Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za zřícení Trojské lávky může správce, postupoval špatně, říká soudní znalkyně

Správce Trojské lávky mohl podle soudní znalkyně v oboru stavebnictví Miloslavy Pošvářové předejít neštěstí, kdyby využil jinou metodu prozkoumání jejího technického stavu. Pošvářová odhaduje, že za zřícením lávky stála zkorodovaná závěsná lana a tvrdí, že v podobném havarijním stavu mohou být i další mosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30l82e13n57a 67Š80a27u34e79r35o35v63á 7693346931882

Nehorázný šlendrián. Pozavírat všechny. Nic se nestane, dokud lidé nezemřou.

0/0
8.12.2017 18:59

J79a81r95o63s55l81a96v 58H48e55j97n78a 4567381799

Nic proti té paní nemám, ale"

"Po bitvě je každý generálem."

0/0
8.12.2017 12:16

L60u73c45i67a47n 42P57a91p36a49z98i55a61n 5474717631475

Hlavně za to může vedení Prahy, politici, kteří řídí i onu příspěvkovou organizaci, která píská podle toho, jak ji to vrchnost nařídí. Pan Dolínek by měl být odvolán z funkce. Onu nevhodnou metudu používá ona organizace jistě na něčí pokyn, aby to vyšlo tak nějak dobře. Jsem zvědav, kdy se zhroutí Libeňský most, proč se neopravuje jako památka a stále se spekuluje, jak to udělat co nejlevněji na úkor kvality až to spadne.

+1/0
7.12.2017 8:40

B53o57h58u22m16i13l 22V31a14n56ě29k 5862305522886

Jsem zvědav jak by ona znalkyně odpověděla na otázku, jak by se dostala s kamerou dovnitř uzavřené betonové konstrukce, aby zkontrolovala každě ze 156 nosných lan, které byly zvenku nepřístupné.

Jinak televize ukázala video ze zatěžkávací zkoušky kdy po celé její délce stáli armádní vejtřasky (Praga V3S) celkem jich bylo 36 o hmotnosti 200 tun. Takže ta lávka byla na chodce značně předimezovaná.

Velmi pravděpodobně byla lávka (nosná lana) poškozena bočním tlakem vody při povodních a zub času to započaté dílo dokonal. Ten boční tlak vody na tu lávku zejména v roce 2002 musel být obrovský a kdoví co se na ní ještě zachytlo a ten tlak ještě zvýšilo

0/0
5.12.2017 1:56

P21e86t91r 16M77a96c53h 6894341307576

Pane Vaňku, podle gramatiky jste odborník nejen na statiku. Paní má absolutní pravdu !!

+1/0
5.12.2017 16:21

J91a91n 43M53o10r88a43v91a 8749439179756

NIčemu nerozumíte: konstrukce NEumožňující průběžnou kontrolu stavu nosných lan je prostě ŠPATNÁ a taková lávka neměla být vůbec postavena!

Oni kontrolují teodolitem průhyb z 20 metrů a to ještě z boku. Co jim to poví o stavu nosných lan? NIC! Jen budou mít papír o ničem a budou si myslet, že jseo z obliga. Houby z obliga. Pozavírat všechny!

0/0
6.12.2017 13:29

R54u57d47o93l53f 45S14t44a43r31y 6578177578

Pane Morava. Mate pravdu. Tato lavka byla postavena na cestne slovo. Ktery hazarder konstrukci teto lavky dovolil?

0/0
8.12.2017 10:52

P47a43v89e60l 65K24ř67í16ž 8237781380389

Zodpovědný člověk by si s vyjádřením počkal až proběhne nějaké zkoumání příčin pádu lávky. Ale okolo toho už nebude takový mediální prostor pro zviditelnění. Proto je potřeba reagovat hned, i když se může ukázat že chybně, ale to už veřejnost a média zajímat nebude. ;-)

0/−3
4.12.2017 9:10

T23o21m20á26š 97V40a72l91d47e69r 7723620199

Stačí slovo kdyby. Kdyby si znalkyně četla podklady jako profesionální zájem v oboru , mohla na špatnou metodu upozornit. Po bitvě je každý generál. Je metoda zakázaná,ne. Ozval se někdo, že je nevyhovující za ty roky? Ne.

+1/−2
4.12.2017 8:43

J67a75n 22M10a53t57o53u91š43e73k 4747851601634

A podle čeho by měla vybírat konstrukce pro svá zkoumání? Nebo předpokládáte, že bude číst dokumentaci ke každé mostní konstrukci v ČR? Podle mne je správné, že se k problému destrukce jednotlivých konstrukcí vyjadřuje někdo, kdo s nimi do této chvíle "neměl nic společného". Lidi totiž obecně své chyby neradi připouštějí.

