Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruský antivir chrání VZP i vnitro. Podle USA je bezpečnostním rizikem

Americké bezpečnostní složky jsou přesvědčené, že antivirový program ruské společnosti Kaspersky nejenom brání před viry, ale naopak slouží i jako zadní vrátka pro ruské hackery. V Česku ale Rusové chrání třeba i ministerstvo vnitra či VZP. Před hrozbou nepřímo ve výroční zprávě varovala i BIS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85u88k40á77š 69P16a37v61l80á58s30e43k 8691759589721

Ono by asi bylo nejlepší, kdyby každá země vyvinula svůj vlastní antivirák, který by měla pod kontrolou a všude si ho nainstalovala. To by se ale USA asi moc nelíbilo:-)

0/0
26.10.2017 10:26

J30o98z40e85f 34P48a85u43c66h58l17y 3309338347244

"Ti dle dostupných informací získali i informace o tom, jak naopak americká NSA napadá systémy v zahraničí." - ale NSA ich napada a mene demokracie a slobody ;-D

+2/0
25.10.2017 23:11

M83i97l43a50n 46V97a24l68á57š43e94k 5323642811280

Pořád lepší než program f.Westinghaus v Temelíně kde objevili v virus v podobě možnosti odstavit elektrárnu na dálku

+1/0
25.10.2017 19:29

J93i70n70d59r75a 87N12o20v66á98k 1556724282629

Kdy? Zdroj?

0/0
26.10.2017 18:21

M84i13r37o66s73l31a98v 28K38a59š57p61a50r 3962907121831

Kaspersky je rizikový program, používat výhradně ty které doporučí NSA;-D

+1/0
25.10.2017 19:05

M14i24c72h87a46l 70M57i45n21a73ř41í43k 9942726789618

Kaspersky antivirus je dlouhodobě vyhodnocován jako nejlepší antivirus na světě.

Pochybuji, že by zájmem výrobce bylo poškodit si dobré jméno spoluprací s jakoukoliv vládou.

Spíš mi příjde, že ho američani haní proto, že s jejich vládou odmítá spolupracovat jako spolupracuje na sledování třeba Microsoft, Facebook nebo Google.

Jejich smlouvy s vládou USA jsou známé.

+2/0
25.10.2017 17:27

O82n54d16ř37e57j 42P81u10n64d20a 8222978344909

Spickovy produkty Avast a AVG pouzivaji stovky milionu uzivatelu po svete a nase vnitro chrani Kaspersky, parada.

0/0
25.10.2017 16:51

V21á18c81l93a40v 10P40u25l24e55c 7918543106895

je ještě že to připomínáte ! dosud jsem používal placenou verzi ale on už je ve

free verzi, takže po skončení licence ihned do toho jdu ;-)

+1/0
25.10.2017 14:38
Foto

P65e32t64r 79J95a77r95o89š 6623532501

A vi v cem to riziko spociva, resp, prisli na neco podozreleho, nebo je cele obvineni zalozeno na faktu, ze se jedna o ruskou firmu? Prece co je ruske, to je fuj!

0/0
25.10.2017 13:24
Foto

M24a18r76t34i72n 32R53y10š65a58v48ý 1646725483452

Eugenovi nevěřím ani slovo, vzhledem k tomu, že se angažoval v rozvědce. Nevěřím pranic ani tomu, že by Kaspersky Lab neměl ze své iniciativy vazby na vládu(mohou být donuceni je mít). Přístup k seznamu skenovaných souborů mít klidně můžou.

Mě osobně stačilo jen vyzkoušet jejich antivir pro androidí systém, kde mám operační systém od cynogen mode a mohu tak sledovat o co si programy říkají za přístupy. I když jsem programu zakázal číst kontakty a sms v jeho konfiguraci, stejně to po systému požadoval za určitý kratší časový úsek znovu.

0/0
25.10.2017 13:03

L68e97o24š 82M57a52r26š76a98l 5392254292388

Jasně jedině nějaký absolutně neškodný americký produkt. Něco jako používá NSA.;-D;-D;-D

0/−3
25.10.2017 12:01

O57t63a 41J71e26l91í62n90e50k 8331478530435

Není důvod, když existují špičkové české produkty R^

0/0
25.10.2017 12:15
Foto

M40a26r67t91i41n 60R19y97š75a79v95ý 1976165463182

Které myslíte?

0/0
25.10.2017 13:04

Z47d18e53n93ě52k 51V12o27d76á48k 7805846537272

Ti dle dostupných informací získali i informace o tom, jak naopak americká NSA napadá systémy v zahraničí.

