Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reakce Zemana na článek o roku 1968 i humbuk mě překvapily, říká Romancov

Článek na webu ruské armádní televize Zvezda o tom, že Československo by mělo být vděčné za sovětskou invazi v roce 1968, není první takovou dezinterpretací dějin. Podle politického geografa Michaela Romancova ale přesně zapadá do nového kurzu ruské kulturní politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F93r85a97n48t23i95š16e36k 51Č37e30r23n34ý 2377501268400

Myslím, že to bylo předem domluveno, rusáci přihráli článek, ovar se jakoby rozčílil a hned bude o pár hlasů více ...

+3/−2
25.11.2017 9:57

A15l39f34r40e75d 16D90e88l83o24n97g 4504212606110

Článek měl vylepšit Zemanovu pozici po "uznání" anexe Krymu!8-o

0/0
25.11.2017 18:18

J84i23ř81í 47K93o75u28k 5668451339644

Co by řekli v Rusku na to, když by některé noviny v Německu napsaly, že by Rusko mělo být rado po té, co Německo hájilo zájmy Polska tím, že vzniklo v roce 1941 do SSSR a z toho důvody byli propuštění vězni z gulagu? Neměli by pocit, že se autor článku zbláznil?

+2/0
25.11.2017 8:49

R43o32s81t36i31s24l74a58v 49M48a69r78t88i55n72á17k 3462898245477

Společná akce ruských kolaborantů a pražské kavárny zjevně nedopadla jak měla. K rvačce nakonec došlo pouze na českém ministerstvu obrany.

+2/0
25.11.2017 0:00

T67o23m31á71š 22T75a48t41í27č32e91k 5400642570488

Rozdíl mezi Německem a Ruskem spočívá taky v tom, že se furt dokola omlouvají jen někomu. Čechům třeba ne, naopak podporují spolky jako Kriegsgräberfürsorge, které se navenek sice tváří jako milovníci dějin, ve skutečnosti ale z dějin milují hlavně Endlösung der tschechischen Frage, no a že by označili ten Sudetendeutscher Landsmannschaft za extremisty, to je ani nenapadne.

Opravdu jsou rozdíly mezi Německem a Ruskem.

+2/0
24.11.2017 22:01

M54a64r29t79i74n 68K84r38a86l 7193630413977

V Německu není ani náznak, že by někoho chtěli napadnout nebo okupovat. Zato rusák klidně vymaže hranici sousedního státu, pustí tam hordy žoldáků, zásobuje je municí v konvojích maskovaných za humanitárku, a říká, že s tím nemá nic společného.

Současnê vypouští bludy o okupacích minulých. Tohle nebyl první případ.

+2/−1
25.11.2017 8:17

A33l96f39r20e71d 26D27e53l17o44n68g 4184912136450

Jsou i zásadní rozdíly mezi Českem a Ruskem! Zatím co Češi do nekonečna opakují dějiny Lidic a dalších politovánihodných událostí, Němci nepořádají historické "pochody smrti", hromadné vraždy starců, dětí a žen, postřílení zajatců po skončení války atd! Přeji klidný weekend!;-(

0/−1
25.11.2017 18:16

T73o10m38á60š 65T63a42t51í88č50e69k 5810472420558

Mě jako Brňáka ještě vychovávali přímí pamětníci okupace. Brno bylo jedna velká zbrojovka, kde museli lidi pracovat pod dohledem Němců, kteří měli v úmyslu moje předky po válce vyhrané pomocí zbraní a munice vyrobených v Brně podlidmi tyto podlidi vyhladit. Že se každý snažil výrobu sabotovat a vyrábět zmetky, k tomu jsou celkem snadno dohledatelné statistiky, ovšem nechat se chytnout německým předákem znamenalo smrt hned. A oni ti podlidi věděli, jaký osud je čeká v případě vítězství árijské rasy. Z tohoto hlediska bylo celé Brno lepší než koncentrák jen díky bydlení a jídlu - vědomí osudu bylo stejné.

Tak si z toho pochodu smrti, kde zabíjela úplavice, dělej velkou modlu, abys mohl pěkně dokazovat podliství Čechů. :-P

+1/0
25.11.2017 19:19

A12l37f47r61e32d 63D90e92l16o66n28g 4374822486120

Vážený Tatíčku. pocházím z polso-česko-německé rodiny takže můj pohled je poněkud širší a považuji se za evropana! Matka byla Polka! Slyšel jsem vyprávět tchána který byl nasazen ve Vídni a vozil tchyní parfémy které tam přiváželi francouzi!

