Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za zřícení Trojské lávky může správce, postupoval špatně, říká soudní znalkyně

Správce Trojské lávky mohl podle soudní znalkyně v oboru stavebnictví Miloslavy Pošvářové předejít neštěstí, kdyby využil jinou metodu prozkoumání jejího technického stavu. Pošvářová odhaduje, že za zřícením lávky stála zkorodovaná závěsná lana a tvrdí, že v podobném havarijním stavu mohou být i další mosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A77l60e78n76a 91Š96a79u34e90r70o50v89á 7623446321922

Nehorázný šlendrián. Pozavírat všechny. Nic se nestane, dokud lidé nezemřou.

0/0
8.12.2017 18:59

J82a23r68o67s94l78a90v 34H24e44j29n43a 4667351569

Nic proti té paní nemám, ale"

"Po bitvě je každý generálem."

0/0
8.12.2017 12:16

L27u40c26i52a97n 78P58a94p24a28z26i57a43n 5644747381255

Hlavně za to může vedení Prahy, politici, kteří řídí i onu příspěvkovou organizaci, která píská podle toho, jak ji to vrchnost nařídí. Pan Dolínek by měl být odvolán z funkce. Onu nevhodnou metudu používá ona organizace jistě na něčí pokyn, aby to vyšlo tak nějak dobře. Jsem zvědav, kdy se zhroutí Libeňský most, proč se neopravuje jako památka a stále se spekuluje, jak to udělat co nejlevněji na úkor kvality až to spadne.

+1/0
7.12.2017 8:40

B72o17h52u41m79i82l 77V85a36n63ě42k 5722625232976

Jsem zvědav jak by ona znalkyně odpověděla na otázku, jak by se dostala s kamerou dovnitř uzavřené betonové konstrukce, aby zkontrolovala každě ze 156 nosných lan, které byly zvenku nepřístupné.

Jinak televize ukázala video ze zatěžkávací zkoušky kdy po celé její délce stáli armádní vejtřasky (Praga V3S) celkem jich bylo 36 o hmotnosti 200 tun. Takže ta lávka byla na chodce značně předimezovaná.

Velmi pravděpodobně byla lávka (nosná lana) poškozena bočním tlakem vody při povodních a zub času to započaté dílo dokonal. Ten boční tlak vody na tu lávku zejména v roce 2002 musel být obrovský a kdoví co se na ní ještě zachytlo a ten tlak ještě zvýšilo

0/0
5.12.2017 1:56

P43e52t19r 72M20a46c52h 6434861987496

Pane Vaňku, podle gramatiky jste odborník nejen na statiku. Paní má absolutní pravdu !!

+1/0
5.12.2017 16:21

J51a47n 44M36o58r84a29v55a 8369249929766

NIčemu nerozumíte: konstrukce NEumožňující průběžnou kontrolu stavu nosných lan je prostě ŠPATNÁ a taková lávka neměla být vůbec postavena!

Oni kontrolují teodolitem průhyb z 20 metrů a to ještě z boku. Co jim to poví o stavu nosných lan? NIC! Jen budou mít papír o ničem a budou si myslet, že jseo z obliga. Houby z obliga. Pozavírat všechny!

0/0
6.12.2017 13:29

R44u61d40o25l43f 46S85t41a11r29y 6818147348

Pane Morava. Mate pravdu. Tato lavka byla postavena na cestne slovo. Ktery hazarder konstrukci teto lavky dovolil?

0/0
8.12.2017 10:52

P90a64v91e71l 38K29ř53í90ž 8377441430599

Zodpovědný člověk by si s vyjádřením počkal až proběhne nějaké zkoumání příčin pádu lávky. Ale okolo toho už nebude takový mediální prostor pro zviditelnění. Proto je potřeba reagovat hned, i když se může ukázat že chybně, ale to už veřejnost a média zajímat nebude. ;-)

0/−3
4.12.2017 9:10

T77o78m22á27š 36V97a15l66d18e56r 7423930139

Stačí slovo kdyby. Kdyby si znalkyně četla podklady jako profesionální zájem v oboru , mohla na špatnou metodu upozornit. Po bitvě je každý generál. Je metoda zakázaná,ne. Ozval se někdo, že je nevyhovující za ty roky? Ne.

+1/−2
4.12.2017 8:43

J16a57n 55M96a30t68o43u20š44e93k 4927561261164

A podle čeho by měla vybírat konstrukce pro svá zkoumání? Nebo předpokládáte, že bude číst dokumentaci ke každé mostní konstrukci v ČR? Podle mne je správné, že se k problému destrukce jednotlivých konstrukcí vyjadřuje někdo, kdo s nimi do této chvíle "neměl nic společného". Lidi totiž obecně své chyby neradi připouštějí.

