Diskuse k článku

Rusové našli černou skříňku, spekulují o chybě pilota či námraze

Příčina pádu letounu An-148 nedaleko Moskvy zatím zůstává záhadou. Mezi hlavní vyšetřovací verze patří námraza na povrchu letadla nebo chyba pilota. Při nedělní nehodě zemřelo všech 71 lidí na palubě. Pátrací týmy už objevily záznamník letových údajů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a13r11l 84R11i25e68g75e46l 4964452818276

Namisto "spekulovani" na coz jsou "machri" by meli odstavit typ kompletne z provozu...

0/0
12.2.2018 20:13

P98e40t38r 34M89i17c97h79a28l71í23k 9385610481473

Společnost "Saratovská" lže jako když tiskne:

"Saratovské aerolinie tvrdí, že jejich stroj byl moderní, spolehlivý a neměl žádné technické problémy. Havarovaný An-148 byl vyroben v Rusku v roce 2010 a dopravce jej využíval od roku 2016."

Skutečnost:

Dotyčný stroj měl už 2x problém s motory (v roce 2010). Jednou vypadl pravý motor hned po startu, letadlo se muselo vrátit a urchleně přistát. Při dalším letu oba motory zvýšily při přistávání svévolně tah, takže letci museli zrezignovat z přistání a udělat oblet letiště pro druhý pokus.

V 2016 předala společnost „Rossija“ problematické letadlo do pronájmu společnosti „Saratovská“. Zajímavý detajl-na palubě byl vždy přítomen i technik společnosti „Saratovské aerolinie“ (v osudný let byli dokonce dva). Stroj byl na odpis – letos v létě, tedy za několik měsíců, měla být letadlu odebrána licence, která jej opravňuje k provozu. An-148 létá na ukrajinských motorech „Sič“ , které jsou známé svou vrtošivostí. Kupř. v říjnu 2017 v Jakutsku začal hořet jeden z motorů An-148 a stroj musel urychleně přistát.

https://tsargrad.tv/news/razbivshijsja-v-podmoskove-an-148-do-jetogo-uzhe-dvazhdy-byl-na-grani-katastrofy_110517

+1/0
12.2.2018 14:24

V21l47a54d23o 72K37o53r18m79e84n33d79i 1965100548169

Keď motory pri pristávaní "svévolne" zvýšili ťah, tak sa určite nejadnalo o problém s motormi, ale skôr o komunikačný problém s palubným počítačom ktoré riadia výkon motorov v jednotlivých fázach letu...

0/0
12.2.2018 14:40

J52a92r89o41m20i86r 55F88a44r39e53k 4402873567

No nevim, problem s motorem mel v roce 2013, dalsi problemy s motorem jsem nenasel. Akorat mel problem s podvozkem, v temze roce. Dopravce jej zacal pouzivat v roce 2017.

Ten pozar motoru u jineho An-148 se nestal v rijnu, ale v zari 2017.

...

0/0
12.2.2018 15:23

P48e76t31r 27M35i59c89h68a54l70í85k 9295540151833

nepřesnost se Cargradu vloudila. Ten požár (pravého) motoru jiného An-148 byl vskutku v září - 30.9. http://yakutia.info/article/181934

0/0
12.2.2018 17:11

J27a81r27o27m16i85r 67F57a15r48e34k 4912653787

Obecně ale měli poměrně často problém s motory, vyloženě smolař je RA-61706.

0/0
12.2.2018 17:28

P42e83t23r 30M33i45c56h58a79l74í94k 9255820481283

ano, tahle registrace 61706 byla vyloženě smolařem. Během 8 let provozu výrobně již ukončené značky An-148 (Ukrajinci dělali Rusům ve Voroněži problémy s dodávkami dílů) jim z cca 40 letadel do 11.2. 2018 (krom testovacího letu v 2011) nespadlo žádné.

0/0
12.2.2018 18:06

I55v89o 41J50a14n26á57č35e22k 8803693791282

Ač je známo zatím jen velmi málo informací, mám bohužel obavu, že se jedná o chybu pilotů popřípadě kombinace s nějakou menší závadou letadla, kterou prostě nezvládli řešit dle standardních postupů. Já bych to osobně viděl na kombinaci námraza, zamrzlé čidla rychlosti či náběhu a chyba pilotů. Podle toho jak padali to přetáhli a tahali pořád nahoru a přitom padali dolů. Něco podobného jak AF, kde došlo k zamrznutí pitotek.

