Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřady: Lávka nebyla v havarijním stavu, Praha dává do oprav mostů stamiliony

Zřícená Trojská lávka nebyla v havarijním stavu, uvedla Technická správa komunikací. Kontrolor ale přiznal, že její hlavní závěsná lana neprověřoval. Praha přesto tvrdí, že péči o mosty nepodceňuje, což prý dokládá fakt, že za poslední čtyři roky investovala do oprav a kontrol mostů přes miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a46n 26M96o78r39a18v72a 8239299239886

Těm odpovědným patří na ruce klepeta a od 5 let nahoru. A těmto odporným alibistům, kteří vykládají, že lávka v havarijním stavu přece nebyla a proto se vůbec neměla zřítit, přece ji kontrolovali, ovšem nosná lana(!), která jsou na té lávce to nejdůležitější, NEPROVĚŘOVALI! okamžitá výpověď a zákaz práce v jakékéliv funkci nadosmrti.

Co ti lemplové kontrolovali? Natřené zábradlí? Žlutočerné pruhování na začátku a na konci? Tabulky: Nenaklánějte se ven?

S takovými lidmi tento stát fungovat nemůže a bude to stále horší.

Zrovna dnes vyšla zpráva, že byli OSVOBOZENI! všichni obžalovaní z pádu mostu ve Studénce v roce 2015, kde zemřelo 8 lidí!!! Soudu se nepodařilo dokázat, kdo je vinen že ten most spadl!!!

Naprostý výsměch všem pozůstalým, demokradický hnus, hnus, hnus!

0/0
7.12.2017 17:06

P85e75t87r 92K76o34l38á98ř 2608637334211

Zajímavé, že ta vševědoucí paní z ŘSD věděla všechno cca 10 minut po zřícení ...

0/0
4.12.2017 14:34

M43a15r19t52i63n 61V61y10s39k48o53c90i41l 3982628535270

Absolvoval jsem pouze jeden semestr stavebnich konstrukci, presto je to ukazkovy priklad sesunuti predpjateho beronu po ztrate unosnosti lan. Tim spis, pokud (jak jsem pochopil) to bylo skladano z prefabrikatu. Tedy fakt nevim, co jste cekal, ze na to znalkyne rekne. Ze to spadlo proto, ze se podemlel pilir?

+1/0
4.12.2017 19:46

R60a25d38i80m 92T67o13b71i72á48š 2743902894226

když nebyla v havaríjním stavu tak proč spadla...???koho poženou k odpovědnosti...???řídícího parasita nebo řadové údržbáře...???

+1/0
4.12.2017 13:04

J20i23ř15í 62S73o30u64č18e61k 5666237599479

Pěkné. Na jednu stranu tu je tvrzení, že lana nemohli kontrolovat, protože by pak do konstrukce mohlo zatékat. No a tomu předchází tvrzení, že do konstrukce dlouhodobě zatéká.

+1/0
4.12.2017 12:56

A32l96e60š 77A70d83a80m 7100480938399

Krnáčová a Dolínek. Ti jsou zodpovědní. O problému byli předem informováni a nic nedělali. Oba měli rezignovat

+1/0
4.12.2017 12:22

V50l46a16s80t89i22m86i19l 48H35a43l77b35i45c88h 8333625516638

V havarijním stavu nebyla,přesto spadla.

0/0
4.12.2017 9:38

M70i67c42h30a80l 74S21e70d13m16í19k 3229705286751

Odborníci z Technické správy komunikací jistě znají termín diagnostické pokrytí - je to procento chyb, které daný test dokáže odhalit. U nedestruktivních testů to prakticky nikdy není 100%. Některé druhy destrukce probíhají prakticky bez varování velmi rychle, takže ani 2min interval měření nic nezaručuje. Takže TSK sice něco dělala, ale jistotu o stavu lávky z principu mít nemohli.

0/0
4.12.2017 9:29

E22n36g23e82l28b48e79r13t 20P22e88š28k34a 8411817596276

To je jasné, lávka byla cajk, pochopte to. Blíží se zima a tak si prostě řekla, jdu si lehnout.

+1/0
4.12.2017 9:09

I57v84a 33U70r17b26a35n16o77v51á 9824124393221

Ta lávka se vždycky nepříjemně houpala, takže jsem měli hodně nepříjemné pocity po ní chodit. A to nikomu z odpovědných osob nepřišlo závadné?Rv

0/0
4.12.2017 8:46

J71a58n 59P33a61v19e79l33k24a 3907631324181

To houpání je normální, to dělají i větší mosty.

