Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blíží se přijímačky na gymnázia. Výhodu mají ti, kdo podají dvě přihlášky

Necelé dva týdny zbývají žákům pátých tříd na podání přihlášek na víceletá gymnázia. Ti, kteří odevzdají pouze jednu přihlášku, mají nevýhodu. Přečtěte si, proč tomu tak je, z čeho se budou testy skládat a co si k nim žáci mají s sebou přinést. Přijímačky proběhnou v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50a46d29i37s70l27a17v 21P10í72s47a83ř57í34k 9143311663346

To číslo 100 tis. uchazečů mi nějak nehraje, to by skoro všichni chtěli studovat. Na podzim byla uveřejněna zpráva že do školy nastoupilo 107 tis. prvňáků, to by skoro celý jeden ročník studoval.8-o

0/0
16.2.2018 7:48

V35i87k16t40o79r 23S31v46o28b21o61d17a 8982708832746

Prosím vás pěkně, co je to "čínské pero"? Znám jen "čínu", což je normální propiska, jen s trošku tenčím hrotem. Ta se určitě nijak nerozpíjí.

Pak znám ještě "keramické pero", což je propiska s keramickou kuličkou místo kovové a o něco řidší náplní. To se trošku propíjet asi může.

Ale "čínské pero" je co??

+2/0
15.2.2018 16:03

N38a11t68á74l52i62a 38S72y60r56ů15č42k41o52v70á 8828691902565

https://goo.gl/images/SY6kTj

0/0
15.2.2018 16:21

V56i15k19t65o16r 16S34v98o95b59o91d73a 8752988822946

Takže normální "čína". Díky.

A to se nějak propíjí? Psal jsem tím spoustu let a nikdy jsem nic takového nezaznamenal.

+1/0
15.2.2018 17:05

J12o61h91a81n71k59a 43S78p32o17u87s15t74o49v77á 7474173244

V článku jsou některé nepřesnosti a spousta zajímavých informací chybí. Dovolím si zde zpropagovat náš nezávislý nekomerční web Matematická beruška http://www.matematickaberuska.cz/ který se věnuje právě problematice přijímacích řízení na víceletá gymnázia a přípravy na ně.

+1/−1
15.2.2018 15:35

J37a68r28o45s61l67a28v 63R42y22c67h82t39á43ř 2584569689316

Např. u nás na dílně žádný absolvent víceletého gymnázia nedělá.

Známý, co chodil na pracovní úřad, tak tam ve frontě taky žádnýho typka, co by měl víceletý gympl, nepotkal.

Jsou to úplně zbytečný školy, když jejich absolventi nejsou vidět.

+5/0
15.2.2018 15:07

P77a19v83e96l 70M40o42r98a27v28e33c 3552809542658

Pokud to myslíte ironicky, pak dobrý. Pokud vážně, měl byste se nad tím zamyslet (proč nejsou absolventi gyumnázií na ÚP? protože práci nehledají ale mají?)

0/0
15.2.2018 15:08

Ř61e71h23o76ř 66V98l33a62s17á26k 2304214491776

Myslím, že tady je ironie zjevná.

+3/0
15.2.2018 15:12

L54a56d28i80s56l69a97v 39P40í96s87a12ř62í50k 9983401853416

Třeba všichni studují vysokou, nebo jim ta maturita dává takové vzdělání, že s ním bez problémů místo seženou.R^

0/0
16.2.2018 7:50

Ř22e26h76o70ř 44V79l11a32s53á55k 2764794501286

Pro chudší a zodpovědné rodiče jsou víceletá gymnázia záchranou.

Na těch pár kvalitních soukromých škol peníze nemají a nechávat své dítě na druhém stupni základní školy, kde už znalostní a intelektuální vzdálenost mezi těmi, kdo chtějí být vzdělaní, a mezi těmi, kdo si jen (ne)plní povinnost, dosahují obrovských rozměrů?

Otázka je pouze ta, zda se do budoucna bude víc diferencovat státní školství (protože chceme dostat z nejlepších to nejlepší), nebo zda se půjde dál s jeho degradací (však všechno je ve Wikipedii) a rodiče se budou zadlužoval kvůli soukromým školám nebo kvůli domácímu vyučování.

