Diskuse k článku

Nejen kvóty, žaloba z Bruselu Česku hrozí i za špinavý vzduch, varuje expert

Začalo období roku, kdy se zase budeme dusit. Ačkoli stále slyšíme, že je nutné hlavně ve městech dělat pro zlepšení ovzduší víc, požadavek ministerstva na zavedení nízkoemisních zón největší česká města vytrvale ignorují. „Politici se jen vymlouvají,“ říká lékař a odborník na špinavý vzduch Miroslav Šuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e89t24r 60P97a93t62o44č35k16a 2461412373826

Začal bych tím, že politici budou jezdit do práce MHD, to bych uvítal

0/0
18.12.2017 22:43

O86n74d23ř28e44j 85H29o92l61ý 9860890498359

Stačí dočíst k odstavci, kde se dává za vzor Polsko a dále již netřeba číst. K čemu je zákaz v rámci jedné městské aglomerace, když v Dolním Slezsku lidé běžně topí kaly či nekvalitním uhlím v nekvalitních kotlích...

0/0
18.12.2017 16:35

J26a85r50o58m44í66r 78H73l27u55b44e32k 2916960134231

Zkráceně řečeno, je nás příliš mnoho. Vzpomínám, že před 50 léty žily na Zemi 4 miliardy lidí a už tehdy mi to připadlo mnoho. Dnes to bude bezmála 8 miliard. Jakým tempem to poroste dál?

+1/0
18.12.2017 11:58

J26a70n 25V59á21c38l68a86v11í39k 3892826881609

Ale za smog v českých městech nemůžou Indové nebo Číňané a v ČR se počet obyvatel nějak dramaticky nenavýšil.

+3/−1
18.12.2017 12:05

J20i89ř74í 26M77a71t57u15š 6365271157955

Počet obyvatel ne, počet aut ano.

+2/0
18.12.2017 12:11

O46n14d11ř75e10j 73H19o48l24ý 9910520188499

a na Ostravsku ve velké míře mohou za ten "smrad" i ti vyzdvihovaní Poláci

0/0
18.12.2017 16:36

D73a77v80i51d 43K56n90a32p93e74k 8177254676645

Populistický krok MHD zdarma ve dnech smogu tedy podle vás nestačí

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/znecisteni-ovzdusi-opatreni-pristupy-rozhovor-miroslav-suta-pvc-/domaci.aspx?c=A171214_092130_domaci_mav#

MHD zdarma pro automobilisty ve dnech se smogem mi přijde jako podraz nejhrubšího zrna na lidi, co mají měsíční nebo roční předplatné na MHD. Tzn., že oni ve dnech se smogem poctivě platí jako každý den a ti, co normálně MHD nevyužívají, jedou hezky na jejich účet zdarma. Aby to mohlo fungovat, museli by předplatitelé dostat 1/365 ročního předplatného, resp. 1/30 měsíčního předplatného za tento den zpět.

+1/−2
18.12.2017 11:41

J43a49n 48V88á73c26l63a46v46í91k 3352316731249

Pokud by Váš roční kupón stál stejně jako 365 celodenních jízdenek, tak by mělo smysl o tom diskutovat.

+4/0
18.12.2017 11:44

J33a26r70o50m84í51r 60H18l20u68b43e90k 2826320314791

Hlavně že na obrázku je Katedrála Božského spasitele v Ostravě. Zase negativní reklama. Netvrdím, že jsme na tom bůhvíjak dobře, ale proti tomu, co bylo před 50 léty, kdy jsme jěště byli ocelovým srdcem republiky, je to diametrální rozdíl. Snoubí se tady mnoho faktorů, průmysl, doprava, převládající větry z polské průmyslové pánve. Každému, kdo nadává na Ostravu bych přál zažít třeba Manilu nebo i daleko menší města na Filipínách. Tam si nikdo s nějakými emisemi nedělá hlavu a na hlavních ulicích se prostě nedá dýchat. Zato džungle v horách jsou tam nádherné.

+1/−1
18.12.2017 11:30

J83a14n 58V88á66c86l16a80v83í73k 3572906551599

Jenže nežijeme před padesáti lety a pokud musíte pro srovnání používat Asii, tak to o situaci v Ostravě říká dost...

