Diskuse k článku

Vzácný bílý los je zachráněn, švédská policie zrušila jeho odstřel

Švédská policie zrušila své dřívější rozhodnutí o nutnosti odstřelu bílého losa, který se stal v létě hitem internetu. Učinila tak krátce poté, co petici za záchranu vzácného zvířete podepsaly desítky tisíc lidí, informoval server Spiegel Online.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M36i66c97h67a33l 43G20r81e21š11l22i69k 9661596902806

Na zahraničných stránkach píšu, že nenašli poľovníka ochotného ho odstreliť. Tu sa to akosi nezmieňuje.

0/0
16.11.2017 11:09

P52e27t42r 41M62a67l94ý 6929511184178

Asi se opravdu báli odstřelit bílý kus. Pověra, o které píše pan Petka, zřejmě má tuhle sílu, možná větší než celá slavná petice. :-)

+4/0
16.11.2017 11:17

M37a97r30c57e55l81a 53H76o15r91á90č48k74o79v26á 7917372973578

Opravdu se to mezi myslivci traduje, to je pravda.

+1/0
16.11.2017 11:27
Foto

M16i40c40h75a90l 10G94r90e35š67l71i14k 9261256352826

Nezdôvodňujú to tou poverou, ale medializáciou. Nikto nechce aby mu prischla v súvislosti s tým nejaká nálepka.

+2/0
16.11.2017 13:45

B82o90h53u65m87í22r 82M85r88á61k77a 6675608457754

Vědci to s pojmenováním našeho druhu - homo sapiens - přehnali..

0/0
16.11.2017 11:05
Foto

M66i94c93h11a76l 96G31r38e56š60l89i27k 9181426862736

Máte pravdu. Tento prípad kampane a petícia nemá nič spoločné s racionálnym myslením. :-)

0/−1
16.11.2017 11:12

P33e48t96r 43H11a82r42i69p92r56a54s86a39d 32H36a40j89i91č 8143190314237

Racionální myšlení je jenom blbý nástroj, který je nevhodně používaný, když nám chybí soucit, poruzumění a moudrost. :-/

0/0
18.11.2017 21:50

R58o85m60a62n 96M14i96r94o73s52l11a86v 4547283637126

To je skvělá zpráva pro lidi, které bílý los nebude nahánět švédskou chráněnou přírodou. Bylo by hezké, kdyby se dostalo stejné pozornosti bombardovaným lidem například v Jemenu, kde na ně shazují bomby naši spojenci Saudští Arabové, mimořádně až rekordně vyzbrojení americkou vojenskou technikou včetně letectva.

Vida jak funguje dialektika a jal lze nají souvislost mezi bílým losem...

0/0
16.11.2017 10:59

M74a83r62e34k 18S29a52j44d97a 2335330596378

Tak to je fajn "že v uplynulých devíti dnech losí samec nikoho dalšího nenapadl" ;-D

+5/0
16.11.2017 10:22

M26i38l77a52n 20N89ě21m81e48c 1845370716976

#WhiteElkLivesAlsoMatter :)

+2/0
16.11.2017 10:15

P82e11t85r 52M77a18l76ý 6869261304568

Švédové se aspoň zachovali rozumně. Východní Němci nedávno zastřelili „ilegálního migranta“ (zubra), který se k nim zatoulal z Polska. Prý kvůli ochraně obyvatel, a to ani nikoho nenapadal.

+5/−1
16.11.2017 9:32

M96a14r38e42k 26K63l72u79f47a 3668564244336

Norové jsou také pěkní gauneři, viz. nedávný případ odstřelů orlů.

+1/0
16.11.2017 10:17

M44a44r38e51k 30O36n97d34r61á19š45e50k 1580550559258

Mně víc vadí jejich státní krádeže dětí.