+1/0
4.12.2017 9:16

P69a11v48e98l 28Š80v47a63r33c68e14r 1120248252947

Co třeba - na TĚCHTO typech mostních konstrukcí se provádí špatná metodika posuzování stavu, protože nemůže odhalit korozi závěsných lan. Takovou myšlenku by odbornice na ocelové konstrukce, která se tím zabývá celý svůj život mohla říct i dřív a neměl bych jí pak za přechytralou generálku.

+1/−1
4.12.2017 12:23

T76o58m69á88š 65K80u73c55h70a68ř 3117321248821

Po bitvě se tu bude chtít přiživit hromada přechytralých generálů, ale předem platit a nést odpovědnost nechce nikdo.:-P

+2/−4
3.12.2017 12:59

M85a65r10e30k 38Š13i28m18o38n 2614557488818

Tahle paní byla ještě donedávna odbornící v ŘSD, ale byla vyštípána, protože nechtěla krýt šlendrián a korupci. Teď pracuje na volné noze. Taková Drábová na dopravní stavby, ale bohužel není žádný Úřad pro silniční stavební bezpečnost, který by nepodléhal politickým tlakům, kde by mohla nezávisle působit. Zjistěte si o ní něco.

+4/0
3.12.2017 19:40

P88a50v94e15l 53K47ř42í85ž 8337131900449

No... ona každá mince má dvě strany. A mám takový pocit, že paní Pošvářová je přesně ten generál vždy až po bitvě. Ale o to radikálnější. Tedy zejména v těchto mediálních kauzách.

0/−2
4.12.2017 9:06

J42a24n 40M79a97t94o65u64š77e67k 4677831731214

Kdyby byla generálem "po bitvě", tak by do ŘSD "šila" až po svém odchodu. Nemyslíte?

+2/0
4.12.2017 9:18

P95a85v48e95l 23Š49v83a91r32c60e64r 1240628882387

O paní Pošvářové - je výborná odbornice na ocelové konstrukce a podprůměrná manažerka - hlavní důvod "vyštípání" z ŘSD.

0/−2
4.12.2017 12:15

A58n81t73o65n86í23n 71Š48v20i42h95n90o69s 8238307661302

Tak se přiznejte, kdy ty lana nenamazal?

+1/0
3.12.2017 12:41

J93i57ř60í 93F88o19g63e17l 2520191626742

Policie sotva začala vyšetřovat a "znalkyně" už má jasno.Rv

+4/−9
3.12.2017 11:38

L64e45n16a 36P15á95t93k12o95v59á 8481573754159

říká se tomu kvalifikovaný odhad. Pokud vyšetřování ukáže , že odhad byl správný , tak už paní bude znalkyně bez uvozovek ? ;-D

+6/0
3.12.2017 15:47

O10t32o 78N69o70v65ý 7398701665119

pavle,

jsou 2 základní Typy předepnutých konstrukcí

1 typ - lana se předepnou v panelárně, naleje se beton a až beton zatvrdne, tak se lana uvolní a je předem předpjatý beton

2 typ - do kanálků v předem vybetonovaných panelech se navlečou předpínací lana, která se napnou napínací pistolí, zajistí a je dodatečně předpjatý beton

lávka byla typ 2, důvodů havárie může být vícero

+3/0
3.12.2017 11:18

M94i49c48h28a66l 22B76a59š95t82a 6744360685854

Kašlem na to, nikdo nezemřel, jedeme dál. To asi ne, že ? Pořádně prohlídneme další mosty a začneme brát vážně jejich stáří a stav. To taky ne, moc peněz, že ? Tak co teda bude dál primátorko Krnáčová ? Žaloby na správce ?? Fajn, když to nepůjde po dobrým ...

+1/0
3.12.2017 11:12

J73i28ř28í 69U69r54b98a84n 4874886863838

Paní soudní znalkyně by měla být okamžitě zbavena funkce. Den po neštěstí se takto zviditelňovat a dělat takové závěry je diletantizmus.

+4/−10
3.12.2017 11:10

M46a81r53e33k 14Š97i43m21o86n 2654777378898

Jasně. A když tu někdo napíše, že "nevíme", tak se rozčilujete, že všichni mlží a nic neřeknou. Tahle paní dokáže udělat závěry z toho, že do zprávy někdo v roce 2016 napsal, že lávka je ve špatném stavu a lana jsou zkorodovaná a koroze progreduje. Protože má znalosti, tak ví, že zkorodovaná lana se neprohýbají a nemá smysl měřit jejich průhyb, ale praskají hned a najednou. Jenže nikdo se jí na to dosud neptal.

