Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Azyl nechci, řekl Puigdemont v Bruselu. Sesazení své vlády neuznává

Sesazený katalánský premiér Puigdemont nebude v Belgii žádat o politický azyl, jak některá média spekulovala. Neuvedl však, jak dlouho se hodlá v Bruselu zdržet, k návratu do Španělska by prý potřeboval „garance“ spravedlivého procesu. Španělský ústavní soud v úterý pozastavil rezoluci o nezávislosti Katalánska, kterou schválil regionální parlament.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o63s36e98f 33K77o22t19e11l91n64í37k 6547252109151

Tady zase někdo nechápe, že v demokracii se hlasuje a respektují se zákony.

Je to nějaká nemoc, u nás taky začíná bujit. Demokraté se zaklínají demokraciíí, ale jsou zhrozeni z toho jak lidé hlasují.

+2/−1
31.10.2017 20:47

J56a40n 52Š72i92ř87i54n50a 5975355

V demokracii se nezakazuje regionálním stranám kandidovat do celostátního parlamentu (v ČR běžně kandidují některé malé strany jen v některých krajích), v demokracii neslouží Ústavní soud jako prodloužená ruka vlády. A v demokracii určitě není možné, aby premiér obviněný z masivní korupce u soudu prohlásil, že to byl omyl a nic se mu nestalo...Toliko asi k demokracii ve Španělsku.

+3/0
1.11.2017 7:43

S37e67i39d79l 72P71e46t87r 1781881805734

Jen trochu mrazí když si člověk uvědomí, že ouvertura WW II. byla v 1936 taky v Hispánii ..:-/

+1/−1
31.10.2017 20:23

M94i39c33h56a69l 47M28i57l84l53e63r 9956152839402

Žádná souvislost!!!!!

0/0
1.11.2017 1:58

J22a27n 13K75r81u58p34k52a 9831504702217

Španělsko není federativní stát seskládaný z dalších států, ale z unitární země s vyššími správně územními celky. Je to totéž, jakoby se Jihomoravský kraj chtěl od ČR oddělit a připojit k Rakousku To není po právu natož z ústavněprávního hlediska možné.

+4/−3
31.10.2017 19:38
Foto

I91m65r18i37c30h 26S75u65c56h43a68r41s83k13ý 8796763525231

Každý národ má právo na sebeurčení tak pravil všemi na západě uznávaný havel..?

Tak proč to západ ignoruje a chová se nedemokraticky....:-PEURvRvRv

Katalánci ;-)R^

+3/−7
31.10.2017 19:06

H75a83n66a 86K15r74i61v84a15n90e45k 2141805712283

Havel to rekl, ale v jine situaci.

Zapad se distancuje, je to zalezitost Spanelska.

+1/−3
31.10.2017 19:14

L75u16b64o28š 45U35l74r88i18c73h 5641820448434

Čo má s tým východ, alebo západ?8-o Zatiaľ je to len vecou Španielska.

Katalánci musia jednať so zvyškom Španielska, takisto ako dlhé roky jednali Škóti so zvyškom Británie.

+6/−2
31.10.2017 19:29

P97e55t53r 74K40u37l94h37á35n77e12k 7627687406703

Všichni ti, co tvrdí, jak je referendum o nezávislosti protiústavní mi připomínají tento vtip - Bělehrad, 70. léta, mezinárodní sjezd bývalých příslušníků protifašistického odboje. Čech se ptá Jugoslávce: "Jak jste to vlastně dělali, že ti vaši partyzáni byli tak úspěšní?" Jugoslávec odpovídá: "No normálně - každej dostal flintu do ruky a střilel skopčáky na potkání." A Čech na to: "Aha... no jo... když ono to u nás bylo zakázaný." ;-D

+8/−1
31.10.2017 17:42

P73a20v38e87l 68K64o36l72á22č33e77k 9494184772781

Dějiny neskončily, dějiny pokračují dál. Ty státy tady nejsou na věky věků a národy vznikají a zanikají. Státy se nedají udržovat pohromadě násilím (zejména ne ty, které jsou považovány za demokratické). Především musí existovat nějaký společenský tmel, vůle ten stát udržovat pohromadě, nějaká celospolečenská dohoda. Pokud ta se vytratí, stát a jeho národní společenství a identita se z nějakého důvodu vyčerpaly a vznikají jiná společenství a identity. Na toto našněrovat zákony, prostě nejde. Ještě v pol. 19. století moravští sedláci málem hnali české obrozence vidlema. Necítili se Čechy ale Moravci či Hanáky. A o 40 let později už zde byl jeden politický národ v Čechách a na Moravě. Myslet si, že ve 21. století v době vyspělých technologií, je nacionalismus či národní hnutí anachronismus si mohou myslet jen národy, které k právu na sebeurčení a k vlastnímu stát nějak přišly, ať už bojem za nezávislost nebo jim ten stát takřka spadl do klína rozpadem feudální říše po 1- světové válce.

