Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blíží se přijímačky na gymnázia. Výhodu mají ti, kdo podají dvě přihlášky

Necelé dva týdny zbývají žákům pátých tříd na podání přihlášek na víceletá gymnázia. Ti, kteří odevzdají pouze jednu přihlášku, mají nevýhodu. Přečtěte si, proč tomu tak je, z čeho se budou testy skládat a co si k nim žáci mají s sebou přinést. Přijímačky proběhnou v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26a95d24i82s53l59a27v 58P58í86s71a67ř95í55k 9553131683596

To číslo 100 tis. uchazečů mi nějak nehraje, to by skoro všichni chtěli studovat. Na podzim byla uveřejněna zpráva že do školy nastoupilo 107 tis. prvňáků, to by skoro celý jeden ročník studoval.8-o

0/0
16.2.2018 7:48

V94i64k78t54o49r 91S56v92o69b10o89d98a 8822728762266

Prosím vás pěkně, co je to "čínské pero"? Znám jen "čínu", což je normální propiska, jen s trošku tenčím hrotem. Ta se určitě nijak nerozpíjí.

Pak znám ještě "keramické pero", což je propiska s keramickou kuličkou místo kovové a o něco řidší náplní. To se trošku propíjet asi může.

Ale "čínské pero" je co??

+2/0
15.2.2018 16:03

N75a36t63á74l65i84a 59S52y84r46ů58č94k15o38v91á 8548761242565

https://goo.gl/images/SY6kTj

0/0
15.2.2018 16:21

V12i22k34t49o31r 22S53v69o28b75o85d19a 8552918692906

Takže normální "čína". Díky.

A to se nějak propíjí? Psal jsem tím spoustu let a nikdy jsem nic takového nezaznamenal.

+1/0
15.2.2018 17:05

J79o46h83a10n51k78a 42S94p54o86u28s10t25o32v74á 7524793594

V článku jsou některé nepřesnosti a spousta zajímavých informací chybí. Dovolím si zde zpropagovat náš nezávislý nekomerční web Matematická beruška http://www.matematickaberuska.cz/ který se věnuje právě problematice přijímacích řízení na víceletá gymnázia a přípravy na ně.

+1/−1
15.2.2018 15:35

J52a76r54o24s19l15a47v 18R73y42c39h53t88á13ř 2344909189546

Např. u nás na dílně žádný absolvent víceletého gymnázia nedělá.

Známý, co chodil na pracovní úřad, tak tam ve frontě taky žádnýho typka, co by měl víceletý gympl, nepotkal.

Jsou to úplně zbytečný školy, když jejich absolventi nejsou vidět.

+5/0
15.2.2018 15:07

P35a45v23e17l 67M46o30r30a95v31e93c 3742949362668

Pokud to myslíte ironicky, pak dobrý. Pokud vážně, měl byste se nad tím zamyslet (proč nejsou absolventi gyumnázií na ÚP? protože práci nehledají ale mají?)

0/0
15.2.2018 15:08

Ř78e47h54o81ř 74V98l74a35s19á49k 2874164501626

Myslím, že tady je ironie zjevná.

+3/0
15.2.2018 15:12

L36a91d70i96s39l38a72v 91P16í55s33a27ř86í21k 9713221473756

Třeba všichni studují vysokou, nebo jim ta maturita dává takové vzdělání, že s ním bez problémů místo seženou.R^

0/0
16.2.2018 7:50

Ř59e16h43o31ř 59V90l42a28s25á94k 2354104271836

Pro chudší a zodpovědné rodiče jsou víceletá gymnázia záchranou.

Na těch pár kvalitních soukromých škol peníze nemají a nechávat své dítě na druhém stupni základní školy, kde už znalostní a intelektuální vzdálenost mezi těmi, kdo chtějí být vzdělaní, a mezi těmi, kdo si jen (ne)plní povinnost, dosahují obrovských rozměrů?

Otázka je pouze ta, zda se do budoucna bude víc diferencovat státní školství (protože chceme dostat z nejlepších to nejlepší), nebo zda se půjde dál s jeho degradací (však všechno je ve Wikipedii) a rodiče se budou zadlužoval kvůli soukromým školám nebo kvůli domácímu vyučování.

