Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik tvoří asi jen tři procenta celkového počtu všech dopravních kolizí. Besip by uvítal intenzivnější diskuzi o plošném kácení stromů u silnic po vzoru Rakouska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a14n 84B53u95c63h34a79r 9679861172246

Holt je potreba jezdit po silnici, no...

0/0
26.1.2018 15:33

Z78d65e98n86ě33k 51P75e54r24u28t51k79a 4796735850186

Diskutující se tu rozohňují nad článkem. Ten v podstatě říká, že stromy prokazatelně zhoršují následky dopravních nehod a stálo by za přijmout něktrá opatření, jež by je pomohly zmírnit. Předpokládám si tito nepochybně výborní řidiči nechají zítra namotovat místo airbagu samostříl.

+2/−3
23.1.2018 19:08

M67a96r41t17i10n 13R81ů35ž55i85č30k54a 9714501868319

to základní opatření je: zlepšit autoškoly, zlepšit značení (dávat ta omezení na potřebná místa) a vidět policisty na silnice v autech, která jsou vidět pro všechny (ne tajné) ... oni si to rozmyslí

tolik frajírků, kteří to pálí 110 při zahlédnutí policajtů v koloně jedou najednou 85 a štípou pětku drát mezi půlkama ... a to ty policajty vůbec nezajímají (jinak by zastavili nesvítící auto, či řidiče s telefonem u ucha apod.), jen ten psychologický efekt

eliminací těchto nebezpečných řidičů se sníží následky a i příčiny nehod

+2/0
24.1.2018 6:14

M52i94r71o86s94l72a69v 45S36u87c17h26y 5620159730310

Strom do přírody patří, stejně jako kopce, zatáčky, déšť, sníh, mlha, ... Do přírody ale nepatří automobil. Dobrá, už ho vymysleli, je tu, a lidé ho rádi využívají. Jenže se musejí přizpůsobit přírodě. Na bezpečnou rychlou jízdu máme dálnice. Když někteří blbci nedokážou pochopit, že na okreskách se musí jet pomaleji, tak holt si zaslouží tu darwinovu cenu. Uklizení stromů z okolí cest snad udělá silnice bezpečnějšími, vezme ale řidičům zodpovědnost za své činy - budou o to troufalejší.

+2/0
24.1.2018 19:55

D76u26š21a69n 54M98a24t75o82u73š40e46k 7303310820735

stromy zároveń ale brání námrazám,sněhovým jazykům a poryvům větru....

+1/0
25.1.2018 11:31

A40n29t36o83n12í97n 22P94e37t94r80u22ž94á64l71e50k 6222983763554

Stromy nemůžou za to že rádoby řidiči jezdí jak hovada.Tím nemyslím užitečný skot.

+3/0
23.1.2018 16:35
Foto

T38o26m76á53š 80Z95e14m31á42n33e25k 2157144432855

To ne. Ale beztak jsou nebezpečné. Jsou úseky, kde stromy mohou plnit nějaký účel, ale také jsou silnice, u nichž, díky hustotě provozu, jsou stromy spíše větší riziko, ne by měly přínos. Proto je potřeba tyto aspekty zvážit a podle toho se zachovat.

0/−3
23.1.2018 18:14
Foto

P43ř78e88m29y77s13l 26Č42e58j28p 8128797288116

Všude ve světě jsou podél cest stromy, domy, svodidla, svítidla, lesy, stohy, skály, krávy ... a "no problema". Jen v Kocourkově s tím mají problém ... Asi to bude tím stylem ježdění.

+5/0
23.1.2018 20:16
Foto

T88o33m31á53š 37Z44e23m51á81n13e15k 2937904612145

To je argument typu "všichni jsou hlupáci, tak proč ne já?"

0/−4
23.1.2018 20:53
Foto

P79ř74e17m60y78s38l 71Č33e78j98p 8518217838276

Ne ...

