Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANO prosazuje miliardu pro velké zemědělce. Piráti a ODS se ptají proč

S kritikou se setkal návrh hnutí ANO na přesun miliardy v rozpočtu ministerstva zemědělství na podporu velkých zemědělských komplexů. Peníze navrhl přesunout poslanec Karel Tureček za hnutí ANO. Podle předsedy poslanců STAN Jana Farského to bude na úkor malých zemědělců. ODS a Piráti se pak ptají na souvislost s Agrofertem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a89r92i58e 53Z26e62l45e31n24á 2364441369701

Že by to bylo tím, že velcí zemědělci prostě spotřebují (nakoupí - a od koho asi) více hnojiv?;-)

0/0
15.12.2017 11:33

M40a23r45i48e 25Z21e32l53e37n22á 2864631469971

Aneb ještě jednodušeji - Milí velcí zemědělci, já (ANO) vám přihraju miliardu teď, vy mně později miliard mnohem víc...:-/

0/0
15.12.2017 11:52

M75a81r42e41k 94T20e94t18u66r 9939584976

Co jste si zvolili, to máte. ;-€

0/0
14.12.2017 8:14

J37a95n 83Š64v11a21d67l90e89n98k66a 9694619980

Proč? Na to se snad ani není třeba ptát. Důvod je zřejmý. Ostatně to Babiš vyjádřil už někdy před čtyřmi lety. Když se Agrofertu dobře daří, má z toho užitek i Česká republika. Takže proč mu ještě víc nepřilepšit?

+1/0
13.12.2017 23:52
Foto

V68l89a62d79a 70V88a79n64e68k 9483816944488

EET vymyslel člověk, který sám - navzdory svému zázemí - bral desítky milionů na dotacích na soukromé nemovitosti a přesto se nepovažuje za parazita a pokrytce, naopak z nějakého záhadného důvodu nabyl dojmu, že je oprávněnou morální autoritou, která bude vztahovat pazouru na ty, kdo mnohdy žijí od výplaty k výplatě, to je UBOHOST

+1/0
14.12.2017 21:39

M25i75c32h55a51l 88B27e83n36e69š 8716219752944

Tak co koblížci, je to zase kampaň placená Kalouskem? Stál ten koblih za to?

+7/0
13.12.2017 10:13

A55n18t76o25n71í79n 94K51o15l54á85ř 7338695287722

Teď teprve uvidíme jak se řídí stát jako firma.

- žádné trestní stíhání šéfa;

- šéf bude nejvíce vydělávat hlavně na dotacích, které si schválí;

- konkurence bude zlikvidována;

- pokud někdo bude remcat, bude vyhozen případně jinak umlčen;

+8/−1
13.12.2017 10:11

J37i45n82d15ř71i52c24h 67Š52k25o80p43e25k 4415291890685

po bodech:

k prvnímu: - nereálný nesmysl

k druhému: - nesmysl - pravidla pro zem. dotace stanovuje EU

k třetímu: - jak to udělá ?

ke čtvrtému: - a poslán na nucené práce do Agrofertu co ;-D

+1/−8
13.12.2017 10:12

A94n93t33o56n91í32n 19K25o52l72á70ř 7768695287292

Naivko,

Ad1. - už se na tom pracuje, zástupci ANO už hovořili o tom, že se čapák musí správně vyšetřit.

Ad2. - co ten návrh přesunu 1 mld ve státním rozpočtu? Do toho EU nemá co kecat.

Ad3. tak jak to dělal dodnes, stačí si to najít na netu.

Ad4. to se ještě uvidí, záleží na tom kde to bude.

+7/0
13.12.2017 10:21

J98i20n98d34ř88i15c13h 52Š40k49o33p10e90k 4455791190845

co když správně vyšetřit znamená nepodléhat dojmu, že už je Babiš odsouzen ?

ad 2 - to jsou drobné peníze v cel. zem. dotací. A jelikož velkých podniků je 1800, tak i kdyby žádala jen desetina z nich, tak opravdu to nejsou peníze jen pro Agrofert

ad 3 - třeba tím, že koupil krachující podnik ? Pořád lepší než koupit fungující a s dluhama ho nechat státu, jako OKD

ad 4 - těším se

0/−3
13.12.2017 10:31

J64a26n 37Š74v93a26d44l22e72n89k28a 9784539890

ad 2 - Agrofert je největší z nich. Tudíž na tom nejvíc vydělá.

ad 3 - Třeba tím, že zneužíval finanční správu k likvidaci vlastní konkurence.