+4/0
12.2.2018 12:21

E25v78a 10Z66a34v89a22c86k72a 6989310685369

Zemřelo 70 lidí. Je jedno z které země. Příčiny se vyšetřují. Letoun starý nebyl, nebyl v provozu ani 10 let. Teda podle našeho zpravodaje z Moskvy. Nechápu ty spekulace, nechápu tu škodolibost a ty útoky. Někdy mám pocit, že pro to rozdělování přestáváme být lidmi a je mi z toho smutno.

+12/0
12.2.2018 10:32

M68i11c52h32a90l 12Z29e38l59e57n92ý 6514603615836

Naprosto s vami souhlasim.

Navic vsichni se tvari, jako by letadla jinych bez ruskych aerolinek vubec nepadala.

+4/−1
12.2.2018 10:52

T58o10m48á62š 65C37h42r11a74s37t90n92ý 2361414821903

Dle registru ale nekde stal dva roky a chatral, pote prisel pouze B checkem a v dobe havarie byl na hranici Acka. C ma prosle a D mel mit v pulce roku.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aircraft_maintenance_checks

+1/0
12.2.2018 11:35

M81i76l56a56n 81Z89e89l66e59n88k65a 1306174258739

Rusové našli první černou skříňku, spekulují o chybě pilota či námraze

Tak to má být, směje se Schelinger. V letadle musí být čisto! Kolem letadla chodí metař a násadou od koštěte otlouká námrazu z křídel. Piloti nemají zavřené dveře a tak všichni slyšíme, jak se hádají s věží, proč už neletíme? Konečné se rozbíhají motory. Mohutný řev otřásá letounem. Škyt – prsk! Konec! Ticho. Oba piloti vylézají z letadla a kladívkem mlátí do něčeho pod trupem.

+1/−3
12.2.2018 10:07

M37a37r38t71i59n 67Ž12e98l35i10n77s93k98ý 9198919969762

Zmanipulovani ctenari nejdou na nejvetsi ruska media, aby si primo ze zdroje precetli o nehode, o ktere pisi v titulcich hned na prvni strance, ale brouzdaji po tzv. fake news webech, ktere jim doporcila propaganda, a ty nazyvaji zdrojem. To by si jeden nemyslel, kam dospeje nase spolecnost skrze polistopadovou propagandu.

+3/−8
12.2.2018 9:49
Foto

P66a82v68e82l 14V37a75n19ě58č95e15k 4474763791661

To jako myslíte TASS? No třeba s tímhle mediem mají čtenáři docela dlouholeté zkušenosti :-)

+2/0
12.2.2018 10:04

M22a26r65t98i13n 20Ž40e51l78i77n31s55k14ý 9958899579672

Ano, i ten TASS o tom pise... porovnavat dnesni Rusko zkusenostmi se SSSR je jako porovnavat Ceskou republiku s CSSR vcetne Slovenska.

+5/0
12.2.2018 10:36

J91a88n 63L34u55k89á32š 7987613613112

To opravdu ne SSSR, vytvorilo sovetske Rusko vojenskym podmanenim dalsich zemi.

CSSR nevytvorilo zadne sovetske Cesko, co by nekoho dalsiho okupovalo.

0/0
12.2.2018 14:31

M71i95c60h58a30l 20J80a82k52u92b93e65c 9352400899146

hoďte nám se nějaký erudovaný odkaz, místo prázdných slov, pane Želinský. Rádi si přečteme zprávy o pádu letadla v ruském originále

0/0
12.2.2018 10:16

M82a81r70t22i67n 47Ž47e55l87i25n42s65k35ý 9428989509572

RT

0/0
12.2.2018 10:34
Foto

J39i78ř81í 27R71o35h92a25n 5174148737975

Problém je v tom, že historie nás poučila, že se Rusům nedá věřit. Lhaní a překrucování pravdy je pro ně přirozené jako dýchání. Rozhodně se od nich nedá očekávat upřímné přiznání ve smyslu: "Tohle jsme udělali špatně, je to naše vina, omlouváme se". Neumím rusky, a tak si nemůžu přečíst co o tom píšou ruské deníky, ale zcela určitě to zlehčují a hledají obětního beránka (terorista na palubě, neschopný pilot udělal chybu), jen aby hlavně nepadla vina na Rusko, ruská letadla nebo na ruské poměry (např. špatná údržba).

To je mnohaletá zkušenost s lhaním Rusů. A provařeným lhářům nikdo nevěří ani když mluví pravdu.

