Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P11a92v76e91l 15V70ě72t59r37o55v41e43c 6606498312351

Lávka byla PŘEDPJATÁ a zkorodovala PŘEDPÍNACÍ lana. "D" je v tom slově důležité. Jde o to, že se lana napínají předem, tak vytvářejí zamýšlené rozložení vnitřních sil konstrukce. Předpínání je důležité nejen u ocelových, ale zejména železobetonových konstrukcí. Bylo by dobré, kdyby redaktoři měli alespoň okrajové povědomí o čem píšou...

+73/−1
doporučit
2.12.2017 19:35

Z13b73y45n37ě22k 23J35a25n38d56a 7273842275431

Tošku nechápu, proč to toho paní znalkyně tahá havárii mostu ve Studénce, kde problém nebyl stav mostu, ale průběh oprav, kdy byla právě nahrazována mostovka a spadla ta nová.

+61/−1
doporučit
2.12.2017 21:04

M96i36c58h26a22l 57N46a13j21m26a46n 7689773886170

K revizím dopravních staveb a hlavně k jejich výsledkům se přistupuje velice vlažně. Pokud ten, kdo provádí revizi označí zařízení/stavbu za neschopnou provozu, tak je mu provozovatelem naznačeno, aby přehodnotil názor, protože další revize by mohl provádět někdo jiný. Pak jsou dvě možnosti - člověk vyměkne a pooprav výslednou zprávu ́na znění: Zařízení/stavba je ve špatném stavu, ale lze jí dočasně provozovat, nebo lze trvat na svém, ale smířit se ztrátou zakázek.

+45/−1
doporučit
2.12.2017 20:23

M62i31c10h27a13l 59P41a84l96i40č86k66a 6611639584521

Za pádem lávky múže naprosto špatně provedená rekonstrukce povrchu v roce 2012.

Co jsem tam tehdy viděl bylo naprosto otřesné a byl jsem z toho dlouho špatnej ,bohužel jsem to nikde neventiloval jen po známých. http://www.metro.cz/lavka-do-zoo-prochazi-opravou-omezeni-potrvaji-do-konce-kvetna-pvk-/praha.aspx?c=A120509_113519_co-se-deje_sar

Viděl jsem viděl rumuny nebo UKčka jak tam v odpoledne naprosto bez stavebního dozoru ,navrtávají do povrchu lávky (lano ne lano , jedno kam vrtám) cca 8 centimetrové hmoždinky na přichycení nerezové armatury-sítě kterou na metru čtverečním prichytávali asi 6x ,A když navrtali příklepovkou lano-nešla dál samozřejmě silou potom jo, do vzniklé díry hmoždinka se šroubem pak nešla kladivem zarazit celá teda do lana tak jí jednoduše ohnul jako hřebík,na mnoha místech byly vidět obnažená nosná lana po osekámí zřejmě popraskaného betonu ,která pak bez jakého koli antikor-nátěru polívali vodou !!!

A následně zalývali betonovou směsí i s armaturou a navýšily tak povrch lávky o cca 4-6 Cm ,což zatížilo lávku cca 60-75 KG na m2 .

Kolik tehdy vlasně stála tahle devastující rekonstrukce? Domívám se že lana hned pod povrchem byla nevhodně fixována-betonem, a na délce lávky několikrát poškozena vrtáním hmoždinek a byla tam po několik let uzavřená vlhkost ,a lávka byla další vrstvou betonu zbytečně zatěžkána .

Lidé z firmy jenž prováděla tuto ,,rekontrukci ,, by měli být hnáni k zodpovědnosti....

Podle mne tehdy stačil jen gumo asfaltový nátěr a lávka by dnes stála ...

- Jenže to by nemohla rekontrukce stát co stála a ty miliony by z magistrátu někdo hned nevytáhl a musely by si vymyslet nějakou jinou zbytečnou práci a tak je to se vším ....

