Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Katalánsko má s Unií smůlu, Brusel je na straně Madridu

Katalánsko marně volá po tom, aby se Unie postavila za jeho nezávislost nebo se alespoň stala vyjednavačem. EU jako celek i Brusel samotný jsou totiž už z logiky věci na straně Madridu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i56c56h12a22l 40M10i61l62l48e47r 9226312689312

lide premyslivi vedi, ze EU MUSI podporovat ustavu clenskych zemi.!!Jinak to proste nejde.

Pokud se nejaky stat rozhodne odstepit, jeho zakonny naslednik si zachova clenstvi v EU a odstepenec je mimo EU. Pokud bude chtit clenstvi, musi si vsechno vyjednat uplne od zacatku.

Tohle byl jeden z duvodu, ktery udrzel Skotsko v UK pri jejich referendu. Skoti chteji clenstvi v EU. Kdyz pozdeji v UK tesne zvitezil Brexit, obcane Skotska byli vetsinove proti.

0/0
7.11.2017 1:57

M57i33r73e11k 86K61o95n87e52č14n40ý 6517595835954

Smůlu s EU mají všichni, nejen Katalánsko.

+1/−1
4.11.2017 13:37

J63o29z81e93f 39Č51e73r32n79ý 3401169953521

Palata ešte píše na IDNES? ja som si myslel, že v ČR je už tak nedôveryhodný, že našiel azyl u nás. pokiaľ viem, tak robil akéhosi poradcu mediálneho psychicky labilnému gaunerovi Procházkovi a jeho skrachovanej strane Sieť, prípadne píše svoje bludy do slniečkárskeho plátku SME.

0/−1
2.11.2017 16:10

J51a32n 28V10á86c76l19a27v87í97k 3232856941689

Jak by měl v tomhle případě znít ten jednotný hlas V4, po které tolik diskutérů volá? Měl by Orbán mlčet nebo podpořit Španělsko stejně jako zbytek uskupení? nebo by se měla podřídit většina a separatisty by mělo podpořit i Slovensko, i když je to proti jeho vlastním zájmům?

0/0
2.11.2017 15:31

F13i96l80i88p 50Č76e66r83n27ý 1403369396

Člověk by čekal masové demonstrace, stávky a nepokoje katalánců proti zlovolnému španělský soudu s vůdci separatistů. A kde nic tu nic ;-D

S tou podporou ex katalánské administrativy to evidentně není tak horké.

+3/0
2.11.2017 12:32

M78i82c11h93a70l 79M65i52l45l30e85r 9396632819732

Spousta Katalancu umi myslet a pocitat.

Chteji mit lepsi ekonomicke podminky v ramci Spanelska -pri svych 16% obcanu plati 20% do statniho rozpoctu. Uvedomuji si ale, ze samostatnosti by nejen prisli o clenstvi v EU, ktere by si museli vyjednavat od zacatku nez by ho dostali, ale predevsim by si museli zalozit/ upravit a rozhodne plne fundovat tolik instituci a polozek ve statnim rozpoctu, ze jejich ekonomicka sila by padla.

Nezavislost je u nich otazka nacionalistickeho srdce, zustat ve Spanelsku je otazka reality a pragmatickeho rozumu.

0/0
7.11.2017 2:04

M77i75c30h68a18l 43Z82e70l34e97n50k65a 3285844679141

Radujte se pane Klumpare:

http://www.nejvic-info.cz/nejvyssi-poplach-evropsky-parlament-dostal-stul-reformu-dublinskeho-protokolu-ceska-media-mlci/

0/0
2.11.2017 11:44

J86a73n 57V96a36n25d93r37o42v30e52c 9323816218515

Už zde neplačte, pane Klumpare. Vaše nářky nejsou upřímné a Katalánsko je vám zcela ukradené. Jediné, co si přejete, je jednotná Evropská Unie Socialistických Států vedená diktátorsky Ústředním výborem 27 komisařů s podporou hordy bruselských byrokratů. V dobách dřívějších byste blbě tlachal v hospodě u piva, dnes můžete takto veřejně. Ale uvědomte si, že případ Katalánsko je otevřený, touhu po nezávislosti nelze zakázat.