0/−1
16.11.2017 10:24

O82n49d10ř17e30j 54H15o60r77á64k 8839214571

Blbci jsou všude. Ve Walesu zase před týdnem zastřelili samici rysa, která utekla ze zoo, taky prý z obav o bezpečnost obyvatel, i když se lidem vyhýbala a utíkala před nimi. A na webu Timesů se v diskusi strhla debata, kde se objevovaly příspěvky typu "mohla sežrat nějaké dítě" nebo "co kdyby zabila ošetřovatele".

+4/0
16.11.2017 10:30
Foto

M34i41c36h86a61l 17G43r78e34š66l89i31k 9321456942926

Nechať pobehovať voľne šelmu zvyknutú na ľudí je totálna hlúposť.

0/0
16.11.2017 11:08

O91n67d17ř27e63j 64H26o56r16á12k 8889384771

Neumíš číst? Ona nebyla nijak zvlášť zvyklá na lidi, utíkala před nimi. Nehledě na to, že rys opravdu není tygr nebo levhart, to už je nebezpečnější kdejaký sousedovic pes.

0/0
16.11.2017 21:16
Foto

M73i64c51h85a75l 37G77r19e63š95l47i22k 9461576822196

Nijak zvlášť je čo? Asi oveľa viac, ako divoké rysy. Rys nie je tiger, ani leopard, napriek tomu dokáže zabiť oveľa silnejšie živočíchy, ako je človek, napr. vo vzácnych prípadoch aj dospelého jeleňa, čiže je to úplne iná "liga", ako susedov pes.

Takže, ak s položíte otázku, či dokáže zabiť rys človeka, odpoveď bude áno, bez akýchkoľvek problémov na rozdiel od susedovho psa.

0/0
17.11.2017 13:42

J85o97s19e20f 66M84i95š76k93o92v68s24k79ý 9798591271148

Podle očekávání, Švédové nejsou žádní protipřírodní barbaři a pro odstřel by musely být velmi pádné důvody.

+2/0
16.11.2017 9:29

M10a59r11e47k 44O55n17d26r82á38š71e68k 1140270169428

Jen, aby za pár let nebyl vzácný bílý Švéd....:-(

+7/−4
16.11.2017 8:34

J46o30s13e79f 28P20e87t68k73a 7907823678626

Za normálních okolností by se to událo asi takhle: Kdosi by šel na procházku lesem a los by ho opět napadl. Šťastnou náhodou by byl nedaleko myslivec a losa v nutné obraně osoby zastřelil. Tím by šly slavné petice do stoupy.

Ale má to háček: Je to bílý los, forma albinismu, a v tradovaných pravidlech lovu znamená zastřelení takového tvora smůlu, neštěstí nebo i smrt. Je to sice pověra, ale drtivá většina myslivců na celém světě ji ctí a dodržuje. Pověra ověřená fakty :-). Nejznámější případ je zastřelení bílého kamzíka následníkem F.F. d ́Este - náruživého lovce, kterého v Alpách lovčí několikrát zrazoval od rány, ten si nedal říci a kamzíka prásknul. A téměř "do roka a do dne" ho Gavrilo prásknul v Sarajevu. A světová válka byla na krku - takže by se dalo říci, že takové porušení mysliveckých tradic může přivodit celosvětový konflikt :-). Ale to je spíš ironie, protože 1.WW by se udála i kdyby se následník vrátil ze Srarajeva živý.

Takže bych nechal losa losem, v klidu, ať si žije svůj život v krásné severské krajině. Ono taky Bůh ví, jak to s tou paní bylo; měla psy, ti mohli losa vyprovokovat k obraně - pravdu, jak se to na místě odehrálo se už asi nikdy nedovíme.

+11/0
16.11.2017 7:41

E39v82a 46J29a18n45o96u80š70k50o52v11á 7924838562345

Přínosné i čtivé. Vzácná kombinace. To s Ferdinandem si najdu.. zajímavé. Díky.

+2/0
16.11.2017 8:22

J17o89s74e62f 81P42e59t55k47a 7847883718426

Některé starší myslivecké knihy zabývající se tradicemi tento případ popisují, pozdější knihy to zase vyvracejí. Těchto knih mám od obou názorů vícero. Takže i tato příhoda následníka může být "latina", ale i tak zapadá do pojmu tradic týkajících se odstřelů albínů.

