Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát nezaplatí léčbu tisícům těžce nemocných. Léky jsou příliš nákladné

Úředně má každý Čech právo na bezplatnou zdravotní péči. V praxi je však v systému díra. Moderní léky, jejichž účinnost je prokázaná, jsou podle pojišťoven často příliš nákladné. Tisíce těžce nemocných pacientů, jimž by prodloužily život, jsou tak odkázány na levnější, ale méně účinné alternativy. Nová vyhláška situaci ještě zhorší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54a70d59o63m68í88r 31J26a52h74n 6650744770862

Jenže zamysleme se nad jednou věcí. Lidé se složí na pěknou holku, která potřebuje bionickou ruku, ihned jsou ochotni přispět na sympatickou mámu od dvou dětí. Ale co když takovou pomoc potřebude šilhavej, zrzavej, mírně obézní 25 letej týpek? Složí se na něj? Napíše o něm někdo srdceryvnej článek na iDnes? Horkotežko.

0/0
29.10.2017 10:49

K75a35r33e53l 37N73o98v40o59t30n43y 2471585519460

A pritom jsou ty zdravotni pojistovny samy proti sobe. Pouziti mene ucinne lecby ci lecby s horsimi vedlejsimi ucinky ve finale bude tu pojistovnu stat vic z dlouhodobeho hlediska - proste proto, ze mrtvy pacient uz nikdy zadne zdravotni pojisteni platit nebude..

0/0
28.10.2017 19:18

Z67d68e36ň54k78a 70V84e61s60e60l20á 8989945867780

Nejen léky, ale i invalidní vozíky. Tam ty částky jsou taky klidně i přes 100 000 Kč... :-/

0/0
27.10.2017 19:59

P53e67t47r82a 98L20a71c91i21n41o45v23á 9213393304313

Nespravedlivé je, že se pojištění sráží % z příjmu. Když pak potřebujete ošetření, dostanete za své docela slušné výpalné stejnou péči jako někdo, kdo se šikovně práci vyhýbá celý život a plátcem pojistného je stát. Mělo by se vést nějaké konto (jako u důchodů) a podle toho možnost čerpání nadstandardní péče.

+4/0
27.10.2017 11:01

J40a78n78a 84B15r38e29j98c25h89o72v71á 5927278743144

Výborná zpráva pro chudé a střední vrstvy. Nebudeš si moci zaplatit drahou léčbu, zemřeš. Ono totiž nejde o pár stovek, nebo tisícovek na lepší sádru atd. tady se hraje o statísíce a to normální člověk prostě nemá.

+2/0
27.10.2017 9:25
Foto

O52l80d76ř74i98c74h 51V36y94k76y25d22a42l 1579731329404

Sanops byl v rámci sametu uváděn jako zrůdnost komunistů. ;-)

0/0
27.10.2017 8:00

K39v79ě29t25o12s72l24a48v48a 67R19i46g10o97v92á 8667417693

Jak je možné určit,které léky jsou příliš nákladné?To je normální,určovat,kdo lék dostane a kdo už ne?Takže už je určena i cena lidského života? Celé je to neetické,na co je výzkum moderních a snad účinných léků,když se dají jen někomu?

0/0
27.10.2017 7:16

D40a61n55i31e64l37a 52H88i38l23d16e65b67r26a49n40d63t47o54v87á 4500170621354

No, samozřejmě... jak jinak byste to mohla dělat? Na spoustu druhů léčby existují poměrně přísná kritéria... a pak si gratulujete, že se váš stav zhoršil... není technicky možné zaplatit všechno pro všechny, tolik peněz ve zdravotnictví není - myslím, že si neuvědomujete, o jak veliké sumy se jedná.

+1/0
27.10.2017 9:29

M41a88r94c77e31l55a 11B86í43l69á 4847180242919

Navrhla bych toto: stávající zdravotní pojištění zahrnout do daně z příjmů (je to daň, žádné pojištění); pak stát bude za každého občana platit stanovený paušál té pojišťovně, kterou si občan zvolil; občan či člověk zde pobývající se pak u své pojišťovny může dobrovolně připojistit dle vybraného pojistného programu.