Když probíhala akce odškodnění těch co byli nasazeni v říši ptal jsem se jednoho z Bohumína (Polák). Řekl doslova: "Jen ať jsou potichu, z Německa jsem si dovezl harmoniku Hohner a motocykl NSU ještě v bedně! Kdo holkařil a chlastal dovezl si akorát tripla!"

Vím že mnozí při náletech přišli o život ale to pořád není důvod vraždit nevinné lidi, to se podobá Katyni!!! Ty "podlidi" máte z bolševické propagandy. Strejda byl německým učitelem a někdy v 50tých létech mi řekl: "Četl jsem všechny pokyny které chodily z Berlina! Všude bylo přikázáno s Čechy zacházet jako s Němci!"

Nakonec vždyť Heydrich jel na hrad bez doprovodu, jednotka "vládního vojska" byla připravena pro nasazení v Rusku a Češi dostávali plné platy i potravin.listky a nemuseli narukovat! (na rozdíl od Poláků) Tak potom suďte!!!8-o;-(:-/

0/−1
25.11.2017 22:53

T36o67m34á26š 30T94a15t27í67č97e93k 5450722560388

Jasně, dokumenty např. o Endlösung der tschechischen Frage, plány na uspokojení Drangu nach Osten atd. apod. vymyslel bolševik, Němci byli hodní strejdové a Češi si svoji druhotřídost vymýšlejí, aby ospravedlnili svoje krádeže Němcům, kteří z nich udělali lidi, protože by bez nich dodnes žili na stromech, jak se celkem nahlas, i když diplomaticky zvolenými slovy, ozývá z tábora Sudeťáků - kteří vyžadují svoje "právo na vlast" - dodnes.

A tomu se říká revizionismus. Aha, ten vymysleli bolševici taky.

+1/0
25.11.2017 23:18

A73l37f12r47e61d 30D74e45l10o18n35g 4484152966740

Milý Tatíčku, nikdo v Evropě a zejména v Azijí není hodný strejda! Jen někteří jsou ve vývoji trochu dále!

Měl byste si zopakovat dějiny. Češi byli a jsou ze Slovanů nejdále. Lze to dokumentovat že prakticky od Sv.Václava vycházeli se Západem nejlépe! Vždyť i Karel IV (nejlepší Čech) byl poloněmec. Všichni významní Češi psali německy - podívejte se laskavě na originál "Mé Vlasti" od Smetany, je nadepsán "Mein Vaterland"!!!

To "vlastenčení" bylo zavedeno po dobytí východní Evropy Rudou Armádou aby nemohlo dojít k založení spojené Evropy! Od té doby jsou sousedé jako v dávnověku bolševiky neustálé rozeštváváni! Asi si myslíte že je nejlépe když sousedé si vzájemně neustálé připomínají že sousedovic pes před 100 léty roztrhal moje slepice!

Mimochodem si asi neuvědomujete že Češi ze všech národů které se účastnili druhé svět.války dopadli nejlépe! České zbrojovky zásobovaly Wehrmacht nejdéle!!!

Tak nazdar, nechť žije věčná nenávist mezi národy!

Macchiavelli "Nikdy neodpustím tomu komu jsem ublížil!"

+2/0
26.11.2017 9:15

T70o35m83á70š 23T85a43t45í16č87e77k 5210262660268

Jo, vlastenci v čele s autorkou Babičky, kteří bojovali za přežití národa, byli vlastně převlečení bolševici. Mají to ti bolševici zmáklý, že zvládají i cesty do minulosti. :-P

0/0
26.11.2017 12:08

A46l32f93r22e31d 54D80e53l73o73n33g 4304712946540

Jo, jo, musíte si to nechát projít hlavou! "Svíčkové báby" také nelze přesvědčit že "pána Boha" stvořili lidé a ne naopak jak to již dávno prohlásil Franta papež!!!

Tak Ahoj, těším se na další slušnou diskuzi! Kdyby takoví diskutéři vymřeli byl by svět strašně nudný!R^Rv?!!

Nechci Vás v žádném případě urážet, ale rozmyslete si prosím co by se stalo kdyby Romové maturovali v rómštině?!? Takové návrhy tu také byly!!!

+1/0
26.11.2017 16:00

J58i15ř18í 41R59y87s 3484977856124

Prezident není v pozici toho, kdo by to mohl ignorovat, to by ho zdejší nekompromisní a fanatičtí příznivci západu a rusofobové přizabili.Kdo ví, zda to celé nebyla od nich provokace.

