Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e40t89r 33A76n92d36r10ý59s82e83k 9203741746407

Výuka dějepisu by se měla u nás úplně předělat. Hlavní látkou by měly být dějiny 20. století u nás i ve světě. To je to, co nás dneska nejvíc ovlivňuje. Cílem výuky dějepisu by mělo být to, aby díky znalosti historie děcka pochopili události v dnešním světě. Dnešní geopolitické rozdělení světa. Příčiny vzniku konfliktů atd. U nás by jim měly být vštípeny zejména svinstva komunismu, období rozpadu Československa, transformace ekonomiky. Dějepis je předmět s velkým potenciálem, ale nesmí se tam vyučovat kraviny, které nejsou k ničemu v dnešním světě dobré. Vzít to všechno jen přehledově a zaměřit se především na 20. stol. Tomu klidně věnovat i 2 roky výuky. Dva roky pak věnovat tomu zbytku jako celku. Když se něco "nestihne odučit" tak se to musí nestihnout z těch méně důležitých věcí středověku, starověku, pravěku a ne aby se šidilo 20. stol.

+17/−3
doporučit
5.1.2018 19:26

N13i88n21a 58P72a58n85o70ž48k76o87v18á 9317815575948

Mají pravdu, je na to málo času. Na ZŠ jsme stihli dojít ke konci 2. světové války, na SŠ taktéž a na VŠ (obor historie) jsme období rozpadu brali spíše okrajově. Prostě nestačil nebyl čas.

+8/0
doporučit
5.1.2018 18:41

Z21d86e56ň62k31a 74V50e86s51e11l31á 8409145797390

Z dějepisu na ZŠ si pamatuji, že jsme brali pravěk (pazourky, zavlažovací systémy v Egyptě či kde, typy sloupů a kdesi cosi), poměrně hodně podrobně středověk snad celé Evropy (to nám tuším v 7. třídě vyučující dokonce dávala nakopírované zápisky, protože v hodinách jsme to nestíhali probírat), ale že bychom se vůbec nějak věnovali 20. století, to si nevybavuji... A na střední už vůbec ne... Je potřeba přepsat učebnice, změnit "osnovy" (nevím, jak se tomu teďka říká). Ano - je potřeba vědět, z čeho lidstvo vybudovalo to, kde je dnes, ale taky je potřeba věnovat se těm zvěrstvům 20. století, aby taky bylo jasné, z čeho si vzít pořádně poučení a co se již nesmí opakovat!

+9/−1
doporučit
5.1.2018 19:17

J70á12c71h98y49m 16K82v84a62s26n53i28č84k98a 9151288776775

Jasně že není čas. Naprosto nesmyslně se totiž tráví celý rok vMezopotámii, Egyptě, pravěku, Římě atd. Jak se nás to dneska týká? Už moc ne, ale to je evidentně jedno...

+14/−5
doporučit
5.1.2018 18:56

T34o87m98á87š 27Z77e80m24a70n 3715308564645

Si pamatuji jak mi dějepisářka vyčítala že jsem první pololetí mel za jedna a druhé za 4.

První se totiž bral pravěk/antika a to druhé byl novověk.

A byl obrovský rozdíl v přístupu - to první pololetí se probíralo style, skoro žádné jména, datumy taky už nikdo nezná, ale byl podstatný řetězec událostí. To druhé už bylo jen o jménech a datumech bez spojitostí.

Je daleko zábavnější si představovat jak nějaký čin či vynález vede k jiným událostem, ale je nuda se učit že jméno příjmení dne toho a toho podepsat tu a tu listinu, ale proč to udělal a k čemu to vedlo už se nebralo..

+6/0
doporučit
6.1.2018 0:37

M40i43c96h57a46e28l19a 58H54a14n13u71š10o15v30á

Chyba je, že do dětí cpeme pořád jen fakta a data a nikoli souvislosti. Proč se ještě vzdělávací systém neuchýlil k tomu, aby se historická, zeměpisná a další související data učila v kontextu nikoli jako suchá data? Ta provázanost zoufale chybí a věřím, že by se to dětem i lépe pamatovalo.

+6/−1
doporučit
5.1.2018 20:22

O31n12d51ř95e13j 61Š36v55e51j71d24a 4541309687910

Stačí neučit se o pravěku a kupci Sámo půl roku... Pořád chtějí učitelé přidávat na platech, ale připravit si učivo tak, aby se žáci dozvěděli to hlavní, tak to většina z nich neumí. Nedávné dějiny jsou daleko důležitější než kupec Sámo...

+6/−6
doporučit
5.1.2018 18:59

A22l22e41š 68A88d87a50m 7120560808589

Výuka dějepisu na zš a sš je k ničemu. Pravěk bych vyřídil za 2 vyučovací hodiny. Starověk za 4. Stejně se učí nezáživně jedna bitva za druhou. Pak zbytek roku středověk a další roky je dost času na novověk a nejnovější dějiny. Hlavně nekončit druhou světovou. Neměli by se bát jít klidně i do 90. let.

+4/−4
doporučit
5.1.2018 20:28

P67e75t42r 94N83o55v77a74k 3920487689787

Dejepis by mozna mel zacit ranima novinama soucasnou situaci a pak by se melo pokracovat pozpatku. Nejdriv doba po 89 pak udalosti 68, povalecna druha svetova ...

+2/0
doporučit
6.1.2018 10:33

A60n61t77o17n51í16n 74N14e64b37u85ž22e90l58s67k45ý 7415429616480

Řekl bych, že to ty děti hodně zajímá...

+2/0
doporučit
5.1.2018 20:31

J48a31n 12B68e78n18e75š 5399985528925

Dějepis by se měl učit od současnosti do minulosti.

+1/0
doporučit
6.1.2018 0:10

P97a72v53e61l 18O37h20a43r60e49k 2155545134475

Jejich boj s časem chápu. Už brzo nebudou smět mluvit ani o tomhle.

Když vidím co se učí mé děti v dějjepise plakal bych.

0/−1
doporučit
5.1.2018 21:34

L56i82b92u95š19e 39N60o16v17o39t21n39á 8745471715977

Naše školství zajímají jen rámcové osnovy, multikulti, inkluze atd.Soutěží se ve sběru papíru, baterií, plastových víček atd. Koho na ministerstvu zajímá obsah učiva? Neustále se kritizuje zoufalá znalost matematiky, jazyků, historie ... Nikdo z ouřadů není schopen bouchnout do stolu, změnit osnovy. Odtud vane vítr!

0/−1
doporučit
5.1.2018 19:13





Najdete na iDNES.cz