Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ukrajina by měla dostat kompenzaci za Krym, řekl Zeman před Radou Evropy

Prezident Miloš Zeman v úterý před Parlamentním shromážděním Rady Evropy ve Štrasburku řekl, že protiruské sankce nefungují. Navrhl místo toho dialog mezi občany zemí. Dále nadnesl, že by rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou mohly vést ke kompenzaci za anexi Krymu. Podle premiéra Bohuslava Sobotky je takový projev v přímém rozporu se zahraniční politikou státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i67ř50í 82K36r47á50l32í25k 3421971726587

Ti naši manipulátoři, včetně idnes, nám zapomněli sdělit, asi záměrně, jak jsou na to zvyklí, že nedávno dokonce soudní unijní dvůr v Bruselu vydal jednoznačné prohlášení - Připojení Krymu k Rusku bylo provedeno podle všech platných pravidel a zákonů. Krym odjakživa patřil k Rusku a nemá význam to zde podrobně rozvádět. To jen ti naší nýmandi se nás snaží stále oblbovat .Nic jiného také neumí. Při svých IQ a morálních kvalitách, jsou schopni pouze vykřikovat to, co jim někdo někde nakukal .

+1/−1
12.10.2017 14:28

O25t82a 85S14a14l11y34k 6723361556549

Rusofilní eurobubák tu zase šíří kremelské fakenews.

0/0
12.10.2017 16:33

R64o97m28a30n 69Č33a55p66k56a 5833520952404

Ale no tak... :-)

https://curia.europa.eu/jcms/jcms/j_6/en/?types=com.jalios.jcms.Content&typesOff=generated.RecueilPublication&textSearch=true&catName=true&searchInFiles=true&langs=user&text=crimea&opSearch=Search&csrftoken=2WTYRdQ8RsGdCxFv&jsp=plugins%2FCuriaPlugin%2Fjsp%2Fquery.jsp

Neznáte "Jistě pane premiére"? Říká se tam: lidem se nemá lhát aspoň ve věcech, které si mohou sami zjistit.

Zajímavé čtení o tom, že, anexe Krymu odporuje právu Ukrajiny např. zde:

https://www.pravniprostor.cz/clanky/mezinarodni-a-evropske-pravo/mezi-ukrajinou-a-ruskem-aneb-protipravnost-pripojeni-krymskeho-poloostrova-k-ruske-federaci

0/0
12.10.2017 22:14

R51o93m37a12n 47Č82a95p36k98a 5833310552444

Utekla mi pointa - na webu Soudního dvoru Evropské Unie není dohledatelná žádná zmínka o Krymu, a už vůbec tam není žádné potvrzení, že okupace Krymu je legitimní.

0/0
12.10.2017 22:44

J30a16k50u85b 50K69o62š45t80e12j74n 6242762694763

Operovat pojmy "neústavní postup" při vyhlašování samostatnosti je směšné. Drtivá většina území získala samostatnost tak, že to nebylo zcela v souladu s právním pořádkem státu, od kterého se oddělovala. Podstatné je, že to uznávají drtivou většinou stálí obyvatelé daného území. A nikoliv, jestli to neuznává nějaký Churchil či Chamberlain i spolu dohormady :)

0/0
14.10.2017 9:05

J98a54k37u54b 59K40o46š56t26e80j75n 6952142604373

Naplnění havlovské teze o "Lásce a Pravdě" se v souvislosti s událostmi na Krymu opět oddálilo. Každý, kdo řekne, že "Rusáci Krym okupují", nejen že nemluví pravdu, ale přímo lže, a navíc nenávist z něj doslova stříká. Krym se možná někdy v budoucnosti bude chtít začlenit do Ukrajinské republiky, až ta bude přijata do EU a zbohatne a zlepší se tam životní úroveň atd. Ale holým faktem je, že dnes to obyvatelé Krymu v žádném případě viditelně nechtějí. Nechtěli být součástí Ukajinské republiky od samého počátku jejího vzniku, a když se naskytla příležitost po změně vlády, která neproběhla v souladu s ústavou, tak si vyhlásili nezávislost na základě jasně projevené vůle naprosté většiny, po vzoru vládního převratu, ústava neústava. A kdo by se jim divil, že se rádi začlenili do Ruské federace, ten o této části světa neví vůbec nic, eventuelně je pod vlivem pouze jednostranného zpravodajství.

