Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie má svědky tragédie u Horoměřic, autobus před srážkou troubil

Středočeským policistům se již přihlásili svědci tragické páteční nehody autobusu nedaleko Horoměřic u Prahy. Doufají, že jejich postřehy pomohou objasnit příčinu neštěstí, při kterém zemřeli tři lidé. Před srážkou se Škodou Superb, kterou řídila mladá žena, autobus podle všeho troubil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i68c16h20a85l 46G74o58r40a67n 2962363614742

Jisté je dle výpovědí ,že řidič busu troubil a zřejmě chtěl řidičku Superbu upozornit aby nedošlo k nárazu ,ale dle tv u toho svědek byl tak určitě se zjistí proč a jak se to stalo .

0/0
17.1.2018 19:25

J68a19n 14D35o18s86t42a95l 4288735

Tak snad nenajdou na mobilu ridicky rozepsanou sms. Mrzelo by me to kvuli vsem ucastnikum nehody.

0/0
15.1.2018 22:07

P20a91v80o18l 42K66r41u34p59k17a 9693331708715

Na cestách je plno vodičov, ktorým nijaké pravidlá nič nehovoria. A obyčajne to platí aj v ich bežnom živote mimo ciest. Ďalšou skupinou sú vodiči, ktorí psychologicky objektívne nie sú schopní riadiť motorové vozidlo. Tak, ako nemôže každý dostať pilotný preukaz, nemal by každý dostať vodičák, lebo objektívne isté percento ľudí nemá na to, aby bezpečne riadili motorové vozidlo. No a určite existuje aj skupina vodičov, ktorí majú obe zmienené charakteristiky. A tiež skupina vodičov, zatiaľ najväčšia, ktorí dodržiavajú pravidlá a sú skutočnými vodičmi.

+2/0
15.1.2018 15:08

S27t53a18n90i77s55l75a50v 22S82r81b78a 4285454248294

ty jo, to je soudů. přitom drtivá většina diskutujících neviděla nic než pár fotek. co když superb předjižděl autobus, který nechtěl zpomalit a také chtěl předjíždět, třeba cyklistu? co když se lekl řidič autobusu a poslal superb mimo vozovku? co když nějaká zdravotní příhoda postihla jednoho z řidičů? tolik možností, ale protože nejlacinější je vidět černobíle, tak bude svět černobílý.

0/−2
15.1.2018 13:27

K13a89r50e42l 98L92a64n65g26r 2732357720758

A proto maji oba rozdrbnuty predek nalevo? Uz to nepijte ani redene.

+3/0
15.1.2018 14:15

T54o14m45á47š 42Ž17i63t77n50ý 6271710971681

no právě bus zleva moc rozdrblej neni... (pokud to jde poznat po tom jak ho "vytunil" ten strom.

Ale nárazník vlevo zbyl...

0/0
15.1.2018 17:03

T79o97m36á62š 47Ž94i19t40n13ý 6781820381711

Sorry, kecám blbosti. Teď koukám že on je v levým pangejtu... Takže levej bok má fakt zbořenej... ;-).

0/0
15.1.2018 17:10

A33l87e52x 74S14l30a12v74í67č77e46k 8407851379598

souhlasim, ale i do takovych prispevku jako vas je nutne zahrnout elementarni logiku

0/0
15.1.2018 15:42

S50i62l72v77e43s40t22r 65K39a62d35e39ř62á44b50e34k 8620193695820

Zajímavý, byť poněkud lidový, je článek o historii výsadby stromů kolem silnic zde: https://www.lidovky.cz/ovocne-aleje-mely-nasytit-vojaky-d47-/zpravy-domov.aspx?c=A090225_083128_ln_domov_ter - anebo zde: http://arnika.org/historie-aleji

Stručně: od dob Karla IV. porosty popíleny, aby se tam nemohli schovávat loupežníci (to zčásti přetrvalo v kritických místech až do baroka, byť renesance i baroko přinesly zároveň módu okrasných alejí). Za Marie Terezie bylo naopak přípisem z roku 1752 nařízeno kolem císařských silnic sázet aleje z důvodů hospodářských, estetických, orientačních a bezpečnostních: lípy, moruše, jeřáby, jasany, ořešáky a okrasné stromy. O století později bylo nařízeno sázet ovocné stromy u zřizovaných vedlejších silnic.

