Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Změny v inkluzi dětem pomohly, školám vadí byrokracie a informační šumy

Lepší přístup učitelů k dětem se speciálními potřebami, ale také zmatky způsobené nedostatkem informací a spousta papírování navíc. Česká školní inspekce zhodnotila, jak se školy v minulém školním roce vyrovnávaly s takzvanou inkluzivní novelou. Zprávu, která dopad změn sleduje, má MF DNES exkluzivně k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19e63n74k55a 11P24o81k74o19r25n76a 7914543663781

Jen bych prala nekomu, kdo v pojistovne rozhoduje o nasich zivotech, zazit ten neskutecny strach, kdy se dozvi, ze ma smrtelnou nemoc. A pak narazi jeste na takoveho inteligenta, ktery o nem rozhodne a nervuje ho o to vic. Hrat si na boha se nevyplaci.

0/0
19.10.2017 17:05

J35a67n 57P26a18v70e29l37k43a 3857391864341

To je zase tendenční článek! Ano inkluze zlepšila přístup pedagogů a individuální práci. Ale zhoršila kvalitu výuky většiny a to je špatně. Nadprůměrně nadaní a podprůměrní by měli mít speciální program, aby každý žák mohl maximálně využít svých schopností.

+1/0
19.10.2017 14:19

M69a14r77c64e68l43a 87B89í70l84á 4447820382579

Podle mne má smysl, aby stát přispěl finančně a organizačně na děti sice postižené, ale u nichž se rodiče a odborníci shodnou, že je pro ně normální škola žádoucí.

Diskuse je hlavně o dětech, které se do normální školy nehodí, a neprospívá to ani jim, ani spolužákům.

0/0
19.10.2017 12:13

L50u93k16á92š 12M92a65r61e73d80a 6231114487118

Nicmene cele toto je socializmus v praxi:

Podelejme zivot vetsine, aby se par jedincu melo lepe.

+3/0
19.10.2017 11:56

P91a55v28e67l 37K51ř86í84ž 8547721230889

A kterým dětem inkluze pomohla? To si opravdu autor článku myslí, že čtenáři jsou idioti?

+7/0
19.10.2017 11:53

L97u44k47á77š 85M41a72r87e89d78a 6921914337938

„Zlepšení se týkalo především přístupu pedagogů, kteří častěji podporovali výkon žáků, poskytovali jim pomoc při potížích, individualizovali výuku. Podpora žáků je kvalitnější,“

A urcite se najdou jadinci, kteri by toto videli jako zhorseni. Treba ti neinkludovani, kteri tu podporu nepotrebuji a musi tak cekat na ty pomale....

+4/0
19.10.2017 11:51

V43ě44r24a 16Ř38í14h64o48v74á 6454284924

Kamarádka učitelka část hodiny strávila občas tím, že hledala toulajícího se inkludujícího žáka po škole. Jelikož nebyla přítomna ani asistentka (žáka hledala též) a kamarádka jako učitelka má zodpovědnost za oba, tak jí nezbylo nic jiného, než dát zbytku třídy samostatnou práci. Tudíž na inkluzi doplácejí děti, které jsou schopné. Kamarádka ze školství již odešla.

+5/0
19.10.2017 11:21

P77e33t96r 97K19n24ě60b37o26r49t 3821320

Až budou dětičky sedět v lavici po jednom a v každý škole bude sedět sekuriťák, tak to inkluze dosáhne svého vrcholu.

0/0
19.10.2017 10:39

K29a59m93i84l 12N55o91v97o71t62n60y 4536845712430

Ocividne nevite, co to ta inkluze znamena. Kdyby to tak bylo, tak by naopak vsechny proinkluzivni snahy selhaly.

0/0
19.10.2017 11:04

P40e86t34r 26K95n82ě79b23o67r69t 3151800

Co znamená asi nevím. Ale vím, kam směřuje.

0/0
19.10.2017 17:24

K77a53m24i82l 17N96o66v54o80t45n87y 4796595262460

Debata ve skolstvi uz davno neprobiha na tema zda inkluze ano ci ne. Debatuje se a melo by se resit, jak ji provadet. Dnesni zpusob mozna neni nejlepsi, urcite neni nejjednodussi. To je to tema. Vykriky ne inkluzi jsou jen prazdne reci, ktere skolstvi skodi. Staci se podivat do temer jakekoliv pedagogicke literatury vydane v poslednich dvaceti letech. Naprosta vetsina autoru se shoduje, ze cesta inkluze je mnohem efektivnejsi pro deti, nez drivejsi inkluze nebo segregace.

