé budou zneužívat jsou liché každý kdo postoupí tohle sedmileté martýrium si pak velmi dobře rozmyslí zda do toho půjde znovu a navíc mám za to že podruhé se již nikomu ta šance na opětovné oddlužení nedostane.

0/0
21.2.2018 12:56

J24a83n 24L43u72k38á22š 7607653813612

To, ze jste jednou oddluzen z registru nezmizi, takze pokud takovym nekdo pote pujci, kazdy sveho stesti strujcem.

0/0
21.2.2018 13:36
Foto

L24e93o 76V43l27a63c28h22y95n79s64k18ý 4971544897500

Proč věřitele chránit nějakou zákonnou normou, exekucemi? Nikdo je nenutí půjčovat nikomu ani korunu. Mají veškerá práva si ověřit komu a za jakých podmínek půjčí. Je to jejich podnikatelské riziko, které nechtějí snášet. Z půjčování peněz se stalo podnikání bez rizika.

Řešením by bylo půjčovat fyzickým osobám pouze bezúročně a jen do 60% hodnoty věci, kterou by si pořizoval (uvedeno ve smlouvě) při pozdní splátce exekuce věci. Pro právnické osoby půjčovat s bankovním úrokem a s rizikem bankrotu dlužníka. Současně zákaz reklamy na půjčování peněz a současně zákaz půjčovat lidem v registru dlužníků.

Jen tak lze docílit investic do reálných podnikatelských projektů, nikoliv ukládání peněz do půjček a exekuční mafie.

0/−4
20.2.2018 23:13

R50a35d49e15k 47N94o55v94o70t11n23ý 5698792676745

Pane vachmajstr, voni sou hlava...

+5/0
20.2.2018 23:17

R37e91n13é 61P37t59á69č68e51k 3401469663890

co furt melete o půjčkách? nechápete, že jsou i jiné dluhy?? živnostník Vám zfušuje objednávku, e-shop Vám nevrátí peníze po reklamaci... těm všem byste to taky odpustil??

0/0
20.2.2018 23:26

L16u85k69á52š 31B87r86a21n60d43e66j67s 2973165411141

Proboha, copak jsou všechny dluhy a exekuce jen z půjček?!? Tohleto zužování je naprosto mimo! A co řemeslníci, kterým dlužník nezaplatil za práci, obchodníci, kterým nezaplatil dodané zboží? A co spoluvlastníci v SVJ, když dotyčný neplatí do fondu oprav, za úklid, elektřinu společných prostor atd. a tak to musí výsledně platit za něj? A notabene i ty případy, kdy někdo jezdí načerno, pak frajersky odmítne zaplatit pokutu a skončí to až exekucí? Rovnice dlužník je chudák, zlý poskytovatel půjčky si za to může sám, je dosti pitomá už sama o sobě, ale co tito lidé/subjekty?

+1/0
21.2.2018 8:47

M92a47r54i31e 52V72a14ř46e26k39o79v81á 3827199674791

Jakakoliv forma osobnich bankrotu je proti zdravemu rozumu. Dluhy se maji platit a to v plne vysi. Max banky by mohly zustat ve ztrate, kdyz bezhlave pujcu kazdemu. Jak k tomu prijdou nevinni samozivitele, clenove SVJ atd., kteri nikomu nic dobrovolne nepujcili a maji byt v minusu. Pokud neco odpustit, tak max penale a uroky.