0/0
26.10.2017 23:52

J82i38ř41í 64N12o85v55o81t57n32ý 6505497396886

Nic proti. Ale článek, ke kterému je otevřena tato diskuse, je trochu o něčem jiném. Ne o dobrovolném připojištění, ale o hrazení náročné, nejmodernější, ale současně i nejdražší možné léčby. Ne formou dobrovolného připojištění, ale na úkor běžné péče o běžné pacienty, dosud hrazené ze zákonného zdravotního pojištění. Protože peníze ze zákonného zdravotního pojištění jsou jen jedny. Jde jen o to, jakým způsobem budou utraceny.

0/0
27.10.2017 0:00

J94a25n 46H34l44a36v25á20č 4611389293

Důležité ovšem je, že byla zrušena sazba 30 Kč za návštěvu lékaře - stejný ministr, stejná parta čssd.

+2/0
26.10.2017 23:31

J56a17r84m34i50l 20V12e14p61ř97e82k 20S92t25. 5896905164439

Co k tomu říct? Nemá to smysl.

+1/0
26.10.2017 21:42

V14l93a13s94t72i60m66i79l 11K53o38c75u37r85e44k 4456833170694

Prasečák se měl odkoupit a přestavět na nějaký státně politiký úřad.

však u nás politika dost smrdí. ;-D;-D;-D

+3/0
26.10.2017 20:40

M37a33x 76B47r17a35u45n 1213693267691

Já se divím , že nejsou peníze. Vždyť Sobotka s Hermanem koupili za naše peníze super prasečák za půl miliardy.

+8/0
26.10.2017 18:57

M19a48r79t80i61n 41O43š60m44e33r66a 6704196580750

Ale tam šlo o Romy, ne o vás. Co je vám potom co se s vašimi penězi dělá pro nápravu nacistických křivd, které jste páchal před 70 lety na Romech. Mlčte a hleďte si makat a platit daně, jinak jste: nácek, xenofob, rasista, islamofob, misogyn a bůhvíco ještě. Až se vám dostane dlouhého odpočinku v hrobě, tak pak si stěžujte. Však vám stát už reálně nedá ani důchod, jestli je vám míň než cca. 40 let, protože tou dobou už ani na to nebudou peníze. Takže proč vás zajímá nějaký prasečák...?

+3/0
26.10.2017 19:12

R84a69d96i75m 56T40o82b30i77á19š 2363552944696

kdyby měl na kahánku nějaký vysoký politický parasit, tak by také pojišťovna nezaplatila léčbu...??? v hradní dotované kantýně by sbírali také víčka...???

+4/0
26.10.2017 18:29

V37l48a96s63t40i44m88i95l 55K33o12c12u32r72e45k 4696623670874

Když onemocněl vysoký politik, pojišťova za prodlužování jeho života vydala neuvěřitelné prostředky, které jiným pacientům chyběly. (jde o konkrétní případ - nekonkretizuji kvůli etice).

+2/0
26.10.2017 20:17

R41a49d74i24m 93T68o38b36i28á11š 2703352844476

ono těch vysokostátních lazarů bylo více...

+3/0
26.10.2017 20:26

F89r17a84n69t17i78š24e85k 88P24t73á72k 5538182198839

Je to presne to, co si CSSD, ale i komunisti preji. Doufam, ze se chytnou za rypak.

+3/0
26.10.2017 17:54

M17a56r68t66i63n 29O61š33m13e93r11a 6184706930840

Zrušit veřejného zdravotního pojištění a nahradit nepovinným komerčním pojištěním = efektivnější a spravedlivější systém, kde každý platí za to co spotřebuje a podle jeho možností.

