Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanecká imunita by se měla omezit, řekl ústavní soudce Rychetský

Uzrál čas k omezení poslanecké imunity na výroky a skutky z doby mandátu, řekl předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský v rozhovoru pro server iRozhlas.cz. V ostatních případech je pro vydání poslanců ke stíhání. V případě výroků za hranicí zákona daných na Twitter by podle Rychetského bylo na místě poslance vydat, protože nespadají do výkonu mandátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29d46e61n80ě42k 49B30e50r34á97n51e81k 2278865226152

Vypadá jako pohádkový dědeček, ale je to človíček, který Česku neustále škodí!

0/−3
8.1.2018 16:13

P67e16t12r 65K13e82l90l88n92e18r 4925689501793

Imunitu mají i ústavní soudci, soudci obecných soudů pokud spáchali trestný čin související s jejich funkcí.

Tomu říkám sebereflexe R^

+2/0
8.1.2018 14:41

J61i11n28d28ř49i58c38h 42Š44k54o75p32e84k 4965901950265

Imunitu buď zcela zrušit nebo ji omezit pouze na mluvé projevy ve sněmovně.

Jako že je někdo politik nemá absolutně žádný důvod, aby jemu podobní rozhodovali, jestli bude stíhán za krádež, podvod nebo cokoli jiného

+8/0
8.1.2018 13:50

L48u13d92v30í55k 92R11a54k 8455541724874

Přesně, omezit pouze na verbální projevy/vyjádření atd. na půdě sněmovny. Tečka. Nebo se staví, a staví se zatím do rolí "nadlidí".;-O

0/0
8.1.2018 13:14

Z34d55e60n10a 53S45v50o62b98o46d62o75v35á 2704576893796

- pokud jsou a budou běžně vydáváni, nejde o "nadlidství", ale o ochranu voličských hlasů..

0/0
8.1.2018 13:19

M97i92r96o95s91l54a65v 56K59a16š18p27a73r 3142137651531

Tak už se zase bude omezovat imunita? Já jen aby při tom neustálém omezování jim vůbec nějaká zbyla:-)

0/0
8.1.2018 13:03

M20a97r24t32i40n 61J50e42d27l11i50č27k93a 7839442217

O to se nebojte, nejen že jim imunita zbyde, ale ještě jí budou mít více než před omezením.;-)

+2/0
8.1.2018 13:14

J74i46ř61í 74L90i42e10t94a53v92e39c 8423459353429

Četl jsem celý ten rozhovor na stránkách ČR - něco úžasně precizního. Pan Rychetský má můj obdiv.

+2/−1
8.1.2018 12:54

M59a20r81t60i59n 75Š56k66u41r56e63k 3739530248394

Historicky měli zákonodárci imunitu pouze na to, co řekli. Zde nevidím důvod, proč by tomu mělo být i v současnosti jinak. Ovšem je asi nesmysl i nadále imunitu na slovní projevy vázat pouze na půdu parlamentu. To by znamenalo, že by nebylo možné realizovat jakékoliv diskuze v rámci médií a na sociálních sítích. Jak už to tu někdo psal, ať si poslanci a senátoři žvaní, co chtějí a kde chtějí. Je to výrazem výhradně jejich úrovně. Ale zároveň by to mělo zároveň znamenat možnost poslance a senátory bez omezení za jejich názory, byť drsně, kritizovat. Samozřejmě výhrůžky by měly být za hranou a postižitelné.

+5/0
8.1.2018 12:35

Z65d31e72n16a 98S66v51o89b62o76d96o28v78á 2464326183966

- myslím, že minimálně u nás ne.. V první republice se cítili ohroženi a celkem oprávněně chránili hlasy voličů před policií.. Jen tato imunita se vztahovala pouze na dobu jednání parlamentu (tehdy trval několik týdnů - jiné "vzdálenosti").

+1/0
8.1.2018 12:51

M90a68r90t16i22n 33Š84k44u27r78e29k 3289370678564

Jasně, rozumím. Mně jenom šlo o to, že to už nejde udělat postaru, tzn. vztáhnout imunitu jenom na slovní projevy, což by mělo být nyní, a to pouze na půdu parlamentu. Omezení časového rozsahu, tzn. pouze na dobu zasedání parlamentu, si v současné době už taky nedovedu představit.

0/0
8.1.2018 12:59

Z79d23e37n17a 68S39v36o74b17o29d29o82v61á 2564776303196

- jasně, já taky ne - byla to jiná doba..

- na druhou stranu to opravdu byla pojistka, aby se policejní orgány nemísili do hlasování.. A když vidím co se tady děje a k čemu to spěje.. asi bych imunitu ponechala - právě jako ochranu voličských hlasů - samozřejmě za předpokladu, že poslanci budou běžně vydáváni.. Tj. budou mít ve stranách vzniklou situaci čas řešit a nebude hrozba "mizení" poslanců před důležitým hlasováním..

