Diskuse k článku

Uchraňte si vnitřní svobodu před leptavými banalitami, vyzval papež

Papež František dnes u příležitosti nového roku vyzval všechny lidi dobré vůle, aby neztráceli naději v lepší svět. Při mši ve Svatopetrské bazilice ve Vatikánu také řekl, že lidé by si měli uchovat vnitřní svobodu ohroženou „leptavou banalitou konzumu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i67ř31í 96T45r26e76s52t37r 1764258908541

Souhlasí papež a jeho předchůdci s evoluční teorií? Souhlasí papež s Darwinem?

.

To je dotaz pro paní Netolickou.

0/0
2.1.2018 17:47
Foto

J22a75n 40Č24e63r66m95á13k 4129218395687

to není otázka křesťanství, takže papež ti žádné prohlášení k tomu nedá. Respektive zopakuje to, co už řekli jeho předchůdci... Víra a věda nejdou proti sobě... Ostatně, je mnoho věřících vědců a ti s tím nemají problém... Pro ho tedy máš ty?...:-)

0/0
2.1.2018 19:40

J41i66ř80í 89T16r11e30s16t88r 1434828828981

Dokažte Jane, že všichni papežové souhlasili s evoluční teorií a s Darwinem ? Celý svět je totiž přesvědčen, že církev a všichni papežové s evoluční teorií nesouhlasí a Darwina neuznávají. To je fakt, jako že je Země kulatá.

0/0
3.1.2018 2:21
Foto

J10a38n 60Č37e22r87m46á63k 4339518105357

já nikde neřekl, že církev resp. papežové jsou stoupenci Darwina. Jen jsem řekl, že věda a náboženství nejdou proti sobě... Každá totiž řeší jinou otázku...

Přírodní vědy se ptají "JAK" vznikla Země, život apod a na toto otázku hledají odpověď.

Filosofie či teologie hledá odpověď na otázku PROČ...

0/0
3.1.2018 2:33

J62i33ř77í 44T32r38e55s91t38r 1134598948611

To máte pravdu. K poslední větě však přidám, že věda ví, proč život vznikl. Díky nahodilosti a matematické pravděpodobnosti. A zde je ten rozdíl. Teologie nehledá odpověď, ale tvrdí, že to bylo "protože stvořitel". Věda naopak tvrdí opak - protože "evoluce, čas, prostor, hmota".

0/0
3.1.2018 2:53
Foto

J31a74n 94Č84e65r77m91á56k 4259638385447

no vidíte, a to dává odpověď na "jak", nikoliv proč...

Krom toho jde o pouhou teorii, nikoliv fakt...

A matematická pravděpodobnost zde nefunguje, neboť při počtu proměnných byste se s pouhou pravděpodobností nedopočítal...

Ale nebudu Vám názor vyvracet, stejně by se mi to nepodařilo. Na to musí přijít každý sám...

A ač nemám problém s evolucí, nevěřím v nahodilost, neboť je tu ještě logika... Ale neříkám, že Bůh nemohl použít i evoluci pro utvoření svého díla...:-)

0/0
3.1.2018 3:17

J74i88ř33í 91T15r17e25s79t64r 1534778518701

Už jsem se jednou ptal - to dílo dělal kde a z čeho? A kdo udělal toho Boha kdy, kde a z čeho?

0/0
3.1.2018 3:24
Foto

J66a15n 37Č90e69r95m78á64k 4749908225517

Z přírodních věd víme, že hmota, čaqws a proswtor spolu souvisí, závisí na sobě+ a jeden bez druhého neexistují... Bůh je však nehmotný a proto se hmotnému chápání i zákonům vymyká... Coby stvořitel hmoty stojí nade hmotou a jejími zákony... Prřčoto se nelze ptát, kdo je stvořitelem stvořitele, neboť pak bychom se dostali k nesmyslům typu LIDOVÁ DEMOKRACIE, S NĚKÝM AŽ NA VĚČNÉ ČASY.,..

Sv. Tomš kdysi nazval ve svém příčinném řetězci Boha příčinou nezapříčiněnou, tedy prvotní činitel všeho...

