Diskuse k článku

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik tvoří asi jen tři procenta celkového počtu všech dopravních kolizí. Besip by uvítal intenzivnější diskuzi o plošném kácení stromů u silnic po vzoru Rakouska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a89n 98B69u32c68h15a85r 9899161252116

Holt je potreba jezdit po silnici, no...

0/0
26.1.2018 15:33

Z27d29e78n15ě44k 12P45e14r73u85t54k84a 4206145830196

Diskutující se tu rozohňují nad článkem. Ten v podstatě říká, že stromy prokazatelně zhoršují následky dopravních nehod a stálo by za přijmout něktrá opatření, jež by je pomohly zmírnit. Předpokládám si tito nepochybně výborní řidiči nechají zítra namotovat místo airbagu samostříl.

+2/−3
23.1.2018 19:08

M26a28r26t64i40n 52R83ů11ž23i58č34k11a 9714121318159

to základní opatření je: zlepšit autoškoly, zlepšit značení (dávat ta omezení na potřebná místa) a vidět policisty na silnice v autech, která jsou vidět pro všechny (ne tajné) ... oni si to rozmyslí

tolik frajírků, kteří to pálí 110 při zahlédnutí policajtů v koloně jedou najednou 85 a štípou pětku drát mezi půlkama ... a to ty policajty vůbec nezajímají (jinak by zastavili nesvítící auto, či řidiče s telefonem u ucha apod.), jen ten psychologický efekt

eliminací těchto nebezpečných řidičů se sníží následky a i příčiny nehod

+2/0
24.1.2018 6:14

M87i24r80o18s83l47a60v 68S88u44c16h60y 5160899530140

Strom do přírody patří, stejně jako kopce, zatáčky, déšť, sníh, mlha, ... Do přírody ale nepatří automobil. Dobrá, už ho vymysleli, je tu, a lidé ho rádi využívají. Jenže se musejí přizpůsobit přírodě. Na bezpečnou rychlou jízdu máme dálnice. Když někteří blbci nedokážou pochopit, že na okreskách se musí jet pomaleji, tak holt si zaslouží tu darwinovu cenu. Uklizení stromů z okolí cest snad udělá silnice bezpečnějšími, vezme ale řidičům zodpovědnost za své činy - budou o to troufalejší.

+2/0
24.1.2018 19:55

D52u49š55a46n 32M24a87t67o93u76š42e42k 7803390250585

stromy zároveń ale brání námrazám,sněhovým jazykům a poryvům větru....

+1/0
25.1.2018 11:31

A15n45t11o72n53í24n 30P80e22t64r58u49ž98á79l58e72k 6132873783574

Stromy nemůžou za to že rádoby řidiči jezdí jak hovada.Tím nemyslím užitečný skot.

+3/0
23.1.2018 16:35
Foto

T23o62m21á21š 80Z48e37m53á31n11e63k 2527434432175

To ne. Ale beztak jsou nebezpečné. Jsou úseky, kde stromy mohou plnit nějaký účel, ale také jsou silnice, u nichž, díky hustotě provozu, jsou stromy spíše větší riziko, ne by měly přínos. Proto je potřeba tyto aspekty zvážit a podle toho se zachovat.

0/−3
23.1.2018 18:14
Foto

P90ř69e71m91y86s90l 15Č47e51j64p 8258647168966

Všude ve světě jsou podél cest stromy, domy, svodidla, svítidla, lesy, stohy, skály, krávy ... a "no problema". Jen v Kocourkově s tím mají problém ... Asi to bude tím stylem ježdění.

+5/0
23.1.2018 20:16
Foto

T83o28m27á28š 14Z77e65m17á56n50e51k 2607764462775

To je argument typu "všichni jsou hlupáci, tak proč ne já?"

0/−4
23.1.2018 20:53
Foto

P57ř67e79m36y87s71l 80Č97e49j36p 8918977968146

Ne ...

