Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odešla ke zpovědi a zmizela. Z vraždy po 57 letech usvědčili kněze

Vlk v kněžském rouše. Tak označil texaský prokurátor bývalého kněze Johna Feita, který byl tento čtvrtek usvědčen z 57 let staré vraždy věřící dívky. Spravedlnosti unikal i díky vlivu katolické církve na představitele justice, píše list The Washington Post.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z25d31e31n89ě91k 48H82r17u59b72ý 9384798952

Tak hlavně že mají církevní zařízení pro problematické kněze.

0/0
15.12.2017 14:28

J75a11n 22P77u37l26e32c 4118327371445

Kromě pana Feita by měl jít do vězení i pan Tacheny za spoluúčast.

+1/0
11.12.2017 11:14

Č21e55s79t91m69í93r 23P88o86l30á54k 9558198376

Jsem středoevropan, takže ateista. Pokud církev zatají informaci pocházející ze zpovědi, která směřuje proti zdraví, nebo škodě obyvatel atd., musí ji oznámit příslušným orgánům. Pokud tak neučiní, měl by být potrestán stejným způsobem jako pachatel. To platí pro všechny občany.

+3/−3
10.12.2017 10:13
Foto

J16a39n 45Č42e13r85m61á94k 4389248565157

nařídit to klidně můžete, ovšem respektováno to nebude. Řekněme z vyšších morálních principů...

Mimochodem, kvůli zpovědnímu tajemství už zemřelo mnoho kněží a jistě jich ještě mnoho zemře...

+2/−3
10.12.2017 10:39

M82i20c69h40a47l 92M92i86l78l45e67r 9906472659582

"vyšší morální principy"????

Neco takoveho v pripade vrazdy nebo nasili pachaneho na farnicich a jeho skryvani neexistuje. Vrazda je vrazda, znasilneni je znasilneni a velebnicek, ktery to pacha je vrah, nasilnik a kdo ho kryje je vinen jakbysmet.!! Zadna omluva/ vymluva neexistuje a zadny vyšší morální princip take neplati;-€!!

+1/−1
10.12.2017 18:40

P48e92t74r 31B54r13o49d31a 2852868688

Taky jeden ateista střelec z Texasu který postřílel 50 lidí v kostele z toho zabil 26 z nich Podle svých známých se v poslední době začal věnovat radikálnímu ateismu a vyhledával spory na sociálních sítích v debatách o křesťanství. Jeho bývalí spolužáci tvrdí, jak si jej museli odebrat z přátel na Facebooku, protože jeho příspěvky byly tak nenávistně protikřesťanské a negativní.

+3/−2
10.12.2017 12:03
Foto

R28u50d82o25l26f 65P45o63l21a12n29e55c81k60ý 3613314583695

I sluha Boží je jen obyčejný člověk a je dobře, že podléhá světské spravedlnosti.

Nevidím jediný důvod, proč by katoličtí kněží nemohli žít běžným rodinným životem. Jednak by ubylo podobných excesů, jednak by byli spokojenější a v neposlední řadě nebyli by o nic horšími služebníky Boha než v celibátu.

+6/0
10.12.2017 9:47
Foto

J71a53n 94Č47e36r22m11á62k 4919118115427

částečně máte pravdu. Ostatně řeckokatoličtí kněží v manželství žijí a protestantští pastoři rovně... Římská církev má však jiný názor a zatím se zdá ho měnit nehodlá. Celibát má rovněž své výhody...

A že by ubylo podobných excesů?... Což je mlo obviněných a usvědečených sbormistrů, učitelů či trenérů a oddílových vedoucích?... Pokud vím, tak žádný z nich neměl předepsaný celibát, že?...

+1/−3
10.12.2017 10:43

M88i83l52o78š 73V52o14n62d28r12u55š82k53a 5565291477924

Celibát si ustanovili sami kněží a mohou si ho zase sami zrušit. Každopádně je to na nich, podle mě by celibát měl být zdobrovolněný.