0/0
3.1.2018 4:09

J78i67ř73í 18T77r47e69s49t10r 1564488328981

Zkuste definovat pojem nehmotný prosím.

Bůh "je" ? Co je to "nehmotný" ? Má bůh ruce, hlavu a nohy? Má tvar? Dělá něco? Tvoří něco? Existuje? Jestli existuje, tvoří a hýbe se, jestli něco dělá - tak to jsou vlastnosti hmoty, v běžném stavu nebo v kvantovém stavu. Jestli je nehmotný, tak je to nic. Z hlediska vědy i filosofie. Nehmotné nemá žádnou podstatu existovat. Všimněte si, jak se náboženství ohýbá před vědeckými poznatky a zde naráží a nemá kam uhnout.

.

Používáte vědecké pojmy prostor a čas, hmota atd. z relativistické Eisensteinové teorie. Jsou to vlastnosti hmoty. V atomech jsou další částice - podívejte se na elektron. Ten se vyskytuje v kvantovém stavu - je zde rovněž tam. Dokud se nepodíváte, nevíte kde je. Pak zde máme černé díry - uvnitř je to podobné, jako v našich atomech. Jenže je té hmoty tolik, že gravitace nepustí nic ven. V černé díře není prostor ani čas - hmota je tam v kvantovém stavu. Podobné to bylo před vznikem našeho vesmíru. Maličký kousek hmoty v supermasivní černé díře explodoval a vytvořil čas a prostor.

.

Tudíž prosím vysvětlete, kde by ten stvořitel byl a z čeho by byl. Není jednodušší přijmout myšlenku, že hmota je věčná a není žádné supermasivní inteligence, která by jinou hmotu stvořila? Jak by asi musela být ta supermasivní superchytrá hmota vypadat, aby stvořila náš vesmír? Je nesmyslné se domnívat, že to dokáže nic umístěné "kde"? Nic a nikde - to je odpověď.

0/0
3.1.2018 16:42

L33i94d43a 25N95e77t96o52l23i97c71k64á 7642544661586

Jak může ateista být si tolik jist svojí pravdou, když neví základní: jak a kde vznikl život. Aby vznikl náhodně, to už vědci ví, že není možné. Proto se doslova zoufale snaží dovézt ho sem z kosmu. Nedaří se. Jak může na zemi být jeden jediný ateista a věřit, že člověk, žena, muž se utvořili náhodně, když náhoda by s sebou nesla zůzné nedostatky, náhoda nemůže vědět, co vše potřebujeme a kde to má být umístěno. Než se nám věřícím začnete posmívat, jak to čtu v této diskusi, tak si něco přečtěte, přemýšlejte aspoň trošičku. Ježíš se nechává poznat i dnes, mnoho věřících to zažilo na sobě, i u nás, i já jsem to zažila, proto vím.V

+2/−1
2.1.2018 12:09

O79n98d97r20e49j 36P49a51t71e85k 5150170119701

A co evoluce? To jako Bůh nejprve stvořil život, pak Adama, pak Evu a pak jednoduché organismy z nichž se vyvinuly rostliny, vodní havěť, která posléze vylezla na břeh atd... My neumíme dokázat že je, ale ani Vy že není ! :-)

Každopádně, pokud tím někdo neubližuje druhým, ať si každý věří čemu a komu chce. Bohužel tenhle papež zapomněl, že ještě před 200 lety by papež povolával křesťany do boje na obranu víry a Evropy... Příval barbarů vždy spláchl ty hodné, neválčící. Poznal to starý Řím, poznají to další země a kdysi (ještě před 100 lety) impéria... Zásadní věcí je, že křesťan chce obětovat lecos zde z důvodu příslibu života věčného, nevěřící pak svůj život má zde. Teď a tady a na to by papež měl brát ohledy.