+4/0
31.10.2017 17:39

I40v19a77n 50V70a92š89e59k 4165405901807

Pěkné.

0/0
31.10.2017 17:42
Foto

M78i39r50o43s72l16a57v 46S10t54e53i55n74e42r 4280802610166

Hejslované sice 1918 vyhráli, ale Staročeši byli blíže realitě. Federální uspořádání Rakouské říše jako Jihovýchodní spolkové republiky s centrem ve Vídni a zemskými vládami v Praze a Budapešti by bývalo našlo také hodně příznivců.

Pojem Österreich lze přeložit jako Východní říše, geograficky to však byla říše jihovýchodní Evropy-mezi Ašem a Bokou Kotorskou.

Tenkrát vadili hlavně Habsburgové, nahradili je však šovinisté a komunisté.

+1/0
31.10.2017 18:04

M58i54c28h56a98l 70M52i89l89l10e80r 9296782819382

Kdyby byl FJ I. založil trojkorunu a dal Čechům & Moravakum podobnou autonomii a uznání jako Maďarům, pravděpodobně by se R-U-Č udrželo jako stát i po prohrane válce. Akorát bez císaře.

+1/0
1.11.2017 1:44

V72l55a92d82i82m44í75r 12M30a41t40ě64j34o93v94s59k70ý 2789537334427

Fajn, řekněme, že ašské zastupitelstvo, vzešlé ze svobodných voleb, vyhlásí referendum o připojení k Německu. Koneckonců, až do roku 1775 patřili do Bavor. A referendum nebude nebude nejednoznačné jako v Katalánsku, naopak, odhaduji účast na 90% a zhruba stejné procento souhlasu. Nu, a je hotovo. Hlasovat můžou, mandát mají, bylo to demokratické, tak mohou jít, že!? Svatá prostoto...

+5/−3
31.10.2017 17:04

I35v59a81n 50V71a30š25e66k 4465285341747

Ano,je to velmi složité.Možná záleží na velikosti.Možná na tom,jesli Aš tam spadl nějak územně nebo byl anektován nebo je tam jiný národ.Možná má být zaveden nějaký historický mezník,za který se nejde.A nyní jsem si přečetl tu poznámku :"Svatá prostoto".Proč musí být opačný názor názorem hlupáka?

+3/0
31.10.2017 17:10

V73l46a69d72i86m78í33r 24M78a26t36ě67j40o87v65s95k14ý 2309577984377

Opačný názor určitě nemusí být názorem hlupáka, ale může. :-)

Pokud je v tomto případě opačný názor "vyfutrovaný" jen neustálým opakování hesel typu, svobodné rozhodnutí, právo na sebeurčení, lid hlasoval, lid si to přeje atd., bez jakéhokoliv hlubšího pohledu, tak je "svatá prostoto" zcela na místě.

+7/−2
31.10.2017 17:20

I14v40a29n 43V10a42š71e55k 4865625941227

To jsem nenapsal.Takže buď se bavíme v rámci našich názorů na status toho území,jaký by měl být nebo o tom,jak probíhala ta či ona činnost(referendum).Opačný názor může být názorem hlupáka,ale jako premiosa úvahy či dikuse je to blbé.Opravdu myslíte,že "svoboda" a" právo na sebeurčení"jsou opakovaná hesla,bez obsahu?

+2/0
31.10.2017 17:40

I39v58a29n 58V89a97š91e74k 4105275561437

Vlastně už nic.Klidný večer.

0/0
31.10.2017 18:11
Foto

M55i82r41o42s58l70a41v 96S75t74e46i41n39e52r 4530772900516

V Aši (Egeru) žije už jenom malý zlomek původního obyvatelstva. To v Katalánsku rozhodně není. Že by obyvatelé Aše živili zbytek republiky, nemůžete tvrdit, opak je spíše pravdou.