+2/0
23.1.2018 20:57
Foto

J34i77ř25í 84L30i52b98e92r 6618750980712

Jsa řidič auta, dívám se na silnici a okolí. Chtěje se vrátit domů zdravý a celý, jedu tak, abych toto splnil. Nevím, co víc řešit.

+4/−1
23.1.2018 21:04
Foto

T90o95m85á23š 82Z22e63m38á78n53e93k 2297484722275

No a jiní to vědí.

0/−2
23.1.2018 21:07
Foto

J98i51ř53í 85L32i39b34e56r 6348890180692

Rád bych četl argument, který vyvrátí, nebo koriguje můj příspěvek. Děkuji.

+1/0
23.1.2018 21:16
Foto

T19o14m86á22š 40Z61e17m47á74n47e65k 2267384572545

Jiní vědí, jak bezpečnost zvýšit, tedy co je třeba řešit. Jistěže to nejsou jenom stromy. Ale také ne jen chování řidičů. Stejně jako Vy, se snažím jezdit bezpečně a ohleduplně, ale přiznejme si to, někdy jsme jen pasivní hráči. A co se týče bezpečnosti, ta má svá dost specifické zákonitosti. Pokud v ní chcete být dobrý, stačí pár jednoduchých pravidel, ale pokud chcete být lepší, je potřeba NEÚMĚRNĚ více opatření a násobně vyšší důslednost a spolupráce všech, kterých se to týká. Nestačí jenom jezdit bezpečně, ale snažit se o to, aby to dělali i ti druzí. Třeba jenom tím, že budeme diskutovat nad tím, zda by nebyly vhodné nějaké změny. Ale věcně a ne stylem, který na diskusích o stromech často vídám. Koneckonců se podívejte sám a musíte uznat, že odpůrci kácení používají zhusta argumentační klamy. Doporučuji příspěvek pana Drnce trochu níže.

+2/−1
23.1.2018 22:09
Foto

J48i80ř82í 94L45i56b34e98r 6508180890752

S příspěvkem pana Drnce se dá způli souhlasit a způli nesouhlasit. I jsem na to reagoval. Ale na téma bezpečnosti - kácet stromy mi přijde jako nesmysl. Jedu-li v aleji, musím podle toho řídit a se stromem se nepotkat. Na druhé straně - v zahraničí (západním) oceňuji, že předepsaná rychlost velmi zhusta koresponduje s rychlostí, jak se dá daným úsekem projet bezpečně. U nás mi toto chybí, rychlost je omezována zcela nesmyslně, a mnohdy se dá jet dvakrát rychleji, zcela bezpečně, než je předepsáno. Jak se pokusit o to, aby bezpečně jeli i druzí, toť otázka. Začíná autoškolou, a pokračuje tím, jak je daný řidič zodpovědný a inteligentní. Pokud se oba jevy sejdou v souladu, máme dobrého řidiče. Mám ale obavu, že u některých se toto nesetkává, a proto je občas jízda po našich (ale nejen těch) silnicích jednak adrenalinovým zážitkem, jednak zkouškou, nakolik odhadneme pro nás nepochopitelné jednání ostatních.

+3/−1
23.1.2018 23:28
Foto

T41o66m48á60š 32Z73e51m54á33n91e40k 2637674412355

Ještě jedna věc. To, co píšete je omezení příčin nehod. Ale druhá věc je omezení případných následků. I dobrý a slušný řidič ale může udělat chybu, jejíž následky se samozřejmě nárazem do pevné překážky zvětšují. Kolikrát se mi stalo, že jsem musel intenzivně brzdit kvůli někomu, kdo hloupě předjížděl a nemusela v jeho jednání být žádná agresivita, jenom obyčejná chyba. Zatím jsem měl štěstí. A ta samá věc se mi na stejném úseku stala vícekrát. Jsou prostě místa, která jsou nebezpečná a nevím proč by nebylo namístě jejich bezpečnost zvýšit. Jsem toho názoru, že nehoda většinu řidičů pěkně vyškolí, tak proč by měla být hned smrtelná? A co ti, kteří neřídí, ale jenom se vezou? Ti mají také zemřít kvůli chybě řidiče? Proti tomu snad nelze stavět žádný argument.

