Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostuda pro britské námořnictvo. Do nové letadlové lodě zatéká

Budoucí vlajková loď britského námořnictva hlásí problém. Do letadlové lodi HMS Queen Elizabeth kvůli chybnému těsnění zatéká. Závada by měla být při nejbližší příležitosti opravena, podle médií však pro námořnictvo představuje pořádnou ostudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O14n89d30ř48e41j 29H17o70l71ý 9870310498629

Ostuda? to je jen pro ty papaláše, co se to snažili ututlat, aby mohla proběhnout ta velká sláva. Však to známe, Češi jsou na tyto Potěmkinovi vesnice mistry.

A že něco nefunguje na 100% je realita. Ostudou je, pokud nezkoušeli těsnost.

BTW: ale klasika, důležitý je nadpis, ten správný a úderný ;-D

0/−1
21.12.2017 7:06

J41i46r48i 17B62i73l21i86n23a 5868690547

Proboha jaka ostuda? Nez se to spravi, zvladne to jedina bilge pump v cene par set liber...... Zateka do kazde lodi.

+3/0
20.12.2017 16:02

P42e39t22r 41L32u26k67á88š 4635424726495

No co, udelaji retez a budou kyblovat...to je toho ;-D

0/0
20.12.2017 11:14

K15a22r82e84l 18L90a14n31a 31I95n34g46. 9356351822

Asi měly subdodávky z Česka...

0/−1
20.12.2017 8:44

F59r60a61n89t12i59š92e97k 88K94a39l48v70o62d60a 5977977733971

Oni na ty Titaniky mají nějaké štěstí...

+1/−3
19.12.2017 22:40

V11á49c90l35a77v 32P81u48l32e46c 7158753156965

;-D

0/0
20.12.2017 8:28

F42r17a38n12t51i69š89e21k 24K92a89l78v52o43d67a 5707967353721

No původně to měla být ponorka, ale postupně se měnilo zadání a požadavky, až to ve výsledku mělo plavat na hladině. Hlavně to muselo být vyrobeno se zkráceným výrobním cyklem a výrobní dokumentaci pro to udělali v Indii.

0/−1
19.12.2017 22:37

T36o33m43á68š 34M82a67t30ě21j 9695618833292

co mi to jen připomnělo:

https://m.youtube.com/watch?v=t0jgZKV4N_A

0/0
19.12.2017 20:46
Foto

J33i50ř37í 54D32v94o55ř14á18k 5885359960458

Jinak je to jedno pivo za devět sekund.

Při výtlaku 130 000 000 piv.

Jako když B 747 slevní o korunu.

+1/0
19.12.2017 18:55

D98a79v48i79d 61K48n78a13p78e73k 8987484136295

A zkontrolovali, jestli je pořádně zastrčen špunt? Mě se občas u umyvadla stává, že pořadně nezatlačím špunt a voda pomale odtéká.

+1/0
19.12.2017 17:48

M83i49r77o51s62l19a70v 54K11a15š22p47a12r 3782677281431

Zatéká i do kdejaké pramičky, problémem bude spíš to tutlání:-/

0/−2
19.12.2017 15:55

F18r70a87n83t87i81š41e17k 22K15a26l54v76o38d16a 5287757713631

To je fakt. Na to stačí zalít spodek térem...;-)

0/−1
19.12.2017 22:38

J40o47s71e87f 74P53e77t42k66a 7247463988446

Jenom Vás doplním: Není to ostuda výrobce ani námořnictva. Taková loď se nevyrábí na lince jako automobily nebo televizory, kde se závady odstraní třeba až po několika sériích výrobku. Každá loď je originál, k tomu složité konstrukce a náročné technologie - já říkám "klobouk dolů" před umem lidí od konstruktéra až po posledního dělníka - a je jedno ze které je země. Při těch tisících a tisících součástech je asi běžné, že i přes bedlivou kontrolu něco občas nesedne.