Následník byla významná osoba, náruživý lovec, podporovatel trialismu nebo federace (Maďary nesnášel), podle posledních výzkumů to byl dokonce i odpůrce války, a tak není divu, že se kolem něj mohlo vytvořit spousty legend a mýtů, které přetrvávají do dneška, a mezi nimi mohla být i tato příhoda s kamzíkem.

Já to na netu nikdy nehledal - uvidíme, zda budete mít štěstí.

Popis následníka od Jaroslava Haška (ve Švejkovi), že "na Konopišti honil báby po lesích" se také jeví jako mylný, protože s manželkou Žofií Chotkovou měl vzorné manželství a bylo příčinou, že se musel pro své děti vzdát následnictví, čímž chci říct, že tento svazek byl pevný a on musel přijmout významný ústupek. Takže svazek to asi byl pevný. Ale to už jsem asi někde jinde a mimo téma diskuse - takže se omlouvám.

+3/0
16.11.2017 8:53

P73e52t72r 49M62a53l55ý 6349481954818

Na zámku v Blatné zase průvodkyně říkala, že právě tam zastřelil František Ferdinand bílého daňka, což se mu do roka stalo osudným.

+1/0
16.11.2017 9:24

J18o60s74e78f 60P78e35t36k41a 7437653118176

"Se smrtí F. F. d ́Este se váže i jedna vyplněná pověra. Dne 27. srpna 1913 střelil arcivévoda v revíru u města Golling an der Salzach v Alpách bílého kamzíka. A to i přesto, že věděl o pověře, že kdo zastřelí bílého kamzíka musí do roka zemřít." (http://rodinnivalecnici.webnode.cz/vojenska-musea-pevnosti/konopiste-deste/

Když byla pověra vyplněná, tak to asi bude pravdivé.

Arcivévoda byl náruživý lovec, ale dnes by se tomu spíše říkalo "masař, požitkář" apod. - pro něj kratochvíle.

V roce 1912 se na Smečensku (u Slaného) udál pro arcivévodu (pouze pro jeho osobu) hon na zajíce. "...Rána za ranou, zastřelení zajíci přibývali kolem stanu. Přes mrtvoly skákali živí zajíci, aby se také svalili... Arcivévodu už bolely ruce, zahodil pušku, houpal rukama, a zase znova do toho... První leč skončila, závěje zajíců kolem stánku Ferdinanda se spočítaly, a bylo jich 900....Po celém honě jsme se dozvěděli, že zajíců bylo zastřeleno 2300. To ale střílelo již více střelců." (Andreska J.: Tisíc let myslivosti).

Takže asi tak. Někteří odborníci se dodnes domnívají, že jeho lovecká vášeň byla spíše nemoc.

+1/0
16.11.2017 10:00

J14a80n 95C32o89n81s32t55a35n48t96i96n 1792611393390

bože co já bych za to dal, kdyby diskuze na idnes byly vždycky tak podnětné, smysluplné, zábavné a obohacující, vážně...

+1/0
16.11.2017 9:43

J11o98s68e93f 92P53e30t67k79a 7947673598626

Děkuji, a ještě si dovolím jeden příběh - tentokrát se zase oklikou vrátím k losovi - aby se alespoň rámcově drželo téma.

