Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové našli černou skříňku, spekulují o chybě pilota či námraze

Příčina pádu letounu An-148 nedaleko Moskvy zatím zůstává záhadou. Mezi hlavní vyšetřovací verze patří námraza na povrchu letadla nebo chyba pilota. Při nedělní nehodě zemřelo všech 71 lidí na palubě. Pátrací týmy už objevily záznamník letových údajů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a75r35l 55R88i94e53g26e88l 4254602748246

Namisto "spekulovani" na coz jsou "machri" by meli odstavit typ kompletne z provozu...

0/0
12.2.2018 20:13

P78e84t82r 10M35i17c42h42a69l90í23k 9455450801333

Společnost "Saratovská" lže jako když tiskne:

"Saratovské aerolinie tvrdí, že jejich stroj byl moderní, spolehlivý a neměl žádné technické problémy. Havarovaný An-148 byl vyroben v Rusku v roce 2010 a dopravce jej využíval od roku 2016."

Skutečnost:

Dotyčný stroj měl už 2x problém s motory (v roce 2010). Jednou vypadl pravý motor hned po startu, letadlo se muselo vrátit a urchleně přistát. Při dalším letu oba motory zvýšily při přistávání svévolně tah, takže letci museli zrezignovat z přistání a udělat oblet letiště pro druhý pokus.

V 2016 předala společnost „Rossija“ problematické letadlo do pronájmu společnosti „Saratovská“. Zajímavý detajl-na palubě byl vždy přítomen i technik společnosti „Saratovské aerolinie“ (v osudný let byli dokonce dva). Stroj byl na odpis – letos v létě, tedy za několik měsíců, měla být letadlu odebrána licence, která jej opravňuje k provozu. An-148 létá na ukrajinských motorech „Sič“ , které jsou známé svou vrtošivostí. Kupř. v říjnu 2017 v Jakutsku začal hořet jeden z motorů An-148 a stroj musel urychleně přistát.

https://tsargrad.tv/news/razbivshijsja-v-podmoskove-an-148-do-jetogo-uzhe-dvazhdy-byl-na-grani-katastrofy_110517

+1/0
12.2.2018 14:24

V68l76a51d91o 50K48o64r10m44e70n81d19i 1425720688259

Keď motory pri pristávaní "svévolne" zvýšili ťah, tak sa určite nejadnalo o problém s motormi, ale skôr o komunikačný problém s palubným počítačom ktoré riadia výkon motorov v jednotlivých fázach letu...

0/0
12.2.2018 14:40

J98a42r59o81m94i28r 51F45a10r65e11k 4352843217

No nevim, problem s motorem mel v roce 2013, dalsi problemy s motorem jsem nenasel. Akorat mel problem s podvozkem, v temze roce. Dopravce jej zacal pouzivat v roce 2017.

Ten pozar motoru u jineho An-148 se nestal v rijnu, ale v zari 2017.

...

0/0
12.2.2018 15:23

P20e52t24r 30M56i21c73h67a34l75í24k 9845480381533

nepřesnost se Cargradu vloudila. Ten požár (pravého) motoru jiného An-148 byl vskutku v září - 30.9. http://yakutia.info/article/181934

0/0
12.2.2018 17:11

J96a10r69o11m74i24r 12F84a97r38e49k 4352153917

Obecně ale měli poměrně často problém s motory, vyloženě smolař je RA-61706.

0/0
12.2.2018 17:28

P84e47t38r 24M32i60c38h94a21l25í56k 9505400181833

ano, tahle registrace 61706 byla vyloženě smolařem. Během 8 let provozu výrobně již ukončené značky An-148 (Ukrajinci dělali Rusům ve Voroněži problémy s dodávkami dílů) jim z cca 40 letadel do 11.2. 2018 (krom testovacího letu v 2011) nespadlo žádné.

0/0
12.2.2018 18:06

I67v20o 79J22a91n12á64č41e34k 8193953171672

Ač je známo zatím jen velmi málo informací, mám bohužel obavu, že se jedná o chybu pilotů popřípadě kombinace s nějakou menší závadou letadla, kterou prostě nezvládli řešit dle standardních postupů. Já bych to osobně viděl na kombinaci námraza, zamrzlé čidla rychlosti či náběhu a chyba pilotů. Podle toho jak padali to přetáhli a tahali pořád nahoru a přitom padali dolů. Něco podobného jak AF, kde došlo k zamrznutí pitotek.

