Diskuse k článku

Případ 212 týraných psů není ojedinělý. Zákony jsou na množírny krátké

Případ 212 psů, které týrali majitelé v domě v Kamenici nad Lipou, znovu poukázal na problém množíren, na které jsou zákony v mnoha případech krátké. Podle spolků na ochranu zvířat se chovatelům daří kontrolám vyhnout a vše by mohl vyřešit až zákon zavádějící povinné čipování a centrální evidence zvířat. S tou se však zatím nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A18l34e47n21a 31E40l81i64á56š36o92v67á 3654681132398

Hlavně by měl být zvýšen poplatek za psy. Doporučuji aspoň dvacetinásobně

0/0
5.3.2018 14:27

M57a86r34t68i28n 47M21a81i12k72s38n16a11r 3924903758642

A jak to funguje v USA, ktere je zname ochranou majetku? Organizace dostane informaci o podezreni na tyrani, vlitne do baraku, na pomoc si zavola polici a nepotrebuje na to zadny soudni prikaz. Kdyz se chce, da se to.

+1/0
14.2.2018 11:40

D18a63v79i66d 77K18n23a75p47e56k 8847914846545

Ty fotky jsou síla. V tom baráku musel smrad až na půdu. Jak v tom mohla ta ženská žít?

0/0
14.2.2018 10:38

M28a65r55t69i60n 84M91a26i31k98s77n92a82r 3284983628822

Hasici tam odmitly jit bez dychacich pristroju, takze fakt nevim, na to se snad nemohlo dat ani zvyknout.

0/0
14.2.2018 11:34

D96a85v66i71d 77K37n73a49p32e53k 8127504386975

Situaci zlepší až povinné čipování.

A to jako jak? Když prostě někdo ty svoje chované psy nezaregistruje, tak o nich nikdo nebude vědět. Alibiszmus na entou.

+1/0
14.2.2018 10:36

M15a64r26t52i23n 25M48a71i20k19s48n13a94r 3734603868242

Taky by me zajimalo, maximalne ze bude o nastroj vice na kontrolu, ale tak jim vytahne stejne tech 10 psu co cip maji a je to to same.

0/0
14.2.2018 11:35

T96o54m72á66š 92T32a70t31í78č87e96k 5810572280768

Nechápu, pro policajti nevnikli do toho baráku v Kamenici. Podezření, že se na místě nachází týrané zvíře, mít museli, když tu situaci tam lidi hlásili 15 let.

0/0
14.2.2018 9:29

M97a54r75t52i53n 30M92a97i65k54s71n50a33r 3164263638112

Zivot zvirete a podezreni na jeho tyrani je porad podradny proti listine zakladnich prav :( musite mit dukaz, ktery neziskate pokud tam nevniknete nebo neporusite zakon (foceni ciziho obydli skrze okno je poruseni zakona taky).

0/0
14.2.2018 11:36

T29o58m37á88š 51T83a17t19í53č85e30k 5920762500418

Ne, nemusí mít důkaz. Podle toho, jak to citují v článku, jim stačí podezření - což je taky logické, týrání zvířete je trestný čin, navíc s nebezpečím odkladu.

0/0
14.2.2018 12:28

M31i50l30a46n 55P82e87t68ř31í11k 1282460982338

Přitom by stačilo, kdyby si starosta příslušné obce plnil své úkoly. Nebo kdyby sousedé, pošťáci nebyli tak nevšímaví.

0/0
14.2.2018 9:19

M15a75r16t46i73n 75M40a63i75k77s95n48a62r 3124453858872

Sousede si na to stezovali, vedeli ze tam je hodne psu, a taky si na to X let stezovali a dozadovali si napravy... v tomhle je selhani pravniho systemu a necinosti organu.

0/0
14.2.2018 11:37

J21a67n 51P56a55v65e84l42k59a 3987211814151

Je to jen neschopnost policie a soudů. Zákonů na to máme dost, není vůle nic dělat. Dokud jedinec nedluží a neohrožuje nikoho na životě nic se neřeší.

