Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik tvoří asi jen tři procenta celkového počtu všech dopravních kolizí. Besip by uvítal intenzivnější diskuzi o plošném kácení stromů u silnic po vzoru Rakouska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a86n 52B44u41c21h98a60r 9749831452886

Holt je potreba jezdit po silnici, no...

0/0
26.1.2018 15:33

Z40d82e68n29ě51k 97P94e36r46u22t98k95a 4486135290816

Diskutující se tu rozohňují nad článkem. Ten v podstatě říká, že stromy prokazatelně zhoršují následky dopravních nehod a stálo by za přijmout něktrá opatření, jež by je pomohly zmírnit. Předpokládám si tito nepochybně výborní řidiči nechají zítra namotovat místo airbagu samostříl.

+2/−3
23.1.2018 19:08

M33a87r73t38i80n 27R85ů30ž60i95č62k16a 9314511858899

to základní opatření je: zlepšit autoškoly, zlepšit značení (dávat ta omezení na potřebná místa) a vidět policisty na silnice v autech, která jsou vidět pro všechny (ne tajné) ... oni si to rozmyslí

tolik frajírků, kteří to pálí 110 při zahlédnutí policajtů v koloně jedou najednou 85 a štípou pětku drát mezi půlkama ... a to ty policajty vůbec nezajímají (jinak by zastavili nesvítící auto, či řidiče s telefonem u ucha apod.), jen ten psychologický efekt

eliminací těchto nebezpečných řidičů se sníží následky a i příčiny nehod

+2/0
24.1.2018 6:14

M42i60r83o10s20l64a84v 33S51u73c94h36y 5870569940370

Strom do přírody patří, stejně jako kopce, zatáčky, déšť, sníh, mlha, ... Do přírody ale nepatří automobil. Dobrá, už ho vymysleli, je tu, a lidé ho rádi využívají. Jenže se musejí přizpůsobit přírodě. Na bezpečnou rychlou jízdu máme dálnice. Když někteří blbci nedokážou pochopit, že na okreskách se musí jet pomaleji, tak holt si zaslouží tu darwinovu cenu. Uklizení stromů z okolí cest snad udělá silnice bezpečnějšími, vezme ale řidičům zodpovědnost za své činy - budou o to troufalejší.

+2/0
24.1.2018 19:55

D90u26š37a85n 19M17a17t22o96u47š67e54k 7443870140945

stromy zároveń ale brání námrazám,sněhovým jazykům a poryvům větru....

+1/0
25.1.2018 11:31

A36n18t62o87n28í28n 71P68e12t50r85u17ž31á58l42e14k 6112343253154

Stromy nemůžou za to že rádoby řidiči jezdí jak hovada.Tím nemyslím užitečný skot.

+3/0
23.1.2018 16:35
Foto

T23o98m79á34š 53Z71e13m71á95n39e87k 2627694982985

To ne. Ale beztak jsou nebezpečné. Jsou úseky, kde stromy mohou plnit nějaký účel, ale také jsou silnice, u nichž, díky hustotě provozu, jsou stromy spíše větší riziko, ne by měly přínos. Proto je potřeba tyto aspekty zvážit a podle toho se zachovat.

0/−3
23.1.2018 18:14
Foto

P78ř92e17m19y71s53l 67Č82e68j31p 8988897478146

Všude ve světě jsou podél cest stromy, domy, svodidla, svítidla, lesy, stohy, skály, krávy ... a "no problema". Jen v Kocourkově s tím mají problém ... Asi to bude tím stylem ježdění.

+5/0
23.1.2018 20:16
Foto

T63o53m20á72š 97Z80e37m37á38n43e56k 2257104722715

To je argument typu "všichni jsou hlupáci, tak proč ne já?"

0/−4
23.1.2018 20:53
Foto

P61ř32e47m32y59s63l 20Č92e25j52p 8608547258216

Ne ...

