Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syrská opozice se rozhodla bojkotovat mírové rozhovory v Soči

Syrská opoziční vyjednávací komise (HNC) bude bojkotovat mírové rozhovory plánované v příštím týdnu v ruském letovisku Soči. Komise to uvedla po skončení devátého kola diplomatických rozhovorů o syrském konfliktu organizovaných OSN ve Vídni. Tam se dohodla s Damaškem na příměří v oblasti východní Ghúty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84o62z36e63f 14B95e91n61c63e44l 1121646653380

Dnes už tu máme výsledky konferencie. Tých vyše 1500 účastníkov schválilo tri dokumenty: Vyhlásenie účastníkov konferencie, Výzvu a Zoznam členov ústavnej komisie, ktorí vypracujú návrh novej sýrskej ústavy. Tento zoznam dostane splnomocnenec OSN pre Sýrie Staffan DeMisurata, ktorý ho dopracuje. On bude mať posledné slovo pri jeho schvalovaní, pričom nie je vylúčené jeho doplnenie o ďalšie osoby, ku ktorým sa splnomocnenec OSN vyjadrí. Tento zoznam musí byť vyvážený aby nedošlo k tomu, aby mala jedna strana prevahu. Osobne bude tento orgán formovať.

Návrhy všetkých troch dokumentov vypracovalo Rusko a postúpilo ich konferencii na dopracovanie a prípadné schválenie. V žiadnom z týchto dokumentov nie je podmienka, že terajší prezident Asad musí odstúpiť.

Ako vidieť konferencia bola úspešná a z dokumentov vyplýva, že v žiadnom prípade nemala za úlohu nahradiť stagnujúce rokovania v Ženeva a vo Viedni, z čoho Rusko obviňovali západní politici a média. Toto je rana pre USA a západ, lebo Rusko ukázalo, že ak sa jedná korektne so všetkými, vždy sa najde spoločná cesta aj keď tá bude ešte veľmi tŕnitá.

Ďalsie rokovania budú v kažaskej Astane.

0/0
31.1.2018 21:13

J12o98z97e72f 50B73e20n74c56e52l 1641216543320

DeMisuráta do Soči cestuje. Viete prečo OSN nemôže nič dosiahnuť pri riešení situácie v Sýrii? Lebo je korumpovaná USA a ich nohsledmi. Situácia sa podstatne zlepšila, až keď Rusko zobralo veci do svojích rúk. Ten kto túto skutočnosť nevidí je totálne zaslepený.

Kde o tom české média píšu že o pomoc pri riešení situácie žiadá Rusko Lýbia a že afgánsky Taliban je ochotný rokovať s USA, ale aj za účasti Ruska. Príčina je v tom, že Rusko nikdy nekladie predbežné podmienky.

0/0
29.1.2018 19:36
Foto

D26a16n 60Š13í74d33a 8915489192747

Jasně, Rusko jako záštita míru podle Vás. ;-D;-D

0/0
29.1.2018 22:41

J32o68z60e25f 59B45e90n19c46e94l 1911256603980

Na konferenciu bolo pozvaných 1600 zástupcov celého spektra sýrskej spoločnosti. Na konferencii sa ich zaregistrovalo 1511 z pozvaných. Naše a hlavne české média ale mlčia. Že by v rámci demokratického a pravdivého informovania verejnosti?

+1/0
30.1.2018 21:53
Foto

D64a57n 91Š20í15d82a 8985919512697

Tady je odkaz. Podle mne konference k ničemu. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/kongres-o-syrii-bojkotovala-velka-cast-syrske-opozice-vystou/r~1429626605f111e883510cc47ab5f122/

0/0
30.1.2018 22:29

V44e56r82o98n88i41k46a 63S89k32a49l81o22v93á 8245201616559

to je stejne vse jedna velka saskarna, cizi zeme rozhoduji o budoucnosti nezavisle zeme??

+1/0
28.1.2018 21:44

M74i58r39o11s54l60a47v 26K41a80š43p36a75r 3392267891791

Diplomatické řešení, nekonečná řada konferencí a jednání o ničem. Demokratická opozice (zběhové ze syrské armády) a ta salonní exilová vláda má vliv na dění v Sýrii minimální vliv, rozhodující vliv jak politický tak vojenský mají fundamentální islamisti. S těmi nemá cenu vyjednávat, pouze vyhladit.

+1/0
27.1.2018 13:43

S13o61n90a 29M14o58t38u35s38o59v82á 5452960947930

To je tá "umiernená opozícia západného strihu", ktorá sa vo videu chvastala odrezaním hlavy desaťročnému chlapcovi?

+5/0
27.1.2018 11:16

O30n52d27ř92e40j 43H12o32l61ý 9720100648299

Docela mne zajímá, kolik tam bude ve skutečnosti lidí, v tom obklíčení. V Homsu to bylo cca %, v Allepu sotva 1/3, a nebyly to jediné "úlety" těchto "pravdivých zdroj".