+8/0
15.2.2018 14:36

J93a37r35o34s64l46a32v 43D60r33o23z37d 6933629370617

Já jsem šel až na čtyřletý gympl a bylo to pro mě vysvobození. Základka, to byla sebranka dětí, které ve dvanácti už kouří, šikanují se mezi sebou, řvou na sebe o hodinách, nic je nezajímá. Školu jsem kvůli tomu nesnášel, měl jsem trojky a deprese. Přesto jsem se dostal naštěstí na gympl, protože se mi povedly přijímačky.

No na gymplu to pro mě bylo doslova znovuzrození. Začal mě zase bavit život. Konečně jsem byl v kolektivu, kde jsem si s lidmi rozuměl, chovali jsme se k sobě slušně, o hodině klid. Měl jsem kolem sebe talentované lidi, každý měl spoustu aktivit, někdo fotil, někdo programovat, někdo psal povídky. Dnes jsou z nich skoro ze všech úspěšní lidé, často i velmi bohatí. Dodnes, patnáct let po maturitě, mám z gymplu skvělé kamarády, které vídám pravidelně, jezdíme na dovolenou, atp. Všichni mi říkali, ať s trojkama na gympl nelezu, ale mě se na gymplu známky zlepšily oproti základce.

Moje děti to čeká za pět let, a každopádně půjdou na osmiletý gympl. To, co zůstane na základce po šesté třídě, je pro nadané děti utrpení.

+14/0
15.2.2018 14:29

M87a43r89t80i71n28a 12S44e58d52l80i43c12k71á 5732315601952

Já šla kdysi na sedmiletý a bylo to nebe a dudy. Žádné posmívání primitivů do "šprtek", pokusy o fyzické napadání a podobně.

+4/0
15.2.2018 14:45

P91e61t55r 35H89o13r25á35k 1929163369954

Ty vysoké body za prospěch ze základky, třeba za samé jedničky, jsou pěkná prasárna. Mezi základnami jsou dost podstatné rozdíly v nárocích a někde dvojka se rovná jinde jedničce. Zejména na vesnických školách jedničkář by ve městě byl dvojkař. A na gymnáziu se to ostatně ukáže už v prvním ročníku. Takže za prospěch bych dával naprosté minimum.

+5/0
15.2.2018 14:27

Ř63e79h39o81ř 15V54l38a97s80á58k 2784814531316

Chápu-li dobře, mají v tom bodování školy určitou volnost.

0/0
15.2.2018 14:38

R43o59s69t38i71s27l44a41v 16C12a71h84a 6273637877651

ano maji. Maji volnost i v tom, jak bude celkove vypadat ta zkouska, ale musi obsahovat tu spolecnou cast. Ale nechapu, proc pro spolecnou cast neni stanovene nepodkrocitelne minimum.

0/0
15.2.2018 15:02

R91o16b79b77e23r97t 37B57e43r74g49e11r 2265194189

Ale tohle je problém školství jako takového. Obdobně maturant z gymnázia má ve většině případů jinou úroveň než maturant z učiliště, ale maturita má stejnou váhu. To je ještě horší než hodnocení na základních školách. A to nemluvím o školách, kde se nehodnotí známkami, ale třeba slovním hodnocením.

0/0
15.2.2018 16:45

L34a90d39i42s85l62a74v 70P93í88s61a18ř53í63k 9513651723166

Já jsem před 65ti léty byl na venkovské škole jedničkář, na gymplu mi to dalo práci být s výzem, když se stal táta nepřítelem socialistického státu, tak v učení na zedníka jsem odvykl se učit, to se mi později dost vymstilo, když jsem se ponořil, abych se vynořil jinde a mohl opět studovat, dalo to dost práce dostat se do rytmu studia. Po zkušenostech s vnuky radím, nikdy nenechávat žáka dokončit vzdělání na základce, spíše na 8mileté gymnasium, přítel pedagog říká, že v po páté třídě jsou ještě žáci tvární a lze je vycvičit, o dva roky později se to už tak nedaří.!!

0/0
16.2.2018 7:59

S74e77n10a68d 54K92o84l26á93ř 7874698108358

Víceletá gymnázia jsou obsolentní. Žádnou přidanou hodnotu tam nevidím.

