Diskuse k článku

Ostuda pro britské námořnictvo. Do nové letadlové lodě zatéká

Budoucí vlajková loď britského námořnictva hlásí problém. Do letadlové lodi HMS Queen Elizabeth kvůli chybnému těsnění zatéká. Závada by měla být při nejbližší příležitosti opravena, podle médií však pro námořnictvo představuje pořádnou ostudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O51n14d28ř64e13j 23H25o24l32ý 9690920428679

Ostuda? to je jen pro ty papaláše, co se to snažili ututlat, aby mohla proběhnout ta velká sláva. Však to známe, Češi jsou na tyto Potěmkinovi vesnice mistry.

A že něco nefunguje na 100% je realita. Ostudou je, pokud nezkoušeli těsnost.

BTW: ale klasika, důležitý je nadpis, ten správný a úderný ;-D

0/−1
21.12.2017 7:06
Foto

J47i67r45i 86B36i98l11i62n85a 5648110987

Proboha jaka ostuda? Nez se to spravi, zvladne to jedina bilge pump v cene par set liber...... Zateka do kazde lodi.

+3/0
20.12.2017 16:02

P78e66t43r 74L93u59k56á52š 4565834316445

No co, udelaji retez a budou kyblovat...to je toho ;-D

0/0
20.12.2017 11:14

K17a24r72e14l 52L64a38n15a 65I65n91g94. 9966451232

Asi měly subdodávky z Česka...

0/−1
20.12.2017 8:44

F21r34a31n88t28i62š62e14k 43K58a80l57v74o42d84a 5247907823231

Oni na ty Titaniky mají nějaké štěstí...

+1/−3
19.12.2017 22:40

V52á29c83l37a57v 42P10u72l92e23c 7108513786965

;-D

0/0
20.12.2017 8:28

F23r43a41n31t62i42š26e54k 61K68a69l92v83o80d40a 5327797763131

No původně to měla být ponorka, ale postupně se měnilo zadání a požadavky, až to ve výsledku mělo plavat na hladině. Hlavně to muselo být vyrobeno se zkráceným výrobním cyklem a výrobní dokumentaci pro to udělali v Indii.

0/−1
19.12.2017 22:37

T23o31m70á91š 49M93a40t84ě62j 9895208303582

co mi to jen připomnělo:

https://m.youtube.com/watch?v=t0jgZKV4N_A

0/0
19.12.2017 20:46
Foto

J38i78ř77í 29D51v81o69ř30á80k 5355739320688

Jinak je to jedno pivo za devět sekund.

Při výtlaku 130 000 000 piv.

Jako když B 747 slevní o korunu.

+1/0
19.12.2017 18:55

D86a49v25i91d 62K89n29a73p74e82k 8917714496805

A zkontrolovali, jestli je pořádně zastrčen špunt? Mě se občas u umyvadla stává, že pořadně nezatlačím špunt a voda pomale odtéká.

+1/0
19.12.2017 17:48

M67i11r40o91s70l57a49v 44K54a11š62p13a38r 3942437911501

Zatéká i do kdejaké pramičky, problémem bude spíš to tutlání:-/

0/−2
19.12.2017 15:55

F44r27a27n34t52i45š47e97k 56K40a38l64v13o93d36a 5797427883611

To je fakt. Na to stačí zalít spodek térem...;-)

0/−1
19.12.2017 22:38

J78o94s81e60f 20P47e14t69k89a 7107853908786

Jenom Vás doplním: Není to ostuda výrobce ani námořnictva. Taková loď se nevyrábí na lince jako automobily nebo televizory, kde se závady odstraní třeba až po několika sériích výrobku. Každá loď je originál, k tomu složité konstrukce a náročné technologie - já říkám "klobouk dolů" před umem lidí od konstruktéra až po posledního dělníka - a je jedno ze které je země. Při těch tisících a tisících součástech je asi běžné, že i přes bedlivou kontrolu něco občas nesedne.