+1/−3
2.11.2017 11:37

F34i67l13i88p 17Č96e70r27n95ý 1953229766

Záleží kolik Katalánců touží po "nezávislosti" ;-)

0/0
2.11.2017 12:35

M94i29c24h46a66l 76M26i97l65l16e83r 9476612819912

hodne nepromysleny prispevek. Bud neznas nebo umyslne ignorujes fakta.;-D

0/−1
7.11.2017 2:05
Foto

M36a87r89t59i87n 22K56l25u96m25p95a60r 5166268557614

Už zde neplačte, vy falešní liberálové a pseudodemokraté. Vaše nářky nejsou upřímné a Katalánsko je vám zcela ukradené. Jediné co jste si přáli bylo, abyste ho mohli využít ve svých protievropských proslovech a náladách, kde všechno evropské je špatné. Protože z nějakých důvodů je vám roztříštěná a slabá Evropa bližší než Evropa sjednocená, byť ne zcela harmonicky. Z vašich přání aby Katalánci vedli ozbrojený boj a z vaší touhy po cizí krvi je nám ostatním upřímně špatně. V dobách dřívějších byste blbě tlachali v hospodě u piva, dnes můžete takto veřejně. Ale uvědomte si, že případ Katalánsko je uzavřený, nezávislost nebyla a ani nebude a dejte těm lidem už pokoj.

+5/−5
2.11.2017 10:01

S23l48a97v18o27m82í84r 54B65e23n84e28š 6822647360344

To mě velice zajímá, jak si představujete, že bude fungovat soužití Španělů a Katalánců, jestliže z jedné strany k němu bude nechuť.

+5/−1
2.11.2017 10:25

K14a44r39e15l 45H34o64f48m14a26n 7304691260202

Tak jako fungovalo do teď. Úplně normálně, se všemi radostmi i starostmi, které vícenárodnostní státy přináší.

+2/0
2.11.2017 10:40
Foto

V81l20a54d82i33m23í83r 83H18r14u14b14e32š 9974701967248

do teď to fungovalo tak, že probíhalo dlouhodobé vyjádření pocitu a vůle části Katalánců po nezávislosti na Španělsku :-/

0/0
2.11.2017 11:17

V59á69c35l11a80v 25P55o64l88á83š59e13k 9116620251387

Nezapomínejte, že minimálně polovina Katalánců si odtržení nepřeje, chtějí být i nadále španělskými občany a osamostatnění Katalánska by pro ně byla katastrofa. A možná, že i mnozí z těch, kteří pro odtržení hlasovali, už změnili názor, když si uvědomili, jaké obrovské problémy by odtržení Katalánsku přineslo. Takže soužití Španělů s převážnou většinou Katalánců bude určitě bezproblémové. Problémy budou spíš mezi Katalánci navzájem.

+3/0
2.11.2017 10:44
Foto

V55l41a74d72i98m41í23r 50H30r36u34b10e41š 9114651767168

nepředstavuje, monarchistický centralismus a basta, jako za Franca

0/−1
2.11.2017 10:57

J12i69n10d90ř18i10c93h 98V28á43g38n33e79r 9171516886751

To ohánění ústavou, když se snahám o katalánskou nezávislost zavírají oči, se mi moc líbí. Kdyby si ti nejzasloužilejší kolonialisté, co teď v Evropě vykládají morálku, práskli kolonie do ústavy, mohla dnes EU končit v Malawi.

+2/−2
2.11.2017 10:00
Foto

M76a66r94t34i24n 28K56l83u80m54p89a54r 5336868277814

Ano, srovnávat dnešní demokratické a moderní ústavy se zákony z období imperialismu je skutečně hodnotný příměr a troufám si tvrdit, že to mnohé napovídá o znalostech a rozhledu diskutujícího.

