Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Australská dívenka z reklamy spáchala sebevraždu kvůli šikaně

Australskou společnost šokovala sebevražda 14leté dívky známé z reklamy na klobouky. Amy „Dolly“ Everettová si podle svého otce vzala minulý týden život kvůli neupřesněné internetové šikaně. Jako osmiletá byla tváří kampaně propagující australské klobouky značky Akubra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i60c55h16a26l 43P27o63z25n53i95k 9477826889467

Ja si myslim, ze vela ludom tu uchadza aky je to vazny problem, lebo si to nevedia predstavit. Kazdy to mal ako decko tazke a niekto viac niekto menej, ale vacsinou to clovek konfrontoval, zaloval, alebo v drtivej vacsine, proste vydrzal a pockal kym ide na strednu, alebo na vysku, alebo do roboty. Ale sikana na internete je ako uder ktory prichadza z prazdna z nicoho, ludia sa nemaju komu branit, komu vysvetlovat, lebo ak aj sa podari, tak pridu dalsi a dalsi. Samozrejme si clovek povie, ze nech si to niekto nevsima, ale predstavte si, ze niekto neznami o vas napise na internete nieco nechutne, je to tazko ignorovat, clovek sa chce obranit, odpovedat. Lenze to proste nejde ba naopak ako v kazdej sikane, iba to katalyzuje. Aj ked by ste si o sebe precitali 10 dobrych komentarov a jeden zly, ten zly sa vam vryje do pameti. Asi za ziadnu sikanu, nie je zodpovedny rodic a jeho vychova, rovnako ako asi ziadny rodic realne sikanu niekdy nevyriesil. Riesenie je vzdelavat deti k tomu aby chapali nasledky pisania uraziek na internete, lebo od klavesnice sa to moze zdat zabavne a neskodne, ale ked ten clovek je bombardovany tisickami takych sprav, nie je to lahke a kazdy kto si mysli, ze ti ludia su citlivky tak nech si uvedomia, ze na tom nezalezi, hociake % samovrazd koli sikane vacsie ako 0% je moc velke.

0/0
15.1.2018 10:18

A31l35e89x28a18n57d32r 13C78h96y69t47i57l 2344402595821

Když mi holka přijde říct, že jí ve školce nějaký kluk štípnul, vydoluju z ní nejdřív, proč se to stalo. A když to není za něco na oplátku, tak jí řeknu, ať mu to vrátí.

Děti musí reagovat. Nesmí to nechat být. Já se snažil přecházet leccos a nefungovalo to. Své jsem si zažil od první třídy a dokud nedošlo k fyzické odpovědi z mé strany, útoky jak slovní tak fyzické se opakovaly. Pak jsem to jednou potyčkou o pár let oddálil a jednoho dne mi pomohl spolužák a agresora sundal. A pokoj jsem měl až do konce školy. Když jsem je pak viděl na srazu po 20 letech, zjistil jsem, že ani nemám důvod, proč se s nimi nadále setkávat. Ten špatný pocit z nich ve mně přes dvacet let přetrval.

Přítelkyně byla premiantka třídy, kde čelila fyzickým atakům a nakonec ji raději přemístili na gympl. Tam už se to neopakovalo. Chytřejší děti asi nemají moc potřeb ubližovat ostatním. Nebo jsou ve vyrovnaných rodinách s dobrou výchovou.

A když to zauvažuji, co daní chlapci, co mě šikanovali, v životě dokázali, zjistím, že nedokázali vůbec nic. Žádný majetek, rozvedení, s podřadnou nebo žádnou prací.

To mě o té hlouposti agresorů přesvědčuje o to více.

+7/0
11.1.2018 15:00

J14a54n 19F80o72r93g43á33č 7354431130523

tak jí řeknu, ať mu to vrátí? to asi není dobrá výchova:-/

0/0
13.1.2018 4:46

A64l71e89x63a27n79d87r 94C60h87y38t71i56l 2754192555941

Ano, zjevně jste nebyl terčem, takže absolutně netušíte, co spolehlivě funguje.

Nicméně mám ještě nedávný případ z rodiny, kdy byl terč 13 letý hoch. Řešila to sociálka, protože přestal chodit do školy a přestal komunikovat s okolím. Sociálka nevyřešila nic. Psycholog k ničemu.