+1/0
14.12.2017 0:03

J82i96n61d44ř14i42c94h 11Š63k90o50p92e16k 4675321280785

agrofert je jedním z velkých podniků, velkých zemědělských podniků je přes 1000

ad 3 - to někdo dokázal ?

0/0
20.12.2017 19:26
Foto

J72a63r84o22s52l89a53v 14Š93a63n21í25k 3249834721853

Zdravím. Musí to být pro vás krásné a příjemné se snažit žít ve smyšleném světě svých přání a tužeb, ale realita je nemilosrdná, řízená zákonem džungle.

0/−1
13.12.2017 10:35

J49a13r39o11s74l75a89v 62M62a45š34e11k 5209750894543

Ad2. EU stanovuje jen základní pravidla. Rozdělení dotací a upřesnění pravidel tak aby se dostalo jen na vybrané subjekty může provést konkrétní stát.

0/0
13.12.2017 10:32

J20i55n25d68ř77i40c16h 17Š39k19o78p82e84k 4485171760165

základní rámce schvaluje EU.

Stejně tak jako výši dotace. Prováděcí pravidla pak dělá každý stát, ale opravdu to není tak, že EU dá limit 5000 Kč/ha a ČR řekne dáme z EU peněz na hektar 6000 .

0/0
13.12.2017 10:34

J56a28n 29Š88v77a96d86l93e58n88k53a 9294129830

ČR ovšem může lobbovat. Třeba když si zástupce Agrofertu vylobboval, že se zvýší podpora velkým firmám. Oficiálně to udělal jako zástupce zemědělské komory. EU to teď vyšetřuje jako vážný střet zájmů. A pak zde samozřejmě máme i jasné podvody, jako bylo Čapí hnízdo.

0/0
14.12.2017 0:05

J86i31n69d13ř37i57c27h 80Š19k95o31p70e64k 4965171760235

žádný jasný podvod není, soud ještě nebyl

0/0
20.12.2017 19:27

J38a56n 94Š62v57a70d65l42e57n37k73a 9284509610

Po bodech:

1) Bohužel reálné. Šéf se hodně snaží, aby trestně stíhán už nebyl. I dříve rozumní lidé najednou hovoří o jakýchsi pochybnostech o nestrannosti našich orgánů činných v trestním řízení. Čtvrtý nejvyšší ústavní činitel zvolený za ANO, čili zaměstnanec holdingu, vykládá, že je třeba počkat, až budou tyto orgány skutečně nezávislé. Zní to v podstatě jako hrozba: my už se postaráme a pak se teprve ukáže.

2) Ale kdepak. Třeba když se u nás v parlamentu jednalo o ukončení podpory biopaliv, šéf lhal o tom, že to po nás chce EU. Nebyla to pravda, podpora byla prodloužena. Nás to poškozuje, šéf na tom vydělává. Teď zase šéf prosazuje i v EU, aby ta podpora neskončila. Už to po nás EU nechce - my to chceme po ní. V šéfův prospěch.

3) Přes mocenské složky státu. Doposud měl finanční džihád, jak se sám přiznal ve zveřejněné nahrávce. Vzhledem k počínání finančních úřadů, které ve věci zajišťovacích příkazů jednaly, i když soud rozhodl, že byla daň vyměřena neoprávněně, je nyní na místě ptát se, zda stále žijeme v právním státě. Za tuto praxi byla mj. zodpovědná i náměstkyně ministra Schillerová, kterou nyní Babiš povýšil na ministryni. Asi bylo podle něj vše v pořádku. Takhe finanční úřady zlikvidovaly i firmu, která mu překážela v areálu jeho vlastní firmy. Hovořil o tom v té nahrávce, ačkoli vůbec neměl vědět, že k nějakému úkonu ze strany finanční správy došlo. Zde je ukázka porušení zákona. Úředník, který poukázal na porušování zákona (ministerstvo nemá mít informace o probíhajících úkonech), byl nedávno vyhozen. Nyní Babiš získá k finanční správě a státním zástupcům, z nichž někteří mu jdou na ruku už teď, také policii.