+4/−3
2.11.2017 10:06

J96i97n92d25ř47i46c41h 80V73á80g96n83e26r 9501286826211

Abychom se dojali dneškem dokonale, musíte ještě přihodit obětavé hájení vyspělých západních civilizačních hodnot, lidských práv a svobod. Jenom prosím, mne s tím vynechte a začněte to vysvětlovat statisícům mrtvých v Sýrii, desítkám tisíc mrtvých v Lýbii atd.,atd. Všude tam, kde jsme ty hory neštěstí s našimi demokratickými a moderními ústavami v zádech vyrobili.

0/−2
2.11.2017 10:36

V64á34c97l80a81v 87P50o53l16á37š54e13k 9536940561207

I kdyby katalánští separatisté měli v Katalánsku většinu (což nejspíš ani zdaleka nemají), i pak by osamostatnění Katalánska mohli dosáhnout jedině v souladu se španělskou ústavou. Tedy jednáním, jež by případně mohlo vyústit v přijetí nového ústavního zákona umožňujícího osamostatnění Katalánska španělským parlamentem, tak jako tomu bylo při rozdělení Československa. To jednání by především muselo dát hodnověrné záruky, že politická,hospodářská, občanská, jazyková a kulturní práva těch asi 4 miliónů Katalánců, kteří si odtržení nepřejí a přejí si zůstat i nadále španělskými občany, budou i v nezávislém Katalánsku plně respektována. Snahy o neústavní odtržení pomocí nějakého zfalšovaného a zmanipulovaného referenda jsou zcela nesmyslné a je naprosto vyloučeno, že by takové odtržení mohlo uznat Španělsko a ostatní státy EU.

+3/0
2.11.2017 12:31

F50i82l18i58p 73Č38e39r35n24ý 1593429316

Vaš ignorace zákonů taky pobavila nebojte ;-D

+1/0
2.11.2017 12:34

J71a66n 40V35á17c43l67a62v29í10k 3242196511719

Asi Vás zklamu, ale součástí EU jsou i Reunion, Martinique, Francouzská Guiana atd.

+1/0
2.11.2017 15:36

M41i19c85h77a29l 85M50i72l75l66e19r 9346472369942

Francouzska Polynezie, Nova Kaledonie....

0/0
7.11.2017 2:07

P72e66t32r 55M29ü80l48l95e29r 3946198369924

Takové muslimské Kosovo je zemí štěstěny.....

+2/0
2.11.2017 9:57
Foto

V90l49a68d98i17m12í96r 29H48r45u39b56e79š 9974901727258

4. den okupace

+1/−6
2.11.2017 9:29
Foto

M81a95r41t67i55n 42K91l63u31m89p92a22r 5666818207584

Tak tam jeďte a podpořte je. Myslím že vás obyčejní Katalánci nakopou do zadku a pošlou velice rychle zpět.

+4/−3
2.11.2017 9:54
Foto

V56l80a35d97i20m27í45r 38H74r33u31b91e97š 9494811567338

co si vy myslíte, mi je zcela fuk :-/

+2/−3
2.11.2017 9:56
Foto

M13a23r23t94i35n 45K16l75u44m84p21a14r 5176818637294

Ano, ta ignorace názoru ostatních, komunikační přístup zaseknuté gramofonové desky a celková ignorace faktů a absence realistického zhodnocení situace je blízké většině vám podobných nediskutujících tapetářů.

+4/−3
2.11.2017 10:04
Foto

V96l32a27d65i73m15í64r 60H12r91u31b21e10š 9644801187458

no, pro fanatiky podporující frankistický centralismus je zase typický silný názor bez znalosti kontextu ,-)

+1/−3
2.11.2017 10:12

K88a63r68e95l 63H30o45f28m31a75n 7414331340672

Vážený p. Hrubeši. Ve Španělsku vládne demokraticky zvolená vláda, tak už si ten frankismus strčte za klobouk. Tisíckrát opakovaná lež je stále lež, nikoliv pravda, jak si někteří zdejší diskutující asi myslí...