+2/0
24.11.2017 21:31

A88n66t88o60n28í84n 68T56y31k95a19č 3817881605

Rusové o roce 1968 lhali od samotné okupace. Smutné je, že máme měniče dějin už i v Česku. Místopředseda Senátu ČR a primátor Teplic je tím průkopníkem který pomohl šířit podvod a lež o roce 1989. Podpořil lži i v knize Historie města Teplic a bojkotuje jakoukoli nápravu. Revoluční činnost v místním divadle překabátěnci z Teplic přiřkli poslušnému Domu kultury a Severočeské filharmonii a postarali se o vypuzení vzpurného hereckého souboru z Teplic v roce 1994, samozřejmě za vlády Jaroslava Kubery. Pak že pravda a láska musí zvítězit! To tak. Havlíčku, Havle, kam jsme se to dostali? Snažím se již skoro rok o nápravu, ale za naprosté ignorace ze strany primátora Teplic, člena ODS, věčně si stěžujícího na fakt, že v diskusích jsou to samé sprostoty. A lež a podvod není sprostota, pane Kubero?

0/0
24.11.2017 21:25

M52i75r23o62s26l41a42v 68K71a81š67p16a26r 3712177211371

Romancev to řekl dobře, humbuk, i když na náhody moc nevěřím. Je to ale zvláštní, pan prezident přece řekl že žádnou kampaň dělat nebude:-)

0/−2
24.11.2017 18:31

V89á44c33l81a56v 93Z50y84k17á44n 7689536205857

jak jsem starý, tak jsem otrávený. Proč se nevrátiti ke křižáckým válkám ? ;-D

0/0
24.11.2017 17:44

J11a82n 22H32o77l98i87c54k20ý 8886357501561

Zajímalo by mne kdopak tuto šaškárnu dopředu s ruskem domluvil... Že by přítel Nejedlý???

+1/−1
24.11.2017 14:44

V28l59a22d85i88m25í79r 46L73o76u33l61a 2418897792681

Myslíte? Já myslím, že to spíše domluvil Stětina a spol.

+5/0
24.11.2017 18:22

J47i90ř83í 64R47y97s 3614157846154

Nepřítel Kalousek

+1/0
24.11.2017 21:32

J38a25k66u65b 33K93o11n83i61c58a65r 4869501926969

Mělo by se Rusko opakovaně omlouvat za něco, za co se už omluvili? Omluvili se za onu invazi, ale musí se omlouvat (a měli by i do budoucna) za to, když se ve státem řízených mediálních zdrojích objeví takováto nestydatá lež.

+6/0
24.11.2017 13:44

V98l22a66d41i84m13í32r 64R92o78z97e55h80n19a36l 5758570487896

Jaksi diskutující nepochopili, že i v Rusku si může napsat každý co chce a asi bez Putinovy cenzury

+11/−1
24.11.2017 13:44

M62i74c60h68a48l 17V93o74j65á85č67e63k 6393343973601

Ano. Nejenom napsat, ale i říkat a myslet si v Rusku mohou, co Putin chce.

+7/−6
24.11.2017 14:19

J57a67n 17M85u91s70í82l81e62k 3118392185154

Jste naivní nebo troll, protože důkazy hovoří jasně v neprospěch vašeho tvrzení a jeden je dokonce zmíněn i v tomto článku/rozhovoru.

+1/0
24.11.2017 16:32

P62a13v84e77l 24K27o49v60á31ř 2134663331449

No, ony se situace mění, jak je všeobecně známo. Jako mladý hoch jsem s většinou jiných, v srpnu 68 bušil pěstičkami do tanků Varšavské smlouvy, přendaval směrové silniční značky, pískal, vykřikoval a rozmlouval ( že moudře) s šaržemi všech stupňů, z očí metal smrtící blesky na ty zlotřilce.

Jenomže - "čas oponou trh" a u vědomí toho, jakých válečných zločinů se během doby dodnes dopustily Spojené Státy Americké, v jejichž područí se nalézáme a do jakých válečných agresivních akcí , spolu s NATO nás mohou pro své světovládné zájmy zavlést, nejsem si zcela jist, zda bych proti tomu nyní armádu Ruské federace, nevítal. Spíše ano.

+4/−19
24.11.2017 13:03

J82a56k97u13b 41Š69p22r55i95n50g59e87r 9421942662

Bylo to odporná okupace a měli jsme zde okupanty 20 let. Taky normalizace byla slušný peklo. Takže vítat Rusáky je fakt diagnóza.

