Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsem populista, ale naopak pragmatik, řekl Babiš na CNN

Andrej Babiš ve středečním rozhovoru pro americkou stanici CNN odmítl, že je populista. Přihlásil se také k hodnotám Evropské unie, která ale podle něj musí ze všeho nejdříve vyřešit palčivé otázky terorismu a nelegální migrace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39u81d16o68l56f 91S18t97a97r66y 6288307558

Srovnani Babise s Trumpem je zcestne. Trump jeho majetek vydelal. Babis se obohatil privatzaci ukradeneho majetku. Privlasteni si kradeneho majetku je pravnich statech trestne.

0/0
14.11.2017 13:05

J64i10ř75í 44Z41á98h20o29r48a 5853515552659

Nejhorší je zlo páchané s dobrými úmysly.

0/0
9.11.2017 15:04

L94u93d21v76í14k 46G24a50j26d62o60š33í80k 2485353574122

Nemyslím že je to horší než zlo, páchané se zlými úmysly. Což je tento případ.

0/0
9.11.2017 23:52
Foto

T45o30m34á80š 77B32u11r18a 2764264300285

Pan Babiš jakožto politická persona rozhodně populistou je. Lze připustit, že pragmatickým. Ale gró všech jeho veřejných projevů je vždy populistické - viz příspěvek pana Prokopa níže. Stačí si třeba připomenout jeho volební koblihy: čiřejší populizmus (zde hraničící s uplácením voličů) si lze jen těžko představit.

+3/−1
9.11.2017 12:40

L63u47d73v69í46k 71G69a22j56d21o61š34í60k 2525323704962

On to není úplně čistý populizmus. Populista prosazuje věci, které chtějí lidé slyšet. Typicky Okamura.

Babiš jen mluví o věcech, o kterých chtějí lidé slyšet, ale dělá si co chce. Většinou přesně pravý opak toho co slibuje.

0/0
9.11.2017 23:58

P27a57u92l 66J86a61r69o16s 2393478900

Koblihy,podplaseni? Nebudte smesny.

0/0
12.11.2017 21:20

S75t56a79n64i46s28l24a54v 83S16r59b29a 4715194378744

a zkoušel si někdo ten originální rozhovor pustit? myslím, že ani v idnes si to nepustili...ona se ho ptá, co soudí o těch rezignací v UK a on začne komentovat Brexit, protože ona slovo Brexit použila...ona se ho ptá, co soudí o Trumpovi a jeho populistické politice, a on odpovídá pouze na otázku, co soudí o srovnání s ním...ona se ho ptá na demokracii, on odpovídá tím, že byl skvělý ministr financí...ale ona mu vždy pomohla se z toho částečného odpovídání na jinou otázku

+2/−1
9.11.2017 12:02

P83a61v21e65l 74P88r55o52k65o77p 6958912495560

Já si hlavně všimnul, že do úplně všech odpovědí zamotal nelegální imigraci. Jako pavlovův reflex, když přijde téma zahraničí/EU. A to je přece současný hlavní recept na úspěch u voličů. Naučit se pár dobře znějících a zapamatovatelných tezí a ty jako kolovrátek neustále dokolečka opakovat bez ohledu na co se kdo ptá nebo co říká.

+2/−1
9.11.2017 12:25

L21u52d15v81í59k 85G15a32j85d69o76š75í90k 2415793394782

Však to je základní umění politika v rozhovoru říci to co chcete VY sdělit, bez ohledu na to, na co se vás ptají.

Dobrý politik-řečník se liší od špatného jen tím, že od toho dobrého to vypadá, že skutečně odpovídá na otázky. ;-)

0/0
10.11.2017 0:04
Foto

E22v13a 54P20a85l67l38o62t10t72o 6278520797524

Mne hlavně zaujala ta otřesná angličtina. Vždyť on neumí poskládat jedinou koherentní větu; polovina toho, co říkal, nedávala smysl, ČTK to jeho blábolení shrnula až příliš velkoryse... Naprosto nechápu, jak s takovou (ne)angličtinou mohl dělat mezinárodní obchod... Měla jsem z toho pocit, že polovině otázek úplně obyčejně nerozuměl, ne že by to byl nějaký chytrý kalkul, jak odpovídat jen na to, co se mi hodí a o čem mluvit chci (to mu tady pán níže v diskusi moc fandí, myslím)...