+2/0
18.12.2017 11:41

J70a58r51o41m42í37r 86H11l43u82b90e84k 2586920394121

Srovnávám s tím, kde jsem byl, nemohu si vymýšlet, že New York nebo Paříž je na tom lépe, jelikož tam jsem nebyl. Ostatně, velkým městům jsem se vždy vyhýbal a s ohledem na ostravské prostředí jsem raději vyhledával přírodní prostředí. Té Manile jsem se vyhnout nemohl, trvalo to 2,5 hodiny, než jsme z letiště dojeli alespoň na okraj. Nebudu popisovat kde jsem všude byl, Grand Canaria, zejména Las Palmas na tom taky, co se týče dopravy, není nejlépe, Korsika je perfektní až na Bastii. Atd. atd.

0/0
18.12.2017 11:50

A66n22t15o13n63i48n 30N39e41m42e40c 5228567553490

Diskutuje se i o mestech, kde jsme nebyli, jinak by diskuze skoncila vyjmenovanim obci, kde jste racil byt a to malokoho zajima.

Fakt je, ze v Cesku mnoho lidi onemocni ze smogu a slabsi jedinci i umiraji.

+1/0
18.12.2017 12:36

J93a94n 15P64u78l52e61c 4918897471525

Z diskuze mám dojem, že kdyby EU vydala nařízení, že se nemá skákat pod vlak, tak mnozí na protest pod ten vlak skočí. ;-D;-D

+5/−1
18.12.2017 11:22

J91a12n 43V27á91c20l74a29v93í15k 3382626691329

EU nám chce zakázat už i smog? ;-O

Doufám, že naši politici vydrží a náš smog ubrání i pro další generace [>-]

+6/−2
18.12.2017 11:03

V15á58c39l98a20v 94Z89e68l63i95n78k29a 2392690783602

Bude se muset něco udělat a půjde se typicky po starších autech, jak je to ostatně zmíněno i v samotném článku. Klasický tupý úřednický přístup. Co na tom, že po technické stránce je na tom dobře udržovaná 15 let stará benzínová atmosféra s emisemi lépe než kdejaký dnešní oturbený litrový tříhrnek. O naftových sazometech s vyhozeným DPF už ani nemluvě. Co na tom, že dnes už se všude celkem jasně hovoří o tom, že údaje ohledně spotřeby a emisí, které jsou v TP, jsou zejména v posledních letech naprosto mimo realitu. Podívat se na reálné znečišťování by prostě stálo námahu a tak se to šmikne od stolu. Že si pak někdo lacině nahrabe politické body u početného zástupu nespokojených majitelů starších vozů, to už se neřeší.

+3/0
18.12.2017 10:57

J62a74r13o53m52í39r 70H76l45u61b91e26k 2846690424411

Moje benzínová atmosféra je i po 19 létech na tom velmi dobře, za celou dobu a to mám schované všechny protokoly z technických kontrol, nebyl nalezen jediný problém, který by se týkal emisí a pokud by normy emisí byly pro všechna auta stejné, tak jezdíme jen my a ty diesely by čekaly na vrakovišti na sešrotování.

+2/0
18.12.2017 11:36

D40a60n35i98e32l 30M22a12l90y 6109844579570

Teď jsme se vrátili z vánočních trhů z Mnichova,musím říct,že neskutečný rozdíl vzduchu a to prosím je Mnichov větší než Praha..něco se s tím dělat rozhodně musí,jedna známá co žila ve Strasbourgu po přestěhování zpět do Prahy byla pořád nemocná,ucpaný dutiny atd. a přímo doktor jí řekl,že to má ze špatného ovzduší...samozřejmě např. Ostravsko je na tom mnohem hůř,ale co s tím když politici už přes 10let dělají,že to nevidí a vymlouvají se pořád na nějaký diktát z Bruselu..přitom jsme se k tomu jasně zavázali..platí pro nás vůbec nějaké smlouvy a podpisy?:-/