+1/0
4.12.2017 9:16

P77a47v89e42l 47Š30v95a23r71c22e95r 1730588942967

Co třeba - na TĚCHTO typech mostních konstrukcí se provádí špatná metodika posuzování stavu, protože nemůže odhalit korozi závěsných lan. Takovou myšlenku by odbornice na ocelové konstrukce, která se tím zabývá celý svůj život mohla říct i dřív a neměl bych jí pak za přechytralou generálku.

+1/−1
4.12.2017 12:23

T88o70m30á88š 17K18u70c74h71a49ř 3137521768581

Po bitvě se tu bude chtít přiživit hromada přechytralých generálů, ale předem platit a nést odpovědnost nechce nikdo.:-P

+2/−4
3.12.2017 12:59

M43a72r36e64k 92Š52i94m34o96n 2594657458198

Tahle paní byla ještě donedávna odbornící v ŘSD, ale byla vyštípána, protože nechtěla krýt šlendrián a korupci. Teď pracuje na volné noze. Taková Drábová na dopravní stavby, ale bohužel není žádný Úřad pro silniční stavební bezpečnost, který by nepodléhal politickým tlakům, kde by mohla nezávisle působit. Zjistěte si o ní něco.

+4/0
3.12.2017 19:40

P80a24v20e82l 36K63ř84í35ž 8137981230219

No... ona každá mince má dvě strany. A mám takový pocit, že paní Pošvářová je přesně ten generál vždy až po bitvě. Ale o to radikálnější. Tedy zejména v těchto mediálních kauzách.

0/−2
4.12.2017 9:06

J59a35n 69M40a98t73o93u41š30e29k 4267711761974

Kdyby byla generálem "po bitvě", tak by do ŘSD "šila" až po svém odchodu. Nemyslíte?

+2/0
4.12.2017 9:18

P38a61v79e88l 16Š78v34a80r16c89e46r 1450138382647

O paní Pošvářové - je výborná odbornice na ocelové konstrukce a podprůměrná manažerka - hlavní důvod "vyštípání" z ŘSD.

0/−2
4.12.2017 12:15

A98n17t12o95n64í28n 57Š63v14i76h42n93o67s 8208527611402

Tak se přiznejte, kdy ty lana nenamazal?

+1/0
3.12.2017 12:41

J92i30ř84í 60F53o95g19e76l 2750551966142

Policie sotva začala vyšetřovat a "znalkyně" už má jasno.Rv

+4/−9
3.12.2017 11:38

L41e90n71a 97P75á11t71k62o67v10á 8641443934689

říká se tomu kvalifikovaný odhad. Pokud vyšetřování ukáže , že odhad byl správný , tak už paní bude znalkyně bez uvozovek ? ;-D

+6/0
3.12.2017 15:47

O46t53o 48N40o59v31ý 7398911485939

pavle,

jsou 2 základní Typy předepnutých konstrukcí

1 typ - lana se předepnou v panelárně, naleje se beton a až beton zatvrdne, tak se lana uvolní a je předem předpjatý beton

2 typ - do kanálků v předem vybetonovaných panelech se navlečou předpínací lana, která se napnou napínací pistolí, zajistí a je dodatečně předpjatý beton

lávka byla typ 2, důvodů havárie může být vícero

+3/0
3.12.2017 11:18

M60i88c52h20a97l 64B73a55š59t86a 6124140795354

Kašlem na to, nikdo nezemřel, jedeme dál. To asi ne, že ? Pořádně prohlídneme další mosty a začneme brát vážně jejich stáří a stav. To taky ne, moc peněz, že ? Tak co teda bude dál primátorko Krnáčová ? Žaloby na správce ?? Fajn, když to nepůjde po dobrým ...

+1/0
3.12.2017 11:12

J66i54ř17í 67U71r55b75a45n 4294936743798

Paní soudní znalkyně by měla být okamžitě zbavena funkce. Den po neštěstí se takto zviditelňovat a dělat takové závěry je diletantizmus.

+4/−10
3.12.2017 11:10

M83a36r61e45k 24Š87i80m73o43n 2124547218758

Jasně. A když tu někdo napíše, že "nevíme", tak se rozčilujete, že všichni mlží a nic neřeknou. Tahle paní dokáže udělat závěry z toho, že do zprávy někdo v roce 2016 napsal, že lávka je ve špatném stavu a lana jsou zkorodovaná a koroze progreduje. Protože má znalosti, tak ví, že zkorodovaná lana se neprohýbají a nemá smysl měřit jejich průhyb, ale praskají hned a najednou. Jenže nikdo se jí na to dosud neptal.