+2/0
4.12.2017 9:20

P90e55t86r 38V31o55n90d64r85a94c14e14k 7195871763490

No tak si říkám, že ještě že ta lávka spadla - všude ve zprávách je to zpráva č.1 - jse šťastný, že žiju v zemi, která nemá větší problémy 8-o8-o

0/−2
4.12.2017 7:27

K95a95m11i79l 98V26a68š74í18č29e50k 4475340695425

přesně tak a navíc uvážíme li že budou provádět stejné kontroly jako byly provedeny na této lávce ( a tyto kontroly žádnou chbyu neodhalily :-) takže opět vyhozené prachy....

0/0
4.12.2017 7:08

P17e84t18r 43Z59o90u22f61a56l 7486577851635

Njn miliarda v tahu a lavka taky. Super prace ! Bych zas blil....

0/0
4.12.2017 1:19

M55a28r51t31i12n 82H28r93o62u51d18n74ý 5857222294117

Největší sranda je, že si Dolínek stěžuje na backlog v investicích do mostů vytvořený jeho předchůdci, ale přitom ho "úspěšně" ještě navyšuje. Jelikož 350 mega ročně (a to do toho ještě počítá i OPEX!) nemůže na CAPEX/OPEX těch 677 pražských mostů a lávek stačit ani omylem.

0/0
4.12.2017 0:12

K15a53r39e25l 62N96o29v11o54t27n58y 1824445544412

Takže se vlastně o havárii nejedná, jen spadla lávka, že pane radní Dolínku? Jenže to není žádná sranda, to není jako malovat modré barvičky po ulicích, tady jsou v sázce i životy!!

+1/0
3.12.2017 23:52

J50a40n 15H28o89r76á29k 1443509519474

A je to tady.Už se bojí.;-D

Praha urychleně zváží uzavření radotínské lávky, v prosinci znepřístupní lávky pro pěší na Železničním mostě. Na Hlávkův most možná nebudou smět tramvaje.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/praha-chysta-uzavirky-nekterych-mostu-podceneni-situace-odmitla-pyn-/zpravy-domov.aspx?c=A171203_133911_ln_domov_ELE

+1/0
3.12.2017 22:29

Jan 5531424101687

Neřekl bych, že se bojí. Spíš konečně začali studovat dokumenty = diagnostiky, které jsou uloženy v archivu TSK, a ze kterých plynou jasné závěry pro konkrétní mostní objekty na území Prahy.

Lávky na železničním mostě měly být uzavřeny již v prosinci 2016 a takto by se dalo pokračovat.:-(

0/0
5.12.2017 15:33

V72l78a92d59i50m94í27r 69T11e58m97l50í75k 1845347441597

...tak to je fakt bomba! Čidla hlásící až pád mostu? Na to čidla snad nejsou potřeba, ne?

0/0
3.12.2017 21:56

P18a20v66e44l 80D92o39l34a85n18s87k73ý 9247529856118

..."stěrače stírají" ..."to nemusíš hlásit, to přece vidím!"

+2/0
3.12.2017 21:59

A85l53e78x89a83n13d46r 33Š69í14r 5691900353

To jsou neuvěřitelné tlachy. Kontrola v dubnu 2016: "Diagnostický průzkum prováděný v r. 2007-2009 konstatuje výrazné oslabení přepínacích lan s aktivním korozním procesem a řadu atypických poruch, které ovlivňují statiku nosné konstrukce a jsou prakticky neopravitelné. Od roku 2014 je na lávce prováděn automatický monitoring pro získání informací o případném rizikovém chování nosné konstrukce lávky. Průběžné výsledky sledování vykazují progresivní vývoj zhoršování stavebního stavu. ... Životnost lávky je odhadována maximálně na 5 let." Jinými slovy - "nejpozději za 5 let se lávka zřítí". A ejhle - ona se opravdu zřítila, to je překvapení.

+6/0
3.12.2017 21:35

A52l58e26x16a86n45d32r 42Š33í91r 5851620353

Je to neuvěřitelná nezodpovědnost TSK, která tu zprávu zpracovala a přesto nic nedělala, a Rady města, která tuto zprávu vzala na vědomí (podpis: Krnáčová, Dolínek) a nedělala naprosto nic (zřejmě dokonce ani navržené "v roce 2016 zahájit předprojektové práce na její rekonstrukci, resp. změnu nosné konstrukce" - !!!). Očekával bych exemplární tresty.