Nějaké čipování a evidence jsou k ničemu. Když nikdo není schopen zkontrolovat chov, nezkontroluje ani čipování. Kromě toho v době, kdy se štěňata čipují už jsou prodaná.

+1/−1
14.2.2018 8:47

M62i25r85o18s35l49a31v 69Š71u73l34c 1830764540158

Určitě špatný zákon, který měl být dávno změněn, což je odpovědnost politiků.

Nic méně existuje zákon 255/2012 Sb. (kontrolní řád), který opravňuje orgány veřejné správy, což veterina je, ke kontrole i v obydlí, aby se odstranily pochybnosti o tom, zda není obydlí užíváno k podnikání či jiné hospodářské činnosti. Vynutit si vstup do obydlí ale nemůže! Pouze PČR na povolení od soudu. Ale může za nesoučinnost při výkonu kontroly, za neumožnění vstupu do obydlí, uložit pokutu do výše 500.000 Kč. Pokud tedy veterina začala s pokutou 500 Kč a skončila na souhrnné částce 14.000 Kč, je to směšné. S ohledem na to, co paní doma dělala, tak si za ty roky na pokutu množírnou v pohodě vydělala. Kdyby veterina s pokutou začala na 100.000 Kč, tak na druhé oznámení kontroly je paní raději pustila domů. Já to hodnotím jako laxní přístup veteriny.

+1/0
14.2.2018 8:05

R90a17d20k72a 81T48r26u10h22l45á92ř18o64v88á 1270204553319

Bohužel se ke zvířátkům na celém světě lidé nechovají dobře. Všichni živí tvorové na této planetě mají o sebe a svá mláďata strach. Mnoho zvířat žije v hrozných podmínkách velkochovů a my nad tím zavíráme oči. Jak se zachází se zvířátky na jatkách, to je další kapitola. Lidé jí stále víc masa - k snídani, obědu i večeři.

Když by někdo z nás viděl špatné zacházení s kterýmikoli zvířátky, měl by se snažit o nápravu. Nedělat, že se ho to netýká.8-o

+2/0
14.2.2018 7:12

M26a78r83t66i56n 48M30a98i79k85s28n29a86r 3834903608572

Souhlas, a to ze nekdo rekne ze treba v Cine je to maso jako maso, tak treba v Thajsku nechapou jak v CR muzeme byt tak kruti a jist domaci mazlicky - kraliky (a nutno dodat ze hodne lidi ma kralika jako domaciho mazlicka, ktery nikdy nepujde na pekac).

0/0
14.2.2018 12:50

O82n54d15r89e97j 52P51a13t68e19k 5480180339771

Kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody...

Nesmysl, zákony tu jsou. Když může úředník do domu kvůli černému kouři z komína a kontroly kotle, proč by nemohl u podezření zajít k chovateli. Ti normální se přeci bát nemusí a návštěvy zájemců jsou zvyklí.

+1/0
14.2.2018 6:39

J65i69ř93í 58Š44t59ě69r90b40a 9873252907765

Kdo chce hledá ZPŮSOBY, kdo nechce hledá důvody... :-)

Ten "černý kouř" z komína způsobuje vážné zdravotní problémy s následkem smrti a úředník si nemůže jen tak nakráčet..

vyjádření ministerstva: Především je potřeba pořídit například videonahrávku kouře z komína v déle ideálně alespoň půl hodiny (aby bylo zřejmé, že nejde pouze o roztápění), případně doplnit fotografiemi, dále zajistit svědectví sousedů apod. Podnět je možné podat u úřadu obce s rozšířenou působností. Úřad vyhodnotí podání a může provozovatele kotle nebo kamen písemně upozornit na povinnosti plynoucí ze zákona o ochraně ovzduší. Pokud dojde do jednoho roku k opakované stížnosti a úřad ji opět vyhodnotí jako důvodnou, tedy dojde k tzv. důvodnému podezření, může provést kontrolu na místě.