+1/−20
15.2.2018 13:49

J33i81ř20í 42J52á41n10s22k93ý 4968276281698

Největší přidaná dodnota je kolektiv, kde jsou jen děti z rodin, kde se cení vzdělání

+19/−2
15.2.2018 13:53

M68i43l84a91n 70Z68e74l33e26n49k62a 1406154238479

to mělo být+

0/0
15.2.2018 14:25

M96i92l74o44š 70B16o50u74k11a32l 8513537773194

... třeba jen to, že děti nejsou brzděny spolužáky, kteří neumí v 5. třídě ani pořádně číst, je výhoda k nezaplacení.

+19/−1
15.2.2018 13:53

S57e59n39a10d 21K18o92l55á35ř 7234468838848

Od toho jsou třídy pro pomalejší. Osobně v tom opravdu nevidím rozdíl, jestli student půjde studovat VŠ z osmiletého nebo čtyřletého gymnázia, v konečném důsledku toho budou umět stejně. Navíc u spousty dětí se jejich talent projeví mnohem později, třeba až na střední škole. Já a spousta dalších by mohla vykládat.

0/−2
15.2.2018 13:55

M69i50l14o29š 14B43o17u47k59a36l 8203767933674

Třídy pro pomalejší? Co to je? 8-o

+6/0
15.2.2018 13:57

S21e43n47a92d 59K27o72l85á49ř 7514328228668

Možná už neexistují :D Zažil jsem to mezi 2000 a 2008. Třída, kde byly děti se specifickými poruchami učení - dyslexie, dysgrafie. Klasická ZŠ.

0/0
15.2.2018 13:58
Foto

J22a83n55a 90B58í10l65k45o55v95á 1873441162287

Ale nyní je trend inkluze, kdy naopak potřebujete brzdy mít mezi ostatními.

+8/0
15.2.2018 14:00

M81i47l81o44š 41B98o73u54k61a75l 8943737963454

No právě že neexistují. Inkluze a podobné začleňovací bejkárny vyhání chytřejší děti ze ZŠ na osmiletá gymnázia.

+4/−1
15.2.2018 14:01

R27o28s91t61i90s58l61a55v 10C35a53h40a 6483707327981

to, co jste napsal je totalni nesmysl, deti odchazely DAVNO pred inkluzi za lepsim

+4/0
15.2.2018 14:02

R41o74s76t79i89s50l17a51v 58C66a14h46a 6883807927231

u syna (mladsiho) je jedna trida v rocniku...

0/0
15.2.2018 14:01

J81i47ř53í 93J15á39n82s59k27ý 4568926511958

Tyhle třídy už neexistuji, žáci jsou v normálních třídách a často 1-2 žáci zbrzdí celou třídu.

+1/0
15.2.2018 14:02

R70o76s73t23i86s97l25a82v 55C37a74h69a 6353567547691

nekde jsou, ale rodice (nekteri) se proti tomu bouri

0/0
15.2.2018 14:06

J79i62ř85í 52J16á86n53s65k92ý 4268816561308

Známá učí na 4-letém gymplu a říkala, jak v poslední letech šla dolů kvalita studentů.

+2/0
15.2.2018 13:59

S85e48n54a46d 74K83o53l27á47ř 7734978468848

To je typický mylný argument. Kvalita šla dolů právě v těch obsolentních disciplínách. V této době je opravdu nesmyslné chtít po dětech umět nazpamět vyjmenovat kánony spisovatelů či vypočítat příklady, které udělá na PC během pár sekund. Důležitá je práce s informacemi. V tomto je nová generace mnohem lepší.

+4/−11
15.2.2018 14:02

R17o76s27t46i59s68l12a95v 40C13a85h63a 6513147837571

kdybyste se nemusel ucit to, co pocitace zvladnou behem nekolika sekund, muzete nastoupit rovnou na VS.

+7/−1
15.2.2018 14:04

J40i40ř77í 38J44á11n90s10k84ý 4818396171958

Práce s informacemi a projekty všeho druhu jsou na víceletých gymplech mnohem častější.

+1/0
15.2.2018 14:08

R81o25b11b45e38r69t 16B16e33r23g84e25r 2275104839

A přesně toto je ten špatný příklad myšlení.

Aby člověk něco mohl vůbec prezentovat a vyhledávat informace, potřebuje mít základní znalosti a vědomosti. Bez nich by nebyl schopen informace třídit a pracovat s nimi.

Moc hezký blog je zde:

https://kabourkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=612562

Pod to bych se ihned podepsal.