+2/−4
26.10.2017 16:20
Foto

F97i27l63i42p 64Š60v10e55h88l73a 1546603608507

To je mysleno vazne, nebo je to nadsazka. Zni to trosku nevhodne moc komunisticky - a i me z toho vstavaj vlasy na hlave - a nebo nerealne protoze nikdo neprizna sve moznosti pokud nemusi.

0/0
26.10.2017 17:15

F30r25a30n26t43i92š24e66k 27M83i69t54a60š 6669226764169

Nemusíte nic přiznávat, zaplatíte si pojistné na výši plnění jak uznáte za vhodné.

0/0
26.10.2017 17:30

M25a94r39t75i55n 88O75š54m33e17r11a 6784926180680

Přesně tak. Stejně jako třeba s jídlem, bydlením, autem atd...

0/0
26.10.2017 17:37

M11a82r81t78i79n 90O36š10m69e40r98a 6794716190980

Tak s mírnou nadsázkou to je, ale kdyby to bylo zavedeno, znamenalo by to reálně toto:

- přestali bychom platit jednu z daní ze mzdy ve výši 13,5% z hrubé mzdy a o tuto daň by nám všem automaticky rovnou narostla mzda,

- každý kdo by měl zájem (předpokládám, že většina lidí) by vzápětí uzavřeli pojistnou smlouvu o zdravotním pojištění, ale tentokrát s komerční pojišťovnou (na což by se předpokládám transformovaly všechny stávající zdravotní pojišťovny),

- veškeré léčebné úkony a materiál (včetně léků) by byl od té doby hrazen pacientem s pomocí jeho pojišťovny v rámci smluvně sjednaných podmínek, například: 0% spoluúčast pacienta na úkonech kategorie A, B, C, 15% spoluúčast na dalších, 35% na jiných a 100% na ostatních,

- pojistné by se tím přestalo odvíjet od mzdy pojištěnce, ale od jiných pojišťovnou stanovených kritérií v rámci platných legislativních regulací.

Sečteno podtrženo, kdo je dlouhé roky na pracáku a nechce se mu pracovat by měl jen minimální a základní nárok na lékařskou péči, protože by si víc nemohl dovolit, kdo chodí normálně do práce bude mít nárok na lepší péči než dnes, protože pro něj bude v systému alokováno více peněz na úkor těch neproduktivních pod ním, kdo vydělává hodně bude mít nárok na vysoký nadstandard včetně nejmodernějších léků a vybavení, protože to bude ve finančních možnostech pojistného plnění, které mu jeho pojišťovna bude schopna za úměrně vyšší pojistné nabídnout.

Takže je to pravý opak komunismu a rovnostářství, ne každému podle jeho potřeb, ale každému podle jeho zásluh.

+1/−2
26.10.2017 17:36

V42l42a21d67a 39M64u31s73i73l 9350546718203

Toto je prakticky neproveditelne...V Ostrave neprijali prešd lety bezdomovce, ze sned nebyl pojisteny...Bylk z toho soud, lekarka dostala flastr...

Takze by naklady nemocnice plaTILY U TAKOVYXCH LIDI ZE SVEHO, BYLY BY ZCELA V MINUSU!!

0/0
26.10.2017 18:06

M85a22r86t34i74n 11O53š77m83e43r95a 6244886930680

Neproveditelné to je, protože tady máme poloviční socialismus a na tom to taky bude postupně skomírat až to celé nakonec zkolabuje, ale potrvá to ještě dlouho. Každopádně české zdravotnictví před sebou má krušné období a bude už jen hůř. Aspoň tak to vidím já.

0/0
26.10.2017 18:57

V44l56a19s13t44i34m73i68l 67K34o78c13u79r18e17k 4536353290264

Ono je to dost mimo mísu z mnoha důvodů. Pokud to chcete přesně jak popisujete, měl jste už dávnopracovat v USA, prosím, tak běžte.