Asi před 25 lety jsem byl s kamarádem v Černické oboře (poblíž Bechyně) na prasatech. Navečer jsme zalehli do houští na kraji lesa a pozorovali nedaleký rybník pod námi, kam se chodila prasata kalištit. Byla jasná noc a Měsíc v úplňku. Nic nám nepřišlo, byla krutá zima a vůbec jsem již, jak se říká, zimou necítil tělo. Před ránem padla mlha. Když se začalo rozednívat - zvedající se mlha, ticho - do mě kamarád strčil, podívám se, a po větru k nám přicházel statný, silný, majestátný, jistý - los, samec jak stodola. Ani jsme nedutali a pozorovali. Pořád se k nám přibližoval a asi 10 metrů od nás se zastavil a chvílema se pastvil. Byl v říji a vítr k nám přinášel děsný zápach prku. Přiznávám, že v tu chvíli mi bylo horko. Ne, že bychom se báli - byli jsme vyzbrojeni kulovnicemi - ale byla by veliká škoda zmařit takový krásný kus naší, v tomto směru velmi vzácné, přírody. Nakonec asi po 3/4 hodině odešel, a po pravdě přiznávám, že to byl můj největší "lovecký" zážitek.

+2/0
16.11.2017 10:34

P40e97t17r 51M64a44l80ý 6569321434658

Já nejsem lovec, ale tenhle úlovek vám závidím. To muselo stát za to.

Losa jsem potkal vloni ve Švédsku. To jsem taky zrovna lovil – kešky. Přešel mi přes cestu a elegantním cvalem pak prošel polem a zmizel v lese. Stačil jsem si udělat pár fotek. Byl jsem z toho nadšený jako malé dítě.

+2/0
16.11.2017 10:47

J72o35s82e22f 76P81e79t27k94a 7957403448966

To gratuluji, i když tam je jeho výskyt běžnější než u nás. Musíte uznat, že to je pořádný kus tvora..... :-). A paroží budí úctu a respekt.

Mám kamarádku žijící na západní straně Kanady poblíž hranic s USA. Tam prý není vyloučeno, že v noci na sluncem rozehřáté silnici leží celé stádo, a po příjezdu auta ani nezvednou hlavu. A snad jako všude není výjimka, kdy chodí do zástavby vybírat popelnice. Dle její informace tam dochází k mnoha dopravním nehodám při srážce vozidla se zvěří.

Nevím, zda to je pravda, dále jsem se nezajímal, prodávám jak jsem koupil.

0/0
16.11.2017 11:13

P17e23t60r 60M37a51l94ý 6249721924948

Jo jo, ani ve Švédsku není snadné tohle obrovské zvíře zahlédnout, pokud zrovna nenavštívíte losí safari. Já jsem byl ve Skandinávii několikrát, ale tohle štěstí, že jsem losa na krátkou chvíli uviděl, jsem měl jenom dvakrát. Poprvé vloni. To byl asi mladý samec. Na hlavě měl místo pořádného paroží zatím jen takové malé cosi. A letos jsem nedaleko královského zámku Drottningsholmu zahlédl v obilí samici. To jsem zrovna seděl za volantem a nemohl jsem si ji bohužel vyfotit. Ale i tak to bylo hezké.

A v té Kanadě, tam zřejmě lidé losí populaci asi tolik nezredukovali jako v Evropě, tak je dost možné, že tam zažívají situace, o kterých píšete. Přece jen, los má svojí velikostí určitou převahu, tak proč by se vzrušoval, když už si na přítomnost lidí zvykl?

0/0
16.11.2017 11:32

L50u89b55o24š 26R58y82c77h64n12a 1309678701181

Ten samec nebyl náhodou býk.? A ta krásná příroda byla obora. Kde odstřel musí být povolen vlastníkem?:-) ALe hezky se to četlo.

0/0
16.11.2017 14:32

J90o97s24e50f 64P65e10t63k19a 7437503838306

Pro upřesnění. Zoologický název je Los evropský, v myslivecké mluvě pouze Los. Čeleď jelenovití.

Samec je los, samice je losice, mládě je losíče nebo malý los.

Losa pod slovem "býk" označuje tak maximálně řezník.