+2/0
20.2.2018 23:09

M14a49r19t10i58n 90B81u92r56e23š 3926345458621

Já tomu vážně nerozumím... Snažím se, ale nerozumím... Proč se stále více a více chrání dlužníci? Za těch x let v advokacii mi prošly rukama stovky, možná tisíce dlužníků a nikdo z nich se do toho nedostal jinak, než vlastní hloupostí, vážně nikdo. Nikdo z nich nezničil náklaďákem Pendolino ani nikomu nezačal hořet adventní věnec od kterého chytlo 10 dalších bytů. Všechno je to nahromaděná lidská blbost spojená s vědomím, že se mi nic nestane, protože jsem chudák a stát mě ochrání. Za peníze, které nemám si nakoupím věci, které nepotřebuju. Bez navýšení? Super, beru rovnou 2x! RPSN? Jo, chci to s RPSN! A nějaký úrok? Sankce? To je přece teďka všude... I v bance... A když je to v bance, tak je to ok. A nebo si ty peníze někde vezmu, prostě ukradnu. Třeba zaměstnavateli, ten jich má beztak dost a jen na mně a mých vynikajících schopnostech rejžuje a vůbec mě nedocení. No a když to nevyjde, tak se oddlužim, stejně je to každému jedno, soud mi to schválí... A když ne, tak ty pohledávky popřu a každý věřitel zahučí pětečku za určovací žalobu. Když mi to soud nebude chtít schválit, tak někoho ukecám na fiktivní smlouvu o důchodu a ono to nějak pude... Chvilku se budu držet a pak si půjčím na zaslouženou dovolenou... A taky bude nový model telefonu od mé oblíbené značky. Pětikilo měsíčně nějak dám. Jo a kdyby mě náhodou věřitel předhodil policii, tak to mi řikal soused, že to stejně policie nezvládne vyšetřit než mi to soud rozhodne to oddlužení, takže pohoda... Já nevím, není to vlastně celé úplně zbytečné? Nešlo by to řešit jen domluvou? Ty jsi ukradl sto tisíc? Ty sis napůjčoval u šesti různých společností? Ty jsi ale zlý chlapec, už to nedělej... Efekt bude stejný a ještě si ušetří práci soudci, státní zástupci, insolvenční správci, věřitelé, advokáti, policie....

+9/−3
20.2.2018 22:44

O30n28d65ř74e13j 84S25e24k27e11r48a 1527226516169

Stručně - pan Vrána vydělal na dlužnících asi 600 milionů korun. Za 15 let. A zabalil to ne proto, že by měl dost, ale proto, že - jak správně píšete - tenhle byznys přestal být zlatonosný.

Napadá vás nějaký rozumný důvod, proč by dlužníci měli kromě svých dluhů a souvisejících nákladů zaplatit exekutorovi takovou hromadu peněz?

0/0
20.2.2018 22:58

M13a11r91t62i62n 27B88u16r82e22š 3216545978171

Uvědomujete si že exekutor nepracuje zadarmo a že své povolání nemá jako koníčka? To když si zabouchnete dveře a přijedete Vám zámečník otevřít tak mu taky začnete nadávat na to kolik si účtuje anebo u zubaře?

0/0
20.2.2018 23:00

O58n47d68ř82e95j 21S23e16k79e33r52a 1657856486699

Vy jste zjevně četl jen první větu, ale já jsem jasně napsal "a souvisejících nákladů", pane Bureši.

Ale dobře, vezmeme vašeho zámečníka. Přijde, za pět minut vám odemkne dveře, naúčtuje si litr za práci a sedm tisíc za výjezd. Těch sedm tisíc bude určovat zákon. Budete spokojený?

0/0
20.2.2018 23:04

M56a45r49t74i88n 54B31u40r71e28š 3726245448521

?? Jaksi sme se nepochopili.

Když udělám chybu a zabouhnu si zámek tak si zámečníka zaplatím, když udělám chybu a nebudu respektovat soudní rozhodnutí tak si exekutora holt musím taky zaplatit.

+1/0
20.2.2018 23:12

O62n58d86ř17e64j 79S41e64k56e11r37a 1987336776489

Ano. A o tom kolik se má platit exekutorovi je tato diskuze a toho se týká i většina společenské diskuze v posledních letech. Protože stejně jako byly nakonec seškrtány nesmyslné náhrady nákladů řízení u formulářových žalob, je naprosto nepřijatelné, aby si nesmyslně vysoké částky účtovali exekutoři za stejně primitivní formulářové exekuce.

A proto jsem zmiňoval pana Vránu.

0/0
20.2.2018 23:36

M95a75r77t28i59n 47B72u45r65e52š 3856285748501

Co je to nesmyslně vysoká částka uveďte příklad

0/0
20.2.2018 23:38

O19n80d75ř69e52j 31S45e45k11e15r16a 1147986436229

U formulářové exekuce cokoliv nad řád stokorun.

