Diskuse k článku

Školy kvůli matematice nafukují rozvrh a škrtají odborné předměty

Jak přepsat školní rozvrhy, aby se do nich vešlo pár hodin matematiky navíc, která bude od příštího roku povinným předmětem k maturitě? O tom teď přemýšlejí desítky ředitelů středních odborných škol. Některé rozšiřují rozvrh nebo omezují odborné předměty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i39ř49í 83P40a58j22k 8233795720587

!! Souhlasím s názory níže. Kam se za posledních 100 let pohly motorky? Kam letadla? A proč škola je po 100 letech stále lavice a tabule? I zde je potřeba revoluce. Zaujmout děti před 50-ti lety a zaujmout je i dnes..., to je sakra rozdíl.

0/−2
13.11.2017 14:40

I27v20a 55K27r40i61š28t26o92f 9118670470420

R^;-D;-D Tak to je hláška dne. ;-D

0/0
14.11.2017 9:06
Foto

P78e39t28r 24P36r35o29c92h25á30z73k19a 3292426522754

Pokud bude učitel matematiku učit suchopárně,nutit žáky biflovat vzorečky a nevytvoří u nich zájem o tento obor, pak nemůže žádné zvýšení počtu hodin. Matematika je důležitá snad ve všech oborech a je v pořádku, že je zařazena do maturit.

0/−1
13.11.2017 11:48

A94l29e90n66a 51E55l18i38á73š98o83v60á 3614331102458

Souhlasím, jenom to biflování nepodceňuji. Jakékoli biflování a memorování rozvíjí paměť, a ta slouží k rychlejšímu řešení úloh

+1/0
13.11.2017 13:19

I95v91a 36K32r91i57š79t61o23f 9378110880800

Jj, jako děcka jsme rádi hrávali hru, kdy každý řekl slovo a druhý to musel zopakovat a přidat další. Končilo to třeba "hloupostí" o 20 slovech, kdy už si to nešlo ani pamatovat. ;-D Prohrál ten, kdo první něco špatně řekl.

0/0
14.11.2017 9:11

I17v20a 28K74r49i97š80t75o80f 9908330310880

Jj, syn třeba počítal (na střední), jak rychle musí "letět" raketa, aby se dostala na oběžnou dráhu, kolik paliva spotřebuje atd.atd., co je třeba splnit k tomu, aby ISS "nespadla" a podobné zajímavé a zábavné příklady. Ale bez toho, aby se v nižších ročnících nabifloval vzorečky a třeba i tu "hloupou" násobilku, by toto nedal. Při počítání takových složitějších úloh je třeba mít v malíku základy a NEPŘEMÝŠLET nad tím, kolik je 6*12, ale umět to okamžitě spočítat z hlavy a to ve vteřině. Ne, jako mnozí maturanti nedokážou pochopit, jaký je rozdíl mezi cenami dvou balení salámu, kdy v jednom je 100 gramů a v druhém 150. ;-)

0/0
14.11.2017 9:09
Foto

P49e37t50r 68P40r90o30c38h23á37z16k30a 3832466492394

Přesně tak. Naštěstí jsem měl na matematiku velmi dobrého učitele, který pohrdal klasickými přípravami a jeho hodiny patřili k nejlepším. Navíc matematiku člověk v nějaké formě potřebuje všude a také vědět jak ji použít.

0/0
16.11.2017 10:00

A23l53e29n56a 66E87l64i84á22š35o28v68á 3254111122118

Dobrý výsledek státní maturity z matematiky vůbec nesouvisí s počtem odučených hodin. Tu maturitu udělá každý slušný deváťák. Výsledek závisí na tom, kolik hodin student stráví doma při řešení matematických úkolů

+2/0
13.11.2017 11:20

J18i52ř20í 54M95u20c68h52a 9933829227547

Nad matematickým příkladem může doma sedět třeba dva dny a stejně ho sám nevyřeší.

+1/0
13.11.2017 11:49

A65l61e41n46a 37E76l78i12á42š82o48v85á 3824281652128

Nesmysl. Zřejmě píšete o diferenciálních rovnicích vyšších řádů? Existuje hodně sbírek matematických příkladů. Často se vzorovými příklady

0/0
13.11.2017 13:05

K68a97r35e13l 28L80a38n96a 29I97n27g42. 9596131722

Pokud s tím je problém, tak at vyhází děják či tu politickou občanskou nauku. Ale rozšiřovat výuku kvůli derivacím či zlomkům je taky nesmyslné !!! Já ale vím, chce to slavná EU, tak musíme...

