Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volání po občanských právech migrantů je nebezpečné, řekl v Rozstřelu Leakey

Slavný paleoantropolog Richard Leakey tvrdí, že každý, kdo po objevení DNA zpochybňuje evoluci, musí být blázen. „Pro evoluci existují nezpochybnitelné důkazy a ti, kdo ji i přesto zpochybňují, činí tak na základě iracionální víry, protože ta nevyžaduje důkazy,“ doplňuje Leakey, který byl hostem čtvrtečního Rozstřelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a65r43t14i63n 58T19a81c30i75n49e73c 4356978594182

Dobrý fakt dobrý. ....no a teď vážně -ono občas se po objevu DNA ve vědeckých kruzích objeví Vůl co dále věří evoluční teorii ...tedy teorii bez hmotných důkazů. ...lživé teorii. ....no prostě Vůl. ....8-o

No a teď k migraci. ..ta legální z východu je obrovská a nese sebou zlo neúcty k životu druhých lidí a jejich majetku no a ta nelegální je zlo samo o sobě. ...jenomže nepomáhat a nechávat umírat lidské bytosti bez vody a jídla je no ještě horší. ....Rv A to disponujeme bohatstvím a technologií a mocí tomu všemu zabránit. ..no ale ta pýcha a sobectví. ....jo jo. ...smutný důsledek evolučních myšlenek a teoretiků. ..:-/

0/−1
5.1.2018 9:56

G74a10b13r43i61e74l22a 68J78a31n23s62k94á 6964579525632

Závěry toho pána se mně jeví jako poněkud zjednodušené.

Z článku není zřejmé, zda Leakey vůbec studoval genetiku, když vlastně nedokončil ani střední školu?

Mě osobně studium genetiky oslovilo zásadním způsobem; uvědomila jsem si, že pokud probíhala evoluce takzvaným přirozeným výběrem, musela být nezbytně řízená určitým směrem. Cíleně. To zaprvé.

Zadruhé musel být proces maximálně urychlován. Důvod:

u bakterií si ještě posun vpřed díky mutacím dokážeme představit. Jsou to jednobuněčné organismy. Ovšem - dál už je to čím dál těžší. Každá výraznější mutace (tedy změna v genetické informaci) je nesmírně riskantní. Může znamenat vymření celé vývojové větve. Přirozená tendence přírody je mutace opravovat a mutanty zabíjet. Trvalo by miliony let, než by se vyvinul u vyšších organismů jeden jediný znak!

Zatřetí: samotný vznik života, zásadní to věc, není dosud zopakován člověkem. Nedokážeme vytvořit život. Ani vysvětlit jeho vznik. Tam je mlha. Naprostá.

Vědci vždy pracují s živými buňkami, ale nedokáží sami jedinou buňku oživit.

Takže netušíme, jak a proč by tenkrát měly ožít tzv. koacerváty, které plavaly v tzv. "prapolévce". V jakémsi koncentrovaném oceánu.

Tisíce let, co existuje lidstvo, je předáván ten život, který sem byl vložen tenkrát, na začátku. Stále hoří tentýž oheň.

+4/−1
4.1.2018 23:31

D71a93n28i63e95l 51R29a44f31a12j 3887687842138

To jste napsala moc hezky.

0/0
5.1.2018 0:32

P40e75t23r 35R87i13c43h13t48e53r 2736347411448

Vcelku souhlasím. Princip evoluce, věda komplexně objasnit, teoreticky může. Co ale objasnit nedokáže, je původ (naprostý) a finalita tohoto principu. Ateismus finalitu evoluce (vyžadující Stvořitele) popírá, jenže popírání není důkaz. K takovému absolutnímu důkazu, je nutné znát "absolutní cíl" (tj. budoucnost), což je nereálné. Proto nelze evoluci používat jako důkaz proti teismu. Z tohoto důvodu, k logickému názoru potvrzujícímu finalitu evoluce, dostačuje aspekt pravdy, tj. zákon dostatečného důvodu, se znalostmi evoluční biologie, filozofie, teologie, formální logiky atd.