+1/0
2.1.2018 12:47

L19i66d14a 91N46e10t44o49l78i23c24k97á 7642684111536

Evoluce není nic proti Bohu. Bůh mohl tvořit na hotovo, jinému ponechal vývoj, ale byl to On, kdo vše, chcete-li naprogramoval a dle toho se vše vyvíjelo. Ano, byly náboženské války, dokonce křesťané bojovali v tzv. křižácké válce proti rozpínavosti islámu. I jim vděčíme, že zde máme křesťanské hodnoty. Jinak, platí - NEZABIJEŠ, což je 5. Boží přikázání a jelikož my všichni jsme hříšní, i křesťané, tak i toto přikázání překročí, ale Bůh to trestá jako smrtelný hřích, Bůh to odmítá a je na každém člověku, jak se zachová.

+1/−1
2.1.2018 13:37

J23i91ř12í 90T29r56e50s21t58r 1964558918521

Kdo stvořil Boha?Z čeho je stvořen Bůh? Jak vypadá bůh? Kdo stvořil televizi a mobilní telefon, Bůh? Kdo stvořil dinosaury nebo umělou inteligenci, Bůh? Podívejte se na jednotlivé Papeže, jak se liší jeden od druhého. Ten poslední dělá šílená prohlášení. Co jste zažila? Klinickou smrt? Víte, že klinická smrt není smrt, ale název pro život? Klinická smrt je jen pojem, který vymyslel člověk a se skutečnou smrtí nemá nic společného. Vš je jen v mozku, ve Vaší hlavě. Nebojte se, Bůh nikoho nepotrestá, neexistuje, nemá ruce ani nohy ;-)

0/0
2.1.2018 16:15

J20i71ř88í 51T52r88e15s59t72r 1184668238391

Paní Netolická, ani Vy nevíte, jal vznikl život. Nebojte, svět je poznatelný a věda jenou zjistí všechno. Má na to moře času. Vědeckou evolucí vzikl počítač a člověk dobývá Mars. Katolíci v 70.-létech minulého století prohlásili, že se člověku nikdy nepodaří dostat raketu k Marsu. Uvědomte si, že jste to vy, co se zabýváte vědou a poznáním. Naopak vědu náboženství a Bůh zajímá asi tak stejně jako princ Ba-ja-ja :-)

0/0
2.1.2018 18:25
Foto

J30a83n 94Č51e70r79m49á28k 4729238155207

ano, paní Netolická neví, jak vznikl život. Já rovněž nevím, jaqk vznikl život... A vy to rovněž nevíte... Jen na to máme jiný postoj a trochu jinou víru... Jinak jsme na tom úplně stejně... Všichni víme exkrement... !!;-D

0/0
2.1.2018 19:43

J50i62ř26í 91T42r48e53s52t96r 1684518358561

Dáte ruku do ohně ta to, že tajemství vzniku života věda nikdy neobjeví? Vědecké poznatky zrychlují exponenciálně. Není to revoluce, ale akcelerující evoluce. Hmota je poznatelná a poznání je vždy jen otázka času. Náboženství využívá oblastí, kde věda ještě nedala jasnou odpověď. Bohužel náboženství nedokáže dát žádnou jinou odpověď, než prostě "Bůh".

0/0
3.1.2018 2:32
Foto

J21a79n 95Č92e49r82m45á76k 4899368655267

ano, náboženství ze zabývá vztahem člověka k Bohu. Jakou odpověď byste po něm tedy chtěl?... Nemůže vám odpovědět jinak, než odpovídá už přes 2000 let...

Hmotu zkoumají přírodní vědy, těch se ptejme, ne teologie či filosofie... Ta hledá jiné odpovědi... :-)

Křesťanství by se zabývalo stále stejnými otázkami i kdyby fyzika byla bez práce... Jako že nikdy bez práce nebude...:-)

0/0
3.1.2018 2:39

J17i35ř75í 52T34r47e58s83t41r 1124358878671

Neřekl bych. Věda dělá náboženství (nejen křesťanství) velké problémy. Za času Kristových stačilo tvrdit, že nebe je nad mraky a tam budou potrestáni ti, co si na Zemi užívali a odměněni ti, které na Zemi Bůh zkoušel utrpením. Pamatujete na lekce náboženství, kde farář káže, že cesta do nebe je trnitá a do pekla přímá?

