Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I otec má právo strávit s dítětem Vánoce, rozhodl v kauze Ústavní soud

Také otec by měl mít možnost trávit se svým dítětem Štědrý den, uvedl Ústavní soud v novém nálezu. Pokud spolu rodiče nežijí, mohou se o Vánocích v péči o dítě prostřídat v sudých a lichých letech. ÚS zrušil rozsudky Krajského soudu v Českých Budějovicích a Okresního soudu v Písku, zdůraznil právo na rodinný život a právo na péči o děti i jejich výchovu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V94a78l82e16n98t21i12n 30P73a26p55a68z14i57a89n 6536224461651

To chápouVvšichni, kromě debilních pseudoexpertů z OSPODRv a převrácených soudců[>-].

+4/−1
1.12.2017 13:02

Š86á66r96k54a 47K41o60l53á79č57k49o62v58á 8226723839

Nepochopim dve veci.

Proc se nemuzou rodice dohodnou a musi o styku rozhodovat soud. Neumim si predstavit mit soudem narizene, kdy muzu videt tatu/mamu. To jindy mimo tyto dny nejde? Kdyz se maji chut neplanovane videt, nebo je nejaka akce? Proc se na tom proboha rodice neumi dohodnout sami. Vidat se operativne, podle potreby, podle casu, podle chuti, podle volna.

A za druhe nechapu, proc se po rozchodu jeden z rodicu musi odstehovat na druhy konec republiky. Oba zili na stejnem miste, kde maji urcitou komunitu znamych i praci. Co donuti cloveka se odstehovat tak daleko, kdyz vi, ze tim opousti dite, kteremu nebude nablizku podle potreby (nebo ze se vedome odstehuje s ditetem tak daleko od druheho rodice.)

+2/0
30.11.2017 22:38

K17a36m56i74l55a 76K70a10l43e50n49s93k52á 9306227697818

Ve většině s Vámi souhlasím. A ano je ideální pokud oba rodiče zůstanou ve stejném regionu aby se mohli o dítě oba starat. Leč cesty osudu jsou nevyzpytatelné a občas to tak prostě vyjde, že se jeden musí odstěhovat dál. Důvody mohou být různé. Za prací, za novým partnerem, partnerkou atd.

0/0
30.11.2017 22:44
Foto

J78a78n63a 97M34a44j73o48v67á 4325712336633

Jasně, pak se ale musí domluvit, (ten, kdo se stěhuje), není přece u normálních lidí důvod, aby se kvůli vánocům tahali po soudech.

0/0
1.12.2017 8:15

I95v56a41n72a 82N26e65j71e19d19l94í95k20o96v91á 6668104583453

Ono to může být s tím stěhováním i jinak. Oni se třeba potkali někde na nějakém třetím místě /třeba v Praze na studiích/, každý byl odjinud a pak se prostě ten otec vrátil do svého původního místa bydliště...

Někdy je to lepší, když je ten druhý rodič daleko, ale to jen v některých případech, například když je ten rodič bez zájmu o dítě...

0/0
1.12.2017 10:02

D78a79v78i42d 18M85a81c91k81ů 8360879540981

Šárko, problém vznikne tehdy, když se jeden z rodičů NECHCE za žádnou cenu domluvit, vše od toho druhého apriori neguje a chce ho z života dítěte prostě vytlačit. Důvodů k tomu může být mnoho, základní bude asi ten, že spolu už ti dva lidé nežijí jako milující partneři, ale že se rozešli, a proto se třeba takto jeden druhému mstí nebo jen dělají naschvály Rv

+2/0
1.12.2017 11:12

K75a79m54i92l61a 79K46a94l14e20n69s69k67á 9116237477818

Určitě správné rozhodnutí soudu. Ale nejlepším řešením ( pokud jsou k tomu podmínky a schopní rodiče) je stejně buď střídavá péče, nebo nějaká společná péče po vzájemné dohodě. Ono ani pro matku není výhra když má dítě ve výhradní péči a to se všemi i negativními starostmi, zatímco tatínek si ho užívá jen občas o víkendu a je tak většinou za toho hodného taťku u kterého mají děti volnější režim. Já jsem pro spravedlivé rozdělení péče a to i starostí i radostí ;-)

+3/0
30.11.2017 22:22

J81a66n 72T35a54r83a26b23a 4326866109349

Střídavka je OK, ale 180km vzdálenost je docela problém.