0/0
14.2.2018 6:59

O78n23d65r17e88j 44P12a43t28e94k 5720420339771

Tak jste mne opravil a odcitoval přesné znění vyhlášky či co to je...

Nechápu ale jak to souvisí s mým příspěvkem.

Já nikde nepíšu, že do domu vnikne protichovatelská URNA v kuklách poté co vyrazí beranem dveře jen při nějakém náhlém podezření.

Lidé si třeba zde dlouho stěžovali na zápach na jiných místech je slyšet značný štěkot atd... To by se dalo třeba dlouhodoběji monitorovat.

Skoro mi připadá, že hledáte DŮVODY nikoliv možnosti či způsoby... ;-)

+1/0
14.2.2018 7:27

A75n58t94o77n94í20n 76T78i20c62h15e35r89a 6636338203556

" ... Problémem jsou i majitelé jedné nebo dvou fen, kteří chtějí štěňata. Tato štěňata se pak mnohdy stávají základním chovatelským materiálem velkomnožíren ... ".

Co mi třeba napařit nějaký trest za znásilnění nebo ze zákona nasadit trvale ocelové trenky? Jsem totiž majitelem jednoho fifíka a te se "mnohdy" stává nástrojem prznění nebohých žen.

+1/0
14.2.2018 6:28

R30a17d22k63a 87T77r41u69h94l67á70ř75o34v91á 1250264643959

Jak to máme chápat? Čím przní vašeho psa? Tak ho ochraňte, když je váš, ne?

0/0
14.2.2018 6:51

A57n16t19o49n42í81n 10T27i55c39h19e34r48a 6376918143196

Kdo chtěl, pochopil. Vám asi chybí trochu smysl pro nadsázku a černý humor ;-)

+1/0
14.2.2018 8:41

J19i23n32d54ř50i82š24k17a 41B44u19r24g94e43r59o65v70á 3175924898345

Kecy v kleci. Pochybuji, že množírny platí daně z těch desítek a stovek tisíc ročně. A co dělá daňový úřad?! Nic, protože množky zpravidla patří elitám a tito slabomyslní majitelé zubožených zvířat to dělají za úplatu. Jedou v tom ve velkémi i veterináři - čest výjimkám.Zákon je JEN JEDEN! a platí pro všechny!!

+1/0
14.2.2018 4:38

M58i15r53e47k 44T59u68r76e22č40e65k 4103532860332

Jaksi jsem si vsiml ze od jiste doby zákony v teto republice jsou jaksi na vsechno "krátke". Cim vetsi kriminalita, tim jsou kratsi... RvRv

0/0
13.2.2018 22:16

M59a86r47i91á86n 93B90e97d84n20á23r94i10k 9191521930418

Co na to dodat. Pokud je směrnice na chov prasat, kuřat, nosnic atd. Proč nemít stejně tvrdá pravidla pro chov psů, koček, křečků a dalších zvířat? A není na to potřeba ani EU. Je to přece logické. Veterinář určí za jakých podmínek může být chov provozován a pokud jej někdo nesplní tak pokuta, zákaz činnosti a klidně i vězení.

+3/0
13.2.2018 21:13

P48e47t12r 30N41o30v91o77t70ň68á95k 4830498473820

Pokud je chov provozován ke komerčním účelům, tak dejme tomu, nechci se dožít doby, kdy budou po bytech chodit domovní důvěrníci a kontrolovat jestli mají rybičky v akváriu dost kyslíku a správný poměr živin, jinak vězení pro celou rodinu. Zatím to k tomu rychle směřuje.