+1/0
15.1.2018 12:52

D74a35v75i22d 51T94o93m 3224304888312

Snad tu jednou bude zákon stejný jako v Německu, kdy čumilové můžou jít do basy nebo dostanou pokutu. A další havěť co tu rozebírá ze židle jak a co by. Je mi z některých blujno!

0/−2
15.1.2018 12:31

S60i67l59v88e50s16t14r 93K41a21d32e23ř21á78b89e48k 8390263525830

Často bývá naopak problém s tím, že když se někde stane zločin nebo nehoda, tak "nikdo nic neviděl", i když třeba v tu dobu musel jít nebo jet kolem. Nezajímal se, nepomohl, nezdokumentoval a svědčit nepůjde, aby neměl problémy.

+2/0
15.1.2018 12:53

I31v25a 53K83r25i85š59t35o47f 9458100450490

Mně je zase blujno z těch soudruhů, co by pořád něco zakazovali.

0/0
16.1.2018 6:00

K41a74r71e13l 54L98a28n57g25r 2382717520218

Vsem kterym vadi stromy u silnice doporucuji navstivit Irskou republiku. Tam jsou stromy i u dalnice. A dokonce jsou tam u silnic i metr silne kamenne zdi. Ale nejak tam nejsou ti rozmydleni o dane objekty. Vse je o omezenosti casti ridicu co si mysli, ze na okresce muzou jet jak je napadne.

+2/0
15.1.2018 12:12

T64o43m61á56š 63Ž94i76t15n10ý 6441230741731

Zeď je ok. o tu se nezabiješ. Auto sjede po ní.

+1/−1
15.1.2018 12:15

S64i55l77v55e94s20t86r 73K78a14d27e45ř83á26b34e35k 8150863805400

Pokud ta zeď nikde u silnice nezačíná.

+1/0
15.1.2018 12:17

K13a31r26e73l 90L81a15n67g43r 2412397580378

Tak nevim co by Vam na to rekl Senna....

+2/0
15.1.2018 12:22

T80o44m71á79š 68Ž42i61t65n47ý 6841380441211

no tak... bavíme s o rychlostech při dopravě na silnici. Ne o závodě F1.

btw. Sennu nezabil náraz do zdi, ale jeho vlastní urvané kolo. To se ti v osobáku taky nestane.

+2/0
15.1.2018 17:04
Foto

T79o77m52á78š 93Z56e41m43á70n42e39k 2147644232155

Nedávno jsem viděl, jak auto najelo do zdi, která byla okolo domu. Zbouralo jí asi 10 metrů, auto na maděru, ale řidič prý vyvázl téměř nezraněn. V tu chvíli to byla ideální překážka a energie nárazu se spotřebovala na její destrukci.

0/0
15.1.2018 23:08

I28v39a 46K73r67i17š13t81o61f 9558450540290

Já taky nedávno viděla holku, co nedojela k Tescu.

0/0
16.1.2018 6:02

P74e64t46r 86H39o79r11a 2368242644465

A jak změníte onu omezenost části řidičů ? Není lepší, alespoň nějaká, i když nedokonalá opatření než žádná ?

+1/0
15.1.2018 12:27

S81i26l93v20e11s42t75r 14K28a56d46e18ř47á64b75e14k 8750943905320

Pokud by se začalo dodržování elementárních pravidel důsledně vyžadovat, vznikl by tím i tlak na to, aby dopravní předpisy i dopravní značení byly rozumné a realistické. Jenže to by poslanci (a policajti) nesměli být první ze všech dobytků na silnicích.

+1/0
15.1.2018 12:56

P58e12t22r 68J15a95n51s73a 8848214774145

Tady se ukázalo, že je lepší brzdit než troubit.....;-O

0/−3
15.1.2018 11:19

S73i10l91v51e23s92t79r 28K79a41d36e72ř37á56b97e32k 8620743355400

Lepší je samozřejmě obojí. V 90 % kritických situací může zatroubení nehodu odvrátit, ale vždy je zároveň třeba, aby všichni ohrožení účastníci dostali pod kontrolu i směr a rychlost jízdy. Ostatně i náhlé prudké brzdění může někdy víc škody způsobit než odvrátit, řidič nesmí být zase moc lekavý plašan, který dupne na brzdu pokaždé, když se v poli vedle silnice pohne zajíc.

+1/0
15.1.2018 11:27

I32v41a 87K79r14i34š14t15o90f 9118290160770

Moc velká škoda, že jste neseděl na místě řidiče. Jistě byste se vznesl, zamával křídly a odlétl.