+8/0
3.12.2017 19:44

O64t94o 84N18o36v23ý 7398841765849

marku, jedna z vlastností oceli je stav "tečení", drát se natahuje, ale nemění se napětí, rozsah tečení je podle typu oceli, jestli šlo o průhyb lan nebo jejich pevnost v tahu ...

problém havárie může být i v kotevních hlavicích, kde jsou lana rozdělena na jednotlivé prameny a sevřena v kuželovém otvoru kuželovým jádrem, to jádro mohlo nějakým vlivem proklouznout ...

kdyby lana "tekla", tak by to bylo na kontrolních bodech znát, lávka by se asi začala více houpat, havárie by nebyla tak náhlá, dala by pravděpodobně o sobě dopředu vědět, obzvlášť při tak malém konkrétním zatížení ...

jestli byla havárie velmi náhlá, těžko se na dálku říká co a jak, navíc bez podrobných znalostí statického schématu vnitřních a vnějších sil ...

0/0
6.12.2017 10:18

P82e84t19r 97M73a24c76h 6624891737826

Funkce rostlináře? Má právo se vyjádřit a navíc tomu rozumí. Diletant jste vy

0/0
5.12.2017 16:24

J75a91n 81V26a84r56g92u14l70i71č 7691973417573

Úsloví "chyba lávky" tady tedy neplatí..Chyba lidí..

+2/0
3.12.2017 10:23

M26i90c68h44a20l 89B69a84š62t47a 6684610965164

Chyba tam takovou lávku stavět. Neumíme se o ní postarat.

0/−1
3.12.2017 12:44

J89a66n 19M72o94r89a17v12a 8809479639536

Neumíme? Vy jste se o ni měl starat? Tak to je vynikající, jednoho už mají, tak se zodpovídejte a behom!

0/0
6.12.2017 13:32

R40a53d28o67m91í25r 74K87o83l53e90k 8101529155317

Jiné stanovisko ani není možné :1-Při procházkách do okolí může každý občan zaslat fotku dezolátního technického zařízení na svůj úřad. 2-při odrbaných kontrolách, revizích (tvz. od stolu) nutno daného inspektora hnát k odpovědnosti(rozkrýt i napojení na obecný úřad).3-závada nebyla zjistitelná jednoduchými přístroji při kontrole, okamžitá kontrola všech podobných zařízeních..

+1/0
3.12.2017 10:06

O77n85d90ř58e74j 83Z96e23m62a69n 5870604768149

No jo, ale v tomto případě byl špatný stav těch lan konstatován, takže o kontrolu od stolu nešlo, dokonce i dobu kterou ještě vydrží odhaldli velmi dobře.

+2/0
3.12.2017 10:45

K84a46r50e75l 27N73o94v96o77t93n76y 1604545104682

Kdyby se na magistrátě nejmenovaný pan radní, který má v gesci TSK věnoval vážným úkolům a nemaloval po Praze modré čáry, tak by třeba na opravu došlo včas!! Že pane radní Dolínku?

+11/−1
3.12.2017 10:06

L88u32b80o45š 25T33i14c67h84ý 3937658784753

Jaké byly možnosti kontroly hlavních nosných lan lávky? A jaké byly možnosti ta lana vyměnit?

+1/0
3.12.2017 10:04

P24e81t54r 74N97o69v19o57t93n31y 1571380691

1) těžko říct. 2) žádné. A město nebo správce zvolili 3) čekat až to spadne.

0/0
3.12.2017 10:26

M32a85r31e69k 51Š12i60m97o38n 2644297758828

1) pochopil jsem, že lana jsou uložena v kanálech v betonu a daly se prohlídnout něčím na způsob gastroskopu - kamera na šlauchu.

+1/0
3.12.2017 19:53

R48u15d70o36l92f 71L98u95k36e68š 6453829395

Nevím proč do toho plete Studénku.To je naprosto odlišný případ.Spadlo to firmě při rekonstrukci kvůli špatnému postupu.Jediné co je společné je spadlý most.Jinak má ale pravdu předsedo:-)

+10/−1
3.12.2017 9:56

M95i70l98a65n 46N58o75v72o30t53n69y 4556397454137

Co to je nejdéle po dvanácté hodině?