0/0
5.1.2018 22:38

P55e86t33r 28R96i20c62h14t40e54r 2786587821978

Co se týče knihy Genesis, zde je oficiální stanovisko římskokatolické církve z doby pontifikátu papeže Pia X:

"Kdo chce nestranně usuzovat o knize Genesis (o knize Mojžíšově - ve smyslu o knize z učení předávaného od Mojžíše), nesmí opomenout:

- že Mojžíš nepíše proto, aby učil vědě přírodní, ale proto, aby náboženství vykládal

- že užívá slohu takového, jenž vzdělanosti jeho rodáků (soukmenovců) byl přiměřený

- že měl v úmyslu stvořením světa potvrdit zákon Boží o svěcení soboty

- že u Mojžíše rozeznávati třeba věci, o kterých není pochybnost, od těch, jež volné mínění připouštějí

- že věda přírodní mnohé své výroky nemůže dokázat s plnou jistotou, nýbrž že je klade jako domněnky více nebo méně nedokázané

- že pouze to, co u Mojžíše nepodléhá žádné pochybnosti, může se porovnat s tím, co věda přírodní taktéž bez pochybností tvrdí

Pokud toto uvážíme, nemůžeme pochybovat, že se mezi Mojžíšem a vědou přírodní vyskytne rozpor."

+1/−1
4.1.2018 21:20

P40e72t33r 10R93i27c81h86t80e70r 2686487291688

Zatímco se první ateističtí myslitelé zabývali tak maximálně sami sebou nebo obhajobou, ke katolické církvi konkurenčního islámu či jiných kultur (podle hesla: "Nepřítel mého nepřítele, je můj přítel na entou"), případně vymýšlením marxistických utopistických teorií,...tak vědci z církve katolické, již pilně vytvářeli základ toho, co se dnes nazývá "moderní věda".

List of Roman Catholic cleric-scientists:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Roman_Catholic_cleric-scientists

(upozornění: pokud máte slabý procesor, neklikejte na to!)

Ateismus de facto "vytuneloval" katolickou západní civilizaci.

http://librinostri.catholica.cz/download/Thomas-E-Woods_Jak-Katolicka-Cirkev-Budovala-Zapadni-Civilizaci-text.pdf

+1/−1
4.1.2018 18:40
Foto

T54o74m89á71š 19Z83e88m43á77n69e70k 2747504352445

Tak ono to jinak ani nešlo, když církev ovládala v podstatě celé školství.

+2/0
4.1.2018 18:45

P68e56t39r 30R45i71c75h30t73e40r 2246627671168

Jasně, jenže oni ty univerzity a to školství založili.

0/0
4.1.2018 19:00

P62e58t58r 89R93i58c65h63t16e48r 2976187951938

...takže ten poslední odkaz vyhazuje error404. Je ze staršího seznamu odkazů. Netušil jsem, že soudruzi z librinostri.catholica.cz jej opět změnili.

Tento by už měl fungovat:

http://librinostri.catholica.cz/download/WoodsThEJakKatCBuZC-z.pdf

0/0
4.1.2018 20:29

P62e38t28r 76M56a52l21i23š39k27a 6831955781543

Evoluce nebo Bůh obě sou kraviny, je přece jasné, že člověk je nepovedený mimozemský experiment který se vymknul kontrole.:-P

+2/0
4.1.2018 17:12

P26a41v94e31l 30K37ř25í21ž 8227841550759

Někteří určitě? ;-D;-D;-D

+3/0
4.1.2018 17:14

K78r14y50š90t31o36f 75L80a66n44í21k 1479150255935

Pokud existuje Buh, musi to byt zla, mstiva a krvelacna bestie. Jinak si neumim vysvetlit, proc na lidstvo posila vsechny ty katastrofy, valky, nestesti. Pokud to neumi, nemuze ci nechce ovlivnit, nechapu, proc se k nemu nekdo modli. Doporucuji roman Modlitba (Prayer), autor Phillip Kerr.

+4/−1
4.1.2018 17:10

J49á29n 40K15o97t79ú20č 2476744538756

Ja neviem či to má zmysel stále opakovať, ale čo ak je to tak, že Boh to zlo nestvoril? Mohol by ho síce odstrániť, ale potom by už ľudia nemali slobodnú vôľu...