0/0
20.2.2018 23:43

M75a65r76t81i43n 94B49u54r64e96š 3796275928441

Dyť to není cena ani doručování těch písemností.

0/0
20.2.2018 23:44

M31a45r14t90i54n 75B34u66r55e12š 3416135948691

A co je to formulářová exekuce? To jako napíšu formulář a ten se sám hned uhradí?

0/0
20.2.2018 23:45

O70n24d59ř13e60j 69S98e75k13e84r78a 1117646266779

Naprostá většina exekucí začíná tak, že nějaká sekretářka z databáze vyplní tři formuláře a z nich vytiskne a doporučeně pošle dva dopisy.

0/0
20.2.2018 23:51

M89a35r37t11i23n 64B11u25r58e33š 3186545298621

1) A tím vytisknutím se to uhradí?

2) Před tím než je zahájena exekuce musí někdo podat exekuční návrh a exekutor musí zkontrolovat zda je návrh a exekuční titul formálně v pořádku

3) Exekutor pak požádá soud o pověření k exekuci

4) Po té musí vytvořit vyrozumění o zahájení exekuce dále výzvu k dobrovolnému plnění a samotné exekuční příkazy (kdy si musí vyhledat něco co jimi dokáže postihnout). Samozřejmě v tomto bodě všechno musí zasílat dlužníkovi a to nikoliv doporučeně ale doručenkou typ I. Kolik to máme celkem právních úkonů a jaká je cena za jeden? Tohle je minimálně 6 úkonů ne-li více.----- Advokáti v tomto dle tarifu mají 300-500 za úkon to je 1 800 Kč-3 000 a nepočítám náklady za poštovné a další a nepočítám DPH.

0/0
21.2.2018 0:11

O44n77d48ř34e77j 39S14e93k29e56r92a 1687276606349

Exekutor už dávno o "pověření" nežádá.

Sekretářka opíše základní údaje, stiskne tlačítko "Zahájit" a jediná další práce spočívá v tom, že odnese vytištěná lejstra na podatelnu. Stejně jako u formulářových žalob dělá už mnoho let naprostou většinu práce počítač.

Teprve když u těchto exekucí povinný nespolupracuje, začne vymáhání, které je ovšem v naprosté většině případů rovněž silně automatizované. Ale to je jedno, zjevně považujete několik tisíc za pětiminutovou rachotu za odpovídající částku, čili ... dobrou noc.

0/0
21.2.2018 0:23

M89a89r59t56i75n 30B73u40r89e39š 3686555648361

§ 35 odst. 3 exekučního řádu--Exekutor může začít zjišťovat a zajišťovat majetek povinného nejdříve poté, kdy soud vydal pověření podle § 43a

a § 43a upravuje pověření k provedení exekuce a jak se o něj žádá.

TAKŽE DALŠÍ VAŠE PŘÍSPĚVKY PIŠTE AŽ SI PROSTUDUJETE PŘÍSLUŠNÉ PŘEDPISY.

0/0
21.2.2018 0:29

O93n15d50ř46e40j 35S46e54k32e34r21a 1837706776449

Teď jsem našel jednu takovou. Pokuta za parkování 1000 korun, výzva k úhradě od exekutora 8935.50. Zisk pro exekutora před zdaněním kolem 5000. Za výše uvedené úkony.

0/0
20.2.2018 23:56

M42a95r14t75i34n 68B72u61r77e97š 3886145878181

To je špatně vyúčtované.

A) Pokuta 1 000-- pokud dlužník uhradí do jednoho měsíce tak k té tisícovce platí náklady 3 500 Kč + DPH odměnu nehradí tedy celkem 4 235 Kč

B) Pokud nezaplatí v dobrovolné lhůtě jednoho měsíce tak odměna 3 000 Kč (loni v dubnu snížena na 2 000 Kč) náklady 3 500 Kč a DPH celkem 8 765 Kč

0/0
21.2.2018 0:15

L64u31k74á77š 10B23r16a55n37d91e24j79s 2663645481711

Ale o tom není tato diskuze... Tato diskuze je o tom, že se nyní (dle návrhu) bude moci stát, že dlužník nezaplatí věřiteli ani korunu a přesto se zcela zbaví svých dluhů! A otázka je - je to opravdu dobře?!?