+8/0
3.12.2017 19:44

O29t10o 51N73o10v78ý 7408451145509

marku, jedna z vlastností oceli je stav "tečení", drát se natahuje, ale nemění se napětí, rozsah tečení je podle typu oceli, jestli šlo o průhyb lan nebo jejich pevnost v tahu ...

problém havárie může být i v kotevních hlavicích, kde jsou lana rozdělena na jednotlivé prameny a sevřena v kuželovém otvoru kuželovým jádrem, to jádro mohlo nějakým vlivem proklouznout ...

kdyby lana "tekla", tak by to bylo na kontrolních bodech znát, lávka by se asi začala více houpat, havárie by nebyla tak náhlá, dala by pravděpodobně o sobě dopředu vědět, obzvlášť při tak malém konkrétním zatížení ...

jestli byla havárie velmi náhlá, těžko se na dálku říká co a jak, navíc bez podrobných znalostí statického schématu vnitřních a vnějších sil ...

0/0
6.12.2017 10:18

P52e95t69r 25M66a26c16h 6594601437296

Funkce rostlináře? Má právo se vyjádřit a navíc tomu rozumí. Diletant jste vy

0/0
5.12.2017 16:24

J40a33n 36V91a84r40g24u81l29i95č 7901383507693

Úsloví "chyba lávky" tady tedy neplatí..Chyba lidí..

+2/0
3.12.2017 10:23

M12i34c83h19a57l 51B78a94š38t57a 6634870405274

Chyba tam takovou lávku stavět. Neumíme se o ní postarat.

0/−1
3.12.2017 12:44

J15a36n 14M43o17r58a94v72a 8599889699636

Neumíme? Vy jste se o ni měl starat? Tak to je vynikající, jednoho už mají, tak se zodpovídejte a behom!

0/0
6.12.2017 13:32

R58a25d18o59m24í55r 98K22o41l41e96k 8121199635337

Jiné stanovisko ani není možné :1-Při procházkách do okolí může každý občan zaslat fotku dezolátního technického zařízení na svůj úřad. 2-při odrbaných kontrolách, revizích (tvz. od stolu) nutno daného inspektora hnát k odpovědnosti(rozkrýt i napojení na obecný úřad).3-závada nebyla zjistitelná jednoduchými přístroji při kontrole, okamžitá kontrola všech podobných zařízeních..

+1/0
3.12.2017 10:06

O11n74d72ř13e53j 23Z19e54m25a61n 5820784548959

No jo, ale v tomto případě byl špatný stav těch lan konstatován, takže o kontrolu od stolu nešlo, dokonce i dobu kterou ještě vydrží odhaldli velmi dobře.

+2/0
3.12.2017 10:45

K52a45r24e54l 98N35o70v45o24t12n63y 1754975844172

Kdyby se na magistrátě nejmenovaný pan radní, který má v gesci TSK věnoval vážným úkolům a nemaloval po Praze modré čáry, tak by třeba na opravu došlo včas!! Že pane radní Dolínku?

+11/−1
3.12.2017 10:06

L34u93b78o83š 57T29i10c56h44ý 3557548134103

Jaké byly možnosti kontroly hlavních nosných lan lávky? A jaké byly možnosti ta lana vyměnit?

+1/0
3.12.2017 10:04

P55e76t44r 10N12o69v95o27t51n12y 1831920871

1) těžko říct. 2) žádné. A město nebo správce zvolili 3) čekat až to spadne.

0/0
3.12.2017 10:26

M85a72r18e37k 54Š37i11m29o30n 2814987308348

1) pochopil jsem, že lana jsou uložena v kanálech v betonu a daly se prohlídnout něčím na způsob gastroskopu - kamera na šlauchu.

+1/0
3.12.2017 19:53

R95u95d10o67l98f 94L34u24k68e78š 6113619155

Nevím proč do toho plete Studénku.To je naprosto odlišný případ.Spadlo to firmě při rekonstrukci kvůli špatnému postupu.Jediné co je společné je spadlý most.Jinak má ale pravdu předsedo:-)

+10/−1
3.12.2017 9:56

M12i67l64a32n 20N84o94v71o56t90n28y 4896287524827

Co to je nejdéle po dvanácté hodině?