0/−2
13.11.2017 9:50

T15o52m39a55s 72M85a31t86e34r32a 4986691343133

Během čtyř let studia mají momentálně osm hodin matematiky, přidat musí alespoň dvě.

Jak tomuto rozumět? Snad ne za celé čtyřleté studium celkem?

0/0
13.11.2017 7:38

A70l76e54n65a 83E95l57i18á35š83o33v44á 3274381592468

Samozřejmě

0/0
13.11.2017 11:21

T43o42m52a71s 91M25a46t20e11r80a 4296201133923

To je nějaká sranda ne? Kvůli tomu mají těžkou hlavu a musí předělávat rozvrh? A omezovat hodiny odborné výuky? To by mě zajímalo co tam učí a kolik na to mají hodin ;-D

0/−1
13.11.2017 21:50

T68o90m27a14s 62M50a46t84e55r36a 4166731303503

Pane Čechuro vy jste tam ředitel? Pokud mi to můžete osvětlit prosím.

0/0
13.11.2017 22:41

R32o11m19a58n 57Č18e43c85h96u48r11a 6522739427619

Jen jsem reagoval na tvou lživou poslední větu...

0/0
13.11.2017 23:27

T36o93m71a78s 88M34a13t19e44r34a 4526821903113

A která to prosím je? Může být otázka lživá?

0/0
14.11.2017 0:00

I17v96a 96K29r10i80š56t64o37f 9988330790820

Tak třeba zdravotním sestrám uberou ošetřovatelství na úkor matematiky a angličtiny. Co sestra potřebuje víc? Ošetřovatelství nebo matematiku?;-)

0/0
14.11.2017 9:11

T93o78m13a20s 75M13a33t29e41r43a 4936401263293

Paní Krištof, přečtěte si to celé od začátku, řeč je o osmi, slovy osmi hodinách matematiky za čtyři roky studia, teď mají přidat ještě dvě a je s tím velký problém. Takže?

0/−1
14.11.2017 9:38

T91o73m33a14s 34M52a84t88e50r13a 4326721603143

mínus, to je slovo do pranice, gratuluji ;-D

0/0
14.11.2017 10:24

M70i66l72a54n 18C50h19a39l41u24p75a 7784666807753

Ano. Ve státě, kde chybí tisíce řemeslníků, je potřeba vyučovat vzorečky místo praktických znalostí.

+2/−1
13.11.2017 7:15

T63o12m87á82š 61N63o90v13o93t97n37ý 3974149370103

A proč by měli mít řemeslníci maturitu? Z maturity se stal vyprázdněný pojem jenom aby ji mohli mít všichni.

+3/0
13.11.2017 9:23

P86a12v51e29l 58Š74e70s49t32á74k 3209610428

bohuzel vetsina by si v baumaxu nedokazala ani spocitat zda plati spravnou cenu za narezany material.

0/0
13.11.2017 11:32

M18a37r54t84i13n23a 86B10e44r89á98n49k79o62v77á 5557795522

Proč myslíte, že Česko trpí fixní ideou komunistů, aby se každý dělník vyrovnal studentovi?

Tehdy spíš platilo, že dělník je nejvíc, v podstatě i platově.

A to, co popisujete jako klad německého školství, to je systém, který byl v ČSSR také. Řada lidí z gymplu, co se nedostala na VŠ si udělala tzv. nástavbu. Tedy např. rentgenový laborant, sociálně správní...

To, co je se školstvím dnes, že se po každém chce maturita, to je výsledek péče státu o vzdělávání od roku 1989. A požadavky na vyšší vzdělanost! Tak se snížily nároky a vše se studuje jako maturitní obor.

A že každý zaměstnavatel chce maturanty? No protože v posledních letech maturitu, nějakou maturitu, nezískali jen hloupí či líní.

BTW nedávno se jeden VŠ pedagog nechal slyšet, že úroveň dřívějších maturantů lze přirovnat k úrovni dnešního bakaláře. Smutné.

