Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sto, nebo 800 tisíc podpisů? Osud Babišovy vlády určí i boj o referendum

ANO a komunisté se vrátili k jednání o možné podpoře vlády a to jednáním o podobě ústavního zákona o obecném referendu. Ten je pro komunisty jednou z podmínek tolerance vlády, stejně jako pro SPD Tomia Okamury, s nímž ANO bude jednat ve středu. I po jednání se zástupci KSČM, u nějž byli i Okamura a zástupce Pirátů, ANO odmítá možnost referenda o vystoupení z Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a59r28a 64R18a58n61k 1411346249921

Boze muj, jeste ze se toho babicka nedozila....KSC opet u mociRv

0/0
17.2.2018 15:56
Foto

J69i17ř88í 91V92e66s55e76l18ý 3460342690380

Uz jen zminka o referendu na cokoliv znamena pocatek odlivu cizich investoru. Babis s Murou tahnou CR ke dnu....

+1/0
8.2.2018 9:49

M95a62r47t61i45n 51P85e17c14i76n72a 4421873

Otázkou je, zda takové "cizí investory", kteří se hned zaleknou nějakého referenda k něčemu potřebujeme.

0/−1
14.2.2018 16:17

J52a42r67a 14R77a68n69k 1171906219581

Nebojte se, oni ti cizi investori vedi, jak moc jsme stejni jako Svycari a ze uz heslo "kdo neokrada stat, okrada rodinu" neplati, ze jsou vsichni nesmirne disciplinovani a z kanclu domu neprinesou ani tuzku....:-/

0/0
17.2.2018 15:58

L73a12d75i83s22l29a62v 94P88í89s67a54ř21í98k 9943811383846

Určitě 800 tis. podpisů, pokud se budou v referendu rozhodovat věci důležité.

Když bude rozhodovat cca 8,8 mil. oprávněných občanů, pak jenom těch 800 tis. pro referendum představuje pouze 8% občanů, ostatní nic měnit nechtějí. Jak může v demokracii ovlivnit tak málo lidí celý národ? A při 100tis. podpisech to dělá jen 1% občanů? Jsem pro ještě vyšší práh.

+3/0
7.2.2018 8:40

V65á39c25l59a15v 24P22o19l14á67š65e10k 9306150511877

Ještě důležitější je, aby ty podpisy musely být ověřené. V prezidentské volbě stačilo, aby kandidátovi lidé zkopírovali nějakou velkou databázi a opsali ji do petice. Stát kontroloval, zda si jméno a číslo legitimace odpovídají, ale již nekontroloval, zda to ten člověk skutečně podepsal. Tam ale mohla vzniknout škoda jen pár tisíc korun za tisk volebních lístků pro podvodného kandidáta, zatímco referendum přijde stát na půl miliardy plus navíc rozhádání společnosti a znejistění zahraničních partnerů.

+1/0
7.2.2018 10:16

V87á42c75l11a94v 83C24v76e52r96n83a 2863559142824

Jeden příklad proč jsem proti referendu.

Můj otec, který moc nepracoval a momentálně umí jenom sedět v hospodě za vypůjčené peníze, by chtěl hlasovat např. o vystoupení z ČR z EU. Má nato právo, ALE.....

Vesnice kde žije, byla ještě před pár lety díra do doby, než starosta přišel s nápadem vybudovat cyklostezky za peníze EU! Nyní jsou ve vesnici nové silnice, otevírají se nové hospody a dokonce tam najdete i cukrárnu. Místní vesele staví nové domy. Dokonce se stěhují i noví obyvatelé! Spousta občanů tam začala podnikat. Najdete tam ubytování, stravování, půjčovnu kol atd. Vesnice se rozrostla a zvýšil se i příjem do místní pokladny.

A teď zpět k mému otci. On ke všemu přistupuje tak, že on z toho nic nemá, tak ať nemají i ostatní. On sám proto nic neudělá. Však chce všechno zadarmo. A tenhle člověk má rozhodovat o budoucnosti národa? On nevidí, že se všude kolem něj daří a že se vede lépe všem okolo. Přece to není jenom o něm, ale o nás všech!

Vesnice se jmenuje Černá Voda (Slezko) a píšu o Rychlebských stezkách.

+7/−1
6.2.2018 20:52

M85a41r31t35i80n 43B23i96t61t71n12e25r 4932396886685

Ano, to je váš otec. Na druhou stranu - ani ve vaší vesnici, nemá nejspíš většina lidí názor, jako má vás otec. Jinak by si nikdy nezvolili starostu, který... ale zvolili by si starostu, který by postupoval s názory vašeho otce.