+2/0
23.1.2018 23:45
Foto

J51i61ř85í 37L56i74b83e84r 6758500930722

Co jste napsal, bych podepsal v plném rozsahu. R^

+2/0
23.1.2018 23:51

V22l83a14d45i14m49i85r 74Z79u36r85e42k 3514859135312

Nechapu tu posedlost mluvit o rychlosti. Rychlost je omezovana zcala nesmyslne? Vzdyt je to rychlost co zabiji. Porad to tu nekdo nema dobre spocitane.

0/0
24.1.2018 10:30
Foto

J56i50ř29í 37L14i31b82e46r 6648800420102

Proto všichni, kteří nasednou do letadla, jsou dle Vašeho konstatování automaticky mrtví. Hezký názor, ale mám obavu, že se nepotkává s realitou ;-D

+1/0
24.1.2018 12:28

V56l80a72d20i37m11i38r 69Z28u56r35e23k 3804659545252

Placate hlouposti. Pouzivate argument(?), ktery s tim nema nic spolecneho. Vy a i ostatni, kteri jsou posedli rychlosti (rychle rychleji nejrychleji) jste bohuzel trochu pozadu co se tyce automobilove kultury. Dam vam priklad ze Svedska, kterazto zeme je v popredi automobilove kultury. Svedsko melo 254 mrtvych na silnicich 2017. Kolik meli Cesi posedli rychlosti? Kolem 650? To se neda vysvetlit lepsimi auty nebo lepsimi silnicemi ve Svedsku.Rozdil neni tak velky a Svedi maji vice aut. Na dalnicich se jezdi 110, jen na novejsich dalnicich jsou useky, kde se jezdi 120. Kdyz ja jedu na D1, nestacim se divit, kam lide spechaji. Potom si vzpomenu, ze se D1 rika dalnice smrti. Nekdo vam muze spocitat, kolik minut si usporite jet Praha-Brno 130 (velka vetsina jede 150), nebo jet treba 110 ci 120. Bohuzel vam to jeste nedoslo.

0/0
24.1.2018 15:17
Foto

T75o52m84á70š 71Z62e38m34á31n65e67k 2907114662795

Nezabíjí rychlost. Zabíjí to, že někdo do něčeho narazí. Hlavní příčinou u nás bude nedodržení bezpečné vzdálenosti. O té rychlosti na dálnici je to taky velká polemika. Chcete-li jet bezpečně, 120-130 tachometrových je ta nejhorší varianta. Často dojíždíte kamiony, ale Vás zase často dojíždí ti, co jedou na limitu (skutečných 130 km/h), takže se často dostáváte do situací, kdy musíte dobrzďovat za kamionem, nebo tam někomu vjedete. Možná těch 100- 110 by snad šlo, ale stejně je takové cestování nepříjemné.

+1/0
24.1.2018 16:18

V33l17a84d28i98m63i75r 15Z50u56r42e12k 3104249165552

Mate to troch popletene. Ty male pomnicky a kvetiny v zatackach na polnich(?) silnicich rikaji neco jineho. Da se to vysvetlit tim, ze zase jeden cesky Schumacher jel rychleji do zatacky nez mel. A nemusi se to svadet na 'do neco narazil'. Spise jel prilis rychle. Kdyz potom do neceho narazi, tak to uz neni pricina havarky. Rychlost na dalnici? Jet bezpecne 120-130 je nejhorsi varianta? Jedte tedy presne 130. To ale prilis nepomuze, na D1 jedou (temer) vsichni 150. A ten, kdo se hned neodpravi do praveho pruhu, kdyz jede 130, meze pocitat s tim, ze zavodnik za nim, ktery jede rychleji, ho neomalene na to upozorni. Na coz nema pravo. Cestovani 110 je neprijemne?Jak to muzete vedet? Vzdyt vy jste 110 nikdy nejel? Hm. Delaji to tak miliony obcanu v Evrope. Jeste jednou musim podotknout, ze automobilova kultura v Cesku neni jeste na vysi ve srovnani se zapadni Evropou. Po sametove revoluci jste si nakoupili spoustu aut, ale jezdit spravne jste se nenaucili.