+2/0
23.1.2018 20:57
Foto

J91i34ř23í 38L33i34b20e63r 6928430650652

Jsa řidič auta, dívám se na silnici a okolí. Chtěje se vrátit domů zdravý a celý, jedu tak, abych toto splnil. Nevím, co víc řešit.

+4/−1
23.1.2018 21:04
Foto

T70o91m29á29š 23Z90e80m44á96n30e33k 2277614412605

No a jiní to vědí.

0/−2
23.1.2018 21:07
Foto

J51i14ř11í 89L21i34b52e62r 6478640680472

Rád bych četl argument, který vyvrátí, nebo koriguje můj příspěvek. Děkuji.

+1/0
23.1.2018 21:16
Foto

T77o60m73á38š 46Z95e46m18á89n60e85k 2927364972925

Jiní vědí, jak bezpečnost zvýšit, tedy co je třeba řešit. Jistěže to nejsou jenom stromy. Ale také ne jen chování řidičů. Stejně jako Vy, se snažím jezdit bezpečně a ohleduplně, ale přiznejme si to, někdy jsme jen pasivní hráči. A co se týče bezpečnosti, ta má svá dost specifické zákonitosti. Pokud v ní chcete být dobrý, stačí pár jednoduchých pravidel, ale pokud chcete být lepší, je potřeba NEÚMĚRNĚ více opatření a násobně vyšší důslednost a spolupráce všech, kterých se to týká. Nestačí jenom jezdit bezpečně, ale snažit se o to, aby to dělali i ti druzí. Třeba jenom tím, že budeme diskutovat nad tím, zda by nebyly vhodné nějaké změny. Ale věcně a ne stylem, který na diskusích o stromech často vídám. Koneckonců se podívejte sám a musíte uznat, že odpůrci kácení používají zhusta argumentační klamy. Doporučuji příspěvek pana Drnce trochu níže.

+2/−1
23.1.2018 22:09
Foto

J25i54ř58í 36L37i45b94e60r 6368310810472

S příspěvkem pana Drnce se dá způli souhlasit a způli nesouhlasit. I jsem na to reagoval. Ale na téma bezpečnosti - kácet stromy mi přijde jako nesmysl. Jedu-li v aleji, musím podle toho řídit a se stromem se nepotkat. Na druhé straně - v zahraničí (západním) oceňuji, že předepsaná rychlost velmi zhusta koresponduje s rychlostí, jak se dá daným úsekem projet bezpečně. U nás mi toto chybí, rychlost je omezována zcela nesmyslně, a mnohdy se dá jet dvakrát rychleji, zcela bezpečně, než je předepsáno. Jak se pokusit o to, aby bezpečně jeli i druzí, toť otázka. Začíná autoškolou, a pokračuje tím, jak je daný řidič zodpovědný a inteligentní. Pokud se oba jevy sejdou v souladu, máme dobrého řidiče. Mám ale obavu, že u některých se toto nesetkává, a proto je občas jízda po našich (ale nejen těch) silnicích jednak adrenalinovým zážitkem, jednak zkouškou, nakolik odhadneme pro nás nepochopitelné jednání ostatních.

+3/−1
23.1.2018 23:28
Foto

T78o47m21á53š 21Z46e11m45á85n75e29k 2407554702715

Ještě jedna věc. To, co píšete je omezení příčin nehod. Ale druhá věc je omezení případných následků. I dobrý a slušný řidič ale může udělat chybu, jejíž následky se samozřejmě nárazem do pevné překážky zvětšují. Kolikrát se mi stalo, že jsem musel intenzivně brzdit kvůli někomu, kdo hloupě předjížděl a nemusela v jeho jednání být žádná agresivita, jenom obyčejná chyba. Zatím jsem měl štěstí. A ta samá věc se mi na stejném úseku stala vícekrát. Jsou prostě místa, která jsou nebezpečná a nevím proč by nebylo namístě jejich bezpečnost zvýšit. Jsem toho názoru, že nehoda většinu řidičů pěkně vyškolí, tak proč by měla být hned smrtelná? A co ti, kteří neřídí, ale jenom se vezou? Ti mají také zemřít kvůli chybě řidiče? Proti tomu snad nelze stavět žádný argument.