0/0
13.12.2017 17:27

J69a92n 81R90i60c24h42t72e80r 5232692233625

Je zvláštní, kolik lidí tady tvrdí, že porušením zpovedniho tajemství by cirkev ztratila důvěru.

Já tedy nevím, ale neustálým zametanim prohřešků i zločinů kněžích podle mě ztratila důvěru už dávno. A děje se to v každé zemi, i u nás. Neustálé přesouvání úchylných kněží z diecéze do diecéze, namísto jejich odevzdání spravedlnosti, praní špinavých peněz, ukrývání válečných zločinců...o jaké důvěře ještě chcete mluvit?

+5/0
10.12.2017 9:40
Foto

N72o43v61á78k 23V44l12a13d86i19s26l95a50v 5687974212920

Jak byste nazval zpovědní tajemství, kdyby tím tajemstvím nebylo?

0/0
18.1.2018 20:23

P79e91t63r 69B31r18o29d51a 2372698198

Církev, není jako každá instituce imunní vůči podobným excesům. Pořád vše dělají lidi. Někteří tady útočí na církev jako takovou. To je hloupost. Jako by lidi, kteří nevěří v Boha nepáchali taky vraždy, nebo nekradli jako straky. I soudce může být zloděj nebo vrah. Jsou proto soudy špatné a prohnilé?

+8/−1
10.12.2017 8:43

V42ě77r59a 92L51o34r41e36n85c74o92v96á 5926790814

děkuji R^

0/0
10.12.2017 8:55

P56e84t39r 85K90o27u46k18a29l 6793475343644

Ni jste nepochopil. Nejvetsi potiz je v tom, ze ten kdo kaze jinym, nesmi mi maslo na hlave. Jenze cirkev ho ma minimalne stejne vysoky jako turban

+1/−3
10.12.2017 8:59

P56e26t24r 74B53r15o94d65a 2882718868

To se dá konstatovat o každé instituci, soudy počínaje přes policisty, až po církevní hodnostáře. Napište místo plků raději rovnou, že jste neznaboh a nenávidíte církve.

+1/−1
10.12.2017 9:26
Foto

R86u87d47o56l18f 50P90o88l13a81n46e34c24k58ý 3693684953685

Pane Koukale, nejsem věřící. Náboženství považuji za jeden z největších podvodů na lidstvu. Přesto nelze takhle paušalizovat. Představte si firmu s mnoha tisíci zaměstnanci. Jeden z nich někoho zavraždí. Má se zlikvidovat celá firma, přestože dál vyrábí vyrobky, o které je zájem?

Můžeme se bavit o přístupu té firmy k problému. Ale firma nemůže nést odpovědnost za to, že jeden zaměstnanec vraždil.

+4/−1
10.12.2017 10:02

M39i22l13a98d76a 79K68o60h27u53t 5879838268671

To nikdo netvrdí, že firma má nést odpovědnost za to, že jeden zaměstnanec vraždil. Ale měla by nést odpovědnost za to, že ho nevydala spravedlnosti a dál ho zaměstnávala.

+4/0
10.12.2017 13:07

B52o98ž12e78n89a 98K77r88i57v31o82ň19a90k98o26v82á 6451987951583

Cituji vase slova " Náboženství považuji za jeden z největších podvodů na lidstvu" pouze v tomto s Vami nesouhlasim.

+1/0
10.12.2017 23:16

M59a82r86t21i67n87a 57V32e47s11e29l65á 1788226712584

Nejsem vubec vzorna katolicka, vim, ze spousta vericich muj typ viry odsuzuje, ale presto ctim nejake zakladni principy křesťanství a verim v Boha, ackoli to nezeru tak jako jini verici. Verici se mnohdy neumi chovat, od znamych vim, ze i farari jsou dnes svym chovani odporni, zvlast k zenam.

A taky je "super" nazor prede mnou, jak Zizka hnal katoliky. Ma hodne plusu, jasne, byl to nas clovek. Jenze...vzdelany clovek vi, ze zrovna husiti se chovali jako prasata zrovna tak jako dnes ta islamisticka banda, kterou odsuzujeme. Jenze stavet husity do role násilníků je hodne nepolularni. Vzdyt to byli nasi lidi, ze.