Těch 2000 let bych upřesnil na 80 000 let, což je čas, kdy se z opice stal člověk. To je fakt dokázaný, jako že je země kulatá. Věda taktéž dokázala díky artefaktům a jeskynním malbám, že v době, kdy se člověk vzpřímil, věřil v bohy. V tom je náboženství stejné a křesťanství rovněž. Křesťanství má jednoho Boha, ale armádu Svatých. Proto se můžete v kostele pomodlit před konkrétní sochou nějakého svatého, který má na starosti zrovna některý z Vašich problémů a nemodlíte se proto k jinému Bohu.

Jane, máte pravdu, že náboženství se zabývá stále stejnými otázkami, protože je to dogmatismus. Proto věda dělá věřícím stále větší problémy tato dogmata přizpůsobovat rychle přibývajícím vědeckým poznatkům.

0/0
3.1.2018 3:06

O40n68d22r70e42j 61P42a69t94e59k 5980520349321

Řekl imám z Vatikánu....

+1/−3
2.1.2018 6:46

J39i69ř42í 59G36r60o75m34a23n77n 4983715318916

Co je to Františku podle tebe "vnitřní" a "vnější" svoboda.

Cituji:

<<František vybídl věřící, aby si každý den našli chvilku na rozjímání a uchránili si tak vnitřní svobodu.>>

Předlož Františku nějaký vědecký důkaz, že rozjímáním si uchráníme svobodu !!

Důkaz musí být vědecký, ne náboženský.

+1/−3
1.1.2018 23:34
Foto

J50a24n 18Č53e17r35m19á23k 4329168565737

nikdo se nebude s tebou namáhat... Pomiňme, že důkaz ti nikdo dát nemůže - už z podstaty věci- ty však ani žádný důkaz nechceš. A kdyby ti ho náhodou někdo předložil, nepřijmeš ho...

Ponechme si každý své, zkoumejme Zemi a vesmír a spolupracujme... Není třeba se hádat či se vzájemně urážet a napadat...

+1/0
1.1.2018 23:57

J32i55ř22í 74T75r98e98s24t28r 1244988528981

Děláte se chytrý a nevychází Vám to. Dejte důkaz a uvidíme.

.

Zde nejde o napadání a náboženství nic nezkoumá, náboženství je DOGMATISMUS. Ba naopak - právě víra a celé náboženství odjakživa napadá a potlačuje ateisty. Dokonce je označuje za komunisty a to už je přes čáru, fatální urážka nejhrubšího zrna. Právě komunisté zprznili ateismus. Ateismus je nyní na vzestupu - naštěstí - a byl už zde dávno před komunismem. Věřícím uniká, že komunismus byla rovněž víra, náboženství, které věřilo v Utopii, nebe na zemi, kde si průměrní a podprůměrní budou bezpracně užívat stejně, jako těžce pracující inteligence a vše bude společné a všichni budou mít všechno .

.

Na tomto serveru, který je ryze nenáboženský, se šíří bláboly nějakého papeže, které zde nepatří. Což na stopro rozdmýchá flame náboženských fanatiků, kteří by se nejraději všude modlili. Takovéto nepřímé šíření víry je v demokratickém světě nepřípustné. Proto lidé chtějí důkazy, které nikdy náboženství nedokáže předložit. Protože Bůh a celá bible je pohádka vymyšlená hmotným člověkem. Zamyslete se a zavrhněte víru. Bude se Vám lépe žít.

+1/−1
2.1.2018 5:20

P37e91t15r 55C44e70r69n40y 6497293799516

Co rekl papez spatneho? Problem je, ze znacna cast ateistu odsoudi smahem vsechno, co prichazi od nekoho vericiho, bez ohledu na to, co reknou. Vubec se nezajimaji o obsah toho co reknou. A nevim, proc by se papez nemohl vyjadrit a na idnes to nemohlo byt publikovano. Demokracie je postavena na svobode projevu a tudiz i nazory na viru by mely byt sirene svobodne. To co pisete je v podstate zarodek diktatury a poprenim jednoho z piliru demokracie - svobody vyznani.