0/0
30.11.2017 23:33

R82o45b30e64r95t 30L40a51u98e14r 5294220496740

Střídavka je určitě nejlepším řešením, ale asi né na vzdálenost 180km. V rámci jednoho města/vesnice/sousední vesnice..... je to ale nepochybně OK.

0/0
1.12.2017 10:10
Foto

A68l19e72š 49H83o67d53i10n53a 9300809728314

Lze nastavit asymetrickou střídavou péči, např. jeden rodič každý prodloužený víkend + nějaké všední dny s domácí výukou dítěte, druhý rodič všechny ostatní všední dny. Možností je samozřejmě více. Primárně by to samozřejmě mělo jít k tíži toho, kdo to způsobil, tedy kdo se takto odstěhoval.

0/0
6.12.2017 0:58

M95i37c78h38a92e45l69a 31P74l48a15n71á 2803827943817

Rodiče, kteří se ani po rozvodu nejsou schopni domluvit na společných Vánocích kvůli dětem, stojí za starou belu.

+3/0
30.11.2017 18:41

K76a46m60i85l 78N24o17v49o82t13n41y 4806825902980

By se treba mohli domluvit a travit vanoce spolu, kdyz jim tak strasne jde o dite. Ono totiz po tom touzi take.

+2/0
30.11.2017 18:53
Foto

J82a32n98a 43M24a29j74o36v75á 4785522936693

Tak jsme to měli, protože to chtěly děti.

0/0
30.11.2017 22:41

K67a77m13i84l57a 27K76a82l30e86n51s80k30á 9386557887148

A co když každý z partnerů má další novou rodinu? Tedy pronajmout si na vánoce velkou chatu a trávit je obě rodiny pospolu? Jo možná by to bylo fajn, ale ne u všech by to dobře fungovalo ;-)

0/0
30.11.2017 22:48

K88a48m83i49l 31N49o81v48o80t62n11y 4206835162360

Tak kazde rozhodnuti sebou nese dusledky. Neexistuje zpusob, jak to vsechno vybalancovat. Kdyz opustim jednu rodinu, zalozim si druhou, tak proste musim nest dusledky toho, ze jsem to udelal a treba se holt vzdat i vanoc s ditetem z prvni rodiny.

+1/−1
1.12.2017 9:17
Foto

M29i46c80h15a10e56l33a 64V24í25t62k44o56v62á 92M89i29k46u71d89í14k20o30v46á 2379306458758

To je velký nesmysl..... "třeba se holt vzdát i Vánoc s dítětem...." je to velmi sobecké a vy jste tomu dítěti morálně a otcovsky povinen vyjít maximálně vstříc... tzn pokud se třeba odstěhujete k nové rodině, tak prostě strávíte den na cestách mezi původní a novou rodinou. Ale to, že se rozvedete není důvod vzdát se dítěte z první rodiny. Následky totiž nenesete VY, ale hlavně to dítě, které za NIC nemůže Je to v tu chvíli pouze a jen o vás, vašem pohodlí a vašem rozhodnutí. Jsem rozvedená a mám rozvedené rodiče, ale tu vaši napsanou větu by si dovolil říci ať už bývalý manžel, nebo můj otec jen jednou... zní to jako, že jste si pořídil "novou" rodinu, "nové" dítě a jelikož já jsem to "staré" dítě, z "minulé" rodiny, tak mám smůlu. Tohle mi jeden z nich říct, tak to potom bude mít opravdu nedozírné následky a pak už jen pro NĚ, nikoli pro mě.

0/0
1.12.2017 10:11

K64a74m72i45l80a 25K60a82l56e50n88s56k65á 9826687337678

Ano stojí, ale bohužel je takových minimálně polovina. Co s tím? Skládat před pořízením potomků nějaké zkoušky způsobilosti k tomu ;-)

0/0
30.11.2017 22:46

H14a34m85p86l 71B81r72e22t25i31s19l26a44v 6766781214562

Pořád se tady mluví o domluvě mezi rodiči. To je ovšem dost těžké, když "výhradní majitelka" dítěte chce, aby bylo vše po jejím, na city dítěte se v podstatě neohlíží a jde jí jen o mstu za křivdu na ní spáchanou...

