Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie má svědky tragédie u Horoměřic, autobus před srážkou troubil

Středočeským policistům se již přihlásili svědci tragické páteční nehody autobusu nedaleko Horoměřic u Prahy. Doufají, že jejich postřehy pomohou objasnit příčinu neštěstí, při kterém zemřeli tři lidé. Před srážkou se Škodou Superb, kterou řídila mladá žena, autobus podle všeho troubil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i46c19h63a75l 36G77o45r90a80n 2352753894302

Jisté je dle výpovědí ,že řidič busu troubil a zřejmě chtěl řidičku Superbu upozornit aby nedošlo k nárazu ,ale dle tv u toho svědek byl tak určitě se zjistí proč a jak se to stalo .

0/0
17.1.2018 19:25

J24a52n 56D60o98s65t68a63l 4738345

Tak snad nenajdou na mobilu ridicky rozepsanou sms. Mrzelo by me to kvuli vsem ucastnikum nehody.

0/0
15.1.2018 22:07

P19a65v34o24l 70K87r66u40p19k81a 9273961168775

Na cestách je plno vodičov, ktorým nijaké pravidlá nič nehovoria. A obyčajne to platí aj v ich bežnom živote mimo ciest. Ďalšou skupinou sú vodiči, ktorí psychologicky objektívne nie sú schopní riadiť motorové vozidlo. Tak, ako nemôže každý dostať pilotný preukaz, nemal by každý dostať vodičák, lebo objektívne isté percento ľudí nemá na to, aby bezpečne riadili motorové vozidlo. No a určite existuje aj skupina vodičov, ktorí majú obe zmienené charakteristiky. A tiež skupina vodičov, zatiaľ najväčšia, ktorí dodržiavajú pravidlá a sú skutočnými vodičmi.

+2/0
15.1.2018 15:08

S25t23a51n34i57s20l15a28v 11S56r47b97a 4325244148814

ty jo, to je soudů. přitom drtivá většina diskutujících neviděla nic než pár fotek. co když superb předjižděl autobus, který nechtěl zpomalit a také chtěl předjíždět, třeba cyklistu? co když se lekl řidič autobusu a poslal superb mimo vozovku? co když nějaká zdravotní příhoda postihla jednoho z řidičů? tolik možností, ale protože nejlacinější je vidět černobíle, tak bude svět černobílý.

0/−2
15.1.2018 13:27

K54a27r79e50l 98L12a11n67g79r 2652657640868

A proto maji oba rozdrbnuty predek nalevo? Uz to nepijte ani redene.

+3/0
15.1.2018 14:15

T32o89m15á70š 38Ž62i91t87n52ý 6501310101611

no právě bus zleva moc rozdrblej neni... (pokud to jde poznat po tom jak ho "vytunil" ten strom.

Ale nárazník vlevo zbyl...

0/0
15.1.2018 17:03

T54o29m95á69š 41Ž29i41t85n66ý 6231250601591

Sorry, kecám blbosti. Teď koukám že on je v levým pangejtu... Takže levej bok má fakt zbořenej... ;-).

0/0
15.1.2018 17:10

A44l71e51x 31S55l51a34v61í44č91e59k 8747421199428

souhlasim, ale i do takovych prispevku jako vas je nutne zahrnout elementarni logiku

0/0
15.1.2018 15:42

S53i91l34v91e96s58t79r 11K16a34d46e69ř94á55b13e57k 8280143255470

Zajímavý, byť poněkud lidový, je článek o historii výsadby stromů kolem silnic zde: https://www.lidovky.cz/ovocne-aleje-mely-nasytit-vojaky-d47-/zpravy-domov.aspx?c=A090225_083128_ln_domov_ter - anebo zde: http://arnika.org/historie-aleji

Stručně: od dob Karla IV. porosty popíleny, aby se tam nemohli schovávat loupežníci (to zčásti přetrvalo v kritických místech až do baroka, byť renesance i baroko přinesly zároveň módu okrasných alejí). Za Marie Terezie bylo naopak přípisem z roku 1752 nařízeno kolem císařských silnic sázet aleje z důvodů hospodářských, estetických, orientačních a bezpečnostních: lípy, moruše, jeřáby, jasany, ořešáky a okrasné stromy. O století později bylo nařízeno sázet ovocné stromy u zřizovaných vedlejších silnic.