+2/0
15.1.2018 12:02

P42e43t47r 71V34a90r82g25a 3725523260740

Napadlo mne podobné - pan Jansa by jistě dokázal se formou myšky a jízdou autobusu po dvou kolech vyhnout. Popř. by na převodovce zařadil "R" - jako raketa a ten Superb by s tím autobusem přeskočil.

+2/0
15.1.2018 12:16

S48i41l57v97e28s20t19r 85K47a80d42e21ř22á46b87e87k 8740373785220

On je mimo jiné problém u těch řidičů, kteří nepoužívají klakson k odvrácení hrozícího nebezpečí, ale jako jakýsi trest nebo pokárání. A pak se kvůli tomu řidiči bojí zatroubit tehdy, když je to třeba, aby se náhodou nějaký nedůtklivý řidič kvůli tomu neurazil a pak je někde nevybrzdil nebo jim neudělal nějaký jiný psychopatický naschvál.

+3/0
15.1.2018 12:05

P29e94t94r 22V60a60r38g83a 3515253590880

Pro TY, co chtějí POKÁCET VŠECHNY STROMY u cest. Shodou okolností to byl autobus ČSAD MHD Kladno. A protože jsme z Kladna, tak se mi hned vybavily tyto nehody: a) 12.1.2017 - u Středokluk (1 mrtvý, náraz do stromu, bylo to na sněhu/ledu) a za b) z 2.2.1999 (10 mrtvých, náraz zezadu do Tatry 148 na silnici R7, dnes D7).

Dle logiky "kácečů stromů" pak navrhuji - zakázat jízdu Tater 148 (když nebudou na silnici nebudou mrtví) nebo zakázat silnice R a D, kde není odstavný pruh. Neb ten co je na R7 je tak úzký, že se do něj nevejde ani tuplák té Tatry.

Anebo zakázat leden a únor - a nehod autobusů ubude.

A teď mne kamenujte. ;-)

0/0
15.1.2018 11:07

S71i14l65v92e55s16t71r 89K19a30d39e60ř11á36b59e87k 8120933495440

Třeba v Německu, kde jinak je na dálnicích rychlost neomezená, mají na dálnicích bez odstavného pruhu automaticky omezení značkami na 110 km/h. Nějaké omezení alespoň na těch silnicích, kde kmeny stromů zasahují až do krajnice, by určitě taky dávalo smysl.

0/0
15.1.2018 11:29

P73e14t55r 53V45a45r47g67a 3815343430310

Ta dnešní R7 má omezení na 110km/h, ale až od doby, kdy se a) nově vyasfaltovala a za b) přejmenovala se na D7. Předtím - čili jako rychlostní a samá díra a vyjeté koleje to bylo bez omezení (čili 130km/h).

Pozn. ta Tatra byla neoznačená + tak zablácená, že jí brzy ráno prostě nebylo vidět (jel jsem kolem ní osobním autem asi 15 min před nehodou).

Takže dobrý příklad z Německa by asi tady nepomohl (autobus dle policie narazil v rychlosti asi 90km/h)

0/0
15.1.2018 11:35

S31i53l48v17e79s94t41r 68K64a87d12e98ř64á43b21e33k 8100503815570

Taky by bylo možné mýtné brány nastavit tak, aby detekovaly neoznačené a zablácené auto, které je špatně vidět, a spustily poplach.

0/0
15.1.2018 11:39

P75e24t25r 66V58a21r56g20a 3685143180830

Hodně by toho technicky šlo. Ale nesměli bychom žít v českém banánistánu. Už vidím, kolik by stát za tuto drobnou úpravu musel zaplatit soukromé firmě, co spravuje mýtné brány - už bychom nic nevybrali a ještě bychom dopláceli.

+1/0
15.1.2018 12:13

S85i18l38v57e86s51t17r 16K62a80d79e84ř12á55b88e11k 8330233665400

Ono stačí už to, že mýtné brány nesmí být využívány dokonce ani ke kontrole rychlosti. Protože prostě 80 % řidičů a 100 % poslanců má nulový respekt k právnímu řádu a kdyby nemohli dopravní předpisy dnes a denně systematicky a vědomě porušovat, přišli by o veškerý požitek z jízdy a o pocit své občanské svobody.

+2/−1
15.1.2018 12:18

P52e85t55r 17V37a81r58g68a 3485303980600

Souhlas.

