Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Katalánsko velebí nového hrdinu, co hraje vabank. V Madridu je za zrádce

Svět se v těchto dnech učí vyslovovat nové jméno – Carles Puigdemont. Muž, který přišel prakticky „odnikud“, se nyní ocitl v samotném centru katalánských snah o odtržení od Španělska. Ba sám tento plán vyhlásil a teď se snaží – podle některých analytiků až příliš křečovitě – dotáhnout ho do zdárného konce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i29ř36í 82K70o31u67k 5408331399124

Tak ho popravi, jako kdysi to provedl Franco s predstavitelem katalanska, ktery po vitezstvi fasismu ve Spanelsku utekl do Francie, ktera ho vydala zpet. Svet pobezi dal, jako kdysi.

0/0
3.10.2017 21:28

K73a24r61e32l 68J74a79n83y77š81k29a 5346142224641

Civilizace obchodem je procesem oddělování a dělení, neboť zobčanštěním divochů, tedy jejich individualizací a subjektivizací.

Proces vzniku dalších a dalších národních států bude proto pokračovat až do té doby, než neosobní spontánní síly, které tvarují lidský svět budou v takové rovnováze, že bude jimi zastaven. Jako příklady tohoto procesu nechť slouží dávné říše, R-U, SSSR, Německo za Hilera, Jugoslávie, ČSSR a tak dále.

Mezi takto nově ustavenými menšími národními státy, než jsou dnes, bude platit světová negativní smlouva, která bude vylučovat zlo ve vztazích mezi nimi.

Tato situace je analogická s kulturním vývojem lidských jednotlivců, kterým brání v jejich svévolném jednání zákazové soukromé právo, jediné právo pravé.

Tento proces je lidmi neovlivnitelný a stojí na neosobních účincích z obchodu... Dzp.

0/0
3.10.2017 21:02

K13a64r48e17l 62J50a97n76y98š75k30a 5426102944431

Vy kreténi, nechtěli byste s těmi hrdiny už přestat ? Co to je zase za módu ? Příběh a hrdina...Dzp.

+1/0
3.10.2017 20:47

P94a70v92e78l 57R39a90t62h35o11u16s26k22ý 6810989121

Furt se prosazovalo heslo Evropa regionů, národní státy že nebudou tak důležité. Tak kde je problém?

0/0
3.10.2017 19:57

K78a58r66e63l 74J84a32n49y91š74k47a 5616552484421

Problém je v tom, že národní státy jsou jedinými možnými prvky spontánního řádu lidského sfvěta a jedinými možnými správci zemského povrchu. A různé slepence vudou civilizací obchodem rozervány právě na tyto jednotky. Viz SSSR, Jugoslávie, ČSSR atd... Dzp.

+1/0
3.10.2017 20:49

J79i87ř44í 85Ž58a41m35b63o34c22h 5123233150561

aA Miroslav Macek to velmi trefně komentuje: Vlastně je skvělé, že je dle představitelů EU zásah policie v Katalánsku vnitřní záležitostí Španělska. Od této chvíle bude totiž také vše ostatní vnitřní záležitostí Polska, Maďarska či Česka, o Rusku ani nemluvě...

+3/0
3.10.2017 17:57
Foto

I34m85r94i10c73h 51S82u43c41h67a20r47s53k85ý 8816903395161

100% souhlas ;-)R^

tím pádem všechny demonstrace v Polsku jsou vnitřní záležitostí Polska a EU či její komise se nemá do toho co vměšovat....:-)R^R^R^

EURvRvRv

+3/0
3.10.2017 18:40

J85a68r36o37s76l94a49v 69R53e93i41t51m71e70i26e92r 5671870515615

Dovedete si představit kdyby tenkrát vlítla na náměstí SNP v Bratislavě pražská policie pomocí pendreků a gumových projektilů ten obrovský dav Slováků žádajících samostatnost rozehnala.Ať si říká každý co chce a jak chce tak zaplaťpánbůh za Klause.

+8/0
3.10.2017 16:55
Foto

I95m58r45i56c75h 74S20u86c48h81a42r81s95k36ý 8456293955181

Klause nemusím, ale jinak 100% souhlas ;-)R^

0/0
3.10.2017 17:08

J98a59n 13S97t88e12h88l94í48k 1319609276924

Praha se trhla... To srovnavas s Katalanskem? Ti tri pratele katalanci, kteri ti to vysvetlili, to musi byt material.

