Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Asii pořádají nájezdy na vraky válečných lodí, cílí na "neozářenou ocel"

Vraky desítky válečných plavidel z 2. světové války, která šla ke dnu při bitvách v Tichomoří, musí čelit nájezdům zlodějů. Ti potopené lodě trhají na kusy a za vyzvednutý kov inkasují statisíce dolarů, zjistil list The Guardian. Někdejší chlouby armád z celého světa přitom mnohdy slouží jako pohřebiště padlým námořníkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T95o25m80a73s 58M81a91t68e57r80a 4376501613373

Jsem v tomto oboru laik, prosím jak se číhá na potopenou loď?

viz - v uplynulých letech si zloději počíhali na nejméně čtyřicet potopených

+7/0
4.11.2017 21:29

J21i85ř42í 67G78r42o10m65a36n30n 4333545668816

Mrtvým je to jedno, ti neodpočívají. Po smrti není už nic a bůh neexistuje, tomu je to také jedno. Alespoň z vraků má někdo užitek a když někdo chce památník, ať si ho sám vyzvedne. Jen mne zajímá, komu vraky patří, kdo na ně má nárok. Ten by měl inkasovat část zisku, jinak je to pirátství. Co jiného čekat od komunistické zločinecké Číny, že?

+3/0
4.11.2017 20:11

L39á56ď65a 91V15r64a23n14ý 7838358218637

Jako ateista říkám, že víte prd co je po smrti. Před 200 lety by jste vehementně tvrdil, že člověk nemůže létat, protože to nikdo nikdy neviděl.

0/0
5.11.2017 16:29

D28a33n 46R72o73z41s67í29v36a56l 3770322810894

Co k tomu jako příznivce druhoválečných lodí říct? Naprosto nechutné. Rv

0/−1
4.11.2017 19:32

J26a20n 81V22á93c25l81a36v42í36k 3562826831789

Zloději tam ten materiál stejně nenechají, takže větší smysl by mělo vytěžit to nějak "pietně"

0/0
4.11.2017 19:00

O97l63g30a 50P62a24v28l95í81k10o19v68á 6364428447662

Nevidím nic trestuhodného v konání těch zlodějů, sice se obohacují, ale zároveň čistí vody. Spíš si tipuji, že nějaká dravčí firma pochopila potenciál těchto vraků a pokouší se drobné zloděje vypudit

+3/0
4.11.2017 17:45

P81a34v34e84l 37S65ý35k60o53r30a 1468181512347

Raději nic nepiš:-/

+1/−4
4.11.2017 19:40

L86á10ď10a 93V48r13a90n61ý 7898408598797

Pokud nemáte v sobě pokoru k mrtvým. Mohla by jste si uvědomit co způsobují výbuchy na mořském dně.

0/0
5.11.2017 16:30

M28i89l20o87s34l74a92v 97J36o65s41í21f49k39o 6832276203732

Naše civilizace bezostyšně plení každé pohřebiště co najde a teď se ohání ohledem na tzv. pohřebiště? Nesmysl. Podle námořního práva vrak patří nálezci, takže nazývat je zloději je dost zavádějící!!!!!!!!!!

0/−4
4.11.2017 17:17

K97a60r72e85l 54L82a22n47g96r 2682597790928

Tak to vám doporučuji si nastudovat tohle a pokud tomu nerozumíte, tak je možnost si na Britské admiralitě půjčit celý svazek zaobírající se tímto.

https://en.wikipedia.org/wiki/Protection_of_Military_Remains_Act_1986

0/0
4.11.2017 19:35

T25o81m91á44š 25V32a83l38d64e38r 7603330529

Toto se dotýká snad Velké Británie a jejího území. Zákon jedné země, ale nemůže být aplikován v mezinárodních, nebo v cizích vodách. to by byl bordel na světě. Ano. Nám se to může jevit jako hanobení. Oni v tom vidí kořist, kterou si mohou vzít pokud loď opuštěnou, nebo vrak naleznou. Stačí, aby mocnosti neuplatňovali kolonizační nároky a hned bude méně hrobů.