0/0
15.1.2018 12:21

P79e27t22r 56H15o63r46a 2588432744935

To je trochu demagogie. Zjistěte si celkovou statistiku za více let, kolik lidí zbytečně zahynulo nárazem do stromu, zakázat jízdu Tater 148 nelze, ale pokácet obyčejné stromy přece lze.

+1/0
15.1.2018 12:38

S94i43l39v64e12s32t54r 86K55a46d76e41ř10á61b31e29k 8140913485670

Když bylo možné plošně zakázat po Praze provoz Segwayů - a to přesto, že nehod bylo zatím velmi málo a snad žádná smrtelná - proč by nemohlo být možné plošně zakázat jízdu Tater 148 nebo jakéhokoliv jiného typu, který by si úředníci náhodně vybrali? Určitě by to bylo mnohem jednodušší než kácet desetitisíce stromů a vykotlávat stejný počet pařezů.

0/0
15.1.2018 12:58

P41e80t29r 14V83a42r41g95a 3695753180950

Nemyslím si, že je to demagogie. Je to stejná logika jakou používají ti, co chtějí kácet stromy - notabene na téhle silnici ty stromy ani nebyly těsně u vozovky. Nechápu, proč by nešlo zakázat obyčejné Tatry 148 na dálnici, když obyčejné stromy lze kácet na základě "špatného se vyspání úředníka".

Vina není na straně stromu! Strom do cesty neskáče. Je to vina řidičů, že nepřizpůsobují jízdu svých schopnostem a stavu vozidla a vozovky.

A co obyčejné zdi a obyčejné domy - neměly by se také zbourat, když jsou (podle vás kolik - 10m, 50, nebo 100m) od silnice? když to co nich našijete - taky se zabijete

A co železniční přejezdy? neměli by se zrušit vlaky? srážek s vlakem je více než srážek se stromem.

+1/0
15.1.2018 13:01
Foto

T76o90m60á72š 96Z27e55m45á92n43e52k 2247124852225

Chtělo by to zapracovat na bezpečnosti všude. Ale první je na řadě diskuse o tom, co by skutečně prospělo. Denně jezdím po silnici, kde stromy nejsou a nespatřuji žádný přínos v jejich existenci.

0/0
15.1.2018 23:03
Foto

T93o82m43á41š 65Z94e16m62á23n24e35k 2807694892575

Tak třeba by stačilo k tomu přistupovat s rozumem. Stačilo by je jenom nedávat místo pokácených.

0/0
15.1.2018 22:59

K26a78r37e80l 63V18a11c58h31u86t 9463122749963

Co uděláte, když auto před vámi jede "zbytečně" pomalu, vy ho začnete předjíždět, jenže to auto najednou zrychlí? 8-o ... Přiznám se, jednou mě zařváním přiměla zabrzdit až moje manželka, nikoli auto blížící se v protisměru... (ona to viděla lépe, že auto vedle nás nehodlá zpomalit 8-o a že se tedy nestihneme zařadit zpět) ... ;-(

Stydím se za to dodnes, ale hlavně, že to tenkrát dobře dopadlo!!! ... Ta řidička (superbu) ale byla nejen mladá, nezkušená ale ještě k tomu v autě sama... :-(

Kolikrát v životě už nás (vás?) dělily jen sekundy od života a smrti???

+9/0
15.1.2018 10:40

S38i15l11v96e29s47t23r 35K44a51d11e70ř38á46b57e71k 8450853545450

Sledovat při předjíždění to auto, které předjíždím, je poměrně základní věc, a je nutné vědět, že někteří řidiči mají tak přerostlé ego, že radši zrychlí a ohrozí vás, než aby se nechali předjet. Nebo vás vůbec nevnímají a jezdí trhanou nepředvídatelnou jízdou bez ohledu na vás.

Ale samozřejmě asi každému řidiči se někdy stane situace, že mu přeběhne mráz po zádech, co mohl způsobit nebo do čeho se mohl připlést.

+3/0
15.1.2018 11:33

P27e72t85r 31V31a14r92g33a 3225533290910

Tohle se mi stává skoro denně - hl. u řidičů tzv. lepších aut. Kde je dobrý rozhledový prostor a silnice nadprůměrně dobrá jedou kolikrát 75 km/h (asi telefonují nebo si s něčím hrají). Začnu je předjíždět (a ačkoli mám rozsvícená potkávací světla a dal jsem blinkr) a nic nezaznamenají. Teprve když se dostanu na úroveň řidič-řidič prudce sešlápnou plyn (máte vidět ta oblaka dýmu, co se z těch VW passatů, Superbů a Ochcávek vyvalí - traktor je proti tomu elektroauto) a "ukážou mi" kolik koní mají pod kapotou a "dají mi to sežrat". A protože mám slabší motor, nemá smysl s nimi závodit - sundám nohu z plynu a zařadím se zpět. 90% z nich pak ujedou v dál a zbytečně nezdržují neb by jim prasklo ego, kdyby je někdo předjel.