0/−6
19.10.2017 10:31

J70i79ř61í 44N46o64v38o88t92n85ý 6615587166336

Nevím, co píši autoři současné pedagogické literatury. Ale jde asi především o to, pro které děti je cesta inkluze efektivnější, než segregace. Pokud pro děti, které byly dříve segregovány, mají zřejmě oni autoři pravdu. Pokud jde o ty ostatní, kterým inkluze přinejmenším nenapomáhá v rozvoji jejich vzdělanosti, lze o jejím pozitivním vlivu s úspěchem pochybovat.

+7/0
19.10.2017 11:09

M75i24c71h43a85l 85Z26e93l19e46n70k77a 3735764849161

Co by ti autoři dělali, kdyby to bylo správně nastavené ?

0/0
19.10.2017 14:35

P87ř37e25m32y63s75l 96H88r53o46m40a87d85a 2924246218151

Tak především na takový luxus jako je inkluze nemáme peníze. Tohle si nemohou dovolit ani v mnohem bohatším Německu. To je podobné jako školka od dvou let.

To všechno stojí strašné peníze. Paní ministryně na to s velkou slávou získala 1,5 miliardy na rok 2017, ale ono to už teď stálo skoro 5 miliard !! Do školství se pak oficiálně přidá 15%, ale velkou část z tohoto přidání právě ukousnou náklady na takovéto nesmysly.

Lidi u nás pořád nechápou, že budou mít takovou úroveň zboží a služeb, kterou si mohou dovolit zaplatit. Na dluh se dlouho žít nedá!!

+11/0
19.10.2017 9:39

L95á74ď22a 21V65r87a81n60ý 7838638668347

Průmysl má snahu zavést “Průmysl 4.0”.

Sociální inženýři mají snahu zavést “MarxEngels 3.0”.

+10/0
19.10.2017 9:20

R10a93d60e24k 26H10o55l69í77k 1178534600946

...a nejhorší následky zanechá inkluze na VŠ........kdo se s těmi úředníky pak má na úřadech domlouvat? ?8-o[>-]

+2/0
19.10.2017 8:56

T45o95m41á78š 63B30a60l76v62í61n 3701882404751

Problém inkluze je především v tom, že je plošná. Inkluze by měla smysl jen na individuální bázi. Většině dětí, kterých se týkala, ublížila.

Vytrhnout postižené dítě z kolektivu kamarádů (byť s nějakým jiným postižení) a dát ho do nového kolektivu , kde se jednoznačně odlišuje a to negativním směrem, je pro drtivou většinu z nich traumatizující zážitek.

Stejně tak to nedalo nic ani dětem z normálních tříd.

Závěr je jasný - je to nebezpečný sociální experiment, který musí být zrušen ve svém plošném charakteru a jediné co musí zůstat umožněno je individuální inkluze a žádost rodičů, se souhlasem lékařů (a na jejich doporučení) a do třídy která je k tomu určena.

+18/−2
19.10.2017 8:38

K26a59m43i80l 25N22o35v86o21t40n93y 4346775972200

Kde se neco takoveho stalo???

+1/0
19.10.2017 9:56

K58a35r95e14l 67C14h92a45r63v52á83t 3136137490

Myslím, že povinná inkluze stejně bude dřív nebo později zrušena. Výsledkem několika let tohoto experimentu budou vyplýtvané miliardy, normální děti trpící nedostatečným a nekvalitním vzděláním, postižené děti, které se stejně nenaučily nic navíc a jen trpěly posměchem zdravých dětí.

Ten, kdo tohle prosadil, by měl skončit na popravišti, protože inkluze je bestiální zločin na dětech, a to těch zdravých i mentálně postižených

+13/0
19.10.2017 8:36

K26a96m62i54l 21N24o92v61o56t19n78y 4786335702540

A nebo si na to zvyknem a bude to prirozena soucast naseho vzdelavani :) a zas tak bestialni zlociny to nejsou...

+1/0
19.10.2017 9:57
Foto

P66a33v36e35l 98H64e50j21n62ý 1444705572549

Teda tady má hodně lidí zvláštní vidění světa.Inkluze v takové podobě jak byla zavedena u nás je naprostý nesmysl,vede pouze k šikaně a ještě většímu vyčlenění mentálně slabších jedinců.Ale o tom jsem nechtěl hovořit vyskytl se zde názor že těmto zaostalým dětem se mají věnovat ve zvláštní škole(to je v pořádku)a nechat je vyučit řemeslo a to už v pořádku není.Aby se někdo vyučil řemeslo nesmí být zaostalí zvláště v dnešní době,pravda jsou obory které úspěšně zvládne i slabší jedinec ale pak to podle toho s řemeslníky vypadá .Nepodceňujte prosím učňovské školství dobrý řemeslník nemůže být podprůměrně inteligentní.