+1/0
15.1.2018 12:52

D40a38v18i77d 79T77o16m 3134934438342

Snad tu jednou bude zákon stejný jako v Německu, kdy čumilové můžou jít do basy nebo dostanou pokutu. A další havěť co tu rozebírá ze židle jak a co by. Je mi z některých blujno!

0/−2
15.1.2018 12:31

S48i68l66v53e56s79t71r 68K34a52d74e92ř51á54b44e10k 8240733965130

Často bývá naopak problém s tím, že když se někde stane zločin nebo nehoda, tak "nikdo nic neviděl", i když třeba v tu dobu musel jít nebo jet kolem. Nezajímal se, nepomohl, nezdokumentoval a svědčit nepůjde, aby neměl problémy.

+2/0
15.1.2018 12:53

I71v83a 89K38r37i53š93t62o88f 9798100320100

Mně je zase blujno z těch soudruhů, co by pořád něco zakazovali.

0/0
16.1.2018 6:00

K31a52r35e69l 17L43a90n74g56r 2442747710138

Vsem kterym vadi stromy u silnice doporucuji navstivit Irskou republiku. Tam jsou stromy i u dalnice. A dokonce jsou tam u silnic i metr silne kamenne zdi. Ale nejak tam nejsou ti rozmydleni o dane objekty. Vse je o omezenosti casti ridicu co si mysli, ze na okresce muzou jet jak je napadne.

+2/0
15.1.2018 12:12

T64o13m85á36š 60Ž67i93t29n59ý 6511650941681

Zeď je ok. o tu se nezabiješ. Auto sjede po ní.

+1/−1
15.1.2018 12:15

S79i78l92v75e46s31t96r 13K89a21d71e67ř76á64b30e63k 8930963515910

Pokud ta zeď nikde u silnice nezačíná.

+1/0
15.1.2018 12:17

K20a53r65e68l 71L35a68n86g74r 2722897640148

Tak nevim co by Vam na to rekl Senna....

+2/0
15.1.2018 12:22

T65o97m20á88š 64Ž12i87t24n11ý 6521540481791

no tak... bavíme s o rychlostech při dopravě na silnici. Ne o závodě F1.

btw. Sennu nezabil náraz do zdi, ale jeho vlastní urvané kolo. To se ti v osobáku taky nestane.

+2/0
15.1.2018 17:04
Foto

T56o54m72á53š 62Z92e84m65á78n43e59k 2707394622685

Nedávno jsem viděl, jak auto najelo do zdi, která byla okolo domu. Zbouralo jí asi 10 metrů, auto na maděru, ale řidič prý vyvázl téměř nezraněn. V tu chvíli to byla ideální překážka a energie nárazu se spotřebovala na její destrukci.

0/0
15.1.2018 23:08

I52v66a 98K23r49i41š81t41o67f 9558550630420

Já taky nedávno viděla holku, co nedojela k Tescu.

0/0
16.1.2018 6:02

P52e97t17r 89H26o78r60a 2528702174535

A jak změníte onu omezenost části řidičů ? Není lepší, alespoň nějaká, i když nedokonalá opatření než žádná ?

+1/0
15.1.2018 12:27

S85i26l20v71e23s54t19r 31K52a27d84e48ř82á11b80e80k 8420143405700

Pokud by se začalo dodržování elementárních pravidel důsledně vyžadovat, vznikl by tím i tlak na to, aby dopravní předpisy i dopravní značení byly rozumné a realistické. Jenže to by poslanci (a policajti) nesměli být první ze všech dobytků na silnicích.

+1/0
15.1.2018 12:56

P31e34t38r 19J25a10n16s72a 8328714524735

Tady se ukázalo, že je lepší brzdit než troubit.....;-O

0/−3
15.1.2018 11:19

S15i55l52v42e87s95t24r 57K82a42d18e33ř31á55b89e15k 8770943595700

Lepší je samozřejmě obojí. V 90 % kritických situací může zatroubení nehodu odvrátit, ale vždy je zároveň třeba, aby všichni ohrožení účastníci dostali pod kontrolu i směr a rychlost jízdy. Ostatně i náhlé prudké brzdění může někdy víc škody způsobit než odvrátit, řidič nesmí být zase moc lekavý plašan, který dupne na brzdu pokaždé, když se v poli vedle silnice pohne zajíc.

+1/0
15.1.2018 11:27

I88v74a 48K55r54i87š47t83o45f 9938300450530

Moc velká škoda, že jste neseděl na místě řidiče. Jistě byste se vznesl, zamával křídly a odlétl.