+2/0
27.1.2018 10:50

O63n55d19ř64e32j 24H21o58l69ý 9360690108119

echt... cca 10% v Homsu...

(sákryš, proč je to tu dvakrát, raději nebudu zkoumat...:-))

+1/0
27.1.2018 10:52

O74n26d11ř64e80j 43H85o48l15ý 9320220338599

Docel mne zajímá, kolik tam bude ve skutečnosti lidí, v tom obklíčení. V Homsu to bylo cca %, v Allepu sotva 1/3, a nebyly to jediné "úlety" těchto "pravdivých zdroj".

0/0
27.1.2018 10:50

M46a10r39i39o 55T14r92n18k71a 6810493278220

Lebo uz ani matrix sa nemoze divat na novinarov a ich cenzuru a preto to tu radsej hodil 2x ak by chceli zmazat tvoj prispevok:-)

0/0
27.1.2018 14:03

O82n82d45ř60e26j 57H91o38l67ý 9840300968909

;-D

+1/0
27.1.2018 15:06

D66u78s80a57n 33K96r40i71v76s20k28y 7404795657163

Vyhladit. Bohuzel maji islamiste silnou podporu v EU:-/.

+1/−1
27.1.2018 10:45
Foto

D92a13n 44Š60í46d67a 8595129132547

Já si myslím, že vůbec nemáte pravdu. EU rozhodně nepodporuje džihádistické skupiny v Sýrii jako např. bývalou an-Núsru. Džihádisté, pokud vím, mají zřejmě podporu z Turecka, Saúdské Arábie a Kataru.

0/−1
27.1.2018 12:16

O15n64d41ř30e77j 25H19o42l63ý 9470240368239

Kohopak asi podporují Frantíci v provincii Idlíb? Ti samí "podporovali" tu tzv. "umírněnou opozici" v Aleppu a tam jak sám víte, byli prakticky jen islamisté....

+3/0
27.1.2018 12:30
Foto

D57a52n 85Š49í15d72a 8265309462907

Prosím důvěryhodný zdroj těchto informací.

0/0
27.1.2018 12:37

O84n45d63ř50e68j 59H33o16l75ý 9760130278429

Jakýkoliv útok na Idlíb a Aleppo znamenal, že Frantíci sepisovali rezoluce pro jednání v OSN např. Zdrojů je nepočítaně ve světovém tzv. nezávislém a objektivním tisku, tak si pohledejte.

BTW: pokud teda nechcete odkazy na to, že v Aleppu byli islamisté a v Idlíbu jsou stále...

+1/0
27.1.2018 12:40
Foto

D98a51n 98Š94í19d96a 8255279912657

V Aleppu byli islamisté, to s Vámi souhlasím, ale jsem přesvědčen, že Francouzům nešlo o an-Núsru, ale o civilní obyvatelstvo.

0/−3
27.1.2018 12:50

O89n85d18ř59e27j 53H39o85l34ý 9680720558849

že ale nepořádali žádné mediální hony a nesepisovali petice, když na obyvatelstvo útočili islamisté...

Rv

+2/0
27.1.2018 12:52

O23n73d49ř81e40j 40H47o59l19ý 9400200868979

o obyvatelstvo jim šlo asi stejně, jako v konfliktu o Libyi... Rv

+2/0
27.1.2018 12:53

J16o76z17e32f 30B73e92n79c73e64l 1601106153620

Ako vidím pán Šída, vôbec si neuvedomujete kto doniesol vojnu do pokojnej Sýrie. Ako môžete vyňať EÚ z tejto spoločnosti. Keď sa nepodarilo zvrhnuť Asada za jeho chemické zbrane, podporovala USA, S. Arábiu, Katar ... vo vytváraní teroristických skupín na boj proti legitemnému prezidentovi. A naše manstreamové média, umne zostrihanými zábermi z demonštrácii na podporu Asada z nich spravili pravý opak. Nevšimli ste si ako popisovala situáciu v Sýrii pracovníčka českej ambasády v Damašku? Iba že české média jej oproti slovenským, jej dali minimum priestoru. Keď sa Rusko rozhodlo zasiahnuť a vyslalo na žiadosť o pomoc bojové lietadlá do Sýrie, ktoré štáty ihneď rozmiestnili v okoliotych štátoch Patrioty?

Ten kto sleduje iba CNN, naše média a nepozrie sa čo na to tí, z druhej strany, má veľmi skreslaný pohľad a jeho názory sú nerelevantné.