0/0
3.12.2017 9:47

L91u74k75á83š 48K15r97e20j60č66í 5625224542398

Az bude poledne, tak pak

0/0
3.12.2017 14:42

J35o24z32e13f 15B53e84v34i18l21a58q30u53a 9125129771601

Takže lávka "získala" tretie najhoršie hodnotenie stavu....a podľa pani odborníčky boli diagnostické postupy zlé?! Iste - "dobré" diagnostické postupy by dospeli ešte k horšiemu hodnoteniu. Ale jej spoveď nabáda k tomu, že za zrútenie nie je zodpovedné mesto,ale ten kto vyhodnotil stav lávky ako veľmi zlý. :-/Rv

+1/−3
3.12.2017 9:45

M26a87r59t90i38n 57H84o25d76í83k 2255685398317

Nepochopil jste. Lávka při inspekci odborníkem získala špatné hodnocení s tím, že tento předpokládal, že bude následovat nějaké logické opatření. Naprostý neodborník, který hodnocení lávky dostal na stůl, pak zvolil zcela chybnou metodu sledování zhoršování stability lávky, která je vhodná pro jiné typy staveb než jsou předpjaté mostní konstrukce. Tento zcela lajcký postup člověkem,který nemá evidentně ve své funkci co pohledávat, protože nerozumí problematice staveb, které má hlídat, způsobil, že se stav se zanedbal a lávka spadla. Logicky zřejmě bude následovat trestní postih pro obecné ohrožení a doufejme, že si TSK v Praze najde někoho, kdo rozumí mostům.

+5/0
3.12.2017 10:45

L36i71b66o76r 67F44i47l28á85k 2821484729731

Pohled na jednu fotku a odborníci mají jasno, kde udělali soudruzi z magistrátu chybu.

+1/−3
3.12.2017 9:37

J15a86r87o20s59l68a38v 14K37a39d62l50e97c 5621729822271

Soudruzi z Magistrátu jsou odborníky na mosty?

0/0
3.12.2017 9:41

L22i67b40o52r 24F81i34l25á29k 2381874529811

To nikde netvrdím.

0/−2
3.12.2017 9:43

O72n13d27r96e25j 86P71a56t85e16k 5880330729971

Pan Kadlec je slovíčkař, ale občas mu iniká význam...

+2/−1
3.12.2017 9:46

M82a59r54e76k 16Š74i71m10o24n 2564547768988

Podle fotky soudí amatér jako vy. Odborník si přečte aspoň technickou zprávu, která je veřejně dostupná. A z ní dokáže vyvodit odpovídající opatření.

+2/0
3.12.2017 19:46

O45n38d86r65e20j 17P21a51t89e93k 5210550839591

Teď vylezl po bitvě snad celý generální štáb! To je samej znalec, samej generál !!!

0/−5
3.12.2017 9:30

J53a23r83o80s96l46a75v 59K53a28d24l40e96c 5151729662881

Víte, o no to moc složité není, když se vymýšlejí samé složité věci, které se pak nedají udržovat ani opravovat. To jde napříč nejrůznějšími obory, že si věc pořídíte a maximálně po záruční době ji můžete vyhodit nebo zbourat nebo velmi nákladně udržovat. V jednoduchosti je nejen krása ale i síla.

+5/0
3.12.2017 9:34

O20n58d76r64e44j 44P25a93t21e27k 5240320169401

Vy jste správce něčeho? Podle mne ne. Jste jen teoretik. Víte nebo si myslíte jak by to správně mělo být. Jenže nežijeme v ideálním světě. Infrastruktura stárne mnohem rychleji než je ji možno opravovat, rekonstruovat či nahrazovat. Někdy je rozdíl mezi opotřebovaným a havarijním jen velmi špatně rozeznatelný. U staveb to tak prostě je. Já jsem správce veřejného majetku a tak asi trochu o tom vím víc. A specialista co vydává soudy na základě prohlídky fotek, je tedy u mne houby specialista. A jestli si někdo myslí, že u TSK u mostařů jsou blbci (jak tu porůznu čtu) a je jim šumák bezpečnost, tak se opět musím usmívat nad jednoduchostí některých komentujících. A teď mínusy prosím !!!

+1/−4
3.12.2017 9:41

J91a35r76o35s34l63a13v 35K61a68d47l32e24c 5971309962621

Ano, u špatných staveb a systémů to tak prostě je. To ovšem neznamená, že proti tomu nemůžeme bojovat.

+2/0
3.12.2017 10:11

M74a35r58t76i40n 89H48o35d98í60k 2745655538507

Co víte o předpjatých mostních konstrukcích pane správče majetku. Zřejmě nic. Doufám, že ve své správě žádnou takovou stavbu nemáte. To co paní znalkyně říká je jasné, srozumitelné a technicky správné a hlavně nevychází to pouze z fotek, ale odkazuje na analýzu stavu mostů vypracovaný jiným znalcem, který je volně dostupný, a ve kterém je problém lávky již popsán a také to, že se bude zhoršovat a může vést ke zřícení. To, že na to správce reagoval úplně zmateně je jeho vina.

+7/0
3.12.2017 10:53

O81n28d93r60e37j 70P52a14t28e65k 5940590559671

Nejsem mostař, vyjadřoval jsem se všeobecně.

0/−3
3.12.2017 13:03





Najdete na iDNES.cz