+2/0
15.1.2018 12:02

P61e75t40r 37V74a34r89g71a 3515743160750

Napadlo mne podobné - pan Jansa by jistě dokázal se formou myšky a jízdou autobusu po dvou kolech vyhnout. Popř. by na převodovce zařadil "R" - jako raketa a ten Superb by s tím autobusem přeskočil.

+2/0
15.1.2018 12:16

S54i75l16v76e84s26t41r 66K74a77d55e84ř62á66b49e50k 8690693445580

On je mimo jiné problém u těch řidičů, kteří nepoužívají klakson k odvrácení hrozícího nebezpečí, ale jako jakýsi trest nebo pokárání. A pak se kvůli tomu řidiči bojí zatroubit tehdy, když je to třeba, aby se náhodou nějaký nedůtklivý řidič kvůli tomu neurazil a pak je někde nevybrzdil nebo jim neudělal nějaký jiný psychopatický naschvál.

+3/0
15.1.2018 12:05

P72e38t11r 19V45a52r11g64a 3325953640830

Pro TY, co chtějí POKÁCET VŠECHNY STROMY u cest. Shodou okolností to byl autobus ČSAD MHD Kladno. A protože jsme z Kladna, tak se mi hned vybavily tyto nehody: a) 12.1.2017 - u Středokluk (1 mrtvý, náraz do stromu, bylo to na sněhu/ledu) a za b) z 2.2.1999 (10 mrtvých, náraz zezadu do Tatry 148 na silnici R7, dnes D7).

Dle logiky "kácečů stromů" pak navrhuji - zakázat jízdu Tater 148 (když nebudou na silnici nebudou mrtví) nebo zakázat silnice R a D, kde není odstavný pruh. Neb ten co je na R7 je tak úzký, že se do něj nevejde ani tuplák té Tatry.

Anebo zakázat leden a únor - a nehod autobusů ubude.

A teď mne kamenujte. ;-)

0/0
15.1.2018 11:07

S75i13l79v80e71s38t68r 86K52a60d36e30ř19á65b58e29k 8490363145120

Třeba v Německu, kde jinak je na dálnicích rychlost neomezená, mají na dálnicích bez odstavného pruhu automaticky omezení značkami na 110 km/h. Nějaké omezení alespoň na těch silnicích, kde kmeny stromů zasahují až do krajnice, by určitě taky dávalo smysl.

0/0
15.1.2018 11:29

P34e46t15r 19V27a43r47g82a 3175943230720

Ta dnešní R7 má omezení na 110km/h, ale až od doby, kdy se a) nově vyasfaltovala a za b) přejmenovala se na D7. Předtím - čili jako rychlostní a samá díra a vyjeté koleje to bylo bez omezení (čili 130km/h).

Pozn. ta Tatra byla neoznačená + tak zablácená, že jí brzy ráno prostě nebylo vidět (jel jsem kolem ní osobním autem asi 15 min před nehodou).

Takže dobrý příklad z Německa by asi tady nepomohl (autobus dle policie narazil v rychlosti asi 90km/h)

0/0
15.1.2018 11:35

S22i33l87v97e82s72t46r 89K87a72d29e14ř51á57b58e18k 8320913985720

Taky by bylo možné mýtné brány nastavit tak, aby detekovaly neoznačené a zablácené auto, které je špatně vidět, a spustily poplach.

0/0
15.1.2018 11:39

P75e24t57r 71V11a54r44g65a 3285503520140

Hodně by toho technicky šlo. Ale nesměli bychom žít v českém banánistánu. Už vidím, kolik by stát za tuto drobnou úpravu musel zaplatit soukromé firmě, co spravuje mýtné brány - už bychom nic nevybrali a ještě bychom dopláceli.

+1/0
15.1.2018 12:13

S76i29l34v94e91s46t95r 60K38a31d39e86ř56á27b46e96k 8390953345570

Ono stačí už to, že mýtné brány nesmí být využívány dokonce ani ke kontrole rychlosti. Protože prostě 80 % řidičů a 100 % poslanců má nulový respekt k právnímu řádu a kdyby nemohli dopravní předpisy dnes a denně systematicky a vědomě porušovat, přišli by o veškerý požitek z jízdy a o pocit své občanské svobody.

+2/−1
15.1.2018 12:18

P86e90t79r 22V59a22r82g34a 3115453440530

Souhlas.