No a pokud si lidé i v rámci vesnice zvolili celkem rozumného starostu, tak proč myslíte, že pokud by hlasovali o konkrétním rozhodnutí, tak se náhle budou chovat naprosto nerozumně?

A naopak - pokud si někde zvolí úplného hlupáka, tak ten hlupák bude stejně dělat hlouposti, i když je v zastupitelské demokracii a ta hloupost není odhlasována přímým referendem.

+1/−1
6.2.2018 21:33

L62u13d32v21í61k 16G36a89j80d25o47š16í17k 2395343624982

Jenže v tom to právě vězí.

To je kouzlo zastupitelské demokracie, že si lidé zvolí ze svého středu někoho (starostu), kdo za ně věci rozhodne. Problému se věnuje na plný úvazek a věci si nastuduje.

Obecné referendum je pravý opak. VŠICHNI - i naprostí idioti - rozhodují o konkrétních věcech, o kterých obvykle nic nevědí a nemají ani chuť si o tom něco zjišťovat.

V obecném referenda by možná obec nikdy žádné cyklostezky neodhlasovala.

+5/−1
6.2.2018 22:06

L84u78d68ě98k 78C69h54r73á45s23t39e91k 5684304472636

Toho starostu volí ti samí "idioti" a můžou tam zvolit úplného blba a zloděje, viz. spousty kauz korupce a rozkrádání na komunální úrovni...

0/0
7.2.2018 18:57

L37u30d83ě33k 91C30h78r14á41s54t65e94k 5164884312466

V tom vašem dojemném příběhu chybí jedna zásadní informace. Ty cyklostezky nebyly postaveny za jakési imaginární peníze EU, ale za peníze, které EU nadrzo sebrala konkrétním lidem a konkrétním firmám, kterým teď ty peníze chybí na jejich záležitosti. Takže to jen tak, abyste se tady nerozplýval, jak krásně z EU prší peníze, je to lež...

+1/−1
7.2.2018 18:55

M49a25r18t60i30n 69P83e42c76i46n26a 4921963

To ale není zásluha EU ani dotací. Jen to možná navenek hezky vypadá, jak nám hodná EU něco dává, ale ty peníze by na to byly i kdybychom v EU nebyli.

0/−1
14.2.2018 16:16

A96l21e94n10a 52E78l19i49á39š16o63v10á 3634661332148

Referendum by měl být v demokraciích naprosto běžný prvek, ať se koná o čemkoli. Protože o některých věcech se referendum konat nesmí je zřejmé, že demokracie je jenom prázdné slovo

+5/−8
6.2.2018 18:54

V59á67c55l90a91v 52P52o21l86á43š67e45k 9516550551147

Podle odborníků není na světě ani jedna země, v níž by bylo možno vyhlásit referendum proti vůli parlamentu. I v tom Švýcarsku musí pořádání referenda schválit celostátní resp. kantonový parlament. Podle Vás tedy zřejmě není na světě ani jedna demokratická země, že? Tak se odstěhujte někam mimo Zemi.

+3/−2
6.2.2018 18:58

A84l16e43n42a 70E94l63i20á22š95o19v18á 3544591652128

Jsem smířena s tím, že demokracie neexistují. Jenom politici o tom tématu lžou, jak je pro ně samozřejmé.

+3/−3
6.2.2018 19:00

M60a37r27t78i69n 12B15i53t68t82n23e19r 4212726976825

Zastupitelská demokracie, je také formou demokracie. To, o čem píšete vy, je demokracie přímá a ta v čisté podobě skutečně prakticky nikde není.

A ani by nebylo žádoucí, aby byla.

Těžko můžete o odborných otázkách, jako je provádění či neprovádění operací v určitých situacích, nechat rozhodovat prostou většinu laiků.

Stejně tak nemohou být referenda o určitých věcech, při kterých by třeba většina chtěla demokraticky odhlasovat vyvraždění menšiny...

+6/−2
6.2.2018 19:33

L60a58d25i56s32l89a43v 63P14í45s77a94ř42í43k 9653361763646

Alenko, demokracie a anarchie, kde si každý dělá, co ho napadne, jsou dost rozdílné způsoby řízení státu.

+1/−1
7.2.2018 9:05

J84a24n 38B75u44r82i11a89n 2733869814540

Tak k řízení auta potřebujete mít řidičák (čili prokázat, že jste odborně způsobilá); pro "hlídání" dětí v družině musíte mít min. maturitu z pedagogického oboru (dnes už možná i vysokou).