Pánům asi netřeba vysvětlovat, co dokáže žena jimi opuštěná...

Tak to většinou bývá, pak přicházejí soudy, spory o peníze a v zásadě jde jen a jen o mstu za ono opuštění...

Ne každému se povede, toto vše vydržet, vytrvat a své dítě neztratit, vyžaduje to velké úsilí a velmi mnoho trpělivosti a řekněme si upřímně, také peněz, které by se daly použít ve prospěch dítěte úplně jinak....

+6/−3
30.11.2017 16:13

D10a49v51i27d 63M41a11c20k42ů 8770579250341

Někdy to vyžaduje přijmout jen fakt, že ta původní rodina už neexistuje, že díte je svěřeno do péče jen jednomu z rodičů, z čehož vyplývá, že se na jeho výchově v reálu nikdy nemohou oba podílet stejnou měrou a tak, jak si představují. Vždy bude jeden upozaděn a nedá se s tím nic dělat, vydupání si za každou cenu svěření do společné péče není řešení, i když si to to naši někteří otcové/fanatici myslí...

+7/−3
30.11.2017 16:34

T31o50m95á77š 32H95o58l87e91k 5915100321647

A nejsou spíš fanatičky ty matky, které chtějí dítě do své výhradní péče ? Asi ano.

+4/−4
30.11.2017 16:41

M92a51r66i22o 73T20r44n18k82a 6290803508500

Mama je mama. Ked si ublizia hadaj koho volaju.

+3/−1
30.11.2017 17:59

J91o84s76e38f 13P25o96s90p10í67š30i65l53í81k 5618671170566

vše je o domluvě.

Ale ruku na srdce, fanatikové jsou především ženy. Co ty dokáží udělat pro to, aby chlap své dítě vůbec neviděl!!!! a jakým způsobem toho tatínka u dítěte očerňovat.

A pak ta ministrně Marksová? bude brát neplatičům alimentů řidičáky. Kolik těch dlužníků jsou dlužníci jen proto, že své dítě třeba rok neviděli.

Je jasné, že někdo bude upozaděn, ale všeho s mírou.

+3/−5
30.11.2017 16:47

T51o93m97á47š 58H52o30l14e46k 5795250481317

pokud se otec nemůže se svým dítětem stýkat, neměl by jeho výživu nic platit.

+3/−2
30.11.2017 16:51

J24o37s81e13f 73P21o62s88p84í35š73i92l82í46k 5558291380826

dříve tohle platilo, dnes nikoliv. V mém okolí je hodně tatínků, kteří své děti nemohou vidět. Matka se zcvokla a ani opakované soudní rozhodnutí tu matku nepřesvědčilo.

Když otec neplatí, jde do vězení. Když matka nedá dítě otcovi ani na jednu hodinu, ačkoliv to má přikázané soudem, nedostane ani pokutu.

Zákony se změnily z Topolánkovy vlády. Od té doby si matky mohou dělat co chcou a soudy a ospod jim jde na ruku. Alespoň u nás v Přerově.

A že těch případů je!

+1/−2
30.11.2017 16:56

K49a74m72i39l55a 52K53a35l33e18n97s77k27á 9746617467158

Neházejte špínu jen na ženy. Ono je to tak napůl. Někteří otcové zas o výchovu ani nestojí, byť matka by byla ráda kdyby jim dítě mohla svěřit. Ono totiž ta výhradní péče ani pro tu ženu není ve finále výhra.

+2/0
30.11.2017 22:19
Foto

J38a71n77a 87M56a54j67o65v68á 4345542756163

Máte pravdu. Špatně je ale to, že se k péči o děti poměrně často nedostávají ani ti otcové, kteří se o ně starat chtějí. A to je špatně.

O tom, že k péči nikoho donutit nelze není vůbec sporu.

0/0
30.11.2017 22:43

H73a84m17p96l 75B72r57e84t80i39s58l47a86v 6546891164182

Takhle to nevidím, platit se má. Je ovšem pravda, že to bývá zneužívané..