0/0
15.1.2018 12:21

P16e11t62r 98H53o81r88a 2978962164355

To je trochu demagogie. Zjistěte si celkovou statistiku za více let, kolik lidí zbytečně zahynulo nárazem do stromu, zakázat jízdu Tater 148 nelze, ale pokácet obyčejné stromy přece lze.

+1/0
15.1.2018 12:38

S79i63l29v49e71s66t86r 48K81a52d23e18ř51á71b47e14k 8220333455480

Když bylo možné plošně zakázat po Praze provoz Segwayů - a to přesto, že nehod bylo zatím velmi málo a snad žádná smrtelná - proč by nemohlo být možné plošně zakázat jízdu Tater 148 nebo jakéhokoliv jiného typu, který by si úředníci náhodně vybrali? Určitě by to bylo mnohem jednodušší než kácet desetitisíce stromů a vykotlávat stejný počet pařezů.

0/0
15.1.2018 12:58

P54e96t38r 51V22a73r40g95a 3755963800740

Nemyslím si, že je to demagogie. Je to stejná logika jakou používají ti, co chtějí kácet stromy - notabene na téhle silnici ty stromy ani nebyly těsně u vozovky. Nechápu, proč by nešlo zakázat obyčejné Tatry 148 na dálnici, když obyčejné stromy lze kácet na základě "špatného se vyspání úředníka".

Vina není na straně stromu! Strom do cesty neskáče. Je to vina řidičů, že nepřizpůsobují jízdu svých schopnostem a stavu vozidla a vozovky.

A co obyčejné zdi a obyčejné domy - neměly by se také zbourat, když jsou (podle vás kolik - 10m, 50, nebo 100m) od silnice? když to co nich našijete - taky se zabijete

A co železniční přejezdy? neměli by se zrušit vlaky? srážek s vlakem je více než srážek se stromem.

+1/0
15.1.2018 13:01
Foto

T97o92m82á16š 34Z41e29m15á60n73e76k 2657664292195

Chtělo by to zapracovat na bezpečnosti všude. Ale první je na řadě diskuse o tom, co by skutečně prospělo. Denně jezdím po silnici, kde stromy nejsou a nespatřuji žádný přínos v jejich existenci.

0/0
15.1.2018 23:03
Foto

T84o45m39á26š 59Z91e93m12á44n24e74k 2527424252745

Tak třeba by stačilo k tomu přistupovat s rozumem. Stačilo by je jenom nedávat místo pokácených.

0/0
15.1.2018 22:59

K74a50r56e46l 20V70a95c49h21u39t 9273202169343

Co uděláte, když auto před vámi jede "zbytečně" pomalu, vy ho začnete předjíždět, jenže to auto najednou zrychlí? 8-o ... Přiznám se, jednou mě zařváním přiměla zabrzdit až moje manželka, nikoli auto blížící se v protisměru... (ona to viděla lépe, že auto vedle nás nehodlá zpomalit 8-o a že se tedy nestihneme zařadit zpět) ... ;-(

Stydím se za to dodnes, ale hlavně, že to tenkrát dobře dopadlo!!! ... Ta řidička (superbu) ale byla nejen mladá, nezkušená ale ještě k tomu v autě sama... :-(

Kolikrát v životě už nás (vás?) dělily jen sekundy od života a smrti???

+9/0
15.1.2018 10:40

S90i76l77v44e17s72t76r 65K21a45d45e80ř42á89b22e31k 8960153405180

Sledovat při předjíždění to auto, které předjíždím, je poměrně základní věc, a je nutné vědět, že někteří řidiči mají tak přerostlé ego, že radši zrychlí a ohrozí vás, než aby se nechali předjet. Nebo vás vůbec nevnímají a jezdí trhanou nepředvídatelnou jízdou bez ohledu na vás.

Ale samozřejmě asi každému řidiči se někdy stane situace, že mu přeběhne mráz po zádech, co mohl způsobit nebo do čeho se mohl připlést.

+3/0
15.1.2018 11:33

P40e61t89r 91V77a62r48g34a 3685293200800

Tohle se mi stává skoro denně - hl. u řidičů tzv. lepších aut. Kde je dobrý rozhledový prostor a silnice nadprůměrně dobrá jedou kolikrát 75 km/h (asi telefonují nebo si s něčím hrají). Začnu je předjíždět (a ačkoli mám rozsvícená potkávací světla a dal jsem blinkr) a nic nezaznamenají. Teprve když se dostanu na úroveň řidič-řidič prudce sešlápnou plyn (máte vidět ta oblaka dýmu, co se z těch VW passatů, Superbů a Ochcávek vyvalí - traktor je proti tomu elektroauto) a "ukážou mi" kolik koní mají pod kapotou a "dají mi to sežrat". A protože mám slabší motor, nemá smysl s nimi závodit - sundám nohu z plynu a zařadím se zpět. 90% z nich pak ujedou v dál a zbytečně nezdržují neb by jim prasklo ego, kdyby je někdo předjel.