Tak jsme se do toho vložili a útoky ve skupině ustaly teprve až po tom, co hoch po našich radách, že má při eskalaci zaútočit první, při ohrožení zaútočil první. Rána na čumák šéfíkovi a jeho pád na zem evidentně ohromil všechny zúčastněné a nikdo se nezmohl ani na fň. Šéfík plakal. A už to je cca půl roku, co má hoch klid.

Vy raději nikomu neraďte, co je dobrá výchova.

+1/0
13.1.2018 9:29

B69o39h84u92m23i42l 37P78e64t57r40a55s 1943814231282

Neco v jeji rodine nebylo v poradku. Tohle nelze svadet pouze na sikanu.

0/−1
11.1.2018 14:56

Z59u24z35a79n83a 40T53i52c64h31á 4268256470343

To nemusí být v rodině. A šikanu každý zvládá jinak, pokud byla slečna citlivá, což asi byla, když se starala o zvířata a o slabší, tak to, že svět je zlý, prostě nesla těžce. Chápu ji, jsem od dětství depresionik a když mám blbej den a potkám venku bezdomovce, tak mám taky ještě intenzivnější pocit, že to na tomhle světě nevydržím. A s šikanou jsem si užila svoje... V článku není uvedeno, jestli rodina věděla o šikaně, co s tím dělali či nedělali, jestli se jim mohla svěřit, ani jestli měla nějaké psychické problémy. Takže opravdu těžko soudit rodinu.

+1/0
11.1.2018 15:21

B96o83h86u38m64i13l 28P59e50t38r62a83s 1613314561482

To devce nemelo sebeduveru. A tu ziska kazdy predevsim doma.

0/0
12.1.2018 1:38

Z65d15e25n52ě95k 60M83á75č20a39l84a 1423385919260

Nechápu..... Jestliže to byla kyberšikana, není nic jednoduššího než si zrušit účet. Opravdu stojí nějaký cancy na netu za to, že si někdo vezme život?

+3/−3
11.1.2018 13:06

J21a41n 40C60h56o67b66o26t 5193108109737

Zase jeden takovej. Jak asi zrušený účet smaže pomluvy někde úplně jinde, kde si je přečtou a oběti donesou jiní? Koukám, že myslíte stejně důsledně, jako předkladatelé a podporovatelé toho německého cenzurního zákona...

+1/0
11.1.2018 14:33

P95a27v10l77a 32K94v25a64p21i10l94o38v45á 7989218274357

Není to problém sociálních sítí. Šikana byla, je i bude. Jen dnes existuje jeden zajímavý jev, ten že vzrostla skupina šikanovaných, kteří se s tím neumí vyrovnat. Mnoho z nás bylo v dětství obětí šikany a nebo sami šikanovali. Pobyt v dětském kolektivu je v podstatě neustálý boj o "místo na slunci".

Možná je to způsobeno spíš stylem výchovy, kdy mnoho rodičů dělá okolo svých dětí imaginární ochrannou hráz a "nedopřeje" jim problémy, nebezpečí, nespravedlnost.

Mnoho dětí má skutečně pocit, že svět je překrásné bezproblémové místo. Prostě není a nikdy není brzo s touto skutečností potomka konfrontovat.

+7/−2
11.1.2018 12:51

I28v85a31n 57S22c50h52w30a69r10z 8796980875155

Castecne souhlas, deti jsou vychovavany v bubline. Nicmene je fakt, ze sikana za pomoci socialnich siti, mobilu atd je mnohem intenzivnejsi a obvykle se nani podili vice lidi nez tomu tak bylo ve vice kontaktni dobe. Dnes se decku pred tou sikanou mnoheme hure schovava. Nejste v bezpeci napr ani doma. Muzete vypnout mobil a pocitac, ale tim se zase uplne izolujete od sveta.

+3/−1
11.1.2018 13:08

P51a94v86l87a 58K20v60a62p46i22l36o15v20á 7459128244567

Ale když jste byl za našich dětských časů schovanej doma, tak jste byl izolovanej. A co si budeme povídat, jakmile jste vyrazil "před barák", okamžitě jste byl terčem nebo útočníkem. Schovat se mezi bylo těžké. Navíc, tím že byla kontaktní doba, byla i kontaktní šikana. Dodnes si pamatuju, kluka přivázaného ke stromu... holku s zapatlanýma vlasama od bahna... atd.

Je prostě hlavně na rodičích vychovat dítě tak, aby bylo odolné.