0/0
10.11.2017 15:33

T34o98m41á50š 81V33y79k68o79u63k40a55l 8391151882838

Je to marné ale AB už poněkolikáté formuloval přesně věci, které si už delší dobu myslím a formuloval to velmi dobře. Žádný z politiků se mu v tomto nepřiblížil.

U ostatních politiků jsou to často bezobsažné kváky, často odtržené od reality a především od elementárního zdravého rozumu.

+4/−6
9.11.2017 11:53

J33i65r94k10a 29K10o18p75a81c73e92k 4788143746283

Myslíte "mám pro vás koblihy" nebo že "za to můžou Kalousek" ?

+3/−1
9.11.2017 13:13

J63a57r16o75s13l72a87v 10V85y53s22l70o14u38z62i87l 5689813468410

Když říká že není populista tak není.. to je přece logické... Nechápu proč to ještě vysvětlovat..

0/−1
9.11.2017 11:31

J71i23r74k63a 50K75o74p54a80c13e78k 4608133806663

;-)

0/0
9.11.2017 12:06

V62á59c11l23a65v 68K17o88p34ř26i36v29a 1754940305791

Babiš je pragmatik a može za to Kalúsek.

+3/−4
9.11.2017 11:11
Foto

A17d10a46m 64B75e88r34n39a71r11d 3744347323126

Chtěl jsi být vtipný, nebo nic jiného neumíš?

+2/−2
9.11.2017 11:55

J46i95r58k56a 58K18o17p77a64c73e18k 4628733496833

U Babiše ti obdobná "vtipnost" předpokládám vůbec nevadí!

+3/0
9.11.2017 12:05

J16a66n 65H56y86n52e40k 5374857460819

Kdyby Babiš řekl cokoli, tak je to pro jeho odpůrce vždy špatně. Vis. diskuse . Jsme divný národ.

+9/−10
9.11.2017 11:06

V51á11c75l10a91v 28K63o94p53ř34i54v51a 1724270425211

Vis diskuse... Máte pravdu, jsme divný národ;-D

+6/−3
9.11.2017 11:08

P50e89t15r 67B80u55r73d96a 3920215609827

Až řekne, že trvá na vyšetření Čapího hnízda a ostatních rizikových ekonomických situací jeho života a do politiky se opět zapojí až po vynesení rozsudku se, tak u mne bude mít ovace ve stoje.

+6/−5
9.11.2017 11:09
Foto

Z28d39e38n91ě10k 70P65o76s50p78í37c35h20a72l 8722827244488

jenže to by se na to vyřešení nesmělo v ČR čekat dlouhá léta, stačí se podívat na veřejně známé kauzy, navíc mi nikdo nevymluví, že přání není otcem myšlenky a že aprátčíci zavedených stran na něj neházej špínu jen proto, že jim došly jiné argumenty a možnosti jak se ho zbavit, když jim narušuje zaběhané pořádky...

a policajti i státní zástupci jsou stále v roli koho chleba jíš...

+4/−2
9.11.2017 11:34

P11e60t43r 27N85a84j22d28e49k 7407596853931

OLAF to prošetřuje od března 2016. Rok a půl řeší jednu primitvní dotaci. A pořád na nic nepřišli. Není vám to divné?

+1/0
9.11.2017 12:02

P34e47t18r 30B56u41r42d89a 3890985139827

Přehlédl jsem, proč má diskuse viset? Nebo ten, kdo čte má viset? Když už, tak "viz".

Jako příspěvek Babišova důvěřivce je Váš text k diskusi. Ale proč ho zbytečně znehodnocujete chybou?

+3/0
9.11.2017 11:11

M57a88r44e11k 14T14e94t68u66r 9109874196

Mluví proti eko-migráčkům, ale přitom jeho noviny píší dle EU not. Proč věřit někomu, kdo lže a podvádí?

0/0
10.11.2017 7:59

J44a25n 89F90o48i37t 9474892648

;-DMá pravdu je pragmatik. ;-D

Z Wikipedie: V běžné řeči znamená pragmatismus zaměření na praktický užitek a úspěch, někdy až nevybíravě. „Jednal čistě pragmaticky“ může znamenat až bezohledně, bez skrupulí.

+5/−3
9.11.2017 11:03

J65i18ř85í 79S22e86d88l88á10č91e40k 9856856521949

Pozor, to význam používaný v běžné řeči a ne definice. V běžné řeči často dochází k posunu významu pojmu, často velmi účelovému.

