Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Střelec z Texasu miloval zbraně a měl násilné sklony. Z armády ho vyhodili

Tragickou střelbu v texaském Sutherland Springs má na svědomí šestadvacetiletý Devin Patrick Kelley. V minulosti pracoval pro americkou armádu jako logistik. Kvůli násilným sklonům stanul před soudem a rok strávil ve vojenském vězení. Na sociálních sítích neskrýval svou lásku ke zbraním. Přesný motiv útoku však policie stále nezná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a66v22e66l 95H77r14u68s35k53a 9922699395550

V minulosti jsem pachatele podobného útoku označil za vyšinutého magora, ale byl jsem kvůli tomu osočen, že ho obhajuju ...

Ale dneska to vidím stejně. Sorryjako ...

0/0
6.11.2017 20:16

M49i87c95h71a47l 61M23i33l91l39e12r 9986862359182

trumpajzlovstina: "nema to nic spolecneho s puskami"

Jo, on asi zautocil nozikem- rybickou!

+1/−1
6.11.2017 19:49

J92a62n 28D90ě14t21á14k 3529347557446

"V obraně na něj začal střílet jeden z místních lidí. Kelley se dal na útěk." - Takže naštěstí přišel někdo z místních do kostela ozbrojen, jinak by těch mrtvých bylo evidentně mnohem víc.

+5/−1
6.11.2017 13:43

J50a24n 47B79u95r43i62a19n 2683199484420

No, jinde to popisují tak, že ten ozbrojený občan na něj začal střílet až vylezl z kostela. Tudíž nejspíš na té mši nebyl a byl to někdo ze sousedství či náhodný kolemjdoucí.

+2/−1
6.11.2017 13:48

K92a68r70e80l 74C82h64a95r90v77á60t 3416907730

A proč na té mši nikdo ozbrojený nebyl? Nejspíš proto, že ten kostel byla gun-free zona.

+2/−1
6.11.2017 14:05

M78i34c43h45a45l 71M25i13l21l97e85r 9216422679462

vychovany rodokapsy a podobnymi krvaky, to je videt

0/0
6.11.2017 19:50

J77i65ř98í 54B30ř35e31n43d39a 5385697684598

To jsem zvedav, az nekdo v te gun-welcoming zone tleske, kolik si jich mezi sebou postrili.

0/0
7.11.2017 7:27

M53a71r62t15i88n 32K63o37v74á33ř 1731756260884

- diskuze naprosto bez zajmu, zadny spravedlivy hnev, kdyz se ukazalo, ze... - jaké překvapení

- kdyz se nelze vyradit na muslimech, někteří se snazi vyradit na novinari, autorovi článku - to je od vás ubohe

- a nejvíce nevericne koukam na ten brek, ze kdyz jde o bileho, tak novinari rychle zverejni jeho identitu. To jako vazne? Vcera tolik nářku, tolik breku, jak to ze ani po pul hodine jeste neni znama identita a jak novináři neco skrývají, jak je jasné, kdo to je - a ted si doopravdy, ale doopravdy budete stěžovat na uverejneni identity?

+6/−3
6.11.2017 13:37

A57n71t94o63n49í95n 58P22e22t61r86k69o47v57s90k13ý 8179740120655

Kdo se tu snaží vyřádit na muslimech? Pokud jste si ještě nevšiml, tak tito bílí magoři se počítají řádově v desítkách nebo stovkách kusů. Zatímco Vaši muslimští milci se dnes už počítají řádově ve statisících až milionech. To je ten zásadní rozdíl, který tu neustále lživými argumenty popíráte.8-o

+2/−1
6.11.2017 17:26

J59a48n 45M79a31t20o13u18š13e42k 1345780143459

oba si dejte facku

0/0
6.11.2017 20:12

J73a71n 44B74u29r72i10a40n 2593119284290

Kdy se Američani konečně rozhoupou k tomu, aby s tím něco udělali? Nezdá se mi, že by střeleckých masakrů v USA ubývalo, spíš naopak.

A že to jde se mohou jít podívat třeba do Austrálie (podobná mentalita obyvatel jako v USA).