0/0
30.11.2017 17:23

A97l41e45š 41K26o56z59e93l91s29k15ý 5721860270984

Dítě není věc za jejíž zapůjčení se platí.

+2/0
30.11.2017 17:30

S59y26l43v23a 69Š30p98o87r88k29o57v42á 9286499690104

A co si takhle vybírat matku svých dětí zodpovědně?? Tedy ne zlatokopku nebo morálně pokřivenou ženskou, co si vezme dítě za rukojmí? problém je v tom, že nemalá část pánů vidí hlavně to, jak dotyčná vypadá či jaké je to s ním v posteli - ale její morální hodnoty začne zkoumat až v okamžiku, kdy se s ní chce rozejít - a má už s ní děti... a pak se diví a stěžují si.

Ale jak už jsem tu psala - každý soudce vám řekne, že cca 70 % rodičů se dohodne - ovšem těch zbylých 30 % zásobuje soudy (či dokonce policii) prací a média srdceryvnými příběhy (a to jak ženy, tak muži)

+3/0
30.11.2017 17:34
Foto

J76a59n60a 36M23a39j74o57v37á 4575122826533

No jo, to je pravda...jenže, jak se máte domluvit, když ten druhý roky nechce, protože se mu to nevyplatí a je v zásadě nepostižitelný? To nejsou vymyšlené, ale skutečné příběhy, skutečné životy a rozbité životy dětí i dospělých. Žádné domluv se nemusí platit ani pro lidi, kteří se jinak domluví úplně s každým.

0/0
30.11.2017 17:52

S52y21l93v21a 59Š87p69o20r75k45o87v97á 9526569210684

ale to je opravdu řešení důsledku - jenže řešit se musí příčina - tedy zodpovědný výběr matky/otce svých dětí. A pokud udělám chybu a vyberu si nezodpovědně, tak to pak nesvádím na druhé (na partnera či na soudy). A věřte mi, že mluvím z vlastní zkušenosti, taky jsem si poprvé vybrala špatně - ale jak tehd,y tak dnes vím, že to byla moje chyba, a proto jsem se s ní talé musela vypořádat (i když to nebylo vůbec lehkéú - a ne brečet, jak jsou všichni oškliví a ubližují mi

0/0
30.11.2017 18:14
Foto

J24a40n54a 31M29a37j23o35v90á 4855292516853

I já mluvím y vastní zkušenosti. Dvojnásobné. Nejdřiv jsem si blbě vybrala a musela jsem se s tím vyrovnat. Zůstala jsem na děti úplně sama, ale (ač bez jakékoliv podpory a bez koruny výživného) mohla jsem je vychovávat. O pár let později si špatně vybral můj manžel. A od té doby vím, že diskriminace otců je realita, že otec se těžce domáhá kontaktu se svými dětmi, když matka nechce, i kdyby nosil svatozář. Když nezaplatí výživné, je oheň na střeše a exekutor v kuchyni (nikdy se to u nás nestalo), zato matka platit v zásadě nemusí. A tak se může jen dívat, jak se (všichni) řítí do maléru právě kvůli aktivní podpoře státu.

Žiji v tom a stále to pozoruji s nesmírným údivem. A na stát se opravdu ZLOBÍM, i když v našem případě už plynutí času a okolností způsobilo, že pomoci není. Proto o tom mluvím a mluvit budu. Protože ta zkušenosti je důležitá.

0/0
30.11.2017 19:18

I84v22a27n25a 44N46e18j62e30d68l61í10k88o11v23á 6728374693823

Chápu, že ne každý otec po rozvodu toleruje svou bývalou ženu.

Ale je taky spousta nadsamců, kteří si za rozvod můžou sami a neuvědomují si, že vymáháním styku s dítětem u soudu tomu dítěti mohou škodit, protože to dítě vidělo tatínka mamince i sobě jen ubližovat a nemá k němu silné citové pouto.

Berte to prosím jako jednu z možností, které mohou nastat....

0/0
1.12.2017 10:07

L63u87d23ě26k 57M60a33z24u97c67h 8303724685282

Nevím, já jako malé dítě bych chtěl trávit štědrý den především doma.