+4/0
12.2.2018 12:21

E25v91a 17Z85a68v75a49c38k84a 6699250775249

Zemřelo 70 lidí. Je jedno z které země. Příčiny se vyšetřují. Letoun starý nebyl, nebyl v provozu ani 10 let. Teda podle našeho zpravodaje z Moskvy. Nechápu ty spekulace, nechápu tu škodolibost a ty útoky. Někdy mám pocit, že pro to rozdělování přestáváme být lidmi a je mi z toho smutno.

+12/0
12.2.2018 10:32

M12i87c53h53a34l 83Z93e11l40e27n69ý 6224223895296

Naprosto s vami souhlasim.

Navic vsichni se tvari, jako by letadla jinych bez ruskych aerolinek vubec nepadala.

+4/−1
12.2.2018 10:52

T15o13m14á35š 52C70h79r29a18s69t81n63ý 2671554811493

Dle registru ale nekde stal dva roky a chatral, pote prisel pouze B checkem a v dobe havarie byl na hranici Acka. C ma prosle a D mel mit v pulce roku.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aircraft_maintenance_checks

+1/0
12.2.2018 11:35

M63i43l77a98n 76Z86e80l84e22n22k66a 1836734478729

Rusové našli první černou skříňku, spekulují o chybě pilota či námraze

Tak to má být, směje se Schelinger. V letadle musí být čisto! Kolem letadla chodí metař a násadou od koštěte otlouká námrazu z křídel. Piloti nemají zavřené dveře a tak všichni slyšíme, jak se hádají s věží, proč už neletíme? Konečné se rozbíhají motory. Mohutný řev otřásá letounem. Škyt – prsk! Konec! Ticho. Oba piloti vylézají z letadla a kladívkem mlátí do něčeho pod trupem.

+1/−3
12.2.2018 10:07

M55a85r30t32i80n 64Ž89e34l52i32n67s45k82ý 9518299359542

Zmanipulovani ctenari nejdou na nejvetsi ruska media, aby si primo ze zdroje precetli o nehode, o ktere pisi v titulcich hned na prvni strance, ale brouzdaji po tzv. fake news webech, ktere jim doporcila propaganda, a ty nazyvaji zdrojem. To by si jeden nemyslel, kam dospeje nase spolecnost skrze polistopadovou propagandu.

+3/−8
12.2.2018 9:49
Foto

P58a77v15e78l 44V89a52n28ě32č29e23k 4404143941551

To jako myslíte TASS? No třeba s tímhle mediem mají čtenáři docela dlouholeté zkušenosti :-)

+2/0
12.2.2018 10:04

M70a96r36t77i47n 32Ž10e83l73i18n34s76k18ý 9508969429912

Ano, i ten TASS o tom pise... porovnavat dnesni Rusko zkusenostmi se SSSR je jako porovnavat Ceskou republiku s CSSR vcetne Slovenska.

+5/0
12.2.2018 10:36

J85a21n 35L95u41k93á20š 7957763133572

To opravdu ne SSSR, vytvorilo sovetske Rusko vojenskym podmanenim dalsich zemi.

CSSR nevytvorilo zadne sovetske Cesko, co by nekoho dalsiho okupovalo.

0/0
12.2.2018 14:31

M45i75c93h48a36l 22J74a85k25u51b87e31c 9572920409696

hoďte nám se nějaký erudovaný odkaz, místo prázdných slov, pane Želinský. Rádi si přečteme zprávy o pádu letadla v ruském originále

0/0
12.2.2018 10:16

M20a22r43t76i35n 86Ž31e53l91i68n59s38k12ý 9268809699292

RT

0/0
12.2.2018 10:34
Foto

J51i48ř96í 23R84o50h95a75n 5204268497975

Problém je v tom, že historie nás poučila, že se Rusům nedá věřit. Lhaní a překrucování pravdy je pro ně přirozené jako dýchání. Rozhodně se od nich nedá očekávat upřímné přiznání ve smyslu: "Tohle jsme udělali špatně, je to naše vina, omlouváme se". Neumím rusky, a tak si nemůžu přečíst co o tom píšou ruské deníky, ale zcela určitě to zlehčují a hledají obětního beránka (terorista na palubě, neschopný pilot udělal chybu), jen aby hlavně nepadla vina na Rusko, ruská letadla nebo na ruské poměry (např. špatná údržba).

To je mnohaletá zkušenost s lhaním Rusů. A provařeným lhářům nikdo nevěří ani když mluví pravdu.

