Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církve seberu kultuře, plánuje Babiš. A chce pod kulturu dát cestovní ruch

Na pondělí si šéf ANO Andrej Babiš naplánoval oběd se šéfy významných kulturních institucí. Sešel se v pravé poledne v Průhonicích s řediteli Národního divadla Janem Burianem, České filharmonie Davidem Marečkem, Národního muzea Michalem Lukešem a Národního technického muzea Karlem Ksandrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a26n 82S78m62e70t59a11n94a 2885722525714

A bude cirkev nekdy taky platit ty .... dane? Vite, jako vsichni ostatni smrtelnici.

0/0
14.11.2017 16:43

M85i78l68a75n 43P50r56o38u21z27a 6582274138397

Já jsem někde zaslechl, že jakmile by začali platit daně, tak restituce by byly platné a již by se nedaly nikdy zvrátit. Ovšem to by zodpověděl nějaký opravdu fundovaný právník, jak to opravdu je.

0/0
14.11.2017 16:58

L93i31d17a 93N72e83t62o50l80i98c56k61á 7262954581686

Proč byste, pane Prouzo, chtěl restituce zvrátit? To nechcete, aby zloděj vrátil lup? Straníte zloději?

0/0
14.11.2017 19:50

M80i61l18a74n 22P42r30o14u97z98a 6742544698687

Ne, nestraním zloděje! Ale provedení círk. restitucí se mi zdá být zvláštní.

0/0
15.11.2017 5:31

M54i66l44a22n 41P96r65o93u50z44a 6762234938157

Paní Malá proč na otázku reagujete mínusem. Kdyby jste odpověděla tak mne to nezarazí a poučím se.

0/0
14.11.2017 12:49

L34i62d51a 98N75e94t31o10l58i32c77k84á 7562934601516

A přituhuje jako za normalizace. Komunisté vždy nenáviděli církve, tedy svobodné spolčování lidí, které nemohli zakázat. Tak je okradli, zastrašovali, kněze zavírali za nic do lágrů, lomů, mučili, až umučili. Přitom jsou to právě církve, které umravňují lidi, vedou je k dobru a lásce milovat bližního jako sebe samého. Nekrást, nelhat, nepodvádět, nezabíjet .... Ale to se dnes nenosí. Dnes máme nejvyšší představitele, kteří v přímém přenosu lžou bez uzardění a pokládají za správné církve opět okrást. Všeho do času, soudruzi. I vy jednou budete umírat a setkáte se Stvořitelem. Jaké to setkání bude, to si každý sám v sobě proberme. Bůh je staletími prověřen, existuje, Ježíš i P. Maria se dávají i dnes poznat. Ateisté nemají nic, co by potvrzovalo jejich teorii. Ani nevědí jak a kde vznikl život. A samovolně to je nemožné. A tak jim ani není divné, že člověk, jeho mozek, vědomí, všechny orgány v těle jsou na svých místech, nikde není chyby. I ten apendix je člověku velmi prospěšný zjistili vědci. A tvrdit, jak oni tvrdí, že to samo od sebe, tak složitý vývoj člověka, on, ona, i zvířat, to je opravdu troufalost a neskutečná hloupost. Bylo řečeno: v účelnosti a kráse stvoření poznáváme Boha.Jsem katolička a jsem na to hrdá, velmi hrdá.

+1/0
14.11.2017 12:28

M78i64l51a16n 53P86r91o71u39z23a 6562494648527

Člověk může věřit v Boha (jakéhokoli) a nemusí mít k tomu církev.

0/0
14.11.2017 12:45

L79i70d96a 52N90e13t92o50l91i28c68k77á 7712234211826

Církev je společenství lidí a Ježíš založil církev všeobecnou neboli katolickou. S ní založil i Eucharistii. Bez církve bychom byli jako lidé na poušti, každý bychom hlásali něco jiného, neměli bychom se kam obrátit. Viz islám. Pomocí kněží a církve my věřící rosteme. Nejsme bez chyb, ale uvědomujeme si je a bojujeme s nimi a odstraňujeme je. Církev je pro nás domov, útěcha. My katolíci potřebujeme církev na křest, sňatek, biřmování, pohřeb, očišťování od hříchů,slyšet Boží slovo, eucharistii ..... to ateista nepochopí.

0/0
14.11.2017 12:58

M74i87l18a93n 50P26r70o24u50z81a 6552964228837

Takže jednoduše potřebujete vedení.

0/−1
14.11.2017 13:03

L32i91d85a 11N82e22t42o76l32i62c97k87á 7612574641606

Ano, abychom se přiblížili Bohu, dosáhli svatosti a životu věčnému, potřebujeme církev, která nás učí a vede. To je jako ve škole, kdybyste se odmítal učit a myslel si, že dosáhnete titulu na VŠ.