0/0
13.11.2017 6:46

M14a12r40t37i73n37a 47B32e10r92á62n64k17o51v11á 5587935662

Patron, toto patří do diskuse ks panem Peřinou.

0/0
13.11.2017 6:49

M53a51r93e89k 50H10r51u22b52y 6787772211918

Je to opravdu kvůli matematice? Není to spíš kvůli výuce environmentalizmu, gender equality a evropských hodnot?:-/

0/0
13.11.2017 1:12

J92a52n 32H15l59a11v80á63č 4271479793

Zaveďme maturitu a nebo závěrečnou zkoušku na střední škole, maturita by opravňovala k vysokoškolskému studiu , ale závěrečná zkouška ne. Závěrečná zkouška by byla povinná , maturita u odborných škol jen na přání- u gymnázia by byla ale povinná . Jinak nutně půjde úroveň maturit dolů.

+4/0
12.11.2017 23:45

D22a92v46i79d 81Z56a48j31d67á20k 8125382570241

Jj, status strdni skoly, moznost maturity, vic penez. O kvalitu vyuky nikomu nejde. Stal se z toho obchod a hon na dotace na hlavu.

0/0
12.11.2017 23:10

A61l40e84n60a 83E68l53i88á10š68o22v84á 3464511562238

Kvalita výuky je důležitá, ale kvalita studenta je důležitější. Dnes už jsou kvalitní učebnice a většina studentů je gramotných.

0/0
13.11.2017 11:23

L12u35k13á23š 76K56m62e71n40t 5949407564520

Jestli to prostě není spíš o tom, že maturita není pro každého. Maturita byla doménou gymnázií a průmyslovek a také by měla být. Je to příprava na další studium na vysoké škole.

Absolutně nerozumím tomu, proč by obory, které tradičně končily výučním listem najednou měly končit maturitou.

+14/0
12.11.2017 22:54

R80o90s24ť73a 89J96a69n94č13a43r 4787359331926

Maturita nestačí, doktorské tituly zahradníkům, dojičkám, prodavačův v květinářství ...

+1/0
12.11.2017 22:46

M77a67r95t20i95n73a 54M18o76u34d44r46á 7150773236299

Nechte maturity jen průmyslovkám, gymplům a podobným, z nichž lze skutečně pokračovat na VŠ.

Ostatním stačí výuční listy

+8/0
12.11.2017 21:59

B87a38r96b46o28r77a 97M21a55r53e86š27o98v91á 7342872532620

Nebo něco jako "Fachabitur". Odborná maturita ze zahradničení by byla pro budoucího VŠ arboristu oukej. Na co potřebuje kuchař matiku, když si chce jen zvýšit kvalifikaci v oboruv rámci středoškolského stupně? Má mít místo matiky v nástavbě třeba jen ten oborový management (když jsme u techničtějších předmětů), prostě "vyšší kuchařskou" odbornost. Matice počítat nepotřebuje.

0/0
12.11.2017 22:21

L83a13d44i84s43l81a96v 72P24í89s39a53ř91í90k 9813821543506

Skvělé, už vidím zahradníka, který umí perfektně řešit kvadratické rovnice o čtyřech neznámých, ale nerozpozná mrkev od pažitky a není si jist, za který konec se drží hrábě. Teoretická matematika mu bude platná, jako mrtvému zimník. Myslím, že vysoké školy matematiku naučí taky a takovou, jakou jejich absolventi budou potřebovat. Snad by bylo lépe učit na středních školách aplikovanou matematiku, jinou pro každý druh vzdělávání, ale zatím je to příliš revoluční nápad pro naše školství na úrovni RakouskaUherska.

+5/−5
12.11.2017 21:26

S38i86m73o98n69a 84B63ě51l86á37k18o84v98á 2550911519923

A proč z toho zahradníka hned děláte pako, které nepozná mrkev od pažitky? To, že bude umět kvadratické rovnice, přece neznamená, že nebude umět držet hrábě Rv

+2/0
12.11.2017 21:36

A19n84t13o93n24í48n 54S63e18b81e12r60a 7943458260469

I zahradnik muze dostat nobelovku za matematiku. Ja bych je nepodcenoval.