Pro obdobné případy závad je konstrukce volena tak, že v bojových podmínkách by opravárenská četa těsnění vyměnila i na moři. Je to však práce složitá a náročná - a hlavně ne kvůli takovému čůrku vody. Ale protože se jedná o plavbu zkušební, tak je podstatně jednodušší s opravou počkat až do suchého doku. Určitě tam toho bude na opravy více.

Jsou známy případy z 2.WW, kdy i po poškození lodi torpédem se podařilo ohromný příval vody do podpalubí nebo únik nafty do moře zastavit nebo podstatně omezit anebo pokud to šlo, tak zaplavit komoru a loď vyvážit a tím ji zachránit.

+3/0
19.12.2017 14:55

J41a89r51o36m31í63r 42F58o94j54t 2727105182160

200 litrů vody sem, 200 litrů tam. Důležité je, že se z ní nekouří jako z Admirála Kuzněcova. ;-)

+3/0
19.12.2017 14:22

P89e97t67e75r 58B62a53k39i70č 1499459655240

Druhá vec je, že nemajú ani žiadne lietadlá pre túto “lietadlovú” ľod

0/−2
19.12.2017 14:49

L15i40b76o17r 55W53a47l85i70c13h84i52e20w34i29c30z 3988366877194

Vždyť RAF pomalu přebírá nové F-35B.

+4/0
19.12.2017 16:09

O38n97d79ř90e42j 19H41o25l86ý 9590800868859

Už mají nějaké fyzicky? Se ptám.

Protože přebírat a přebrat je rozdíl :-)

0/0
21.12.2017 7:09

J97i28ř52í 63T76i64n53t64ě67r13a 6370649903160

Příteli,

podle oficiálních stránek RAF, Británie převzala prvních 9 strojů F-35A. Počet převzatých strojů F-35B mi není znám.V současnosti je britský letecký a pozemní personál v USA na přeškolení. V polovině příštího roku se 617. peruť i 207. peruť vrátí do Británie na základnu RAF Marham v Norfolku. Letouny F-35B mají být veřejnosti předvedena na airshow RIAT 2018.

https://www.raf.mod.uk/equipment/Lightning.cfm

https://airshowinfo.hu/airshowfeed/2017/10/16/raf-f35b-riat-2018/

0/0
21.12.2017 21:10

O51n29d20ř49e49j 18H77o14l75ý 9420960268239

Příteli,

díky za informaci, tyto okolnosti mne nijak nezajímali a proto jsem si je ani nezjišťoval a pána se zeptal. Že nedokáže odpovědět už je jiná, naštěstí jste tu Vy.

Mimochodem, v tom případě ale nechápu mínus u pana Bakiče, protože napsal pravdu, že nemají zatím žádné letadlo. Jelikož verze "A" není na llodě, proto jejich počty ve službách RAF jsou z hlediska počtu letadel této letadlovky irelevantní. Z vlastní zkušenosti práce ve strojírenství je totiž obrovský rozdíl mezi "přebíráním u zákazníka" a "přebíráním u objednatele".

Abych nezapomenul, pěkné a pohodové svátky Vám přeji. R^

0/0
22.12.2017 7:49

J43i15ř69í 82T52i14n64t34ě36r10a 6760449593320

Příteli,

i já si vám dovoluji popřát příjemné prožití všech svátků které světíte.

0/0
22.12.2017 9:29

J65i73ř39í 75T63i76n28t35ě73r67a 6480409463760

Vážený pane Bakiči,

omlouvám se za přidělené mínus, ale až do včerejší deváté hodiny večerní jsem žil v domnění, že 207. peruť cvičí v USA na svých F-35B.