4) ad 3)

+1/0
14.12.2017 0:02
Foto

J87a37r35o91s60l24a44v 78Š29a87n74í18k 3329664171413

Milí přátelé, příznivci ODS a její mládežnické organizace. Celá Evropa dotuje svá zemědělství a ještě větší měrou než my. Pokud považujete zrušení dotací do našeho zemědělství za krok vpřed, tak je jen dobře, že nemáte šanci tuto geniální myšlenku prosadit.;-D;-D;-D

+1/−8
13.12.2017 9:59

J89i86n80d75ř25i72c17h 30Š38k60o14p70e79k 4295531610685

hlavně si neuvědomují jednu věc. Bez dotací nebude české zemědělství.

Naši zemědělci by se bez dotací obešli (díky velikosti podniků a tudíž efektivitě), pokud by dotace nebyly ani jinde v EU. Ale to Němci a Francouzi nikdy nedovolí, protože jejich zemědělství by bez dotací nemělo s např. naším zemědělstvím šanci

+1/−2
13.12.2017 10:03
Foto

V43l43a43d39a 14V55a61n77e58k 9363176874498

Vážení příznivci Agrofertu je sice pravda že Zemědělství je dotované ale účel zemědělství není Pouze produkce potravin ale i péče o krajinu! V civilizovaných zemích se dotace dávají malým zemědělcům do regionu aby se tam udržela zaměstnanost tím i osídlení a péče o krajinu! Je smutné že dotace mohou zneužívat multimilionáři po kterých zůstávají v regionech pouze vybydlené objekty a lidé bez práce

+8/0
13.12.2017 10:05

J47i97n34d26ř47i85c47h 74Š46k24o29p14e62k 4105201730985

jak souvisí osídlení a péče o krajinu ?

Louky budou existovat a pole ať je bude obdělávat místní zemědělec nebo zemědělec ze sousední vsi.

0/−1
13.12.2017 10:09
Foto

V98l43a23d48a 87V33a72n12e84k 9413296964658

Z každého vašeho příspěvku je patrné že o zemědělství, jeho vlivu na krajinu nevíte vůbec nic! Zpustlý louky které Zemědělec obdělává pouze proto aby mohl čerpat dotaci 10000 Kč za hektar, a místo další seče je pouze zmulčuje... Nikterak nepřispívají ke vzhledu krajiny, ani zachování původních druhů hmyzu.. či zlepšování životního prostředí

+4/0
13.12.2017 10:14

J45i10n42d88ř22i15c45h 62Š81k66o24p93e96k 4285231350505

jeslti já nevím o zemědělství nic, tak ty žiješ v představě, že krávy jsou fialové a mají nápis Milka

protože tvrzení "zpustlé louky, které zemědělec obdělává" je fakt dílo

Hmyzu neprospívá ani jednotná seč, ani mulčování.

Aby se stav luk zlepšoval, musely by se kosit tak ve 2. polovině července, po odkvětu a rozmnožení hmyzu a ještě po částech, aby nezmizel celý porost najednou. Ale v té době je tráva již méně hodnotná na krmivo. Tady je krásně vidět, že buď lze mít louku na píci nebo pro hmyz, obojí je téměř nereálné

0/−1
13.12.2017 10:20
Foto

V54l51a14d59a 37V72a73n10e59k 9743616244628

Několikrát o zmoklé seno které by dříve Zemědělec použil maximálně na podestýlku, je Jediným důvodem obdělávání luk aby se vyhovělo požadavkům na dotace!:-P... Znám několik pozemku které se neobdělávají kvůli dotacím a Navrátil se tam život spousta motýlů a dalšího hmyzu..