+4/0
12.11.2017 21:38

S83i58m66o88n83a 43B59ě30l90á94k69o64v39á 2890821609503

Tak nemusíte to zveličovat... Ale pokud chce zahradník zůstat zahradníkem, tak si udělá výuční list a jde do praxe. Kdo chce pokračovat ve studiu dál, už prostě musí splnit další podmínky.

0/0
12.11.2017 21:40

L97a71d96i50s55l24a47v 28P45í60s12a61ř90í91k 9913911473256

Nepopírám, ale spíše bych od něj očekával perfektně vypěstovanou nedřevěnou kedlubnu. To bych ocenil více, než aby mě seznámil s výpočtem dráhy, na které se ruská družice spojí s amarickou.

0/−1
12.11.2017 21:59

M96a35r62t18i75n35a 82M12o28u77d89r34á 7270973516209

nemůže, konkurence je obrovská

0/0
12.11.2017 22:00

P96e72t28r 95H37o44f28m69a48n81n 6569674105130

Oni kolikrat i vrazdi.

0/0
13.11.2017 11:46

B77a71r90b74o84r35a 87M88a95r70e66š53o94v69á 7382212432130

Pokud jste četla článek, nebo aspoň titulek, tak jste si určitě všimla, že se na středních školách má učit matematika MÍSTO odborných předmětů. Znamená to, že se nebudou učit, jak poznat mrkev od pažitky, protože skončí u řepky - na víc nezbude časová dotace, protože budou drtit kvadratické rovnice.

+1/−2
12.11.2017 21:40

S20i79m94o28n72a 50B86ě61l16á91k69o92v78á 2240111259103

To, že o tom pár škol uvažuje, ještě neznamená, že to tak skutečně bude... Neviděla bych to tak horké... ;-)

+1/0
12.11.2017 21:41

B27a42r52b23o25r31a 17M76a56r38e83š49o58v40á 7362482522570

Já jo. Už se to na základních školách dělo (o tom mám přehled) - zkrouhly se různé dílny, kuchyňky apod. - někdo prohlásil, že to není potřeba, zrovna v době, kdy už mámy a tátové sami doma nic nekutí, jako jejich rodiče, a jejich děti to nemají vůbec od koho okoukat... tohle je jen logické vyústění.

+2/−1
12.11.2017 21:51

L30a18d58i98s50l86a32v 28P94í28s13a91ř51í51k 9783681203776

A můžete mi sdělit, k čemu mu budou při výkonu jeho povolání?

+1/0
12.11.2017 21:48

J89i89r93k58a 86N51o25v21á13k 6222565615429

Tak třeba vysadí mrkev do perfektní paraboly. Když třeba vidím úpravu různých zámeckých parků, tak to je v podstatě taky matika.

+2/0
12.11.2017 21:40

B53a36r66b80o17r50a 28M91a64r89e96š35o88v73á 7642862412690

To je pěkný pozitivní příspěvek ;-D Mám ale obavu, že zahradní architekt nebo arborista je něco jiného než průměrný absolvent zahradnického středoškolského oboru.

+1/0
12.11.2017 21:43

L89a29d57i57s61l63a70v 31P17í82s38a83ř20í71k 9433841583656

Spíše geometrie, ale pokud by vyráběl obrazce v obilí, tak je třeba umět aspoň kůželosečky. Nebo třeba zedník by měl umět spočítat nejvhodnější hyperbolickou dráhu lžíce tak aby se mu v nejvyšším bodě odlepila malta od lžíce a přistála nikoliv na zemi, ale na stropě. Avšak tato vysoká matematika mu sotva pomůže k tomu, aby nabral gryf, jak tu maltu na strop nahodit.

0/0
12.11.2017 21:56

J71a27r91o85m35í10r 96J32e96ž76e60k 1343702513669

proč musí mít zedník maturitu?

+1/0
12.11.2017 22:03

L71a32d60i66s48l33a39v 31P14í22s67a15ř11í10k 9633901813596

Vždyť to píšu výše: aby spočítal po jaké teoretické křivce se pohybuje malta. To mu moc pomůže v nahazování omítky.;-)

0/0
12.11.2017 23:55

J84a83r56o32m53í31r 71J39e92ž62e61k 1323102533939

proč musí mít zahradník maturitu?

+1/0
12.11.2017 22:01

Najdete na iDNES.cz