0/0
25.1.2018 11:43
Foto

J47i76ř66í 70L22i95b71e38r 6938510470882

Ale, ale... Vůbec nevíte, jak jezdím. Pokud jedu po dálnici, tak tak, abych nikoho nebrzdil, ani neblokoval. Mezi obcemi, či ve městě to samé. Že bych byl posedlý rychlostí - to bych musel jet si to vyzkoušet někam na uzavřený okruh, a nevidím k tomu důvod. V Německu, pokud nechcete být brzdou dopravy, se musíte rychlostí přizpůsobit ostatním. Prioritou je pro mne se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, a jet tak, aby posádka v autě mohla klidně usnout. A na nehodovosti na D1 se dost podepisuje její stav, v některých úsecích se prakticky nedá jet v pravém pruhu, aniž by Vám nevypadly vlastní zuby (dobře, trochu jsem to přehnal, ale podvozek auta pak zbytečně a neúměrně trpí). Osobně Vám vůbec neberu, že si můžete jezdit ve městě 30 km/h, mezi obcemi 50 km/h a na dálnici 80 km/h v pruhu s kamiony. Pokud tím nebudete zdržovat ostatní, tak spánembohem :-)

0/0
24.1.2018 16:54

V70l42a47d67i60m75i12r 16Z95u47r54e61k 3984479435232

Nejak jste zapomel co jste napsal - rychlost je omezovana zcela nesmyslne...mnohdy se da jet dvakrat rychleji, zcela bezpecne, nez je predepsano. Rad bych vedel, kterou predepsanou rychlost chcete jet dvakrat rychleji? Ach jo. Ridicu jako vy, kteri jsou dobri a chteji jezdit rychleji, jsou v Ceske Republice asi 2 miliony.Mozna vic. A cast jich skonci na hrbitove. Tohle nikam nevede. Statistiky mrtvych na silnicich to dokazuji.

0/0
25.1.2018 11:18
Foto

J38i60ř38í 20L25i20b29e23r 6438950660372

Naprosto klasický případ jsou značky omezující rychlost kvůli nějaké stavbě sousedící se silnicí (kvůli stavebním strojům). Stavba už dávno stojí, stavební stroje dávno pryč, a značky tam stojí a stojí... Zbytečně a nesmyslně.

0/0
25.1.2018 11:41

V44l56a34d56i25m86i43r 17Z19u73r50e33k 3214989595102

To je zcela jiste tak, ale to jsou ty vyjimky, vime. To nema s rychlosti a poctem mrtvych a snem jezdit jeste jeste rychleji nic spolecneho. To neni argument!

0/0
25.1.2018 11:53
Foto

J32i15ř70í 74L61i57b98e43r 6238370730602

Rychlost a počet mrtvých na silnicích nemá žádnou relevantní souvislost. Obě auta, které jedou proti sobě, můžou mít rychlost 50 km/hod. a čelní střet stejně může skončit fatálně. Jestli něco zabíjí, tak chyba řidiče, v malém množství třeba i technická závada a následná havárie. To se ale lidem, kteří jako mlýnek pořád do zblbnutí opakují, že rychlost zabíjí, těžko vysvětluje... :-(

0/0
25.1.2018 12:04

V22l34a34d64i19m74i70r 49Z23u96r45e22k 3134369145632

Rychlost a pocet mrtvych na silnicich nema zadnou relevantni souvislost? Tohle je tak hloupe prohlaseni, ze nema cenu dale diskutovat. Priste se musim vyvarovat zaplest se do debat s hlupaky.

