Diskuse k článku

Školy tají problémy s drogami, aby je nemusely řešit. Porušují tím zákon

Vedení škol často porušuje zákon, když problémy žáků s drogami tají a řeší je jinou cestou. Například nezletilého vyhodí nebo ho nechají přeložit na jinou školu. Na konferenci Jak zlepšit bezpečnost na školách na téma upozornil přednosta Kliniky adiktologie 1. lékařské fakulty Michal Miovský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15e40n77k77a 20P63o45k59o57r26n97a 7874653473401

Ucitel ma deti ucit a ne vysetrovat. Na to ma vzdelani a umi to. Vysetrovat a zabranovat sireni drog u deti ma v nasem state policie, ktera ma vycvicene lidi I psy. Takze kazdy at dela svoje. Samozrejme ve spolupraci s rodici.

0/0
6.12.2017 18:25

J76a40k37u57b 48Š47k40o82d23a 9736497522947

Ty děti určitě nemají v lásce lidi, kteří berou drogy. Policie, celní správa atd...

0/0
6.12.2017 17:35

M86a52r26t82i48n 95B74e80r60a34n 7941836430429

Vzdyt je nechte at se deticky ufetuji. Zlevni se zdravotni pece, bude o mnoho hlupaku mene a nez to pochopi dalsi generace tak bude klid. Rodic, ktery vychovava sve dite si ho ohlida sam.

0/0
6.12.2017 15:38

J65i74ř54í 75K42u10b70í36č85e66k 3981940637465

S tím se dá souhlasit. Dříve slabí/hloupí jedinci své geny už neměli možnost předat dál protože dřív svou vlastní hloupostí zemřeli, dnes je lidský genom díky zdravotnictví a ochranným nálepkám dost znečistěn a chce to nechat přirodu zase konat co umí nejlíp.

0/0
6.12.2017 15:50

M23a91r64t70i72n 81B15e26r51a65n 7951796130629

presne tak, kdo chce kam... porad to plati

0/0
6.12.2017 16:45

L63u14c97i62e 46L96e26x85o29v41á 6769828825762

Při podezření testy na drogy, pak nahlásit sociálce a policii. Co je na tom?

0/0
6.12.2017 15:24

Z68d87e23n61ě39k 40W47e29r49n63h15a12r50t 6607575132198

že to momentálně nejde. Učitel nemá právo poslat dítě na testy, pokud s tím nesouhlasí rodina. Takže když to navrhne, rodiče to vetují a kantor to odnese, minimálně mu vynadají.

0/0
6.12.2017 15:27

R46a30d67i73m 31S62v11o41b27o48d96a 9153449386942

a pravo nebude mit ani v budoucnu.

nicmene mi objasnete, co se stane, kdyz bude mit decko pozitivni test treba na kanabinoly? poslou ho k psychologovi?

0/0
6.12.2017 15:43

Z98d31e49n81ě77k 81W27e72r31n26h84a57r98t 6417945752358

Podle školního řádu může být dítě pod vlivem drog kupříkladu vyloučeno ze školy.

0/0
6.12.2017 15:45

S71i37l67v45a 62N19o94v65á60k59o96v23á 8985324439

A jak to prokážete?

0/0
6.12.2017 16:02

R29a75d16i50m 38S18v31o41b63o12d93a 9513159766522

to ze mate pozitivni nalez na drogy, neznamena, ze jste pod vlivem. na to je potreba dalsiho testovani (docela drahe). kanbinoly muzete mit v organizmu klidne 2-3 tydny, ale to neznamena, ze jste sfetovany.

+2/0
6.12.2017 16:11

Z42d84e52n30ě79k 71W10e37r63n68h39a85r21t 6317675752178

No, to ale záleží, jak je ten školní řád formulovaný. Zkuste vysvětlit policajtovi, že neřídíte opilý, tedy pod vlivem alkoholu, ale jen máte v krvi detekovatelné množství. Při dobré formulaci by tedy mohla nastat represe už při detekci některé z těch látek v těle.