+37/0
doporučit
3.12.2017 3:25

R87a41d93k58a 14J83o44h36n73o88v98á 4614291905

První ochlazení -> zkrácení nosných lan -> zmenšení průhybu -> zvýšení síly v lanech a fyzika funguje....

+30/0
doporučit
2.12.2017 23:01

M52i45c46h17a75l 35N27e67z23v83a65l 9513614844

Nejsem znalec. Ale i bez prohlednuti fotek bych rekl, ze za to muze gravitace.

+53/−4
doporučit
2.12.2017 19:40

M34a89r83t49i62n 72H58r36o82u40d13n77ý 5857722524247

Mno, já si myslím, že zakopanej pes je v zásadě někde jinde. Není to jen o tom, udělat investici do výstavby a NĚCO postavit. Je nutné počítat i s tím, že se pak do toho budou muset vrážet peníze na údržbu a bohužel i po x letech peníze na opětovnou výstavbu (výměnu).

Sranda je, že v mnoha inženýrských a dopravních sítích je tolik zařízení a tolik rozsahu (typicky kanalizace, vodovody, ale ostatní inženýrské sítě jsou na tom obdobně), že se to dnes nestíhá defacto ani udržovat, natož to po dožití generačně obnovovat. V nadcházejících desetiletích se bude nad tím lámat chleba, protože drtivý rozsah inženýrských sítí a staveb se vystavěl v 30tých až 80tých letech a ten teď dožívá a žádá si své... Nyní se v plné nahotě ukáže, kolik toho lze reálně točit pro generační obnovy. A možná se ukáže, se toho v minulosti nastavělo paradoxně příliš.

+32/−1
doporučit
2.12.2017 19:54
Foto

M59a78r65t15i86n 51O30c54h 7879334345306

přepínací lana. Pisálek zase perlí.

+31/−1
doporučit
2.12.2017 19:37

P28e20t91r 62S32t58r11a83c14e59n98a 3551413268610

TSK na nejaky most nema cas. Nestiha ani poradne namalovat modre parkovaci zony na zem, natoz nejaky most.

+24/−1
doporučit
2.12.2017 22:00

J16o14s96e48f 53L24e97b33d85u85š55k97a 4822693393615

Paní znalkyně má pravdu v tom, že pokud je ve zprávě napsáno cosi o korozi lan, pak má neprodleně dojít k detailnímu prozkoumání oné koroze. V případě nepohyblivých lan musí v první řadě být kladen důraz na ochranu proti korozi, kdy vlivem prostředí vzniká koroze jednotlivých drátů lana. Důležité je aby mazivo zabezpečilo ochranu před zkorodování vnitřních drátů dříve, než ke zkorodování a opotřebení vnějších drátů. Vizuální prohlídkou lana se tato vnitří koroze nezjistí. To lze jedině při defektoskopické kontrole lana. Ovšem defektoskopická kontrola se pro svou finanční náročnost běžně nepoužívá. U těchto lan musí být všechny dutiny v laně vyplněné mazivem, nesmí být vytlačené na povrch a nesmí odkapávat, což lze vizuálně posoudit. Pokud vnitřek lana není dobře konzervován, může naopak krýt uvnitř vzniklou a pokračující korozi. Údržba lan by měla být soustředěna v periodických prohlídkách, v jejich čištění a mazání. Při prohlídce se dle normy ČSN 27 0140, nevyhovující lano se musí vyměnit. Při prohlídce se také zpravidla lano také čistí od nečistot a zbytků starého maziva a musí se přimazávat vně. Materiál lana je korozně odolný zvláště je-li prosycení vložky lana dostatečné při aplikaci technické vazelíny s přísadou inhibitorů tzv. long time inhibitorů sulfatany. Je tedy zjevné, že byla zanedbána jak řádná kontrola a údržba, tak další postup při zjištění koroze lan. Nevím, jak přesně byla lana umístěna a jak je bylo možno kontrolovat a udržovat, ale zanedbání je naprosto zjevné.