Zažívám to prakticky každý den - už s tím více méně počítám. Tak se nestresuji a těchto blbců si nevšímám. Jen ten přejížděcí manévr je z mé strany zbytečné vyjíždění z pruhu. Ale jinak by nezrychlili.

+2/0
15.1.2018 12:31

P41a64v83o19l 33K82r49u52p44k89a 9443851788925

V živote nemala dostať vodičák, bola to "nevodička" s papiermi. Nemala osobnostné a psychologické charakteristiky na to, aby riadila motorové vozidlo.

0/0
15.1.2018 15:11

Z78d63e11n58ě50k 59D57u38f79e64k 2284784758

Nejpravděpodobnějším viníkem je ona, řidička 22 let, tedy pár let za volantem s novým superbem, který evidentně v jejich rukách a díky tomu, že se pravděpodobně nevěnovala řízení, změnila ve zbraň, která způsobila takovýto masakr. Několik lidí mrtvých včetně řidiče, otce od třech dětí a další zraněný. Jediné co ona může být ráda, že nebude žít s tímto vědomým a splácet to, co s největší pravděpodobností způsobila.

+2/0
15.1.2018 10:20

S25i53l88v23e89s32t18r 38K73a62d47e47ř62á46b11e10k 8360383105520

Hrátkami s vinou se už nikomu zdraví ani život nezachrání. Pro poučení ostatním řidičům je především důležité vědět, kdo a jak mohl nehodě předejít nebo její následky zmírnit, pokud by byl předvídavější a choval by se jinak. S formální vinou to až tak přímo nesouvisí. Otázka předvídavosti, správného odhadu nebo postřehu není primárně právní otázkou - prostě je nutné počítat i s tím, že zejména méně bystří řidiči občas něco zvořou.

+1/0
15.1.2018 11:36

P38e35t39r 32H62o12r69a 2448122834295

Ty nešťastné stromy ! Kdyby se většina vykácela s výjimkou památných či takových, které nějak významně dokreslují krajinu a tyto by byly opatřeny vhodnými svodidly a místo stromů by byly silnice lemovány vhodně volenými hustými pruhy křovin dostatečné výšky, zachránilo by se každoročně několik desítek životů a vyloučily stovky fatálních zranění. Mimo to, by tyto pruhy omezily sněhové jazyky a možná i střety aut s velkými zvířaty. Nestálo by za to se nad tím zamyslet ?

+6/−12
15.1.2018 10:10

L89u54d17v34í97k 55G76a53j63d70o64š15í11k 2625213874222

Nestálo.

+4/0
15.1.2018 10:30

Z55d38e52n35ě28k 36D47u88f24e65k 2594864618

Nepomohlo by to, roští vozidlo s určitou kinetickou rychlostí nezastaví, jen ho maximálně okartáčuje a za vozidlem se zavře. Na sněhové jazyky a no a hlavně pomůžou zábrany, pokud je sběrači všeho možného nestačí před sezonou uklidit.

0/0
15.1.2018 10:40

P72e35t88r 42H57o92r55a 2228122544595

I když nezastaví a okartáčuje, tak nikoho nezabije.

+1/0
15.1.2018 12:29

J84a46n 80P73š29e37n69i51č24k56a 2880738413922

A co jezdit v nejake kleci?

Nebo jak si to predstavujes? 10m komunikace + dalsich 2x20m nejaka safety zona? Kolik ha poli by to bylo? Neni preci jen lepsi jet v klidu a venovat se rizeni?

+2/0
15.1.2018 10:49

T70o27m68á44š 83Ž88i26t65n11ý 6961380251671

ano, stačilo by kdyby tam byl 5m zóna kam se nebudou cíleně vysazovat vzrostlé stromy. (stromy až za pangejtem)

Podívej se na ktajinu. Strom nikde - jen u silnice jsou co 20m stromy s půlmetrovým kmenem.

Neříkám že když je někde nějaká hodnotná alej, že musí pryč. Ale od toho tu pak jsou svodidla...

+1/0
15.1.2018 12:15





Najdete na iDNES.cz