Takže dělají to samé co USA

+1/0
25.10.2017 11:48

Z74d75e38n23ě21k 98T19r16u97t64n19o40v34s77k67ý 7433653786820

Podle USA mají zadní vrátka pro hackery z Ruska. A to je ten problém.. ty vrátka jsou ruská.. pro Američany zavřená... :)

+3/0
25.10.2017 11:45

P25e81t96r 38S94k11ř41i23v48a29n 3213558168

Nedá mi to a ještě něco pro ty co si OSOBNĚ myslí že..... A něco pro ty co mají ve správě 2 až 3 počítače a z jejich zkušenosti si také myslí že.

CHIP-Německo(jeden z nejlepších časopisů pro IT odborníky) si myslí že:

http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Antivirenprogramme-Windows-2017--index/index/id/1422/

PC advisor-Británie si myslí že:

http://www.techadvisor.co.uk/test-centre/security/best-antivirus-2017-free-paid-antivirus-reviews-3651652/

A pro srovnání, FREE antivir (který je pro domácí použití):

http://uk.pcmag.com/antivirus-reviews/142/guide/the-best-free-antivirus-protection-of-2017

Je tam obrovský rozdíl když antivir hodnotí Američané, a když antivir hodnotí například Němci, nechápu čím to je.

0/0
25.10.2017 11:28

T91o32m10á50š 81P85e16l37i11k48á53n 3431630281739

No u podezření ze špionáže je dobré mít hodnocení "best-selleru". To vždycky potěší. Má to něco do sebe.

Osobně mne spíše zajímá hodnocení například Izraelské. Není přeci žádným tajemstvím že světový lídr v bezpečnosti koncového bodu z Izraele používá rebrand Kasperky pro svůj antimalware produkt a jako síťový skenr pro security brány. Příslušné KB k tomu bylo již vydáno.

0/0
25.10.2017 13:25

J43a82n 21Ž68i96l69k70a 4291454790365

Vzbuďte se. Říkejte si tomu jak chcete, válka na internetu už běží několik let. ČR není výjimka a je do toho namočená. Hranice kyberprosotoru nejsou nakreslené v mapě tak jednoznačně, jako hranice geografické. Rusák by byl blázen, kdyby se nesnažil z toho vytěžit výhodu.

Že používání software od Kaspersky obrovské riziko je vysoká pravděpodobnost hraničící s jistotou. Je s podivem, že orgány řízení státu toto ignorovali. Nepřipadne vám ani trochu podezřelé, že "antivirový" software pro mobilní telefony Kaspersky infiltroval do komerčního sektoru mezi lidi pomocí "dárku zdarma" k zakoupeným mobilním telefonům? To je přece evidentní. Kdo to není ochoten připustit, je prostě obětí.

+3/−2
25.10.2017 11:21

T80o97m60á89š 94M51a57t27ě17j 9335378853572

Paranoia na entou. Nikdo žádný backdoor v tom softwaru nenašel. Myslíš, že se konkurence vzájemně nehlídá, jak ostříži?

+3/−2
25.10.2017 11:26

O58t51a 80S75a38l63y74k 6763371976399

Naivita na entou anebo Putinův trolík? Úniky přes Kaspersky jsou faktem. Jak to dělají, je druhá věc.

+1/−2
25.10.2017 11:40

T37o59m23á85š 44M71a86t29ě23j 9105878553462

Zajímavé, že ten fakt prozatím nikdo nijak nedoložil. I Amíci sami tvrdí, že AV na potenciálně zajímavý cíl jen upozornil. A i to říkají poměrně opatrně.

+1/0
25.10.2017 11:43

O16t95a 95S25a56l93y45k 6573351616279

Zato Matěj vím jistě, že je to paranoia. Za takové zpochybňování US tě jistě platí.

0/0
25.10.2017 11:49

T25o92m42á65š 69M13a98t82ě67j 9325398803652

Samozřejmě, jsem zaměstnancem Ruské ambasády, a mým teritoriem je diskuze idnes. Za to dostávám tisíc dolarů denně + 50 dolarů za každé plus pod mým příspěvkem. A teď mě omluv musím počkat na další instrukce.

+2/0
25.10.2017 11:52

J22a55n 29Ž14i23l84k68a 4121144740785

Dobrá, agente. Tak teď si přečtěte toto a poznamenejte si, že v ČR se už bohužel i o Intel Management Engine ví. Otázka je, jestli to vědí i ostřílení borci z informačních služeb anebo jestli jen vytahují z auta drzé poblikávající řidiče.

https://www.svethardware.cz/mame-se-bat-tajnych-procesoru-uvnitr-cpu-intel/42536

0/0
25.10.2017 12:44

T42o47m28á82š 91M49a13t74ě42j 9965918113152

No a co ? Já Ruski agent. IME je kapitalistický buržoazní škvár.