Pro rozhodování o státu by ale dle Vás stačilo se jen narodit a dosáhnout plnoletosti?

Kolik lidí rozumí bezpečnostní politice, makroekonomice či diplomacii?

+7/−2
6.2.2018 20:23

L97u48d97v36í57k 94G44a18j79d69o93š62í74k 2335333194212

Zeman to citoval svého času dobře: Polovina národa jsou idioti...

+2/−1
6.2.2018 22:12

L34a27d85i41s56l87a83v 54P83í24s41a55ř42í25k 9563811583476

A druhá polovina taky, jen že ti to ještě nevědí.

0/0
7.2.2018 9:06

L39u96d16ě85k 70C91h68r84á24s29t74e11k 5204584912786

Ovšem otázka je, která polovina to je... věřte nebo ne, ale podle dosaženého vzdělání se to fakt poznat nedá ;)

0/0
7.2.2018 19:02

J49a69r94a 23R51a59n24k 1811726809121

Jen by mne zajimalo, kam se zaradil onRv

0/0
17.2.2018 16:02
Foto

A62l46b54e47r80t 25P85ě92n22i14č47k55a 2930718715737

Přesně tak, jsem pro zavedení voličského průkazu, na který by měl každý nárok až po složení IQ testů, příp. po splnění dalších podmínek (čistý trestní rejstřík, potvrzení o placení daní...)

Na každou hloupost jsou potřeba zkoušky, certifikace, školy, ale rozhodovat o budoucnosti země může každý s inteligencí traktoru. 8-o

+2/−1
6.2.2018 22:50

L63u79d82ě13k 81C63h63r75á85s86t45e94k 5784814342236

Buďte si jistý, že syntetické testy IQ opravdu nezaručují, zda je nebo není člověk použitelný pro život. Znám dost lidí, kteří mají vysoké IQ, ale nedokáží si pomalu uvařit ani kafe...

+1/0
7.2.2018 19:05

M89a88r15t47i69n 81P92e85c34i64n78a 4731113

Spíše než IQ by to šlo asi takto:

1) vyloučit všechny státní zaměstnance kvůli střetu zájmů

2) volební právo by bylo až od 35 let

3) volby by byly platné jen pokud by se voleb zúčastnila nadpoloviční většina oprávněných voličů

0/0
14.2.2018 16:21

L23u11d50v79í85k 60G11a89j76d29o98š81í77k 2605933784892

Ještě by to chtělo, kdybyste si nastudovala, co slovo demokracie vlastně znamená.

+1/−1
6.2.2018 22:09
Foto

B24r39o79n34i65s14l65a33v 14G80a85b95r78y27š 2832899741

Všem doporučuju přečíst si diskuzi z 5. června 2016, kdy iDnes přinesl informaci o tom, že se Švýcaři chystají na referendum o zaručeném příjmu.

https://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160605_090458_zahranicni_jw

Češi ale nejsou Švýcaři. Drtivá většina Čechů není mentálně vyzrálá na to o podobných věcech rozhodovat. Ne v zemi, kde si z nostalgie udržujeme stranu komunistů, kde i přes různé průšvihy má ČSSD své voliče a k moci se dostávají populisti. Ne v zemi, jejíž lidé nejsou schopni domyslet si následky zvyšování minimální mzdy či jiných ekonomických otázek... Až Češi svou vyzrálost prokážou na těch základních věcech, na úrovni obecní politiky, pak by se dalo o celostátním referendu uvažovat. Do té doby jednoznačně ne. A je mi jedno, jestli tím někoho naštvu. A právě takovým, co je můj příspěvek urazí, tahle zbraň nepatří do ruky.

+5/−3
6.2.2018 18:32

A72l84e94n25a 92E31l32i32á22š69o16v64á 3904311982168

Drtivá většina Čechů je naprosto normální. Jak jste na tom vy?

+1/−4
6.2.2018 18:55
Foto

B43r50o48n92i75s57l96a83v 55G80a78b25r92y97š 2122249911

Na to nemůžu jednoznačně odpovědět.

+3/−2
6.2.2018 19:04

P12e87t18r 83T74r30u18h57l12a52ř43í58k 3672229595861

Nedivim se.:-)

+2/−2
6.2.2018 19:06

J44a75n 45B96u98r24i87a20n 2683219524170

To byla ale jediná možná odpověď zdravého jedince. Jestli si myslíte, že jste duševně zcela zdráv, tak si rovnou zajděte na psychiatrii.