0/0
29.1.2018 19:14
Foto

D45a90n 78Š57í68d53a 8655849302697

Nezlobte se, ale Váš pohled na věc není objektivní, ale evidentně proruský a protizápadní. Naše zástupkyně v Sýrii je tam také proto, aby víceméně spolupracovala se syrským režimem. Já raději věřím Markétě Kutilové a Lence Klicperové, které už několikrát v Sýrii byly jak na území pod kontrolou vládních jednotek, tak i pod kurdskou kontrolou.

0/0
29.1.2018 22:40

L24u84c85i53a16n 79P54a97p71a29z46i61a77n 5114487971625

To jsou teroristé, v zásadě není co s nimi projednávat.

+7/0
27.1.2018 9:25

J15o49s19e87f 81B35a77b12k67a 3400819502437

"Syrská opozice"8-o

+4/0
27.1.2018 9:04

J42i31ř55í 47S18c44h86m48i72d92t 5190613374855

Už se ví na základě které rezoluce OSN, či paragrafu mezinárodního práva operují USA a Turecká vojska na území Sýrie?

+19/0
27.1.2018 8:50

L25u82c22i77a19n 69P89a60p45a21z80i42a59n 5184517471495

Je to agrese ze strany NATO, kde jsme bohužel také členové. Nechci mít nic společného s agresivními projevy těchto zemí. Buď budou členy NATO tyto země nebo my, co chceme obrannou účinnou politiku, nikoli být zataženi do cizích válek. NATO není schopno ani ochotno nás chránit, invazi utečenců vůbec nezabránila, naopak často přichází z míst, kde NATO bez mandátu OSN, bez pozvání tamní oficiální vlády operuje na cizích území.

+6/−2
27.1.2018 9:27

M71a56r38t86i25n 16K40r92a13l 7213240413557

Úkolem NATO fakt není suplovat práci pohraniční policie.

+1/0
27.1.2018 10:24

O10n36d54ř49e61j 28H55o62l72ý 9790520808849

Dle Vás tedy, "rozvracet státy" je jejím účelem? Protože o tom pán psal, jenže Vy jste si vytrhl část věty z kontextu a komentujete...

+2/0
27.1.2018 10:54

J44i66ř75í 84T77i95n35t52ě46r14a 6970989983760

Vážený pane Papaziane,

vaše tvrzení o "zatažení do cizích válek" povazuji za nepravdivé! Vím zcela jistě, že NATO není ve válečném stavu se Sýrií a jejími spojenci. Do vzdušného prostoru Sýrie vstupují pouze letadla CJTF-OIR, která podporují bojovníky SDF proti ISIL. Pokud je mi známo, letadla CJTF-OIR dodržují vymezené bojové a bezletové zóny. Tyto zájmové zóny byly stanoveny dohodou mezi letectvy RF a CJTF-OIR.

Vojensky se USA a Velká Británie angažují ve výcviku milic SDF a TaV. Jinak se chová Turecko, které údajně ochraňuje Turkmeny a jejich spojence a proto působí na území Sýrie v dvou enklávách a nyní zahájilo boje v západní Rožavě (Afrinu). Je zajímavé, že Turecko tyto akce pořádá ve vlastní režii, bez přispění NATO. Naopak předpokládám, že na území Sýrie turecká armáda vstoupila se souhlasem RF. :-/

0/0
27.1.2018 20:51

J80i83ř15í 58S75c28h88m21i53d86t 5190553334905

Má pravdu ten Bašár Džaafarí R^

+3/0
27.1.2018 8:46
Foto

M86i98r76o85s15l39a70v 73M27a27c42e27k 5151125620312

s teroristy se nevyjednává, takže je to vlstně v pořádku

+11/0
27.1.2018 8:45

L55u50b62o50š 73M77a66š31í75n 9619956337228

To znamená že to Rusové budou muset vzít na sebe.

0/−2
27.1.2018 8:45

F87r74a32n72t44i65š46e37k 22N92a68v16r17á66t87i25l 8579231856574

Co se to proboha děje? Ještě včera byli džihádisté nazývani syrská demokratická opozice a najednou to krásné slůvku "demokratická" vypadlo!

+12/−1
27.1.2018 8:38

J32i41ř68í 92S81c26h18m42i54d19t 5520433474615

Nevypadlo, ono tam nikdy nemělo být, ale na chvíli se to tam nějaké neziskovce podařilo propašovat;-).

+6/0
27.1.2018 8:42

O39n51d20ř54e70j 46H25o92l43ý 9560920448669

příštím krokem je vypadnutí dalšího slova, tentokrát to bude slovo "syrská" ;-D

+2/0
27.1.2018 11:43
Foto

D21a77n 16Š27í48d20a 8745889562167

Džihádisté nebyli nikdy umírněnou opozicí. Tou byla např. Svobodná syrská armáda a další skupiny. Ty však mnohdy byly v rámci místních bojů poraženy džihádisty a zbraně se tak dostaly do jejích rukou.