+2/0
23.1.2018 20:57
Foto

J13i53ř80í 64L66i41b85e77r 6898700280712

Jsa řidič auta, dívám se na silnici a okolí. Chtěje se vrátit domů zdravý a celý, jedu tak, abych toto splnil. Nevím, co víc řešit.

+4/−1
23.1.2018 21:04
Foto

T51o64m73á61š 55Z53e94m20á16n97e61k 2677874502535

No a jiní to vědí.

0/−2
23.1.2018 21:07
Foto

J60i94ř29í 46L35i21b26e34r 6888750590422

Rád bych četl argument, který vyvrátí, nebo koriguje můj příspěvek. Děkuji.

+1/0
23.1.2018 21:16
Foto

T40o85m83á42š 75Z13e87m22á55n29e62k 2957174592145

Jiní vědí, jak bezpečnost zvýšit, tedy co je třeba řešit. Jistěže to nejsou jenom stromy. Ale také ne jen chování řidičů. Stejně jako Vy, se snažím jezdit bezpečně a ohleduplně, ale přiznejme si to, někdy jsme jen pasivní hráči. A co se týče bezpečnosti, ta má svá dost specifické zákonitosti. Pokud v ní chcete být dobrý, stačí pár jednoduchých pravidel, ale pokud chcete být lepší, je potřeba NEÚMĚRNĚ více opatření a násobně vyšší důslednost a spolupráce všech, kterých se to týká. Nestačí jenom jezdit bezpečně, ale snažit se o to, aby to dělali i ti druzí. Třeba jenom tím, že budeme diskutovat nad tím, zda by nebyly vhodné nějaké změny. Ale věcně a ne stylem, který na diskusích o stromech často vídám. Koneckonců se podívejte sám a musíte uznat, že odpůrci kácení používají zhusta argumentační klamy. Doporučuji příspěvek pana Drnce trochu níže.

+2/−1
23.1.2018 22:09
Foto

J14i15ř91í 22L76i25b87e34r 6828690330912

S příspěvkem pana Drnce se dá způli souhlasit a způli nesouhlasit. I jsem na to reagoval. Ale na téma bezpečnosti - kácet stromy mi přijde jako nesmysl. Jedu-li v aleji, musím podle toho řídit a se stromem se nepotkat. Na druhé straně - v zahraničí (západním) oceňuji, že předepsaná rychlost velmi zhusta koresponduje s rychlostí, jak se dá daným úsekem projet bezpečně. U nás mi toto chybí, rychlost je omezována zcela nesmyslně, a mnohdy se dá jet dvakrát rychleji, zcela bezpečně, než je předepsáno. Jak se pokusit o to, aby bezpečně jeli i druzí, toť otázka. Začíná autoškolou, a pokračuje tím, jak je daný řidič zodpovědný a inteligentní. Pokud se oba jevy sejdou v souladu, máme dobrého řidiče. Mám ale obavu, že u některých se toto nesetkává, a proto je občas jízda po našich (ale nejen těch) silnicích jednak adrenalinovým zážitkem, jednak zkouškou, nakolik odhadneme pro nás nepochopitelné jednání ostatních.

+3/−1
23.1.2018 23:28
Foto

T59o34m39á83š 85Z95e21m63á34n32e64k 2847644982385

Ještě jedna věc. To, co píšete je omezení příčin nehod. Ale druhá věc je omezení případných následků. I dobrý a slušný řidič ale může udělat chybu, jejíž následky se samozřejmě nárazem do pevné překážky zvětšují. Kolikrát se mi stalo, že jsem musel intenzivně brzdit kvůli někomu, kdo hloupě předjížděl a nemusela v jeho jednání být žádná agresivita, jenom obyčejná chyba. Zatím jsem měl štěstí. A ta samá věc se mi na stejném úseku stala vícekrát. Jsou prostě místa, která jsou nebezpečná a nevím proč by nebylo namístě jejich bezpečnost zvýšit. Jsem toho názoru, že nehoda většinu řidičů pěkně vyškolí, tak proč by měla být hned smrtelná? A co ti, kteří neřídí, ale jenom se vezou? Ti mají také zemřít kvůli chybě řidiče? Proti tomu snad nelze stavět žádný argument.