0/0
21.2.2018 9:06

J15á52n 38B96a92d35i92o30v95s62k41ý 2369514566356

Tak ja v praxi problémových úvěru podnikatelů pracuji 15 let a videl jsem stovky lidi co jsou v tom nevinně v tom smysle, ze jim nebylo zaplaceno a tak nemeli na to vrátit úvěr ani zaplatit financak a socialku. Stovky.

+3/0
20.2.2018 23:01

R46a37d88e11k 59N42o83v57o70t87n14ý 5148892946675

X let v advokacii? zajímavé je, že oficiální seznam advokátů žádného advokáta Martina Bureše nezná, dnes ani v minulosti;-D To jste tam vařil kávu anebo obsluhoval kopírku?

0/0
20.2.2018 23:20

M14a34r88t72i55n 59B16u93r82e70š 3116775248671

Je to ztáhnuto z facebookové stránky život advokátního koncipienta v 21. století.

Mimochodem já sám jsem vystudoval právnickou fakultu univerzity palackého, ale v advokacii nedělám.

0/0
20.2.2018 23:22

R85a64d98e12k 54N85o90v65o14t15n87ý 5578802496925

aha;-D

0/0
20.2.2018 23:23

V88i45k97t62o90r 37Š51e63d94i95v28ý 8526541270106

Opravdu si myslíte, že všechny dluhy vznikly tak, že hnusný lichvář zneužil nouze opuštěné vdovy s hladovějícími dětmi? To je totiž asi jediný případ, kdy si lze opravdu představit odpuštění všech dluhů bez toho, že by s tím věřitel souhlasil.

+3/0
20.2.2018 22:32

J80i27ř26í 70P16l88a12v58s13k14ý 9110106291119

tady bych si dovolil nesouhlasit ... ani u opustene vdovy s hladovejicimi detmi neni duvod k tomu, aby veritel odpoustel cokoliv z jejich zavazku. veritel neni odloucenym pracovistem ceske spravy socialniho zebzpeceni, i kdyz se mnozi domnivaji o opaku ...

0/0
21.2.2018 6:37

J24á74n 20B23a15d47i72o47v85s86k25ý 2319684126826

Pravda je opravdu uprostred. Ne vsichni co maji problémy jsou v tom nevinně. Ne vsichni co maji dluhy za to muzou úplne v tom smyslu, ze systém zhoršil uz tak zle a zbytečně. Ne vsichni advokáti na tom bohatli a existuji i poctiví exekutori. Neni v zajmu společnosti podporovat lehkovaznost a zhoršit vymahatelnost prava a neni v zajmu společnosti nedat 600 000 lidem druhou šanci. Oddluzeni již pomohlo desitkam tisicum lidi. Mozna by stalo za to zvýšit šance. Udělalo se hodně v oblasti oblasti odpovědného zadlužování. Mozna je čas dat JEDNU moznost lidem co se zadluzili v období divokého půjčování ALE ted kdyz muzou půjčovat jen subjekty s licenci CNB a v souladu se zákonem o spotřebitelském úvěru nevidím důvod udelat to pro dluhy vzniklé po 1.12.2016.

+6/−2
20.2.2018 21:38

J12i41ř72í 65P32l86a71v85s73k59ý 9900396411939

fajn, dat tem lidem moznost ... ale nemuzete pozadovat po jednotlivych veritelich, aby tu moznost davali svym dluznikum na svuj vlastni ukor.

+2/0
20.2.2018 21:45

J60á90n 18B50a48d30i85o14v46s17k54ý 2619934406106

Vy asi nerozumíte tomu, ze taka banka uz s člověka co ma deset exekuci nikdy nic nezíská? Nikdy. Kdyz se oddluzi tak mu za osm let muze půjčit znovu.

+3/0
20.2.2018 22:59

Najdete na iDNES.cz