Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo prudce kleslo a posádka vyvolala paniku, stěžují si pasažéři

Cestující nedělního letu AirAsia z Perthu na Bali si stěžují na chování posádky. Ta podle nich začala křičet, když stroj prudce sestoupil o několik kilometrů, čímž přispěla k vyvolání paniky na palubě. Pilot s letadlem sestoupil kvůli nízkému tlaku v kabině, vrátil se pak zpátky na australské letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

G85e91o83r60g39i10s 62F40a24s70u40l91i15s 1976543963

A co masky? Tam mají tolik kyslíku aby pilot mohl právě bezpečně sestoupit.

0/0
16.10.2017 17:56

J71i64n76d58ř90i16c62h 53T37ů73m25a 1834452947898

Až si nasadí kyslikove masky, stabilizují sestup, udělají vsechny nutné úkony, upozorní řízení letoveho provozu a změní kurz, musí upozornit na situaci vedoucího kabiny, který má pasažéry na starosti. Projev kapitána k cestujícím je až na posledním miste.

0/0
16.10.2017 17:19

V40e13r89a 65B70i34l92k81o23v38a 8674140352659

Posádka v pohodě, ale pasažéři naivní až na půdu.

+1/0
16.10.2017 16:54

M90i80l10a79n 23N14ě27m86e47c 1795320486556

Takže příště radši nechat pasažéry trochu přidusit a s klesáním a panikařením začít, až budou v limbu :)

+7/0
16.10.2017 15:52

B86ě24l25a 27H44o34r40á37k11o48v36á 1298142889500

Všichni před smrtí nemůžou být jako muzikanti na Titaniku. I když bůhví jak to opravdu bylo...

+5/0
16.10.2017 15:09

V48á89c85l79a95v 61H56r72a44d69i40l 3774128912321

Aha dekomprese v kabině - no ale 10 minut do výšky přežití ? To by jim mel odumrit mozek - popsáno v knize Mayday, kde ale byla vyrvana dira v turistické třídě na obou stranách...

0/−2
16.10.2017 15:03

B67ě27l25a 47H78o65r94á92k43o72v97á 1638512539790

Tak v prvé řadě jde o rychlost dekomprese. Tady žádná díra nebyla, ale nějaký únik těsněním.

+3/0
16.10.2017 15:13

J75a34k62u77b 95Š60a98f35a85n98d24a 7785547851651

Tak výška přežití je určitě mnohem výše než 3100m.

0/0
16.10.2017 17:04

J31i48n14d43ř31i21c81h 34T33ů55m54a 1564222817428

Pokud nedojde k porušení pláště trupu jedna se většinou o zavádu přetlakovani. Např. závada odpouštěcího ventilu. Dekomprese je postupná a není důvod nechat lidi zkoušet stav beztíže.

0/0
16.10.2017 17:28

T19o12m91á68š 45V77e10l16č40o33v41s40k26ý 4333108219198

Nemůžete vědět.

0/0
17.10.2017 2:02

J37i21n34d92ř30i30c42h 97T51ů10m17a 1324492487278

To se mýlíte. Při dekompresi následkem porušení těsnosti se vám v kabině "rozeřve tryskový motor", ten jekot je opravdu nepřehlédnutelný. Při poruše systému přetlakování to poznáte na budících respektivě pravděpodobněji až poté, když se vám ozve alarm. Zažil jsem obojí a zaměnit se to nedá.

0/0
17.10.2017 9:39
Foto

J92i75ř95í 31H20a18v18e65l25k17a 3809123890944

Někdy v polovině sedmdesátých let jeden řidič MHD v Praze za Internacionálem jak je ten padák se otočil na cestující a řekl:

Přestali mi fungovat brzdy opakujte po mě Otčenáš jenž jsi na nebesích.

Dole normálně zastavil a myslel jaká to byla sranda. Posraný byly strachem všichni. On byl půl roku bez prémií.