+2/0
23.1.2018 23:45
Foto

J97i40ř42í 32L39i75b17e21r 6298960620822

Co jste napsal, bych podepsal v plném rozsahu. R^

+2/0
23.1.2018 23:51

V26l52a60d10i72m51i21r 38Z86u25r45e75k 3104949945792

Nechapu tu posedlost mluvit o rychlosti. Rychlost je omezovana zcala nesmyslne? Vzdyt je to rychlost co zabiji. Porad to tu nekdo nema dobre spocitane.

0/0
24.1.2018 10:30
Foto

J80i49ř16í 57L77i86b89e93r 6508460930262

Proto všichni, kteří nasednou do letadla, jsou dle Vašeho konstatování automaticky mrtví. Hezký názor, ale mám obavu, že se nepotkává s realitou ;-D

+1/0
24.1.2018 12:28

V51l23a20d85i32m22i93r 21Z72u31r91e42k 3524709515812

Placate hlouposti. Pouzivate argument(?), ktery s tim nema nic spolecneho. Vy a i ostatni, kteri jsou posedli rychlosti (rychle rychleji nejrychleji) jste bohuzel trochu pozadu co se tyce automobilove kultury. Dam vam priklad ze Svedska, kterazto zeme je v popredi automobilove kultury. Svedsko melo 254 mrtvych na silnicich 2017. Kolik meli Cesi posedli rychlosti? Kolem 650? To se neda vysvetlit lepsimi auty nebo lepsimi silnicemi ve Svedsku.Rozdil neni tak velky a Svedi maji vice aut. Na dalnicich se jezdi 110, jen na novejsich dalnicich jsou useky, kde se jezdi 120. Kdyz ja jedu na D1, nestacim se divit, kam lide spechaji. Potom si vzpomenu, ze se D1 rika dalnice smrti. Nekdo vam muze spocitat, kolik minut si usporite jet Praha-Brno 130 (velka vetsina jede 150), nebo jet treba 110 ci 120. Bohuzel vam to jeste nedoslo.

0/0
24.1.2018 15:17
Foto

T94o65m31á43š 79Z37e39m78á90n15e15k 2397624662595

Nezabíjí rychlost. Zabíjí to, že někdo do něčeho narazí. Hlavní příčinou u nás bude nedodržení bezpečné vzdálenosti. O té rychlosti na dálnici je to taky velká polemika. Chcete-li jet bezpečně, 120-130 tachometrových je ta nejhorší varianta. Často dojíždíte kamiony, ale Vás zase často dojíždí ti, co jedou na limitu (skutečných 130 km/h), takže se často dostáváte do situací, kdy musíte dobrzďovat za kamionem, nebo tam někomu vjedete. Možná těch 100- 110 by snad šlo, ale stejně je takové cestování nepříjemné.

+1/0
24.1.2018 16:18

V35l57a93d85i72m15i58r 52Z86u11r83e16k 3584579725142

Mate to troch popletene. Ty male pomnicky a kvetiny v zatackach na polnich(?) silnicich rikaji neco jineho. Da se to vysvetlit tim, ze zase jeden cesky Schumacher jel rychleji do zatacky nez mel. A nemusi se to svadet na 'do neco narazil'. Spise jel prilis rychle. Kdyz potom do neceho narazi, tak to uz neni pricina havarky. Rychlost na dalnici? Jet bezpecne 120-130 je nejhorsi varianta? Jedte tedy presne 130. To ale prilis nepomuze, na D1 jedou (temer) vsichni 150. A ten, kdo se hned neodpravi do praveho pruhu, kdyz jede 130, meze pocitat s tim, ze zavodnik za nim, ktery jede rychleji, ho neomalene na to upozorni. Na coz nema pravo. Cestovani 110 je neprijemne?Jak to muzete vedet? Vzdyt vy jste 110 nikdy nejel? Hm. Delaji to tak miliony obcanu v Evrope. Jeste jednou musim podotknout, ze automobilova kultura v Cesku neni jeste na vysi ve srovnani se zapadni Evropou. Po sametove revoluci jste si nakoupili spoustu aut, ale jezdit spravne jste se nenaucili.