+3/−1
18.12.2017 9:40

P59e77t44r 67K68e16ř 8163414572308

Jistě, nejzávažnějším problémem je žaloba, nikoli zdraví. Krom toho, pokud kdokoli udělá analízu dopravy, zcela jednoznačně musí dospět k jednoznačnému výsledku. Zástupci města, nutí vjíždět do centra i vozy jež tam vůbec nemusí. V Praze např. nefunguje ani jedna cesta, jíž by bylo možné centrum objet a to i po mld stavbách, které to měli zajistit. Kolony aut se táhnou stále na shodných místech co dříve, jen jsou delší. Mnoho dalších ještě díky provedení staveb vzniklo. Nastavení světelných křižovatek je vysloveně kolony podporující a stavby a opravy vozovek nikdy neřeší provoz. Neexistují havarijní plány ani objízdé modely pro nehody v klíčových místech. Kdy naposledy PČR řešila u nehody provoz?? Které ze světových měst má objezd pro LKW centrem?? Praha zde má díky stavebnímu provedení některých úseků i "parkoviště". Kam chtějí vlastně zakázat vjezd?? Vždyť centrum je již jedna velká pěší zóna. A jinudy než kudy proudí kolony již Prahu objet nelze.

+9/0
18.12.2017 8:44

P24e58t54r 51K62e44ř 8223334942378

A teď jsem ještě za analfabeta;-(. Zatracený napovídač.;-€

+1/0
18.12.2017 8:46

M72a23r97e21k 58J46a14n 2293612904182

Nejste.Dělá mě to samé.:-)

0/0
18.12.2017 8:53

J27o46s80e18f 88B78r28o72ž20e94k 7373205982441

analíza přes napovídač??

Ale jinak s vámi souhlasím, vedení města dělá vše pro to, aby kolon a tím i smogu bylo co nejvíc - říká se tomu zklidňování dopravy a funguje to tak, že se všem ulicím sníží o 50-80% propustnost pomocí snížení počtu pruhů a semafory po 50 metrech zásadně fungující tak, aby vždy blikla červená. A není to jen záležitost kolon, ale také toho, že auta musí stavět na semaforech, které fungují u různých výjezdů z parkovišť nebo jen tak naprázdno na křižovatkách, kde projede 10 aut za minutu. A samozřejmě i v noci, kdy svítí trvale červená a auta musí zastavit a znovu se rozjet.

0/0
18.12.2017 10:29

J89a14n 82P40a92v12e31l 8653832468636

Jj, dodělat severní okruh

0/0
18.12.2017 8:52

J49a33r67d34a 25W11o57l27f 8375217376884

Poláci pálej vesměs smradlavej lignit, kterej je samá síra. Kvalitní hnědý uhlí třeba Bílina skoro nekouří a voda je na devadesáti. V kotli se musí umět topit a taky ho čistit a i komín. Kvůli vemenům, co to dusej, že zahulej celou ulici, budeme jednou pykat všichni;-O

+3/0
18.12.2017 8:34

P67e26t80r 71K10e37ř 8123564212498

Ono je to jedno s druhým. Topení se nepočítá, ale odhaduje. Jediným regulačním prvkem jsou okna, nebo dvířka pro zavření vzduchu. Provozní podmínky, akumulace, nebo kaskáda jsou již vulgarismy pro většinu uživatelů. Chápu i to stojí peníze, ale auto také nejezdí jen díky motoru.

+1/0
18.12.2017 8:51

J93i31ř34í 75S40a92p73o36u54š46e53k 2158418663786

Vemena jsou a budou. Tohle vsechno je stejne jen o penezich.jen jak je vytahnout z lidi.a hlavni znecistovate a jejich milion pravniku se jen smějí

0/0
18.12.2017 8:55

J78a88n 70P60a79v16e69l 8623582468856

Tady se kope kolem sebe, ale chybí mi jednoduchá věc. Seznam TOP10 znečišťovaltelů. U toho, jak by bylo možné snížit znečištění a nakolik by to vyšlo. Ono z tohoto může také vyjít, že auta znečišťují prd a byly by to jiné možnosti. A nemusí

Co se hromadné dopravy týče. V Praze se dotují 2/3 nákladů. Z těch asi 5 mld, co se vybere na jízdenkách, půjde tak 2 mld (bohužel jsem to nedohledal) na udržování systému. Ono by bylo skutečně asi ideální zavést dopravu bezplatnou. Stejně MHD používá většina lidí (ti co jí nepoužívají to poznají na volnějších silnicích), ty dvě miliardy by se neutratili a lidé, co jsou v systému jízdenek, by mohli jít do privátního sektoru a přinést nějaké daně

0/0
18.12.2017 8:27

J87a69n 63V86á15c56l92a88v53í61k 3642616521219

Fakt si myslíte, že lidé jezdí auty, protože je pražská MHD drahá?