+2/0
23.1.2018 23:45
Foto

J63i93ř64í 96L16i72b22e98r 6788610490542

Co jste napsal, bych podepsal v plném rozsahu. R^

+2/0
23.1.2018 23:51

V16l38a65d60i60m80i90r 21Z32u34r81e57k 3714109155382

Nechapu tu posedlost mluvit o rychlosti. Rychlost je omezovana zcala nesmyslne? Vzdyt je to rychlost co zabiji. Porad to tu nekdo nema dobre spocitane.

0/0
24.1.2018 10:30
Foto

J64i68ř65í 71L44i80b53e96r 6348140250152

Proto všichni, kteří nasednou do letadla, jsou dle Vašeho konstatování automaticky mrtví. Hezký názor, ale mám obavu, že se nepotkává s realitou ;-D

+1/0
24.1.2018 12:28

V26l62a68d95i74m69i58r 76Z69u36r33e84k 3564959935642

Placate hlouposti. Pouzivate argument(?), ktery s tim nema nic spolecneho. Vy a i ostatni, kteri jsou posedli rychlosti (rychle rychleji nejrychleji) jste bohuzel trochu pozadu co se tyce automobilove kultury. Dam vam priklad ze Svedska, kterazto zeme je v popredi automobilove kultury. Svedsko melo 254 mrtvych na silnicich 2017. Kolik meli Cesi posedli rychlosti? Kolem 650? To se neda vysvetlit lepsimi auty nebo lepsimi silnicemi ve Svedsku.Rozdil neni tak velky a Svedi maji vice aut. Na dalnicich se jezdi 110, jen na novejsich dalnicich jsou useky, kde se jezdi 120. Kdyz ja jedu na D1, nestacim se divit, kam lide spechaji. Potom si vzpomenu, ze se D1 rika dalnice smrti. Nekdo vam muze spocitat, kolik minut si usporite jet Praha-Brno 130 (velka vetsina jede 150), nebo jet treba 110 ci 120. Bohuzel vam to jeste nedoslo.

0/0
24.1.2018 15:17
Foto

T68o25m31á40š 18Z83e28m94á98n71e65k 2117544682735

Nezabíjí rychlost. Zabíjí to, že někdo do něčeho narazí. Hlavní příčinou u nás bude nedodržení bezpečné vzdálenosti. O té rychlosti na dálnici je to taky velká polemika. Chcete-li jet bezpečně, 120-130 tachometrových je ta nejhorší varianta. Často dojíždíte kamiony, ale Vás zase často dojíždí ti, co jedou na limitu (skutečných 130 km/h), takže se často dostáváte do situací, kdy musíte dobrzďovat za kamionem, nebo tam někomu vjedete. Možná těch 100- 110 by snad šlo, ale stejně je takové cestování nepříjemné.

+1/0
24.1.2018 16:18

V10l82a28d39i92m29i63r 95Z55u65r93e95k 3484859675102

Mate to troch popletene. Ty male pomnicky a kvetiny v zatackach na polnich(?) silnicich rikaji neco jineho. Da se to vysvetlit tim, ze zase jeden cesky Schumacher jel rychleji do zatacky nez mel. A nemusi se to svadet na 'do neco narazil'. Spise jel prilis rychle. Kdyz potom do neceho narazi, tak to uz neni pricina havarky. Rychlost na dalnici? Jet bezpecne 120-130 je nejhorsi varianta? Jedte tedy presne 130. To ale prilis nepomuze, na D1 jedou (temer) vsichni 150. A ten, kdo se hned neodpravi do praveho pruhu, kdyz jede 130, meze pocitat s tim, ze zavodnik za nim, ktery jede rychleji, ho neomalene na to upozorni. Na coz nema pravo. Cestovani 110 je neprijemne?Jak to muzete vedet? Vzdyt vy jste 110 nikdy nejel? Hm. Delaji to tak miliony obcanu v Evrope. Jeste jednou musim podotknout, ze automobilova kultura v Cesku neni jeste na vysi ve srovnani se zapadni Evropou. Po sametove revoluci jste si nakoupili spoustu aut, ale jezdit spravne jste se nenaucili.