0/0
3.10.2017 16:41

K49a76r34e89l 20U90r80b10a29n 2394824141229

Proč tenkrát nezavřeli také Klauze s Mečiarem?

+2/0
3.10.2017 16:10
Foto

I97m68r75i43c79h 72S71u79c52h12a77r97s68k42ý 8666793365881

To bylo za havla čímž bylo vše OK ....;-D;-D;-D

0/0
3.10.2017 16:24
Foto

I36m30r87i92c14h 70S46u35c37h24a17r78s30k30ý 8936763145301

V EU doposud nezazněla otevřená kritika brutálního zásahu policie v Katalánsku či velkolepé pojetí ochrany lidských práv v Hayparku na ČT24...:-/

Asi bylo vše v pořádku....;-) dále je problém Tibetu jednou pro vždy vyřešen neboť Číňané je vždy přehlasují.

Děkuji Španělské vládě, že brutálním zásahem proti svým pokojným občanům vyřešila jednou pro vždy problém Tibetu a podobných územních celků....:-)

+2/0
3.10.2017 16:07

S29t15a50n86d55a 23C96h74v56o91s50t 1572248

Ve svetle tech nacionalnich rozmisek v cele Evrope behem uplynulych cca 30 let si rikam, jestli by Meciar s Klausem nemeli dodatecne dostat Nobelovku za mir :-/

+5/0
3.10.2017 15:42

H29a92n49a 56P82a33c14u63l14o96v54á 2446566719726

Tak už přišly notičky z amerického deníku The Washington Post, kde pod titulkem „Katalánsko uspořádalo referendum. Rusko vyhrálo“ redakce zmiňuje podporu katalánských „nacionalistických sil“ ze strany Ruska. „Moskva očividně vnímá katalánské hnutí jako nástroj k oslabení demokratického Západu,“ píše se ve včerejším editoriálu vlivného amerického deníku se zjevným odkazem na fakt, že pokud by se Katalánsko skutečně odtrhlo, zůstalo by mimo Evropskou unii.

+4/0
3.10.2017 15:36
Foto

I81m56r14i91c38h 45S60u31c47h48a74r73s95k39ý 8246543835791

Přesně tohle jsem čekal, za vše může zlé Rusko, ale že podle havla má každý národ Právo na sebeurčení, které se hodilo při rozpadu Jugoslávie, či Srbska bylo v pořádku.

+2/0
3.10.2017 16:00

J10i86ř85í 79P73a20r52o98u65l24e17k 1950519981514

Jaký hrdina který žene lidi do nejistoty a rozbrojů.Jemu se nic nestane a ostatní budou krvácet.

+3/−3
3.10.2017 14:24

V34o92j98t87ě57c28h 77R68y71c12h17e18c59k17ý 2340897526709

referenda o odtržení, kdy nastane odtržení, pokud pro hlasuje jen těsná většina lidí, co šli volit, nejsou ideální. Podle mě by pro takovou "nevratnou" změnu měla být nadpoloviční většina všech voličů (nejen těch co k volbám přišli). Protože volit pro odtržení jde pořád a pořad dokola, ale pokud jednou vyhrají separatisti a odtrhnou se, tak znovu jaksi volit nejde. Stejně tak by to mělo být v případě vstupu (např. do EU, nebo kdyby pak Katalánci chtěli zpět do Španělska). Proste pokud se "nevratně" a zásadně takto hlasuje, tak by to mělo mít větší podporu. Stejně jsem to viděl v případě Skotského referenda a referenda o odtržení Británie. Jinak právo Katalánců si určit svoji budoucnost bych jim rozhodně dal.

+1/−1
3.10.2017 14:13

P64e56t83r 85N12o82v92a49k 3380787469237

A proč podle Vás ? Proč by to nemohlo podle zástupců, které si Katalánci zvolili ve volbách?