+2/−4
13.2.2018 21:19

P13e92t65r 27N29o68v39o47t21ň22á65k 4530538613820

Kde je poptávka tam je nabídka. Dokud budou městské paničky nakupovat mopsíky atp. jako ozdobu, do té doby budou existovat množírny. A množírnou je podle mě každý chov psů nebo koček, provozovaný jenom za účelem zisku, nejen tyto nelegální hnusy.

+2/−2
13.2.2018 20:48

P66a98v45e65l 89R10e92z91n21i48c45e71k 3545734984302

trosku Vas poopravim... Dokud bude kdokoliv chtit "cistokrevneho" psa bez papiru, jen proto ze je levnejsi a taky proto ze jako budouci majitel preci nechce chodit na vystavy... tak na co papiry puvodu, tak budou existovat mnozirny...

ono by stacilo umet pocitat... pokud pes bez papiru stoji 50 - 60% ceny toho sameho s papiry, pak stejne tak ma o stejna procenta vyssi riziko nemoci, vadnych genu atd... a to se pak uspora pri nakupu hned vyrovna za veterinarni peci klidne v prnim roce zivota... navic teda pokud nekdo nema 20tisic na nakup psa s papiry, jak jej chce potom zivit atd.. to je 20tisic rocne jen za krmivo a tu nejzakladnejsi peci...

zbytek meho prispevku uz neni reakce na Vas, ale obecne muj pohled na situaci:

reknu to skarede, ale kdyz si pujdete koupit mercedes... koupite si ho radsi za 2 miliony v prodejne mercedes, ktera Vam poskytuje zaruku, umi dolozit puvod svych vozidel a pomuze Vam i s jejich provozni udrzbou... anebo si jej koupite na benzince vecer od ukrajince za 1.2 milionu a on to bude svarenej kram namalovanej na cernou metalizu a s priepenou trojcipou hvezdou, aby to jako mercedes vypadalo?

ono totiz kdyz si koupite "cistokrevneho psa bez papiru puvodu", tak si kupujete obycejneho oriska, ktery nahodou vypada jako vami preferovane plemeno... jeho chovani vsak bude zcela neocekavatelne... a v neposledni rade nakupem tohoto oriska podporite pave nepoctiveho chovatel - mnozitele, ktery vetsinou fenky vycerpava neustalou brezosti, dokud to jen jde...

pokud chce nekdo psa opravdu jen jako partaka (a tedy mu nesejde na cistokrevnosti, papirech, nechce codi t na vystavy, delat zkousky a uchovnovat - at si jej poridi z utulku, tam jich je spousta...

+7/0
13.2.2018 21:17

P59e71t69r 90N48o81v30o81t60ň12á82k 4800658143250

Hlavně moc nechápu to módu čistokrevných plemen, když psa přímo nepotřebujete k nějakému účelu. Jako je třeba ovčácký pes k ovcím. Toho jsem si koupil od lidí kteří měli chov ovcí a psa sice bez papírů, ale od feny, která byla výborná v nahánění a pes je super a bez nemocí i bez papírů. Papíry nejsou zárukou ničeho snad krom původu. I pes s papíry začne po čase trpět nemocemi, přece jen se papíry a zdravotní prohlídky na psa dělají když je mladý... chodili jsme s jiným psem (papírovým kníračem) na cvičák, tak vím jak to chodí.

+3/0
13.2.2018 21:26

P81a35v15e28l 40R12e52z38n28i63c21e52k 3905284644192

ano souhlasim s Vami ze jsou svetle vyjimky kdy bezpapirovy pes je defacto papiroveho puvodu, pripadne alespon jsou oba jeho rodice stejneho plemene atd... zaroven jsem nerekl ze papirovy pes bude zarucene zdravy a nepapirovy zarucene nezdravy... jde spise o pravdepodobnosti a i tam jsou vzdy vyjimky obema smery...

Preji Vam i Vasemu pejskovi mnoho spolecne stravenych chvil a silne zdravi :)

0/0
14.2.2018 8:56

V34l72a86d93i91m85í33r 21N17o13v54á82k 3832834156251

Poněkud zastoupím P.Řápka, je divné, že se ještě neozval. I když poněkud jiným stylem.