+2/−1
2.1.2018 8:33

J54i45ř98í 22T26r46e35s12t61r 1374298218471

Ne, nemáte pravdu. Svoboda vyznání není popřena. Svoboda vyznání a propagace náboženských názorů hlavy církve jsou odlišné pojmy. Věřící mají své náboženské servery. Názory papeže jsou právo a soukromí věřících. Nevěřící mají právo neslyšet a nevidět tuto propagaci na veřejných serverech.

0/0
2.1.2018 17:57
Foto

J11a10n 72Č16e73r36m25á65k 4549798435137

pokud je to tak, není pak popřena svoboda věřících neslyšet nečíst a nevidět kolem sebe samý ateismus?... Školou počínaje a veřejnými médii konče?... Nebo snad obráceně to neplatí?...

Co kdybyste věřící segregoval i ve školách, podnicích, obchodech či v dopravních prostředcích, aby se náhodou zmínkou o ranní modlitbě nedotkli ateistů jedoucích také do práce?...

Ale i to už tu bylo...

0/0
3.1.2018 2:54

J67i87ř44í 86T43r81e36s42t33r 1304638988121

Už jste někdy četl ateistické články na náboženských serverech? Vnucoval Vám na ulici něco nějaký ateista? Škola učí dle vědeckých poznatků. Ta normální. Náboženská škola učí také podle vědeckých poznatků, ovšem zkresleně po svém a tam se učí i náboženství - jako příklad uvedu třeba židovské školy v USA ..... ano, tam je možnost segregace. Kdo chce kam, má možnost. Dle vyznání, dle rasy, dle místa ..... U nás taková segregace možná není a ani náboženství nikdy nebude hlavním předmětem na českých základních školách, doufám.

Máte však možnost studovat na nějaké té teologické fakultě a tam se budete učit i ateismus a vědu - z pohledu teologického, samozřejmě.

.

Co se týká veřejných prostranství, každý máme svá práva a každý si může mluvit, co chce a jiní je nemusí poslouchat, nemusí jim na nic odpovídat.

Já však nesouhlasím s tím, aby byli lidé ovlivňováni křesťanskými články nebo informacemi, co se zrovna v církvi děje a co dělá papež. To jsou vnitřní věci každé církve a ty na server iDnes a ni do veřejných sdělovacích prostředků nepatří. Naštěstí to ve většině sdělovacích prostředků platí. Nejsme klerikální stát a toho si je potřeba vážit.

0/0
3.1.2018 3:22
Foto

J12a76n 72Č49e47r10m71á93k 4179428705967

náboženské servry jsou svobodné a je tam ateistůp poměrně dost. Podobně svobodné jsou servry veřejné typu seznam či idnes... A jsou i servry pro ateisty či Budhisty. Také bych vám mohl doporučit, aqť chodíte tam... Jsme ovšem ve svobodné zemi a na veřejný server patří i články týkající se celé společnosti, její kultury i jejího života.l.. Proto se vám nemusí líbit, že většina lidí a i z principu se na veřejných serverech vyskytují články o křesťanství a pod nimi diskuse. To je ovšem asi tak všechno...

Ona kultura, pluralita i právní stát mají svá pravidla a pokud je nechcete, choďte na nějaký zaheslovaný prověřený server, kde budete mít uzavřenou společnost přikyvovacího typu, ale pochybuji, že tam byste byl spokojen... Tam by vám chyběla ona svoboda a různost, neboť typuji, že vy jste člověk zvídavý, mnoha zájmů a rozhledu a servilní médium by se vám brzy začalo zajídat...

0/0
3.1.2018 3:37

J34i75ř91í 63T84r10e64s65t18r 1574588908251

Máte pravdu Jane, že se mi to nelíbí. Téma je ryze náboženské, nikoliv společenské. Podobně se mi nelíbí, když v lokálním tisku píši, že farář žehnal motorkám. To, že se tam píše, že byl opraven kostel a že věřící na něj přispěli, fondy EU přispěly rovněž, mi nevadí.

To vše je dosud v normě, i když se mi to nelíbí. Je to prostě nějaké společenské dění.

.