+2/0
3.10.2017 15:24
Foto

I51m96r74i31c71h 45S24u66c35h60a31r28s23k76ý 8666123915911

Hlavně, že to šlo ve Slovinsku, Chorvatsku či Kosovu, tam tyhle úvahy neplatily viďte, tam bylo vše OK.....;-)

0/0
3.10.2017 17:44

M41i33r64o34s85l51a67v 47V90l26a93s18á89k 4978310583592

Katalánsko mělo štěstí, že se stalo součástí španělského království. Kdyby bylo připadlo Francii, tak by nebylo o žádné katalánštině možno mluvit. Kde po francouzském brutálním kulturním a jazykovém sjednocování zůstala okcitánština, provensálština, bretonština, alsaština? Všechny tyto jazyky byly zašlapány jako "patois".

+2/0
3.10.2017 13:53

P20e42t37r 45A87n75g84e44r 9144349642721

Novodobé stěhování národů začalo. Až začne opravdová migrac Afriky a Asie, nějaké Katalánsko nebude nikoho zajímat.

+2/0
3.10.2017 13:26

J34a26n 90B56l46a47n22a 3576265204

Když v Kyjevě demonstrující zapalovali policajty, tak je tam soudruzi z EU jezdili podporovat a tehdejší ukrajinské vládě vyhrožovali vším možným pokud proti nim zasáhne. Katalánsku se násilnosti neděly a Madrid tam poslal těžkooděnce, kteří občany masakrovaly (kopance, tahání za vlasy, střelba gumáků .........) a na tahle zvěrstva reagují soudruzi z EU prohlášením, že je to vnitřní záležitost Španělska, fuj.

+8/−3
3.10.2017 13:26

P33e63t34r 54N96o71v27o70t32n95y 1641270551

Konečně se zachovali soudruzi správně, tak co na ně nadáváte?

+1/0
3.10.2017 13:27

J68a64n 55L52e56v78ý 7898811271126

Na to, že se nechovají stejným metrem. Do Španělska jim navíc je mnohem víc co mluvit než co do Ukrajiny.

+2/0
3.10.2017 13:29

P74e66t10r 13N60o52v60o18t10n42y 1981190721

Pokud je "stejným metrem" blbě, tak je dobře, že s tím přestali.

0/0
3.10.2017 13:32

J20a43n 77L23e27v42ý 7128671171176

*tak by bylo dobře, že s tím přestali. Jestli to tak doopravdy je, nemůžeme zatím s jistotou říct, s kurzem 1,1 bych se ale (vzhledem k Historii) vsadil, že s tím někde opět začnou.

Krom toho stejným metrem podle mě není dobře. Podle mě by se EU politici měli více zajímat o problémy ve vlastním společenství, a až pak mimo něj.

+3/0
3.10.2017 13:37

V69l31a90s89t93i64m78i36l 37K16r61a59u86s 3963674654273

K masakru došlo předevčírem v Las Vegas a nikoliv v Katalánsku. :-/

+4/0
3.10.2017 13:29

A71l87b63e83r56t 59P90ě45n18i78č65k72a 2480258435667

Prostě se z umírněného a nevýrazného stal radikální Katalánista uznávající extrémní Katalánismus ;-)

0/0
3.10.2017 13:24

D59a40v81i68d 61C65h52l31á16d71e13k 4212609564807

Mapy států se vždy měnily a nadále se měnit budou, nic netrvá věčně.

+9/0
3.10.2017 13:21

J54a60n 24Š39i79ř52i32n23a 5705105

Pro neznalé - Katalánsko má svůj vlastní jazyk výrazně odlišný od kastilštiny (španělštiny), podobně jako Baskové. Dle centrální (kastilské, madridské) vlády jsou ale Katalánci i Baskové pouze etnická skupina v rámci Španělů a když se Katalánci prohlásili za národ, tak to centrální soudy zakazali.A když se k tomu přidají historické zkušenosti s postojem kastilské vlády ke Katalánsku (Baskicku), tak se upřímně nelze ani divit postoji nemalé části obyvatel a jejich volání po nezávilosti a samostatnosti. A Katalánci asi i hodně těžce koušou, že na rozdíl od Basků si ani sami nespravují vlastní finance.

+2/−1
3.10.2017 13:20

J54a85r85o22s62l87a90v 27R91i37e66s85s95n65e16r 3448420766830

Ale spravují. Jenže část peněz, logicky, musí do společné kasy. A na tom se pak každý separatista nakonec otáčí: "nechme si všecko a pojďme pryč". Na souvislosti a následky takového kroku se přitom nehledí.

