Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Madrid zatrhl Kataláncům rokování o nezávislosti, separatisté se hádají

Španělský ústavní soud pozastavil pondělní schůzi katalánského parlamentu, aby zabránil jeho hlasování o nezávislosti na Španělsku. Podle agentury Bloomberg mezi katalánskými vůdci objevily rozpory: část z nich se snaží zabránit okamžitému vyhlášení nezávislosti a chce otevřít prostor pro vyjednávání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79e58o41š 58M11a90r97š33a66l 5542184192208

katalánci mají smůlu. To kdyby se chtěli od Krymu odtrhnout Tataři, tak mají schválené referendum od EU i USA obratem.;-D;-D;-D

0/0
6.10.2017 13:29

J95i33n88d88ř40i90c96h 46V10á26g55n35e59r 9901376496451

Milí Katalánci, demokraticky si můžete odhlasovat tak akorát lásku k vladařovi. Ti co vlastní Reuters (a nás) už zadali jednotné noty. A v nich žádné samostatné Katalánsko není. Bordel, s kterým je podělané sebeurčení vždycky spojené se může dělat ve východní Evropě a jiných dírách světa. Prostě tam, kde se hodí, ale ne v západní Evropě.

+3/0
6.10.2017 10:36

V72á80c94l74a10v 43P31o93l81á35š71e32k 9716430381507

Už jsem mnohokrát četl, že prý Madrid situaci nezvládá a nechová se racionálně. Ale když jsem si promyslel, jaké jiné možnosti Madrid měl a jaká nebezpečí by z těch jiných variant postupu hrozila, tak jsem dospěl k názoru, že Madrid možná udělal to nejchytřejší, co mohl. Protože pokud se Katalánsko odtrhne po zlém neústavní cestou, neuzná je Španělsko ani žádná jiné země EU, vstoupit do EU se mu nepodaří a jeho ekonomické vazby na Španělsko a na EU budou značně narušeny. Z tohoto hlediska je eskalace násilí a nepřátelských kroků spíše v zájmu Madridu, ale určitě ne v zájmu katalánských separatistů. Ty teď Madrid víceméně dokopal do kouta.

0/−2
6.10.2017 8:48

J64a29r22o95s32l97a21v 45O74b42e57š25l13o 8745403176943

Madrid i EU se bohuzel tak moc boji ze o Katalansko prijdou, ze situacii absolutne nezvladaji a nechovaji se racionalne, ale jako diktatori v JA. Pro Spanelsko je toto klicove ptze pak by se mohlo chtit odtrhnou i Baskicko a ze Spanelska by toho moc nezbylo. V EU je take par statu, ktere resi vlastni integritu a mohou se bat aby se z odtrzeni nestal precedens. Z pohledu obcana EU jsem pro zachovani celistveho Spanelska, ale z pohledu obcana vecne podrobeneho statu bych jim tu svobodu pral.

+2/0
6.10.2017 8:40

O27n18d44r37e25j 30P32a54t66e46k 5190700749761

Tohle je začátek konce EU. Návrat k normálu od centrálního plánování z Brusele... Jen mne po Brexitu nenapadlo, že ten první záhlavec EU dá Katalánsko.

+3/0
6.10.2017 7:55

V53á22c96l19a35v 17P36o49l49á82š83e38k 9356100731787

Nechápu. Jakým způsobem by ta katalánská křeč mohla ovlivnit EU?

0/−2
6.10.2017 8:34

V78e59r41o24n75i25k30a 15S36k14a91l72o76v40á 8735361136679

Madrid zije asi v 16 stoleti a mysli si,ze ma neomezenou moc. Smutne je,ze eu si neuvedomuje své chovani a sama jde proto sobe.Jiste ti sasci co tam jsou,jsou zvykli kazat jinym, a proto je dulezite,aby se vsichni postavili za lid, protoze on vi nejlepe co je pro ne nejlepsi.Jestli to oslabi ekonomii, nebude to vyhovovat par polit.jedincum ci cokoliv jineho to uz je mene podstatne.

+1/−1
6.10.2017 4:51

H79a70n89a 77K30r81i86v89a67n94e54k 2401905962543

Co je to za blabol? ;-D Pod vlivem?