0/0
25.1.2018 13:14
Foto

J19i14ř97í 25L59i29b90e37r 6348900740862

Jedno české přísloví říká: "Podle sebe soudím tebe". Vaši odpovědi se vůbec nedivím, a děkuji ;-D

0/0
25.1.2018 15:50

R56a90d43i86m 23P81o93l83á49š85e23k 9456383199869

Stromy kolem silnice mají svůj účel. Snižují hluk vozidel a zachytávají dopravou vzniklý prach i částečně exhalace. Zrušíme teď stromy kolem silnic a za 10 let nám nějaký nazelenalý bruselský úředník příkazem odhlasovaným EU parlamentem nařídí naopak kolem swilnic stromy vysázet.

Bohužel to vypadá, že aby se vyhovělo všem, tak by 15 - 30 metrů kolem silnice na obě strany muselo být úplně volno kvůli těm řidičům, co by se jinak mohli o ty stromy zabít. A dalších 20 - 50 metrů na každkou stranu být hustý lesw, který by kvalitně odfiltroval ono obtěžování hlukem, prachem a emisemi.

+3/0
23.1.2018 16:14
Foto

J34i68ř57í 70N35o53s45e33k 7186392575114

hlavně ta auta jsou nebezpečný...samy narážej do stromů a kolikrát i jiný daleko horší věci dělaj

+2/−1
23.1.2018 15:32

P92a43v95e40l 27Š10v83a92r32c63e58r 1980318412297

Přemýšlel jste, proč se na sjezdovkách obalují konstrukce sněžných děl molitanem? Poradím, jsou pro lyžaře nebezpečné, přestože tam jen stojí ;)

+2/−2
23.1.2018 15:39
Foto

J23i33ř90í 61N85o49s42e65k 7686752295494

na sjezdovce už jsem nebyl 35 let a je mi nějaká sjezdovka celkem volná;-)

+1/−1
23.1.2018 15:44

M42a21r66t34i57n 64R79ů11ž50i53č55k95a 9454541268639

a že je neodstraní :)

a nevykácí okolo les

bilboardy nevadí - tedy vadí, ale jsou v tom prachy, tak si to někdo prohlasuje ... o stromy se zajímá jen "pár ekoteroristů" a na ty je veřejnost naštvaná

nebezpečné stromy odstranit nebo okolo nich udělat svodidla - auto se vrátí hezky do protisměru a udělá větší paseku nebo udělá hezký kotrmelec

ona kdyby byla policie co k čemu a ty problémové úseky hlídala = byla tam vidět, ono by se dost těch frajírků neodvážilo dělat bordel

0/0
24.1.2018 6:09

D70a20n58i48e92l 33D31r10n27e76c 6711609596762

Z diskuse mi vychází následující:

1) Dobrému řidiči se nikdy nestane, že by proti němu vyjel nějaký blázen v protisměru, nebo že by na něj spadla větev.

2) Dobrý řidič nikdy neudělá chybu.

3) Rekonstrukce aleje, tedy vykácení stávajících stromů v těsné blízkosti silnice a výstavba nových, posunutých o pár metrů dál + výsadba keřů = zabetonování republiky.

4) Pokud řešíme kácení alejí, tak to znamená, že zároveň neřešíme špatně postavené příkopy, špatně postavené můstky přes příkopy, špatně umístěné sloupy a billboardy.

5) Náraz do dopravní značky je stejně nebezpečný jako náraz do stromu o průměru půl metru.

6) Snížení počtu úmrtí na silnici o 15 % je k ničemu, protože nám pořád zůstane 85 % obětí.

7) Podstatné je co největší zpomalení dopravy, když pojedou všichni všude padesátkou nebo pomaleji, tak se téměř nikdo nezabije. Že pak cesta potrvá násobně dlouho, je detail.