+4/0
6.11.2017 13:36

P83a16v46e70l 26D97r72o59t39á18r 7363244419394

Potíž je v tom, že Republikánská strana má v současnosti pouze dvě možnosti, jak získat zaručeně voliče:

1. Být proti potratům.

2. Být proti regulaci dostupnosti zbraní.

Nemají vůbec žádný bod programu, který by dokázal lidi nadchnout a přilákat, zejména proto, protože žádný další bod jejich programu není v souladu s realitou. Jejich "trickle down economics" je nesmysl, který byl tisíckrát vyvrácen všemi skutečnými odborníky na ekonomiku; jejich "small government" a "žádné univerzální zdravotní pojištění" jsou bludy, které selhávají úplně všude. Nemají prostě nic - je to strana popíračů reality.

Naštěstí je v Americe nějakých 30 procent idiotů, pro které jsou zbraně a potraty nepřekonatelná dogmata, a kteří díky gerrymanderingu a nespravedlivému rozložení volitelů mezi státy dokážou nafouknout na cca polovinu hlasů ve volbách.

+4/−2
6.11.2017 13:41

J91i50ř19í 79B36ř18e65n12d83a 5295687414558

Nemate pravdu, prestoze s vami prevazne souhlasim. Problem je, ze prumerny American te "trickle down economics" a tem dalsim vecem veri. Ani po 30 letech klesajicich platu a zvysujici se ekonomicke nejistoty mu to nedoslo, i kdyz volba Trumpa znamena, ze uz trochu prihoriva, jelikoz se proletariat radikalizoval, a vi, ze dal to takhle nejde. Jen mu zatim nedoslo, co je vlastne podstatou problemu....

0/0
7.11.2017 7:36
Foto

M39i65c28h88a43l 60G12r36e96š71l41i25k 9361156532166

Mali by zrušiť gun free zóny a každému spôsobilému dať povinnosť nosiť zbraň. To by si takýto výkukovia rýchlo rozmysleli, či ísť na rekord v počte zastrelených. :-)

+1/−1
6.11.2017 15:05

M64i44c29h42a89l 79M59i30l78l73e20r 9636802329272

omyl: Australani VUBEC nemaji podobnou mentalitu jako Americane. !!

Prave proto omezeni strelnych zbrani v Australii za poslednich 20 let funguje.

Australani jsou podstatne pohodovejsi a nejdou zivotem neustale podelani strachem jako Americane, ze na ne kdykoliv muze nekdo zautocit a proto kazdy musi vlastnit zbran. Australske deti take nejsou masove vychovavany, ze musi byt od ranneho detstvi cviceny ve strelbe.

+1/−1
6.11.2017 19:57

M12a83r52t43i93n 20Ž29e91l63i39n13s94k78ý 9778639989122

Trosku trapne podsouvat, ze byl milovnikem Bible, kdyz mel pouze kratkou dobu ucil biblcke hodiny v cervnu 2013 a v soucasnosti mel naopak napadal lidi verici v Boha a hlasal ateisticke myslenky.

0/0
6.11.2017 13:35

M21a94r29t83i48n 98Ž64e58l15i96n19s68k50ý 9488549739532

... učit...napadat...hlásat

0/0
6.11.2017 15:47

R38i41c83h70a59r95d 44K52l65o13s85s 3847809520257

Jestli to nebude tím, jak se začnou chovat oni ti tzv. křesťanští i tzv. muslimští odpadlíci. Ti jedni vezmou kvér a začnou střílet své bývalé souvěrce a ti druzí se třesou strachem před nimi. Jejich jedinou touhou je pak opravdu žít v míru.

0/0
6.11.2017 18:03

M17a51r85t12i43n 62Ž83e86l83i87n22s20k32ý 9228899589302

Nejde přeci snad o odpadlictví, ale o to, v co člověk věří.

0/0
7.11.2017 12:01

R34i48c31h25a41r61d 98K83l40o82s95s 3787739340547

Jistojistě se to asi říci nedá, ale jak se zde v některých příspěvcích píše, indicie tomu napovídají, že by tomu tak mohlo být. Těžko si dovedu představit, že by jej místní baptisté nechali dříve vyučovat biblické hodiny, pokud by předtím nevystupoval jako přesvědčený křesťan. Současný příklon k ateismu ukazuje spíše k radikálnímu obratu, tedy k odpadlictví od víry. I způsob, jakým se pak rozhodl jednat dál ukazují na to, že mu pak už asi na ničem nezáleželo. Samozřejmě se nedá ani vyloučit nějaké záhadné pominutí smyslů posílené jeho militantní mentalitou, ale moc bych na to nesázel.