Jinak, národ je společenství, které vzniká mnoho staletí, to je od 1945 ještě hodně daleko.

+4/0
31.10.2017 17:52

V33l39a73d72i28m57í16r 75M54a40t59ě17j62o13v22s72k10ý 2549597404227

O "původním" obyvatelstvu Katalánska by se dalo dlouho diskutovat. Mimochodem, víte že historické hranice "Katalánska" zasahují hluboko do Francie?! Zajímavé je, že místní tam o autonomii ani neceknou a o tom, co mají kolegové ve Španělsku si mohou jen zdát...

Živení zbytku republiky je strašnej žvást. Hold to tak v životě chodí, že všichni všude nemají stejně. Ale chápu, komunistickej ideál je všude všichni stejné nic. Zatím však platí princip solidarity, Praha "živí" Ostravu, mladí "živí" důchodce atd. Mimochodem, Katalánsko je až třetím nejbohatším regionem Španělska. Po Madridu a Baskidsku.

A Eger je Cheb a Aš je jednoduše Asch.

+3/−1
31.10.2017 18:25

M37a90r62t24i63n 83K82r27a59l 7543480963197

Eger není Aš.

0/0
31.10.2017 23:32

M75i33c13h81a19l 23M84i52l94l85e66r 9266672839372

Ziveni zbytku Španělska Katalánci je nesmysl. Katalánsko jako 16% Španělska dává do společného hospodářství 20 %. Ty extra 4 % ještě neznamenaji ziveni Španělska ve velkém měřítku.

Nehledě ani k tomu, ze případná formace samostatného státu by Katalance přišla podstatně dráž.

0/0
1.11.2017 1:56

I26v79a52n 32V40a20š20e12k 4815205131927

Chtěl jsem se jenom zeptat pana Konráda,zda není stalker?

0/0
31.10.2017 17:00

V32l91a37s79t14i68m65i93l 45K48r95a72u49s 3273374844943

Je to ale kašpárek tenhle pan Puigdemont. Napřed si něco navaří a pak uteče ze Španělska jako malý kluk, když rozbije okno. Ze zahraničí pak vzkazuje: Vlády se nevzdáváme. Budeme pracovat dál, přes omezení, která plynou z naší strategie nekonfrontace.“ ;-D

+4/−5
31.10.2017 16:38

I75v57a47n 25V98a88š42e73k 4945735771647

No,kašpárek.Pokud je zde moderní doba,kde se věci řeší za účelem vyřešení a s tolerancí pravdy a skutečnosti,tak je to kašpárek.Pokud jsme v takovém prostředí pouze zdánlivě,Evropa se pouze zdá tímto být,přičemž je spíše o více než půlstoletí zpět,tak vznik exilové vlády může být skutečně realitou a racionálním vyústěním.

+2/0
31.10.2017 17:47

V22l11a98s98t19i90m29i12l 58K85r21a98u28s 3433794404553

A kde si myslíte, že bude ona katalánská exilová vláda působit? Za 2.světové války působila československá exilová vláda ve Velké Británii, která byla ovšem ve válce s Německem. Podobné to bylo i za 1.světové války. Znáte nějakou evropskou zemi, která je dnes ve válce se Španělskem a která by byla ochotna "katalánskou exilovou vládu" na svém území tolerovat, natož aby ji uznala?

+2/−1
31.10.2017 18:07
Foto

M59i90r92o81s27l85a43v 55S55t17e92i48n47e40r 4720902250806

Jaksi jste přehlédl, že Puigdemont s jeho vládou navštívil sídlo EU- Brusel. Jde mu o to, osobně v Bruseli intervenovat proti bruselské politice, která chce centralizovat za každou cenu. Katalónsko může mít v Bruseli vlastní pokojíček, nemusí být v podnájmu u Španělů.

+2/0
31.10.2017 18:09

P35a94v72e49l 18Z46o64u92h27a70r 5358264804549

Puigemont neuznává zálona své země (Esp) ? .To mě tu u nás také někoho připomíná. Ten také má své zákony. Zda-li pak také lže a trpí VIROZOU? ;-D

+3/−3
31.10.2017 16:25

I61v42a48n 23V86a71š40e82k 4225655621447

Třeba Chartu 77?