0/0
25.1.2018 11:43
Foto

J76i86ř89í 38L55i12b12e32r 6638510740292

Ale, ale... Vůbec nevíte, jak jezdím. Pokud jedu po dálnici, tak tak, abych nikoho nebrzdil, ani neblokoval. Mezi obcemi, či ve městě to samé. Že bych byl posedlý rychlostí - to bych musel jet si to vyzkoušet někam na uzavřený okruh, a nevidím k tomu důvod. V Německu, pokud nechcete být brzdou dopravy, se musíte rychlostí přizpůsobit ostatním. Prioritou je pro mne se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, a jet tak, aby posádka v autě mohla klidně usnout. A na nehodovosti na D1 se dost podepisuje její stav, v některých úsecích se prakticky nedá jet v pravém pruhu, aniž by Vám nevypadly vlastní zuby (dobře, trochu jsem to přehnal, ale podvozek auta pak zbytečně a neúměrně trpí). Osobně Vám vůbec neberu, že si můžete jezdit ve městě 30 km/h, mezi obcemi 50 km/h a na dálnici 80 km/h v pruhu s kamiony. Pokud tím nebudete zdržovat ostatní, tak spánembohem :-)

0/0
24.1.2018 16:54

V81l53a50d83i83m49i68r 54Z25u43r92e71k 3514109945552

Nejak jste zapomel co jste napsal - rychlost je omezovana zcela nesmyslne...mnohdy se da jet dvakrat rychleji, zcela bezpecne, nez je predepsano. Rad bych vedel, kterou predepsanou rychlost chcete jet dvakrat rychleji? Ach jo. Ridicu jako vy, kteri jsou dobri a chteji jezdit rychleji, jsou v Ceske Republice asi 2 miliony.Mozna vic. A cast jich skonci na hrbitove. Tohle nikam nevede. Statistiky mrtvych na silnicich to dokazuji.

0/0
25.1.2018 11:18
Foto

J35i24ř72í 85L76i64b81e21r 6368760820532

Naprosto klasický případ jsou značky omezující rychlost kvůli nějaké stavbě sousedící se silnicí (kvůli stavebním strojům). Stavba už dávno stojí, stavební stroje dávno pryč, a značky tam stojí a stojí... Zbytečně a nesmyslně.

0/0
25.1.2018 11:41

V77l19a44d76i91m43i79r 49Z60u35r27e47k 3414829355652

To je zcela jiste tak, ale to jsou ty vyjimky, vime. To nema s rychlosti a poctem mrtvych a snem jezdit jeste jeste rychleji nic spolecneho. To neni argument!

0/0
25.1.2018 11:53
Foto

J30i34ř58í 69L75i82b76e60r 6608800450732

Rychlost a počet mrtvých na silnicích nemá žádnou relevantní souvislost. Obě auta, které jedou proti sobě, můžou mít rychlost 50 km/hod. a čelní střet stejně může skončit fatálně. Jestli něco zabíjí, tak chyba řidiče, v malém množství třeba i technická závada a následná havárie. To se ale lidem, kteří jako mlýnek pořád do zblbnutí opakují, že rychlost zabíjí, těžko vysvětluje... :-(

0/0
25.1.2018 12:04

V26l50a77d48i70m73i83r 71Z45u69r40e66k 3974849825512

Rychlost a pocet mrtvych na silnicich nema zadnou relevantni souvislost? Tohle je tak hloupe prohlaseni, ze nema cenu dale diskutovat. Priste se musim vyvarovat zaplest se do debat s hlupaky.