0/0
8.1.2018 13:07

J47a65n 81M84r33k32v53i96č87k70a 9803866325718

Poslanci jsou něco jako "prodavači iluzí". Jejich povoláním je přesvědčit lidi, že mají vizi lepších zítřků. Tudíž ať mají imunitu na veškeré projevy verbální, písemné, datové ať je to ve sněmovně, na mítinku, na náměstí, nebo v pivnici. Víc netřeba.

+1/0
8.1.2018 12:33

J34i19ř50í 47F64o19g24e49l 2670641926822

Rychetský toho řekl daleko více a i v politické rovině. Co přitom pro nápravu udělali. Největší imunitu mají sami soudci, kteří jsou jako pánbůh. Takže by si měl prvně zamést před vlastním prahem a podívat se kdo za tou imunitou stál, jestli nemá máslo na hlavě sám.

+3/−1
8.1.2018 12:24

M86a91r49t32i86n 49J58e19d79l71i84č71k55a 7909822197

Ten tam má tolik másla, že by to vystačilo pro celou ČR aspoň na rok.;-)

PS: Neví někdo, co ti ústavní soudci celý pracovní den dělají? Proč jim to rozhodování tak trvá? Nevyznávají oni náhodou přísloví: "Co se vleče, neuteče!"

0/0
8.1.2018 12:31

J79a67n 54B86l84a56n93a 3736215184

A co tak něco udělat odpovědnost soudců (vlastně i vyšetřovatelů a SZ) za evidentně vadná rozhodnutí, jako např. v případě pana Šafránka, kdy byl ve spise důkaz o jeho nevině a přesto to dostal natvrdo a ti co se na tom podíleli ještě povýšili. ........ Kriminalista František Šumpík, který v srpnu 1992 vyslýchal vyděšeného mladíka na policejní stanici v Chrudimi a vynutil si jeho přiznání hrubostí a bitím, je dnes v důchodu, skonči jako podplukovník. Tehdejší prokurátorka Miloslava Hevierová, která podávala žalobu, je státní zástupkyní ve Žďáru nad Sázavou. Bývalý předseda senátu u žďárského soudu Miroslav Novák dnes soudí u brněnského krajského soudu. Předsedou odvolacího senátu Krajského soudu byl Jaromír Papírník, soudkyněmi Miroslava Adamovská a Světlana Bartošová. Posledně jmenovaná přitom v Brně soudí dodnes. Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/jan-safranek-justicni-omyl-d0w-/domaci.aspx?c=A130211_1887941_pardubice-zpravy_pri

+4/−2
8.1.2018 12:11

M22a20r94t97i97n 27J90e50d44l60i57č64k82a 7419382227

Chcete, aby si soudci cokoli omezili??? To po nich chcete příliš mnoho!!! Stačí si třeba vybavit zmrazení platů státních úředníků, kdy soudci doslova řvali, že by to bylo ohrozilo jejich nezávislost, přestože už tenkrát brali hodně přes 50000 Kč.. A tak si odsoudcovali, že jich se to nebude týkat.8-o

0/0
8.1.2018 12:27

H91a62n34a 77V91l72a35d14í68k98o19v15á 8970393975756

stačí zmínit také soudkyni Královou---to je podklad mezi soudci

0/0
8.1.2018 18:59

S21l78a36v47o24m80í72r 67B79e15n56e32š 6612247830234

Když něco takového řekne člověk, který je v nejrůznějších politických i soudních funkcích již desítky let, měl by doložit, proč to říká až nyní.

Samozřejmě není možné šmahem říkat, že to měl prosazovat již před léty. Já si sice myslím, že doba pro omezení imunity byla zralá už dávno, ale obecně platí, že v jiných případech někdy může být člověk ve funkci třeba třicet let, ale doba pro to či ono mohla nazrát až nyní a že to prostě nemohl říkat před patnácti lety.

Zkrátka a dobře by to měl vysvětlit, proč to vyřkl až teď. Když to vysvětlí, budiž. Když ne, tak by měl uznat svou chybu.

+3/0
8.1.2018 12:09

J58i72ř64í 41Ž49a42m26b48o84c90h 5393973170851

"V případě výroků za hranicí zákona daných na Twitter by podle Rychetského bylo na místě poslance vydat "- tak ,to jsem si myslel, že platí svoboda slova až na velmi výjimečné případy,zhruba řečeno, kdy je zásadně porušena jiné svoboda někoho jiného.

Osobně bych tohle neomezoval -ať si poslanci píší a mluví cokoliv , jak jim zobák narostl.

+7/0
8.1.2018 12:00

J52i14ř62í 80Ž53a14m14b89o96c20h 5883653970861

Stačí , co se právě děje v Německu

+1/0
8.1.2018 12:03

L26a13d51i53s24l95a56v 34F74r65y36d78r61y87š62e33k 9513749598934

Rozsah imunity je přehnaný, říká předseda ústavního soudu Pavel Rychetský.

Plebs to ví dávno, spolutvůrče útavy ČR a předsedo ústavního soudu.

+5/0
8.1.2018 11:59

J61i51ř68í 79L70i79e19t67a74v53e51c 8823439393319

Přečtěte si ten rozhovor celý. Tady je to hodně zkráceno.

0/0
8.1.2018 13:03





Najdete na iDNES.cz