Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka s KLDR by byla katastrofální s globálním dopadem, varoval šéf NATO

Ministry zahraničí zemí NATO čeká večer diskuze o napjaté situaci na Korejském poloostrově. Spojenci jsou podle šéfa NATO Jense Stoltenberga zastánci politiky silného odstrašení a maximálního mezinárodního tlaku na severokorejský režim, který by ho donutil k mírovému řešení. „Válka by pro region byla katastrofální,“ varoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70o62m76a10n 42M24i29r97o46s24l56a57v 4437613147356

Jediné státy, které jsou atomovými zbraněmi vyzbrojeny a současně už opakovaně provedly agresi jsou, nepočítám-li vzájemné sváry Indie a Pákistánu), státy západní.

I takoví sympaťáci jako Francouzi válčili v Alžíru,Lýbii, Vietnamu, Britové také neváhali použít své zbraně až u dalekých Falklad/Malvín a předtím - ani nepočítám, nechali se i napálit USA při útoku na Irák, pak tu máme Jugoslávii s ukradeným Kosovem, Sýrii odkud se ani přes výzvy .nechce naše transatlantická vzaba vypakovat atd. No a samozřejmě Izrael, mj., kterému pomáhal s jaderným programem režim apartheidu - příznačně.Přes nelidskost Kimova režimu bych nečekal, že odtud hrozí válka.Jad. arzenál buduje jako obranu pro své přežití. Bohužel je každým cvičným útočným náletem na Sev. Kor. , každou výhružkou válce blíž a blíž. Maskakr je na spadnutí a u vesla Lojza Trump, který podělá na co sáhne - to je situace.

0/−4
7.12.2017 10:43

P46e35t25e77r 35M41o83l62n78á52r 8565734732559

Ak sme raz rozhodnutý zaútočiť ,tak vždy je lepšie zaútočiť skôr,a nedať čas na obranu

0/0
7.12.2017 8:23

I19v81a22n 95Z35y30k47á50n 9770713229976

A lidé zase nečiní to nejpodstatnější. Je jí jedna z prvních otázek, kterou si klade už malé dítě. PLOČ?..pardon, proč. Neznámo proč, dospělí lidé si tuto otázku kladou stále méně a méně. A je to chyba.

Proč asi tak malý rakeťák pokračuje a dotahuje severokorejský jaderný program do funkčního stavu? Co tím sleduje, co je cílem jeho snažení? Nepochybné je, že to nedělá z rozmaru. Odsává to obrovské zdroje jeho zemi, trvání na jaderném a raketovém programu zemi uvrhává do dalších kol sankcí a izolace. Takže rozmar to jistě nebude. Když ne tedy rozmar, tak co? Něco více, co dává smysl? Zbraně se obvykle získávají pro tři možné scénáře. 1) Zaútočit s nimi. 2) Bránit se jimi. 3) Prodávat je.

1) Dává Kimovi smysl s nimi útočit? Útočí se obvykle s cílem záboru území. Chce si ukousnout snad Čínu? Nebo snad zabrat Japonsko, se základnami USA? Nebo chce snad jadernou střelou vylepšit životní prostředí Jižní Korey (mimochodem střeženou s pomocí USA a Japonska) a pak si ji zamořenou vzít "zpět"? Také cítíte, jak to zní vše jako nesmysl? Tak snad chce poslat jaderný "vzkaz" některé ze vzdálených zemí a vyřídit si nějaký neproplacený účet? (Ale to víme všichni, jakou odvetou by to dopadlo .. konec KLDR). Pokud snad někdo přeci jen i teď pochybuje, já tvrdím NE, tohle je logický nesmysl.

Přeskočím k 3) Prodat takové zařízení, takovou technologii, předpokládá mít pod kontrolou logistické trasy. Těžko předpokládat, že by prodával Číně. Ne, tahle varianta také kulhá, taková transakce je problémová už jak v otázce předání zboží, tak ve vyinkasování finančního plnění. Tyto transakce mohou stopit ze svých pozic USA a spol. A že by Kim prodával atomovky výměnou za obiloviny nebo nové verze Mercedesů, to snad nikdo v takovou ptákovinu nedoufá.