+17/−1
doporučit
2.12.2017 22:03

P38e47t38r 18L72u47k49e55š 6373701

Romane, to by se v ČR zastavil veškerý život. Údržba a rekonstrukce mostů je desítky let podfinancovaná. Ve špatném technickém stavu máme asi 2000 mostů. Ze zákona se provádí hlavní mostní prohlídky, ale ty jen popisují situaci a most zařazují do příslušné kategorie. Chybí peníze, chybí kapacity, takže opravy mostů představují běh na dlouhou trať. Ano, existují evropské dotace, ale ty plynou často do poměrně obskurních oblastí a podmínky čerpání bývají v rozporu se zdravým rozumem. V důsledku toho plynou tam, kde jsou k ničemu, jezdíme po tankodromech a mosty tiše chátrají.

+17/−1
doporučit
2.12.2017 20:17

B67o20h10u79m19i72l 70P89e23s49e89k 6835797153294

Tak snad Praha tu Krndu přežije.

+14/0
doporučit
3.12.2017 6:18

R85u16d76o75l59f 28P24e73k97a69r 6179139174885

jj, bačové z ciziny ve vedoucích fukcích, to vždy věští katastrofu....

+13/0
doporučit
3.12.2017 6:08

R68a63d50i20m 82P55o87l33á16š75e81k 9376923559899

JJ, koroze materiálu pod mechanickým napětím je "sviňa". Rezne to násobně rychleji než běžná koroze a pokud jsou uvnitř materiálu nějaká větší zrna, je to ještě rychlejší, protože přednostně koroduje materiál mezi zrny a do hloubky. Takže je fatální snížení pevnosti a přitom na první pohled zdánlivě všechno vypadá v pořádku.

+12/0
doporučit
3.12.2017 6:52
Foto

K70a54r67e32l 88S85u40c72k 9797769521532

To je jasné. Magistrát místo toho aby se zajímal o stavy mostů a investic co posílá TSK tak raději dělají nové modré zóny aby bylo co TSK posilat.

+19/−3
doporučit
2.12.2017 19:43

P46e12t19r 12Š68r62á10m54e85k 4484733968588

Co by k tomu nejraději řekli naši politici:

Andrej Babiš: Čau lidi, to s tou lávkou je otresné. Říkal jsou to panu premiéru Sobotkovi dnes a denně, že musíme tu lávku opravit. Ale on radšej rešil jak prodat byty OKD Bakalom.

Tomio Okamura: My v hnutí SPD máme nevyvratitelné důkazy, že po té lávce chodili denně muslimové. Ptáme se, co tam dělali? Proč je nikdo nekontroloval? Proč se o tom nedozvíme ve zfalšovaných 168 hodinách? Co nám Česká televize tají?

Miloš Zeman: Podívejte se, pane redaktore, jak říkával Antoine D...e Saint-Exupéry - buď máš lávku nebo ji nemáš. Pokud ji nemáš, tak jsi b***. Ano, b***. A já teď tvrdím, že v Troji už lávku nemají. Co z toho vyplývá si už jistě vyvodíte sám, pane redaktore.

Adriana Krnáčová: Děláme maximum, abychom lávku opět zprovoznili v nejkratším možném časovém horizontu. Cenu rekonstrukce odhadujeme na 600 miliónů korun, bude mít wi-fi a povede přes ní linka D.

(nejsem autor, zdroj: https://www.facebook.com/daniel.zeman)

+52/−18
doporučit
2.12.2017 20:08

M41a62r10t10i92n 32R35a67c83e36k 8251490800284

Nevim, ale nemelo by oznaceni vinika incidentu predchazet dukladne setreni znalci na miste, zevrubne studium vsech materialu a pod? Takhle otevrene obvineni od stolu na zaklade fotografii mi prijde dost neadekvatni, byt se nakonec dost mozna ukaze, ze pani ma pravdu.