+3/−1
11.1.2018 13:58

Z56u48z90a90n24a 78T25i83c75h56á 4568616940443

Především snad děti vychovat tak, aby tohle nikomu nedělaly. A že k tomuhle někdo není odolný není jeho chyba, ani rodičů.

+3/0
11.1.2018 17:23

Z64u32z94a52n42a 58T21i61c16h74á 4648496180303

Jenže s problémy typu šikana se nemá nikdo smiřovat. Natož šikanované děti. Člověk touží po světě, kde se k sobě lidé chovají hezky, je to přirozené. Žehrat na to, že děti v sobě ještě nezadupaly tuto přirozenost, je dost mimo. V tomhle případě byla tím problémem šikana, ne že to ta slečna neunesla. A děti by se měly vést především k tomu, aby neubližovaly druhým, ne aby si zvykly, že mají pořád s někým bojovat a že svět je už stejně zlý, tak mohou být taky zlé...

+1/0
11.1.2018 17:20

M17a39r16e28k 54K53l32u59f96a 3238374264706

Jsem rád, že se sociálním sítím vyhýbám obloukem - možná, že v opačném případě bych už někde visel nebo měl hlavu prohnanou kulí.

+1/−4
11.1.2018 12:30

I13v81a62n 13S10c50h77w70a81r25z 8926690655445

Jenze pro nas lidi, kteri vyrustali bez socialnich siti se jim vyhyba mnohem snaze nez detem, kteri v tom jsou uz od narozeni. Tam nejste na facebooku (nebo whatsappu nebo co ted nejvice leti) a uz jste mimo kolektiv. Vetsina nema tak silny charakter (anebo podobne smyslejici kamarady) aby to ustala.

+3/0
11.1.2018 13:09

M93a41r25t35i74n 70M93a76i45k50s38n17a51r 3214153348802

Socialni site a komunikatory jsou v dnesni dobe opravdu nebezpecne. Pro deti by meli byt pristupne az po tom, co se seznami jak se branit proti kybersikane a museji mit k dispozici pomoc :( tohle je tema o cem se musi mluvit a je strasna skoda ze takova mila divenka musela zemrit, aby diskuzy rozpoutala :(

0/−4
11.1.2018 12:13

J24a25n 87C17h79o52b70o64t 5973408599347

Vždyť nemusela. Že zemřela, to je smutné. Vinu ovšem nenesou žádné sítě, ale vadná výchova jak agresorů, tak její.

+4/−1
11.1.2018 12:17

P24e22t58r 88P18o38l28á80k 1877625556758

Dite jsou citlive a jelikoz se jeste tolik neorientuji ve svete a v mezilidskych vztazich, muze je vykolejit i neco, nad cim se dospely clovek ani nepozastavi. Zvlast pak v puberte muzou nastat mezni situace, deti resi sami sebe, svuj vzhled, prvni zamilovanosti, vztahy, sexualitu a kdyz se k tomu prida jeste sikana( i treba "jen" v podobe posmivani ), tak muze byt nestesti na svete. Nad internetem nemuzou mit rodice nikdy radnou kontrolu, takze pokud umozni mit diteti virtualni profily na socialnich sitich, emailovou adresu atp., berou na sebe riziko toho, co se stalo i v tomto pripade. Samy socialni site dovoluji mit profil az od nejakeho veku, ale dle meho se to de facto nekontroluje. Za me tedy bud zakazat pouzivani socialnich siti az treba do 18 let, nebo proste rodice musi zit s rizikem, ktere je zmineno vyse. Zadna hysterie "nad rozlitym mlekem" v mediich na tom nic nezmeni.

+4/−2
11.1.2018 11:51

M36i46r22e74k 92G98a65j65e57r 5441786539770

Sikana na virtualnich profilech by nemela nikomu virtualnimu vadit. Jde o sikanu na skutecnych profilech.

0/0
11.1.2018 14:37

M36a24r87e53k 70N75o40v44o52t31n37ý 5781271436828

Internetová šikana nás naučila, že člověk se radši oběsí, než by shodil pár kilo.

+4/−4
11.1.2018 11:47

J85a52k91u60b 69K21u80č43e40r95a 6708972731923

Hlavně v tomhle celkem logicky bude něco jiného. Mladá, úspěšná, pravděpodobně s pěkným výdělkem na kontě, nebyla tlustá ani škaredá. Za co se jí tak mohly jiné děti smát?