0/0
13.10.2017 9:25

E95m79i47l 73N95o55v82á34k 1378174750336

Krym stejně patřil odjakživa tatarům a ne ukrajincům

0/0
12.10.2017 13:45

O10t17a 86S41a83l46y24k 6343341696549

Je zde bohužel množství trolů ukazujících na organizovanou výrobu komentářů a pomluv ukrajinské strany. Vše působí dojmem, že i Zeman je loutkou v rukách Kremlu a vůbec bych se nedivil, kdyby byl agentem KGB, jedním z tisíců u nás, kteří špiní EU a kormidlují naši politiku k opuštění civilizované Evropy. Zásadní je jeho obrat, kdy v prvních dnech před 3 lety odsoudil napadení Krymu a během týdne otočil názor, jako byl rázně napomenut z Kremlu. Ale to snad ukážou tajné archivy možná za 50 let. :-(

0/0
12.10.2017 12:51

M84a67r31t61i22n 41H89o39r26á88k 3649303988284

Co se týká části projevu týkajícího se Izraele a islámu tak tleskám, co se týká části týkající se Krymu tak se za pana prezidenta stydím

+1/−1
11.10.2017 16:29

K72a19r49i12n73a 89J79a62n83á63k32o87v72á 9980724134527

Zemanův názor měl zaznít a nebyl nikdo jiný, kdo by ho vyslovil. Odezvou bylo, že ani Ukrajina ani Rusko nejsou ochotné k takovému kompromisu. Ale za pokus to stálo.

Zeman se vyslovil na Parlamentním shromáždění RE, kde zaznívají diskuzní myslenky, nikoliv závazná stanoviska států. To je záležitost Výboru ministrů RE, kde jsou ministři zahraničí členských států. Tam bude (možná) Lubomír Zaorálek prezentovat oficiální stanovisko vlády ČR.

+2/−2
11.10.2017 14:43

J49a63r94o10s59l71a31v 22R79e52i49t54m70e86i75e95r 5121670575595

I když Zemana zrovna nemusím tak v tomhle má pravdu,Porošenko a spol se tím kejháním potrefené husy ukázal,že mu nejde vůbec o nějaký Krym ale o to aby z EU a NATO vyždímal co nejvíce peněz.Nevím totiž pořád jak si "demokraté" ze západu představují navrácení Krymu a co udělají s těmi co hlasovali v referendu o připojení k Rusku nakonec Ukrajinci s tím mají bohaté zkušenosti z období 2.sv.války.

+2/−1
11.10.2017 13:42
Foto

E14m35i51l 81H75o27r28v87á32t60h 8377548611668

len si ho zvoľte opäť. nič iné si nezaslúžite a ja vám to prajem so škodoradostným smiechom.

0/0
11.10.2017 17:17

J75a56r98o55s68l66a98v 48R77e89i30t90m61e50i51e45r 5331540115265

Nevím proč bych se měl občanovi cizího státu svěřovat koho budu volit,resp.koho jsem volil,obzvlášť "škodoradostnému".

0/0
12.10.2017 8:59
Foto

E75m53i60l 37H51o10r67v95á70t97h 8767328351828

čítať s porozumením je tvoj problém. ja som sa ťa pýtal v tomto príspevku na to, koho volíš? naozaj? ale čo, aj jednoduchý človek má právo sa vyjadriť.

0/0
12.10.2017 17:20

V64l24a68d56o 16B90e83d56n35a95r 5223187279

Kompenzaciu, za Krym potom Donbs kam až to zajde Rusi majú pohraničné spory skoro z každým súsedom od Japoncov s Cínou , Finskom , Gruzínskom, Rumunskom , Norskom , Ukrajinou.

+1/0
11.10.2017 11:41

M79i19l41a40n 46Z91e20i24d39l33e53r 2532521896559

Pokud by churavějící alkoholik spojil myšlenku kompenzací s ostrým odsouzením ruské agrese na Ukrajině, spolu s opatřeními jak podobným excesům v budoucnosti čelit, nedalo by se Zemanovi projevu asi nic vytknout.

Ano, Zeman má nejspíš pravdu v tom, že Rusko dobrovolně ukradené území nevrátí.Takže Doufám, že Miloš Putinovi v Soči vysvětli, že krást se nemá...

0/−1
11.10.2017 11:23

P86a50v48e30l 33K65o79v53á68ř 2114283281609

A každá venkovská bába Zeidlerovi kvalifikovaně dokáže a vysvětlí, že Krym ! Ruskem ! nebyl "ukraden", ale docela obyčejně jako jeho majetek, vrácen!