Co bych však napadl, kdyby se v místním tisku psalo o náboženských prohlášeních nebo co farář kázal na písmu svatém. To by už bylo přes čáru. A o tom je tento článek v iDnes - papež něco vyzval. Proto jsem na této diskuzi - nemám ve zvyku strávit na diskuzích tolik času.

0/0
3.1.2018 3:46
Foto

J28a55n 92Č78e24r79m45á72k 4139718585517

chápu Jiří, ani já tu tak dlouho nebývám...

Ty motorky, to je spíš společenská událost a to si lidi přečtou... Ostatně, kněz se jim tam nijak nevtírá a pokud tam je, tak proto, žew je tam pozván... (asi jako když u nás pokropil hasičům novou cisternu, což byla pro obec a okolí událost značného významu...

A kázání -až na výjimky- nikdo do běžných periodik přepisovat nebude... V tom s Vámi souhlasím, že to patří do náboženských periodik...

Jinak děkuji za dobrou a pro mě podnětnou diskusi a přeji dobrou noc... Také ráno vstávám... :-)

0/0
3.1.2018 4:18

L25i17d79a 70N19e59t54o73l89i18c16k43á 7772474301976

Pane Trestre a Gromanne, vysvětlete mi např., když chcete důkaz, jak mohly děti ve Fatimě vědět měsíc dopředu, že 13. října 1917 na místě, kde se jim od května zjevovala každý měsíc P. Maria, bude učiněn zázrak, aby i ostatní lidé uvěřili a ten se také stal! Byly tam i sdělovací porostředky a mnoho posměváčků jako jste vy a padali do bláta a prosili Boha za odpuštění hříchů. Žádám vaše vysvětlení. A také si něco zjistěte o zjevení P. Marie v Guadalupe v Mexiku, kam ročně přijedou desítky milionů lidí, aby uviděly obraz, který se objevil na tilmě indiána, kterému se P. Maria zjevovala,je nezničitelný a v očích P. Marie na tilmě je vidět .... a to už si přečtěte sami. Vyšla útlá knížka se stejným názvem. Jestli můžeme dokázat Mariánská zjevení, existuje také Bůh.

+1/−1
2.1.2018 11:43

O43n92d53r28e81j 34P28a53t78e25k 5920620349331

Moje manželka také lecos ví o čem jí neříkám. Jak to ví to nevím, ale rozhodně to nepotvrzuje přítomnost Boha.:-)

+1/−1
2.1.2018 12:49

J30i13ř42í 22T68r92e84s93t98r 1964138268351

To nebude ani bohem ani andělem ale tím, že jste se včas neosprchoval.:-) Pozor na ducha svatého, aby Vám neoplodnil manželku, jako to udělal panně Márii, když Josefovi nasadila parohy a panna Mária pak porodila Ježíška do krmného koryta v chlívku. No, ten Josef asi nebyl moc úspěšný, když měl tak malý majetek. Josef podle bible vlastnil jen jednu pannu, jen Márii. A ta panna mu porodila levobočka za pochodu. Nad tím dy se měli zamyslet vyznávači Bible.

0/0
2.1.2018 18:15

J19i48ř58í 10T75r59e47s39t19r 1284408698901

To není vědecký důkaz. Zamyslete se nad Fatimou, co by se stalo, kdyby se Slunce zatřáslo. To by byl konec Sluneční soustavy s dnešní ppdobě a byly by o tom alespoň vědecké záznamy a pozorování astronomů. Víte paní Netolická, kolik snů se mi vyzdálo? Tři a mám svědky, že jsem dokonce půl roku předem s přesností na minuty sdělil kamarádce, že se pohádá a další měsíc se rozvede. A víte, kolik jsem měl snů a ani jeden se "nevyzdál?" - tolik, že to nedokáži spočítat. Na tom je založeno náboženství. Modlíte se týdny, měsíce, roky a když se to stane, tak si myslíte, že Vás bůh vyslyšel. Pravda jevšak ta, že se jedná o náhodné jevy. Zázraky jsou nesmysl a vysvětlením pro Fatimu je atmosférický jev. A navíc věřícím se nedá věřit, ti zázraky chtějí vidět, i kdyby si je sami sobě měli nalhávat.