+2/−1
6.2.2018 20:25
Foto

B38r24o66n91i72s88l42a89v 32G68a30b40r44y73š 2152629341

Podle reakcí, když nemůžeme odpovědět na to, jestli jsme nebo jestli se cítíme normální, normální prostě nejsme. Jednoduchá odpověď jednoduchého člověka. ;-D

+1/−1
6.2.2018 21:34
Foto

B87r68o28n38i13s62l36a78v 94G13a72b30r72y15š 2182649501

Neočekávám, že byste se zrovna Vy divil. ;-D

+1/−1
6.2.2018 21:32

L72u37d75ě66k 94C33h27r95á67s75t54e15k 5614344192356

Já bych si odpovědět troufnul, ale jistě by se vám to nelíbilo... Už svým výše uvedeným příspěvkem se v podstatě sám diskvalifikujete :) Víte, lidé se naučí zodpovědnosti jen a pouze tak, že můžou rozhodovat. A i když to může trochu někdy bolet, tak na rozhodnutí kudy povede cyklostezka se fakt nenaučí rozhodovat opravdu zásadní věci.

0/−1
7.2.2018 19:09
Foto

B84r80o51n34i78s35l61a40v 23G76a84b69r69y58š 2622219741

To si ani troufat nemusíte, protože mě neznáte.

+1/0
7.2.2018 20:18

L93u10d76ě85k 67C91h45r11á41s44t85e80k 5734434772626

Nepotřebuji vás znát, stačí mi přečíst si, s jakou arogancí a povýšeností píšete o vlastních spoluobčanech...

0/−1
7.2.2018 20:47
Foto

B93r87o34n65i40s71l46a75v 45G53a27b47r56y35š 2192239431

Ano, jednoduchý člověk to vidí takto jednoduše jako Vy.

+1/−1
7.2.2018 20:56
Foto

B39r67o34n42i48s27l87a16v 33G46a89b75r59y48š 2432169161

Ještě mi prosím napište, co se Vám nelíbí na mé reakci panu Bittnerovi a s čím v tom textu nesouhlasíte.

+1/0
7.2.2018 20:59

L74u70d38ě54k 43C31h63r11á50s23t74e96k 5534164352716

Nesouhlasím s tím, jak hodnotíte (ne)vyzrálost svých spoluobčanů. Takové hodnocení většinou vypovídá spíš o snížené inteligenci hodnotitele. Věřte, že vy jste ten poslední, kdo by mohl posuzovat vyzrálost českých voličů.

0/−1
8.2.2018 9:12
Foto

B46r43o75n53i30s55l69a45v 59G17a35b55r98y84š 2142829411

Nesouhlasit můžete, ale to je jediné, co s tím můžete dělat. Taky bych si to nepomyslel, ale realita je holt taková.

A jestli jsem poslední, to si rozhodnu sám. Vás k tomu nepotřebuju. Obešel jsem se bez Vašich připomínek dosud, obejdu se bez nich i nadále.

+1/0
8.2.2018 15:49

L49u59d48ě84k 87C95h45r70á40s97t13e22k 5184784402646

Tak ještě jednou, vy nejste žádnou vyšší autoritou, která by mohla rozhodovat, co je a co není realitou. Vy můžete maximálně sdělit svůj soukromý názor a přesně takovou váhu ta vaše "realita" má, ani o milimetr víc. A jestli jste nebo nejste normální, to samozřejmě já tvrdit nebudu, vy se dostatečně kvalitně prezentujete sám. Například vydávání vlastního názoru za všeobecnou realitu a neschopnost připustit, že realita může být jiná, než si myslíte, zrovna moc normálností nezavání...

0/−1
8.2.2018 16:13
Foto

B13r22o15n67i61s85l29a10v 91G94a36b95r17y11š 2642199901

A já Vám ještě jednou píšu, že se bez Vašich připomínek obejdu.