A ty miliardy z rozpočtu vezmete komu? školství? sportu? údržbě mostů?

+1/0
18.12.2017 10:47

P40e48t51r 73K12e62ř 8683874822558

Otázka není zda je drahá, ale zda se požadovaná platba městu vyplatí. Praha se dle dostupných informací podílí na financování MHD cca 70%. Pokud nebude třeba živit systém a příslušenství - jízdné, kontroly, zpracování, atd., klesne náklad na výrazně nižší hladinu. Kolik by tedy byl skutečný náklad na MHD zdarma, když nyní činí jízdné cca 4,5mld?? A věřte, že tento argument by pro mnohé byl tím klíčovým, proč nechat auto doma. Zatím co vyhlášení smogové regulace přinese ve svém důsledku rozsáhlé finanční škody jež samozřejmě všichni postižení promítnou do odvodu daní a Praha tak obdrží ve výsledku méně. Zřejmě to tedy bude finanční plichta, ale pro ovzduší, prostor a obslužnost??

0/0
18.12.2017 14:57

J75i47ř93í 68M37a63t81u82š 6125381407145

Pro vaši informaci, podíl automobilové dopravy na znečištění ovzduší třeba v Praze je zhruba 80%.

0/0
18.12.2017 12:20

O48n71d90ř77e66j 47Č97a50p24k17a 6861571513744

Proč to teda při smogu nesmrdí jak v silničním tunelu, ale spíš po síře jak na vesnici, když večer všichni naloží levné hnědé uhlí do kamen ?

0/0
18.12.2017 17:37

J64a24k86u54b 18S30e32k64e45r89a 6486150406125

Pokud se vzpamatuji Polaci, prestanou topit vsim, co alespon trosku hori a konecne jim prestanou platit EU vyjimky ohledne vypostenych skodlivin v prumyslu, tak CR z poloviny vyhrala.

+1/0
18.12.2017 8:22

J85i98ř47í 64M66a31t28u28š 6185651717305

Ostrava možná, ČR ani náhodou.

0/0
18.12.2017 12:21

J81i52ř53í 88S47a55p13o70u41š62e63k 2938718683836

Lidi umírali a umirat budou dal. Topeni pevnými palivy na to extra vliv urcite nema. Kdyz se koukam po mestech,vesnicich, lidé uz hodne přešli z tuhych paliv na ekologictejsi topeni. Hlavni znecistovatele vsude je prevazne prumysl. Auta,sice kich jezdi vic jako kdysi,ale kazde druhe ma minimalne katalizator. Tohle neplati treba o letecke doprave. Tam zadna inovace moc neni. Ano.lidi umiraji. Nechtelo by se radeji zaměřit na to,co lidi musi jist,pit, zit co s nejmensim stresem? Nejsem zastancem zacouzeneho prostredi. Ale moc se mi to nezda.

+1/−2
18.12.2017 8:17

K65a29m46i87l 28P90y94t79e82l53a 8332630781169

Me se nezdá, že Brno a Praha mají problém s průmyslem. Věřit tomu nemusíte, ale je to opravdu auty.

+2/−1
18.12.2017 8:21

J79i57n66d18r29i11c40h 69K64u17c93h80a75r 1327794297899

V tom případě je ale zajímavé, že ve městěch kde zakázali provoz starých aut se situace ovzduší nezlepšila

+1/−3
18.12.2017 8:37

K96a57m12i26l 87P48y11t63e35l11a 8752300191289

To je kde?