0/0
5.11.2017 0:29

K56a31r32e77l 59L94a38n19g16r 2582477100798

HMS Prince of Wales je jako ostatní potopená bojová plavidla vlastnictvím koruny, takže se na něj příslušný zákon vztahuje. A není to jen britský zákon co takovéto lodi chrání jako válečné hroby. Není to tak dlouho co Španělsko zakročilo proti vykrádání svých vraků v mezinárodních vodách.

0/0
5.11.2017 15:59

J45a88n 72Z11e16m52a53n 6536927241801

Jo, to je teda pokrytectví - nejdřív zamořili celou planetu radioaktivitou z často naprosto nesmyslných testů - a je vůbec otázka, kolik mrtvých to způsobilo a kde mají ty hroby, nejspíš úplně všude - a teď se diví, že je poptávka po neradioaktivním železu a lkají nám zagorku o mrtvých námořnících, které dávno sežraly ryby.

+2/−1
4.11.2017 16:51

L78u13c34i94e 90B16l26a56n63i70c53k56á 2195453459171

...doposud bylo zvykem, že potopená loď se považovala též za hrob posádky a toto pravidlo se ctilo - pro primitivní Asiaty to ovšem neplatí - hlavně když bude co zpeněžit !!!!Rv

+5/−6
4.11.2017 15:44

J33u71r91a 13M41a48z86i23k 3768794276385

Co cigáni? Ti kradou i litinové andílky z náhrobků, mosazné cedulky z náhrobků v KT Terezín, zabezpečovací zařízení na železnici a ohrožují naše životy. Teď je ale móda plivat na Číňany, Tak do toho. Mám po dědovi kolo, nechám ho rezivět na smetišti a když si ho někdo vezme, tak je to nemorální a mám k němu citový vztah.:-)

+7/0
4.11.2017 16:00

P80a86v62e83l 29S25ý35k16o51r45a 1938351792437

Udělej z toho politickou záležitost. Ono to totiž je něco jako ty cedulky z náhrobků.

+1/0
4.11.2017 19:43

J74i83ř53í 82G56r53o52m81a10n95n 4823775458716

Ukrajinu? Víte vůbec, jakou to kolo má cenu? Dejte ho na Aukro nebo na eBay a kupte si motorku :-) Novou.

0/0
4.11.2017 20:15

J79a61n 12B87l73a76n69a 3506925724

Jde o tržní chování, neviditelná ruka trhu to řídí

0/−1
4.11.2017 15:41

P39e80t64r 58N53e48h52a76s77i35l 4962515284514

Už vidím ty 90-ti a 100-lety dědky jak si pamatuji, že vůbec byli na nějaký lodi.

Autor i ty lidi co se odvolávají na tenhle argument by se měli nechat vyšetřit hlavu.

+2/−10
4.11.2017 15:26

J10a82n 62B95a42b79i36č74k71a 9523159543617

Takže vy neplánujete žít tak dlouho. To možná lidstvu prospěje.

0/0
5.11.2017 2:33

J25i89r17i 62N23o80s65e18k 5797832128870

Nechapu proč by se lodě neměli recyklovat, vraky tanků, letadel a dalšího vojenského vybavení se taky nenechávají válet jako pomník, když někdo zemře na minovém poli tak tam ty miny taky necháme? co to je za logiku?

+3/−3
4.11.2017 15:10

K37a66r12e23l 85L27a41n19g35r 2192487780278

Potopená bojová loď během válečných operací má status válečného hrobu. Ve většině států jsou tyto hroby chráněny zákonem. ;-)

+3/0
4.11.2017 15:23

L31u51c71i55e 27B67l26a73n21i76c14k35á 2295523899121

..máš pravdu - jenomže pro prosté čecháčky, navíc suchuzemce, jsou tato pravidla něčím nepochopitelným !!