0/0
7.12.2017 7:19

L27u62c23i79e 65L87e35x95o63v16á 6359808605242

No tak rovnou PČR. pro podezření.

0/−1
6.12.2017 15:48

S52i60l82v17a 64N38o55v11á63k56o74v77á 8865694779

Křivé obvinění.

0/0
6.12.2017 15:54

R45a29d42i44m 28S43v86o24b38o62d29a 9643949836182

podezreni ceho? uzivani drog neni trestny cin

0/0
6.12.2017 16:13

J93i12ř81í 18K24u42b60í47č59e21k 3781710607595

To se nehodí do dnešního stylu (ne)výchovy děti. Navíc bojím se že tolik míst v nápravných zařízeních pro nezletilé ani není a kde by na to stát vzal vybudovat několik tisíc dalších míst? ;-D

+1/0
6.12.2017 15:28

S32i89l19v47a 35N85o70v15á48k25o95v19á 8725674779

Učitel smí testy maximálně navrhnout rodičům, u zletilých žáků je ovšem i tohle problém.

Reakce rodičů je v podstatě stejná u všech. Stížnost na učitele, případně razantní popření problému. Viz příspěvek pana Radima Svobody o trochu níže.

+1/0
6.12.2017 15:35

R12a18d90i16m 78S47v80o75b15o61d62a 9123689936832

prosim Vas neberte si me jako priklad potizistu, jelikoz ja se nebranim tomu, aby me ucitel informoval, ze ma dite asi problem s drogama. ja mam problem s tim, aby nekdo nabehl do tridy a naridil, aby vsichni odevzdali vzorek moci, slin nebo krve.

+1/0
6.12.2017 15:47

S17i64l25v63a 78N39o38v54á56k57o32v32á 8955424919

Přesně s takovými rodiči, jako jste Vy, celkem pravidelně jednám.

Vaše reakce byla prostě ukázková - proč bych Vás neměla použít jako příklad?

0/0
6.12.2017 15:53

R28a33d86i79m 80S19v69o80b53o79d84a 9183439426732

protoze se bavite o necem uplne jinem jak na co poukazuji ja. zitra pujdete domu z prace a pred barakem vas vyzvou, aby jste se podrobila testu na drogy. jen tak, preventivne, aby se nereklo. co bude vase reakce?

+1/0
6.12.2017 15:59

S32i67l45v53a 41N88o53v56á14k98o71v78á 8465594319

Fajn. Jsem třídní žáků na hranici zletolosti. Mám ve třídě několik dárečků, o kterých v podstatě s jistotou vím, že omamné látky zneužívají.

Co přesně s tím podle vás mohu udělat? To by mě jako fakt zajímalo, co vymyslíte.

+3/0
6.12.2017 15:21

M25a57r79e71k 68J44a78n80e24č12k97a 1937446193971

No hlavně, jak na jedné škole na Severní Moravě si dovolili udělat test odpadní vody na drogy, to bylo z toho celonárodní pozdvižení. Už v té době jsem psal, že jedině ta obec měla odvahu to udělat a zveřejnit, protože na jiných školách situace není a nebude lepší a hlavně strach, co by tomu řekli rodiče těch dětí a jak by na školu bylo pak nahlíženo. A teď se to pomaloučku přiznává, inu pokrytectví největšího kalibru :-/

+2/0
6.12.2017 15:19

Z53d30e20n23ě83k 98W63e59r88n59h38a78r40t 6757805462898

Jenže k čemu je takový test? Že bude pozitivní jim mohl říct každý, kdo se tam pohybuje, to ví všichni, že se tam fetuje. Bez detailní - a tedy jmenovité - informace to nemá smysl.