0/0
25.1.2018 13:14
Foto

J60i51ř65í 41L78i85b51e54r 6118710520682

Jedno české přísloví říká: "Podle sebe soudím tebe". Vaši odpovědi se vůbec nedivím, a děkuji ;-D

0/0
25.1.2018 15:50

R58a79d75i10m 23P41o16l14á89š53e24k 9536823209989

Stromy kolem silnice mají svůj účel. Snižují hluk vozidel a zachytávají dopravou vzniklý prach i částečně exhalace. Zrušíme teď stromy kolem silnic a za 10 let nám nějaký nazelenalý bruselský úředník příkazem odhlasovaným EU parlamentem nařídí naopak kolem swilnic stromy vysázet.

Bohužel to vypadá, že aby se vyhovělo všem, tak by 15 - 30 metrů kolem silnice na obě strany muselo být úplně volno kvůli těm řidičům, co by se jinak mohli o ty stromy zabít. A dalších 20 - 50 metrů na každkou stranu být hustý lesw, který by kvalitně odfiltroval ono obtěžování hlukem, prachem a emisemi.

+3/0
23.1.2018 16:14

J66i91ř84í 65N78o72s19e47k 7966802975534

hlavně ta auta jsou nebezpečný...samy narážej do stromů a kolikrát i jiný daleko horší věci dělaj

+2/−1
23.1.2018 15:32

P23a15v28e93l 13Š55v49a30r48c21e80r 1140158842387

Přemýšlel jste, proč se na sjezdovkách obalují konstrukce sněžných děl molitanem? Poradím, jsou pro lyžaře nebezpečné, přestože tam jen stojí ;)

+2/−2
23.1.2018 15:39

J10i73ř37í 65N70o91s75e58k 7366502355434

na sjezdovce už jsem nebyl 35 let a je mi nějaká sjezdovka celkem volná;-)

+1/−1
23.1.2018 15:44

M49a16r77t11i16n 88R89ů43ž62i60č42k20a 9394571878719

a že je neodstraní :)

a nevykácí okolo les

bilboardy nevadí - tedy vadí, ale jsou v tom prachy, tak si to někdo prohlasuje ... o stromy se zajímá jen "pár ekoteroristů" a na ty je veřejnost naštvaná

nebezpečné stromy odstranit nebo okolo nich udělat svodidla - auto se vrátí hezky do protisměru a udělá větší paseku nebo udělá hezký kotrmelec

ona kdyby byla policie co k čemu a ty problémové úseky hlídala = byla tam vidět, ono by se dost těch frajírků neodvážilo dělat bordel

0/0
24.1.2018 6:09

D82a34n30i87e68l 85D86r67n91e87c 6731109816852

Z diskuse mi vychází následující:

1) Dobrému řidiči se nikdy nestane, že by proti němu vyjel nějaký blázen v protisměru, nebo že by na něj spadla větev.

2) Dobrý řidič nikdy neudělá chybu.

3) Rekonstrukce aleje, tedy vykácení stávajících stromů v těsné blízkosti silnice a výstavba nových, posunutých o pár metrů dál + výsadba keřů = zabetonování republiky.

4) Pokud řešíme kácení alejí, tak to znamená, že zároveň neřešíme špatně postavené příkopy, špatně postavené můstky přes příkopy, špatně umístěné sloupy a billboardy.

5) Náraz do dopravní značky je stejně nebezpečný jako náraz do stromu o průměru půl metru.

6) Snížení počtu úmrtí na silnici o 15 % je k ničemu, protože nám pořád zůstane 85 % obětí.

7) Podstatné je co největší zpomalení dopravy, když pojedou všichni všude padesátkou nebo pomaleji, tak se téměř nikdo nezabije. Že pak cesta potrvá násobně dlouho, je detail.