0/−1
27.1.2018 12:19

O39n89d27ř57e14j 81H12o50l35ý 9680550378459

Islamisté byli "vždy" umírněnou opozicí do té doby, než se provalilo, kdože to vlastně jsou. Tak jako tomu bylo v Homsu, v Damašku, Aleppu např. A jen tak mimochodem, když začala RF bombardovat provincii Idlíb, také tam žádní islamisté dle SOHR, Reuters, Guardian atd. nebyli, stejně jako u jižní hranice Sýrie s Libanonem, Jordánskem.

Rv

+2/0
27.1.2018 12:33
Foto

D14a13n 51Š48í42d38a 8965229982477

V provincii Idlíb se už dlouho shromažďují džihádistické skupiny, které byly vyhnány syrskou armádou z jiných oblastí. A umírněná opozice opravdu existovala, ale většinou byla poražena džihádisty.

0/−2
27.1.2018 12:40

O59n96d63ř48e90j 13H32o71l71ý 9820450808649

Idlíb je a vždy byl "centem" Al-kajdy v Sýrii, tak už tu prosím neplácejte hlouposti. Ostatně, např. veškeré posily "obráncům Aleppa" přišly z Idlíbu.

+3/0
27.1.2018 12:51
Foto

D53a88n 20Š21í40d16a 8665749212827

Ale já přece vůbec nerozporuji Idlíb, dokonce Vám dám i kladný bod za tuto poznámku.

+1/−1
27.1.2018 12:54

O42n11d24ř96e70j 42H60o58l92ý 9390510668599

napsal jste ale něco jiného:

"V provincii Idlíb se už dlouho shromažďují džihádistické skupiny, které byly vyhnány syrskou armádou z jiných oblastí."

Což vyznívá tak, že až díky tlaku SAA tam získaly převahu... Rv

0/0
27.1.2018 12:58
Foto

D50a43n 20Š46í13d95a 8825549102337

Ne, tak jsem to nemyslel. K tomu muselo dojít. A teď přece na Idlíb už vládní jednotky útočily.

0/0
27.1.2018 13:29

O48n96d59ř31e27j 65H16o42l71ý 9480230308479

Teď už všichni ví, že tam jsou jen islamisté a Turkmeni (kolaboranti), tak jako tomu bylo od začátku konfliktu a tak už by Francouzské a Španělské "rezoluce" vyznívaly poněkud "tragicky".

BTW: fajn, beru na vědomí

+1/0
27.1.2018 13:51

P76e16t60r 39S21i33m52o51n22i85d38e68s 7771301687638

paneSído, američani prokazatelně (a ani to nepopírají) vyzbrojovali jak Nusru, tak IS v době, kdy tlačil na Asada. Prostě účel světí prostředky. Hranice mezi opozicí a džihádisty byla tak prolnutá, že mnohdy intenzivně bojovali bok po boku. Prava, byla také oblasti, kde nakonce po boku SAA bojovala část původní opozice, která přešla na jejich stranu při boji s IS. Ale to jsou ti reálně umírnění, kterým šlo o změnu v Sýrii, ne o její devastaci a rozkradení..

+2/−1
27.1.2018 12:39
Foto

D78a37n 38Š41í76d75a 8985209202427

Prosím o zdroj informace, že Američané prokazatelně a podle vlastního vědomí podporovali Nusru a IS. Vím jen o případech, kdy an-Núsra zajala a povraždila příslušníky umírněných skupin a zmocnila se jejích zbraní.

+1/0
27.1.2018 12:48

K91a86t95e78ř28i46n29a 94V42ý40b51o66r71n30á 6570819359

Škoda. Nebýt zlého Putina, mohla být dnes v Sýrii demokracie, jako je v Libyi.

+26/−3
27.1.2018 8:13
Foto

D20a31n 61Š49í45d46a 8785929202837

A Vy myslíte, že je to v Sýrii lepší než v Libyi? Já bych ani neřekl.

0/−1
27.1.2018 12:20

O88n69d11ř16e49j 29H77o41l64ý 9540420668919

Je to lepší, třeba jen proto, že je tam "vyhlídka" na nějaký "konec", což se o Libyi říci nedá. Pomineme-li, že tam ten konflikt trvá v podstatě déle a "diktátora" svrhli už více než 5 let nazad...

Rv

0/0
27.1.2018 12:35
Foto

D48a81n 86Š38í21d22a 8645189832947

Ten konec v Sýrii podle Vás, pane Holý a podobně smýšlejících je naprosté vítězství Bašára Asada a jeho spojenců, což je podle Vás spravedlivý výsledek. Podle mne ne. Tím by měly být skutečně demokratické volby pod mezinárodním dohledem, kterých by se účastnily jak vládní, tak i opoziční síly.

0/−2
27.1.2018 12:44





Najdete na iDNES.cz