0/0
22.12.2017 9:34

J29i24ř76í 31T79i48n40t30ě62r42a 6530219853500

Pane Bakiči,

náhodně jsem narazil na povídání o britském F-35B na loňském leteckém dni ve Farnborough. Takže v roce 2016 bylo v Británii nejméně jedno letadlo letuschopné.R^

Přikládám odkazy.

https://www.f35.com/news/detail/f-35b-touches-down-in-the-u.k.-for-the-first-time

https://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/28002216025/in/album-72157669852846472/

https://www.youtube.com/watch?v=SbMoSiWUqaQ

https://www.youtube.com/watch?v=NkCggzUGoIo

0/0
22.12.2017 12:42

L27i91b20o71r 14Z58v54o47l12á13n30e61k 4465252786950

Jedno nefunkční těsnění - kdyby takhle kvalitně dělali i u nás, to by bylo. Vzpomeňte jen na tunel Blanka - kolik tam teče vody, co tam, být nemá

+3/0
19.12.2017 14:07

T24o13m73á28š 57V17e84l10č23o78v82s35k52ý 4753428209658

Ta čárka tam taky být nemá ;-D

0/0
19.12.2017 19:01

J42a84n 56Č75e38r68n41ý 6273744756

Uniká 200 litrů vody/h, to je jako jedna vana. A papouškují to média v celé republice. U lodě která má výtlak 65tisíc tun to je tak na spláchnutí záchodů pro posádku. :-/

+5/0
19.12.2017 13:57

P73e27t58r 86B92a15l83c46a38r 2186221317694

Pst. Do většiny lodí zatéká a prosakuje voda. Otázka je jenom kolik ;-)

+1/0
19.12.2017 13:56

D84a34v70i90d 78V70á22v58r36a 3873510790819

Stát se to v Rusku tak to máme na titulní straně všech plátků

+1/−2
19.12.2017 13:55
Foto

J92i49ř48í 74D14v85o39ř41á18k 5355949300958

Tak třeba : Vice-Admiral Kulakov. Devět let provozu a potom osumnáctiletá oprava.

Zdroj :https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_destroyer_Vice-Admiral_Kulakov

+2/0
19.12.2017 14:00

V41á47c91l95a80v 57B29r63o85ž 6903133966502

Stát se to v rusku, tak se to nedovíš.

0/−2
19.12.2017 18:53
Foto

J47i13ř62í 24D90v69o44ř22á32k 5895969890428

Tak třeba SR- 71 " Blackbird ". Před vzletem "tekl " všude. Nádrže, motory,...

0/0
19.12.2017 13:52

L17i45b39o52r 26Z45v94o58l74á80n21e44k 4915692326620

Jenže u Blackbirdu to bylo úmyslné

+1/0
19.12.2017 13:59
Foto

J39i62ř56í 70D17v44o91ř38á54k 5215149590608

No zas tak úmyslné to nebylo.

0/0
19.12.2017 14:01

O28n24d11ř98e90j 24Z22e27m56a48n 5860614558889

Tak neúmyslně to to nebylo, udělali to tak, protože to jinak nešlo.

+2/0
19.12.2017 14:15

P38e81t12r 55P77a74l89e69č60e43k 3430715984102

Aby se "média" nepokakala. Od toho je zkušební provoz aby se vychytaly problémy, které u nového zařízení takového rozsahu a komplexity nejsou nic tak zvláštního.

+4/0
19.12.2017 13:47

K47a23r70e33l 89N97o23v62á96k 8434921770186

Nám ve škole říkali, že nic jako těsnění neexistuje.

0/0
19.12.2017 13:35

E49r21i15k 18L83e55v88i12n10s72k18ý 8571804853385

To byla skola pro instalatery?

0/0
19.12.2017 13:42
Foto

J54i49ř64í 57D52v22o27ř19á34k 5255379650898

Pro vodníky.

0/0
19.12.2017 13:53

H25o28n15z22a 84B95e80n29a49d37a 4342869529217

Furt lepší, než ten ruskej parochod.