Ano, Černická obora je velice krásná, členitá, hodně rybníků a potůčků a mnohodruhový porost. Původní obora (po rozšíření) měla výměru přes 4 tis. ha. Část názvu "obora" pochází z dávných dob, kdy ještě byla celá oplocená. Po první sv. válce (a i přechozích bitvách) z oborní zdi (a plotu) zbyla jen torza, která jsou patrná na málo místech. Oborní plot již nikdy nebyl obnoven - a byl bych rád, kdyby se tak stalo, čemuž však asi brání především finanční náklady. V neposledním je skutečnost, že po r. 1948 napříč původní oborou vystavěli silnici, takže obnova v původní rozloze je téměř nenávratná. Poslední významný majitel, který pro oboru něco udělal, byl hrabě Paar, který se převážně pohyboval u vídeňského dvora ve významných funkcích. Ale název Černická obora zůstal doposud. Tedy stručně řečeno, dnes je to obyčejný les s tímto názvem. Proč Černická: podle starodávné tvrze, která se nachází skoro uprostřed obory nedaleko bývalého loveckého zámečku.

Před 25 lety (+/-) myslivost v Černické oboře částečně vykonávaly Státní lesní správa (???) a částečně místní myslivecké spolky. Teprve až po restitucích dostala obora majitele a správce a výkon práva myslivosti zde probíhá podle jeho podmínek. Co vím tak restituce nebyly jednoduché, s mnoha obstrukcemi a prodlevami. V žádném případě na tomto území nelze dnes aplikovat výjimky týkající se klasických oborních (uzavřených) chovů zvěře. Neznám současnou situaci.

Podotýkám, že informaci píši z hlavy, takže některé časové nebo místopisné údaje nemusí být zcela přesné. Proto doporučuji další odbornou literaturu.

Tolik na vysvětlenou - jsem rád, že se Vám můj text líbil.

0/0
16.11.2017 17:09

L28u79b48o51š 98R41y86c71h85n35a 1659108461231

I jelenovití patří k sudokopitníkům ,kde samec se nazývá býkem a vykleštěný samec volem. I tak se Vaše příspěvky opravdu dobře čtou.

Po vašem samec od losa dokáže být v říji velmi agresivní. Zejména staré kusy,.U nás,kde v podstatě už nemají podmínky a ucelenou tundru s ohledem na svoje teritorium . budou se dostávat do střetu s civilizací. Já do přírody nechodím s kulovnicí ,ale s foťákem.Přeji Vám mnoho takových zážitků,jaké jste tady popsal.:-)Mě se možná nějaká fotečka losa taky povede.:-)R^

0/0
16.11.2017 21:59

J61o78s94e85f 55P88e52t46k52a 7807723188376

Možná máte pravdu s tím pojmenováním - nevím, nestudoval jsem to.

Už jste někdy viděl nebo slyšel o "kastrátovi jelenovi volovi??? - ale nic - vše v dobrém :-).

Myslivecká mluva má tradicí ustálená pravidla a jejich porušení tzv. myslivecký soud dost tvrdě trestá - tedy žádné tresty na mučidlech, ale obvykle při poslední leči formou vylepšení občerstvení kolegům za hlaholu jízlivých a škodolibých poznámek - to si hned zapamatujete, že např. kachna nemá nohy, ale plováky, nebo že domácí prasnice v době říje "bouká", ale divoká bachyně "se chruje". Kdysi byly i doby, že za porušení myslivecké mluvy si trestanec musel před všemi kleknout a byl rasantněji poplácán tesákem "přes půlky". Ale vše se děje k všeobecnému obveselení a pro odsouzence by to mělo mít zejména výchovný charakter.

V druhém odstavci uvádíte velice podnětnou připomínku, která dosud nebyla vyslovena, týkající se říje. U losa probíhá říje zhruba od srpna do října (podle místních klimatických podmínek). Obecně každý samec sudokopytníka je v říji nestálý, nervózní, přestává žrát, přebíhá, do všeho tluče parohy, chladí se v bahně, a zvyšuje se u něj agresivita. K losovi se uvádí, že může bezdůvodně napadat ostatní živočichy včetně lidí, ale i motorových vozidel apod. I to mohlo být důvodem, že ve Švédsku napadl paní se psy. Prostě všichni byli na nepravém místě ve špatnou dobu.