+6/0
11.1.2018 11:51

J76a78n 43C15h21o80b23o39t 5363268859247

Ony si děti vždycky něco najdou, nebojte se. Jen je potřeba umět s tím pracovat a ne se hned věšet, když mi někdo neumetl pěšinku.

+2/0
11.1.2018 12:18

M41i83r24e83k 94G74a65j81e78r 5141516279820

Spíše protože ji záviděli popularitu a peníze.

0/0
11.1.2018 14:39

M55a80r57i57e 98K77o65l51a74r52o93v73a 3160612696567

Zvlastni nazor. Jako lidi maji zhubnout, protoze si to prejete vy? Musi mit taky uces, obleceni a kerku tak, jak to chcete vy? Pokud ne, tak je to duvod k sikane? Fakt skvele. Vy budete zrejme dokonaly. Mimochodem, divenka byla hezka a stihla. Ale kdo chce otravovat, buzerovat, sikanovat, vysmivat se, ten si duvod najde vzdycky.

+5/0
11.1.2018 14:06

M25a75r74e54k 79N96o28v55o11t95n42ý 5911231726368

Metafora. To nemusíte chápat.

0/0
11.1.2018 14:22

J25a31k54u35b 42K80u78č27e18r58a 6888182711893

A v čem je problém si sociální účet smazat, když mi to způsobuje myšlenky na sebevraždu?

+1/−2
11.1.2018 11:46

J30a68n 14C22h32o87b75o52t 5373858579617

Zeptejte se pštrosů, jak to funguje v jejich případě.

+1/0
11.1.2018 11:46

J11a55k13u44b 72K37u12č25e77r52a 6618352361743

To je ale blbost, co?

+1/−1
11.1.2018 11:49

J46a57n 66C95h89o88b56o65t 5803378389797

No je. Smazáním mého FB účtu ještě nezmizí nenávistné příspěvky o mně na jiných účtech...

+1/0
11.1.2018 11:50

J90a83k60u72b 92K67u77č79e79r33a 6248722851603

No, zmizí příspěvky týkající se vás, neboť váš profil nebude existovat. Tedy žáídné místo kam posílat zprávy, žádná zeď, kde se dá vysmívat, žádný uživatel, kterého je možné označit, a o čem se baví lidi za rohem, když je neslyšíte, vás asi těžko dožene k sebevraždě.

0/−1
11.1.2018 11:52

J15a56n 21C77h16o77b84o56t 5513288859417

To je ale velmi úzký a naivní pohled!

Zmizí příspěvky na vašem profilu. A jak to zabrání jiným šířit o vás informace, lži, pomluvy či urážky na vaši adresu jinými kanály? A že se vám ty informace donesou a budete s nimi konfrontován stejně, jen k vám budou chodit z více stran a nepřímo.

Ale nezmizí samozřejmě nic z toho.

Proto ta hlava v písku a návrh pozeptat se pštrosů...

+3/−1
11.1.2018 12:16

L94a67d15i45s74l75a16v 92J46a27r63o15š 6584929570567

Technologický pokrok šel v posledních patnácti letech tak rychle dopředu, že na něj rodiče ve výchově nestačili zareagovat.

+7/−2
11.1.2018 11:27

L94e22n43a 92P19á38t83k10o54v13á 8301593934439

a hlavně pořád chvátá ku předu. I já , dnes čtyřicátník, už prostě ten vývoj moc nestíhám a už to dávám jen uživatelsky a to je málo

+3/−1
11.1.2018 11:37

D42a42v86i60d 72H19y74š44p58l48e65r 2913233867915

Rv Jde z toho děs.

Bohužel se stačí podívat "jen" na diskuze na idnes a je zřejmé, že zoufale nenávistných a nešťastných lidí, je na netu opravdu hodně.

+7/−2
11.1.2018 11:26

J15a28n23a 29S38t60r38n83a91d31o66v83á 3147895712540

Já bych neřekla, že to je jen na internetu. Ono celkově se mezi určitou skupinou lidí výrazně posunula normálnost chování. U některých lidí a zloba, naschvály a zlomyslnost běžná forma komunikace. Ve škole a někdy i v práci bohužel si ale člověk nevybírá, s kým musí být v kolektivu.