0/0
25.1.2018 11:43
Foto

J16i44ř17í 97L83i24b60e45r 6248820400942

Ale, ale... Vůbec nevíte, jak jezdím. Pokud jedu po dálnici, tak tak, abych nikoho nebrzdil, ani neblokoval. Mezi obcemi, či ve městě to samé. Že bych byl posedlý rychlostí - to bych musel jet si to vyzkoušet někam na uzavřený okruh, a nevidím k tomu důvod. V Německu, pokud nechcete být brzdou dopravy, se musíte rychlostí přizpůsobit ostatním. Prioritou je pro mne se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, a jet tak, aby posádka v autě mohla klidně usnout. A na nehodovosti na D1 se dost podepisuje její stav, v některých úsecích se prakticky nedá jet v pravém pruhu, aniž by Vám nevypadly vlastní zuby (dobře, trochu jsem to přehnal, ale podvozek auta pak zbytečně a neúměrně trpí). Osobně Vám vůbec neberu, že si můžete jezdit ve městě 30 km/h, mezi obcemi 50 km/h a na dálnici 80 km/h v pruhu s kamiony. Pokud tím nebudete zdržovat ostatní, tak spánembohem :-)

0/0
24.1.2018 16:54

V27l17a64d58i15m71i65r 84Z58u83r77e76k 3454229445422

Nejak jste zapomel co jste napsal - rychlost je omezovana zcela nesmyslne...mnohdy se da jet dvakrat rychleji, zcela bezpecne, nez je predepsano. Rad bych vedel, kterou predepsanou rychlost chcete jet dvakrat rychleji? Ach jo. Ridicu jako vy, kteri jsou dobri a chteji jezdit rychleji, jsou v Ceske Republice asi 2 miliony.Mozna vic. A cast jich skonci na hrbitove. Tohle nikam nevede. Statistiky mrtvych na silnicich to dokazuji.

0/0
25.1.2018 11:18
Foto

J95i30ř79í 31L27i10b97e93r 6548670740212

Naprosto klasický případ jsou značky omezující rychlost kvůli nějaké stavbě sousedící se silnicí (kvůli stavebním strojům). Stavba už dávno stojí, stavební stroje dávno pryč, a značky tam stojí a stojí... Zbytečně a nesmyslně.

0/0
25.1.2018 11:41

V96l58a70d89i73m63i35r 79Z45u34r11e86k 3914869555322

To je zcela jiste tak, ale to jsou ty vyjimky, vime. To nema s rychlosti a poctem mrtvych a snem jezdit jeste jeste rychleji nic spolecneho. To neni argument!

0/0
25.1.2018 11:53
Foto

J66i39ř62í 71L79i27b48e93r 6128180770262

Rychlost a počet mrtvých na silnicích nemá žádnou relevantní souvislost. Obě auta, které jedou proti sobě, můžou mít rychlost 50 km/hod. a čelní střet stejně může skončit fatálně. Jestli něco zabíjí, tak chyba řidiče, v malém množství třeba i technická závada a následná havárie. To se ale lidem, kteří jako mlýnek pořád do zblbnutí opakují, že rychlost zabíjí, těžko vysvětluje... :-(

0/0
25.1.2018 12:04

V19l70a13d46i95m54i87r 98Z22u87r12e80k 3864639955702

Rychlost a pocet mrtvych na silnicich nema zadnou relevantni souvislost? Tohle je tak hloupe prohlaseni, ze nema cenu dale diskutovat. Priste se musim vyvarovat zaplest se do debat s hlupaky.