0/0
25.10.2017 16:39
Foto

M26a26r24t26i29n 32R17y34š39a82v68ý 1366895313712

Tak teda nevim jestli ti poslat těch $50 :)

0/0
25.10.2017 13:12
Foto

M65a58r22t50i23n 10R27y51š29a16v43ý 1636575953822

O to právě jde, že upozornit mohl s vysokou pravděpodobností mohl a útočníci si pro ty data už pak došli

0/0
25.10.2017 13:07

L73u20k50a13s 86S98u68c49h79a96n49e49k 5586787913920

Z článku (a logiky věci) je patrné, že antivir jen upozornil hackery na potenciálně zajímavý cíl. K tomu nemusí nutně obsahovat backdoor ... notabene pokud aktualizace virové databáze bude obsahovat i spustitelný kód, lze snadno modifikovat chování antiviru tzv. na míru.

+1/0
25.10.2017 11:40

T69o76m46á25š 30M56a77t11ě86j 9745958173822

Na to bys musel mít (injekce spustitelného kodu z virové databáze) - na to bys musel mít připravený samotný program. A taková díra by byla vidět....

0/0
25.10.2017 12:15

M65a74r20e50k 65H71r28u32b12y 6327132261788

Bezpecnostni riziko znamena, ze neumoznuje americkym tajnym sluzbam pristup k datum. To ja osobne povazuji spis za vyhodu:-P

+6/−3
25.10.2017 11:17

T25o10m73á50š 48M58a36t46ě65j 9265418753362

Ta "ukradená data" v USA - byl ve skutečnosti US virus (hack, backdoor, exploit...) - a anitivirus udělal přesně to, co dělá každý AV, který má dovoleno posílat vzorky podezřelých věcí.

Heuristika našla podezřelý program - buď obsahoval nějakou podobnost se známým virem, a/nebo se jeho chování v některých aspektech podobalo viru (nestandardní přístup k systémovým funkcím / souborům / "cizí" paměti, umístění se do systému mimo místo vyhrazené aplikacím, maskování / sebešifrování, volání "známé díry")...

AV v takovém případě tohle odešle tvůrci AV k prozkoumání (prozkoumá se, a zařadí se případně do antivirové databáze). Souhlas s tímhle chováním dáváte při instalaci prakticky každého AV... Že je panáček z NSA intelektuálně stydlivý a odnese si to z domu a umístí na svůj počítač... mno... co dodat. Vůbec bych se nedivil, kdyby celý ten povyk byl jen proto, že US zjistili při vyšetřování toho vynesení zaměstnancem z NSA jen to, že to odešlo standardní cestou toho AV ven... Rusko by si toho ani nemuselo být vůbec vědomo, že to "dostalo".

+5/−1
25.10.2017 11:13

P94e19t62r 37S89k90ř85i83v14a85n 3983828868

Marná snaha, je z Ruska >>> je špatný

+4/0
25.10.2017 11:37

L59u68k89a46s 73S30u45c15h55a14n59e48k 5256697703260

to by asi bylo Kaspersky marketingově přijatelné vysvětlení ... otázka je, co všechno uniklo a jestli by to odpovídalo tomuto procesu.

0/0
25.10.2017 11:44

T48o43m44á23š 70M61a65t94ě21j 9405278423742

Mno zřejmě toho uniklo více - ale jiným kanálem než přes AV... AV maximálně označil "cíl". A i to je sporné.

Navíc je otázkou proč měl někdo data z NSA doma... protože podle popisu toho co mělo uniknout - to nebylo, že by si někdo odnesl práci domů, ale bylo tam i rozsáhlé info o používání atd... tak není moc jisté nakolik to není jen nějaká obrana člověka, který to vynesl ... za nějakým účelem (prodej ? předání někomu?)

0/0
25.10.2017 11:50

O38t11a 90J63e87l89í45n98e91k 8951948700805

Zajímavý článek, já osobně také považuji ruský antivirový program za potenciální bezpečnostní riziko Rv

Podle mne je logické požadovat, aby se v české státní správě (obzvláště na Ministerstvu vnitra8-o) primárně používaly české antivirové programy AVAST nebo AVG R^

+5/0
25.10.2017 11:08

P90e59t23r 22S30k30ř68i44v69a51n 3843228348

Od antiviru očekáváte že vás ochrání před virem. Jak je moc v tomto úspěšný se dozvíte z hodnocení antivirů. Ale pokud vy osobně považujete ... tak to je neprůstřelné, zde jde veškeré hodnocení stranou.

+1/−1
25.10.2017 11:36

O93t73a 77J16e56l86í70n75e53k 8231958590355

Samozřejmě vím, jak fungují antiviry, ale zde jde o vztah ruské diktatury k firmě Kaspersky a já osobně bych si nebyl vůbec jist, nakolik firma Kaspersky je dlouhodobě schopna odmítnout příkazy Kremlu (ignorovat ruské viry z dílny NKVD, informovat o dírách v zabezpečení atp.).