+11/−3
24.11.2017 13:10

K74a75r76l 34R22i22e64g55e59l 4584762318226

a tri sklady jaderne munice

0/0
27.11.2017 10:13

V81i42l50é67m 34P70ř66í26h57o28d27a 2824199113307

Jéžiš, to je krásná pohádka o prozření. To je součástí nových notiček? ;-)

+7/−2
24.11.2017 13:13

V42á71c31l27a76v 88Č72e88r18v10i57n67k16a 3318858900763

A co máš v notách ty, plivnout na Zemana? No jo, volby se blíží a Želé dvě je pořád vzadu.

+4/−3
24.11.2017 13:25

P23a62v96e29l 28K46o15v98á54ř 2974503151199

To byste se musel v notách vyznat, ale jak vidět, zvládáte tak klapkování na klávesnici. Ona totiž ta moje připomínka je napsaná v měkké mollové stupnici kterou mám rád, v - B - moll. Ale pokud bych ji od někoho dostal, určitě by byla v nějakém řádně tvrdém, řízném podání, durovém, řekněme A - dur. A ta umí prásknout do činel.

+2/−6
24.11.2017 13:29

T18o64m93á47š 72P50a56k 5562877509

Tomu se mily pane rika vlastizrada... Pokud to nahodou nevite.

Jako kryptokomunista krasne predvadite jejich navyky... Nechce snad vetsina to co ja?... Nevadi vnutime jim "dobro" silou a ja pak budu ukazovat, kdo je zradce a ma byt popraven...

+1/0
24.11.2017 13:44

P59a24v72e77l 60K81o58v26á98ř 2594213601339

Ale vážený pane Pako - nebo Paku? Omlouvám se, není to pokus o dětinský vtípek. Když vlastizrada, tak určitě vlastizradou je, zlikvidovat armádu státu, v tomto případě ČR a vytvořit z ní pouze expediční sbor, pro doplňování stavu mužstva v agresivních válkách velmoci - USA, do jejichž područí jsme byli vmanipulováni.

+3/−4
24.11.2017 13:58

T19o52m29á19š 34P97a57k 5522677889

Vazne? Cili zmensit armadu v mirovych dobach je vlastizrada a zvat sem okupacni armadu protoze ta nase je mala je bezne uvazovani obcana.

Lituji vas, kdyz se vam vas zivot nepovedla jak jste si predstavoval, ale prominte psat tu o zvani okupantu nemuze slusny clovek.

Co se agresivnich valek tyka, kdybyste mi laskave pripomenul ktere, ze uzemi, Americka armada naposledy anektovala a pripojila k USA.

+5/−2
24.11.2017 14:59

P63e11t17r 62J95a23r30o96c39h 7490223495728

Prostě jste časem ztratil hrdost a páteř. Je to celé vlastně smutný příběh, jak některé z nás léta ruské okupace poznamenala. Kdysi jste možná býval slušný člověk, teď jste jen to, co teď jste.

+4/−1
24.11.2017 15:00

K40a95r54e83l 80K29a88m32e60n90í65k 3431357220

Zatímco rusák se během té doby žádných válečných zločinů nedopustil. Ty seš teda případ ....

0/−1
24.11.2017 17:11

I26v47a13n 68V41a35š26e25k 4355925911947

No,38. asi bude muset vyšumět nebo nebýt napojený na Německo,48.má jakýstakých vztah k dnešku a 68.?Ještě příliš velké vazby na KSČ.

0/0
24.11.2017 12:50

M24i90c95h24a46l 12M22i23n78a95ř84í35k 9272566239148

Ruská vláda i Zeman označil ten článek o roce 1968 za provokaci nějakého šílence.

Pro mě je takovéto odsouzení dostatečné.

Podle mě to byla nějaká provokace, kterou má na svědomí nějaká odnož ruské opozice, která chce ruské vládě škodit.

+6/−10
24.11.2017 12:39

I81v81a27n 39V45a31š63e62k 4135375941127

U Zemana je,dle určitých společenských směrů,vše nedostatečné.

0/−6
24.11.2017 12:51

J68a71n 64B29u67r65i93a95n 2403659764730

Opozice ovládá ruský armádní web? No jistě, to je ve světě zcela běžné, a Rusko tedy není výjimkou, že?