+9/0
16.10.2017 14:52

L57a33d21a 46N27o45v87a87k 4212883697

Přestali asi neřekl...

+3/0
16.10.2017 15:02

G92a26b44r69i76e66l 91M15e47d64o29n 9114895129104

Grammar Nazi v akci!

0/0
16.10.2017 15:49

O71n94d27ř22e27j 39H46o50r27á88k 8709154141

Nemyslím. Shoda přísudku s podmětem se už na ZŠ trénuje doslova do zblbnutí, takže upozorňovat na chybu v něčem tak základním mi fakt nepřijde jako projev nějakého fanatismu.

+1/0
16.10.2017 16:45

G60a38b80r86i36e37l 92M72e47d87o58n 9244745639354

Tohle je ale internetova diskuze, kde clovek nehmata porad po F7 ve Wordu jako u psani diplomky. Preklep nebo chybka se obcas vloudi. Chce to klid a nohy v teple ;)

0/0
16.10.2017 17:02

L74a55d42a 19N45o55v49a69k 4742923587

překlepy jsou běžné.., ale většinou neměří víc než 3cm...

0/0
16.10.2017 22:56

L32i52b98o55r 98F71i61l41á76k 6661766920739

Řekl, nebo vy byste to vyslovil tvrdě?

0/0
16.10.2017 16:07

T96o38m61á82š 46V12e47l63č14o71v93s83k78ý 4343588639898

Vy jste u toho nebyl, tak jak můžete vědět, co ten člověk řek?

0/0
16.10.2017 20:26

L62a86d38a 14N84o93v27a47k 4252953827

Řeky bych do problematiky vůbec nezatahoval..

+1/0
16.10.2017 22:55

M97i96c58h81a81l 45N79ě82m71e12c 8667371391540

Ano. Pan řidič byl jistý pan Petrtýl. :)

0/0
16.10.2017 16:54

P60a58v24e75l 74N22o96v51á23k 2783483886880

allah je mocný

0/−2
16.10.2017 14:49

M13a21r24t66i49n 29N49e66č55a88s 8213483973509

"pilot po silném otřesu stroje nutil pasažéry k modlitbě" 8-o8-o8-o

+20/0
16.10.2017 14:23

J86a61n 32Š35e57b83e52s35t79a 6507720120975

To by mne jako ateistu taky naštvalo ;-D

+6/0
16.10.2017 14:24

M40i83l28o19š 92B92é42m 6684689142623

Když se začne otřásat letadlo, není čas se naštvávat. Jako ateista máte tou dobou největší pilno s výběrem boha, ke kterému se začnete modlit. ;-)

+23/0
16.10.2017 14:27

J47o87z71e97f 70B46e74v76i34l35a45q28u87a 9305649451621

A možno pilot postupoval v súlade s internými predpismi svojej spoločnosti.

;-) Mohol ale skúsiť predávanie odpustkov...:-P

0/0
16.10.2017 17:30

I33v69a 51D64o51l87a64n48s45k94á 2273166390800

Vsichni verici mi porad rikaji, ze kdyz budu v nouzi zacnu se modlit. Ujistuji ostatni agnostiky a jine bezverce, ze to neni pravda. V nouzi jsem uz byla dvakrat, jednou v letadle v bouri a pak kdyz okolo mne litaly kulky, ale modleni me v te krizi vubec nenapadlo. V tom druhem pripade na to ani nebyl cas.

+1/0
16.10.2017 21:35
Foto

M81i97c83h47a84l 84G80r87e14š72l48i75k 9611226952966

Jeden z britských pilotov z 2. svetovej vojny skonštatoval, že v záchrannom člne nie je nikto ateistom.

0/0
16.10.2017 23:31

R54o57m40a19n 97Č27e49r21n58ý 5320334624755

A pomohlo to?

