- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V pořádku, ať jej zdaní a kde vůbec ta církev majetek vzala? Určitě ho nezískala prací
Finanční náhrady jsou sice příjmem, ale zároveň kompenzací za majetky, které zabavil stát a nemůže a nebo nechce je vrátit. Ještě bych dovedl pochopit zdanění konkrétních jednotlivých nesrovnalostí a to tak, že se vypracuje další ocenění konkrétního sporného majetku, to se porovná s vyplacenou náhradou za rozporovaný majetek a nastanou dvě možnosti. Vyplacená kompenzace za konkrétní majetek je větší než odhad a z rozdílu se vyměří daň a nebo bude menší, spočítá se daň z toho rozdílu a stát pak církvi vykompenzuje tento rozdíl započtením této "záporné" daně v dalších případech.
Já bych zdanil Babišovy peníze, které dostal za volby. Aspoň 150 procenty.
Zakladatel katolické církve Ježíš Kristus jí nezanechal žádný majetek, nemůže tedy žádný nárokovat.
Ježíš Kristus nárokuje nějaký majetek?
ČSSD prohrála katastrofálně volby tím že nedodržela předvolební příslib narovnání církevních restitucí! Bystrý čtenář si zajisté všiml že všechny strany které prosazovaly nemorálním způsobem církevní restituce ztratily voliče (STAN, ODS, TOP, KDU). Ukázalo se přesvědčivě že 80% obyvatel není ochotno "neziskové" organizaci řízené Vatikánem přizpívat na pohodlný život!
Občané kteří potřebují klér nechť ho sami vydržují tak jak tomu je obvyklé v kulturních zemích!
Hm, dobrá. Já zase nechci platit tzv. služby státu, které mě nezajímají nebo mi škodí. Dotace autobusů, vlaků, sociální dávky, možná důchody, dotace podniků, divadel........
Zdanění "církevních restitucí" měla ve volebním programu ČSSD, možná i komunisti. Myslím, že v současné povolební situaci, kdy s ANO nechce žádná z tzv. demokratockých stran jít do koalice, je řeč o možném prosazování zdanění "církevních restitucí" dobrým politickým tahem pana Babiše. Pan Bělobrádek už velmi senzitivně reaguje a možná začne i jednat: třeba se pokusí přesvědčit svoji i "ostatní demokratické strany", aby začaly uvažovat pragmaticky a byly ke koalici s ANO vstřícnější. Vždyť prosazení "církevních restitucí" jim dalo dost práce a teď by se všechno mohlo divně zvrtnout. No, nechme se překvapit, jestli politikům víc záleží na dobrém fungování státu, či dávají větší důležitost možnosti plnění vlastních kapes.
Bolševici jsou pořád stejní. Ti v ANO i ti značkoví. Furt by kradli...
Nikdo na celém světě nenakradl víc než církev! Dokonce upalovali lidi zaživa a stínali aby mohli zabavit majetek!!!
A jak se vyřešily restituce církevního majetku v ostatních postkomunistických zemích? Všude se jen uvádí, že jsme byli poslední zemí, kde se to provedlo, ale nikde se nezmiňuje, jak se to provedlo jinde.
Církevní restituce se v podstatě podobají exekucím.
Někdo někomu dluží, exekutor vymůže nějakou část dluhu a vrátí ji ošizenému a pozor: stát si vybere daň.
Církvi je znárodněním připravena o majetek, v církevních restitucích dostane majetek, nebo finanční náhradu za něj zpět a pozor: stát chce také vybrat daň.
Má, nebo nemá, toť otázka.
T. G. Masaryk, 1907
Prvotní církev v dobách apoštolských vytvořila na základě Ježíšova učení náboženský kommunism. Avšak později církev se stala zřízením společenským, politickým a opanovala stát. Středověká církev je theokracií. Ve skutečnosti byla to vláda kněží. Toto klerikální království boží přijalo otroctví i poddanství. To nebyla láska. Do roku 1848 bylo u nás poddanství podporované církví na svých ohromných statcích. Církev je institucí hospodářsko sociální a tím politickou. Je institucí velkokapitalistickou.
V programu moravské strany agrární je odstavec, kde se žádá vnitřní kolonisace, t. j. aby stát zakupoval velké statky a z nich by dělal majetky selské. Není pochyby, kdyby církev sama skutečně byla ovládána duchem Ježíšovým, že by tento agrární program pomocí státu sama prvá chtěla prakticky provádět. Neboť není toho potřeba, jak Ježíš pověděl, aby jeden měl takové ohromné statky.