Takže nám zůstává pouze 2) K Obraně. A pak se ptám. Proč by se stát neměl mít právo bránit? Tak, jako stejnou "ráží" to razí jiné státy kolem. Když nebude útočníka, nebude ani důvodu jadernou zbraň použít na svoji obranu. Kim jen chrání SVOJI KLDR.

+1/−4
6.12.2017 13:12

R27u29d97a 84S10l25a70v30í15k 5363678546411

Když se chce "jen bránit", PROČ vyhrožuje ostatním?

0/0
7.12.2017 13:01

J38a77k24u31b 88C67h55r33u89d14i73m45s47k35y 1830870947578

To je blábol, že jsem si ublink

0/0
8.12.2017 23:37

J52a64k36u23b 63C63h93r52u40d13i53m50s82k23y 1670630957518

To je blabol

0/0
8.12.2017 23:39

K32a29t88e14ř66i74n37a 25S33l48a61v88í86k42o19v77á 6253885140253

Dokud bude za vůdcem, který vlastní zastrašující zbraň hromadného ničení stát lid, nic se s tím nedá dělat. A není myslitelné na lidi spáchat genocidu nebo je vyměnit migrací.

0/−2
6.12.2017 11:23

T23o59m36a45s 37K52r78o48p31a60c77e82k 7399414642744

Bez globalniho dopadu, prip. jadernej holokaust je mozny KLDR rozlozit jedine zevnitr.

Jestli mam s timhle nekdo dobry zkusenosti, tak jedine USA, prip CCCP.

0/0
6.12.2017 11:11

K68a48t97e61ř84i48n40a 54S89l50a25v21í41k14o97v77á 6583805370713

Jenže Kim studoval ve Švýcarsku a zná tyhle taktiky.

0/0
6.12.2017 11:24

T91o52m75a24s 95S87v92o71b70o78d59a 5557765435197

To znamena ze KLDR si muze delat co chce a my jsme divaci ...

+1/−1
6.12.2017 7:54

I76v89a52n 39Z74y29k81á55n 9850363669176

A vy si také v životě děláte, co chcete, co vám prolétne hlavou? Nebo i u vás vítězí to, že zvažujete zisky a ztráty a podle toho rozhodujete, co uděláte?

Pořád ještě trváte na své myšlence, že KLDR si může dělat, co chce?

+1/0
6.12.2017 13:20

J27a62n 98B33a57b13i92č82k26a 9713839643967

Od svého vzniku Severní Korea povžuje Jizní koreu za svoji nedílnou součást. Když se komunistům konečně podařilo Jižní Koreu dobýt, tak na to asi neměla OSN reagovat válkou a tato situace by nenastala. Vždyt s Vietnamem nejsou potíže od té doby co dostal Jižní Vietnam.

0/−2
6.12.2017 2:55

O54l67g83a 21P90a68v44l96í93k30o87v16á 6504628527202

Tady píšou o nějaké taktice zastrašování vůči Severní Korei - to jako ten Kim neumí číst?

0/−1
5.12.2017 23:02
Foto

J89a86n 39B79r75a19u70n 1548118523835

Ten natupírovanej kluk potřebuje dostat přes dršťku.

+1/0
5.12.2017 20:47

D60a92n15i15e87l 42N29o60v97á43k 1941670316209

Koho KLDR ohrožuje?:-/

+4/−8
5.12.2017 19:46

P32a41v21e27l 16S49ý50k72o28r80a 1968351262777

N!!edělej ze sebe.................

+6/−3
5.12.2017 19:58

J58a22n 65T88o26d60o45r11o25v81i28č 9185421907212

Jižní Koreu, Japonsko necelých 200 mil. lidí, prostě nic co by stálo za řeč. Tohle se ti moc nepovedlo.