Zažívám to prakticky každý den - už s tím více méně počítám. Tak se nestresuji a těchto blbců si nevšímám. Jen ten přejížděcí manévr je z mé strany zbytečné vyjíždění z pruhu. Ale jinak by nezrychlili.

+2/0
15.1.2018 12:31

P63a84v33o17l 49K60r65u46p40k66a 9773781798985

V živote nemala dostať vodičák, bola to "nevodička" s papiermi. Nemala osobnostné a psychologické charakteristiky na to, aby riadila motorové vozidlo.

0/0
15.1.2018 15:11

Z35d60e67n78ě49k 14D87u19f29e60k 2684474828

Nejpravděpodobnějším viníkem je ona, řidička 22 let, tedy pár let za volantem s novým superbem, který evidentně v jejich rukách a díky tomu, že se pravděpodobně nevěnovala řízení, změnila ve zbraň, která způsobila takovýto masakr. Několik lidí mrtvých včetně řidiče, otce od třech dětí a další zraněný. Jediné co ona může být ráda, že nebude žít s tímto vědomým a splácet to, co s největší pravděpodobností způsobila.

+2/0
15.1.2018 10:20

S27i79l98v12e72s21t76r 60K31a18d57e46ř72á96b89e56k 8730243595350

Hrátkami s vinou se už nikomu zdraví ani život nezachrání. Pro poučení ostatním řidičům je především důležité vědět, kdo a jak mohl nehodě předejít nebo její následky zmírnit, pokud by byl předvídavější a choval by se jinak. S formální vinou to až tak přímo nesouvisí. Otázka předvídavosti, správného odhadu nebo postřehu není primárně právní otázkou - prostě je nutné počítat i s tím, že zejména méně bystří řidiči občas něco zvořou.

+1/0
15.1.2018 11:36

P98e83t67r 34H42o68r52a 2128242794445

Ty nešťastné stromy ! Kdyby se většina vykácela s výjimkou památných či takových, které nějak významně dokreslují krajinu a tyto by byly opatřeny vhodnými svodidly a místo stromů by byly silnice lemovány vhodně volenými hustými pruhy křovin dostatečné výšky, zachránilo by se každoročně několik desítek životů a vyloučily stovky fatálních zranění. Mimo to, by tyto pruhy omezily sněhové jazyky a možná i střety aut s velkými zvířaty. Nestálo by za to se nad tím zamyslet ?

+6/−12
15.1.2018 10:10

L96u30d10v95í98k 56G49a97j79d76o36š24í82k 2175563404562

Nestálo.

+4/0
15.1.2018 10:30

Z51d46e31n70ě22k 72D67u66f53e98k 2284144858

Nepomohlo by to, roští vozidlo s určitou kinetickou rychlostí nezastaví, jen ho maximálně okartáčuje a za vozidlem se zavře. Na sněhové jazyky a no a hlavně pomůžou zábrany, pokud je sběrači všeho možného nestačí před sezonou uklidit.

0/0
15.1.2018 10:40

P43e90t78r 16H43o66r38a 2108682564775

I když nezastaví a okartáčuje, tak nikoho nezabije.

+1/0
15.1.2018 12:29

J25a12n 85P11š13e89n97i28č84k44a 2540828323922

A co jezdit v nejake kleci?

Nebo jak si to predstavujes? 10m komunikace + dalsich 2x20m nejaka safety zona? Kolik ha poli by to bylo? Neni preci jen lepsi jet v klidu a venovat se rizeni?

+2/0
15.1.2018 10:49

T60o98m38á83š 35Ž88i81t53n80ý 6581310371491

ano, stačilo by kdyby tam byl 5m zóna kam se nebudou cíleně vysazovat vzrostlé stromy. (stromy až za pangejtem)

Podívej se na ktajinu. Strom nikde - jen u silnice jsou co 20m stromy s půlmetrovým kmenem.

Neříkám že když je někde nějaká hodnotná alej, že musí pryč. Ale od toho tu pak jsou svodidla...

+1/0
15.1.2018 12:15



Najdete na iDNES.cz