+2/0
4.11.2017 15:46

K60a91r30e49l 25L75a70n56g89r 2692647770868

No zdejší horliví likvidátoři co by nejraději sundali kdejaký pomník Rudé armádě by si měli uvědomit, že tyto památníky jsou chráněny stejně jako ty lodě, i my máme podobné zákony.

+2/0
4.11.2017 16:10

J58a12n 13B89a31b14i55č56k69a 9113659803457

Památníky jsou OK, ale neměli by být na nich hákové kříže, nebo srp a kladivo, což jsou symboly nelidských diktatur

0/0
5.11.2017 2:36

K64a21r83e54l 69L53a29n41g30r 2832287350378

Tak tyhle symboly nevím kde ještě jsou. V Rusku mají standartně nyní vytvořené německé hromadné hroby buď kříž trámový, nebo klasický (tvar EK), a ty kde jsou vojáci co bojovali pod sovětskou zástavou jen hvězdu. Na většině památníků u nás jsem viděl jen tu hvězdu nebo to bylo bez ní. Vídeň má také na památníku jen hvězdu.

0/0
5.11.2017 16:05

M28i90l78o35s77l52a49v 12J64o86s44í69f51k64o 6402106573122

To ovšem neplatí v mezinárodních vodách!!!!!!!!

0/0
4.11.2017 17:18

K98a44r68e28l 10L55a33n88g28r 2222757740578

Platí ;-). HMS Prince of Wales je chráněný a stejně ho rozkrádají.

0/0
4.11.2017 19:39

L42á45ď11a 71V35r72a51n74ý 7388618548847

Platí.

0/0
5.11.2017 16:33

P84a15v11e30l 51P64e54l84c 2239763695

Ale v mezinarodnich vodach takovym zakonem chraneni byt z principu nemohou. Ze namorni mocnosti nadavaj je jedna vec, ale u mezinarodniho soudu by nikoho nezajimalo, ze v britanii a spanelsku maj status hrobu a pamatniku. Pro ostatni je to vrak v mezinarodnich vodach a ten patri tomu, kdo ho dostane nad hladinu.

0/0
6.11.2017 10:01

J95a28n 43P76e35k42a 5833313123

Tak to je dobrej způsob ekologický recyklace, ne?

0/0
4.11.2017 15:05

R19o62b55i51n 38R88e65h52a24n66e96k 8724421547586

Kdyby se některé z potopených lodí plavili Rómové, určitě by se našly peníze na vyzvednutí a vybudování pomníku.:-/

+5/0
4.11.2017 14:53

M79a94r36t73i36n 89H68r55o22u93d46n27ý 5497592744157

Nejde ani tak o to, že je to "neozářená" ocel, ale o to, že je to až na výjimky železo z "prvotavby".

V 30tých a 40tých letech se do tavby přidávalo naprosté minimum železného šrotu, prakticky vše šlo přímo z železné rudy. Dnes tam přisypou do tavný sádky kdejakej hnůj, kdovíjak a kdovíčím prolegovanej a pak to vydávaj za echt třídu xx xxx.

+2/0
4.11.2017 14:49

T41o43n21d18a 58H71e27j97l48í54k 1908393719477

Recyklace je recyklace. I toto je ekologie, i když ne zcela lidsky citlivá.

+1/−1
4.11.2017 14:41

A80l40e74š 28L20i38s69o50v75s52k38ý 9669288762122

Čistí moře:-)

0/0
4.11.2017 14:34

R97u96d95o11l71f 59K54o92m94á83r74e62k 7918619282409

jak muze byt oznacen nekdo za zlodeje kdyz vyzvedne trosku, to neni uplne jasne

+2/−2
4.11.2017 14:11

L95u37k23á54š 91A35d19a87m36e33c 6110679910977

Oni nevyzvedávají trosky ,ale vyzvedávají vraky a to vraky válečných lodi ležících na mořském dně.