+1/0
13.12.2017 10:29

J54i27n76d79ř78i29c70h 73Š87k14o37p45e27k 4765981540905

"Několikrát o zmoklé seno které by dříve Zemědělec použil maximálně na podestýlku, je" to je jako co ?

Zmoklé seno, pokud se nenechá zahnít, není problém. Navíc dnes se seno prakticky nedělá, spíše senáž

Ano, vždyt netvrdím opak. Lze obdělávat louku primárně kvůli hmyzu a rostlinám. Pak z něj buď seno není, nebo je nízké kvality. Záleží, na co louku chci

0/−1
13.12.2017 10:33
Foto

V14l59a76d43a 85V76a92n15e18k 9363686874618

A jsme u toho, Bureš potřebuje dotace,bez jakékoliv vazby na region..;-D

+1/0
13.12.2017 11:56

J39i83n48d29ř21i95c26h 26Š49k93o63p76e66k 4465751230195

smyslem dotací je údržba krajiny a produkce potravin.

Je úplně jedno, jestli louku či pole obhospořaduje místní zemědělec nebo subjekt z vedlejšího okresu, kraje

0/0
20.12.2017 19:28
Foto

V95l74a55d67a 70V11a47n28e68k 9503836744698

Bohužel vybydlené zemědělské objekty zarostlé bodláky a kopřivami hovoří o něčem jiném, než objekty udržované malými zemědělci

+1/0
20.12.2017 22:47

Z91d12e85n35ě73k 52H96i97n64k 8129377731631

Souhlas a děkuji, vyjádřil jste vcelku přesně moji myšlenku.

+2/0
13.12.2017 10:09
Foto

J65a22r66o29s40l26a91v 97Š40a92n42í92k 3689814111103

Zdravím. Jako příznivec českých výrobců čehokoliv, včetně potravin, souhlasím s pomocí státu tam, kde je v mezinárodní konkurenci reciprokou nutností pomáhat našim firmám, zejména investicemi. Pokud je mi známo, tak podporu od státu využívají všichni zemědělci. Jsou pro to vytvořeny tabulky pro určení výše dotací a je. Také souhlasím, aby bylo tvrdě trestáno podvádění a zneužívání práva na dotace.

0/0
13.12.2017 10:24

Z52d55e42n51ě78k 11H60i90n40k 8719327261211

Milí pane Šaníku, ta miliarda už v rozpočtu ministerstva zemědělství je. Jenom z ní dnes ukousne i někdo jiný, než Vaši přátelé od pana Babiše a jemu podobní. Proti podpoře zemědělství tu, myslím, nikdo není, proti přelévání státních peněz na účty obřích korporací typu Agrofert na úkor malých zemědělců však ano.

+5/0
13.12.2017 10:07
Foto

J40a71r27o92s16l45a34v 60Š49a19n66í81k 3719604181523

Milý pane Hink, Stát použil vloni z peněz MZ na národní podporu zemědělců přes 3 miliardy Kč. Minulý ministr Jurečka pro letošek navrhl jen 2 miliardy a současný navrhuje opět 3. To je celé.

Chápu, že vaším cílem je hledat pokud možno ve všem klacek na Babiše, "ať to stojí co to stojí", ale v tom u mne podporu nehledejte. Ve volbě: za A podporovat staré nepořádky, za B nepodporovat staré nepořádky, nebo za C dělat mrtvého brouka volím variantu B. A vom to je:-)

0/−1
13.12.2017 12:19

M41i15c69h94a96l 21V56o93j32á84č63e60k 6753873683921

Babiš neztrácí čas :) Podnikat se dá lépe, vládnete-li zemi jako premiér.