+8/0
15.2.2018 14:36

J92a31r72o71s15l74a34v 84D67r31o40z25d 6873649450827

Já jsem šel až na čtyřletý gympl a bylo to pro mě vysvobození. Základka, to byla sebranka dětí, které ve dvanácti už kouří, šikanují se mezi sebou, řvou na sebe o hodinách, nic je nezajímá. Školu jsem kvůli tomu nesnášel, měl jsem trojky a deprese. Přesto jsem se dostal naštěstí na gympl, protože se mi povedly přijímačky.

No na gymplu to pro mě bylo doslova znovuzrození. Začal mě zase bavit život. Konečně jsem byl v kolektivu, kde jsem si s lidmi rozuměl, chovali jsme se k sobě slušně, o hodině klid. Měl jsem kolem sebe talentované lidi, každý měl spoustu aktivit, někdo fotil, někdo programovat, někdo psal povídky. Dnes jsou z nich skoro ze všech úspěšní lidé, často i velmi bohatí. Dodnes, patnáct let po maturitě, mám z gymplu skvělé kamarády, které vídám pravidelně, jezdíme na dovolenou, atp. Všichni mi říkali, ať s trojkama na gympl nelezu, ale mě se na gymplu známky zlepšily oproti základce.

Moje děti to čeká za pět let, a každopádně půjdou na osmiletý gympl. To, co zůstane na základce po šesté třídě, je pro nadané děti utrpení.

+14/0
15.2.2018 14:29

M62a75r40t88i97n32a 10S82e21d47l78i34c25k51á 5622605561692

Já šla kdysi na sedmiletý a bylo to nebe a dudy. Žádné posmívání primitivů do "šprtek", pokusy o fyzické napadání a podobně.

+4/0
15.2.2018 14:45

P18e41t76r 37H35o21r16á37k 1589543409294

Ty vysoké body za prospěch ze základky, třeba za samé jedničky, jsou pěkná prasárna. Mezi základnami jsou dost podstatné rozdíly v nárocích a někde dvojka se rovná jinde jedničce. Zejména na vesnických školách jedničkář by ve městě byl dvojkař. A na gymnáziu se to ostatně ukáže už v prvním ročníku. Takže za prospěch bych dával naprosté minimum.

+5/0
15.2.2018 14:27

Ř91e46h85o70ř 91V10l48a61s29á69k 2314894601666

Chápu-li dobře, mají v tom bodování školy určitou volnost.

0/0
15.2.2018 14:38

R94o10s69t25i68s78l67a28v 55C14a15h35a 6503287817701

ano maji. Maji volnost i v tom, jak bude celkove vypadat ta zkouska, ale musi obsahovat tu spolecnou cast. Ale nechapu, proc pro spolecnou cast neni stanovene nepodkrocitelne minimum.

0/0
15.2.2018 15:02

R73o54b51b90e55r42t 48B54e59r62g21e94r 2495484199

Ale tohle je problém školství jako takového. Obdobně maturant z gymnázia má ve většině případů jinou úroveň než maturant z učiliště, ale maturita má stejnou váhu. To je ještě horší než hodnocení na základních školách. A to nemluvím o školách, kde se nehodnotí známkami, ale třeba slovním hodnocením.

0/0
15.2.2018 16:45

L86a76d68i26s16l67a42v 85P60í60s73a90ř80í64k 9663581303786

Já jsem před 65ti léty byl na venkovské škole jedničkář, na gymplu mi to dalo práci být s výzem, když se stal táta nepřítelem socialistického státu, tak v učení na zedníka jsem odvykl se učit, to se mi později dost vymstilo, když jsem se ponořil, abych se vynořil jinde a mohl opět studovat, dalo to dost práce dostat se do rytmu studia. Po zkušenostech s vnuky radím, nikdy nenechávat žáka dokončit vzdělání na základce, spíše na 8mileté gymnasium, přítel pedagog říká, že v po páté třídě jsou ještě žáci tvární a lze je vycvičit, o dva roky později se to už tak nedaří.!!

0/0
16.2.2018 7:59

S58e95n75a47d 68K21o62l61á25ř 7654168678728

Víceletá gymnázia jsou obsolentní. Žádnou přidanou hodnotu tam nevidím.