+3/−1
31.10.2017 16:31

V22l19a19d48i80m35í36r 27M98a14t60ě86j50o83v45s61k92ý 2269837294897

??? 8-o8-o8-o

+1/0
31.10.2017 16:48

I21v92a84n 96V34a77š38e18k 4945215601837

Chartisté také dle establishmentu neuznávali zákony své země.A dle mého správně.Protože základním zákonem pro člověka je svoboda.Je pouze problém,zda se udiluje o ni nebo pouze jako a přitom pro sebe.To je opravdu problém a složité rozluzlit.

+1/−1
31.10.2017 17:02

L54a12d52i82s17l32a54v 89M54a37t61u37l87a 3361459860932

Vy jste tu chartu evidentně nečetl, jinak byste tu nemohl podat takový typicky bolševický výklad. Pravda je taková, že chartisté žádali dodržování zákonů.

+2/−1
31.10.2017 17:13

I31v28a48n 78V24a31š96e25k 4635825111577

Myslím,že nejsem bolševik,Chartu vnímám jako pozitivum.Chartisté žádali dodržování svobody a lidských práv.Nevím,jak toto bylo zakotveno(přesné znění)v paragrafech,ale pochybuji....Nebo myslíte,že žádali dodržování vedoucí úlohy KSČ?

0/0
31.10.2017 17:31

V87l90a19d48i36m65í39r 43M19a20t18ě60j74o10v66s65k32ý 2689457514917

Svatá prostoto... A opět je to na místě... Srovnávat totalitní stát s ústavně danou vládou jedné strany s demokratickým Španělskem... Nezlobte se, ale na takovéto příměry odpovídám "já vím, pionýrský nebo koncentrační, oba jsou to tábory..."

A už jen faktickou - Charta 77 nebyla nezákonná, ani její podpis a český disent se snažil působit v rámci zákona. Také, co vím, nebyl nikdo přímo za Chartu odsouzen. Režim "jen" rozjel hysterickou, útočnou, očerňovací kampaň a na každého z Chartistů zaútočil jinak. Výslechy, vyhození z práce, ze školy, vyvlastnění nemovitosti, nucení k emigraci atd. apod.

+2/−1
31.10.2017 17:34

I30v11a89n 41V45a75š86e30k 4845905681717

Proč nemohu srovnávat totalitu s někým,kdo se chová totalitně?nNebo zmlátit skoro tisícovku lidí je demokratický akt?A nikdo nebyl souzen za Chartu?A já jsem psal o zákonnosti nebo nezákonnosti Charty?

0/−1
31.10.2017 18:00

V88l95a48d70i28m49í10r 79M57a60t22ě18j40o27v49s31k40ý 2599407244647

Inu, srovnávat můžete, co chcete a dle toho si také najdete partnery do diskuze.

A psal jste, že "chartisté také dle establishmentu neuznávali zákony své země." Což jsem se Vám snažil objasnit. Dle všeho zbytečně - tak si dál jeďtě tu svou čáru. Hezký večer.

+3/0
31.10.2017 18:08

I16v94a70n 17V58a93š30e62k 4555875341267

Nemůžu srovnávat,co chci.Musím se řídit logikou,zda to k sobě pasuje.Snažil jste se objasnit...Ne,vy jste se pouze snažil mi vnutit váš názor.Vy jste pouze chtěl,abych odsouhlasil,co tvrdíte vy.Pokud ne,tak:"...dle toho si najdete..." a "..."dle všeho zbytečně..."Byl jste pouze arogantní chlapec.

+1/0
31.10.2017 22:33

V91l12a21d69i26m60í49r 95M50a22t71ě49j76o32v15s58k47ý 2989547414377

Nejdříve jste do Katalánska zamotal Chartu 77, což je dle mého úplná blbost a nesmysl. Po mých otaznících jste napsal, že "chartisté také dle establishmentu neuznávali zákony své země." A to už prostě není vůbec pravda. Neboť Chartisti sice některé zákony kritizovali, ale snažili se je neporušovat. Naopak, snažili se je maximálně využívat ve svůj prospěch. A to komouše přivádělo k zuřivosti. Možná jako Vás teď vědomí, že nemáte pravdu a nechcete to přiznat. A podobně jako komouši kolem sebe kopete a zbytečně druhé napadáte.