0/0
9.11.2017 11:19

M32i29l45a57n 12N95ě59m33e43c 1145350866736

Odhadl, co chtějí lidi slyšet a pragmaticky jim to říká. Tedy je populista :)

+7/−5
9.11.2017 10:58
Foto

Z42d11e79n63ě86k 92P66o49s16p62í23c48h38a60l 8792297754328

každý politik je populista, ještě by bylo fajn aby přestaly žvanit a začali pro populus opravdu něco reálného dělat, aby důchodcům a postiženým opravdu daly důstojné důchody aby i z minimální mzdy šlo normálně žít a plnit si svoje sny, aby mladí měli motivaci pracovat, aby stavební řízení o povolení stavby nebylo na léta, aby ... však všichni víme

0/0
9.11.2017 11:41

L55u36d88v97í18k 50G61a46j69d42o87š49í32k 2205893384652

Nikoliv. Každý politik nemusí být nutně populista.

Tenco vám slíbí to co jste vyjmenoval, ovšem obvykle populistou je.

+1/0
9.11.2017 23:48

P66e87t15r 98B21u20r92d52a 3650585639457

Podle Wikipedie: Pragmatismus je filosofický směr, který staví do popředí lidské jednání, praxi. Z ní každé myšlení vychází a k ní zase směřuje. Myšlenky se ověřují tím, zda jsou prospěšné, a pravdivá tvrzení jsou ta, která se osvědčila.

Babiš je pragmatik -

- v tom zcela jistě nelže. Pragmaticky jedná tak, aby mu jeho jednání přineslo maximální užitek. Že užitek pro něj znamená postupnou zkázu pro široké okolí ho jako správného pragamtika nezajímá. Prostě se pragmaticky řídí helem "po nás potopa".

Nečekal jsem, že se tak brzo odhalí - a sám.

+12/0
9.11.2017 10:55

L56u53d69v29í64k 95G36a93j22d35o57š18í59k 2135683414642

"Pragmatizmus" se u Babiše projevuje mimo jiné i tak, že nejdříve velmi touží vytvořit vládu v koalici s ODS, a když nepochodí, chystá vládu s tichou podporou KSČM a najednou má s nimi spoustu společných programových bodů.

Prostě univerzální "politik" pro každého.

+12/−2
9.11.2017 10:46

L11a75d78i95s71l39a96v 65V41o26n70d31r19á13č51e50k 5366759898322

Však ANO není politická strana, ale hnutí. Nezastupuje žádnou myšlenkovou ani politickou ideologii, proto nemá ideologické protivníky ani partnery. Je jedno, co si jeho potenciální partneři myslí a plánují, důležité je mít dostatečnou sílu prosadit své myšlenky, které vznikají téměř na koleni, podle toho, co se zrovna hodí. Důležitý je prospěch a podpora (řeknu a udělám cokoliv, za tu nejlepší cenu a největší zisk). Partneři si mohou prosazovat cokoliv, pokud to neohrožuje cíle (nikoliv myšlenky/ideologii) ANO.

I kdyby mi pan Babiš sliboval za své vlády ráj na zemi, není šance, že bych mu to věřil - může to sice opravdu nastat, ale jen pokud ten jeho ráj bude "rájovatější" a ten můj bude mít pod kontrolou.

+1/0
9.11.2017 11:58

L90u67d73v43í83k 94G46a32j18d72o27š96í67k 2935563974592

"Pragmatik" v podání Andreje Babiše je takový eufemismus pro člověka bez páteře, ochotného použít JAKÉKOLIV prostředky k prosazení svého názoru a cíle. Samozřejmě včetně populismu, bude-li to nutné.

+16/−4
9.11.2017 10:21

M76a25r88t67i53n 85J98e63l63í25n69e25k 9907889805585

Babiš je populistický politiky a zároveň velmi pragmatický obchodník.

+9/−2
9.11.2017 10:18

D37e22n60i48s 12H15u48m48l 4382905975426

Jak muze Kanadu v otazkach imigrace uvest mezi USA a Australii?

0/0
9.11.2017 10:17

T74o84m85a93s 77C32e39n18e94k 6757914170963

ví hev to sing about Britn...tak to jo

+1/0
9.11.2017 10:14

M28a94r37t91i45n 18J19e63l81í97n78e64k 9197779275865

?