0/0
2.1.2018 18:08
Foto

J87a35n 91Č93e66r91m48á66k 4879128115657

máš v tom trochu zmatek.

Máš v sobě mnoho ohně, jsi zapálený, ale nadáváš pozor, kdy a co přikládáš... Proto ti všechno hoří a vybuchuje a ty to nemůžeš usměrnit...

Zkus se trochu krotit a dávej pozor na nesmysly... Utřídi si myšlenky (což ovšem vyžaduje trochu klidu a méně ohně) a pak zkus kázat...:-)

0/0
2.1.2018 19:38

J77i36ř22í 48T93r55e24s64t97r 1194158308241

Kázat nikdy nebudu. Jane, vy a Lída využíváte diskuze iDnes, abyste zde kázali náboženství. Jane, zkuste přispět nějakým protinázorem, důkazem ap. Nezkoušejte někoho hodnotit, urážet nebo posuzovat.

.

Zatím v této diskuzi vybuchuje náboženství, jestli jste si nevšiml. Je to pro Vaše dobro, abyste prohlédl. Nejhorší je, když náboženský fanatik učí věrouce své vlastní děti.

0/0
3.1.2018 2:26
Foto

J26a12n 86Č92e21r84m12á52k 4779158595127

Jiří, zatím vidím dobře, nebojte se... Ale stejně bych mohl říci i já, že bych Vám přál, aby se vám dokořán otevřely oči... Ale to by asi k ničemu nebylo, neboť i vy věříte, že vidíte správně... Přesto s Vámi mohu diskutovat a tříbit své názory a přemýšlet o vašich názorech i když mě zatím nikdo nepřesvědčil, abych ty své změnil... Prvně to zkoušela paní učitelka na obecné škole, když nám vyprávěla, ŽE gAGARIN V KOSMU ŽÁDNÉHO bOHA NEVIDĚL...

A že tu kážu náboženství?... Reaguji na podněty, ptám se a hledám odpovědi... Je-li toto kázání, pak ano, káži Krista... Ovšem nejsem kazatel...

Ovšem zajímalo by mě, kážu-li já náboženství, co děláte vy...:-)

Mimochodem, jak se pozná fanatik?... Nejste tak trochu potom fanatik i vy sám (byť nikoliv křesťanský)?...

0/0
3.1.2018 2:48

J14i39ř21í 77T68r31e45s57t44r 1964328348901

Fanatici byli mí rodiče a prarodiče. Protože mi nedali volbu. Fanatik jsem byl celé dětství. Fanatický katolík. Proto vím, co je to náboženský fanatismus.

0/0
3.1.2018 3:32
Foto

J24a71n 25Č14e91r78m29á71k 4799508885617

pak si dejte pozor, abyste nevyměnil jeden fanatismus za jiný...

Mimochodem, nevím jak se onen fanatismus v jejich podání vypadal, ale vzhledem k našemu rozhovoru myslím, že jste možnost volby dostal... A také snad i nějaké vzdělání... Jen nevím, kde zůstalo život z víry a vzdělání ve víře, neboť -nezlobte se na mě- některé věci z oblasti víry jsou u vás jak z předminulého století...

0/0
3.1.2018 3:42

M72i75l27a97n 22N10o31v62o45t89n26ý 2130861391865

Vždycky když někde v tisku narazím na článek, který začíná větou typu "Ahmed pochází z 28 sourozenců ..." tak bych pomáhal o sto šest.

Zásadním problémem všech zemí odkud pocházejí ti tzv. "uprchlíci" je děsivé přemnožení obyvatel.

Pokud by chtěl papež pro tyto lidi udělat opravdu něco užitečného tak by je měl ze všech sil přesvědčovat o nutnosti používat antikoncepci a mít jen tolik dětí kolik jich jsou schopni uživit.

+9/0
1.1.2018 20:53

T68o72m78á28š 78T61a11t95í23č85e47k 5840362390408

Achmedové by mus natruc udělali děcek ještě víc.