0/0
31.10.2017 23:18

I57v33a89n 52V10a21š89e15k 4585935151347

"Zamotal"jsem to jako příklad vzdoru."Puigemont neuznává zálona své země (Esp) ? ".Puigdemont je pro mne obraz vzdoru.Alespoň veřejně.Dále:"Chartisté...".Neobratně napsáno,myšleno opět jako vzdor...Kdybyste neargumentovali(!) z pozice síly,tak rád uznám(nesnáším sebestřednost a neschiopnost se poučit v rámci debaty),ale žel jste to neumožnil.A věřte,že zuřivostí netrpím.Nikoho nenapadám.Je to trapné někoho napadat za názor.Doknce vám na to nepíši,že jsem se vám to snažil vysvětlit zbytečně a jeďte si svoji čáru.Je třeba hledat shody.

0/0
1.11.2017 8:27

I83v23a35n 46V20a69š42e79k 4735685641827

Tomuto se asi nikdo nediví a bere to jako historický fakt.Jaký je nyní tedy rozdíl?

Wikipedie:V roce 1640 Katalánsko spolu s Portugalskem povstalo proti španělské nadvládě a byla vyhlášena Katalánská republika, ale i přes francouzskou vojenskou pomoc bylo katalánské povstání v roce 1652 potlačeno (Portugalci si vydobyli nezávislost).

+2/−2
31.10.2017 16:21

I97v67a80n 71V25a14š17e87k 4785845631547

Tady je nesouhlas s historií nebo s Wiki?

0/0
31.10.2017 17:04

P86a79v72e60l 38Z15o45u62h77a44r 5528484914329

Schovat se v Bruselu? No to je moc dobrý nápad Tam asi pravomoc Interpolu nesahá,pokud bude na nich vydán mezinárodní zatykač.To je teda moc báječný obětní beránek i se svými ovečkami.nebo politický vězeň ? Tak si to pčedstavuje?;-DRv

+1/0
31.10.2017 16:20

I11v88a84n 97V57a82š64e34k 4695115521197

Asi opravdu vnímá,že to v tom Španělsku je nedem. oproti EU.Myslím,že se hluboce mýlí.

0/−1
31.10.2017 16:22

E43v43a 88K96a45p14l37a71n90o32v88a 4683281445628

Já jsem zvědavá, kdy se reprezentace Katalánska vrátí domů. Co vlastně chtějí od Bruselu ? Pokud požádají o politický azyl, tak jsou srabi. Něco začali a nemají jak záležitost slušně ukončit. Evropa už jednou Španělsku pomohla - od generála a tyrana Franka. Muži z Evropy šli do bojů za svobodné Španělsko. Stačí si něco přečíst - třeba " Na západní frontě klid".

0/−2
31.10.2017 16:18

I29v29a30n 32V38a33š33e80k 4165985931867

Ale tady potřebuje pomoci buď ES nebo Katalánsko.

0/0
31.10.2017 16:23
Foto

V15l71a32d54i13m58í84r 95H12r28u87b46e16š 9434631607208

Na zapadni fronte klid bylo o obcanske valce ve Španelsku??? 8-o

+1/0
31.10.2017 16:33
Foto

M65i94r38o39s47l11a15v 49S80t30e79i19n20e17r 4900462200506

Muži z Evropy si zajeli zastřílet. Například vyvraždili kláštery Milosrdných Bratří, to byli reakcionáři a katolíci. Krásný přehled činů Interbrigády najdete v kapli Milosrdných Bratří v Mnichově, v jejich klinice.

0/0
31.10.2017 18:14
Foto

M65i28r98o43s65l68a59v 66S26t11e41i84n32e88r 4680302950426

Ostatně se dějiny opakují, muži z Německa nebo z Francie si jedou do Daeš (IS) zastřílet na "nevěřící", uřezávají jako hobby lidem hlavy.

0/0
31.10.2017 18:20

H97a57n75a 33K31r49i63v77a64n25e91k 2181795552683

Evropa pomohla od Franca Spanelsku jak?

Vzdyt' on sam po sve smrti jmenoval sveho nastupce krale Juana Carlose.

0/0
31.10.2017 19:17

R33o22m94a90n 65M60a72s69e87k 2430879484

To se tedy te Evrope moc nepovedlo ta pomoc Spanelsku od generala Franka....

0/0
1.11.2017 6:46





Najdete na iDNES.cz