+1/0
3.12.2017 21:51

M64a85r39t95i85n 15R21ů49ž89i41č54k53a 9744141738439

fakt by mne zajímalo jaký obětní beránek se najde

politici to nebudou (fakt by mne překvapilo, kdyby ano)

je fakt štěstí v neštěstí, že to padlo a nebylo na ní moc lidí

0/0
4.12.2017 5:47

K74a75m33i47l 97V42a58š71í66č36e16k 4635670615615

přesně mě kdyby statik řekl že mi dům zta 5 let spadne tak jsme do roka a do dne pryč a dům nechám zbourat.. (nebo ho prodám)

0/0
4.12.2017 7:15

T92o36m58á47š 59V92a72l28d63e79r 7853620279

Prodám- taky dobrý. ;-D

+1/0
4.12.2017 8:51

P70e62t22r 40P58e97š58a25t 9628250368322

Nebyl v havarijním stavu a přesto havaroval, tak někdo tu z někoho dělá vola.... že by to někdo přeříz???;-)

+1/0
3.12.2017 21:30

R36o67m39a58n 98S57o81u37č78e61k 1262265650239

Dolinek krndu? Nebo je do toho zapletená ještě jiná osoba?

0/0
3.12.2017 22:10

P49e11t57r 68B67r22o78ž 8402104146244

Takže závěr: Mosty v Praze, i když nejsou v havarijním stavu, mohou kdykoli spadnout.

+6/0
3.12.2017 20:59

P74a15v68e12l 45D40o21l31a25n33s35k43ý 9697649316138

To myslím, že až tak ne, protože je pouze málo mostů, které mají tak náchylnou nosnou konstrukci.

Z běžného železobetonového mostu, když odpadne pár kusů betonu, tak se většinou nic neděje. Závada se dá zjistit a posoudí se snadno zbylá únosnost. U padlé lávky tomu tak nebylo.

+2/0
3.12.2017 21:05

P35a47v19e45l 94K73o45l57a57ř66í92k 8567240528940

ja bych se neomezoval na to 'v Praze'

+2/0
4.12.2017 0:21

K66a34r43e33l 51S22o34c43h31ů15r93e50k 2880246679875

Mě zaujalo dřívější vyjádření, že se vědělo, že po povodni lávka nemůže vydržet dalších 20 let. Teď všechny překvapilo, že spadla už po 15 letech. Takže nikdo nevěřil, že vydrží 20 let, ale 15 let na to byli pořád ještě úplně v klidu.

+2/0
3.12.2017 20:55

A14l45e18x53a91n89d68r 28Š10í69r 5201540783

V dubnu 2016 se odhadlo, že spadne nejpozději za 5 let.

0/0
3.12.2017 21:36

P47a63v17e72l 37D67o18l35a40n79s90k10ý 9147879396118

1) Myslím, že zatěžovací zkouška nebyla provedena řádně. Charakteristické užitné zatížení na takové veřejné lávce musí být minimálně 200 kg/m2, což jsou například při šířce třeba 3 metry a délce 80 m 48000 kg, tj. 48 tun. Zkušební zatížení by mělo být (pokud jsou pochybnosti o stavu) minimálně o 50% více, tj. 72 tun. Pokud by toto lávka "přežila", byla by schopna běžného provozu. Není totiž možné, aby po pár letech koroze se zatížitelnost snížila na 0,4 t (4 lidi po 100 kg), takže myslím, že zatěžovací zkouška nebyla provedena na plné zatížení, tedy pouze alibistická.

2) Pokud je nějaký prvek kritický pro únosnost nějaké konstrukce, musí být snadno kontrolovatelný a udržovatelný. Například most v San Franciscu má nosná lana vizuálně kontrolovatelná, a neustále natíraná, aby ke korozi nemohlo dojít.

Tahle lávka ale měla lana skrytá, a stačila malá netěsnost a koroze mohla nekontrolovatelně běžet, dokonce někde úplně jinde, než kde k průniku vlhkosti došlo. Řešením by bylo použití nerezavějících lan, takže zde přichází v úvahu i nezkušenost původního projektanta.

+5/0
3.12.2017 20:45

P33a55v43e89l 78K87ř21í15ž 8977121760659

Že by pan profesor Stráský byl v té době ještě nezkušený?