Za druhé, zdravotní pojištění v podstatě NENÍ ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ, JEN SE TO TAK JMENUJE, je to jen jedna z daní, která teče do SR (do společného pytel) a právě stát nemá zájem na tom, se připravit o tyto peníze, protože nechutné manipulace popsané v článku zřejmě znamenají, že tyto prostředky jsou mnohem vyšší, než stát na zdravotní péči dává. To netvrdím, ale úpadek politiky tomu nasvědčuje.

Pak je také princip solidarity, a já ne orzdíl od vás, i kdybych byl sebebohatší, tak nechci žít ve státě, kde se lidem nedostává zdravotní pomoc jen proto, že nemají žádný talent nebo schopnost dělat složitější práci.

Je to věc sociální inteligence a sociálního cítění.

Jen nakonec - nejsem levicový volič, ale vážím si všech lidí, i těch méně schopných, přestože mám vyšší než VŠ vzdělání.

+1/0
26.10.2017 20:37

V24l56a53s73t14i70m65i30l 58K98o24c53u49r70e61k 4396273250504

Tak když se s tím nějak srovnáváte, že bude ještě hůř, a tedy jsme jen servilní stádo, tak se k lepšímu zdravotnictví nepropracujeme.

Prostředků je na to totiž dost.

To je amalogické jako s těmi mzdami. Také oprotipodnikatlům stojí hloupé stádo, které se bojí něco si prosadit.

Tak hodně zdraví a dřiny za malé peníze :-):-)

0/0
26.10.2017 20:46
Foto

F36i84l21i53p 28Š10v95e96h73l68a 1756883708947

A jak chcete primet neregulovane pojistovny k uzavirani smluv s notorickymi pacienty? Jak se vyporadat s temi, kdo nemaji mzdu ale jinou formu odmeny - napriklad sami lekari?

Cilem meho prispevku bylo zamyslet se nad tim, ze zdravi jednotlivce je posvatne a za jeho nedostatky, ktere nemel sanci ovlivnit, by mela nest odpovednost solidarne vetsina - oproti tomu ti kteri sanci ovlivnit maji - tak necht ovlivnuji.

0/0
13.11.2017 14:38

M71a79r21t89i81n 15O42š77m13e25r69a 6524806380420

Také by to znamenalo to, že si platí tak drahou nebo levnou zdravotní pojistku jak vám vyhovuje a na co máte, takže pro někoho není zdraví důležité, tak si bude platit málo, pro jiného je velmi důležité a bude si platit hodně. Jiný nechce na systému participovat vůbec a nebude platit nic.

Byl by to krok k větší svobodě a efektivitě, ale také k větší odpovědnosti s tím spojené.

0/−1
26.10.2017 17:45

F27r78a89n37t83i91š40e12k 13P35t73á17k 5728912618819

A kdyz se neco prihodi, lekari budou muset osetrit i toho, kdo pojisten neni. Nebo jak to chcete kontrolovat?

+2/0
26.10.2017 18:02

M19a53r58t77i89n 50O48š45m20e17r58a 6814956830750

Určitě ano, ale bude si to muset celé zaplatit sám, pokud není pojištěn. A pokud toho nebude schopen bude na něj uvalena exekuce stejně jako dnes pokud dluží na povinném zdravotním pojištění. Takže v tomto ohledu tam zas tak velký rozdíl oproti dnešku není.

0/0
26.10.2017 18:10

F28r67a63n55t88i85š61e86k 12P41t77á18k 5648182968699

Jakou exekuci chcete uvalit na nekoho, kdo nic nema. U nas na vesnici jsou lide, kteri vice nez dvacet let nepracovali, krome melouch. Dokonce jeden stari 55 nedelal, comprsel z vojnymame kradl duchod bratrovi dedictvi po otci. Ci si na nem vezmete?

+1/0
26.10.2017 18:17

V85l50a42s59t98i32m60i52l 75K39o53c27u75r43e57k 4166283580544

Pane Ošmero, celé to vaše povídáíní navozuje pocit, že pro vás základ myšlení je něco zaplatit, koupit si a jste trochu takový kalkulačkový typ. Ale lidé ještě mají i jiné hodnoty.