+1/−1
6.12.2017 15:22

M44a93r58e69k 60J63a70n14e87č88k64a 1397386903591

Třeba k tomu, že ukáže, že žáci drogy užívají a není to konečně něco o čem se tak nějak ví, ale v tichosti se kolem toho našlapuje. Dogy jsou čím dál více mezi mladýma dostupnější, ať se to rodičům líbí nebo ne a nechápu tu naivitu některých rodičů zde, jak bezmezně věří svému potomkovi v pubertě. Osobně bych takové namátkové testování ve školách uvítal a jasně by to oddělilo zrno od plev. Ale z toho mají vítr všichni, nejen rodiče samotní, kterým by to nejvíce pomohlo to podchytit včas, ale také samotná škola a nakonec i široká veřejnost.

+1/−2
6.12.2017 15:30

Z21d93e11n27ě58k 35W45e46r25n92h29a81r18t 6157985502488

No dobře, tak se ukázalo, že v té škole drogy jsou. Opakuji, to není žádné překvapení, v podstatě se to vědělo dávno před tím, teď je to na výsledku z laboratoře. Co konkrétně se dál dá v dnešním systému udělat, pokud to sabotují rodiče?

+2/0
6.12.2017 15:32

M30a60r13e10k 25J49a83n69e56č52k78a 1217746943591

Bez zanesení do školního řádu, který bude mít podporu v zákoně to určitě nepůjde, čili že by se dítě s atypickým chováním automaticky podrobilo testu na drogy. Rodiče nechtějí své dítě testovat hlavně ze strachu.

1. Mají strach ze ztráty důvěry, protože by zjistili, že jim jejich dítě celou dobu lhalo a nebo by to brali jako své selhání.

2. Mají strach z ostudy, kdyby se provalilo, že zrovna jejich dítě bere drogy a jak by na ně jejich okolí pak nahlíželo.

To jsou časté důvody těchto rodičů.

Moje dcery studují a vím od nich, že rekreační drogy jsou naprosto běžná věc na školách a nízké stupně nevyjímaje. Nicméně při sebemenším náznaku, by testu na drogy neušli a nemám problém udělit škole souhlas s jejich otestováním a ony to dobře vědí.

+1/−1
6.12.2017 15:50

R30a47d28i28m 80S79v28o41b18o58d21a 9533669436872

"že by se dítě s atypickým chováním automaticky podrobilo testu na drogy"

vy jste se snad zblaznil? to ze vy nemate spetku sebeucty a na jakoukoliv svobodu hazete bobek, jeste neznamena, ze vsichni chteji zit jak vy.

jenze vase nazory jsou doslova nebezpecne a kdyz je hodne takovych jak vy, tak nakonec prijdou o svobodu vsichni ne jen ta skupina lidi co ochotne odevzda vsechna sva prava

+1/0
6.12.2017 17:14

R94a82d88i23m 89S18v39o56b20o77d60a 9433889786922

nikdy nedovolim, aby skola v ramci nejakeho plosneho testovani pozadovala po mem diteti odevzdani jakychkoliv telesnych tekutin.

0/0
6.12.2017 15:06

Z67d14e28n33ě32k 86W66e80r31n66h50a42r71t 6917655372408

To je sice pochopitelné, ale jak tedy jinak zjistit, jaký je stav?

+1/0
6.12.2017 15:07

R13a22d63i82m 37S84v80o68b22o18d70a 9173129286842

vy posilate sve dite na testovani co pul roku, aby jste vedel "jaky je stav"?

+2/0
6.12.2017 15:22

Z51d39e65n53ě48k 47W20e65r17n25h18a90r33t 6667955842288

No, děti jsou poněkud dospělé, a do výchovy vnoučat a pravnoučat se vměšuji co nejméně. Nicméně rozumím tomu, že nechcete, aby někdo povinně testoval vaše děti - jaké tedy navrhnete řešení? Obávám se, že bez jakéhosi omezení soukromí a práv rodiny to nejde, pokud rodina nespolupracuje.