V případě islámských odpadlíků např. konverzí k jinému náboženství hrozí ale těmto lidem z řad jejich bývalých horlivých souvěrců a i nejbližších příbuzných opravdu tvrdé zavržení, pronásledování a někdy i hůř. Zde platí "jednou muslim, navždy muslim". Odpadnutí je považováno za urážku Alláha, islámu i hanbu rodiny a obce, kterou je potřeba smýt s možností si snad přičíst i jistou zásluhu.

0/0
7.11.2017 18:53

M92a93r43t95i67n 71Ž20e74l56i96n85s70k82ý 9338299529222

Jedna věc je, co si dovedete představit, a druhé to, co je realita, jak to ve skutečnosti chodí... v křesťanství je svoboda se pro křesťanství nadchnout a pak jej i opustit, takže pokud jej použili jako nadšeného křesťana... jinak podle toho, co se píše, už nevraždil ten nadšený křesťan (co je snad logické), ale radikální ateista. Vztahovat to na křesťanství mi nepřijde moc fér, když jej měl opustit a dokonce na křesťany nadávat, nebo je zesměšňovat.

0/0
7.11.2017 19:40

R37i63c55h13a92r58d 75K88l85o27s12s 3797879180207

Ale vždyť právě o tom píšu. Jestliže se přiklonil k ateismu (někteří dle určitých informací tvrdili, že snad dokonce konvertoval k islámu), pak už ho za křesťana považovat ani není možno. Jestliže ho ještě předtím použili jako nadšeného křesťana, pravděpodobně začátečníka, co chodí "s očima navrch hlavy", pak tak učinili k vlastní škodě, že dovolili vyučovat člověku neprověřenému a nestálému. Vždyť i Ježíš Kristus na to přece v Podobenství o rozsévači jasně upozorňuje, že takoví co velmi rychle vyrostou pak i stejně rychle uschnou, pokud nejsou hlouběji zakořeněni. Proč by se to tedy mělo vztahovat ke křesťanství? Když tak jen k velmi hloupému a naivnímu. Nemusí mít vůbec vystudovanou teologii, ale určitou průpravu a hlavně stálost a spolehlivost ve zkouškách víry musí takový, co má vyučovat i svým životem taky vykazovat. Ten člověk měl osobnostní sklony k násilnickému jednání a trpěl asi neovladatelnými výbuchy vzteku, o kterých ti členové kongregace (včetně vedoucích) ani nemuseli vůbec vědět. Navíc se svůj problém rozhodl řešit tím, že za sebou spálí všechny mosty. Psychologové to označují jako jednání typu "chci do pekla a chci tam sebou vzít i co nejvíc druhých".

0/0
7.11.2017 22:34

M62a67r26t37i78n 93Ž89e58l24i72n73s28k54ý 9908259609202

Souhlasim s vami, ze krestanska cirkev by mela byt v proverovani svych clenu pecliva. Otazkou je, jestli je to na 100% mozne. O situaci muzem pouze spekulovat, proc mu umoznili kratkou dobu vyucovat.... mozna je to nadsazene... pouze mu dvakrat rekli at deckam neco vysvetli a hned je z nej pro media velky ucitel Bible.

Devin Kelley’s LinkedIn page says that he was a VBS “teacher aid (sic)” for “VBS AT KINGSVILLE FBC” and notes, “Dates volunteered Jun 2013 – Jun 2013. Volunteer duration 1 mo. Cause Children. Teaching children ages 4-6 at vocational bible schools helping their minds grow and prosper.”

http://heavy.com/news/2017/11/devin-kelley-p-sutherland-springs-church-shooter-patrick-kelly/

... podle toho chapu, ze byl pouze kratkou dobu pomocnikem, asistentem ucitele...

Zase neni potreba skocit mediim na vsechno.