+11/0
doporučit
2.12.2017 21:52

M12a37r90t70i42n 39P12r51á31š95e73k 8235731910113

Může za to Kalousek.:-P

+14/−2
doporučit
2.12.2017 20:15

K13a31r80e69l 73N57o33v40o71t85n54y 4277854612742

Kdyby se na magistrátě nejmenovaný pan radní, který má v gesci TSK věnoval vážným úkolům a nemaloval po Praze modré čáry, tak by třeba na opravu došlo včas!! Že pane radní Dolínku?

+11/−1
doporučit
3.12.2017 10:06

J92a61n 87B44a97r27t93a 7761408661561

E15: "Technická správa komunikací, která má pražské mosty na starosti, konstatovala už v roce 2014, že lana lávky jsou výrazně oslabena kvůli korozi. Tehdy odhadovala životnost lávky při běžném provozu na pět až sedm let." Coz znamena, ze Prazaci meli na vsechno zase cas a cekali, az to spadne.

+11/−1
doporučit
2.12.2017 21:14

M88i40c13h36a79l 58G43r66i79v14a44l78s17k70ý 8783952297845

Škoda, že není ve stavebnictví více lidí jako je p.M.Pošvářová.R^

+24/−9
doporučit
2.12.2017 19:56

R87u22d25o88l55f 12L21u34k39e92š 6833199545

Nevím proč do toho plete Studénku.To je naprosto odlišný případ.Spadlo to firmě při rekonstrukci kvůli špatnému postupu.Jediné co je společné je spadlý most.Jinak má ale pravdu předsedo:-)

+10/−1
doporučit
3.12.2017 9:56

J49i12ř26í 67B91r36t45n16í95k 8820299816704

"oslabení přepínacích lan" ? 8-o ?

Doufám, že jen překlep, jinak to zní jako pěkná blbina od autora,"který se věnuje vědě a technice". Nic se nepřepíná.

Proč došlo ke zřícení právě teď? Odpověď se naskýtá i bez šetření:

Zkorodovaná nosná lana => zmenšení jejich průřezu + mráz, který lana zkrátil (tzv.tepelná dilatce), čímž stouplo měrné ztížení v tahu až přes mez pevnosti. A po prasknutí prvého (nejvíce zkorodovaného) lana, následuje zákonitě praskání dalších, až se lávka zřítí. :-/

+11/−2
doporučit
2.12.2017 20:48

R58o81m80a72n 29M30a74r91t51í53n40e10k 3843100240558

jsem pro zavření všech lávek a mostů v ČR dokud nebude jednoznačně odhalen viník této politováníhodné události.!!

+17/−7
doporučit
2.12.2017 19:44

M29i49l82a69n 59K93e76s89l 2136856693828

Nemyslím si,že geodetické sledování konstrukce bylo úplně zbytečné a na nic.Mělo být však ještě doplněno sledováním postupu koroze lan, úbytku jejich napětí či stavu ukotvení lan v opěrách.Postup výstavby lávek této konstrukce byl následující : zřídily se břehové opěry,ukotvily se do nich nosná lana,tyto se napnuly značnou silou,položily se na ně jednotlivé desky mostovky,zabetonovaly se spáry mezi těmito deskami a most se znovu dopnul.Břehové opěry lávek jsou namáhány značnými vodorovnými silami.K založení těchto opěr byly použity podzemní stěny,piloty,mikropiloty nebo zemní předpjaté kotvy.Při zatěžkávacích zkouškách lávek se sledoval průhyb lávky a posun opěr.No a ve sledování těchto parametrů se pokračovalo i dále.Očekávaly se spíše poruchy v založení lávek,kde kolísavá hladina podzemní vody ovlivňuje geologické chakteristiky zeminy(tření,kohezi),způsobuje korozi výztuže a může rovněž mít vliv na kvalitu betonu či injekčních směsí.Změny napětí v zakládové spáře způsobuje rovněž vodní vztlak při kolísající hladině.Asi se neočekávalo,že při kvalitní izolaci předpjatých lan dojde k jejich korozi tak brzo.Vždyť i u nás jsou předpjaté konstrukce staré cca 70 let.

+7/−1
doporučit
2.12.2017 21:37





Najdete na iDNES.cz