+6/−1
30.11.2017 16:06

T33o89m33á69š 82H18o20l13e16k 5925710911317

Ale vždyť to dítě bude přece doma, s tátou.

+1/−1
30.11.2017 16:52

L39u36d10ě62k 63M25a45z86u97c71h 8953694635202

Tak pokud to bere jako domov... v pořádku. Dost o tom pochybuju - a je jedno čí je to vina - jeho ne. Nechtěl bych mít dva domovy.

+1/0
30.11.2017 18:28

D31a19v93i10d 94M92a81c65k20ů 8890129540601

Domov je jenom jeden, ne dva, i když to tak oba rodiče chtějí.

+1/0
30.11.2017 18:48
Foto

J72a60n81a 29M54a64j39o92v87á 4975152666563

Malé dítě chce trávit vánoce s oběma rodiči.

0/0
30.11.2017 19:19

L32u40d35ě28k 36M98a28z96u87c92h 8213914755982

no tak dobře. ;-D

0/0
30.11.2017 20:04

R49o73b26e19r59t 18L64a72u36e26r 5514510156340

Já jako malé dítě chtěl trávit štědrý den především s rodiči, nejlépe oběma. Jednou jsem jako malé dítko štědrý den s rodiči trávil na horské chatě na výletě a žádné trauma z toho, že nejsem doma, jsem si neodnesl.:-P

0/0
1.12.2017 10:14

L26u43d21ě88k 43M47a69z50u39c90h 8623134355622

reagoval jsem na to, když to s oběma nejde. a také na to, že všude v komentářích jsem četl, co chce otec, co chce matka. s rodiči na horské chatě je samozřejmě jiný případ.

0/0
1.12.2017 10:33
Foto

M83a66r69e37k 77B64a88š29i70s87t54a 7573912593130

S jednou soudkyní z Krnova mám velmi neblahou zkušenost, podle jejího výkladu nelze její práci nahrávat.Až poté co jsem si její pojetí zákona vyjasnil přes Krajský soud začala pracovat jak měla. Najednou rozsudek v dikci zákona.

+1/0
30.11.2017 15:55

T19o75m84á93š 92H79o54l80e32k 5575380391987

Zlovule soudkyn je běžná. Je třeba si stěžovat, stěžovat, odvolávat se a trvat na právu.

0/0
30.11.2017 16:04

J43o34s55e56f 82P11o87s68p55í24š72i49l45í96k 5718331430856

jeden kolega už to chtěl řešit, ale žádný právník na Olomoucku do toho nechtěl jít - stěžovat si na soudce

+1/0
30.11.2017 16:11

T54o20m46á30š 24H77o18l41e82k 5385850461787

Je alarmující, že tento zcela jasný případ neuměly správně vyřešit soudy nižších instancí a musel ho řešit Ústavní soud. To něco svědčí o úrovni naší justice

+5/0
30.11.2017 15:43
Foto

L49u35k89á84š 46N41o96v73o90t70n44ý 6626617218538

Zajímalo by mne kolik soudců z nižších instancí byly ženy. V této oblasti panuje jasná diskriminace mužů.

+2/−2
30.11.2017 15:46

T57o82m82á57š 87H71o82l28e61k 5235190771477

Ta genderová diskriminace tam bezpochyby je.

0/−2
30.11.2017 15:58

H50a27m58p82l 18B44r33e24t55i22s34l90a45v 6216631494122

To je pravda a zdaleka se to netýká jen případů s dítětem. Mohl bych dlouze vyprávět..

0/0
30.11.2017 16:16
Foto

J66a62n65a 64M83a10j55o37v58á 4175662166373

žádná diskriminace, oni to muži prostě dělat nechtějí.

+2/0
30.11.2017 17:53

H70e36l63e59n33a 72K21a60v53k26o86v38á 5126693570666

Dítě má právo na oba rodiče.A pokud ho mají oba opravdu rádi,pak se nemusí tahat po soudech a rozumně se domluvit. Ale z praxe spíše vyplývá, že těch rozumných rodičů není většina.A na tuhle neschopnost doplácí především dítěV

+9/0
30.11.2017 15:27





Najdete na iDNES.cz