Ale je pravda, že zdraví si nekoupíš, nekoupíš ani schopnost vydělávat velké peníze a kupovat si pak drahou medicínu. Samozřejmě chápu ten princip a uvidíme, jakým směrem to půjde. Dost možná tím, jak to navrhujete.

Vy píšete, že je u nás polosocialismus. Tak přesněji řečeno naše zěmě je po celém světě vnímána jako postkomunismus, a to je systém, který je skutečně velmi daleko k vyspělým zemím. Souhlas. Buďme realisté.

0/0
26.10.2017 20:58
Foto

F49i18l45i71p 94Š56v66e55h45l21a 1426833378227

nemuze byt levna nebo draha zdravotni pojistka v zavislosti na rozhodnuti pojisteneho - s vyjimkou napr. kryti rizik spojenych s nestandartnimi situacemi. Mohou byt rozdilne nabidky pojistoven v ramci konkurencniho boje - ktere mohou prihlednout k prijmum pojisteneho. Ale nemuze byt zdravi nekoho mene dulezite nez zdravi nekoho jineho - to je popreni lidskosti, vzajemnosti a civilizovanosti - je to to cemu se snazilo predejit verejne zdravotni pojisteni - ale nepovedlo se to - viz tento clanek - nedelam si iluze ze komentare neco zmeni, ale udelalo by mi radost tu predpovedet reseni, ktere by treba jednou fungovalo

+1/0
26.10.2017 18:05

M47a72r40t62i33n 75O95š16m21e79r59a 6414436200680

Absolutně s vámi nesouhlasím. Zdraví jednoho je vždy přednější než zdraví druhého, podle jeho finančních možností. Například ve kvalitě potravin, kvalitě bydlení, bezpečnosti auta, možnostech rekreace a dalších věcech ovliňujících zdraví. Takže toto co říkáte prostě není pravda a je to líbivá populistická iluze, ale nikdy to tak nebylo a nebude, ani to tak nejde.

+1/−1
26.10.2017 18:09
Foto

F82i71l89i15p 62Š56v60e49h77l47a 1126423758247

Ja s vami absolutne souhlasim - mate pravdu - a ucelem zdravotniho pojisteni je tento rozdil v ramci moznosti eliminovat nebo minimalizovat.

0/0
26.10.2017 20:35

F40r43a54n26t14i37š69e27k 52P93t82á57k 5428962658229

Pane Osmera, davam jiny navrh. Udelat jiny system, kdy kazdy pojistenec si urci od ktere castky bude platit pojistovna. Je to jako u havarijniho pojisteni. Podle toho by platil pojistku. Je to jednoduche, pojisteni by byli vsichni a pojistovna by mela vice penez. Tento system funguje va Svycarsku uz pres 20let.

0/0
26.10.2017 17:58

M62a23r55t86i61n 49O51š77m73e65r86a 6324616250300

Souhlasím. Každopádně "drsná" realita je taková jaká je a to zahrnuje i následující:

- stárne populace nízkou porodností takže přibývá starých a nemocných a zároveň ubývá mladých práceschopných, kteří jsou schopni ze svých daní živit jak zdravotní tak sociální systém,

- mění se mentalita a lidem už se nechce tolik pracovat a každý chce všechno zadarmo,

- stoupá zadlužení státu, obcí, firem i domácností, (např. na rok 2017 státní rozpočet počítá s 46 mld. jen na úroky ze státního dluhu)

- máme v Evropě rozběhnuté nebezpečné experimenty na poli energetiky a migrace.