Pro obdobné případy závad je konstrukce volena tak, že v bojových podmínkách by opravárenská četa těsnění vyměnila i na moři. Je to však práce složitá a náročná - a hlavně ne kvůli takovému čůrku vody. Ale protože se jedná o plavbu zkušební, tak je podstatně jednodušší s opravou počkat až do suchého doku. Určitě tam toho bude na opravy více.

Jsou známy případy z 2.WW, kdy i po poškození lodi torpédem se podařilo ohromný příval vody do podpalubí nebo únik nafty do moře zastavit nebo podstatně omezit anebo pokud to šlo, tak zaplavit komoru a loď vyvážit a tím ji zachránit.

+3/0
19.12.2017 14:55

J59a39r90o76m24í45r 94F66o45j43t 2497145532100

200 litrů vody sem, 200 litrů tam. Důležité je, že se z ní nekouří jako z Admirála Kuzněcova. ;-)

+3/0
19.12.2017 14:22

P33e76t16e29r 35B17a13k87i94č 1459829225390

Druhá vec je, že nemajú ani žiadne lietadlá pre túto “lietadlovú” ľod

0/−2
19.12.2017 14:49

L19i48b74o92r 75W15a80l93i46c47h38i13e40w76i96c93z 3148316837304

Vždyť RAF pomalu přebírá nové F-35B.

+4/0
19.12.2017 16:09

O52n54d65ř59e93j 20H91o40l71ý 9440540938129

Už mají nějaké fyzicky? Se ptám.

Protože přebírat a přebrat je rozdíl :-)

0/0
21.12.2017 7:09

J15i84ř28í 70T49i73n97t72ě16r85a 6390769253940

Příteli,

podle oficiálních stránek RAF, Británie převzala prvních 9 strojů F-35A. Počet převzatých strojů F-35B mi není znám.V současnosti je britský letecký a pozemní personál v USA na přeškolení. V polovině příštího roku se 617. peruť i 207. peruť vrátí do Británie na základnu RAF Marham v Norfolku. Letouny F-35B mají být veřejnosti předvedena na airshow RIAT 2018.

https://www.raf.mod.uk/equipment/Lightning.cfm

https://airshowinfo.hu/airshowfeed/2017/10/16/raf-f35b-riat-2018/

0/0
21.12.2017 21:10

O40n16d92ř89e24j 97H91o85l64ý 9820240988649

Příteli,

díky za informaci, tyto okolnosti mne nijak nezajímali a proto jsem si je ani nezjišťoval a pána se zeptal. Že nedokáže odpovědět už je jiná, naštěstí jste tu Vy.

Mimochodem, v tom případě ale nechápu mínus u pana Bakiče, protože napsal pravdu, že nemají zatím žádné letadlo. Jelikož verze "A" není na llodě, proto jejich počty ve službách RAF jsou z hlediska počtu letadel této letadlovky irelevantní. Z vlastní zkušenosti práce ve strojírenství je totiž obrovský rozdíl mezi "přebíráním u zákazníka" a "přebíráním u objednatele".

Abych nezapomenul, pěkné a pohodové svátky Vám přeji. R^

0/0
22.12.2017 7:49

J22i50ř31í 12T91i44n11t34ě90r77a 6330649573840

Příteli,

i já si vám dovoluji popřát příjemné prožití všech svátků které světíte.

0/0
22.12.2017 9:29

J57i46ř67í 35T82i77n25t61ě33r78a 6530409943190

Vážený pane Bakiči,

omlouvám se za přidělené mínus, ale až do včerejší deváté hodiny večerní jsem žil v domnění, že 207. peruť cvičí v USA na svých F-35B.