A druhá vec: ak pripustíme existenciu Boha (v logickej úvahe) treba zároveň pripustiť aj existenciu nejakého ďalšieho života, ktorý je lepší než tento život. Jedno bez druhého samozrejme nemá zmysel. Potom nám zostane len to utrpenie a nič za tým. Teda ak sa niekto snaží dokázať neexistenciu Boha poukazovaním na zlo vo svete, ale zároveň ignoruje / nepripúšťa existenciu iného života, je to hlavne logická chyba. Tým si vlastne vytrhnete z kontextu len časť daného náboženstva, nie celé...

+2/0
4.1.2018 17:18

P87e67t77r 51P26a43l30e79č72e17k 3720485944572

Války a většinu neštěstí na sebe lidé posílají sami a dobrovolně. To na Boha nesvádějte. A to říkám jako agnostik.

0/0
4.1.2018 21:46

I29v96a86n 80V29a56š25e14k 4435745901807

Pan Gabryš musí do své koncepce nedokonalostičlověka vlivem nedokonalosti Boha(jeho názor)zakomponovat i vliv Satana.Na to se dost často v odsudcích Boha zapomíná.Jinak evoluce neodporuje Bohu a pokud něco nevidím,neznamená to,že to neexistuje.

+2/−4
4.1.2018 16:54

M79a57r95t67i65n 74K46ř55í47ž 9173122250287

Evoluce je samozřejmě v rozporu s tím, člověka stvořil Bůh za jediný den.

+3/−1
4.1.2018 17:00

M76a27r35t52i85n 76K80ř44í56ž 9773812330667

...s tím, že člověka...

0/0
4.1.2018 17:05

J54á95n 60K83o33t12ú59č 2446634718836

To áno, ale treba opakovať, že mainstreamové kresťanské cirkvi uznávajú evolúciu a to, že svet už existuje miliardy rokov! Akurát kresťania tvrdia, že toto všetko NIE JE len a len výsledkom náhodných pokusov, ale že je za tým nejaký stvoriteľ. To je všetko. Iba máličko kresťanov (hlavne v USA) verí tomu, že svet vznikol naozaj pred pár tisícročiami za 7 kalendárnych dní.

+2/0
4.1.2018 17:08

M15a50r96t11i49n 19K21ř93í71ž 9623512390897

A ten Bůh, to nejdřív šéfoval dinosaurům a dlouho pak čekal, až se konečně objeví ti lidé, co je stvořil k obrazu svému?

+1/0
4.1.2018 17:13

J61á57n 97K20o45t32ú79č 2236444988296

A prečo nie? Snáď nechcete tvrdiť, že Boh nemá rád čakanie a preto nemôže existovať?

+1/0
4.1.2018 17:20
Foto

J49a93n 63Č82e98r64m82á23k 4549508475447

já tam až takový rozpor nevídím... Tím spíš, že stvoření je především příběh vyprávěný tehdejším lidem, aby si uvědomili, že Bůh je jeden a je Stvořitel. Nemá proto cenu vzývat Márduka, Bála a jiné bohy, neboť ti nemají vůbec žádnou moc (neexistují)... Stejně tak nemá smysl vzývat bohy Slunce, duchy vod, hor či ohně a rovněž nemá smysl se jich bát, neboť to vše stvořil Bůh k našemu užitku...

Poselství Genesis je asi toto

nebojte se ohně, běžte, zkoumejte ho a využijte ho ke svému užitku. Je tu pro vás!...

+1/−4
4.1.2018 18:17
Foto

B78r78o94n47i65s86l60a13v 12G66a69b31r75y14š 2492989411

To, co jsem napsal, ale není můj názor. Jasně jsem pod komentář uvedl zdroj.

+1/0
4.1.2018 17:57

M91a69r69t51i77n 60Ž54e54l37i94n16s79k38ý 9848489249222

Celkem rozumne nazory, jen s to pouziti DNA proti vire... verici DNA zase mohou pouzit jako potvrzeni radu za zivymi bytostmi, potvrzeni inteligentniho stvoritele.

0/−1
4.1.2018 16:41

K29a40m50i83l 23P36y82t95e26l82a 8342410171949

Tezko. Ten rad odkazuje primo k evoluci. Ne, ze by katolicka cirkev evoluci popirala. To jini s ni maji problem.