+1/−3
12.2.2018 10:21

M32a37r92t65i85n 48Ž27e90l49i42n33s58k15ý 9698149779242

Historie vas poucila o SSSR, takze Rusku se neda verit? Nebo historie nasich propagandistickych medii jak pisi o Rusku po listopadu 89?

+4/−1
12.2.2018 10:37

J56a20n 93L53u18k95á60š 7177863203552

Porad to ma ve znaku tu samou proflaklou rudou hvezdu.

My se ke lvovi s hvezdou ve znaku uz davno nehlasime, prave proto, co symbolizoval.

+1/0
12.2.2018 14:35

I77v96o 60Ž42i73ž56k65a 8873487101491

Lhali komunisté, režim stejný jako islám nebo fašismus. Do Ruska byl dovlečen z Německa. Stejně jako Rusové, tak i v USA lidem lhali při havárii jejich elektrárny nebo testech jaderných zbraní. Ale testování na vlastních občanech není tak zlé, jako když Francouzi testovali svoje zbraně u Indonéstie, to byla lumpárna největšího kalibru.

+1/−1
12.2.2018 11:51

J93a80n 59L18u96k54á33š 7217113313252

To je ovsem lez, zaklad bolseviku byl v carskem Rusku a byli v podstate produktem jeho feudalni zaostalosti. Nemcum se jen hodilo dat Leninovi zrovna penize.

+1/0
12.2.2018 14:33

I10v60o 93Ž78i54ž24k41a 8413587971371

Ani náhodou, komunismus a jeho učení sepsali Marx s Engelsem, oni jsou Němci experti na takové lumpárny. V Rusku díky tomu ztratili téměř sto let, než si zvolili zase svého "cara", který za ně bude rozhodovat a oni mohou dále v klidu pít vodku. :-)

+1/0
12.2.2018 15:49

M71a22r51t80i90n 83Š57i14m26e39k 4240164268225

Moc z toho letadla nezůstalo ...

0/0
12.2.2018 9:30

M93o98j98m16i82r 75P19e34ř62i96n10a 6488930126

U Rusů je problém v tom, že cokoliv kdy prohlásí, vždy zůstávají velké pochybnosti o tom, zda mluví pravdu.

+10/−4
12.2.2018 9:25

J50o56s16e51f 51R65i19c46h66t25e63r 9486635957153

Naopak! Nikdo nemá pochyb, že kecají :-)

+6/−4
12.2.2018 9:38

M84i84c53h77a66l 59J24a41k35u74b32e28c 9462590539806

nebuďte tak přísný, jistě občas mluví i pravdu, třeba to že letadlo startovalo z Moskvy určitě nelžou

+1/0
12.2.2018 9:46

M51i89c54h63a68l 32J72a63k59u13b56e42c 9822510439216

Bohužel se pravdu nikdy nedovíme. Budou to vyšetřovat jen rusové, protože aerolinky jsou ruské a letadlo je vyrobeno v Rusku. Maximálně by do vyšetřování mohli zasáhnout Švýcaři nebo Azerbajdžánci, protože při neštěstí zahynul občan jejich národnosti, ale silně pochybuju, že by se do toho chtěli plést zrovna rusům. Ještě by do toho mohli zasáhnout Ukrajinci, jelikož Antonov je ukrajinská firma, ale to bude stejný příběh jako se Švýcary a Azerbajdžánci, nebudou se do toho chtít plést rusům.

+5/−7
12.2.2018 9:21

M22o29j76m21i55r 69P37e52ř36i24n79a 6758290466

Myslím, že u každé havárie civilního dopravního letadla musí být zástupce IATA.

+3/−1
12.2.2018 9:27

K72a85r23e44l 21L58a19n42g45r 2622227890278

Radeji nemyslete.

0/−3
12.2.2018 9:29

M62a13r81t58i83n 41Š20i16m26e82k 4410344818615

Pokud by chtěli Rusové vyšetřování této nehody ovlivnit, proto, aby kryli areolinku, mohlo by se stát, že by Ruské areolinky mohly mít problémy na zahraničních letištích

+2/0
12.2.2018 9:33

M12i36c54h51a95l 44J23a40k70u28b47e39c 9832120789836

a jak se dozvíme, že kryjí aerolinky, když se k vyšetřování nikdo jiný nedostane?

0/−2
12.2.2018 9:42

J24a98r65o51m73i49r 53F64a95r44e19k 4402553137

IATA je pouze sdruzeni dopravcu, regulator pro Evropu je EASA. Ale Rusko neni clensky stat. Takze formalni dozor bude delat FATA.