+5/−2
5.12.2017 19:58

D62a94n29i17e69l 53N76o58v37á93k 1121430876739

Pletete si pojmy s dojmy. Skutečnost, že je KLDR schopna vyslat balistickou raketu s konvenční či atomovou hlavicí tam či onam ještě neznamená, že je toto území ohroženo. V této logice uvažování by byl ohrožen celý svět raketovým arzenálem kohokoliv. Kdo tak nepříčetně tlačí na např. Pákistán, Izrael, USA, Čínu či RF?

+2/−4
5.12.2017 20:25
Foto

M33i18c61h26a51l 12G84r77e15š50l70i73k 9301266392986

To, že vám niekto mieri na hlavu a pritom sa vám vyhráža, nie je žiadnou hrozbou. :-)

+3/0
5.12.2017 21:30

M17a58r60e65k 85N77o28v55o33t80n62ý 5381931236278

Kim vyhrožuje použitím jaderných zbraní, pokud ho Spojené státy napadnou. V podstatě praktikuje strategii jaderného odstrašení.

+1/−1
6.12.2017 12:21
Foto

M57i36c90h73a65l 91G90r87e35š84l88i77k 9451946332596

On sa nielen vyhráža. Konvenčnými si občas aj vystrelí na suseda.

+1/0
6.12.2017 12:48

P29e38t95r 94N83o37v18o46t39n43y 4699275312314

A co ta státní rétorika ? " Zničíme USA a jich přisluhovače ?" to je jako co ?

Nabídnutá ruka k přátelství ?

+2/0
5.12.2017 23:12

M49a21r37e52k 26N92o35v65o42t16n26ý 5691341806968

To prohlašuje v souvislosti s tím, kdyby USA zaútočily.

0/−1
6.12.2017 12:22

M10i81c59h10a30l 43B98a97l28á43k 8307289544438

No tak jestli skutecne maji mezikontinentalni strelu, tak asi kohokoliv

0/0
5.12.2017 20:02
Foto

V32l31a72s66t14a 44C76o50u92f78a39l 7347639949895

Míří na nás Iskandery z Kaliningradu. A docela v pohodě se s tím žije.

+2/0
5.12.2017 20:14

R78o23b12e37r48t 39M60a19t26u10l87a 8497239186195

Proč by Rusové stříleli na území, kde mají vlastní občany a ještě k tomu se jim ta radiace vrátí zpátky?;-D Jedinej, kdo na téhle planetě nemá téměř co ztratit a má atomovku je Kim...

0/0
5.12.2017 20:54
Foto

M95i74c80h31a20l 83G52r13e30š45l29i59k 9881796702956

Tak my nie sme s Ruskom vo vojne. KĽDR vo vojne je a občas si na suseda vystrelí. V tom nepatrný rozdiel vidím. :-)

+1/0
5.12.2017 21:33

J78i14ř17í 49T29i27n89t15ě13r70a 6210569663250

Vážený příteli,

možná to bude tím, že podle tabulek mají 9K720 Iskander-M dostřel 480 km. Takže, ať počítám jak počítám, tak z Kaliningradu tato balistická raketa nedoletí ani do Ostravy. To já bych měl větší obavy z námořních manévrujících střel 9M728, které mají dolet až 2300 km a jsou součástí výzbroje lodí Baltské floty.

0/0
6.12.2017 20:55

D94a63n41i82e82l 63N53o41v84á15k 1361200816909

Položme si jednoduchou, ale základní otázku. Proč?;-)

+1/0
5.12.2017 20:41

J28u79r71a38j 55V14á18c44l15a68v88í77k 9839740275486

Správná otázka zní, proč USA ohrožují KLDR.

+1/0
5.12.2017 20:14

D72a94n45i14e50l 65N27o15v96á16k 1511460296129

Proč USA ohrožují celý Korejský poloostrov včetně Japonska?

+2/−1
5.12.2017 21:01

T22o19m45á98š 85B33r98a81b11e62c 2168596585716

Japonsko i Jižní Korea jsou rády, že tam USA jsou

0/0
5.12.2017 21:26
Foto

M92i14c79h77a23l 45G42r40e73š76l50i62k 9621656412486

Pretože KĽDR tam rozpútala vojnu, ktorá stále trvá. Nejaké ďalšie otázky? :-)

0/0
5.12.2017 21:31

J61a70n 25B12a55b78i42č84k88a 9933499893937

Jenže to bylo vojna, za osvobození Jižní Korei. Tak to tady dost lidí chápe.