0/−1
6.10.2017 5:10

P92a66v39e20l 42O61h76a95r76e13k 2975135444765

O Kosovu řekl mezinárpdní soud,že sebeurčení je nad ústavou. Tak to snad platí. !! Nebo pro Španělsko máme jiná pravidla?

+2/0
6.10.2017 0:34

V72á51c19l12a31v 41P92o18l87á81š20e42k 9886350611207

Dejme tomu. Jenže katalánští separatisté ještě v žádných volbách a referendech většinu Katalánců pro odtržení nezískali. Teď bylo pro odtržení v tom značně neregulérním referendu (z obou stran) pouze 38% oprávněných voličů. Pokud se chtějí skutečně trhnout, musí mít za sebou jasnou většinu. To zatím ani zdaleka nemají, a až si Katalánci uvědomí, jaké problémy by jim odtržení přineslo, tak jejich nadšení pro odtržení ještě zeslábne.

+1/−4
6.10.2017 8:40

J81i72ř10í 75Č32e47r17m95á92k 5350285928927

To je demagogie non plus ultra. Čím byla způsobena relativně nízká volební účast v Katalánsku? V první řadě policejním terorem v režii Madridu, střelbou do lidí, zavíráním volebních místností, zabavováním uren apod. Když se teď účastí oháníte jako argumentem, tak mi připomínáte toho tchoře v oné bajce, který říká zajíčkovi, že se z jeho nory nehne, dokud to tam bude smrdět.

+1/0
6.10.2017 13:31

V11á27c83l83a55v 90V32a13n31ě88k 2743223108571

Ustava a zakony demokratické země jsou pro občana závazné. Co je na tom pro Katalanske představitele nejasné?

+2/−5
6.10.2017 0:19

V51á38c31l29a87v 70P25o92l26á40š43e10k 9506140111157

Pane Vaňku, Vy se příliš řídíte heslem "Fiat iustitia, pereat mundus". Ústavu a zákony si vytvářejí ti, kteří vládnou, a to tak, aby vyhovovaly jejich zájmům. V dějinách lidstva byly ústava i zákony tisíckrát porušeny, přičemž toto porušení přineslo lidstvu prospěch (a nové vládce, kteří si zase vytvořili ústavu a zákony dle svých potřeb). Já s odtržením Katalánska též nesouhlasím, ale ne proto, že porušuje ústavu a zákony, ale proto, že katalánští separatisté za sebou nemají ani zdaleka většinu katalánského národa, že referendum bylo natolik zmaštěné, že nemohlo ukázat skutečnou vůli většiny Katalánců, že Katalánci vůbec nemají povědomost, jaké problémy by jim odtržení přineslo apod.

+3/0
6.10.2017 9:02

Z38d16e74n25ě93k 80T92r58u14t78n69o86v77s51k21ý 7103193466590

Zákony jsou pro občany závazné vždy. A je jedno kde. A byly závazné i pro občany ČSSR v listopadu 1989.

0/−1
6.10.2017 10:44
Foto

J54a63n13a 97F14r32á85ň33o66v53á 1223893813984

Jake “rokovani” cobolove?!

+1/0
6.10.2017 0:03

K30a82r46e16l 35B42e56d57ř38i69c83h 7903543153471

Prý neustále "dvojí metr".

Samozřejmě, do politiky patří tnejen dvojí, ale i trojí metr, atd.

+2/0
5.10.2017 23:07

J87o31z10e40f 66P51a59u73c13h75l20y 3709938687904

'separatisté se hádají' - nepriatela je najlepsie rozlozit zvnutra ;-D

+1/0
5.10.2017 22:58

P60a66v78e15l 78C31h37a63m13r21á27d 4967160739385

Asi si budeme muset přiznat, že ti co nesouhlasí s Krymem, nemohou souhlasit ani s Katalánskem.

+2/−1
5.10.2017 22:10

L30u40b40o28š 29C64h89l89u50m41s77k32ý 2710125588315

A ti co souhlasí s Kosovem musí souhlasit s Katalánskem.