0/0
7.11.2017 22:44

R39i82c50h19a78r50d 98K45l66o16s80s 3537179940677

Asi to tak bude, avšak pořád mi to nabízí tu tezi o jeho odpadlictví. Neměl by důvod byť jen krátce a byť jen v pomocné funkci učit i jen malé děti, pokud by tehdy přesvědčeným křesťanem nebyl nebo si to o něm v tom kostele aspoň nemysleli. Následný převrat v jeho postoji i názorech dávaných otevřeně najevo a též i v tom, jak to celé zakončil ukazuje právě na odpadnutí. Nebral bych na lehkou váhu ani to že se nejednalo o "velkého učitele Bible", který na konferencích přenášených křesťanskými TV kanály vyučuje dospělé. Pustit k děckám člověka, co dříve či později vykazuje násilnické sklony je opravdu veliké riziko. Je nanejvýš pravděpodobné, že si toho i v místní církvi ostatní členové všimli a od dětí ho tedy odstavili. V tom případě jednali naprosto správně a on se jim asi za to rozhodl mstít. Ve hře by pak byla nezdravá fixace na na děti a možná i závislost erotická. To by byla druhá možnost.

0/0
8.11.2017 22:55

M87a75r17t25i17n 91Ž73e28l47i14n41s40k28ý 9408319979702

Chápu jak to myslíte, ale v křesťanství asi takovýto univerzální přístup není dost dobře možný. Křesťanem se snad může stát jakýkoliv násilník, a pak je na něj pohlíženo jako na čistého. Samozřejmě to chce člověka, který prohlásil, že věří, zkoumat, dát mu čas, jestli to myslí vážně, takže možná narážíte pouze na jeho iniciální nedostatečné prověření, ale je potřeba myslet i na to, že člověk je svobodný a může se rozhodnout být skutečným křesťanem, a pak tu myšlenku opustit. Čili v době učení mohl být pravým křesťanem, ale i jak říkáte, nedostatečně prověřený potenciálně ne dostatečně citlivými členy církve... to my ale asi nemůžeme zhodnotit, ač se snad může nabízet jako nějaké vodítko to, že v té baptistické církvi, kde k incidentu došlo, to vypadá, že jaksi necítili, že to přichází... ač pokud tam takoví lidé byli, co to cítili, a nevarovali, tak se o tom asi z médií nedozvíme. Podobný argument byste snad mohl použít u použití Jidáše Ježíšem, když vyslal i jeho učit zdroj

Bible 21 Matouš 1:10

"Potom svolal svých dvanáct učedníků a dal jim moc nad nečistými

duchy, aby je vymítali a aby uzdravovali každou nemoc a každý neduh.

2A toto jsou jména dvanácti apoštolů:

Nejprve Šimon zvaný Petr a jeho bratr Ondřej,

Jakub Zebedeův a jeho bratr Jan,

3Filip a Bartoloměj,

Tomáš a výběrčí daní Matouš,

Jakub Alfeův a Tadeáš,

4Šimon Horlivec a Jidáš Iškariotský, který ho potom zradil."

0/0
9.11.2017 14:24

R66i90c50h15a66r10d 83K26l26o91s21s 3867189150167

Tohle ale v žádném případě nemůže být omluva. Jinak už opravdu nevím, co bych k tomu ještě dodal víc. Snad jen to, že svoboda sebou přináší i zodpovědnost a důsledky našich rozhodnutí i činů ze kterých se jednou budeme zodpovídat před soudnou stolicí Kristovou. Toť asi vše.

0/0
9.11.2017 19:04

H77a16n39a 77K82r10i52v28a65n64e13k 2141465202803

Me mrazi, kolik blaznu beha po svete. V sobotu v Basileji nejaky Filipinec strlilel z balkonu po autech (nastesti nikoho nezranil); minuly mesic 17tilety kluk z Lotysska napadl sekerou 7 lidi, jednoho tezce zranil.

+2/0
6.11.2017 13:27

J14o45s18e20f 85J26u54h62á30s75z 1329972898

Vypada jak mental, evidentne tak i myslel...

+1/0
6.11.2017 13:26

J10a61k40u38b 98D35u61š22á10n52e25k 4699244724835

Je bílý jako stěna, takže "národovci" musí přispěchat s nějakým ospravedlněním. Američtí neonacisté už vypustili zprávu, že je střelec napojený na Antifu.

Ve zdejší diskuzi se objevují breky, jak to, že média tak rychle zveřejnila identitu, zatímco včera se v diskuzi fňukalo, jak je možné, že po dvou hodinách od incidentu ještě neznáme identitu střelce, protože o bělochovi by se už dávno zveřejnilo.