+1/−1
10.12.2017 8:10

J67o89s15e69f 60K33o55m77e93n69d76a 3609119694517

Jan Žižka - Usama ibn Ladin středověku.

+1/−1
10.12.2017 8:17

P83e29t18r 62B68r22o90d21a 2112518548

Žižka byl v mládí nájemný žoldák, později zloděj a vrah. Král Václav IV. Lucemburský udělil v roce 1409 Žižkovi milost a on na oplátku vstoupil po třech letech k němu do služby jako „vrátník“ královského paláce.

+1/−1
10.12.2017 8:56

M50a55r12t26i40n 78S37k66á25l55a 2928361974365

Teď ještě odsoudit všechny Ty, co to zametali pod koberec a věděli o tom.

+2/−1
10.12.2017 8:01

M37i18r26e96k 20T95u31r77e59č44e46k 4703582120462

No vida, v Cesku by to bylo promlcene po dvaceti letech.

+2/−1
10.12.2017 0:11

V75ě77r14a 28L15o81r98e74n76c39o96v33á 5436530944

hnus, velebnosti. Hlavně ze strany toho zpovědníka :-/

+2/0
9.12.2017 23:37

S89i91l20v36e41s13t73r 23K90a54d33e72ř94á67b79e69k 8300353305480

Prvního, nebo druhého?

+3/−1
9.12.2017 23:49

L77a88d17a 91N53o37v42a49k 4662233727

obou dvou i té církve, která to ututlala....:-/Rv

+2/0
10.12.2017 1:06

M86a33r64t53i53n 59U32l69e42h12l64a 4221724818

Tohle se mi na US justici libi......zadnych 20 let a promlceno !

Jednou vrazdil, tak jdou po nem treba 50 let R^R^.

Tomu rikam duvera ve spravedlnost R^

+25/−1
9.12.2017 22:22

J18a13r17o96m69í76r 96S23t14a27n10ě84k 8276812137

Svědci jsou mrtví a nebo si nemají šanci nic pamatovat. Důkazy mohly být sebrány kdoví jak. A hlavně trest nemá smysl, ten člověk celý život žil s vědomím že je vrah a že pro něj mohou kdykoliv přijít, teď před smrtí ho zavřít postrádá smysl.

+1/−5
9.12.2017 22:40

M70i34c55h77a81e46l 49M40e23n36s19i96k 8641866460222

No vidíte, a já tvrdím,

že potrestání vraha nikdy nepostrádá smysl.

I kdyby to mělo znamenat, že nikdy nebude pohřben mezi slušnými lidmi.

+5/−1
9.12.2017 23:48

P75a43v20e45l 34D34o51l96n45í74č72e28k 3478523674421

Kromě jakéhosi morálního zadostiučinění to v takovém věku žádný reálný smysl nemá.

Mimochodem, co to znamená "pohřben mezi slušnými lidmi"? Krom toho, že po smrti už mu to bude stejně jedno, tak je naivní si myslet, že na hřbitovech leží jen ti slušní.

+1/−2
10.12.2017 1:13

L50a66d71a 77N18o44v90a44k 4682723937

nepostrádá.. Navíc to byl nejspíš lump, kterému to bylo třeba celý život šuma fuk...

+4/0
10.12.2017 1:07

K70a60t79e42ř36i67n14a 33V50a16š45á78k45o81v58á 5411162729305

Je, a právě v Americe, spousta případů, kdy se podařilo prokázat vraždu i díky pokroku techniky, například právě díky analýze DNA. Dost jsem se na takové dokumenty dívala, a i po letech, 10, 15, 30, jak kdy, to rodina pokládala za smysluplné.

Myslím, že tohle určitě stačí, jejich pocit, že se nakonec dosáhlo spravedlnosti, nebo že vědí s jistotou, co se opravdu stalo.