0/0
25.1.2018 13:14
Foto

J28i92ř39í 39L54i75b36e25r 6158130400782

Jedno české přísloví říká: "Podle sebe soudím tebe". Vaši odpovědi se vůbec nedivím, a děkuji ;-D

0/0
25.1.2018 15:50

R19a76d86i65m 85P18o69l73á31š63e90k 9476983559199

Stromy kolem silnice mají svůj účel. Snižují hluk vozidel a zachytávají dopravou vzniklý prach i částečně exhalace. Zrušíme teď stromy kolem silnic a za 10 let nám nějaký nazelenalý bruselský úředník příkazem odhlasovaným EU parlamentem nařídí naopak kolem swilnic stromy vysázet.

Bohužel to vypadá, že aby se vyhovělo všem, tak by 15 - 30 metrů kolem silnice na obě strany muselo být úplně volno kvůli těm řidičům, co by se jinak mohli o ty stromy zabít. A dalších 20 - 50 metrů na každkou stranu být hustý lesw, který by kvalitně odfiltroval ono obtěžování hlukem, prachem a emisemi.

+3/0
23.1.2018 16:14

J78i36ř80í 84N25o30s76e74k 7196782475714

hlavně ta auta jsou nebezpečný...samy narážej do stromů a kolikrát i jiný daleko horší věci dělaj

+2/−1
23.1.2018 15:32

P43a43v86e41l 92Š23v19a88r45c10e46r 1940778922327

Přemýšlel jste, proč se na sjezdovkách obalují konstrukce sněžných děl molitanem? Poradím, jsou pro lyžaře nebezpečné, přestože tam jen stojí ;)

+2/−2
23.1.2018 15:39

J49i64ř11í 91N40o98s65e57k 7876342285244

na sjezdovce už jsem nebyl 35 let a je mi nějaká sjezdovka celkem volná;-)

+1/−1
23.1.2018 15:44

M57a42r11t76i85n 48R46ů36ž40i43č32k97a 9334881658729

a že je neodstraní :)

a nevykácí okolo les

bilboardy nevadí - tedy vadí, ale jsou v tom prachy, tak si to někdo prohlasuje ... o stromy se zajímá jen "pár ekoteroristů" a na ty je veřejnost naštvaná

nebezpečné stromy odstranit nebo okolo nich udělat svodidla - auto se vrátí hezky do protisměru a udělá větší paseku nebo udělá hezký kotrmelec

ona kdyby byla policie co k čemu a ty problémové úseky hlídala = byla tam vidět, ono by se dost těch frajírků neodvážilo dělat bordel

0/0
24.1.2018 6:09

D77a89n84i16e31l 97D37r20n17e86c 6161729766852

Z diskuse mi vychází následující:

1) Dobrému řidiči se nikdy nestane, že by proti němu vyjel nějaký blázen v protisměru, nebo že by na něj spadla větev.

2) Dobrý řidič nikdy neudělá chybu.

3) Rekonstrukce aleje, tedy vykácení stávajících stromů v těsné blízkosti silnice a výstavba nových, posunutých o pár metrů dál + výsadba keřů = zabetonování republiky.

4) Pokud řešíme kácení alejí, tak to znamená, že zároveň neřešíme špatně postavené příkopy, špatně postavené můstky přes příkopy, špatně umístěné sloupy a billboardy.

5) Náraz do dopravní značky je stejně nebezpečný jako náraz do stromu o průměru půl metru.

6) Snížení počtu úmrtí na silnici o 15 % je k ničemu, protože nám pořád zůstane 85 % obětí.

7) Podstatné je co největší zpomalení dopravy, když pojedou všichni všude padesátkou nebo pomaleji, tak se téměř nikdo nezabije. Že pak cesta potrvá násobně dlouho, je detail.