Prostě pro mne jde zvláště v případě českého Ministerstva vnitra (ale u jiných institucí) o zbytečné bezpečnostní riziko, zvláště za situace, kdy existuje minimálně stejně kvalitní český ekvivalent R^

+1/0
25.10.2017 11:50

P33e70t34r 52S47k72ř42i78v12a51n 3813908208

No on právě moc kvalitní není. Ale existují i neRuské alternativy. Ale ve světle Snowdena a NSA kdy je naprosto přesně dokázané co Američané dělají(špionáž,odposlech) a to i spojencům(Německo, Japonsko). A komu věřit? Pokud Američanům, tak vlastně důvěřujete usvědčenému zločinci, který pomlouvá svého netrestaného konkurenčního kolegu.

+1/0
25.10.2017 12:02

L57u96k14á86š 26M77u38s93i25l 1662924448187

Skenovat všechny soubory v PC je běžná činnost každého antiviru.

Není důležité co hledá, ale co posílá ven a to jde lehce odpslechnout a není tam nic divného. Proti tomu co posílají samotné Windows je to úplné nic.

+8/0
25.10.2017 11:06

J34a93r36o77s62l62a86v 95B59a43š91n32ý 1770513427

Tak tohle je dokonalá paranoia. Bezpečnostním rizikem totiž může být jakýkoliv program, i český.

+4/−1
25.10.2017 11:01

L32u51k90a86s 95S97u88c65h88a36n44e67k 5656197653770

"Může být" ... jenže bezpečnostní riziko jsou primárně "viry", ty ale obyčejně mají malý dosah, stejně jako "jakýkoliv i český program". Velký dosah mohou mít operační systémy, prohlížeče, runtime ... a antivir, který si navíc každý nainstaluje dobrovolně

0/0
25.10.2017 11:12

L88u44b22o78š 15R11y48c87h94n93a 1599248151811

I "vir" je jen obyčejný program, jen dělá to co není hned vidět. Třeba i blokuje počítač, krade data, sleduje vše, včetně kamer na počítači, nebo chytré televizi Váš pohyb, atd. Riziko začíná být celý kyberprostor. Podle zpráv už nejsou chráněny ani ostrovy nenapojené na sít. Není před tím uniku.

Že to Rusové užívají není novina. Viz. heknuté mobily Ukrajinců, posléze vybombardovaných.

0/0
25.10.2017 11:48

T18o73m44á15š 52M34a79t96ě46j 9285688153102

1) Užívají to všichni...

2) Mobil na frontě nemusíš ani hacknout... vlézt na moderní frontu s "radiomajákem" v kapse ... si o ránu z děla přímo říká.

0/0
25.10.2017 11:54

P42e94t96r76a 39M81a54l56a19k98o46v41a 1828620950914

Bohužel u dnes jsme jen ruským pašalíkem a do 20 let tu máme ruské vojáky zpátky....možná ani nemá smysl se s tím něco snažit dělat....

+2/0
25.10.2017 11:01

R45o83s83t82i79s61l98a61v 23M84a85j79e51r 2253532729158

Kecy prdy....

Jestli se cítíte sama být jakkoliv ruská, tak se tam vydejte.

0/−1
25.10.2017 11:06

L68u53b90o27š 63R77y69c58h72n19a 1379138311881

Možná se pletete. Z těch zruba100 diplomatů Ruska v Česku je tak třetina co má dočinění s armádou RF. Z těch 40000 tisíc co jsou tady je to tak 10% bývalých vojáků analytiků, hackerů atd. Co do celkových počtů, je to je tak jedna pětina naší armády. RvRvRv

0/0
25.10.2017 11:10

K37a86r60e62l 44N84o34v47o42t43n83y 2911535119120

Moc bych se nedivil, kdyby najaka zadni vratka obsahoval kazdy antivirak. Ty firmy o tom ani nemusi vedet, staci nejaky sikovny a dobre zaplaceny a motivovany programator...

+2/0
25.10.2017 11:00

J40o64s35e40f 71S39u71k 4775380660234

dobrá práce BIS, navrhovaná opatření? Co vy na to, Piráti?

0/0
25.10.2017 10:55

M35a20r69t34i94n 39M33a56i98k29s88n80a67r 3474673358192

Ne kazdej pirat je IT odbornik a ne kazdej IT odborni kje pirat :). Pokud se objevi v zabezpeceni dira, a neni mozne ji eliminovat, je potreba najit jiny ochranny produkt. Tzn. at si sezenou jiny antivirak.

+1/0
25.10.2017 10:59

R16o34l20a76n67d27o 17A83r96i41a91s 7268599587930

Rusácký SW si dá na PC jen šílenec

+4/−7
25.10.2017 10:51





Najdete na iDNES.cz