+1/−1
5.10.2017 22:53

J84a62n 68U77l32r33i74c98h 9679666929454

A hlavně ti, kdo nesouhlasí s Kosovem, nesmí souhlasit ani s Katalánskem. ;-D

0/−1
5.10.2017 22:54

L37u54b34o62š 67C39h47l89u40m63s50k71ý 2950765888645

Čemu se smějete? To je snad logické. Takové Slovensko v tom má jasno. Nesouhlasilo s Kosovem a má plné právo nesouhlasit a taky nesouhlasí s Krymem (a zřejmě i s Katalánskem). To čeští pokrytci jako vždy mají dvojí metr. Prostě jak se to hodí a co zrovna říkají v Bruseli.

+4/−1
5.10.2017 23:00

J46o52s14e90f 10H62i94l21d53e14b59r96a17n64d28t 5604964951532

Souhlasím s vámi, stanovisko chamradě se mi zdá divné!!

0/−1
5.10.2017 23:08

P22a86v53e69l 14Š72t21í40p54e98k 5289163364565

Kosovo je narkomafiánský stát, historicky patřící Srbům. Katalánský národ žije na svém území prakticky odjakživa.

+1/0
5.10.2017 23:07

K85a44r30e24l 88B54e36d91ř38i50c24h 7343873923321

Dávno už to ztratilo jakoukoliv racionalitu.

Teď jsem poslouchal v TV, že se spekuluje, že by FC Barcelona mohla hrát anglickou ligu. Už se upínají k jskékoliv konině.

+1/0
5.10.2017 21:58

J97i32ř20í 97R79y44s 3514597976444

Němělo by NATO bombardovat Madrid ?

+2/−4
5.10.2017 21:47

K86a37r50e63l 65B54e85d52ř69i59c78h 7833403813171

Vždycky se těším, kdy sem zase někdo s touto hlubokomyslnou koninou přijde.

+4/−1
5.10.2017 21:55

R98o84s93t25i28s88l47a33v 47Š31t10ě95p94á38n75í51k 4916704260532

Ha, ha, a tak konečně známe pravdu o V.Klausovi ! Je to SEPARATISTA !!;-D

0/0
5.10.2017 21:12

L66u98b50o73š 84C69h48l44u32m72s29k47ý 2790255728445

Co přijde po zákazu referenda a zakázu jednání parlamentu? Docela si další vývoj dovedu představit, pokud to teda Katalánci okamžitě nezabalí.

+3/0
5.10.2017 21:00

J64a82n25a 96F88u27s26z43t53e89i56o41v82á 9361906684658

A potom jim budou holit hlavy.....po vzoru CCCP nyní EU kdo nejde s námi, jde proti nám.

+2/0
5.10.2017 21:11

V62e42r85o52n50i43k29a 98Š87v25e58s80t57k25o22v13á 8165351152423

Pane Chlumský, referendum bylo nezákonné, protože bylo odhlasováno 72 hlasy nikoli potřebnými 90

0/−2
5.10.2017 21:12

L37u68b20o33š 57C50h25l57u86m89s88k91ý 2560205588195

Tak proč tam proboha posílali tu armádu policajtů aby zabavovali volební urny (směšné)?

+5/0
5.10.2017 21:18

V12e79r21o41n81i77k88a 38Š10v84e72s41t41k29o79v30á 8645631332353

Protože i účastnit se toho referenda bylo nezákonné. Ale jestli jste si všiml, lidi si to vyřešili po svým. Hlasovali na ulicích, u někoho doma, ve sklepech, všude kde sedalo. Někteří hlasovali i 4x

+1/−2
5.10.2017 21:21

L72u75b29o91š 92C13h51l11u34m68s87k10ý 2140625928145

Jo, lidi asi chtěli hlasovat. To by tak hrálo, aby si hlasovali. Zakázat. Kurňa, vždyť i ta dekolonizace byla vlastně protizákonná, né?

+3/0
5.10.2017 21:39

V54e92r10o55n90i30k94a 56Š64v52e25s55t70k19o71v90á 8565351832383

Vy asi nic o zákonu nevíte co? Tak když ty lidi nechtějí dodržovat zákon, tak ať jsou rovnou vraždit, protože přece když budou chtít vraždit, tak jim bude jedno že je to nezákonný.

+1/−1
5.10.2017 21:48

H14a91n49a 87B73l47e37c75h25o83v40a 5366650857265

A kdyz sli nasi studenti v 89 na Narodni, taky jste jecela jak pominuta, ze porusuji zakon? No, ono totiz v te dobe v Ustave byl 4. odstavec o vedouci uloze KSC, takze protestovat proti ni bylo dokonce protiustavni! Jasne, asi to bylo spatne, protoze je taky zmlatili podobni hajzlove, jako ted ty Katalance.