8) Strom je živý organismus a neměli bychom ho zabíjet. Zároveň bychom měli používat více přírodních materiálů, třeba dřevo místo plastů.

9) Kvalitní řešení není nejlevnější řešení, a proto bychom ho měli rovnou zavrhnout.

+5/−3
23.1.2018 15:32
Foto

T50o41m33á63š 68Z55e92m74á55n51e46k 2697234702535

= odpůrci kácení jsou demagogové.

0/−2
23.1.2018 15:54
Foto

T91o66m47á47š 32Z83e76m49á36n36e54k 2457294292135

Většina jejich argumentů je typu ad absurdum. Kdyby pár. Ale tohle je opravdu výkvět argumentačních faulů. Možná je to nějaká specifická kategorie lidí, každopádně je to zajímavý fenomén, kde by bylo zajímavé odhalit jeho příčiny.

+1/0
23.1.2018 18:44

J44i64ř18í 65M22a32t52u98š 6755241267235

Co to je "typ ad absurdum"? Víte, co znamená latinská předložka "ad", když už ji používáte?

0/0
23.1.2018 23:10
Foto

T41o58m87á43š 37Z37e86m31á86n48e13k 2367354732565

Předložka ad se pojí se čtvrtým pádem. Jednoduše přeloženo to znamená absurdní. Pravda opomněl jsem uvozovky. Též bych si dovolil Váš příspěvek zařadit do kategorie "úhybný manévr". Věcnou argumentaci u Vás pohledat.

+1/0
23.1.2018 23:26
Foto

J63i44ř18í 71L47i37b94e35r 6148830690682

Kromě bodů 1., 2., 6. a 7. s Vámi zcela souhlasím. R^

0/0
23.1.2018 21:15

J70i35ř59í 94N92o12s41e19k 7676412265104

neříká se tomu přirozený výběr?

0/−2
23.1.2018 15:27

T52a40d18e14a32s 88P31i52s26t91a 6179942381607

Neříká se tomu tragická nehoda chlapečku? Trocha pokory by neškodila.

+2/0
23.1.2018 15:28

J36i67ř96í 12N47o28s12e43k 7146172565364

děkuji už dlouho mě tak hezky nikdo neoslovil ;-)

+1/−1
23.1.2018 15:30

P24a25v34e91l 41Š32v45a62r10c16e30r 1480608742317

Církve v minulosti neuznávali lékařství, tehdy tam byl také přirozený výběr.

+2/−1
23.1.2018 15:34

J93i33ř90í 26N21o46s75e98k 7176122655364

to máte pravdu...náboženství je krystalická lidská blbost....zrovna jako nebezpečná jízda na silnici....zpracujte si na tu blbost projekt

+2/−2
23.1.2018 15:46

P21a64v17e24l 45Š12v74a64r78c12e64r 1110368822687

Nejde o náboženství ale o lékařství a vaši blbost

0/0
23.1.2018 15:54

J33i18ř98í 60N35o50s50e45k 7946722935204

děkuji za příjemnou diskuzi....nenapsal jste náhodou, že církve neuznávaly lékařství....?....bez komentářeRv

+1/0
23.1.2018 16:09

P63a94v64e24l 68Š69v66a50r93c25e23r 1400298312657

Pointu hledejte v tom, že lékařství brání přirozenému přírodnímu výběru. Který vy, stejně jako církve v minulosti hájily.

+1/0
23.1.2018 16:59

M66a50r46t10i92n 81R52ů23ž92i89č42k73a 9804171118519

církev asi těžko hájila přirozený výběr ... ta jen zakazovala zásahy, které má Bůh :)

0/0
24.1.2018 6:18

V59i41l88é74m 61N88o18v91á91k 3864185526346

Já být na místě expertů tak bych zakázal růže, protože mají trní a v každém případu i kamna, protože pálí a znečišťují ovzduší.

+3/−2
23.1.2018 14:42

Najdete na iDNES.cz