0/0
6.12.2017 2:57
Foto

M82i96c89h17a54l 22G91r36e72š32l82i69k 9811456672576

Vojna obvykle končí uzavretím mieru. To sa nestalo. KĽDR svoje postoje nezmenila, len nemá prostriedky na presadenie svojich cieľov.

0/0
6.12.2017 8:45

M33a70r42e49k 61N10o44v43o55t26n23ý 5711931886298

Zase bychom měli brát v úvahu, že tu válku rozpoutala KLDR s výslovným souhlasem Stalina. Jinak by do toho těžko šla a dnes už nemá zázemí, jaké měla tehdy.

0/0
6.12.2017 12:30
Foto

M95i51c45h89a79l 59G55r17e53š49l21i87k 9481416422736

Obávam sa, že to bolo naopak. Stalin sa rozhodoval, či tých dobrodruhov podporí až dodatočne.

0/0
6.12.2017 12:49

M43a74r37e65k 33N17o49v41o81t61n56ý 5601381976298

Měli Stalinův souhlas a garanci Číny, že jim pomůže, protože se to zvrtne. Navíc měli obrovskou převahu - Sever i Jih totiž považovaly Koreu za svoji a obě strany byly schopny kvůli tomu válčit. Američani to věděli a proto nedodávali Jižní Korei těžké zbraně. Sověti té Severní ano, atakže tam byla obrovská silová nerovnováha. I tak do toho ale Severokorejci bez garancí svých spojenců nešli a dnes už je situace diametrálně odlišná. Kim dobře ví, že pokud něco začne, bude proti němu stát síla, kterou nezvládne ani s pomocí Číny (v případě Korejské války to tak jasné nebylo. Byla možnost, že se OSN Jižní Koreje zastane, ale bylo to tak padesát na padesát).

+1/0
6.12.2017 12:52

M42a83r13e86k 28N46o54v87o96t77n62ý 5871101506218

Ne "protože se to zvrtne", ale "pokud se to zvrtne". Omlouvám se, telefon blbě napověděl.

0/0
6.12.2017 13:00
Foto

M95i11c23h52a79l 96G66r33e94š87l11i13k 9181276132936

Na materiálnu pomoc mohli mať, ale s priamou účasťou Stalin váhal... nakoniec ju obmedzil len na letectvo aj to s obmedzenou pôsobnosťou.

0/0
6.12.2017 13:28

M77a54r29e77k 14N44o54v23o36t87n86ý 5391871706288

Ano, tak jsem to myslel. Severní Korea měla sice drtivou vojenskou převahu, ale stejně se k akci neodhodlala, dokud neměla jisté, že v případě jistých okolností (které skutečně nastaly) válku neprohraje.

Samozřejmě že kdyby to nechali Američani být, tak by dnes byla Korea jednotná pod Kimovou vládou, protože Jižní Korea sama neměla žádnou šanci.

0/0
6.12.2017 13:44

M49a90r69e64k 54N47o85v28o32t74n60ý 5181971266428

Stalin samozřejmě váhal, protože nechtěl přijít o vazala a v případě, že by došlo k nejhoršímu a zapojily se USA, odmítal přímé zapojení sovětské armády, aby neriskoval konflikt s Američany. Teprve když Čína přislíbila vojenskou pomoc, tak souhlas dal.

Severokorejský útok nebylo žádné dobrodružství, byla to detailně promyšlená akce se zadními vrátky v případě neúspěchu. Ani tehdy nebyli severokorejští vůdcové úplní šílenci.

A to dnes rozhodně nehrozí.