0/0
11.10.2017 19:27

J61a83k14u31b 60K25o20š69t73e84j67n 6142552734333

Každá venkovská bába to určitě nedokáže. Někteří lidé jsou tak nechápaví, že to prostě pochopit nedokážou, ani kdyby jim to vysvětloval univerzitní profesor.

0/0
11.10.2017 20:30

J82a32n 63Č94i75n53č33u80r51a 2696287709922

Šéf Asociace akreditovaných právníků pro styk s orgány veřejné moci EU (AALEP) Christian de Fouloy zveřejnil článek, v němž argumentuje ve prospěch zákonnosti referenda na Krymu. Podle něj právní analýza ukazuje, že připojení republiky k Rusku bylo v souladu s ustanoveními ústavy Ukrajiny - a to zejména v části 10, věnované Krymu, a vztahují se na samostatný právní status tohoto regionu, který se „ právně opírá o právo národa“.

0/0
12.10.2017 0:28

I67v92a20n 22V36e39s70e69l32ý 9355351911376

Pro pana Havlíčka a jemu podobné:

Takže, kdyby Hitler v roce 1938 dal Benešovi za ukradené pohraničí, řekněme 10 miliónů říšských marek, bylo by vše na věčné časy v pořádku, včetně Čechů, kteří byli z pohraničí vyhnáni. Co byste k tomu řekl, kdybyste v té době třeba v Ústí n/L bydlel?

Pro mně naprosto stačí, že nám Rusko v roce 1945 sebralo bez slůvka odporu Podkarpatskou Rus jako svoji válečnou kořist.

+2/−1
11.10.2017 11:00

J70a82n 29Č87i14n22č94u15r67a 2116957729542

že si SSSR vzal podkarpatskou Rus je jen dobře, Rusíni mají mnohem blíže k Ukrajině než k Čechům. Já Podkarpastkao nepovažuju za nějakou českou kolonii, která by nám patřila. Je to svébytné území a Rusíni mají právo na sebeurčení. Nechápu proč brečíte nad tím, že SSSR nám "sebral" Podkarpatskou Rus.

0/0
12.10.2017 0:33

P36e77t61r 49P35r83a71c85h87a32ř 9241483422618

Zemana prosím už nikam nepouštějte!

Dělá jenom ostudu.

+5/−3
11.10.2017 7:34

V15l39a72d19i37m64í15r 82H11a55v26l77í90č10e20k 8475154160106

Když čtu příspěvky, tak se u toho směji. Opravdu objektivní reakce. Kosovo bylo Srbsku ukradeno, to je v pořádku a bez referenda. Krym připojený k Rusku po referendu a historicky patřící k Rusku, to je špatné. Zeman řekl jen a jen pravdu.

+8/−12
11.10.2017 0:15

J40a34n 12B68a35b61i80č64k58a 9193429923137

A kdo obsadil Kosovo ? A nevím, že by nekdo smlouvou zaručil Srbsku, že Kosovo nezabere.

+3/−2
11.10.2017 1:13

J41a36k16u82b 52K61o63š20t48e95j15n 6522222704773

A on snad někdo obsadil Krym? Jste to viděl někde na CNN? Hoďte sem odkaz na nějaké natočené zabírání území, konečně bych to taky rád viděl.

0/0
13.10.2017 9:38

P84e42t15r 46Z57e42l51e66n34k65a 8197954403137

mimoň Zeman, na Krymu dle Kremlu nebyli ruští zelení mužíci a ani na Ukrajině nikdy nebyli, je to velká hamba Ruska a Zeman je v tomto nicka .

+4/−2
10.10.2017 23:18

P34e50t58r 16T70á50b41o67r52s66k30ý 6320356531507

No tak pořád by mě zajímalo, kolik pan Prezident vydělal na prodeji ruského dluhu.

+2/0
10.10.2017 23:01

M14a64r70e53k 58T83ů10m51a 4372248516892

Těžce nemocný člověk, kterému z očí kouká smrt. Být na jeho místě, tak bych abdikoval ještě teď na podzim, nebo už v létě. Tyhle úvahy, že by po letech, co Rusko v naprostém rozporu s mezinárodními dohodami a právem zabralo Krym a podporuje proruské teroristy (takový druhý IS) na východní Ukrajině, jen a jen dokazuje, že tenhle člověk je naprosto mimo realitu. A ohledně těch kompenzací bych použil slovo reparace.