A zatímco včera se objevovaly ironické hlášky, že pokud půjde o muslima, s islámem to vůbec souviset nebude, dnes se objevují vážně míněné názory, že to vůbec nesouvisí s uvolněnou kontrolou zbraní.

Kam se hrabe Nadia Comaneciová na ohebné myšlení zdejších prosťáčků.

+11/−3
6.11.2017 13:10

H49a63n94a 47K16r45i86v75a77n96e29k 2891335522183

Normalka. A kdyz se ukaze, ze to nebyl muslim, diskuze zkolabuje. :-)

+5/−1
6.11.2017 13:17

J12a59n 11B61u28r13i33a73n 2153219574670

Bohužel lidé s tímto uvažováním žijí mezi námi a mají právo volit. Výsledky voleb pak tomu odpovídají.

+4/−1
6.11.2017 13:28

V13í91t 92G50a70b53r69i22e66l 6791846918549

Klasický "neckbeard".

0/0
6.11.2017 13:09

S22l85á62v41e79k 44F38o69l91t50ý64n 7688613534802

stejně jako ortodoxní židovské, islámské, a křesťanské zákony, které v době svého vzniku věřící chránily (hygienické pravidla, pravidla chování atd.) jsou teď při dogmatickém výkladu považovány za zlo protivící se důstojnosti moderního člověka, stejně je možné nahlížet na bezbřehé uplatňování 2. dodatku us ústavy. není v tom vůbec žádný rozdíl kromě uplynulého času. možná je spíž na škodu, že ten 2. dodatek je pouze cca 230 let starý. kdyby byl starší o to absudněji by působil....

+1/0
6.11.2017 13:06

J88o89s35e57f 77D83a82n84í56k 9576468622395

Existuje přímá úměra mezi potlačováním mírumilovného islámu a nárůstem osob s násilnými sklony.

+1/−2
6.11.2017 12:54

K51a31r74e18l 17C16h27a70r42v35á75t 3296967210

Pokud někdy znovu navštívím USA, nejspíš se budu snažit vyhýbat gun-free zónám jak jen to bude možné, pokud tedy nebudou chráněny bezpečnostními rámy a ozbrojenými policisty. Ten hodný se zbraní, který tentokrát střelce zastavil, se nacházel mimo gun-free zónu.

Jelikož se většina masakrů v USA odehrává v Gun-free zónách, mimo ně zřejmě budu ve větším bezpečí, i když v USA své zbraně nosti nesmím.

Je možné vést racionální debaty o tom, jaká opatření mají smysl, aby se snižovalo riziko podobných útoků, jak má vypadat prověřování zájemců o zbraň, jak má být regulován trh se zbraněmi, ale jen naprostý idiot si může myslet, že v zemi, kde prověřování zájemců o zbraň není příliš přísné, bezpečnost na nějakém místě zvýší cedulka. Naopak, ta cedulka je magnet pro grázly.

Možná v USA na následky střelných poranění celkově více lidí zemře mimo tyto zóny, ale obvykle se jedná o nehody v domácnosti, přestřelky gangů, nebo situace, kde je nějaký osobní spor mezi obětí a pachatelem. Náhodný návštěvník je určitě nejvíce ohrožen v gun-free zonách.

+3/−3
6.11.2017 12:44

P51a38v80e19l 98D88r95o77t89á59r 7433764389134

Více než 1 mass shooting KAŽDÝ DEN letošního roku.

Mass shooting: 4+ mrtvých

+1/0
6.11.2017 13:21

J76a83n 31B97u74r40i50a29n 2893609544470

Jenže máte objekty, které už z principu musí být gun free. Nemocnice, školy s malými dětmi apod. Těžko chtít po učitelce, aby byla ozbrojena. A těžko chtít po nějaké mateřské školce, aby si platila ostrahu.

+1/0
6.11.2017 13:34

P62a54v55e63l 59D38r79o71t41á56r 7753474469734

Hlavně, jakmile byste dal učitelům zbraně... viděl jste někdy učitele? Chudáka, který stojí před třídou puberťáků, kteří po něm hážou žvýkačky a posmívají se mu, protože jezdí v oježděném autě z třetí ruky?