Množírny psů nechť tedy existují. Ovšem majitelé by měli žádat o řádné povolení a evidovat, kolik psů si případní zájemci objednali nebo přímo vzali. Dále by měli uvádět, kolik psů měsíčně jim zbývá.

Samozřejmě, že ilegální množírny i bez tohoto nápadu budou fungovat nadále a otravovat ostatní sousední obyvatele. Jen málokdo z nich si ale půjde ztěžovat na nějaký úřad nebo policajty v obavě, že by byl označen za "udavače".

V tom si mnozí lidé pletou tuhle věc se socialismem. Vždyť je to pro jejich dobro, když tuhle množírnu někde oznámí. Samozřejmě, že nemůžou vědět, že množírny jsou ilegální nebo oficiální (i když i ty můžou být nepříjemné).

S tím oznámením to ale nekončí. Oficielní úřady s tím nebudou chtít nic společného a policajti se téhle záležitosti obratně vyhnou.

Takže, pak se nedivme třeba trávení psů, i když je to oficiální obecné ohrožení, zvláště u děcek.

+1/0
13.2.2018 20:36

O92l45g97a 90P95a62v11l41í31k56o85v33á 6344888797202

Nesmysl. Jen příslušní úředníci a policie si usnadňují práci a raději zavírají oči. Problém množírny se 212 psy trval mnoho let, ale stížnosti občanů řešili úředníci jen okrajově, jich se to netýkalo. Příznivci čipování si teď mnou ruce Rv

+13/−1
13.2.2018 20:17

P37a68v87e35l 75S58o90b19o47t21k36a 5530784

KORUPCE!!

Zákon je velmi jednoduchý - stačí zavést zákaz prodeje neočkovaných a NEČIPOVANÝCH štěnňat a psů.

Že to nejde ? - jasně že to nejde, peníze jsou přeci v Česku silnější než zájem státu.

+3/0
13.2.2018 20:09

P41e31t24r 18N38o68v16o22t48ň26á87k 4740948963380

A kdo nevlastní psa, dostane, aby mu to nebylo líto, vlastní čip do krku. To se na to podíváme, aby po dědině běhali nějací kříženci bez čipu.

0/−1
13.2.2018 20:53

J84i90ř89í 60S27o31u58č93e14k 5946867339579

Dokud bude poptávka, bude i nabídka. Dokud si milovníci psů neuvědomí, že nákupem psa od neznámého chovatele tuhle situaci přímo vytvářejí, nic se nezmění.

+5/−1
13.2.2018 20:00

A72l25i47c70e 91N93o19v30á42k54o91v67á 9640110983106

Pokud nebudou jasné zákony a policie nebude mít žádnou pravomoc, tak budou umírat nejenom pejskové. Hlavně, že přeplacení poslanci prošustrujou ve sněmovně půl roku kouřením v putyce a dohadama o Letech.

+2/−3
13.2.2018 19:41

S81t23a37n42i12s43l52a24v 96P68i86š50t70ě96k 1866798739115

Pokud bude poptavka bude i nabidka a zadny zakon to nezmeni.

+1/−2
13.2.2018 19:51

J27i60r91i 40K12u79c59e67r92a 5967800406832

die křivka, die křivka, die křivka ;-€

+2/0
13.2.2018 19:30

M75i65k36u48l92á87š 33K74a58l86i14n67a 1572503935

To je hrozné.

0/0
13.2.2018 19:24

J32o73s66e51f 96H67a24n28y35á79š 2944759493

Polici dává zákon možnost vniknout pouze „do jiného prostoru nebo na pozemek“, pokud mají podezření, že se na místě nachází týrané zvíře.

Zdroj: https://

Tak v čem je problém?