Nejste sám kdo chodí na posed s fotoaparátem nebo kamerou. Já jsem investoval nemalý peníz do digitálního puškohledu, který v sobě integruje zaměřovací dalekohled, fotoaparát a kameru (a dále ještě wifi, GPS, kompas a další fce), vše ve vysoké kvalitě rozlišení a dílenského zpracování. Je to skutečně drahá "legrace", také proto, že celý aparát musí vydržet zpětný ráz výstřelu. Takže v mém případě téměř většinou mýtinou hustě sviští "fotony" :-); já nemusím "střílet za každou cenu".

0/0
17.11.2017 9:48

P94e85t80r 21M73a42l37ý 6639971264598

Právě, kdo ví, jak to s tím napadením vlastně bylo? Jestli psi na losa doráželi, možná ani nebyli na vodítku, pak není divu, že se bránil. Nikde není napsané, co vlastně té paní způsobil. Umím si ale představit, že případné zranění takhle velkým zvířetem nemusí být žádná sranda. Ostatně i mnohem menší srnec může v případě ohrožení způsobit člověku vážné zranění.

U nás sice neútočí losi, ale v lesích okolo mého bydliště zase myslivci pravidelně vyvěšují varování před útokem divokých prasat na volně puštěné psy.

+1/0
16.11.2017 11:14

J31o35s83e45f 14P72e58t50k27a 7517473848246

Asi před rokem, přesně nevím kdy, psali v novinách, že někdo v ČR měl farmový chov jelenů (tj. soustředění velkého počtu zvěře na malém prostoru). Při krmení muž vstoupil do ohrady, jednomu z jelenů se asi něco nelíbilo (já bych řekl stress) a muže parožím umlátil a ten zemřel. A to je jelen proti losovi trpaslík.

V minulosti byly časté případy potrkání srncem, který si vyžadoval dominanci. Stávalo se to na hájovnách, kam návštěvníci lesa donesli nalezené srnče, hajný ho vychoval do dospělosti, a srnec se z přírody do stáje vracel - již kvůli zajištěné obživě v zimě. Aby takový srnec nebyl nebezpečný, tak se jim pilkou na železo odřezávalo paroží (nebojte, když ztratí lýčí tak to vůbec necítí), protože obvykle dokázal pěkně zrychtovat dolní části nohou.

Pro pohyb v lese platí určité zásady, které by měl každý dodržovat. Nemá cenu je vypisovat, ale mezi hlavní patří nesahat na mláďata (např. srnče k Vám přijde velice důvěřivě i když na něj srna píská), na sele byste si asi sáhnul než jednou, žádné zvěře (ani padlin) se nedotýkat a upozornit na ni v nejbližší vesnici, neřvat na lesy ale hovořit běžnou intenzitou - prasata Vás na dálku uslyší a ucítí a odejdou jinam. Nebezpečí může být od lišky (vzteklina), která nemocí ztrácí plachost a jde k člověku - i když vzteklina má v ČR malý, resp. žádný výskyt. Ano, vodící překvapená nebo vyrušená bachyně by mohla být velice nebezpečná.

Psi jsou samostatná kapitola. Buď musí poslouchat na slovo, nebo být na vodítku. Obojí je těžké, to první ještě těžší :-). Neznám případ z okolí, kdy by divoké prase napadlo psa - s výjimkou naháněk, kdy se postřelené prase brání před dotírajícím psem. Ale samozřejmě napadení psa ve volné přírodě (bez důvodu) nevylučuji a již vzhledem k hmotnosti a pohyblivosti prase má na psa navrch.