0/0
14.11.2017 13:19

V67á32c93l66a98v 44A65n89d63ě70l 9769566363293

Vměšuji se do Vaší diskuze. Křesťan a já si troufnu říci, že každý člověk, potřebuje společenství s druhými a to především s těmi, kteří jej mají rádi. Až poznáte dobré společenství, krásu a radost, tak možná přijdete na to, že to není samo sebou a že existuje možná i absolutní láska. Tu nazývají křesťané Bohem. Pak možná pochopíte, že tento Bůh se stal z lásky k lidem člověkem a učil nás jak máme dobře žít v lásce k Bohu i k lidem. Lásku k Bohu a k lidem totiž nelze oddělit. K této obojí lásce nás vede a má vést církev, jejíž jsme my pokřtění součástí.

+1/0
14.11.2017 14:03

L87i52d67a 45N31e56t93o48l31i34c80k91á 7742754271276

A v souvislosti s dnešní dobou nás církev učí pokoře a lásce k Bohu a bližnímu. Dnes ve vrcholných politicích vidí hlavně mladí vzory - urvi co můžeš, nekoukej na druhé, jdi za svým za každou cenu, i kdybys druhým ubližoval, lži,dívej se hlavně na svůj prospěch. To vede do pekel.To církev odmítá a učí nás druhé milovat, rozdávat se a církev koná dobro pro lidi staré, vyloučené. Češi jsou pod vlivem bolševiků a jejich učení, že církve jsou škodlivé, bohaté a zneužívají lidi. Ale to není ani trochu pravda, je to čirá lež. Komunisté všemi porostředky bojovali proti církvím, především proti katolické církvi, lhali, zastrašovali, mučili a popravovali. A tomu každý z vás, kteří církve napadáte, tak, jak to dělali komunisté, napomáháte. Straníte zlu a odmítáte dobro.

0/0
14.11.2017 13:16

M62i72l36a87n 33P90r45o54u60z38a 6342864668267

Já jsem již zde psal co a jak je to se mnou. Strejda byl farář, celá rodina byla a je zbožná. Ovšem otec něco prožil a zásadně církev odsoudil a sestře a mě vysvětlil proč.Vše záleží na člověku. U mne to není nenávist, ale stačí si porovnat Halíka, Malého a Hermana a musí Vám být jasno.

A to přišili se ptát Boha, proč je tolika hrůzy na světě a on jim řekl, tak ji nedělejte.

A když si člověk uvědomí to strašení peklem, tak je to co.

0/0
14.11.2017 13:38

L32i78d15a 54N16e71t67o72l15i95c25k46á 7752104271776

Všichni lidé jsou chybující, i kněží. Nikdo není bez hříchu, chyby. Odvrátit se od Boha kvůli nějaké nespravedlnosti od lidí je naprosté neporozumění. Bůh nevodí každého za ručičku, ale ukazuje nám cestu. Tak si srovnejte P. Halíka, P. Malého a p. Hermana např. s Babišem, Zemanem, Filipem, Okamurou atd. Ano, většinu hrozných věcí, jako války, násili, to páchají lidé, kteří Boha neznají a nevědí, že On zakazuje zabíjet, mučit, pronásledovat ..... Peklem církev nestraší, ale peklo existuje, tak se je třeba připravit na to, že tam mohu jednou skončit. Tam je pláč a skřípění zubů podle Ježíše a to stálá. Bylo by od církve velmi špatné, kdyby nás na to neupozorňovala. Právě ona nás vede, abychom byli Bohem spaseni, abychom dosáhli věčného života a to chce od každého člověka, aby na sobě pracoval, věděl jak, protože Bůh může přijít kdykoli. I mladí umírají. Zažila jsem na sobě, Ježíš se mi dal jasně poznat, asi proto jsem na vše citlivější a je mi líto lidí, kteří Boha odmítají, kopou bezdůvodně do církve. Rozdala jsem a stále rozdávám útlou knížku Guadalupe - největší poutní místo na světě, kde je popsán zázrak, který trvá. Ve Fatimě zase P. Maria dětem slíbila, že na posledním setkání udělá zázrak. Jak by to děti mohly dopředu vědět a povolat tak i sdělovací prostředky? A těchto zázračných a pravdivých věcí je více,hodně o nich informuje časopis Milujte se. Kdo se chce zajímat, tak to udělá, kdo ne, bude jednou velmi překvapen.