Pomohlo. ;-D

+5/0
16.10.2017 14:51

G29a68b47r52i53e46l 43M50e44d78o63n 9734285969124

Korelace neimplikuje kauzalitu. A povinne, 100x odrikavat, misto otcenase !!

+2/0
16.10.2017 15:51

J87i88n75d68ř50i89c46h 86T95ů40m63a 1414862357248

Dobrý trik. Když se modlite nemůžete panikařit. Poloha se sehnutou hlavou je při haváriích žádoucí. ☺

+1/0
16.10.2017 17:21
Foto

M61i31c15h68a44l 34G95r32e24š77l54i61k 9741936652896

"To je strašnej křáp... snad ješte chvilku vydrží." :-)

+29/0
16.10.2017 14:18

J24i61ř31í 82N62e81v71r38l41a 8712173879217

Myslím, ze idnes z toho dělá zbytečně zase bulvární článek typu Blesk. Ja osobně letěl s Air Asia minimálně sedmkrát dokonce i právě z Perthu, a vdy naprosto bez problémů. Provozují snad stovky letů denně, samozřejmě že ne každý bude spokojen. Já byl ale zatím vždy.:-)

+3/0
16.10.2017 14:13

P58e18t35r 82M56u58n14z83a71r 1165651739976

A už jste s nimi prodělal dekompresi?

+13/0
16.10.2017 14:28

J24a88n 24L52u30k16á39š 5496793654517

No to je o tom, že piloti nemůžou kváknout. Než by řekli že nepadaj, ale musí klesnout níž, tak radši nechají lidi panikařit.

+1/−2
16.10.2017 14:02

P61a78v59l75a 37H71r27a17d20i64l68o29v77a 3287451601164

To asi ne. Tady evidentne nejvic panikarila posadka :-)

0/0
16.10.2017 14:06
Foto

J38i17ř94í 57H84a47v92e56l84k20a 3659773480404

a že vy to víte protože jste tam byla.

+1/0
16.10.2017 14:50

P92a65v72l14a 96H81r76a21d53i98l54o18v38a 3947201951174

Cetla jsem clanek.

0/0
16.10.2017 15:02

P69e10t10r 41T84y18č66k23a 6855122899262

Piloti můžou cestující normálně informovat o tom co se děje. Na palubě letadla je kapitán v podstatě absolutním pánem. Ale samozřejmě je to poslední věc. Oni musí jako první řídit letadlo.

+1/0
16.10.2017 14:11

J16a49n 67V79a71c12h55o73u30s62e83k 5937838180

nevim jestli s kyslikovou maskou muze hovorit k cestujicim, s druhym pilotem ovsem 100 procentne komunikovat muze. Hypoxie nastava doslova behem par vterin takze s maskou musim pilot vazne spechat.

0/0
16.10.2017 15:23

P50e48t55r 52T81y60č77k50a 6655762179552

Pilot s maskou určitě mluvit může, i k cestujícím.

0/0
16.10.2017 15:36
Foto

P84a98v59e27l 94P90o60k15o14r40n74ý 2466354480452

A co když se piloti nejprve soustředí na záchranu životů cestujících a pak teprve vysvětlují?

+3/0
16.10.2017 14:16

T75o54m85a15s 25H33a43c68e20k 6694147505227

Aviate, Navigate, Communicate

V tomto pořadí.

Navenek to může působit možná blbě ale budu raději pokud pilot vyřeší situaci a informuje mne až pak než aby mne informoval a byla to ta poslední věc co by jsme prováděli.

+4/0
16.10.2017 14:35

M75i49c71h60a33l 85B13r94ň56á35k 6704324887798

To mají pěkných pár měsíců... Nejsou to ti pašáci, kteří si utahovali z Malasia Airlines, že jim se žádné letadlo neztratí, aby jim o pár měsíců jedno spadlo někde u Bornea?

0/0
16.10.2017 13:40



Najdete na iDNES.cz