+9/−1
3.10.2017 13:26

P56a79v83e61l 96R20a21t33h84o63u23s36k27ý 6210689171

Svoje peníze si spravují v Baskicku a Navaře a část z nich posílají do Madridu do společné kasy. To chtěli před 7 lety i Katalánci, ale bylo jim to zatrhnuto. Dneska všechno (skoro) jde do Madridu a odtud zase zpátky do Barcelony (ale už o 17 mld. € míň.) Asi měli Katalánci taky házet bomby, jako Baskové.

+1/0
3.10.2017 19:51

M79i66c18h53a82l 22Ž93á67k 8289240689642

Globalizace i multikulturalismus jsou momentalne extremisticke.

+1/0
3.10.2017 13:17

F58r33a45n20t55i38š23e29k 69N33e88v11a50ř63i15l 7633789107485

aby jste se jednou nedivili na rozdělenou Moravu ........

Rakousko - Uhersko

Československá Republika ( s část Ukrainou )

Protektorát

Československo

Česko

0/−1
3.10.2017 13:12

P73e36t58r 35N77o34v33a11k 3440857259427

Když se bude chtít Morava osamostatnit, tak ať se osamostatní, proč ne.

+3/0
3.10.2017 13:17

P82e51t56r 74N60o27v13o80t88n96y 1491460551

To se nebojím. Už vidím, jak statisíce náplav z Čech jedou volit pro odtržení Moravy a pak budou jezdit na víkendy domů přes celní a pasovou kontrolu na Vysočině. :-)

+2/0
3.10.2017 13:23

P76e16t12r 28N16o40v88o27t74n93y 1371100961

A pak se poštěkají, jestli hlavním městem bude Brno, Olomouc nebo Ostrava(ta je částečně ve Slezsku - tak ještě to by se mělo osamostatnit). :-)

+4/0
3.10.2017 13:25
Foto

P67e85t31r 36P78r43o53c89h16á59z93k88a 3532456752294

Jedině Olomouc, je pěkně uprostřed.No a kdybychom se nemohli domluvit tak klidně uděláme hlavní města tři.... :-)

+2/0
3.10.2017 13:38

J59a76n 86L21e79v10ý 7278301811386

Má Morava jiný jazyk?

Má dlouhodobé významné separatistické tendence? (Ve volbách 2006 a 2010 získala strana Moravané získala asi 12000 hlasů, to není nic moc).

Ne, a ne. Krom toho si myslím, že významná část rodin má alespoň jednoho člena v obou zemích, i proto, jak malý stát už tak jsme, takže by se jim do dalšího dělení nechtělo. Vůbec bych to s oddělenou Moravou neviděl nijak horce.

+2/0
3.10.2017 13:28

J55a36r25o17s56l28a73v 63R58i27e58s61s28n15e91r 3648700566180

Abyste se nedivil. Radikální jádro moravistů je odhodlané a jen čeká na svou příležitost vyvolat konflikt s "pražskými centralisty" a následně jej pořádně využít. A řada dnes navenek umírněných politiků či veřejných činitelů (např. Škromach, Valenta, Koudelka, Hašek a mnozí další) by svižně přeskočila do nacionálního vlaku, kdyby cítila, že je doveze k moci, byť na menším písečku.

Navíc, s tím jazykem moravisté argumentují, a pravdu mají, že pro národní vědomí není až tak důležitý (viz případy Skotska, Rakouska či Černé Hory).

0/0
3.10.2017 13:49

K39a61r93e22l 97U24r27b50a87n 2264674671119

Měli bysme zakázat národnost Moravskou, jako ve Španelsku.