+5/−1
10.12.2017 2:06

J91a69n 67R75i55c97h25t68e14r 5412512743755

Na druhou stranu jsou to právě USA, kde je velmi snadné vámi zmiňované důkazy jako DNA u soudu nepřipustit. Třeba proto, že soudce nebo prokurátor má před volbami a je třeba mediálně sledovaný případ rychle vyřešit.

0/−2
10.12.2017 9:29

K60a39t80e45ř65i42n46a 60V43a29š27á36k14o86v36á 5941582129835

Jasně, to je zas trochu jiný pohled...nicméně si myslím, že ten princip nepromlčení je v pořádku, pokud se prokáže, že ten čin opravdu spáchal, bylo by dobré tomu dát "oficiální status". Myslím, že už jen označení viníka je pro zúčastněné podstatné, a dál by se samozřejmě mohly vést diskuze nad ne/vhodností a ne/účinností trestu v tom kterém případě.

Že potom jsou různé tlaky, procesní, politické, atd., to je věc jiná, a určitě daleko rozsáhlejší a smutnější...

+2/0
10.12.2017 13:05

Š71á47r79k34a 12K84o33l43á21č98k98o91v97á 8406693279

Jenze treba cely zivt zil a vrazdil dal. Treba ublizil jeste nekomu.

+2/0
10.12.2017 9:24

P15a10v23e75l 73D35o69l58n50í50č49e51k 3208873724541

Otázka je, jestli taková spravedlnost po šedesáti letech ještě k něčemu reálně je, když ti, kterých se ta věc týkala, jsou už buď mrtví nebo v takovém věku a stavu, že už jim je všechno jedno.

0/−4
10.12.2017 1:22

P38e67t13r 38H80o15r77á59k 1419973359614

Je zřejmé, že ta organizace není ve spojení s žádnou vyšší mocí.

+8/−3
9.12.2017 22:04

T43o36m28á94š 44L69u30d94v45í36k 5200458773316

A JFK mohl zit..

+2/0
9.12.2017 22:00

J83i61r44i 81K32n32o35t54e63k 2409378418469

Pokud clovek nebude mit jistotu, ze kdyz se sveri knezi (nebo i psychologovi) nenecha si to dotycny pro sebe, nebude se jim proste sverovat. Knez (psycholog) by mel na takoveho cloveka pusobit tak, aby si uvedomil sve pochybeni a postavil se k tomu celem (v pripade takto zavazne veci sam prijal trest) a ne bonzovat uradum.

+6/−1
9.12.2017 21:47

S10i31l62v44e74s10t18r 24K23a31d54e16ř50á66b76e19k 8120563665590

Tak jistě. Ovšem pokud budete kněz a "kajícník" se vám vyzná, že se zítra chystá otrávit celé město, a vy uvidíte, že to myslí vážně a že je na to připravený, tak doufám budete řešit ve svědomí, jestli proti tomu něco udělat, nebo s ním tu odpovědnost sdílet. Ještě byste měl jinou možnost - že sice zpovědní tajemství udržíte, ale vlastníma rukama ho zamordujete a potom nikomu neprozradíte, proč jste to udělal.

+1/0
9.12.2017 21:57
Foto

J58a30n 26Č25e59r75m13á35k 4889718865677

to je dost nafouknutý příklad. Také by takový člověk spíš přišel až po tom, co ono město otrávil...

Vy, jako kněz máte možnost ho od činu odradit či podmínit rozhřešení jeho přiznáním se. Jinak máte možnosti dost zúžené... Nejsem si jistý, ale mám dojem, že ve výjimečných situacích vás slibu může zbavit váš biskup...

Ale jinak máte jedinou možnost. Mlčet... A to pro dobro celé společnosti, neboť jí sloužíte nejen vy, ale všichni vaši kolegové na světě a to včetně těch před vámi, ale i po vás... A LIDÉ BUDOU POTŘEBOVAT DUCHOVNÍ ÚTĚCHU I POPOVÍDÁNÍ SI O SOBĚ A SVÝCH ČINECH stále...