0/0
9.11.2017 10:15

T75o17m14a83s 92C24e24n85e77k 6267584240953

http://edition.cnn.com/videos/world/2017/11/08/intv-amanpour-andrej-babis.cnn/video/playlists/amanpour/

0/0
9.11.2017 10:16

M71a42r43t37i19n 92J20e72l56í30n92e79k 9467479915505

Já to asi chápu

0/0
9.11.2017 10:19

J85a68n 68J57a20š26e21k 4824384798408

Hele v porovnání se Zemanovými proslovy byl tohle rozhovor hodný úrovně absolventa katedry anglistiky :)

+1/0
9.11.2017 10:34

D28a29n87i61e24l 93C48v94e29j61n 9154943819550

Jak s AB většinou nesouhlasím, tak v tomto s ním souhlasím. S nejproevropštější stranou v ČR (což dle programu ANO rozhodně je), dokázal přesvědčit třetinu obyvatel, že je euroskeptik, protože věděl, že mu to vyhraje volby, to je hodně pragmatické. Za dobu, kdy byl ministrem financí, jeho osobní jmění vzrostlo na víc, než dvojnásobek, to je hodně pragmatické. Umí účinně použít veškerou svoji moc a vliv, aby cíleně přitížil konkurenci svých společností, to je také poměrně pragmatické. Vyhandloval podporu Zemana za toleranci své menšinové "vlády odborníků", to je pragmatické.

V případě AB je pragmatismus to, že žádná cesta, která zvýší pravděpodobnost, že dosáhne svých cílů, není dost eklhaft, pokud tedy funguje. Dokud budou jeho zájmy společné se zájmy ČR, lze to vlastně tolerovat. Problém je, že ve spoustě bodů se už teď jeho zájmy se zájmy ČR jaksi rozcházejí.

+36/−4
9.11.2017 10:12

M53a41r78t94i89n 82J50e67l65í84n45e22k 9757139315565

velmi trefnéR^

+1/−2
9.11.2017 10:15

P73e68t60r 82N92a61j73d90e23k 7497276273141

To že mu jmění stouplo během 4 let na dvojnásobek, je vylhaný, ničím nepodložený nesmysl. Už v roce 2013 odhadoval týdeník Euro hodnotu Agrofertu na 111 miliard. Podle Forbesu to tehdy bylo 40 mld a dnes 88 mld. Jak k tomu zázračnému navýšení hodnoty Forbes dospěl, už vysvětlit nedokáže.

+1/−6
9.11.2017 10:18

D87a70n74i29e62l 89C63v15e86j56n 9334853869500

Hodnota firmy (tedy de facto její tržní cena pro toho, kdo by jí chtěl hypoteticky koupit) a jmění majitele jsou dvě různé věci.

+5/−1
9.11.2017 10:31

P91e70t40r 52N80a39j44d25e92k 7287776343961

V jeho případě rozhodně ne. Nezdědil po předcích žádné pozemky a panství či miliardy.

0/0
9.11.2017 12:03

F66r20a43n16t89i88š92e73k 71N95o93v58o98t42n85ý 7982489970

Už chápu proč byl zvolen - udavači zvolili udavače a největšího lháře.

Kdypak nám tento rudý osvícenec ukáže lustrační osvědčení?

+9/−4
9.11.2017 10:12

K92a38r55e85l 44Z88e62m40a76n 8216276391319

Ano, to také nechápu: Ukrajinci musí čekat měsíce na pracovní povolení k nám, a na jich Itálie připlouvají tisíce Neukrajinců bez dokladů. TO je hlavní problém - ne jestli byl někdo u StB či v KSČ....

+9/−7
9.11.2017 10:07

M48a32r55t47i22n 68N77o98v88o29t39n57ý 7633505630865

Každý považuje za hlavní problém něco jiného.

+10/−1
9.11.2017 10:11

F64r72a29n97t68i78š90e20k 67N70o45v23o60t42n17ý 7382829430

Soukmenovec?

+4/−3
9.11.2017 10:13

L62u80d86v24í55k 77G10a74j46d89o43š26í66k 2885723214462

Obtěžují vás nějak osobně ti "neukrajinci" bez dokladů, co jsou v Itálii?

Mě osobně obtěžuje, že Babiš zaměstnává načerno na takřka otrockou práci stovky Ukrajinců přímo u nás v ČR.

Zrovnatak mě obtěžuje, že jeho obchodní aktivity systematicky devastují krajinu v této zemi.

+9/−2
9.11.2017 10:29





Najdete na iDNES.cz