0/0
6.12.2017 15:26

R22a33d12i85m 65S38v83o75b43o52d63a 9733589196232

problemy se maji resit individualne a ne plosne. a stejne dite nema povinnost podrobit se temto testum.

0/0
6.12.2017 15:34

Z63d31e57n29ě61k 10W83e90r64n12h97a74r22t 6757885452558

Problémy jistě ano. Ale tady se bavíme o detekci problémů. A pokud rodina nespolupracuje, v současném systému neuděláme nic.

0/0
6.12.2017 15:37

J21i85ř87í 89K94u81b64í73č36e69k 3711130667125

vy jste jeden z těch zdrojů problemu. Můj ťutanek přece nemůže brát drogy, to by si nikdy nedovolil. A pak zbydou jen oči pro pláč.

+3/−3
6.12.2017 15:07

R43a66d98i76m 68S45v48o64b66o21d48a 9203309636402

ja sam poznam, jestli moje dite bere drogy, chlasta, huli nebo ne.

"nejvetsim nepritelem svobody je spokojeny otrok."

+1/0
6.12.2017 15:24

Z18d63e66n62ě27k 28W46e33r35n72h35a74r64t 6877725242298

Vy to možná poznáte a nějak to budete řešit. To je v pořádku. Co ale s rodinami, kde to odmítnou řešit, třeba proto, že to je tam standard, kde chlastají, hulí a fetují i ti rodiče?

0/0
6.12.2017 15:30

S61i44l95v41a 54N76o22v75á19k72o30v31á 8775554709

Spíš nepozná. Ale ono je to stejně nakonec fuk.

0/0
6.12.2017 15:37

R43a19d95i60m 17S45v14o83b24o30d74a 9513959196722

a myslite, ze se neco vyresi tim, ze se otestuji treba 3. na prumyslovce a 40% zaku bude mit pozitivni test na nejakou drogu a kdyby se weekendove chlastani dalo prokazat jeste v pondeli tak by "neco" v krvi melo 80% tridy.

uzivani drog neni trestne a kdyz rodice sve dite nevychovavaji poradne tak ani po testu se jejich postoj nezmeni

+2/0
6.12.2017 15:38

Z10d78e48n34ě90k 68W28e44r75n19h89a50r51t 6187725122138

Po jmenovitém testu můžou mít rodiče na krku represi, škola může jejich dítě vyhodit, sociálka může zkoumat, zda svou výchovou neohrožují dítě a podobně.

0/−1
6.12.2017 15:44

R94a79d14i30m 77S76v62o21b25o39d21a 9273349116692

skola nemuze dite vyhodit, kdyz to dite nebude pristizeno ze je ve skole sfetovane, coz plosne testy neprokazou.

socialka taky muze zkoumat ale kdyz zjisti, ze je rodina normalni a kluk si o weekendu zahulil na diskotece tak co? otce s matkou popravi a kluka poslou na nucene prace?

0/0
6.12.2017 15:53

M79a10r10e29k 52J39a31n79e73č89k60a 1837976553631

Ono tady nejde o to prokázat, jestli dítě užilo drogu na půdě školy, ale o to, že dítě drogy užívá, nebo užilo v poslední době.

0/0
6.12.2017 16:22

R41a15d56i72m 48S11v38o68b79o10d71a 9703799536882

A k cemu vam to bude?

0/0
6.12.2017 16:46

S25i77l22v68a 74N79o22v77á38k31o78v70á 8415494519

Představte si, že víte, ze vaše bezproblémové, hodné a skvěle vychované dítě se začalo kamarádit (případně se zamilovalo) se spolužákem, o kterém se mezi řečí zmínilo, že nabízí přístup ke drogám (ale neboj, tati, to je jen tráva, případně něco na uvolnění, je to neškodný, no prostě v pohodě).