0/0
26.10.2017 18:32

H43a30n91a 79U45l14r25y38c81h97o65v28á 9940323148248

No hlavně že máme zdarma kdejakou prkotinu za stovku, dvě, a necháváme si ji napsat na předpis. Regulační poplatky se zrušily, nadstandardy se zrušily a teď se hledají peníze na drahou léčbu pro potřebné. Socialistické vedení zdravotnictví nás pomalu vrací tam, kde jsme byli před 30 lety, pro vládnoucí vrstvu komunistů Sanops a léky se zahraničí, a ostatní občané klidně mohli chcípnout, selekce třeba na dialýzu podle věku, o transplantacích ledvin ani nemluvě. A kdo potřeboval nějaký účinnější lék a měl známé nebo příbuzné v zahraničí, tak měl kliku, ostatní klidně nechali chcípnout.

+7/−2
26.10.2017 15:10

V62l83a65d83a 88M86u88s61i90l 9900766528483

Pani HJano, ono to tak docela neni. Dokud bylo tech pristroju na dialysu malo/ treba okr. nemocnice jeden/ tak davali prewdnost mladsim...

Zdravotnictvi i spolecnost sla dopredu, dneska je na dialyse snad desitky lidi.Cely smysl clanku jste asi pochopila na 50 procent, nebo mene...

Transplatacni programy od pocatku v Ji ̈hoafricke rep. samozrejme pokr.!!!!

+1/0
26.10.2017 16:43

F50r46a64n37t72i49š37e50k 27P30t17á47k 5838722878959

Pane Musil. Nemate o zdravotnictvi za komunistu ani poneti. Zuby vam zubari vycistili jenom hackem, kdyz jsem dotazanet stredniho ucha, tak mi doktorka vynadala, ze uz chteji koncit a bez osetreni poslala domu. Jakoukoli malickost jste si musel zaridit jinak. Neco jako podpultovka. Ci tedy muzete rikat o minule lecbe? V SONP pracovali lide, kteri museli kzdy den vdechvat kremicity, nebo jiny prach. Marodit smeli teptve, az dostali rakovinu. Do te doby je podnikovy lekar vzdy poslal do prace. To by se vam libilo?

0/−2
26.10.2017 18:13

V31l56a55d68a 50M34u48s95i41l 9410556408393

Pane Ptaku, Vy tada generalisujete sve zkusenosti a generaqlisujete je na celou spolešcnost. Ja sem melk delane korunky pres 4 zuby, za praci a za zhlatro sem doplatil asi 4 tisice. Dnes bez zlata asi 14 tisic...

Damnozrejme, ze kdyz v Gumotexu Breclav prislko k lekari 120 lidi za 8 hodin, mocf se s tim parat nemohkl...

S tim klremicitym prachem...Pracovnici v risiku silikosy/ nikolev doslova rakoviny/ mneli byt cysetreni bud odelkou nbebo skiagrfamem v praqvdelnycxh intervalech a pokud by bylo prvni stadium silikosy, prerazeni na jine pracoviste..Uveden zakonne a podzakonne normy jsou zakotvane v zR^akone cislo 20 ...

+2/0
27.10.2017 8:24

F88r53a37n71t89i41š60e11k 90P31t81á76k 5728452628579

Pane Musil. Za komunistu si vsichni lide byi rovni. Nekteri ale rovnejsi. Vpraze jasny v Praze bylo nekolk obchodu se vstupem pouze na kartu. Odevy, potraviny reznictvi. Tam smeli jen nekteri soudruzi. Mozna u vas jste meli dobre zubare, v Paze musel mit clovek znameho, nebo uplacet, tak to bylo i s jinymi lekari. Myslite jeste, ze to bylo spravne?

Problemy byly, kam se clovek podival a to nemluvim o svobode at jiz slovan nebo pohybu. Jestli jste toto jeste nepochopil, tak vam zbyva jeno Rusko. Tam je to uz skoro jako v Sovetskem svazu. Preji vam tam hodne uspechu, urcite se budete citit jako doma.