+1/0
19.12.2017 13:28

M44a23r96e25k 41P27l37a34c51h92ý 7376305657373

Je hezké, jak tu všichni píšete, že je běžně aby do lodi zatékalo. Ano lodě se běžně staví, aby do nich tekla voda. ☺️

+1/−2
19.12.2017 13:21

J93a95n 82M67a28z33ů22r84e54k 2128454958885

Jenže zatéká do 9 lodi z 10

+1/0
19.12.2017 13:27

K56a34r10e36l 32J64a68n16d73á20k 4287215338728

Jistě, že se lodě staví proto aby ta voda zůstala venku ;-D, ale jestli je to opravdu 200L/hodina jak někdo píše níže, tak si vedle té "lodičky" postavte 20 kýblů na mytí podlah a udělejte si vlastní úsudek jak velký to problém....;-D

+1/0
19.12.2017 13:30

M87a93r62e29k 56P75l25a91c55h41ý 7516295347873

Cena 3,5 mld Liber. Kvůli 200 l/h, by nikdo takový humbuk nedělal.

0/−3
19.12.2017 13:38
Foto

J32i38ř52í 22D95v30o47ř76á27k 5915109970108

Opravdu ?

+1/−1
19.12.2017 13:54
Foto

J67i86ř31í 71D48v17o98ř48á95k 5595499260488

A běžně do nich voda teče.

0/0
19.12.2017 14:03

J23o41s42e54f 94P79e45t44k27a 7517813758976

I dřevěné necky tekly - a neměly. Proto se do nich sypal popel aby se zatáhly, než dřevo nabobtnalo. I šífy na Vltavě, které se na zimu vytahovaly v Praze z vody, se po znovuspuštění na vodu musely nejprve nechat zatáhnout a vodu odčerpat. Dřevěné pramice... ty se každý rok dehtovaly s letlampou - staré nostalgické vzpomínky :-).

Každá loď, a válečná zvláště, má na dně systém výkonných čerpadel dimenzovaných na podstatně a podstatně větší přívaly vod. Pokud je např. u letadlové lodi otevřen výtah pro letadla a v té době hustě prší nebo létá vodní tříšť, tak to všechno zateče do podpalubí. A to jsou jiné objemy vody než kolem nějaké úcpávky. Takovéto čůrky se za ostrého provozu letadlové lodi vůbec neřeší. Možná jenom nějaký strojník dostane povel sledovat, zda se průsak nezvětšuje, což je asi i jeho pracovní náplní.

Ten článek je, slušně řečeno, hodně neodborný a přitažený za vlasy. Buďme rádi, že mezi našimi spojenci jsou i Britové, a věřte, že se stavbou námořních lodí mají staletími ověřené zkušenosti a že si určitě poradí i bez našich rad.

Ale neberte to, prosím, ve zlém - každý názor je vítán. Proto nedávám +/-, ale pokecat v dobrém si můžeme vždycky a Vaši lehkou ironii beru.

+1/0
19.12.2017 23:07

L37u51k49á26š 45J36a55k76e24š 7336672191797

skoro každé plavidlo řeší menší či větší závady které se odstraní při těchto zkouškách.

+3/0
19.12.2017 13:15

Z79d27e87n82ě41k 91V72o78d81á34k 7455836467152

No co, tak to přejmenují na ponorku

0/−1
19.12.2017 13:12

J27i63ř33í 69T78i89n72t18ě70r96a 6560429133880

Vážený autore titulku,

do každé lodi většinou někudy prosakuje voda. Ostudou britského námořnictva by bylo, kdyby se letadlová loď při tomto "zatékání" potopila.:-/

+7/−2
19.12.2017 13:05

O91n45d26ř19e86j 84H10o65l27ý 9380680498839

Pane kolego,

stačí se podívat do řádku a pak jen zkonstatovat, AHA ;-D

0/0
21.12.2017 7:13

M34a57r69e25k 80P61l88a50c59h59ý 7106965407893

... "Ostuda pro britské námořnictvo."...

0/−2
19.12.2017 13:04

Najdete na iDNES.cz