+6/0
13.12.2017 9:46
Foto

V74l85a98d30a 24V98a61n46e76k 9493136454748

Burešovi to vůbec nějak nejede podle plánu. 300 miliard ležících ladem nenašel, Kalouska nezavřeli, ba ani neobvinili, EET nejede, Účtenkovka také ne, zakleknuté firmy vyhrávají u soudů, na Slovensku prohrál soud o své neagentství, ve volbách nezískal většinu, nikdo si s ním nechce hrát, je trestně stíhán za dotační podvod, hrozí mu další stíhání za pobírání dotací za cizí pozemky na nichž neoprávněně hospodaří, stíhají mu celou rodinu a ještě ke všemu mu do všeho chce kecat Pitomio. Ne, takhle si to opravdu neplánoval. Přeci zlí a podvádějící drobní živnostníci a hodný, všemi milovaný poctivý miliardář...

+9/0
13.12.2017 9:38

J68i17n49d51ř47i97c65h 61Š31k24o29p25e32k 4705311800725

chápu, že se to nehodí do konstrukcí, ale z mnoha důvodů pobírají na cizí pozemky dotace stovky zemědělců (na cizích pozemkách hospodaří, ale majetkoprávně to není vyřešené). Za toto žádné trestní stíhání nehrozí, neboť dotace jsou za obdělávání pozemků, což zemědělci plní.

0/−4
13.12.2017 9:47
Foto

V84l60a50d73a 17V84a61n87e37k 9413526334288

A co zbytek příspěvku? Rodina Babiše není schopná za dva roky doložit účtenky třeba k čapímu hnízdu které údajně," poztrácela"

Vy se stále mylně domníváte že dotace jsou určeny na podporu miliardářů:-P

+2/0
13.12.2017 9:50

J57i18n20d29ř63i77c24h 19Š37k89o12p40e53k 4715791150905

EET funguje, vidím to denně při nákupech

účenkovka funguje, už bylo losování, nebo dvě

Nějak nemám potřebu reagovat na všechny nesmysly

0/−3
13.12.2017 9:57

J38i40n64d13ř64i52c94h 11Š60k31o87p63e19k 4655231380125

dotace jsou určeny pro zemědělské podniky a je úplně jedno, kdo je vlastní.

Cílem dotací je totiž zemědělská produkce a údržba krajiny. Víme

0/−1
13.12.2017 9:59

M65a20r15e13k 17Š53i66m63o56n 2694487428638

EET jede a účtenkovka taky, takže co?

0/−1
13.12.2017 9:55
Foto

V23l80a81d46a 13V21a67n25e92k 9653256274128

EET. Zlikvidovala mnoho malých vesnických obchodů restaurací, a výběr daní je díky zbytečné EET o 7 miliard nižší...! K tomu připočítejte zvýšené náklady na předčasné důchody a lidi na Úřadu práce za které stát musí hradit sociální a zdravotní pojištění plus podporu v nezaměstnanosti;-(Rv EET se Uchytila pouze na Balkáně kde se žádného státu ekonomického tygra neučinila spíše naopak tam dnes mají problémy se zásobováním venkova, bohužel mnoho hlupáků Ani netuší Jaký je rozdíl mezi registrační pokladnou a EET, nebo co je to DPH a daňový základ na který nejmenší živnostníci ani nedosáhnou

+2/0
13.12.2017 10:03

J55i35n54d28ř33i87c12h 50Š15k68o10p86e31k 4865971490175

v dnešní době, kdy chybí zaměstnanci na téměř jakoukoli pozici, je argument ohledně nákladů na předčasné důchody a zdravotní pojištění opravdu zcestný

0/−3
13.12.2017 10:14
Foto

V81l56a68d96a 18V17a80n72e62k 9113696864728

Zcestné je hlavně vaše uvažování, že na venkově si lidé nepotřebuji denně koupit čerstvé potraviny:-P

+3/0
13.12.2017 10:27

J54i89n85d14ř96i40c19h 38Š45k59o39p22e17k 4215811580805

v restauraci se zpravidla potraviny nekupují

Vesnické prodejny postupně končí i bez EET, které jejich konec jen urychlilo. Protože jednak si lidi nakoupí cestou do práce a hlavně potřebují ty supervýhodné slevy v super a hyperkrámech, které jim vesnický obchod nabídnout nemůže