+2/0
16.11.2017 11:53

P56e94t93r76a 81S36t67a78ň89k14o91v84á 1147235901663

Cca před rokem jsem šla sama se psem po lesní cestě, pes pár metrů přede mnou. Nejsem samomluvec a v přírodě se chovám tiše. Takže dva divočáci, co leželi v křoví u cesty, nás zaregistrovali až v okamžiku kdy jsme byli u nich. Pes je ucítil, zastavil a otočil se ke křoví, já se zastavila - a z křoví vyrazilo prase přímo do psa (druhé bylo slyšet jak se prodírá pryč opačným směrem). Dodnes nechápu jak se psu povedlo uskočit, prase naštěstí pokračovalo pryč. Kdyby to vzal do mne, tak nemám šanci, nestihla jsem vůbec nic. Nebylo to moje první setkání s divočáky, ale nejbližší a rozhodně nejméně příjemné. Chybu v tom nenajdeš - přece nebudu schválně dělat hluk, oba jsme byli na cestě, pes plně ovladatelný... a ze strany prasete sebeobrana - nevědomé překročení únikové vzdálenosti. Prostě blbá shoda náhod, naštěstí s dobrým koncem pro všechny zúčastněné.

+1/0
16.11.2017 13:01

J18o59s63e61f 44P64e30t15k16a 7417793318326

Hlavně že to dobře dopadlo jak pro Vás, tak i Vašeho hafíka. Říkal jsem, že tyto možnosti nevylučuji.

Co říkají jiní: Pokud by prase zaútočilo na člověka mající při sobě psa, tak pes automaticky jde člověku na pomoc a obranu, resp. k odvedení agrese na něj. Je mu to vlastní a má to v genech jako člen smečky. Asi také bude záležet, co je to za psa, resp. jakou má mentalitu. I malý psík může být značně odvážný - pověstní jsou jezevčíci, jagdteriéři apod. Takový pes ví, že prase nemůže překonat, ale upoutává na sebe pozornost, aby mohli zaútočit jiní. Jistě jste někde viděla (třeba dobové malby), kdy psi ve smečce útočí ze všech stran a při výpadu zvířete vždy couvá, zatímco ostatní psi o to více zezadu na zvíře útočí. Jsou jednotlivě slabší, ale mají čas, vytrvalost a nakonec silou smečky zvíře udolají. Proto je pes naprosto nezbytný při dostřelu postřeleného prasete k odvedení jeho pozornosti, kdy by mohlo být na blízko člověku nebezpečno. Někdy i hodně zraněné zvíře dokáže vyvinout neuvěřitelnou energii.

Možná to ani netušíte a vůbec není vyloučeno, že Vám ten pes zachránil zdraví nebo život. Vy jste viděla pouze následek, ale nikde není známo co tomu předcházelo, a že to prase mohlo mít původně naměříno na Vás. Doufám, že pes byl náležitě pochválen a utvrzen ve správném jednání a doma naloženo něco dobrého do misky. Pes je krásný, učenlivý a spolehlivý přítel a zasluhuje si denní pozornost.

+1/0
16.11.2017 17:47

J89a85k56u11b 66K64o77s 4477590800707

To je dobře. Losík přežije, stres si vybije na několika vesničanech (ať se naučí rychleji běhat, losofobové) a svět je zase o něco hezčí.V

+2/0
16.11.2017 7:31

E58v80a 40J31a90n60o98u58š66k82o19v90á 7834328792905

Losofobové :-D

+2/0
16.11.2017 8:22

M74a88r70c49e56l45a 56H10o28r44á83č47k58o22v29á 7577782923138

Hurá! Přeji losíkovi krásný a dlouhý život a taky aby si našel nějakou losici, které jeho albinismus nebude vadit. Snad ho ostatní losi pro jeho odlišnost nezavrhnou

+6/0
16.11.2017 7:20

J62a34n 97M23a55c41h30á64č 3487806933722

Tak to je asi jediná petice na světě,co zachranuje někoho bílého..

+30/0
16.11.2017 6:54

P77e85t72r 13M57a88l40ý 7234239342

;-DR^

+8/0
16.11.2017 7:11

P40e13t56r 75M61a10l53ý 6639601224908

;-D;-D

0/0
16.11.2017 9:16

Najdete na iDNES.cz