+1/−5
9.12.2017 22:10

S13i32l30v72e81s90t44r 45K69a16d69e40ř89á74b80e64k 8580443615830

To máte pravdu. Zločinci všech zemí potřebují si o svých činech popovídat a proto se mnoho z nich dříve či později někde prokecne. A pak je na svědomí každého, jestli je bude krýt. Na poskytování duchovní útěchy zločincům existují taková tradiční zařízení, říká se jim vězení.

+5/0
9.12.2017 22:33

J69i80r86i 78K15n47o83t98e95k 2819358518449

Zpoved je priznani spatnosti (hrichu) jiz se clovek jiz dopustil, ne konzultace nejakeho spatneho planu. Tohle podle me neni moc realny scenar a kdyby teoreticky nastal, osobne bych ho nepovazoval za zpoved, tedy nevztahoval na nej zpovedni tajemstvi a ucinil bych vse proto aby mu ten plan nevysel.

+1/0
9.12.2017 22:30

S86i13l28v45e14s36t20r 21K31a89d52e60ř84á34b84e93k 8470763535200

No vidíte, a máme to. Tedy pokud se jeden kněz přiznal druhému, ale neprojevoval dostatečnou účinnou lítost, tak to ten druhý nepovažoval za zpověď a proto to běžel vyzvonit. Vždycky se to dá nějak okecat - na to byli židi a katolíci vždycky přeborníci. ;-D

+2/0
9.12.2017 22:36
Foto

J13a96n 31Č44e51r67m44á17k 4459488865797

je vidět, že znáte podmínky svátosti smíření. To tady zcela jistě chybělo. Nicméně zpověď je pouze jednou z částí svátosti smíření, které sice nebylo "úspěšně" dokončeno, nicméně jde o zpovědní tajemství a to trvá...

Mimochodem, svátost smíření slouží i k projednání svých činů, názorů či myšlenek, ujasnění si postojů... A chce-li to člověk udělat při zpovědi, pak se vztahuje zpovědní tajemství i na tyto věci... Lépe řečeno, zpovědní tajemství se vztahuje na VŠECHNO, co zpovědník vyslechne u zpovědi. I kdyby to mělo být to, co měl člověk včera k večeři...

Poslední hloupou větu nebudu komentovat...

0/−1
10.12.2017 0:30

P28a95v13e70l 62D28o53l18n51í71č48e90k 3448273294231

Na toto jsou přeborníci i muslimové, ti si také obkecají všechno.

+2/0
10.12.2017 1:17

P98a15v58e15l 81D40o40l88n80í83č92e45k 3908123754811

Nemyslím si, že by se kriminálníci chodili nějak hromadně ke zpovědi svěřovat se svými počiny.

0/0
10.12.2017 1:26

R12i71c42h88a30r23d 40M28r32a44z67e40k 8588400989341

...a tady vrah a zlodej dostane milost, vlastni porad v TV kde s gustem popisuje jaka je ta zlodejna drina a statisice zkazenych obcanu teto zeme na to se zajmem cumi. Neni pak divu, ze tady vladne opily rusky agent se slovenskym estebackym supermafianem, komunisty (ne temi z jinych stran ale temi co to maji furt i v nazvu) a japonsko/korejskym rasistou (coz je asi nejvetsi "pecka").

Doba temna.

+5/−13
9.12.2017 20:51
Foto

L47e31n18k39a 89M80a97t86o64u24š88k78o35v18á 9260487956669

Jen domněnky. Vražda mu nebyla prokázána.

+2/−4
9.12.2017 20:58

F87r72a84n39t91i84š73e39k 82N46o72v10á40k 1506837689967

jak jste na to přišla? vražda mu byla prokázána a proto byl za ni odsouzen, jaký na to máte vy názor není relevantní, jsou to jen vaše domněnky navíc na rozdíl od rozhodnutí soudu ničím nepodložené. vidělo by se, jak byste na věc nahlížela, kdyby obětí byl někdo z vašich blízkých. ono se to snadno kecá, když se o věci ví jen z televizních reportáží.

+2/−3
9.12.2017 21:09





Najdete na iDNES.cz