0/0
6.12.2017 13:26
Foto

M46i69c92h82a84l 43G80r71e17š61l56i98k 9251906192366

Tak nejako som to myslel. Stalin dosť váhal, či podporiť nejakého ázijského komunistického dobrodruha. Aj na druhej strane, mať na hraniciach namiesto neho vypočítateľné USA zase až taká zlá varianta tiež nebola. :-)

+1/0
6.12.2017 13:31

M44a34r69e61k 22N47o61v58o55t91n35ý 5951131536358

To je už otázka. Psal jsem to v souvislosti s tím, že podpořil dobrodružství dodatečně. On ho podpořil před tím, než něco začalo, bez jeho souhlasu by k té válce nedošlo.

0/0
6.12.2017 13:40
Foto

M55i96c92h51a26l 45G14r84e83š67l28i62k 9131966482706

Skôr bez jeho zbraní. Do Kórei prúdili vo veľkom ešte v čase, keď rozhodnutí neboli. :-)

0/0
6.12.2017 15:39
Foto

O37n23d48ř25e83j 38Š63k30o97c17h 8436377921178

Jo ze severovýchodu kldr z jihovýchodu iransti ajjatollahove , Evropa se meni v zajimave dosažitelný cil.

0/0
5.12.2017 19:45

L83a68d62i35s10l11a31v 48Š91i89m40ů48n84e92k 8924847585612

Tak snad západní společnost uvalí na KLDR další sankce, vyvolá hladomor jako v Iráku a režim, který je vůči ní zaslepen nenávistí (nenávist je vzájemná), rozpoutá válku s Jižní Koreou, kterou sice nemůže vyhrát, ale může zanechat potopu. Zemře 10 milionů lidí. Naše média pak v čele s Českou televizí budou zuřivě chrlit propagandu o tom jak je KLDR zlá. Pravdou ale bude, že pánové Trump, Un mají přibližně stejnou rozumovou výbavu a celý spor by nebyl myslitelný aniž by ho iniciovala silnější strana, protože pro KLDR bude válka koncem. Obecně ke KLDR... Situace zde není až tak zlá, i když tu lze vyvolat hladomor, to dokázaly USA nejen v Iráku, ale v 90. letech i v KLDR. V současné době nic podobného zatím nehrozí. KLDR je chudou zemí, kde není dostatek potravy. Průměrná délka dožití je zde ovšem přes 70 let. Upřímě bych se raději dožil 70 let v KLDR než abych žil pod 60 v některé zemi z dolních míst tohoto žebříčku https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

KLDR má ale i jiné úspěchy o kterých se zde z politických důvodů mlčí. Na rozdíl třeba od Indie, kde je třetina lidí negramotných, v KLDR je procento negramotných lidí srovnatelné s ČR. Na rozdíl od Indie KLDR nemá problém s tím, že by chudé rodiny prodávaly nezletilé dívky na sex zbohatlíkům, což je vůbec nejodpornější porušování lidských práv, jaké kdy existovalo, a ani drogová problematika, nebo znečištěné ovzduší v KLDR nikoho netrápí. Indie má také nižší průměrnou délku dožití. Proč ale nechrlí média nenávistné reportáže vůči Indii? Není třeba, jsou placeni EU za to, aby chrlili nenávist vůči zemím, které se odmítají podřídit USA. Životní úroveň v KLDR tlačí dolů nízké příjmy, zejména na venkově, ale hlavní město je moderní a pěkné, viz mraky fotek na tomto blogu. http://www.kldr.estranky.cz/ Sečteno, podtrženo... Vzhledem k tomu, že Kim musí vynakládat neskutečné sumy peněz do armády, aby nedopadl jako Kaddáfí nebo Hussajn, to není zase tak špatný výkon."

+4/−5
5.12.2017 19:44
Foto

O17n30d97ř82e63j 38Š51k27o42c72h 8526197111768

Vlastne chudak Kim. ;-D

0/−2
5.12.2017 19:48

P91a76v82e58l 98S76ý95k46o48r87a 1308571832457

To není ani třeba komentovat.

+1/−2
5.12.2017 20:02

J52a69n 36T23o58d81o29r71o19v11i14č 9345821827682

Já chápu, že to píšeš za peníze, snad to platí dobře, ale nezvedá se ti u toho žaludek?

+5/−3
5.12.2017 20:02





Najdete na iDNES.cz