+1/0
3.12.2017 20:50

P24a32v81e11l 78D64o83l50a86n77s61k55ý 9587619736658

Jedna věc je akademická vzdělanost, jiná věc je praxe. Některé praktické záležitosti, jako je třeba nemožnost kontroly a údržby, lidi z vysokých škol často nezajímají.

+6/0
3.12.2017 20:52

P27a52v87e12l 38K27ř76í24ž 8767641980589

:-);-)

0/0
3.12.2017 21:13

M52i11c73h34a90l 51T21e17s97a88ř 4318492140871

Spíš bych chápal že si chtěli zkusit inovativní, subtilní konstrukci s vědomím, že bude potřebovat nějakou péči navíc. A ta nezkušenost spočívala spíš v tom že uvěřili, že tu péči lávka skutečně dostane:-)

0/0
3.12.2017 22:56

P23a55v92e86l 40D26o24l54a87n54s24k73ý 9377969556668

Myslím, že plán kontrol a údržby jde za projektantem.

V tomto případě by zřejmě pomohlo prozařování rentgenem, ale po bitvě je každý generál...

+1/0
3.12.2017 23:11

M34i24r64e34k 97B84á13r36t64a 2165507650671

Proboha a co tam kontrolovali?? Nátěr zábradlí??8-o

+1/0
3.12.2017 20:19

M37a31r47t97i49n 13H31r30o88u33d81n43ý 5967232284207

Kontrolovali, co všechny nestihli a dávno neudělali.

0/0
3.12.2017 20:44

R27o24b24e61r40t 64H16o84m78o89l38k51a 2660322332751

Kontrolovali značku "cyklisto sesedni z kola". Protože ta jediná, ač úplně nesmyslná) mohla přinést nějaké peníze (konkrétně do kasy MP).

0/0
3.12.2017 21:05

P58e86t59r 32F76o74j87t92a 2342461455890

MOst byl "řetězovka" a ta nemá ráda pohyblivé zatížení - dochází k rozkmitání. Proto zákaz jízdy na kolech!

0/0
4.12.2017 8:53

R81o89b11e71r84t 26H46o91m36o14l37k72a 2250622292581

Jste chyběl ve škole, že? Při jízdě na kole je rozkmitání mostovky řádově menší než při pěší chůzi. Prakticky nulové. Naopak 100kg chodec už most rozhoupe dost slušně. A pokud zvolí správnou chůzi, tak se mu po pár krocích podlomí kolena...

+1/0
4.12.2017 9:16

M74i78c62h65a98l 16H84á19j62e94k 4420517358303

Zákaz jízdy na kolech tam nebyl kvůli mostu, ale kvůli chodcům, které bezohlední cyklisté ohrožovali. Parabolicky prohnutý tvar lávky sváděl k tomu při sjíždění od pilíře nebrzdit, aby setrvačnost na druhém konci kolo vynesla zase nahoru.

Párkrát jsem zažil, jaké to je, když kolem vás ve středu úzké lávky profičí borec, co je příliš cool na to, aby přibrzdil, a vy nemáte kam uhnout a jen se modlíte, aby zrovna kolem neprocházela maminka s kočárkem a borec to do vás v plné rychlosti nenašil.

0/0
4.12.2017 10:47

M36a92r28t26i12n 88V88y65s65k49o84c41i49l 3532598855170

jasne, bez maminky s kocarkem by to neslo R^;-D

+1/0
4.12.2017 18:57

M24i55c38h28a54l 82H78á89j75e14k 4900197888823

Šlo by to jistě i bez ní. Ovšem zrovna na téhle lávce člověk potkával maminky s kočárky (i se staršími dětmi bez kočárků) celkem běžně.

0/0
4.12.2017 21:59

J94i65ř15í 76U43h53e97r59e40k 2698188237238

Ouřednické keci pořád dokola,jen ta lávka si klidně spadne!Rv

+1/0
3.12.2017 19:58

S79i67l66v40e59s75t86r 28K95a96d12e80ř19á49b35e36k 8830973565750

Ouředničtí kecové?

0/0
3.12.2017 21:06

I66v89a74n 43M75a25š42e19k 5632257674

Tak proč spadla?8-o;-O?

+1/0
3.12.2017 19:52

M19i41r69e97k 31B19á72r41t42a 2125637970681

Putin! Jedině Putin za to může.... Ten má prsty ve všem!;-D

0/0
3.12.2017 20:20



Najdete na iDNES.cz