Námořní právo je v tomto pohledu jednoznačné. Pokud vrak pluje a je jedno zda na hladině nebo pod hladinou může jíž o "res nullium" tedy věc bez majitele, která patří nálezci. Pokud je vrak na dně je to jinak, takový vrak je stále majetkem toho koho byl když plul a to za předpokladu, že o něj majitel neztratí zájem nebo majitel nezanikne. . No a státy jejíž majetkem lodě byli o své vraky nikdy zájem neztratili, nejde jen o válečné lodě z posledních dvou válek, ale třeba Španělsko tento nárok uplatňuje i na galeony vezoucí zlato Inku atd.

+1/0
4.11.2017 14:35

P30e11t75r 32N95o25v34o20t93n45y 1811430771

To je furt "recykluje". A teď se to najednou někomu nelíbí. :-)

+13/0
4.11.2017 13:47
Foto

J26a47n78a 25F57u80s68z63t14e36i24o82v66á 9101686864278

To není tak jednoduché, nejsou na to udělány kvóty, směrnice, nařízení jak manipulovat s železem, jaké rukavice použít, nechápu jak to může fungovat ))

+12/0
4.11.2017 13:52
Foto

J67a28n 82Č17e56r50m61á33k 4699308205937

;-D;-D;-DR^

+1/0
4.11.2017 14:06
Foto

J61o90z58e75f 11N98o92v90a51k 4674888754

Ta loď je třídy Formidable, nikoliv King George V.

+2/0
4.11.2017 13:36

D59e50n85i27s 51H36u61m29l 4832785615246

Jméno autora článku vysvětluje, proč plácnou na titulní stránku více než sto let starou loď, která byla údajně potopená během druhé světové

+6/0
4.11.2017 13:32

L42u19k38á30š 21A96d74a73m21e23c 6520129540627

Aniž byt se koukal typuji že jde o dílo ́velkého manerta

0/0
4.11.2017 13:52

D56e15n17i95s 67H91u26m83l 4232655975926

tak už to konečně opravili, kde by byl idnes bez diskuze ...

+2/0
4.11.2017 14:10

L43u92d69v68í18k 43G49a31j23d80o24š24í38k 2365343794462

No co. Recyklace v praxi. Měly bychom za to být spíše rádi.

+1/0
4.11.2017 13:13

M39a39r88t52i77n 24J47u76r81e33č98k67a 2373124421611

To jako ocel, která je pod vodou, není postižena radiací, narozdíl od oceli, která se vyrábí z železné rudy pod povrchem? :-/ To mi přijde nějaké divné.

0/0
4.11.2017 13:11

R28o79l90a59n55d24o 58A67r60i92a86s 7958729557460

Ke ointMinaci duchází během zpracování rudy.

0/0
4.11.2017 13:15

A77d44a68m 97J36a71k68e63š 2566395396290

Ne, ta ocel byla vytavena v době, kdy ve vzduchu nebyly radioaktivní prvky. Ty později stopové množství radioaktivních prvků mají - právě ze vzduchu.

0/0
4.11.2017 13:16

M89a71r16t75i14n 41J89u39r68e95č76k14a 2773204181601

No nevím, moc tomu nevěřím. Radiace tady byla je a bude vždy i bez lidské činnosti. Moc se mi nezdá, že by zrovna lidská činnost měla tak významný globální podíl na radioaktivitě na Zemi. Lokálně určitě. Ale celosvětově... Tím nechci říct, že člověk radiaci významně neovlivnil kde je vyspělejší technicky, ale určitě na Zemi jsou místa, kde by bylo možné vyrábět v prostředích s nízký obsahem radiace v prostředí.

http://www.csvts.cz/cns/news11/radio2.pdf

+3/0
4.11.2017 13:25

V27l68a32s28t23i71m16i79l 40P38e85v25n50ý 6448313615295

Zapomněl jste možná na stovky atmosférických testů jaderných bomb, ke kterým proběhlo. Ty rozhodně měly celosvětový dopad. Díky nim je mnohem větší kontaminace vzduchu radionuklidy.

+2/0
4.11.2017 13:34





Najdete na iDNES.cz