0/0
22.12.2017 9:34

J28i30ř44í 56T50i18n84t31ě83r83a 6460429243690

Pane Bakiči,

náhodně jsem narazil na povídání o britském F-35B na loňském leteckém dni ve Farnborough. Takže v roce 2016 bylo v Británii nejméně jedno letadlo letuschopné.R^

Přikládám odkazy.

https://www.f35.com/news/detail/f-35b-touches-down-in-the-u.k.-for-the-first-time

https://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/28002216025/in/album-72157669852846472/

https://www.youtube.com/watch?v=SbMoSiWUqaQ

https://www.youtube.com/watch?v=NkCggzUGoIo

0/0
22.12.2017 12:42

L48i38b69o35r 65Z22v43o48l96á56n40e30k 4495602276520

Jedno nefunkční těsnění - kdyby takhle kvalitně dělali i u nás, to by bylo. Vzpomeňte jen na tunel Blanka - kolik tam teče vody, co tam, být nemá

+3/0
19.12.2017 14:07

T58o61m48á90š 15V69e42l75č24o48v10s36k62ý 4833888509638

Ta čárka tam taky být nemá ;-D

0/0
19.12.2017 19:01

J54a22n 94Č18e27r73n82ý 6753794336

Uniká 200 litrů vody/h, to je jako jedna vana. A papouškují to média v celé republice. U lodě která má výtlak 65tisíc tun to je tak na spláchnutí záchodů pro posádku. :-/

+5/0
19.12.2017 13:57

P87e25t29r 68B33a13l40c34a84r 2926321637784

Pst. Do většiny lodí zatéká a prosakuje voda. Otázka je jenom kolik ;-)

+1/0
19.12.2017 13:56

D94a92v21i26d 22V16á85v22r67a 3893650930489

Stát se to v Rusku tak to máme na titulní straně všech plátků

+1/−2
19.12.2017 13:55
Foto

J32i43ř41í 86D65v25o35ř46á54k 5605939790758

Tak třeba : Vice-Admiral Kulakov. Devět let provozu a potom osumnáctiletá oprava.

Zdroj :https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_destroyer_Vice-Admiral_Kulakov

+2/0
19.12.2017 14:00

V32á31c58l14a56v 40B90r43o98ž 6243153566692

Stát se to v rusku, tak se to nedovíš.

0/−2
19.12.2017 18:53
Foto

J68i92ř20í 30D35v62o74ř84á80k 5965929960368

Tak třeba SR- 71 " Blackbird ". Před vzletem "tekl " všude. Nádrže, motory,...

0/0
19.12.2017 13:52

L17i37b41o50r 42Z27v46o46l83á64n63e62k 4425342126150

Jenže u Blackbirdu to bylo úmyslné

+1/0
19.12.2017 13:59
Foto

J32i28ř35í 39D94v56o42ř35á33k 5355409140898

No zas tak úmyslné to nebylo.

0/0
19.12.2017 14:01

O51n34d64ř16e30j 33Z62e11m58a81n 5860194338849

Tak neúmyslně to to nebylo, udělali to tak, protože to jinak nešlo.

+2/0
19.12.2017 14:15

P38e56t66r 91P38a71l79e57č77e67k 3660405604942

Aby se "média" nepokakala. Od toho je zkušební provoz aby se vychytaly problémy, které u nového zařízení takového rozsahu a komplexity nejsou nic tak zvláštního.

+4/0
19.12.2017 13:47

K15a26r17e86l 41N55o41v39á97k 8564221110496

Nám ve škole říkali, že nic jako těsnění neexistuje.

0/0
19.12.2017 13:35

E14r73i46k 47L30e71v70i13n78s65k42ý 8121424203935

To byla skola pro instalatery?

0/0
19.12.2017 13:42
Foto

J56i96ř48í 88D72v67o94ř41á73k 5105769770528

Pro vodníky.

0/0
19.12.2017 13:53

H97o58n20z78a 36B32e75n83a40d29a 4462689889907

Furt lepší, než ten ruskej parochod.