+3/0
19.10.2017 8:24

P50e44t61r 69D50r83a17p89a76l 3375258523985

ne každý řemeslník musí pracovat sám na sebe, takže jsou obory, které zvládne i hodně pomalejší jedinec a nedostatek inteligence za něj nahradí zaměstnavatel

+3/0
19.10.2017 8:39

J44a41n 44Z57e58m35a23n 1226915974276

A jak šla čeština ve škole Vám. Soudě podle písemného projevu tak 3-.

+1/0
19.10.2017 8:50

K78a76r23e27l 41C21h42a57r79v31á13t 3116677430

Na tom ale inkluze nejspíš moc nezmění. Ze zaostalého dítětě podlě mě dobrý řemeslnk nevyroste, ať už prošel normálním nebo inkluzivním vzděláním. To samozřejmě nic nemění na tom, že povinná inkluze je zločin.

+2/0
19.10.2017 8:51
Foto

R27a63d30e70k 58Š42e59v97č82í21k 5513766301107

Když budu rodič postiženého žáka, budu za inkluzi rád, protože v normální třídě to ten můj potomek dotáhne trošku dál, protože se sveze s těma chytrýma.

Když budu rodič normálního nebo nadaného žáka, dám ho na jinou školu, kde nebude ve třídě s deb*lama, aby ho nebrzdili a mohl to někam dotáhnout.

Inkluze prakticky.

PS: Mám 2 děti na gymplu.

+6/0
19.10.2017 8:00

M23i97c29h37a32e68l71a 33V14a40r76c59l94o14v20á 4502644192403

Poslouchala jsem argumentaci některých rodičů dětí, které byly předmětem inkluze. Často opačná reakce je pravdou. Potíž je v tom, že zaostalejší jedinec bývá v kolektivu velmi část šikanován a i jemu samotnému je jasné, že není plnohodnotným členem celku. Prostě není mezi svými.

+16/0
19.10.2017 8:04

P55e90t90r 94K57n70ě36b67o46r27t 3251430

No jo. Ale většina rodičů dítěte A si myslí, že jsou rodiče dítěte B.

+4/0
19.10.2017 8:06

K29a68r65e36l 78C18h14a81r40v21á58t 3916967650

To je otázka, jestli rodič mentálně postiženého žáka bude za inkluzi rád. Zdravé děti mu jeho postižení dají sežrat. Ve speciální škole by byl "mezi svejma."

+9/0
19.10.2017 8:08

J28a64k98u12b 78M11a11i22s20t69r67y17s37z41i73n 2961441648660

Naprosta vetsina rodicu deti s postizenim inkluzi zasadne odmita. Vase premisa, ze v bezne tride to dite "dotahne dal", je chybna. Ve specialni tride, kde ma prostor, pomucky, personal, spoluzaky... uzpusobene svemu postizeni, ma logicky daleko vetsi moznosti rozvoje.

+10/0
19.10.2017 8:13

M23a61r26c74e44l54a 23B84í11l35á 4727590792469

a radost z učení na své úrovni, tudíž se naučí více

+2/0
19.10.2017 12:05

L65u73b70o49š 80Z27a22o64r28a67l 3520262190499

Možná by bylo dobré, kdyby každý do příspěvku u tohoto článku uvedl kolik má, popřípadě kolik vychoval dětí, lecos by to pak vysvětlovalo.

+1/0
19.10.2017 8:00

M96i53c98h46a60l 56Z41e98l14e13n82k37a 3435564869371

V rozumné společnosti by takový nehorázný nemysl ani nepřišel na stůl.

Natož aby byl zrelaizován. A bude hůř, "produkty" současného školství trend zhůvěřilostí jen posílí.

+8/0
19.10.2017 7:57

M19i43c93h57a57l 93Z17e33l73e25n84k94a 3485604569751

Tedy "zrealizován", pardon.

0/0
19.10.2017 8:13

M74i61c38h28a60e42l85a 18V41a70r44c77l44o84v30á 4702804252163

Inkluze je stejným nesmyslem jako multikulturální společnost. Sluníčkoví teroristi jí vynášejí do nebes, přitom peklo je jejím pravým domovem.