+1/−20
15.2.2018 13:49

J77i17ř93í 28J58á81n12s75k12ý 4418686901408

Největší přidaná dodnota je kolektiv, kde jsou jen děti z rodin, kde se cení vzdělání

+19/−2
15.2.2018 13:53

M80i50l67a88n 91Z13e90l26e89n51k43a 1486174568639

to mělo být+

0/0
15.2.2018 14:25

M54i52l75o78š 92B87o94u83k85a45l 8173767273124

... třeba jen to, že děti nejsou brzděny spolužáky, kteří neumí v 5. třídě ani pořádně číst, je výhoda k nezaplacení.

+19/−1
15.2.2018 13:53

S55e64n17a56d 38K39o21l93á35ř 7724138758568

Od toho jsou třídy pro pomalejší. Osobně v tom opravdu nevidím rozdíl, jestli student půjde studovat VŠ z osmiletého nebo čtyřletého gymnázia, v konečném důsledku toho budou umět stejně. Navíc u spousty dětí se jejich talent projeví mnohem později, třeba až na střední škole. Já a spousta dalších by mohla vykládat.

0/−2
15.2.2018 13:55

M87i64l60o78š 50B34o48u31k59a64l 8883967513854

Třídy pro pomalejší? Co to je? 8-o

+6/0
15.2.2018 13:57

S66e80n52a83d 35K72o23l44á86ř 7364918778278

Možná už neexistují :D Zažil jsem to mezi 2000 a 2008. Třída, kde byly děti se specifickými poruchami učení - dyslexie, dysgrafie. Klasická ZŠ.

0/0
15.2.2018 13:58
Foto

J51a59n26a 12B74í26l41k17o28v34á 1653661522787

Ale nyní je trend inkluze, kdy naopak potřebujete brzdy mít mezi ostatními.

+8/0
15.2.2018 14:00

M80i95l98o27š 58B85o53u53k22a82l 8883777133424

No právě že neexistují. Inkluze a podobné začleňovací bejkárny vyhání chytřejší děti ze ZŠ na osmiletá gymnázia.

+4/−1
15.2.2018 14:01

R53o76s34t86i71s16l95a70v 42C62a23h80a 6203777477561

to, co jste napsal je totalni nesmysl, deti odchazely DAVNO pred inkluzi za lepsim

+4/0
15.2.2018 14:02

R85o27s81t92i42s48l87a18v 42C91a73h97a 6473437237961

u syna (mladsiho) je jedna trida v rocniku...

0/0
15.2.2018 14:01

J22i97ř63í 51J10á78n93s46k82ý 4198626461138

Tyhle třídy už neexistuji, žáci jsou v normálních třídách a často 1-2 žáci zbrzdí celou třídu.

+1/0
15.2.2018 14:02

R77o75s74t15i65s95l70a95v 19C10a15h88a 6263537797421

nekde jsou, ale rodice (nekteri) se proti tomu bouri

0/0
15.2.2018 14:06

J97i33ř98í 48J26á67n21s24k95ý 4558176331448

Známá učí na 4-letém gymplu a říkala, jak v poslední letech šla dolů kvalita studentů.

+2/0
15.2.2018 13:59

S20e32n84a50d 14K64o25l98á91ř 7814478518118

To je typický mylný argument. Kvalita šla dolů právě v těch obsolentních disciplínách. V této době je opravdu nesmyslné chtít po dětech umět nazpamět vyjmenovat kánony spisovatelů či vypočítat příklady, které udělá na PC během pár sekund. Důležitá je práce s informacemi. V tomto je nová generace mnohem lepší.

+4/−11
15.2.2018 14:02

R12o97s58t62i83s34l23a14v 83C85a62h96a 6863207647601

kdybyste se nemusel ucit to, co pocitace zvladnou behem nekolika sekund, muzete nastoupit rovnou na VS.

+7/−1
15.2.2018 14:04

J19i19ř88í 47J60á98n76s29k47ý 4218886641438

Práce s informacemi a projekty všeho druhu jsou na víceletých gymplech mnohem častější.

+1/0
15.2.2018 14:08

R16o51b60b95e25r64t 23B64e43r71g81e19r 2405364469

A přesně toto je ten špatný příklad myšlení.

Aby člověk něco mohl vůbec prezentovat a vyhledávat informace, potřebuje mít základní znalosti a vědomosti. Bez nich by nebyl schopen informace třídit a pracovat s nimi.

Moc hezký blog je zde:

https://kabourkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=612562

Pod to bych se ihned podepsal.