8) Strom je živý organismus a neměli bychom ho zabíjet. Zároveň bychom měli používat více přírodních materiálů, třeba dřevo místo plastů.

9) Kvalitní řešení není nejlevnější řešení, a proto bychom ho měli rovnou zavrhnout.

+5/−3
23.1.2018 15:32
Foto

T98o17m73á97š 60Z56e43m32á59n56e41k 2667914152425

= odpůrci kácení jsou demagogové.

0/−2
23.1.2018 15:54
Foto

T13o67m50á42š 92Z78e96m48á21n92e59k 2147904682985

Většina jejich argumentů je typu ad absurdum. Kdyby pár. Ale tohle je opravdu výkvět argumentačních faulů. Možná je to nějaká specifická kategorie lidí, každopádně je to zajímavý fenomén, kde by bylo zajímavé odhalit jeho příčiny.

+1/0
23.1.2018 18:44

J41i73ř59í 53M44a25t33u35š 6385181387555

Co to je "typ ad absurdum"? Víte, co znamená latinská předložka "ad", když už ji používáte?

0/0
23.1.2018 23:10
Foto

T39o38m74á64š 16Z32e77m13á28n65e39k 2827164112685

Předložka ad se pojí se čtvrtým pádem. Jednoduše přeloženo to znamená absurdní. Pravda opomněl jsem uvozovky. Též bych si dovolil Váš příspěvek zařadit do kategorie "úhybný manévr". Věcnou argumentaci u Vás pohledat.

+1/0
23.1.2018 23:26
Foto

J61i15ř11í 52L52i62b60e25r 6668160470692

Kromě bodů 1., 2., 6. a 7. s Vámi zcela souhlasím. R^

0/0
23.1.2018 21:15

J26i79ř41í 22N33o63s33e67k 7196462375524

neříká se tomu přirozený výběr?

0/−2
23.1.2018 15:27

T80a22d64e79a74s 43P75i47s42t56a 6709302371657

Neříká se tomu tragická nehoda chlapečku? Trocha pokory by neškodila.

+2/0
23.1.2018 15:28

J85i91ř78í 23N17o58s68e61k 7606332855534

děkuji už dlouho mě tak hezky nikdo neoslovil ;-)

+1/−1
23.1.2018 15:30

P15a29v81e43l 58Š25v76a57r70c39e96r 1790498322397

Církve v minulosti neuznávali lékařství, tehdy tam byl také přirozený výběr.

+2/−1
23.1.2018 15:34

J98i37ř69í 19N21o84s67e77k 7416882955384

to máte pravdu...náboženství je krystalická lidská blbost....zrovna jako nebezpečná jízda na silnici....zpracujte si na tu blbost projekt

+2/−2
23.1.2018 15:46

P78a83v29e61l 41Š92v31a37r56c64e98r 1960548522787

Nejde o náboženství ale o lékařství a vaši blbost

0/0
23.1.2018 15:54

J94i55ř93í 97N72o83s28e68k 7346892245744

děkuji za příjemnou diskuzi....nenapsal jste náhodou, že církve neuznávaly lékařství....?....bez komentářeRv

+1/0
23.1.2018 16:09

P68a47v51e50l 53Š62v86a97r73c51e77r 1650858272947

Pointu hledejte v tom, že lékařství brání přirozenému přírodnímu výběru. Který vy, stejně jako církve v minulosti hájily.

+1/0
23.1.2018 16:59

M82a44r37t72i63n 68R15ů72ž31i47č89k32a 9534591258939

církev asi těžko hájila přirozený výběr ... ta jen zakazovala zásahy, které má Bůh :)

0/0
24.1.2018 6:18

V70i27l28é62m 89N15o24v54á43k 3674535156536

Já být na místě expertů tak bych zakázal růže, protože mají trní a v každém případu i kamna, protože pálí a znečišťují ovzduší.

+3/−2
23.1.2018 14:42





Najdete na iDNES.cz