0/−1
18.12.2017 8:40

J65i15n22d39r46i75c55h 70K14u58c64h52a25r 1787104357889

Třeba u sousedu v německu

0/−3
18.12.2017 8:54

D66a52n17i57e18l 18M12a31l91y 6249914509110

to je zajímavý,situaci tam znám a za tich x let co to tam mají to opravdu pomohlo hlavně v centru

+1/−1
18.12.2017 9:42

J14i79ř97í 63S86a33p67o24u76š96e96k 2828658603256

Urcite auta nejaky podil na to maji. Jen myslim ze ne zasadni. Ja beru prumysl jako takovy.vcetne chemickeho osetrovani poli atd. Tech par coudicich kominu z domacnosti je mizive procento a velky vliv na umrti mit nebude. Muj nazor.

0/0
18.12.2017 8:47

J82i67ř12í 10M48a76t18u16š 6415301677325

Je úplně jedno co si myslíš, důležitá jsou fakta. Auta znečišťují vzduch ve velkých městech z 80%.

0/0
18.12.2017 12:24

J56i77n30d91r86i67c14h 19K87u43c18h46a78r 1677664207749

Pán expert se sice pochlubil jak polsku pár aktivistu donutilo město zakázat topení tuhými palivy, ale už nezmínil že tam těd tisíce domácnosti řeší čím budou topit,jelikož nemají ani na vyvložkování komína, ani na plynový kotel, ani na vykopání připojky,ani téch 20 000kč za rok co plyn na topení stojí. Co funguje v Bruselské kanceláři nefunguje v realitě

+18/0
18.12.2017 7:56

J86a64r30d50a 97W21o13l80f 8825137316464

20 000 za rok? To přidejte, barák za 20 tisíc plynem nevytopíte a nebo tam budete ve svetru a tlustejch fuseklích.

+2/0
18.12.2017 8:27

J22i86n88d98r67i46c72h 78K85u92c12h82a57r 1937464547259

Bavíme se o situaci kdy je třeba šetřit a tak se topí třeba ve dvou místnostech

0/0
18.12.2017 8:30

O20n48d18ř71e42j 62F44r73a29n72c 4309351558

Záleží jakej. Vytápím 200 m2 a i s ohřevem vody se pohybuju za plyn lehce přes dvacku. A to si nemyslím, že bych měl nějak extra zateplenej barák, normální desítka polystyren a pod střechou 30cm vaty.

0/0
18.12.2017 8:45

J42a51r92d69a 79W71o75l83f 8445927466464

Ale jo, tak menší domek 200m2 oplácanej polystyrenem a nějakou rozumnou teplotu snad ano. Já to bral na velký domy, vily. 350-400m2

+1/0
18.12.2017 10:12

K54a60m19i87l 97P14y50t33e18l17a 8292850531759

Ty jo, jak to tu čtu, tak spousta lidí se radši udusí, jen aby měla pocit, že vyhrála nad tím zlým Bruselem. Po přečtení článku jsem si říkal, že se tu pár takových trotlů objeví, ale takovou míru blbosti a ignorance jsem opravdu nečekal.

+6/−6
18.12.2017 7:47

M49a44r48e58k 58J74a73n 2443692924742

To je národní kolorit apriory na vse z Bruselu nadávat. Přitom za spousty pitomosti si můžeme sami. Třeba EET a další státní buzerace.

+3/−3
18.12.2017 7:57

K38a18m92i78l 75P75y10t59e23l67a 8872980141369

Už několikrát jsem četl a i slyšel osobně od lidí, že se u nás prosazují různá omezení a regule s odkazem na Brusel, přitom je to jen lež, kterou si úřad snaží ulehčit práci, takže chápu, když člověk tímto českým úřednickým šlendriánem postižený má při vyslovení slova Brusel osypky.

To se ovšem vůbec netýká těchto internetových bojovníků proti EU, kteří by se radši udusili, než aby trochu popřemýšleli, jestli fakt není lepší nedýchat smog.

+3/−2
18.12.2017 8:09

M97a91r27e61k 62J75a27n 2683302574172

Máte pravdu.I když vše co géniové z EK vymyslí taky neschvaluji.Bezva den.:-)

+1/−1
18.12.2017 8:13

J95i45n88d20r48i62c42h 56K34u31c86h80a13r 1597984327509

A ti bojovníci za čistý vzduch přemýšlejí nad tím, že topení plynem je pro spoustu domácnosti mimo finanční možnosti?

0/0
18.12.2017 8:32

Najdete na iDNES.cz