+9/−2
10.10.2017 22:17

E77v58a 88K68a95l46l76i34s85t70o50v43á 6657378726630

Těžce nemocný človek, který už dospěl do stadia a pocitu, že teď už může říkat cokoli, dokonce i to, co si doopravdy myslí...

+2/0
11.10.2017 1:45

P21a92v23e75l 61N41o44v32á31k 1651224651725

Projev by měl začínat tím, že to jsou pouze jeho názory ... bohužel je prezidentem ČR, takže si spousta lidí myslí, že za tím stojí vláda a celá ČR.

0/0
11.10.2017 9:33

J71a31n 66S71k79ý56p69a49l79a 7507182622921

https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22308951_10208214077864447_1629961561497637873_n.jpg?oh=8f1ad6cef31f075410f3826d221adefa&oe=5A7BEE9F

+2/−1
10.10.2017 21:22

P54a90v31e48l 14N19o46v83á45k 1381684981315

R^

0/0
11.10.2017 9:34
Foto

O80n16d25ř25e41j 22Š31k49o41c63h 8346777811628

Konecne to nekdo rekl realisticky bez okecavek bez pokrytectvi. A hned je povyk.

+10/−11
10.10.2017 20:32

P65e43t63e90r 17S30e35m68a63n 2772408751230

Suhlas, mozu im zrusit dlh za plyn a nechaju si Krym ;-D;-D

+6/−6
10.10.2017 19:40

J39a64n 49B82a61b62i43č71k34a 9203219513857

Zaplatit za krym je stejně pravděpodobné jak že rusko zaplatí válečné dluhy.

+6/−1
10.10.2017 19:30

E80v86ž38e74n 89H35e82r69m14a29n 2203608852455

Mimochodem,viděli jste,jak po vystoupení našeho prezidenta vlekli na své místo?Tenhle těžce nemocný člověk chce kandidovat do dalšího období?

+13/−2
10.10.2017 19:26

R64a47d51e34k 18Č20e86r61v84e63n33k57a 5634521974262

jj jak slepého koně

+4/0
10.10.2017 19:39

T59o12m38á72š 57V10o58t52r36o53u93b36e11k 1880590574774

Ukrajina a Krym byla vždy součást Ruska, tak nevím o co komu jde?

+2/−16
10.10.2017 19:25

J91a39n 51B23a58b35i15č30k43a 9443149663797

A zapoměl ste na Polsko a Baltské země

+9/−2
10.10.2017 19:28

T48o31m83á49š 95V61o96t43r47o48u86b49e94k 1440610854124

a na Finsko... děkuji za připomenutí

+1/−3
10.10.2017 19:37

J42a36n 79B63a36b51i18č66k12a 9333459433167

A Bělorusko, Moldavsko, Armenie, Georgie, Turkestán, Kirgistán Tadikistán, Uzbekistán, Aljaška. Ono je těch zemí patrících Rusku co mu byli ukradeny tolik, že nevím zda sem na nějakou nezapoměl ,

Nakonec i česko ,leží v ruské zájmové sféře

0/0
11.10.2017 1:22

O85t98a27k31a32r 59Š90p96a32č79e18k 5551182882559

Tak to byste Američanům křivdil. Ti si Aljašku koupili a poctivě zaplatili. Dokonce ve zlatě - "proklatě!" No jo, ale nakonec to carovo zlato bolševikům údajně na Sibiři ukradli českoslovenští legionáři a s Masarykem přivezli až do Prahy. Z toho pak Rašín razil svatováclavské dukáty, jež se ani snaživým estébákům všechny nepodařilo ukrást občanům, kteří v tom byli nevinně. Ještě že se rusáci za to stačili odškodnit tím uranem, který jim ti legionáři museli v Jáchymově vykutat. Tím se kolotoč dějin uzavřel a potvrdilo se, že bez amerického zlata za Aljašku by nevzniklo Československo a proto dodnes kvůli tomu ležíme v ruské zájmové sféře, až do posledního svatováclavského dukátu!!!

P.S. Málem bych zapomněl. Taky rusákům moc pomohlo, když prozíravý budoucí prezident "Tunelovatel" moudře zajistil odprodání pohledávky sovětského státního dluhu soukromé firmě Falcon(?) za cca 15% tržní hodnoty, když se později čistě náhodou přišlo na to, že je vlastněná Ruskem.