8) Strom je živý organismus a neměli bychom ho zabíjet. Zároveň bychom měli používat více přírodních materiálů, třeba dřevo místo plastů.

9) Kvalitní řešení není nejlevnější řešení, a proto bychom ho měli rovnou zavrhnout.

+5/−3
23.1.2018 15:32
Foto

T36o63m97á59š 50Z80e64m38á11n44e50k 2397774682765

= odpůrci kácení jsou demagogové.

0/−2
23.1.2018 15:54
Foto

T93o25m41á33š 77Z94e57m27á79n55e18k 2897654172795

Většina jejich argumentů je typu ad absurdum. Kdyby pár. Ale tohle je opravdu výkvět argumentačních faulů. Možná je to nějaká specifická kategorie lidí, každopádně je to zajímavý fenomén, kde by bylo zajímavé odhalit jeho příčiny.

+1/0
23.1.2018 18:44

J91i29ř51í 73M27a90t96u85š 6135451987425

Co to je "typ ad absurdum"? Víte, co znamená latinská předložka "ad", když už ji používáte?

0/0
23.1.2018 23:10
Foto

T19o23m96á63š 54Z61e32m32á60n39e37k 2807814782465

Předložka ad se pojí se čtvrtým pádem. Jednoduše přeloženo to znamená absurdní. Pravda opomněl jsem uvozovky. Též bych si dovolil Váš příspěvek zařadit do kategorie "úhybný manévr". Věcnou argumentaci u Vás pohledat.

+1/0
23.1.2018 23:26
Foto

J27i13ř42í 90L97i30b30e51r 6318870140512

Kromě bodů 1., 2., 6. a 7. s Vámi zcela souhlasím. R^

0/0
23.1.2018 21:15
Foto

J85i96ř39í 37N86o78s61e48k 7136812915624

neříká se tomu přirozený výběr?

0/−2
23.1.2018 15:27

T37a42d83e28a62s 91P69i90s47t54a 6799812701537

Neříká se tomu tragická nehoda chlapečku? Trocha pokory by neškodila.

+2/0
23.1.2018 15:28
Foto

J10i21ř87í 70N75o74s50e19k 7466352315124

děkuji už dlouho mě tak hezky nikdo neoslovil ;-)

+1/−1
23.1.2018 15:30

P49a12v29e39l 42Š44v21a78r63c65e45r 1120888392287

Církve v minulosti neuznávali lékařství, tehdy tam byl také přirozený výběr.

+2/−1
23.1.2018 15:34
Foto

J23i13ř41í 26N56o66s43e77k 7506602415164

to máte pravdu...náboženství je krystalická lidská blbost....zrovna jako nebezpečná jízda na silnici....zpracujte si na tu blbost projekt

+2/−2
23.1.2018 15:46

P26a22v27e95l 58Š95v60a51r66c70e18r 1210448702917

Nejde o náboženství ale o lékařství a vaši blbost

0/0
23.1.2018 15:54
Foto

J89i44ř74í 84N81o46s56e36k 7156152185734

děkuji za příjemnou diskuzi....nenapsal jste náhodou, že církve neuznávaly lékařství....?....bez komentářeRv

+1/0
23.1.2018 16:09

P44a16v33e78l 77Š11v38a93r65c45e69r 1860158382867

Pointu hledejte v tom, že lékařství brání přirozenému přírodnímu výběru. Který vy, stejně jako církve v minulosti hájily.

+1/0
23.1.2018 16:59

M60a51r94t29i80n 85R74ů52ž43i75č74k59a 9694691848229

církev asi těžko hájila přirozený výběr ... ta jen zakazovala zásahy, které má Bůh :)

0/0
24.1.2018 6:18

V89i49l32é25m 45N43o91v39á20k 3164755356546

Já být na místě expertů tak bych zakázal růže, protože mají trní a v každém případu i kamna, protože pálí a znečišťují ovzduší.

+3/−2
23.1.2018 14:42





Najdete na iDNES.cz