0/0
3.12.2017 9:47

L78u72k76á24š 75K16r73e94j58č52í 5165584782298

Az bude poledne, tak pak

0/0
3.12.2017 14:42

J16o71z56e31f 52B68e45v96i20l95a13q58u77a 9145769201491

Takže lávka "získala" tretie najhoršie hodnotenie stavu....a podľa pani odborníčky boli diagnostické postupy zlé?! Iste - "dobré" diagnostické postupy by dospeli ešte k horšiemu hodnoteniu. Ale jej spoveď nabáda k tomu, že za zrútenie nie je zodpovedné mesto,ale ten kto vyhodnotil stav lávky ako veľmi zlý. :-/Rv

+1/−3
3.12.2017 9:45

M56a22r54t50i90n 64H35o55d41í16k 2195225258607

Nepochopil jste. Lávka při inspekci odborníkem získala špatné hodnocení s tím, že tento předpokládal, že bude následovat nějaké logické opatření. Naprostý neodborník, který hodnocení lávky dostal na stůl, pak zvolil zcela chybnou metodu sledování zhoršování stability lávky, která je vhodná pro jiné typy staveb než jsou předpjaté mostní konstrukce. Tento zcela lajcký postup člověkem,který nemá evidentně ve své funkci co pohledávat, protože nerozumí problematice staveb, které má hlídat, způsobil, že se stav se zanedbal a lávka spadla. Logicky zřejmě bude následovat trestní postih pro obecné ohrožení a doufejme, že si TSK v Praze najde někoho, kdo rozumí mostům.

+5/0
3.12.2017 10:45

L16i74b64o83r 44F95i46l58á16k 2851684759721

Pohled na jednu fotku a odborníci mají jasno, kde udělali soudruzi z magistrátu chybu.

+1/−3
3.12.2017 9:37

J64a96r11o95s84l18a94v 93K14a37d38l50e46c 5111899452581

Soudruzi z Magistrátu jsou odborníky na mosty?

0/0
3.12.2017 9:41

L32i80b59o89r 37F93i92l69á79k 2721894509361

To nikde netvrdím.

0/−2
3.12.2017 9:43

O85n73d27r10e37j 53P44a31t11e27k 5310560779461

Pan Kadlec je slovíčkař, ale občas mu iniká význam...

+2/−1
3.12.2017 9:46

M23a47r43e16k 11Š10i82m14o19n 2854457708148

Podle fotky soudí amatér jako vy. Odborník si přečte aspoň technickou zprávu, která je veřejně dostupná. A z ní dokáže vyvodit odpovídající opatření.

+2/0
3.12.2017 19:46

O41n25d21r27e54j 67P27a62t20e50k 5180560549241

Teď vylezl po bitvě snad celý generální štáb! To je samej znalec, samej generál !!!

0/−5
3.12.2017 9:30

J57a15r59o13s21l90a79v 55K35a73d71l89e66c 5321759872811

Víte, o no to moc složité není, když se vymýšlejí samé složité věci, které se pak nedají udržovat ani opravovat. To jde napříč nejrůznějšími obory, že si věc pořídíte a maximálně po záruční době ji můžete vyhodit nebo zbourat nebo velmi nákladně udržovat. V jednoduchosti je nejen krása ale i síla.

+5/0
3.12.2017 9:34

O38n33d22r28e19j 82P72a63t38e24k 5350710389851

Vy jste správce něčeho? Podle mne ne. Jste jen teoretik. Víte nebo si myslíte jak by to správně mělo být. Jenže nežijeme v ideálním světě. Infrastruktura stárne mnohem rychleji než je ji možno opravovat, rekonstruovat či nahrazovat. Někdy je rozdíl mezi opotřebovaným a havarijním jen velmi špatně rozeznatelný. U staveb to tak prostě je. Já jsem správce veřejného majetku a tak asi trochu o tom vím víc. A specialista co vydává soudy na základě prohlídky fotek, je tedy u mne houby specialista. A jestli si někdo myslí, že u TSK u mostařů jsou blbci (jak tu porůznu čtu) a je jim šumák bezpečnost, tak se opět musím usmívat nad jednoduchostí některých komentujících. A teď mínusy prosím !!!

+1/−4
3.12.2017 9:41

J61a85r51o77s53l16a73v 54K89a57d15l51e49c 5361869452511

Ano, u špatných staveb a systémů to tak prostě je. To ovšem neznamená, že proti tomu nemůžeme bojovat.

+2/0
3.12.2017 10:11

M74a38r21t84i44n 35H15o74d41í95k 2745955648177

Co víte o předpjatých mostních konstrukcích pane správče majetku. Zřejmě nic. Doufám, že ve své správě žádnou takovou stavbu nemáte. To co paní znalkyně říká je jasné, srozumitelné a technicky správné a hlavně nevychází to pouze z fotek, ale odkazuje na analýzu stavu mostů vypracovaný jiným znalcem, který je volně dostupný, a ve kterém je problém lávky již popsán a také to, že se bude zhoršovat a může vést ke zřícení. To, že na to správce reagoval úplně zmateně je jeho vina.

+7/0
3.12.2017 10:53

O26n49d22r85e48j 88P77a69t24e37k 5480740169751

Nejsem mostař, vyjadřoval jsem se všeobecně.

0/−3
3.12.2017 13:03



Najdete na iDNES.cz