0/0
14.11.2017 14:05

M19i83l97a88n 94P59r38o72u56z61a 6632434548847

Lidé jsou chybující ano a poslové Boha jsou lidé, takže také chybující. Tak proč věřit chybujícím a né přímo jen Bohu. A s tím přirovnáním, já jsem dal k sobě aspoň ony posly, i když Herman vystoupil, a proto je nelze vůbec srovnávat s Vámi udanými osobami.

Zázrak Guadelupe 1531indiánovi se zjevila katolická Panna Maria, objevení Ameriky 1492 ze země katolíků. Ale nechám toho.

Ale podívám se po tom časopisu, jestli tedy bude v pdf.

0/0
14.11.2017 15:10

M12i42l20a96n 47P24r74o51u95z21a 6712564118677

Ano je k mání časopis. A ona knížečka Guadelupe zatím nevím.

0/0
14.11.2017 15:14

V24á28c93l30a18v 83A38n16d19ě56l 9419346893203

To říkají pane Prouzo mnozí. Možná to výjimečně i jde, ale je to velice obtížné. Církev, především jako společenství, na této cestě svým věřícím mimořádně pomáhá. Má k tomu i prostředky - svátosti darované Bohem o kterých už zde psala paní Netolická a které lidem velmi pomáhají a stejně tak máme i knihu plnou užitečných rad - bibli či jak říkají a věří křesťané Písmo svaté.

+1/0
14.11.2017 14:12

M94i76l97a21n 21P50r61o69u60z73a 6662164808717

Mám milovat faráře který donášel na StB? Mohu mu odpustit. Ne, já vám Vaší víru neberu, ale pro lidi není nic svaté i věřícím. Jsou to jen lidi. Mám lidi velice rád, rodinu miluji a k tomu mi stačí moje víra.

A jestliže matce přejede opilý křesťan dítě, tak si má říkat Bůh to tak chtěl. Nebo, že jí Bůh trestá za něco.

0/0
14.11.2017 16:01

L69i32d46a 97N47e65t26o55l92i48c25k60á 7642934581816

Kněží byli velmi perzekuováni a zastrašováni. Ne, nic neomlouvá nikoho, jestli udával a někoho poškodil. Ten kněz je člověk a každého bude Bůh jednou soudit a tak je to spravedlivé pro nás pro všechny. Mnoho lidí dělá nepravosti a když na ně nedolehne ruka zákona, tak si myslí, že jsou nepostižitelní. Jestliže přejede opilý křesťan dítě, tak to je jeho vina a Bůh to nezpůsobil. Když by vám přejel opilý ateista dítě, zavrhnete ateisty? To takto jistě řešit nebudete. Je to strašná tragedie přijít o dítě. Když to ale vezmeme z hlediska věčnosti, to dítě je u Boha, to dítě se za vás přimlouvá. Kdyby třeba a to neberte osobně, žilo sto let a svoji duši ztratilo, co by mu to bylo platné?

0/0
14.11.2017 16:14

M89i38l66a42n 26P16r11o76u78z12a 6562134768417

Jistě, ale to se budeme točit stále dokola. Bůh za to nemůže a dělá to člověk. Ovšem to tvrdím i já hned na začátku, za vším hledej člověka. A pro spoustu lidí je Bůh jen výmluva a svalování viny na něj.

A jak tomu mám rozumět.

Bez církve bychom byli jako lidé na poušti, každý bychom hlásali něco jiného, neměli bychom se kam obrátit. Viz islám.

Katolický časopis Milujte se! je zaměřen na osvětu a vzdělávání široké veřejnost

jako prevence náboženské nesnášenlivosti a xenofobie.

0/0
14.11.2017 16:36

L59i56d20a 71N98e38t84o71l12i52c21k56á 7202814651286

Nevím, čemu nerozumíte v případě neexistence církve. Bez církve a jejího vedení bychom neměli ukotvení a zůstali bychom bezprizorní, každý si pomož sám, jak umíš. Tady jde hlavně o vedení každého z nás, abychom po smrti patřili na Boha, abychom věděli co děláme dobře a kde chybíme. Církev nám pomáhá, povzbuzuje nás k dobru a pojmenovává zlo. Vy církev neuznáváte, tak si pomáháte sám tím, že vám stačí v Boha věřit. Ale to nestačí, chybí vám vůle vykonávat Jeho vůli. Je ale chvályhodné, že Boha hledáte a v tom by vám právě mohl pomoci kněz, který je součástí církve a hlásá Boží učení.