+1/−3
12.2.2018 10:21

M88a77r12t10i34n 98Ž82e43l35i32n57s54k50ý 9558669629452

Historie vas poucila o SSSR, takze Rusku se neda verit? Nebo historie nasich propagandistickych medii jak pisi o Rusku po listopadu 89?

+4/−1
12.2.2018 10:37

J83a98n 69L27u12k15á53š 7437553353712

Porad to ma ve znaku tu samou proflaklou rudou hvezdu.

My se ke lvovi s hvezdou ve znaku uz davno nehlasime, prave proto, co symbolizoval.

+1/0
12.2.2018 14:35

I47v11o 25Ž70i80ž54k13a 8903567371771

Lhali komunisté, režim stejný jako islám nebo fašismus. Do Ruska byl dovlečen z Německa. Stejně jako Rusové, tak i v USA lidem lhali při havárii jejich elektrárny nebo testech jaderných zbraní. Ale testování na vlastních občanech není tak zlé, jako když Francouzi testovali svoje zbraně u Indonéstie, to byla lumpárna největšího kalibru.

+1/−1
12.2.2018 11:51

J26a97n 36L92u29k90á51š 7727383823422

To je ovsem lez, zaklad bolseviku byl v carskem Rusku a byli v podstate produktem jeho feudalni zaostalosti. Nemcum se jen hodilo dat Leninovi zrovna penize.

+1/0
12.2.2018 14:33

I40v35o 26Ž79i80ž86k72a 8583667771721

Ani náhodou, komunismus a jeho učení sepsali Marx s Engelsem, oni jsou Němci experti na takové lumpárny. V Rusku díky tomu ztratili téměř sto let, než si zvolili zase svého "cara", který za ně bude rozhodovat a oni mohou dále v klidu pít vodku. :-)

+1/0
12.2.2018 15:49

M21a94r34t16i86n 73Š94i52m75e15k 4170164818715

Moc z toho letadla nezůstalo ...

0/0
12.2.2018 9:30

M89o19j84m62i90r 81P95e88ř15i70n88a 6538110736

U Rusů je problém v tom, že cokoliv kdy prohlásí, vždy zůstávají velké pochybnosti o tom, zda mluví pravdu.

+10/−4
12.2.2018 9:25

J25o27s97e70f 98R52i85c41h67t22e13r 9776775857163

Naopak! Nikdo nemá pochyb, že kecají :-)

+6/−4
12.2.2018 9:38

M36i32c29h43a17l 90J76a87k94u75b95e76c 9322890639276

nebuďte tak přísný, jistě občas mluví i pravdu, třeba to že letadlo startovalo z Moskvy určitě nelžou

+1/0
12.2.2018 9:46

M43i72c30h36a57l 17J46a17k39u85b57e50c 9712580239146

Bohužel se pravdu nikdy nedovíme. Budou to vyšetřovat jen rusové, protože aerolinky jsou ruské a letadlo je vyrobeno v Rusku. Maximálně by do vyšetřování mohli zasáhnout Švýcaři nebo Azerbajdžánci, protože při neštěstí zahynul občan jejich národnosti, ale silně pochybuju, že by se do toho chtěli plést zrovna rusům. Ještě by do toho mohli zasáhnout Ukrajinci, jelikož Antonov je ukrajinská firma, ale to bude stejný příběh jako se Švýcary a Azerbajdžánci, nebudou se do toho chtít plést rusům.

+5/−7
12.2.2018 9:21

M20o81j77m47i69r 19P92e82ř48i39n12a 6948120756

Myslím, že u každé havárie civilního dopravního letadla musí být zástupce IATA.

+3/−1
12.2.2018 9:27

K63a51r13e94l 69L14a56n58g57r 2292857210148

Radeji nemyslete.

0/−3
12.2.2018 9:29

M31a42r36t25i45n 61Š90i65m49e22k 4260564348785

Pokud by chtěli Rusové vyšetřování této nehody ovlivnit, proto, aby kryli areolinku, mohlo by se stát, že by Ruské areolinky mohly mít problémy na zahraničních letištích

+2/0
12.2.2018 9:33

M47i87c27h15a50l 14J62a32k16u47b75e88c 9182570619336

a jak se dozvíme, že kryjí aerolinky, když se k vyšetřování nikdo jiný nedostane?

0/−2
12.2.2018 9:42

J58a60r58o14m71i49r 21F24a65r42e21k 4192233397

IATA je pouze sdruzeni dopravcu, regulator pro Evropu je EASA. Ale Rusko neni clensky stat. Takze formalni dozor bude delat FATA.