Ale to jsou všechno samozřejmě jenom zlovolné konspirační teorie, kterými se třídní nepřítel dodnes snaží kalit naše vřelé vztahy s bratrským ruským lidem. ;-D

0/0
11.10.2017 2:31

V60i61k91t66o81r 56Z94á18b31r27a62n28s50k23ý 3260978694903

To se velmi mýlíte. Původní obyvatelstvo Krymu byli Tataři. Ty z velké části nechal přesídlit (zčásti do gulagů) Stalin ve 30. létech min. stol. Naposled před Rusy byl Krym turecký a Rusko jej získalo až po rusko-turecké válce v 18. stol. Poté byl cíleně osídlen ruskými kolonisty.

Krym v 50. létech vrátil Chruščov Ukrajině z geopolitických důvodů a jako součást Ukrajiny to znovu potvrdilo Rusko po rozpadu SSSR výměnou za to, že Ukrajina se vzdá své jaderné výzbroje. Ukrajina to splnila.

Takže jde o to, že Krym původně ruský nebyl a Rusko porušilo svoji dohodu s Ukrajinou.

+8/−1
10.10.2017 19:39

L39u81k84á25š 59P10a55v10l12á25s15e56k 8141449549851

Nene. Původní obyvatelé byli Skythové a Řeci. Ti tam měli své kolonie, např. Eupatorii (dnes Jevpatoria) či Chersonés (dnes Cherson). Pak se to různě měnilo a v ranném středověku se tam dostali Rusové. Tehdejší Kyjevská Rus jej držela několik staletí, než je vytlačili Tataři a místní ruské obyvatelstvo úplně vyvraždilo. Vzhledem k dlouhé historii Krymu lze období tatarského většinového osídlení Krymu brát jako přechodnou záležitost.

Taky je třeba si uvědomit, že Rusové o ten Krym usilovali od vzniku Rusi jako takové. Byla to z jejich pohledu nutnost kvůli přístupu k moři. Pokud by tam mohli mít černomořskou flotilu, pak by to bylo z jejich pohledu OK. Ale pokud Ukrajina plánovala vypovězení smlouvy a vzápětí pronájem Američanům, tak to už holt bylo trochu moc. A co je důležité - bylo to až příliš jak pro vlastní Rusko, tak i pro většinu obyvatelstva Krymu.

Tím nechci obhajovat to, co Zeman řekl. Bylo to přinejmenším netaktní vůči Ukrajině, ale i vůči Rusku, protože takové věci by na veřejných fórech navrhovat neměl.

+3/0
10.10.2017 22:31

V85i93k76t36o54r 59Z34á47b34r63a50n13s95k87ý 3100618554373

To uz zachazite prilis daleko do historie. S takovou by mohli Skoti, potomci Keltu, pozadovat zpet napr. Moravu.

V ostatnim s Vami souhlasim, s vyjimkou spekulace o pronajmu Krymu USA. To je silne konspiracni teorie.

0/0
11.10.2017 15:27

L66e74o39p62o91l10d 37H98o71r78á58k 4312718619252

Zemana jsem nevolil a souhlasím s ním pouze v otázce migrace. Každopádně, ať se nám to líbí, nebo ne, má bohužel pravdu i s tím Krymem. Rusové ho dobrovolně nevrátí, Ukrajina nemá vojenskou sílu, aby ho dobyla zpět a ostatně ani obyvatelstvo se nechystá k revoltě proti Rusům. Ukrajinci se musí smířit s tím, že je Krym fuč. Smutná představa pro malou zemi jako jsme my, ale je zpět doba, kdy se zájmy dají prosadit silou :-( Pálit prsty si za Ukrajinu (ani za nás) žádná země nebude.

+11/−4
10.10.2017 19:15

J35a17k68u93b 34S46t53a94n89ě47k 8320546944741

Když to samé řekl Gauck, tak drželi ústa...

+6/−5
10.10.2017 18:41

M64a89r51t16i10n48a 65L84e34n48k49o69v78á 8302709540340

Gauck to řekl v úplně jiné souvislosti.

+7/−2
10.10.2017 18:43

M80i67r70o51s97l61a75v 74R14a20t64a25j 5641683314365

přesně tak...jinak - vše nej k dnešnímu svátkuV

0/0
10.10.2017 19:24

M43a72r86t17i49n46a 89L45e54n17k28o10v69á 8162279820960

Dneska je Marina. Ale i tak, děkuji.

0/0
10.10.2017 19:36





Najdete na iDNES.cz