+2/0
4.1.2018 16:48

M25a83r81t62i80n 76Ž92e11l28i49n91s37k91ý 9538339739812

Ten rad podle me odkazuje k tomu, co si tam clovek dosadi.

0/0
4.1.2018 17:14

J31o17s63e84f 19A57d56d78o 7429863555600

Ježíšek neměl žádné modré oči protože byl semita z Blízkého východu.

+1/0
4.1.2018 16:22

P77a30v22e30l 98K90ř94í55ž 8317671460299

A odkud pochází modré oči?

0/0
4.1.2018 16:27

J27o22s10e91f 84A44d38d71o 7529113135340

Modrooky je původem Evropan. Dnes pobyvaji i mimo Evropě protože imigrovali do Ameriky, Asie, Australie a Afriky.

0/0
4.1.2018 16:31

P53a20v15e35l 35K83ř47í89ž 8477501490299

No nevím... ale: http://magazin.cz/lifestyle/945-modrooci-jsou-mutanti

0/0
4.1.2018 16:43

P78a17v91e62l 37K27ř59í62ž 8697441660969

Avganistan je oné oblasti mnohem blíž než by člověk čekal...

0/0
4.1.2018 16:44

R57o64b92e97r57t 82L17a76u27e87r 5764880846690

Víra versus věda.

Když se mrkneme na extraligu vědců v přírodních vědách - na nositele Nobelovy ceny za chemii, fyziku a medicínu, tak zjistíme, že se jedná o směs ateistů, agnostiků i lidí věřících - zejména Židů a křesťanů. Mám dojem, že muslimové jsou tam snad jen dva (jeden za chemii a jeden za fyziku), což mě osobně připadá zvláštní vzhledem k obrovskému množství muslimů za Zemi.

Nobelovku za Fyziku má, mám takové tušení, dokonce i jeden katolický kněz - přímo kněz!!! To by napovídalo, že minimálně v současné době přístup katolické církve k vědě není nijak záporný.:-)

+5/−1
4.1.2018 16:14

T30o47m29á56š 80T76a71t80í22č77e51k 5750432340508

Jména těch věřících!

0/0
4.1.2018 16:15

R49o63b18e52r18t 77L69a89u48e41r 5634420726110

Právě to hledám, chvilku strpení. :-P

Hledám relevantní zdroje v češtině, protože angličtina, příp. němčina, obávám se, by zde nikoho příliš neoslovila.:-P

+1/0
4.1.2018 16:19

T89o39m13á76š 67T96a21t43í23č62e89k 5350752510258

Nemám s nimi sebemenší problém. A pokud vím, jména se nepřekládají.

+2/0
4.1.2018 16:20

R56o81b48e82r35t 77L34a67u45e75r 5904590576790

Tak vy angličtině je např. zde. Jsou tam i linky na další zdroje:

https://www.quora.com/How-many-Nobel-laureates-of-physics-believe-in-God

http://atheismexposed.tripod.com/nobelistsgod.htm

0/0
4.1.2018 16:21

T24o26m43á97š 78T31a47t47í97č75e37k 5390152500558

První odkaz mě dál vede na wikipedii, kde je seznam "křesťanských" nositelů. Jo, pokřetěnéch je celkem dost lidí, jestli věří, to už je něco jinýho. Druhý odkaz začíná nehoráznou lží o Einsteinově víře.

Ne, diskuse s fanatiky fakt nemá naprosto žádný smysl.

+4/−2
4.1.2018 16:29

R61o82b12e27r74t 91L59a25u59e47r 5334650716670

OK, ale v těch odkazech je také podrobněji rozepsán postoj těch lidí k víře a Bohu - podrobněji je rozebráno zda opravdu praktikovali svou víru a zda opravdu v Boha věřili.

A právě tyhle zdroje jsem hledal v češtině.

0/0
4.1.2018 16:32

R10o76b46e62r62t 97L45a56u36e95r 5304760186820

Jinak, server quora.com teda považuji za velmi seriozní. Tento server má do náboženského fanatismu fakt hodně daleko.:-P

+2/0
4.1.2018 16:34

J72i55ř94í 71S83c22h83m92i88d42t 5820873644115

S tou poslední větou naprostý souhlas. Akorát problém je, že vy jste fanatik z opačného tábora, zatím jste nijak nedoložil, že vědec = ateista a omezujete se pouze a požadování jmen a odkazů a pak je neokázale dehonestujete a říkáte tomu diskuze a teď už jste se uchýlil přímo i k napadení samotného diskutujícíhoRv.