Jo, dát někomu takovému do ruky zbraň, to je výborný nápad... *sarkasmus*

+3/0
6.11.2017 13:37

K42a72r40e24l 74C40h77a24r93v58á13t 3776537660

Proč by třeba nemocnice musely být z proncipu gun-free. Třeba u nás zákon nošení zbraní do nemocnic nezakazuje, a žádné problémy to nezpůsobuje.

A školy? Ano, těžko můžete po učitelce chtít, aby byla ozbrojena? Ale proč učitelům a učitelkám, kteří to se zbraní umí, nepovolit, aby měli ve svém kabinetu v trezoru nebo bezpečnostní schránce zbraň?

Problém gun-free u nezabezpečených objektů je, že jsou prostě gun-free jen na papíře a ten papír grázla nezastaví.

+2/−1
6.11.2017 13:38

J69a31n 47B30u64r60i35a51n 2313359104140

Jste si jistý, že by doktoři chtěli léčit ozbrojené pacienty? Ono to totiž občas bolí, ono se občas něco nepovede.

A zbraně ve školách v trezoru? To jako do každé třídy trezorek se zbraní? A střílet pak bude kdo? Vyklepaná učitelka, která tu zbraň v životě neměla v ruce nebo nějaký studentík?

+1/0
6.11.2017 13:42

K95a65r70e29l 18C83h60a11r96v76á87t 3746847230

Znovu se ptám? Ten zákaz někomu zabrání pronést do daného objektu zbraň a spáchat masakr? Pokud ne, jaký má smysl?

Možná se budete divit, ale už jsem měl pistoli u zubaře, a i když zákrok nebyl úplně příjemný, neměl jsem chuť střílet po něm ani ho pokousat.

U těch škol nemluvím o nějaké povinnosti, ale možnosti. Samozřejmě, že učitelka, která v životě nedržela zbraň v ruce, by asi útořníka nezastavila. Ale ve státech jako Texas mnoho učitelů se zbraní umí zacházet dobře, takže i kdyby v celé škole byli třeba jen dva nebo tři, kteří to se zbraní umí a mají jí zamčenou v kabinetu, byla by velká šance, že někdo z nich se ke zbrani dostane a následky útoku nebudo tak tragické.

Ve většině případů totiž střelec nerušeně vraždil třeba 10 minut, než do školy nabo campusu dorazila policie.

+2/−1
6.11.2017 13:51

J69i48ř60í 96B60ř80e84n22d12a 5195187544828

Ani potom, co zjisti, ze ti zubar spi z manzelkou? Cim vic zbrani, tim vic mrtvych.

0/0
7.11.2017 7:25

P48a90v51e14l 24D69r43o21t52á73r 7493294269524

1. 40% lidí má jako kód zámku své datum narození. Jak dlouho bude nějakému puberťákovi trvat, než trezor odemkne a zbraň si vezme?

2. Pokud do školy vtrhne útočník, na žádný trezor není čas. Zbraň by museli mít na sobě, a já vám garantuji, že by ji mnohem spíše použili proti studentům sami.

3. Co se týče nemocnic, stejný problém - pokud ta zbraň není na těle v okamžiku, kdy útočník vstoupí, je k ničemu; pokud ji má doktor nebo sestra nebo bratr nebo doktorka nebo proktolog v pouzdře u pasu, tak jim ji dříve nebo později někdo vytrhne a bude se dožadovat přednostního ošetření, operace zdarma, prozrazení údajů o pacientovi, nebo si na nich zchladí žáhu za zpackanou operaci.

4. Řešení US problému je celkem jednoduché: (1) nedovolit žádné rychlopalné zbraně. (2) omezit počet zbraní, které může legálně vlastnit jeden člověk, (3) zavést psycho-vyšetření pro všechny stávající i nové držitele zbraní, (4) amnestie a výkup zbraní, (5) 10$ daň na každý náboj, (6) zákaz držení zbraní pro každého, kdo má záznam za násilný trestný čin, bitku, řízení v opilosti atd.

Tohle zaveďte, 300 milionů zbraní se zredukuje na 10 milionů, počet mrtvých meziročně poklesne o 80%.