+2/0
15.2.2018 14:22

S12e41n90a35d 22K85o68l44á62ř 7454928168918

Je to dobré myšlení, jen Vámi špatně pochopené. Samozřejmě, že dítě musí něco umět, aby vůbec mohlo něco hledat. Ale je neefektivní a nesmyslné se učit dohledatelné věci nazpaměť.

0/−6
15.2.2018 14:35

Ř45e17h51o72ř 30V80l39a66s56á93k 2444974591436

I paměť je dobré trénovat. Samozřejmě nejlépe užitečnými znalostmi.

+4/0
15.2.2018 14:40

J55a25r60o37m59í98r 58K18r59á68l 4520479604289

Nedávno byl v TV pořad s MUDr Pirkem. A ten tam říkal, že právě ta nutnost nadření se násobilky, letopočtů a podobně ho perfektně připravila na studium medicíny. Mozek byl vytrénovaný a lépe si pak pamatoval vědomosti z přednášek.

+1/0
15.2.2018 14:53

R79o17b38b46e33r98t 63B60e91r14g85e59r 2525884669

Nevíte, co to byl za pořad?

Rád bych si to také našel. Děkuji.

0/0
15.2.2018 15:22

J43a41r90o66m70í18r 16K12r46á44l 4970419764639

Bylo to někdy na podzim, tuším na Primě. Dost kritizoval to, kam naše školství spěje.

0/0
15.2.2018 19:48

L14e21n12k10a 31P37o19k70o45r43n97a 7504503393101

Nespeje skolstvi ale vychova z rodin.

0/0
15.2.2018 22:59

J84a69r41o25m76í67r 11K81r39á53l 4250439724409

To také.

0/0
16.2.2018 7:52

R14o56b44b59e49r89t 13B63e31r42g28e31r 2985424509

A jak si něco dohledáte třeba na horách, kde není internet?

Vám pořád nedochází, že ty základní vědomosti a znalosti se člověk musí naučit a jinak než biflováním to nejde.

Ono se stačí podívat na spoustu dnešních "vzdělanců", kteří nemají ani ponětí, kde se píše i a kde y. Ale proč by se to učili, když jim přece všichni budou rozumět. Obdobně v matematice násobilka. Také se ji člověk musí naučit, jinak to prostě nejde. A v každém předmětu jsou podobné věci. Obdobně můžeme v době počítačů zapomenout na jazyky, že? Existují přece v počítačích i mobilech překladače, které jsou schopny simultánně překládat, proč se tedy učit jazyky? A obdobně lze pokračovat.

+2/0
15.2.2018 14:47

R25u40d17a 31S41l14a29v30í73k 5743808746661

Ještě se mi nestalo, že bych na horách potřeboval vyjmenovat díla, co napsal Vrchlický.

0/0
15.2.2018 14:52

J85a66r58o96m14í23r 10K83r58á60l 4470749784519

Nedávno mne šokoval čerstvý inženýr - stavař, který v terénu nebyl schopen ani odhadnout plochu stavby. Vybil se mu tablet. ;-)

+2/0
15.2.2018 14:55

R51o20s25t44i27s84l50a31v 32C83a38h53a 6193407817621

zastavenou, nebo uzitnou?

Lesnici pry kdysi umeli docela presne odhadnout objem stromu. Kolid deti by to dnes dokazalo? Pritom nejde o nic jineho, nez o komoly jehlan (spicka neni pouzitelna).

+1/0
15.2.2018 15:04

R83o82s14t45i14s33l37a15v 30C24a82h88a 6773647387791

komoly kuzel, pochopitelne :-)

0/0
15.2.2018 15:05

Ř89e93h13o85ř 56V88l39a52s44á11k 2374154861736

Když se to dá aproximovat kuželem, půjde to i jehlanem :-)

0/0
15.2.2018 15:20

R41o46s98t75i55s11l70a54v 23C45a89h11a 6603377177851

to jiste, ale aproximovat zakladnu trouhelnikem, nebo ctvercem moc neni presne. A misto obsahu mnohouhelniku je pak kruh uz jednodussi na pocitani. ;-)

0/0
15.2.2018 15:30

L92e52n92k44a 49P33o82k91o33r41n48a 7124183983461

Vzdyt vam staci na odhad i objem valce.

0/0
15.2.2018 23:02





Najdete na iDNES.cz