+1/0
19.12.2017 13:28

M36a59r74e84k 98P44l47a82c10h17ý 7336375817183

Je hezké, jak tu všichni píšete, že je běžně aby do lodi zatékalo. Ano lodě se běžně staví, aby do nich tekla voda. ☺️

+1/−2
19.12.2017 13:21

J41a72n 46M52a92z27ů14r30e55k 2628744208445

Jenže zatéká do 9 lodi z 10

+1/0
19.12.2017 13:27

K19a25r77e12l 30J83a75n67d80á98k 4257775438158

Jistě, že se lodě staví proto aby ta voda zůstala venku ;-D, ale jestli je to opravdu 200L/hodina jak někdo píše níže, tak si vedle té "lodičky" postavte 20 kýblů na mytí podlah a udělejte si vlastní úsudek jak velký to problém....;-D

+1/0
19.12.2017 13:30

M25a57r12e55k 97P49l66a52c67h81ý 7936745707853

Cena 3,5 mld Liber. Kvůli 200 l/h, by nikdo takový humbuk nedělal.

0/−3
19.12.2017 13:38
Foto

J16i14ř21í 20D88v98o37ř66á32k 5155129530158

Opravdu ?

+1/−1
19.12.2017 13:54
Foto

J49i59ř72í 31D73v59o21ř88á71k 5525169750698

A běžně do nich voda teče.

0/0
19.12.2017 14:03

J77o66s57e94f 18P54e22t88k61a 7767863158886

I dřevěné necky tekly - a neměly. Proto se do nich sypal popel aby se zatáhly, než dřevo nabobtnalo. I šífy na Vltavě, které se na zimu vytahovaly v Praze z vody, se po znovuspuštění na vodu musely nejprve nechat zatáhnout a vodu odčerpat. Dřevěné pramice... ty se každý rok dehtovaly s letlampou - staré nostalgické vzpomínky :-).

Každá loď, a válečná zvláště, má na dně systém výkonných čerpadel dimenzovaných na podstatně a podstatně větší přívaly vod. Pokud je např. u letadlové lodi otevřen výtah pro letadla a v té době hustě prší nebo létá vodní tříšť, tak to všechno zateče do podpalubí. A to jsou jiné objemy vody než kolem nějaké úcpávky. Takovéto čůrky se za ostrého provozu letadlové lodi vůbec neřeší. Možná jenom nějaký strojník dostane povel sledovat, zda se průsak nezvětšuje, což je asi i jeho pracovní náplní.

Ten článek je, slušně řečeno, hodně neodborný a přitažený za vlasy. Buďme rádi, že mezi našimi spojenci jsou i Britové, a věřte, že se stavbou námořních lodí mají staletími ověřené zkušenosti a že si určitě poradí i bez našich rad.

Ale neberte to, prosím, ve zlém - každý názor je vítán. Proto nedávám +/-, ale pokecat v dobrém si můžeme vždycky a Vaši lehkou ironii beru.

+1/0
19.12.2017 23:07

L43u77k57á35š 96J52a54k44e26š 7916932591297

skoro každé plavidlo řeší menší či větší závady které se odstraní při těchto zkouškách.

+3/0
19.12.2017 13:15

Z24d58e96n44ě60k 14V43o28d30á69k 7195366957572

No co, tak to přejmenují na ponorku

0/−1
19.12.2017 13:12

J41i25ř87í 81T85i26n84t25ě43r40a 6450559623310

Vážený autore titulku,

do každé lodi většinou někudy prosakuje voda. Ostudou britského námořnictva by bylo, kdyby se letadlová loď při tomto "zatékání" potopila.:-/

+7/−2
19.12.2017 13:05

O35n60d73ř62e44j 87H39o62l91ý 9260250828709

Pane kolego,

stačí se podívat do řádku a pak jen zkonstatovat, AHA ;-D

0/0
21.12.2017 7:13

M69a22r18e47k 98P10l94a22c28h38ý 7206185437433

... "Ostuda pro britské námořnictvo."...

0/−2
19.12.2017 13:04



Najdete na iDNES.cz