Rodič onoho dítěte problém u svého potomka odmítá (samozřejmě, yo chápete, ze?), no a váš potomek odmítá přerušit styky...

Jojo, v takovém případě se postoj liberálních většinou rychle přehodnocuje...

0/0
6.12.2017 15:51

R77a32d20i68m 65S28v76o79b14o84d88a 9373159816192

ale co to ma spolecne s plosnym testovanim?

porad se tady melo dokola stejne radobyargumenty, ale kdyz se o nekom vi, ze prodava drogy tak neni nic jednodussi jak to nahlasit policii a ta si s tim poradi.

policie ani skola si neporadi s tim, ze nekdo uziva drogy

0/0
6.12.2017 15:56

J74i24ř96í 75K13u31b60í21č11e61k 3261130347435

Ale no tak, přece strčíme hlavu do písku, dnešní děti jsou uplně stejné jako ty předtím, nefetují, nesexují už v 11 a neničí jen tak pro radost veřejný nebo soukromý majetek, který jim nepatří. jsou naprosto zvládatelné, učitelé se jich nebojí a doma neexistuje takový pojem jako například Kult dítěte.

0/−1
6.12.2017 15:01

Z77d12e47n75ě94k 22W29e83r48n88h13a41r43t 6507225942198

No, problém je převážně v rodině. My jsme v jednácti taky kouřili, když bylo co, sexovali jsme taky, pokud bylo s kým. Ale pokud na to přišel rodič, dostali jsme pár facek a bleskově jsme pochopili, že to dělat nemáme. A to se dnes nestane, tudíž je problém. Ale děti jsou pořád stejné.

+1/0
6.12.2017 15:06

J40i59ř21í 43K65u95b70í24č69e97k 3341260367225

Je jedno, jestli je problém v rodině, podstatné je to, že máme problém a roste nám tu velmi špatná generace, která se nebude schopná se ani začlenit do normálního pracovního procesu, ale přesto všichni strkají hlavu do písku a dělají že je vše v naprostém pořádku

0/−2
6.12.2017 15:09

Z87d25e86n48ě70k 11W57e86r63n48h52a83r34t 6557625692868

S tím samozřejmě souhlasím, že problém tu je a roste. Nicméně dnes je systém nastaven tak, že každý má jen práva a žádnou odpovědnost, tudíž se to velmi obtížně změní. Pokud se jasně neřekne, že se ten systém musí změnit, že lidé budou za své činy skutečně odpovědní a že kupříkladu rodič nezletilého dítěte, které kšeftuje s drogami, půjde do kriminálu, nezmění se nic. A do takové tvrdé represe se žádnému politikovi nechce. Takže to vidím černě.

+1/−1
6.12.2017 15:16

M67i61r86o70s86l89a44v 36B34r38a68d78a 7344193128646

Co takto menej emocii a viac faktov? Faktom je kriminalita mladistvych dnes ( a uz asi od roku 2000 - jediny narast bol hned po revolucii kulminujuc okolo roku 1996 odvtedy uz len klesala do dnesneho uteseneho stavu) je na daleko nizsej urovni oproti roku 1990. Toto nieje moj nazor alebo nazor nejakeho odbornika(vsimol som si z v poslednej dobe beru nazor odbornika ako nieco menejcenne alebo maximalne tak rovnocenne ich nazoru) - to je fakt.

Viac info napr tu: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120117207

0/0
6.12.2017 16:48

Z30d66e17n57ě83k 68W21e30r36n69h67a10r55t 6297665702188

No, na jedné škole - vím na které - měli ukázku práce policie, včetně čuchacího psa, který měl ukázat, jak najít drogy. Psisko vesele ignorovalo nastražený pytlíček s něčím, který mělo najít, a začalo se dobývat do blízké skřínky, kde toho měl žáček podstatně víc ;-D

+2/0
6.12.2017 14:55

Najdete na iDNES.cz