+9/−1
13.2.2018 19:18

J71a41n 71P64a39l74á88t 3695392228206

Treb ze se zvire v jinem prostoru ani na pozemku nenachazi? Ze se nachazi v obydli?

+5/0
13.2.2018 19:35

Z24d47e62n34ě71k 68S64t52r91n54a98d 1455550856179

Kde je poptávka, vždy bude i nabídka. "Milovníci" psů, kteří nakupují štěňata aniž by se zajímali, v jakých podmínkách byla odchována, jsou hlavní příčinou, že u nás stále kvete takový byznys. Pokud chtějí ušetřit, je stokrát lepší zajít do útulku a vzít si odtud psa, u kterého je alespoň znám jeho zdravotní stav.

+31/−1
13.2.2018 19:15

J20a18n 24Š39l79é78g68l 8972940638203

Možná jste nečetl článěk.... 30 000 se jich pošle do zahraničí... :-)

+2/0
13.2.2018 19:55

J64a95k25u78b 39V92i97k77t80o66r54a 8133149873271

Ve státě, kde je většině lidí jedno, jakým způsobem dosáhnou svého "štěstí", to je celkem normální.. :-/[>-]

+1/0
13.2.2018 20:26

M70i13r80o16s88l79a20v 39K39a42š83p32a11r 3112107171811

Čipování je jistě krok správným směrem, bez jednotné (centrální) evidence je to ale o ničem. Když už se dvacet let centrálně eviduje skot, ovce, prasata tak proč by to nešlo u psů?

+21/0
13.2.2018 19:14

P55e13t69r 69N87o80v88o13t29ň76á55k 4230228403420

Králiků, slepic, andulek, morčat, myší, holubů, lidí, velbloudů a další havěti, to bylo, aby jsme v tom neudělali konečně pořádek.

0/−1
13.2.2018 20:55

M71i35r74o63s20l76a92v 16K83a88š35p97a28r 3632677441961

Jak píšu, bez centrální evidence nemá čipování valný význam. U zaběhnutého psa, byť čipovaného lze majitele v x datábázích dohledat opravdu těžko. A u těch čipovanejch akvarijních rybek, má li někdo touhu ať si je očipuje ale když mu je manželka spláchne do záchodu pochybuju že mu je v ČOV dohledají.

+1/0
13.2.2018 21:42

J43a53k11u14b 79J45e24m10e20l45k11a 7979304368206

A vy si myslíte ,že to pomůže ze tihle co provozují si nechají ocitovat psa.

0/0
14.2.2018 6:10

M64i37l18o88š 70V66o45n56d79r48u59š92k94a 5735151237934

Naprostá pravda, databáze v Hradišťku eviduje veškerá hospodářská zvířata a každý úl, tak nechápu, proč tam nejsou i psi a majitelé nemají povinnost alespoň jednou ročně údaje aktualizovat a doplnit stav očkování.

0/0
14.2.2018 9:38

K77a37r59e54l 94Š45v38é80d72a 5593391410779

naopak, deregulace by zlepšila situaci ... veškerými opatřeními a poplatky jste ceny vyhnali do téměř "prohibičních" výšek, pak to kšeftování se štěňaty po mnoha tisících za kus láká ... pro srovnání na ifauna.cz se třeba ovečky, kozičky běžně prodávají okolo 500 kč, ze slovenska pak týdenní i za 10 EUR !!! v čem je rozdíl ?

+2/−11
13.2.2018 19:07

P15e72t53r 34D10a97r36s57a 8789685352632

Můžete to specifikovat? Nějak jsem nepochopil, co tím myslíte. Jediné povinné poplatky za psa jsou cca max 3000 korun ročně (podle města a typu bydlení) a pravidelné očkování proti vzteklině.

To není o poplatcích, to je o nabídce a poptávce. Jestliže lidi budou ochotni zaplatit pět a více tisíc za voříška, budou tu i ti, co tyhle psy produkují.

+6/−1
13.2.2018 19:20

Najdete na iDNES.cz