+1/0
12.2.2018 9:47

K86a48r45e34l 18L69a40n23g45r 2162517980368

Od vyrobce tam budou na 100%. Obstara to ruska pobocka

+1/0
12.2.2018 9:33

M87i48c56h53a43l 14J26a62k64u96b29e17c 9962750139486

což už je problém co se pravdy o neštěstí týče, ale třeba se pletu. Stejně furt sázím na námrazu, i když tomu některá svědectví nenasvědčují

0/0
12.2.2018 9:45

K17a92r52e18l 75L59a37n53g82r 2482907920448

Statni urad pro vysetrovani nehod, zastupce pojistovny, zastupce vyrobce letadla, zastupce vyrobce motoru, zastupce letecke spolecnosti, urad pro civilni letectvi.

Moc lidi na pripadny prusak lzi. To nikdo nebude riskovat

+1/0
12.2.2018 9:49

M25i51c61h71a23l 33J74a19k88u76b15e96c 9752310509256

Ne všichni tihle lidé se dostanou přímo ke všem informacím, k hodně informacím se dostanou zprostředkovaně. Bohužel nevím od jakého výrobce měl Antonov motory.

0/0
12.2.2018 9:52

K27a21r93e36l 74L37a23n97g89r 2592377210138

Z Ukrajiny.

+1/0
12.2.2018 9:55

M69i93c23h32a28l 48J55a66k44u83b52e37c 9382280269476

to jsem si myslel

0/0
12.2.2018 10:09

K21a10r38e85l 37L65a37n96g65r 2682877380638

Jinak ti vsichni se k infu dostanou. Ucastni se kazdeho kroku vysetrovani a podepisuji protokoly. Dokonce maji kolikrat hodne vsetecne dotazy na vyrobce dilu a celku.

0/0
12.2.2018 11:35

S81t62a94n63i16s28l81a90v 73K56r82e94j57c81a36r 6507986453184

Nu je zajímavé, že většina dopravních "moderních" letadel je vybavena autopilotem jenž piloti zapínají po dosažení letové hladiny. Pokud po pěti minutách tento zapnut nebyl, asi měla posádka "problém" . Jinak, je pravdou, že rusáci mají se svým leteckým parkem problém. Iljušinů i Tuček moc nepoužívají, erbasy a boingy na "krátké " lety se moc nevyplatí. Anduly jsou podobně jako české sorky možným řešením.

+1/−2
12.2.2018 10:06

V95l60a78d59i98m34í74r 14K66ú26n 5665586600274

Na Sputniku je video se zřetelnou nahrávkou včerejší exploze a pádu Antonova.

https://cz.sputniknews.com/svet/201802126770281-pad-an-148-videokamery/

0/0
12.2.2018 9:12
Foto

J13i62ř30í 57D72v31o10ř43á55k 5465529550908

Možná mám špatné oči, monitor. To video tam bylo už včera.

Ale osobně vidím pouze explozi na zemi plus let hořící trosky.

0/0
12.2.2018 9:28
Foto

J78i82ř10í 55R66o33h79a41n 5124138137945

Já tam vidím to samé, náraz na zem a následný výbuch paliva, a to ještě dost špatně.

0/0
12.2.2018 9:35

M38i41c23h25a74l 17J97a31k77u53b29e16c 9922350239186

Ja si od zacatku myslim,že jde o namrazu.Bud na krudle a nebo mely zamrle pitotky.Jen k tomu nesedi svedectvi,ze letadlo hotelo uz pri padu,ale zase na druho stranu se tato svedectvi pozdeji ukazou jako milna.Tak uvidime.

+2/0
12.2.2018 9:10

J62o14s41e16f 53R42i94c31h65t69e98r 9356795847103

"milná"? ;-D

0/0
12.2.2018 9:40

M59i26c61h43a89l 85J28a80k39u54b33e23c 9342620939626

se omlouvám, vám se to jistě nikdy nestalo, když to píšete v rychlosti, že?

0/0
12.2.2018 9:43

J40o19s71e78f 97R70i95c50h95t45e91r 9586155177713

Ne. Takováhle bota fakt nikdy ;-D

0/0
12.2.2018 10:20

M51i91c53h69a88l 40J90a33k31u44b33e12c 9612300299696

tak to vám gratuluju, jste holt lepší než jáR^

0/0
12.2.2018 10:26





Najdete na iDNES.cz