+1/0
12.2.2018 9:47

K80a20r39e95l 16L15a89n20g26r 2552147320428

Od vyrobce tam budou na 100%. Obstara to ruska pobocka

+1/0
12.2.2018 9:33

M62i21c53h56a17l 36J42a67k42u68b39e87c 9622820899556

což už je problém co se pravdy o neštěstí týče, ale třeba se pletu. Stejně furt sázím na námrazu, i když tomu některá svědectví nenasvědčují

0/0
12.2.2018 9:45

K61a34r82e83l 66L47a37n10g87r 2952727930148

Statni urad pro vysetrovani nehod, zastupce pojistovny, zastupce vyrobce letadla, zastupce vyrobce motoru, zastupce letecke spolecnosti, urad pro civilni letectvi.

Moc lidi na pripadny prusak lzi. To nikdo nebude riskovat

+1/0
12.2.2018 9:49

M82i20c47h51a16l 89J53a52k86u11b13e23c 9442480519986

Ne všichni tihle lidé se dostanou přímo ke všem informacím, k hodně informacím se dostanou zprostředkovaně. Bohužel nevím od jakého výrobce měl Antonov motory.

0/0
12.2.2018 9:52

K18a53r32e10l 63L63a30n31g47r 2742257820538

Z Ukrajiny.

+1/0
12.2.2018 9:55

M68i21c63h48a63l 59J57a91k45u55b91e45c 9132730339786

to jsem si myslel

0/0
12.2.2018 10:09

K70a31r97e85l 10L78a51n50g92r 2492287890258

Jinak ti vsichni se k infu dostanou. Ucastni se kazdeho kroku vysetrovani a podepisuji protokoly. Dokonce maji kolikrat hodne vsetecne dotazy na vyrobce dilu a celku.

0/0
12.2.2018 11:35

S13t41a74n69i98s28l88a49v 74K80r88e92j17c71a97r 6407636603884

Nu je zajímavé, že většina dopravních "moderních" letadel je vybavena autopilotem jenž piloti zapínají po dosažení letové hladiny. Pokud po pěti minutách tento zapnut nebyl, asi měla posádka "problém" . Jinak, je pravdou, že rusáci mají se svým leteckým parkem problém. Iljušinů i Tuček moc nepoužívají, erbasy a boingy na "krátké " lety se moc nevyplatí. Anduly jsou podobně jako české sorky možným řešením.

+1/−2
12.2.2018 10:06

V95l51a76d53i27m96í52r 88K69ú22n 5545246400674

Na Sputniku je video se zřetelnou nahrávkou včerejší exploze a pádu Antonova.

https://cz.sputniknews.com/svet/201802126770281-pad-an-148-videokamery/

0/0
12.2.2018 9:12
Foto

J75i42ř24í 26D74v14o55ř43á39k 5955509180918

Možná mám špatné oči, monitor. To video tam bylo už včera.

Ale osobně vidím pouze explozi na zemi plus let hořící trosky.

0/0
12.2.2018 9:28
Foto

J92i17ř53í 20R39o87h38a92n 5724368867575

Já tam vidím to samé, náraz na zem a následný výbuch paliva, a to ještě dost špatně.

0/0
12.2.2018 9:35

M72i55c38h29a36l 29J65a57k35u40b38e83c 9232870569436

Ja si od zacatku myslim,že jde o namrazu.Bud na krudle a nebo mely zamrle pitotky.Jen k tomu nesedi svedectvi,ze letadlo hotelo uz pri padu,ale zase na druho stranu se tato svedectvi pozdeji ukazou jako milna.Tak uvidime.

+2/0
12.2.2018 9:10

J62o22s79e13f 18R15i59c81h25t12e25r 9356125737123

"milná"? ;-D

0/0
12.2.2018 9:40

M16i36c68h12a57l 26J23a12k75u83b60e65c 9612770699956

se omlouvám, vám se to jistě nikdy nestalo, když to píšete v rychlosti, že?

0/0
12.2.2018 9:43

J40o94s40e60f 55R83i49c67h95t56e14r 9336145397553

Ne. Takováhle bota fakt nikdy ;-D

0/0
12.2.2018 10:20

M61i38c32h56a54l 84J98a26k48u20b13e28c 9562480979136

tak to vám gratuluju, jste holt lepší než jáR^

0/0
12.2.2018 10:26

Najdete na iDNES.cz