0/0
14.11.2017 19:48

T11o46m19á94š 78B18u34m89b43á13l88e29k 2906463885464

Tohle me fakt bavi  pro zajimavost sem si vyhledal clanek na tomto serveru z roku 2013 kdy se ty nahrady odklepli a temer vsichni to tady hejtovali,..ze tolik penez a ze jak jim to mohli dat a ze cirkev sou vrazi. A nyni pp ctyrech letech vsichni sopti ze jim na ty nahrady chce nekdo ba jen sahnou . Nerikam ze s tim souhlasim nicmene bavi me jak vsichni hejtujou to/toho kdo je momentalne v "kurzu" hejterstvi. Predtim to byli ti co jim to dali red je to ten co by sem ji to opovazil sahnout. Babise sem fakt nevolil, je to kkt, ale menit nazor podlo toho koho zrovna hejtuju nejvic taly neni uplne dobry 

+1/0
14.11.2017 12:08

R52u46d45o48l28f 14P46e47k20a89r 6989809704245

Aby se nesedřel, všechno chce řídit sám. To by pak byla celonárodní ztráta. Co bychom si bez komunistického kádra a udavačského estébáka počali.

+5/−2
14.11.2017 7:06
Foto

J63a88n29a 67K30o90z84á74k94o50v60á 41V62o74l47r51á68b22o33v29á 9203314445221

Neměly by se tedy zdanit i dotace?

+5/0
13.11.2017 23:24

J80o65s97e89f 90S42u69k 8237100438310

To jistě, ale hlavně také slavné korunové dluhopisy emitované firmami. Jestli se u restitucí jedná o 54 miliard za 30 let (tedy necelé 2 miliardy ročně), tak u korunových dluhopisů státu utíkají ročně mnohem větší peníze.

+2/−1
13.11.2017 23:52

L28u14b37o56m68í77r 32S54a59z72e33č63e84k 7169568255613

Ty dluhopisy jsou snad už vyřešené!

0/−2
14.11.2017 9:10

M38a12r12t40i69n 19R46u84z77i13c19k95a 1592698976927

Kdyby se radsi zacali resit skutecne velke problemy,...

Napr. nedostatek lekaru a sester v nemocnicich, rada jich behem deseti let odejde do duchodu a novych je poskrovnu... a ze pricin je hodne...

Prebujela statni administrativa, kdy se prijimaji zakony co zvysuji naklady statu a zvysuji pocty uredniku...

atd, atd...

+4/0
13.11.2017 22:25

J60a47n 18Š46v92a28d90l62e61n66k88a 9364159340

Anebo třeba nedostatek praktických lékařů, z nichž ti v důchodovém věku končí třeba i kvůli EET...

+3/−1
13.11.2017 22:56

L65u36b56o63m66í83r 81S91a26z12e96č86e59k 7419478765563

Ještě ráno bylo tady (http://m.ceskatelevize.cz/teletext/ct/?page=111&ver=), že oproti loňsku přibylo 18000 živnostníků. To ovšem navzdory výkřikům proti EET!

0/−2
14.11.2017 9:14

M63a37r13t25i17n 63R63u23z30i64c18k21a 1772558846287

No, myslim, ze reagujete na spatny prispevek, rada lekaru fakturuje pojistovnam, tudiz asi tak cca 95% transakci je na ucet a na zbytek coz je treba jen par stovek si musi poridit EET,... coz je pekny nesmysl...

Ja bych proti EET nebyl, ale muselo by to mit logiku a ne to takto smahem zavest a delat hafo vyjimek... Ja sam jsem zvedav, zda po zapocteni vsech nakladu ohledne zavedeni EET to vubec bude mit nejaky vyrazny efekt,... Ve mestech to az takovy problem neni, natoz ve velkych obchodech, ale treba na vesnicich uz ty problemy jsou,... Dalsim prikladem je obycejny privydelek tzv. "jednou za cas" na vedlejsak a kvuli tomu si porizovat EET je nesmysl...

0/0
14.11.2017 14:53

B87o76h13u70m93i43l 51M38i93c62h36a53l 3765254935751

To přece nejde, je potřeba místo toho platit pitomosti, jako třeba Účtenkovku. Ostatně celé EET si ani na sebe nevydělá (cena správy a úředníků na kontrolu sotva bude levnější, než hypotetické zlepšení výběru daní).

+3/−1
14.11.2017 7:32

M12a35r51t59i58n 70R38u32z41i56c12k30a 1672718606927

Koukam, ze se Babis nechava specialne fotit pro svoje noviny...

+1/0
13.11.2017 22:22

T84o19m13á55š 29W87i79l59k65e 7192802647350

Mára někde vyštrachal fotky TGM.

0/0
14.11.2017 6:52

M69a59r93t21i41n 94R82u79z82i92c46k27a 1542108656207

No je vyobrazovan jinak nez ostatni, tak jako premyslivy, zadumcivy,... apod.. takova ta reklama na sebe aby delal dojem...