Jenže opět - problém: Protože se jedná o primárně "levicový" návrh, a protože by to fungovalo, tak by to vzalo vítr z plachet pravičákům, což oni samozřejmě nemůžou potřebovat, a proto s tím nikdy souhlasit nebudou.

+1/−2
6.11.2017 13:50

K68a92r43e72l 44C50h90a85r89v34á74t 3286297820

Samozřejmě, že pokud člověk nemá zbraň u sebe, do trezoru si nestihne dojít, pokud na něj útočník zaútočí. Ale většina střeleb ve školách probíhá tak, že jde grázl od dveří ke deřím as střílí po všem, co se hýbe. Takže kdyby ho někdo zastavil třeba po dvou minutách a grázl nemohl řádit 10 minut do příjezdu policie, mrtvých a zraněných by bylo třeba 5x méně.

A s vámi navrhovaných řešení US problému můžu souhlasit asi jen s bodem (4) a (6). Několik úspěšných amnestií proběhlo a (6) u nás víceméně platí.

Bod (1). Pokud jako rychlopalné myslíte automatické, souhlas.

(2)Blbost, problém není počet. Je ale třeba, aby zbraně byly registrovány a zákonná omezení se vztahovala i na prodej mezi fyzickými osobami. Tedy pokud se zjistí, že někdo prodal svou zbraň někomu nezákonně, mel by mít průser.

(3) Blbost, psychologická vyšetření nedokáží odfiltrovat ani magory v řadách policie a armády.

(5)Hovadina největší. I tak by lidé našli dost peněz, aby nakoupili náboje na masakr, pokud chtějí vraždít, ne však už na trénink, pokud se zbraní nemají nekalé úmysly.

+2/−1
6.11.2017 14:03

J63i61ř21í 62B10ř74e62n16d34a 5835597254788

Takze zaver je, ze kazdy ma byt ozbrojen. Pak bude mnohem vic tech mrtvych mimo ty zony. Dobry!

0/0
7.11.2017 7:31

O57n95d86ř56e41j 64M42a52j18e75r45č20í42k 2947613102273

Ježiš, to zas bude voda na mlýn zakazovatelům zbraní. Jak se však píše v článku: "Ti lidé se jen modlili, byli bezbranní, říká svědek texaského masakru v kostele" - byli "bezbranní" - proč? Protože neměli zbraně.

+6/−4
6.11.2017 12:38

J39a95n 50P59a57ř89í62z86e28k 9506880627676

A k čemu by byla zbraň proti bývalému vojákovi v neprůstřelné vestě? Navíc by se nejspíš ani netrefili a zasáhli někoho jiného.

A ještě si zkuste odpovědět na otázku, jak se někdo takový dostal takovým zbraním

+3/−2
6.11.2017 12:46

M58i23l29o70š 42B88é13m 6764429622853

"Při útěku z kostela na střelce vystřelil jeden z místních obyvatel Stephen Willeford. Útočník pak upustil svou zbraň, nasedl do auta a odjel. Willeford ho spolu s Johnniem Langendorffem pronásledoval."

+5/0
6.11.2017 12:49

K39a54r85e74l 52C67h79a10r15v17á54t 3626737290

K čemu by byla zbraň civilistovi proti bývalému vojákovi v neprůstřelné vestě? Asi tak k tomu samému, jako nejbližšímu policistovi, který nejspíš nemá nic přesnějšího a účinnějšího než pistoli.

Údajně útočníka zastavil ozbrojený civilista, ale až před kostelem. V daném kostele nebyly zbraně povoleny, což zřejmě způsobilo, že útočník byl jediný, kdo jí měl.

Jak se někdo takový dostal ke zbraním? Nejspíše nelegálně, nebo se jednalo o fatální selhání úřadů. Člověk se záznamem v rejstříku se u nás pěkných pár let k legální zbrani nedostane. Délka zákazu se liší podle druhu trestného činu a délky trestu, některé vylučují legální držení zbraní doživotně.

+3/−1
6.11.2017 12:52
Foto

M10i16c34h69a22l 23G52r89e50š26l32i90k 9701616712966

Nepriestrelná vesta môže človeku zachrániť zdravie a život. Ale nezaručí, že zasiahnutý bude "akcieschopný". Aj do nej je to tvrdá rana.

+1/0
6.11.2017 15:15





Najdete na iDNES.cz