+4/−1
2.11.2017 10:19
Foto

V51l66a71d10i26m64í90r 58H97r57u62b92e43š 9244941757788

Vážený pane Hofmane, "nedělitelnost španělského národa", kterým argumentuje proti nezávislosti současná vláda, prosazoval i Franco při zastavení katalánské autonomie, takže se dovzdělejte než se příště pokusíte vyjádřit ,-)

+2/−4
2.11.2017 10:31

K14a13r67e28l 28H94o33f43m12a81n 7464511390322

To jsou jenom chytrácké řečičky, p. Hrubeši. Určitá nedělitelnost je principiem každého státu. A to že se jí stát v proklamacích a politicky drží z něj ještě nedělá fašistického pohrobka.

+4/0
2.11.2017 10:38
Foto

V36l76a34d78i53m37í63r 64H52r54u39b64e20š 9434691867308

to nejsou řečičky, to je kontinuita centralistické monarchie ,-) mláceni lidí vyjadřujících svůj názor je další kontinuita

0/−3
2.11.2017 10:46

J33i55ř95í 37B30u66š49e33k 8712487669

Ale, ale, podporovat separatisty v Lýbii, Sýrii a převrat na Ukrajině EU nevadí, ale rozvracet EuroReich si nenecháme.:-) Zaorálek opět nepřekvapil čekal jak se vyjádří jeho "páni" v Bruselu a pak se stočí jako správná korouhvička po větru.Rv

+4/−2
2.11.2017 9:20

K24a82r53e16l 68H34o36f25m18a44n 7504471240482

Zapomněl jste na Sobotku a Merkel a taky na petrodolary, pane Bušku. Ta petrohradská školení nějak pozbývají úrovně.

+1/0
2.11.2017 10:45

K59a22r87e62l 83N89o72v24o60t22n95y 1424945154202

A komu fandil Brusel při separaci Kosova?

+8/−2
2.11.2017 9:05

K84a55r80e88l 96H49o69f11m32a95n 7844161540772

Civilnímu obyvatelstvu, které by nemělo být masakrováno. Mimochodem mluvit v roce 1998 o "Bruselu" je slušná haluz.

+2/−1
2.11.2017 10:28

M85i82c17h80a87l 70Z53e60l69e87n58k92a 3985324409201

Tak zmasakrovali jiné :-(.

0/0
2.11.2017 11:47

P35e39t31r 14R33ů88ž68i58č26k98a 8882213653656

Opravdu Brusel měří dvojím, možná i trojím metrem. S rozdělením Československa neměl Brusel vůbec žádný problém. De facto Bruselu vyhovovalo, že do EU přijmou dva slabší subjekty, (ČR a SR) než aby do EU vstupovalo relativně silné Československo, které by snadněji prosazovalo vlastní jak ekonomické, tak i politické zájmy. Dnes se Brusel separatistických enkláv uprostřed EU bojí, neboť odchodem Velké Británie a posléze odtržením Katalánska by v EU nastal dominový efekt nespokojených, končící pravděpodobně i rozdělením Belgie na Vlámsko a Valonsko. A to je hlavně důsledek Lisabonské smlouvy, která ze staré dobré EU v podstatě dělá svaz zemí ne nepodobný tomu bývalému Sovětskému Svazu.

+5/−8
2.11.2017 7:26

M97i82c28h45a74l 39M88i60l17l43e65r 9336842929402

X" De facto Bruselu vyhovovalo, že do EU přijmou dva slabší subjekty, (ČR a SR) než aby do EU vstupovalo relativně silné Československo, které by snadněji prosazovalo vlastní jak ekonomické, tak i politické zájmy."X

To je vylozeny, jakoukoliv logiku postradajici - NESMYSL.!!

Ceskoslovensko se oficialne rozpadlo na konci 1992 a EU s jeho rozpadem nemela VUBEC NIC spolecneho. !!

EU byla ustavena v 1993 z puvodniho EEC. V te dobe nebylo nijak zarucene, ze vubec nekdy v budoucnu bude uvazovat o prijmu vychodoevropskych statu z rozpadle RVHP, protoze ty byly svou hospodarskou urovni a slabou menou na mile vzdalene od hospodarske urovne zapadoevropskych statu z EEC a jen by nove vzniklou tahly dolu. Take vychodoevropske meny se jeste radu let potykaly se smenitelnosti na volnem trhu.