0/0
14.11.2017 14:45

A20n80t90o42n67í81n 25R32e18č66e97k 9785322706770

Je známo, že zdanění církevních dotací je populistický a i protiústavní krok, jenž popírá právní stát. Šlo by o danění náhrady za odebraný majetek z něhož přes 60 let měl stát zisky. Náhrada za tento majetek není příjem. A chytrý Andrej to nepochopil a sedl na komunistickou vějičku8-o

+5/−3
13.11.2017 21:20

P20e72t23r 59M90i76c60h17a77l 2490614891352

No to víš, estébák se nezapře.

+5/−2
13.11.2017 21:26

M32i72l36a50n 61P15r64o52u70z54a 6532774278357

Kdy byla odluka církve od státu?

0/−1
13.11.2017 21:47

P38e25t72r 74T23y83č23k24a 6555752889922

Nebyla. Ta teprve bude.

+1/0
13.11.2017 22:14

M95i60l88a24n 81P59r14o75u70z28a 6412744158957

Tak jak jim to mohlo patřit?

0/−1
14.11.2017 7:22

D30a25g15m17a70r 87Č46a32m81k89o51v20á 6450266597199

Tímto zákonem začala a probíhá.

+2/0
14.11.2017 6:22

M88i22l36a16n 38P75r59o74u93z63a 6632454748347

Výborně. Tak jak je to s majetkem. Majetek patřil státu a církev jej jen spravovala. Pouze určitá část se řešila v roce 1937.

0/0
14.11.2017 16:53

M49i12l56a80n 18P18r28o35u59z83a 6852354718527

Ovšem církevní restituce braly ohled na ušlý zisk.

0/−2
13.11.2017 21:53

L90i98d69a 61N64e34t11o80l65i26c82k92á 7192754401206

To by se stát nedoplatil, pane Prouzo.

+1/0
14.11.2017 9:44

M23i52l68a28n 53P76r85o94u24z13a 6372794138187

To tak docela není pravda V celém západním světě církev má menší a menší zisky. A když jen spravovali majetek státu, tak nic nemohli vydělat Až po rozluce se Slovenskem. A to je otázka.

0/−1
14.11.2017 11:29

J80i77n91d73ř48i31c21h 71Š46k14o71p84e76k 4545101520905

pokud náhrada není příjmem, pak by logicky měli dostat náhradu bez inflace. A proč bez inflace ? Třeba proto, že když majetek neměli, ušetřili na daních.

0/−1
14.11.2017 7:11

L44i41d50a 17N54e25t58o98l32i79c26k84á 7772394861776

Vy rozumbradové se stále snažíte církve nějak opět okrást, že, pane Škopku a spol? Církve mají velké problémy, už dnes se jim částka na mzdy každým rokem snižuje až na nulu a proto už začaly hospodařit. Náhrady nemohou jen tak projíst, investují. A nezapomeňte, že církve pomáhají společnosti na poli charity, mají hospice, školy, azylové domy... Církve jsou společnosti velmi prospěšné.

+2/−1
14.11.2017 9:55

M37i45l79a84n 38P96r48o45u73z30a 6572554178717

Nikdo nechce nikoho okrást, tedy ani já. A přesto s restitucemi nesouhlasím tak jak byli provedeny.

ffffffffffSvatá stolice vydala po dohodě s československou vládou 2. září 1937 bulu Pia XI. Ad ecclesiastici regiis incrementum, kterou se hranice československých diecézí uvedly do souladu se státními hranicemi s výjimkou jejich severovýchodních částí. Vydání této buly bylo ze zahraničně politického hlediska pro Československo úspěchem, protože nejvyšší katolická autorita tím potvrdila mírové smlouvy, které zabezpečovaly státní hranice.

ffffffffffUdálosti koncem třicátých let nedovolili pokračovat v realizaci druhé etapy státní církevní politiky. Mnoho otázek zůstalo bez řešení.

Prometheus Bratislava lze se dočíst.

0/0
14.11.2017 17:47

M23a19r46t57i37n37a 21M72o49u37d84r29á 7330723216499

Církve pod finace?

Rovnou ke zdrojům. Proč ne?!

+1/−2
13.11.2017 20:41

M65i87l86a17n 47P66r32o25u55z64a 6552224198157

Pod co patřila církev za republiky?

0/−1
13.11.2017 19:52

J78i83r77k74a 34H18o22n63c29ů 2504294981188

Stále máme republiku.

+1/0
13.11.2017 19:53





Najdete na iDNES.cz