+3/−2
4.1.2018 16:57

T83o60m54á64š 75T79a96t98í89č75e52k 5510192150568

Věřit vykonstruovaným a lživým tvrzením o Einsteinově víře nemůže nikdo jiný než fanatik. Howgh

+3/−1
4.1.2018 17:02

L15u96d96ě82k 75N51ě13m51e61c 8813590831176

Věřit Vám může jen opravdové jelito.

+1/−2
4.1.2018 17:07

I86v14a 79V74a42l43č72í75k51o64v11á 3380859739

Važte slova!

0/0
4.1.2018 19:07

L64u28d28ě41k 12N77ě46m83e44c 5845141872594

Jelito... to je asi tak 35 deka.

0/0
4.1.2018 19:09

R79o18b92e82r26t 95L88a21u85e95r 5764190756420

Dále zde:

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Lists_of_Nobel_laureates_by_religion

https://www.insidermonkey.com/blog/nobel-prize-winners-by-religion-jewish-christian-muslim-and-non-religious-590721/

https://www.insidermonkey.com/blog/nobel-prize-winners-by-religion-jewish-christian-muslim-and-non-religious-590721/2/

+1/0
4.1.2018 16:24

R79o63b41e94r54t 89L77a48u33e42r 5494560156700

Tím katolickým knězem jsem myslel tohoto člověka:

http://www.aldebaran.cz/famous/people/Lemaitre_Georges.php

https://cs.wikipedia.org/wiki/Georges_Edouard_Lema%C3%AEtre

Sice nedostal Nobelovku za fyziku, to jsem se spletl, nicméně i tak patří mezi nejprominentnější fyziky světa.

+1/0
4.1.2018 16:28

J13o68z93e70f 53P83a91u66c58h80l84y 3429958617784

Georges Lemaître ;-D

https://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre

0/0
5.1.2018 0:05

J32i51ř32í 35S45c65h30m13i89d58t 5970803414835

Řekněme si upřímně, že různá náboženství mají problém s vědou v různé míře a bohužel některá je i cíleně potlačují. U islámu je problém, že není jen vírou, ale jde spíše o celý politický systém s náboženskou policií, trestním zákoníkem atd., pak jsou tam odstaveny od vědění ženy, což je polovina mozků ve společnosti, pak není divu, že věda v islámských zemích paběrkuje.

+2/0
4.1.2018 16:23

D59a43n68i89e28l 17R27a11f16a64j 3907497232148

Byl to takový odlehčený rozhovor, kdy pan Leakey dostal příležitost vyjádřit svoje přesvědčení a názory.

Nicméně zaujalo mě, že za důkaz evoluce považuje schopnost bakterií vytvořit si rezistenci na antibiotika. Odolnost bakterií na antibiotika vzniká příliš rychle, než aby byla výsledkem náhodných mutací v bakterii. Dochází k ní pomocí "nainstalovaných" obranných procesů, které buňka cíleně spouští, když je napadena. (Např. enzymatická inaktivace.) A když buňka najde optimální řešení hrozby, tak ho uchopí, zapracuje do své struktury a předá dál. Je to geniální.

Pro srovnání, představte si, že by počítačové antivirové programy už nepotřebovaly, aby jim programátoři stále aktualizovali databázi nových hrozeb a obrany, ale že by byly antiviry samy schopny rozpoznat hrozbu a vytvořit si účinný prostředek, jak ji zneškodnit. To by bylo něco. A snad se to jednou podaří. Ale bude to asi vyžadovat ještě spoustu práce mnoha inteligentních bytostí.

0/0
4.1.2018 16:12

D60a20v22i93d 25P69r11i90e27č30k68o 7155824658142

A nějak takhle potom vznikne Skynet. :-D

+1/0
4.1.2018 16:42

D21a55n13i60e81l 97R47a26f51a76j 3547607302448

:D A potom roboti přestanou věřit na lidi, protože se jim to nebude hodit do krámu a vymyslí si nějakou křemíkovou konspirační teorii. :D

0/0
4.1.2018 16:52



Najdete na iDNES.cz