+1/0
8.2.2018 17:03
Foto

B65r13o55n86i86s57l47a39v 82G88a57b66r32y50š 2372939901

Dovoluji si Vás odkázat na diskuzi blogu pana Čumpelíka. Podle nejlépe hodnocených příspěvků nejsem s názorem, že je referendum u nás špatný nápad, sám.

https://jiricumpelik.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A180208_648346_blogidnes&razeni=tip

+1/0
8.2.2018 18:22

L95u71d98ě24k 78C63h40r47á91s92t68e48k 5634394422936

No a? Uvědomte si, že diskuze idnes nejsou ani v nejmenším reprezentativním vzorkem voličů ČR, viz. diametrálně odlišné výsledky tzv. "Voleb nanečisto" vs. reálné výsledky. Nevím jestli vám něco říká pojem "sociální bublina", tak napovím. Je to menší či větší skupina převážně podobně smýšlejících lidí, typicky na sociálních sítích nebo diskuzních fórech, kteří se vzájemně utvrzují ve svém pohledu na problém a pokud se jedná o větší skupiny (jako zrovna diskuze na idnes), tak snadno podlehnou mylnému dojmu, že jejich názor je jediný správný a že jej sdílí i většina ostatní populace. Potom ovšem přichází pravidelně šok, když je jejich názor konfrontován s výsledky reálných průzkumů, voleb, referend... na což reagují hledáním všemožných nesmyslných příčin porážek svého názoru, viz. různé konspirace, ovlivnění ruskými tajnými službami, falšování výsledků atd. :) Takže naposledy, je to pouze názor váš a vaší sociální bubliny. Neříká to vůbec nic o reálném stavu ve společnosti. Bohužel je typické, že naprostá většina těchto lidí nedokáže ze své sociální bubliny vyhlédnout ven, raději se utvrzují, že jen ten jejich názor je ten správný. Nečekám, že to uznáte, ale aspoň je to zde napsané ;)

0/−2
9.2.2018 7:59
Foto

B30r52o74n83i76s25l63a66v 37G77a95b71r43y68š 2532979111

Sociální bublinu znám, ale nejsem v ní. Žiju v reálném světě jako Vy.

Ale souhlasím s Vámi v tom, že mnoho lidí podlehlo mylnému dojmu, že jejich názor a volba Zemana za prezidenta, je jediná správná. Bohužel je typické, že tato skupina lidí nedokáže z té své bubliny vyhlédnout ven, raději se utvrzují, že ten jejich názor je správný. Ale nečekám, že to uznáte.

+1/0
9.2.2018 11:05

L25u14d91ě19k 75C85h49r25á48s93t64e77k 5894294592246

Teď jste mě rozesmál :) Je fajn, že znáte sociální bubliny, ovšem smůla je, že jste nepoznal, že jste do ní spadl :) Víte, jak se pozná člověk, který je v sociální bublině od toho, který v ní není? Úplně jednoduše, člověk v bublině nedokáže za žádnou cenu uznat, že se může mýlit, bublina stejně smýšlejících lidí mu v tom brání. Já nemám problém si říct, že jsem se s volbou Zemana dle mého názoru trefil, ale že to mohla být i špatná volba, to teprve čas ukáže. Takže zkuste hádat, kdo z nás žije v sociální bublině? Psal jsem ještě dřív, než jste mě začal papouškovat, že uzavření v sociální bublině se pozná právě podle absolutní neschopnosti připustit, že byste se mohl mýlit a děkuji, že to svým chováním do puntíku potvrzujete. Je jasné, že taková debata nemá smysl, vy to nejen nevidíte, ale ani netušíte, že může za stěnami bubliny existovat nějaký jiný svět, kde neplatí tzv. fakta z bubliny. Tak příjemné snění ;)

0/−2
9.2.2018 13:55
Foto

B71r11o97n61i20s24l80a18v 41G86a11b67r67y14š 2332499701

Já děkuji, že jste do puntíku potvrdil to, co si o Vás myslím.

Příjemné snění. :-)

+1/0
9.2.2018 18:43

L47u47d34ě49k 83C54h65r35á68s38t30e98k 5884474582456

Ne, papouškováním se opravdu k faktům nedostanete :) Připomínáte mi toho panáka Drahoše, když poznal, že mu teče do bot a pochopil, že nedokáže vyplodit jediný vlastní věrohodný názor, tak začal papouškovat Zemana. No dopadl stejně jako vy :D

0/−2
9.2.2018 20:16
Foto

B56r70o66n54i45s90l10a33v 83G77a88b84r81y56š 2432709241

Už nevím, co Vám na ty bláboly mám odpovídat. Krmte si tím někoho, koho to zajímá. Adios. ;-)

+1/0
9.2.2018 20:24

L17u52d80ě35k 74C86h56r42á36s50t85e59k 5184524482526

Já to v podstatě nepíšu vám, jen na vašem příkladu předvádím ostatním čtenářům, jak hloupě a předvídatelně se chová člověk uzavřený v sociální bublině tzv. elitářů. Jako ukázka už asi stačilo, tak hezký víkend :)

0/−1
10.2.2018 12:05





Najdete na iDNES.cz