+1/0
11.1.2018 11:38

J55i97n13d83ř31i28c96h 30S48t80i60b63ů94r36e27k 2248951186481

Většina problému s šikanou na internetu je způsobená tím, že se lidé příliš otevírají ostatním, posílají fotky ze svého soukromí, musí hodit status na net i že jdou na záchod, atd. Hold pokud člověka někdo na netu šikanuje, není nic snazšího, než si změnit email, zrušit facebook, zrušit Twitter, atd. Nebo nejlépe...žádné účty na facebooku a twitteru a podobných sítích vůbec nezakládat.

+13/−3
11.1.2018 10:40

R83a16d39i65m 81S14i57m93u39n15e34k 2690530866924

hmmm... vám asi není náct, co?

+1/0
11.1.2018 11:02

J20i92n20d12ř69i86c30h 92S80t56i10b73ů88r64e14k 2518871956511

Máte pravdu, není. Ale taky jsem zažil dobu xchatu. A dával jsem si pozor, komu co píši, komu co posílám. Ale hlavně...když to šlo, tak se komp zavřel a šli jsme se raději ven sejít, v pozdějším věku třeba na pivo. Dnes všichni vše řeší sociálními sítěmi a třeba na kolejích vidím, jak to díky tomu upadá. Kdysi se lidi potkávali a seznamovali u stolu na chodbě s flaškou rumu. Dneska pomalu nikdo nevytáhne paty z pokoje.

+5/0
11.1.2018 11:16

R86a48d25i42m 30S79i73m33u67n24e23k 2210170766114

njn.. prostě taková je realita, když tak dělají všichni, těžko se z toho vypadává, obvzvláště, když jste dítě..

+2/0
11.1.2018 11:33

P26e33t14r 93P47o60l63á23k 1587195816398

Jiste, ale pak je ten plac v mediich i tady v diskuzi trochu zbytecny, kdyz to tak proste je, ne? ;-)

0/−1
11.1.2018 11:54

J67a39n 34C63h46o73b11o98t 5533938609887

Asi ne, ale i ti náctiletí mají rodiče, jejichž hlavní úlohou je uvést je do života a být jim všemožnou oporou a radou. Mentálně robustní náctiletý s dobrým zázemím se pak s trochou štěstí nerozsype tak, jak ten bez takových základů.

+2/0
11.1.2018 11:52

J32a95n 63V62o77j66t45í91š96e86k 6482791475936

A když člověka šikanujou v práci nebo ve škole, tak tam taky nemusí chodit, že? Není nic snazšího.

0/−1
11.1.2018 11:07

J57i89n33d34ř66i33c48h 49S15t92i42b60ů76r46e15k 2768571326721

Kdekoli může dojít k šikaně. Ale na internetu si člověk může naběhnout daleko snáz a oproti reálnému životu má internet právě tu výhodu, že můžete ty účty zrušit a ne to hned řešit sebevraždou.

+2/0
11.1.2018 11:12

R24a71d51i96m 10S44i90m73u88n42e80k 2900530256524

hlavně na netu si dovolí daleko více, než v reálu

+1/0
11.1.2018 11:33

J26a21n75a 28S36t37r50n81a90d69o29v27á 3897975862290

O tom to není. Šikana na internetu je ve stylu, že třeba někdo vezme fotku někoho, znetvoří ji, dá k ní posměšný komentář, nebo malůvku a pověší na internet. Šikanovaná osoba se toho nijak účastnit nemusí.

0/0
11.1.2018 11:42

P39e26t17r33a 31H15e92l32i89k75a58r58o17v34a 9128874457344

No a řešili tu šikanu? Zapojili se do toho rodiče, škola, případně policie? Snad se dalo něco dělat...

+1/−2
11.1.2018 10:40

J29o93s10e38f 94Č44i72h89á60k 7361809270116

Stačí se podívat na naši Youtube scénu. Plno tupců co jen uráží a pomlouvají ostatní a haranti jim ještě plní kapsy jejich sledováním.

+31/0
11.1.2018 10:30

J74a12n 22C50h73o46b91o30t 5203278539387

A není na tom to nejkrásnější fakt, že je zcela na vás, zda si z nich budete něco dělat?

+2/0
11.1.2018 10:35
Foto

J60a77n 90M73a65c67k 5407812642785

na tom opravdu nic krasneho nevidim.

+1/0
11.1.2018 10:45





Najdete na iDNES.cz