+3/0
1.1.2018 21:17

T34o88m31á25š 94T54a28t58í31č96e11k 5710542340558

*mu

0/0
1.1.2018 21:17
Foto

J22a26n 61Č90e60r97m10á31k 4209108715797

S TÍM, ŘE BY ČLOVĚK MĚL MÍT jen tolik dětí, kolik jich uživí souhlasí také papež i církev jako celek. Nesouhlasí však s antikoncepcí a potraty, což dle jejich mínění není cesta k rozumnému počtu dětí...

0/0
1.1.2018 22:08

J14i21ř74í 25G94r32o15m65a36n81n 4703445418506

Podle Vás je samozřejmě cesta k rozumnému počtu kleknout a modlit ;-D Je to jasné, že to Vaše Desatero považuje smilstvo za smrtelný hřích. Vy můžete mít sex jen tehdy, pokud plodíte děti. A navíc i tak se z toho musíte vyzpovídat, že jste souložil a měl z toho potěšení. Při sexu křesťan nesmí mít žádné potěšení, prostě rychle zplodit.

+2/−2
1.1.2018 22:59
Foto

J23a56n 31Č77e89r55m70á67k 4739308325447

zkuste si nejprve o věci něco přečíst... pak třeba nebudete plácat hlouposti... ;-D8-o

+1/0
1.1.2018 23:58

J78i41ř33í 66T21r25e32s74t24r 1464568808161

Tak to vidíte, pane křesťane. Kdo koho napadá? Pravda je, že "Nesesmlníš" znamená, že nebudete mít potěšení ze sexu - nikdy. Porušení Desatera Přikázání Božích je smrtelný hřích, který se neodpouští. Stejně jako "Nepožádáš manželky bližního svého" - což je hřích cizoložství. Sranda je, že se to týká jen mužů. Ženy byly v biblických dobách jen majetek. Nesměly si ani přisednout ke stolu. U stolu seděli jen muži a ženám házeli zbytky jídla na zem. Tak to dělal i Ježíš s apoštoly. Je to vidět na dobových obrazech, jako je "Poslední večeře páně" - u stolu hodují jen apoštolové a Ježíš.

0/−1
2.1.2018 5:25

P48e49t68r 28C40e55r27n58y 6197843539986

Kde jste na tenhle blabol prisel? Nejaka prirucka z 12, stoleti? Jsem krestan uz docela dlouho, ale u krestanu jsem tohle nikdy neslysel. To je klasicka dezinformace pochazejici z marxistickeho hnuti. Kdyz uz neco pisete, tak si to nejprve overte. Potkal jste uz vubec nekdy nejakeho krestana? A zeptal se ho na tyto veci?

+3/0
2.1.2018 8:37
Foto

J41a19n 25Č18e45r47m53á91k 4599538735417

děkuji, ušetřil jste mi slova... :-)

0/0
2.1.2018 20:10

J68i70ř55í 21T66r36e76s98t49r 1704508168121

Bible, Desatero božích přikázání.

Katechismus 2351

Katechismus 2351: "Pohlavní rozkoš je mravně nezřízená, když se vyhledává pro ni samu, mimo její zaměření na plození a na životní spojení."

casti connubii papeze Pije XI z roku 1930: "Any use whatsoever of matrimony exercised in such a way that the act is deliberately frustrated in its natural power to generate life is an offense against the law of God and of nature, and those who indulge in such are branded with the guilt of a grave sin."

Katechismus 2370: Vnitřně špatné je naopak „každé jednání, které před manželským stykem nebo při něm nebo při rozvíjení jeho přirozených účinků má za cíl nebo za prostředek zabránit početí“

0/0
3.1.2018 2:15
Foto

J48a43n 74Č15e84r68m56á78k 4679788155177

rád bych viděl ony DOBOVÉ obrazy... Poradíte mi, kde je najít?... Děkuji...

0/0
2.1.2018 20:13

J65i77ř98í 13T87r55e94s75t36r 1584698108151

Poslední večeře páně - Leonardo da Vinci, např.

0/0
3.1.2018 2:17

Najdete na iDNES.cz