+1/−4
13.12.2017 10:36
Foto

V34l69a74d84a 83V67a58n14e47k 9283726544708

Máte poněkud zkreslené představy o životě na venkově stejně jako tvůrci zbytečné buzerační EET.... Doprava do malých obci je také problematická a mnoho času po skončení pracovní doby na nakoupení není, ale hlavně na vesnicích žije mnoho důchodců kteří nemají možnost se do Velkých Center ani dopravit, a o tom že by si koupili čerstvé pečivo zeleninu si mohou nechat pouze zdát:-/

+1/0
13.12.2017 11:59

A41n63t41o24n20í11n 26P88o67l40i78c45k96ý 9380842101947

Jak už psal p. Škopek, problém zavírání vesnických provozoven a EET se potkávají jen velmi okrajově. Suverénně hlavním důvodem je nízká otáčka peněz. Prostě, pár lidí prodejnu či hospodu nezafinancuje a tyto provozovny byly postupně zavírány dávno před EET. EET se stalo jen "dobrám důvodem" jak to vykomunikovat s okolím. Celou diskusi navíc napadáte Babiše, jak je nepoctivý a přitom horujete pro krácení daní, protože se mnohdy právě díky krácení daní a odvodů tyto provozovny držely. Tak si to ujasněte. Může se podvádět, nemůže se podvádět?

0/−2
13.12.2017 13:54
Foto

V98l24a80d75a 10V21a87n70e31k 9363986584218

Píšete nesmysly protože tyto malé Obchody jsou spíše službou občanům, a mají tak nízké tržby nedosáhnou ani na daňový základ! Na rozdíl od Babiše který čerpá dotace v daleko vyšší míře než odvádí daně! To že někdo provozuje malou provozovnu není žádné podvádění na rozdíl od velkých firem které čerpají dotace v rozporu s dotační politikou EU! V civilizovaných zemích podstupují politici za daleko menší podezření než je krácení daní a dotační podvody... Bureš lže kudy chodí! Napřed se vymlouval že policie koná pomalu přitom jeho rodina nebyla schopná za dva roky doložit účty které po ní vyšetřovatel požadoval! Prý je"ztratili" ! ! ! Přitom on sám požaduje účtenku za každý rohlík odeslat na Ministerstvo financí Tady něco smrdí a to tak že hodně!:-PRv

+1/0
13.12.2017 14:46

A45n82t74o71n96í57n 74P95o71l56i63c44k11ý 9440152471707

Služba občanům je buď zisková nebo dotovaná. Provozovny v malých vesnicích prostě ziskové nejsou a pokud se je obec nerozhodne dotovat, tak musí být ziskové nebo zaniknou. A to dávno před zavedením EET. Část provozoven na malých vesnicích dosahovalo "zisku" tak, že krátili daně (resp. nepřiznávali tržby), tedy okrádali stát, tedy nás všechny (a je jedno jestli ze ziskuchtivosti nebo v bohulibém úmyslu). Prostě si to rozhodněte, napadáte Babiše, jak je nepoctivý a přitom horujete pro krácení daní, protože se mnohdy právě díky krácení daní a odvodů provozovny na malých vesnicích držely. Může se tedy podvádět, nemůže se podvádět? Tak, jak to je?

0/−2
14.12.2017 21:19
Foto

V30l29a46d33a 73V40a89n20e41k 9523536524878

Je to jsou bláboly!

EET vymyslel člověk, který sám - navzdory svému zázemí - bral desítky milionů na dotacích na soukromé nemovitosti a přesto se nepovažuje za parazita a pokrytce, naopak z nějakého záhadného důvodu nabyl dojmu, že je oprávněnou morální autoritou, která bude vztahovat pazouru na ty, kdo mnohdy žijí od výplaty k výplatě, to je UBOHOST

+1/0
14.12.2017 21:38

A74n26t40o55n93í94n 70P34o40l36i35c97k36ý 9660262411977

Tak do toho netahejte EET a napište rovnou "nesnáším Babiše" Nebudete do toho pak tolik zabrušovat a nebudete muset zase vybrušovat. Zatím vaše reakce vyznívají jako podvádět se může. Tak si srovnejte v hlavě, jak to je.

+1/−1
14.12.2017 22:36



Najdete na iDNES.cz