Prostě se sprostě lže. Ostatně jako skoro vždy.

+17/−1
19.10.2017 7:52

F74i95l24i18p 98K90o12š79e17k 2609635404852

A nebo pouze sprostě lžete Vy. Věc názoru.

0/−1
19.10.2017 8:52

A94l85e89n98a 16E88l32i56á14š58o35v25á 3574361222228

Pokud se chcete dozvědět pravdu u vlivu inkluze, nesmíte se na to ptát ministerských úředníků, kteří ji zavedli. Jakýkoli učitel základní školy vám sdělí pravý opak. Je na čase vyměnit naprosto všechny úředníky Ministerstva školství.

+34/0
19.10.2017 7:32

A14l62e25n90a 62R58i69s78o51v81á 4946390459805

Je asi rozdíl mezi dětmi z nepřizbůsobilých rodin a dětmi s nějakou tou dys... nebo lehčím ADHD. Je jich poměrně dost. Asistenty pro tu první variantu platí škola, ale pro tu druhou připlácejí i rodiče.

+4/0
19.10.2017 7:31

A45n15n56a 10V90e93s71e69l98á 3629500261520

Moje dítě chodilo do třídy s několika žáky ze zvláštní školy. Ve 14 letech neuměli číst a počítat . Znalosti měli na úrovni 3. třídy. Jak se asi začlení do pracovního procesu .když si nepřečte ani pracovní úkoly ? Ještě uměli bravurně krást, takže celá třída si hlídala a zamykala věci do tašek a skříněk.

+21/0
19.10.2017 7:23

V49l20a59d73i75m54í53r 93O47b58a76d70á13l32e40k 7391366463509

a to je klasický případ, jak se inkluze dělat nemá

+6/0
19.10.2017 7:28

M60i73l23o53s78l51a78v 22J30o20s89í54f91k10o 6182526363122

kopněte ho někdo - třeba mu svitne!

+4/0
19.10.2017 7:29

V70l45a65d69i35m91í21r 18O51b23a33d68á46l67e32k 7241786123879

Pane Josifko, já vím, že byste nejraději všechny děti, které neodpovídají Vašemu standardu nacpal někam do jedné skupiny, o které - pokud možno - byste nechtěl už v životě slyšet. Ale pravda je, že takový přístup je pro stát - a tím pro nás všechny - daleko nákladnější, než naučit co nejvíc těchto dětí fungovat v normální společnosti

+1/−12
19.10.2017 7:32

P45e45t29r 95D12r73a81p26a48l 3865258213325

jenže tak se ta inkluze dělá

+4/0
19.10.2017 7:37

V32l85a98d43i78m24í18r 53O28b86a40d69á70l17e86k 7311176333769

Jak "tak"?

0/0
19.10.2017 7:38

P93e72t34r 23D35r98a45p72a32l 3275388913125

že se děcka, co by jinak chodila do zvláštní školy, nacpou uměle do normální

+8/0
19.10.2017 7:42

L36e17n56k24a 44P46o24k44o32r73n36a 7914113183711

A kdo se s nimi bude patlat v praci?

+3/0
19.10.2017 7:38

D14a21n19i60e65l 17Č86e54r38n22ý 8744305535258

Proč myslíte, že budou chodit do práce?

0/0
19.10.2017 8:50

M71i79l94o69s11l77a67v 80J78o73s92í87f39k78o 6382126493972

Lžete! Jen nesouhlasím, aby měl někdo známky "zadarmo". Nesouhlasím, aby výrazně mentálně zaostalý žák stahoval ostatní dolů. To je totiž současná inkluze v českých podmínkách!!Jsem pro to, aby stát provozoval Zvláštní školy, kde by se žáci věnovali tomu, co zvládnou - třeba řemeslu.

+16/0
19.10.2017 7:40

M16i44c63h60a22l 27Z81e51l69e98n68k68a 3165334489241

Takže ve 14 měla umět celá třída číst a počítat na úrovni páté třídy ?

Ona totiž každá legrace něco stojí.

+2/0
19.10.2017 7:34

V78l57a64d22i15m48í70r 36O53b38a81d90á24l97e25k 7581836723799

Proč mi to říkáte?

0/0
19.10.2017 7:35

M54i18c36h25a44l 56Z83e95l26e20n78k14a 3335814169401

Vám jako propagátorovi inkluze by neměl být problém věcně reagovat.

+3/0
19.10.2017 7:46





Najdete na iDNES.cz