0/−2
27.10.2017 11:38

V45l14a23d11a 65M68u44s30i82l 9960266978683

Polslyste, s temi zubari...Hm no..A vubec...Prahja jako takova upletla vsechno...rčok 19458, rok 1968 / i kdyz hlavni vinik byl rusin, zil v Praze/.Nop a pak ropk 1989..Pokud je to nyni v maticce Praze jine, tak budte rad...

Jedte se podivat Na Sumavu, resp do okoli ...Je to tam pr!avdepodobne horsi, nez drive..

+1/0
27.10.2017 13:50

P95a41v92e96l 20M37o75r79a74v93e40c 3362949402348

To je ten socialistický přístup v praxi.

Zdravotnictví musí být "zadarmo", takže žádné poplatky a běžný kašel za nás platí pojišťovny. Které pak nemají peníze na ty nejdražší pacienty. Ti si ty statisíce těžko zaplatí sami.

Co tak zavést spoluúčast tak jak je všude zvykem, a léčbu do určité částky (třeba 100Kč za diagnózu nebo jak byly dřív poplatky) si budou lidé hradit sami a solidárněji přispívat na ty nejpotřebnější?

+5/−2
26.10.2017 15:06
Foto

O73t91a77k87a84r 47K94i36n42d39l 2731293193173

Chceš bejt zdravej ZAPLAŤ, chceš žít ZAPLAŤ. Kradeš? nevadí ZAPLAŤ, vraždíš? nevadí ZAPLAŤ! - Tomu se totiž říká NADSTANDARD. Buď občan lepší kategorie!

+4/−5
26.10.2017 14:53

M88a91r25t62i42n 93O89š88m79e62r17a 6864776690200

Chceš jíst - ZAPLAŤ, chceš bydlet - ZAPLAŤ, chceš oblečení - ZAPLAŤ, chceš jet autem - ZAPLAŤ, chceš jet na dovolenou - ZAPLAŤ, chceš kouřit cigarety a pít alkohol - ZAPLAŤ, atd. atd.

Od toho máme peníze, alternativou je směnný obchod, nevím kolik vám je roků,, ale pokud umíte psát, měl byste tak vědět, že právě na tyto věci peníze jsou, nejen drobné na kokyna co vám dá maminka.

+2/−2
26.10.2017 16:18
Foto

F81i73l69i38p 20Š56v90e29h37l22a 1306103148607

Chces zit ZAPLAT (funguje uz nyni) Krades? nevadi ZAPLAT, vrazdis nevadi ZAPLAT - funguje take uz dnes (zaplatis si lepsiho pravnika nez prideleneho - ziskas vetsi nadeji na mensi nebo zadny trest). Ovsem neplati to ve stravotnictvi - kde ZAPLAT a oni udelaji jen to nejlevnejsi abys zil.

Pomohlo pouziti terminologie k pochopeni problematiky?

+1/0
26.10.2017 17:21

Z66d46e18n66e72k 85V11r25b72a 8629455433837

Tohle je přesně zdravotnictví v pojetí Sociální demokracie. Jsou léky na které prostě není - tak to ve zdravotnictví je a vždy bude. Nic není zadarmo. Ale abychom to zamaskovali, tak jakoukoliv spoluúčast pacienta zakážeme, protože pak by se stalo, že někdo by na ten doplatek na lepší lék měl a jiný nikoli. Takže nezaplatíme nikomu nic a všichni budou trpět stejně. Paradoxne tak kvalitní léky má jen hrstka lidí s vysokými příjmy, protože si je prostě může dovolit zaplatit kompletně celé, mnohdy i s aplikací na nějaké soukromé klinice třeba i v zahraničí. Nejsmutnější na tom je, že ten rozdíl mezi obyčejným a kvalitním lékem, který by si pacient mohl doplatit by se státu vrátil, ale mýtus bezplatného zdravotnictví je holt super předvolební téma v každých volbách. Ještě štěstí, že ta oranžová lůza šla do kopru. Otázkou jenom je, jestli ANO není ještě horší ;-(

+11/−1
26.10.2017 14:38





Najdete na iDNES.cz