EU se pri svem ustaveni zamerila na prijem zapadoevropskych statu, ktere doposud nebyly clenem EEC, jmenovite Rakouska, Finska a Svedska.

Zda Ceskoslovensko zustava jako celek nebo se rozpadlo na dva pidistaty bylo vsem clenum tehdejsi EU uplne burt, prast jako uhod.

Kdyz Cesko a Slovensko vstoupily do EU v 2004, moznost aby se zase spojily v jeden celek, ktery by podle tveho vyjadereni " snadněji prosazovalo vlastní jak ekonomické, tak i politické zájmy" NEEXISTOVALA ani na papire. Takova uvaha je jenom nelogicky zvast.

+7/−1
2.11.2017 7:47

M14i49c47h69a22l 70Z55e84l49e54n95k23a 3575634889811

Nicméně by byla v případě dnešního dělění ČSSR reakce Bruselu zajímavá.

Ke zbytku úvahy pana Růžičky se přikláním.

+1/0
2.11.2017 7:57

R41a93d14o88v74a74n 63S56ý11k30o73r32a 6874475984130

A není to náhodou Brusel, kdo už léta propaguje nikoliv Evropu států, ale Evropu regionů? Ale to je pro EUskeptiky, kteří se považují za osvícence, zřejmě neznámá věc.

+1/0
2.11.2017 8:38

M75i28c22h58a50l 50Z53e93l52e97n77k90a 3775254419951

Ano bezmocné regiony to konečně vyřeší.

Jeden vůdce, jedna říše, jeden národ (Adolf Hitler) :-).

+2/−1
2.11.2017 9:04

Z28d60e34n39ě80k 13Ž64í39k85o89v68e90c96k33ý 7960118540926

Jenže EU si přeje regiony napříč hranic národních států. S nadnárodními státy problém nemá, ty také přispívají k postupné likvidaci národů.

+3/0
2.11.2017 9:09

K47a39r51e39l 40H90o50f19m46a76n 7954711780842

Á, další historik a politolog. O jakém Bruselu to prosím v roce 1993 mluvíte? Že s rozpadem ČSFR nemělo problém Vlámsko by nás snad nemělo překvapovat.

+1/0
2.11.2017 10:33

J88a76r14o36s23l69a32v 71R62o82u71b60a81l 6611961299108

Banda pokrytců....

+2/−1
2.11.2017 7:15

M75i45c83h77a11l 54Z87e29l42e87n70k66a 3875424239201

S Unií má smůlu každý.

0/−2
2.11.2017 7:09

M83i12c29h28a69l 87M84i70l74l76e68r 9666792189872

tak proc z ni Cesko nevystoupi?

Lide neprilis chytri si stezuji, ale chytri lide vedi, ze by to byla po hospodarske strance blbost. Nekdo by ti mel zopakovat pouceni, ktere podle legendy knize Svatopluk I. dal svym synum v rannem stredoveku. Ze si to nevzali k srdci, zahajilo rozpad Velkomoravske rise.

+3/−3
2.11.2017 7:54

M21i26c75h30a36l 93Z17e86l32e25n16k79a 3805604159741

A Vy jste ten chytrý co straší s propadem. Češi jsou schopný národ postavit se na vlastní nohy což bylo vidět v historii a i před druhou sv.válkou. Tenhle sehnoutkářský postoj některých jedinců mne mrzí. U zainteresovaných to chápu. Ideální by bylo kdyby EU padla co nejdřívě a obchod byl na úrovni podobný EHS, ne na úrovni současné šikany.

+3/−6
2.11.2017 8:03

J49i58ř49í 96B59u77š10e39k 8872607239

EU není Schengen , volný pohyb osob zboží a kapitálu. To by nám úplně stačilo Europapaláši at si ty svoje příkazy, direktivy a kvoty strčí za klobouk.EURv

+3/−1
2.11.2017 9:23





Najdete na iDNES.cz