+2/0
15.2.2018 14:22

S32e53n27a54d 60K47o81l71á58ř 7144498138308

Je to dobré myšlení, jen Vámi špatně pochopené. Samozřejmě, že dítě musí něco umět, aby vůbec mohlo něco hledat. Ale je neefektivní a nesmyslné se učit dohledatelné věci nazpaměť.

0/−6
15.2.2018 14:35

Ř39e24h71o45ř 58V70l77a43s11á11k 2714544501946

I paměť je dobré trénovat. Samozřejmě nejlépe užitečnými znalostmi.

+4/0
15.2.2018 14:40

J75a46r16o37m29í72r 40K95r93á92l 4440149944339

Nedávno byl v TV pořad s MUDr Pirkem. A ten tam říkal, že právě ta nutnost nadření se násobilky, letopočtů a podobně ho perfektně připravila na studium medicíny. Mozek byl vytrénovaný a lépe si pak pamatoval vědomosti z přednášek.

+1/0
15.2.2018 14:53

R78o12b90b74e60r91t 35B28e98r45g60e69r 2575124309

Nevíte, co to byl za pořad?

Rád bych si to také našel. Děkuji.

0/0
15.2.2018 15:22

J52a55r98o19m52í16r 35K51r76á29l 4400899424309

Bylo to někdy na podzim, tuším na Primě. Dost kritizoval to, kam naše školství spěje.

0/0
15.2.2018 19:48

L77e11n53k75a 54P64o98k19o95r93n58a 7684563463691

Nespeje skolstvi ale vychova z rodin.

0/0
15.2.2018 22:59

J75a59r24o37m75í51r 47K44r94á51l 4260539604249

To také.

0/0
16.2.2018 7:52

R54o30b12b91e97r31t 44B16e93r13g47e31r 2425584159

A jak si něco dohledáte třeba na horách, kde není internet?

Vám pořád nedochází, že ty základní vědomosti a znalosti se člověk musí naučit a jinak než biflováním to nejde.

Ono se stačí podívat na spoustu dnešních "vzdělanců", kteří nemají ani ponětí, kde se píše i a kde y. Ale proč by se to učili, když jim přece všichni budou rozumět. Obdobně v matematice násobilka. Také se ji člověk musí naučit, jinak to prostě nejde. A v každém předmětu jsou podobné věci. Obdobně můžeme v době počítačů zapomenout na jazyky, že? Existují přece v počítačích i mobilech překladače, které jsou schopny simultánně překládat, proč se tedy učit jazyky? A obdobně lze pokračovat.

+2/0
15.2.2018 14:47

R59u82d58a 87S80l11a69v25í61k 5653788396651

Ještě se mi nestalo, že bych na horách potřeboval vyjmenovat díla, co napsal Vrchlický.

0/0
15.2.2018 14:52

J58a33r37o20m47í94r 50K72r55á75l 4580259354689

Nedávno mne šokoval čerstvý inženýr - stavař, který v terénu nebyl schopen ani odhadnout plochu stavby. Vybil se mu tablet. ;-)

+2/0
15.2.2018 14:55

R65o21s89t54i18s88l39a44v 67C66a65h79a 6223847147491

zastavenou, nebo uzitnou?

Lesnici pry kdysi umeli docela presne odhadnout objem stromu. Kolid deti by to dnes dokazalo? Pritom nejde o nic jineho, nez o komoly jehlan (spicka neni pouzitelna).

+1/0
15.2.2018 15:04

R36o28s90t78i56s69l74a36v 82C47a17h41a 6133177107711

komoly kuzel, pochopitelne :-)

0/0
15.2.2018 15:05

Ř54e41h13o14ř 71V20l69a50s35á24k 2654694541666

Když se to dá aproximovat kuželem, půjde to i jehlanem :-)

0/0
15.2.2018 15:20

R81o64s68t16i49s39l34a55v 21C94a45h62a 6703697807971

to jiste, ale aproximovat zakladnu trouhelnikem, nebo ctvercem moc neni presne. A misto obsahu mnohouhelniku je pak kruh uz jednodussi na pocitani. ;-)

0/0
15.2.2018 15:30

L40e60n66k92a 34P80o80k10o77r25n58a 7494523423141

Vzdyt vam staci na odhad i objem valce.

0/0
15.2.2018 23:02





Najdete na iDNES.cz