+3/−1
24.11.2017 12:55

O46n21d74ř24e35j 88Š88r44u50b89a96ř 1775791865226

ano ve svete (civilizovanejsim) je zcela bezne, ze noviny davaji prostor i opozicnim komentarum

+1/0
24.11.2017 14:35

O42n73d66ř78e24j 47Š58r20u51b10a82ř 1655551915926

jeslti je to bezne a mozne v RF, to nevim

0/0
24.11.2017 14:35

V46i26l86é31m 98P79ř54í89h25o90d61a 2804769793827

Odnož ruské opozice na ruském armádním webu? ;-D

+2/−1
24.11.2017 13:15

O29n77d77ř67e25j 25Š52r52u44b10a79ř 1425601755756

myslite, ze ruska armada je jednotna?

0/0
24.11.2017 16:49

M78a46r44t67i33n 51K85u85ř50í94t54k51a 6677976698575

Napadá mě, zda za tím vším není nějaký ruský voják, kterému u nás bylo lépe, než doma v Rusku.

+2/0
24.11.2017 12:24

P42e28t89r 28H15l85o72c71h 9244681574706

A Humphrey Appelby se směje.

+2/0
24.11.2017 12:20

M15i55r36o19s88l45a58v 11B15u10č11e45k 6843203531264

Rusko prokázalo neobyčejnou flexibilitu ! Dopoledne článek zháporný - odpoledne již kladný ! Doufám, že tím skončili - Ve své vřeřosti a upřímnosti se snad nepřijdou omluvit s celou armádou ! ... :-)

+4/−2
24.11.2017 12:17

R39a39d11e56k 88T57o22m43a89s27e43k 5593560258615

Že něco "není oficiálním stanoviskem vlády" rozhodně neznamená odmítnutí daných výroků. Jednoznačné odmítnutí vypadá úplně jinak.

+5/−2
24.11.2017 12:16

I46v78a23n 70V81a46š82e46k 4215715591687

Jednoznačné odmítnutí v politickém světě by také mohlo být chápáno jako hysterický výkřik z ulice vyvolávající jen a pouze konflikt.

+2/−1
24.11.2017 13:00

M96a68r88t23i15n 84B36u86s14i24d41e41a 4753530

"Zeman nám slovy nehledanými sdělil, že v našich státních médiích pracují šílenci a ruské vedení to vlastně nepopírá, píše ruský tisk"

"Článku si okamžitě všimli lidé na sociálních sítích i diplomaté v okolí českého prezidenta nebo z ruského ministerstva zahraničí. Redakce Zvezdy nejprve změnila titulek, když vypustila první část a zůstalo jen Rok 1968: historie "pražského jara". Z textu také zmizela fráze o potřebě vděčnosti za invazi a část o páté koloně v Sovětském svazu, která vynesla k moci Michaila Gorbačova.

Ve středu ráno již článek z webu zmizel a objevil se jiný, který naopak invazi označoval za velkou chybu. Naopak se zde psalo, že proti invazi "protestovali ti nejpoctivější a nejuvědomělejší občané"..."

Článku si okamžitě všimli lidé na sociálních sítích i diplomaté v okolí českého prezidenta nebo z ruského ministerstva zahraničí. Redakce Zvezdy nejprve změnila titulek, když vypustila první část a zůstalo jen Rok 1968: historie "pražského jara". Z textu také zmizela fráze o potřebě vděčnosti za invazi a část o páté koloně v Sovětském svazu, která vynesla k moci Michaila Gorbačova.

"Ve středu ráno již článek z webu zmizel a objevil se jiný, který naopak invazi označoval za velkou chybu. Naopak se zde psalo, že proti invazi "protestovali ti nejpoctivější a nejuvědomělejší občané".

"To bylo již poté, co český prezident označil autora článku za šílence s vypatlaným mozkem a prohlásil, že bude od ruského premiéra Dmitrije Medveděva požadovat, aby se Kreml od článku jednoznačně distancoval. Což Medveděv promptně učinil s tím, že Kreml rozhodně nenařizuje médiím, co mají psát, a že vztah Ruska k událostem roku 1968 je jasný již od roku 1993."

No prostě Zemanův slovník má něco do sebe..tím, že si dokáže zjednat pozornost.

+5/−5
24.11.2017 11:41

M78i30c40h32a25e20l86a 65K50ř88í68ž58o16v47á 1257671295201

Pozornost sice jo, ale je takovéto vyjadřování hodno prezidenta?

0/−5
24.11.2017 13:14



Najdete na iDNES.cz