+5/0
5.10.2017 21:56

V32e78r81o54n33i45k37a 59Š35v54e63s59t26k19o57v36á 8195741502113

A jaké část byla v 89. odtržena, když srovnáváte tyto dvě situace?

0/−1
5.10.2017 22:17

L66u26b81o66š 80C48h68l83u28m14s32k55ý 2800855138145

Nic se neodtrhlo, ale protiústavně se změnilo politické uspořádání. Lidi nerespektovali nejvyšší zákon země ... no a někteří šli potom vraždit.

+1/0
6.10.2017 0:07

L58u67b13o59š 23C22h81l21u65m66s31k78ý 2390765508695

Paní Blechová vám to objasnila. Já to jen rozšířím. Kdyby všichni v historii postupovali (z hlediska státoprávního) podle platných zákonů, jak by asi dnes svět vypadal? S tím vražděním jste fakt mimo mísu.

+1/0
5.10.2017 22:09

V12e69r84o68n82i12k62a 48Š74v55e14s21t26k41o92v91á 8855111492703

Vážně? Takže vlastně můžeme porušovat jenom ty zákony, co se nám hodí do krámu, ale ty co se nám nehodí, tak ty budeme poslušně dodržovat.

0/−1
5.10.2017 22:15

L32u71b54o61š 38C94h92l16u15m71s33k77ý 2360245148625

Njn, trhli jsme protizákonně se od R-U, Alžírsko od Francie, Baltské země se protizákonně trhli od SSSR a mohl bych pokračovat na několik stránek.

+1/0
5.10.2017 22:52

L12u80b94o15š 88C86h86l83u80m66s27k55ý 2900215358145

A ještě dodám něco aktuálnějšího. Kurdové se teď chtějí protizákonně trhnout asi od tří zemí najednou.

+1/0
5.10.2017 23:04

P40a17v45e78l 97Š39t16í54p16e69k 5429683834805

Zatím k vraždění neměly daleko spíš madridské milice, které tu tak obhajujete

+1/0
5.10.2017 22:22

V42e88r27o87n38i83k30a 53Š65v43e83s67t77k56o38v74á 8605231592963

já obhajuju zákon pane Štípek

0/−2
5.10.2017 22:29

P73a94v16e67l 82Š14t51í88p59e81k 5279543254965

Zákon, který za nošení papíru někam nařizuje ránu pendrekem a projektilem a který jste si právě vymyslela.

+3/0
5.10.2017 22:33

O85n83d65ř73e33j 95N30o20s62e79k 3450234711388

Jistě soudružko.

+2/−1
5.10.2017 21:49

K97a77r93e80l 54B34e82d67ř92i20c30h 7553783783641

Netuším jaká bije a proto to vyřeším "soudružkou".

+3/−1
5.10.2017 22:04

V15e60r65o22n62i58k52a 89Š93v49e35s10t53k83o52v87á 8465891782593

Nejlepší komentář ze všechR^

0/−1
5.10.2017 22:18

P61a14v32e72l 69Š72t12í26p71e62k 5139493504415

On nějaký zákon zakazuje nosit papír do sklepa nebo na ulici? Který přesně?

+1/0
5.10.2017 22:22

V97e74r84o57n58i75k48a 34Š13v86e15s97t81k24o19v66á 8425191872983

pozor, nejedá se o ledajaký papír. Takže bych byla velice ráda, kdybyste to nezveličoval. Hlasování bylo soudy označeno za protizákonné, a účast při nich taktéž. Byl vydán soudní příkaz na bránění Spanělské konstituce na základě art. 8 de la Constitución Española. Nejedná se tady o žádný zákon zakazující nošení "papíru" jak tvrdíte vy, tady se jedná o bránění konstituce, která byla porušena nezákonným referendem.

0/−1
5.10.2017 22:58

P52a55v42e48l 91Š85t50í73p31e85k 5329603124525

Pokud není referendum platné, pak o žádné referendum nejde a nemůže být nezákonné.

+1/0
5.10.2017 23:01





Najdete na iDNES.cz