0/0
3.10.2017 16:12

J54a49r87o27s74l97a12v 74P24a89n85á58k 7698977575809

Centrální vláda provedla útok na vlastní lidi a to je neomluvitelné, nicméně je to vypočítavý krok, sice definitivně ztratil poslední příznivce v Katalánsku, ale jinde naopak získal, protože vztahy centrálních španělů vs Katalánci vs Baskové vs obyvatelé Baleár vs jižní Španělsko jsou velmi chladné už od dob Franka. Právo na sebeurčení je přímo potlačeno ústavou, na které se podíleli i zástupci Katalánci. Španělsko je ústavně nedělitelné, pouze v případě celostátního referenda. Mimo jiné tohle je v ústavě právě kvůli snahám o dělení, které je historicky spjaté s mnoha španělskými regiony. Samozřejmě to nedává právo centrální vládě útočit na vlastní lid. Jen ještě jednou upozorňuji, že příznivci samostatnosti jsou povětšinou až levicový extrémisté, příznivci EU(proto se EU bojí postavit tak či onak, obě strany jsou přátelé Brusele, jediná protibruselská strana je proti nezávislosti), a velmi tolerantní k radikálnímu islámu, proto je taktéž Barcelona doupě islámského extremismu v Evropě, na což upozorňuje i Maroko. Představa takového samostatného státu je pro Evropu docela děsivá, ač srdce Kataláncům fandí, tak rozum je mnohem více rezervovaný. Každopádně Katalánsko je nejméně španělské ve své novodobé historii a bude velmi zajímavé sledovat pokud opravdu katalánská vláda vyhlásí nezávislost. Rozhodně to je protiústavní a u referenda nebyli ani pozorovatelé mimo Katalánsko a některé čísla zveřejněné katalánskou vládou jsou nesmyslná. Jsem zvědavý co se bude dít, jen se bojím, že roky tutlaný spor ve španělském národě vybublal na povrch v plné síle. Po těch letech co jsem tam žil, vím o té vzájemné nenávisti hodně.:-)

+16/0
3.10.2017 13:09

M29i25c38h70a22e52l75a 60V23a26r91c39l76o84v46á 4902584572173

Připustíme-li způsob vzniku samostatného Kosova a fakt, že jej řada států uznala musí nám být jasné, že ústavnost je zcela vedlejší. Prvořadé je právo národa na sebeurčení a s ohlédnutím se za Kosovem, věřím, že naše MZ bude mezi prvními, kdo samostatné Katalánsko uzná.;-)

+4/0
3.10.2017 13:24

J77a26r74o88s71l53a42v 24P71a17n63á37k 7268687685689

Jenže Srbsko není v EU a je prý kamarád Ruska. V EU se toto nenosí, naopak v EU se nosí spíše federalizace apod. R^

+3/0
3.10.2017 13:39

V11l38a95s88t11i73m36i13l 58K15r72a96u39s 3533944984223

Máte zřejmě svérázný humor. ;-)

0/0
3.10.2017 13:56

V89l78a64s54t36i65m27i78l 37K14r53a58u88s 3753694184263

Jsem moc zvědavý, který stát by byl ochoten uznat nezávislost Katalánska. Francouzský prezident Macron vyjádřil podporu jednotě Španělska a španělskému premiéru Rayoovi. Není divu, ve Francii u španělských hranic žijí rovněž Katalánci a Baskové s Francouzi mají tak obavy, aby se chaos z Katalánska nepřenesl i na jejich území. Potom by to mohlo inspirovat i Korsiku, kde také existují síly usilující o nezávislost na Francii. Británie bude zdrženlivá kvůli Skotsku a Itálie kvůli některým svým bohatším severním provinciích, kde někteří také uvažují o odtržení od chudšího jihu. Německo to bude rovněž vnímat jako komplikaci a nebezpečný precedens i pro jiné evropské regiony. Takže případný pokus Katalánska o vyhlášení nezávislost nepodpoří nikdo.

+3/0
3.10.2017 13:54

K45a61r62e67l 15B13e88d70ř39i65c80h 7443843273211

Řídi to Putin a ruské tajné služby?

https://www.washingtonpost.com/opinions/global-opinions/catalonia-held-a-referendum-russia-won/2017/10/02/f618cd7c-a798-11e7-92d1-58c702d2d975_story.html?utm_term=.b80e02fa8309

0/−3
3.10.2017 13:07

J64a24r35o88s14l24a73v 71P78a19n73á69k 7828537695399

Jedná se o levicové strany podporující EU, takže výblitek

+1/0
3.10.2017 13:10

M12i88c22h18a42e46l53a 84V75a74r82c95l98o45v43á 4522854412933

Určitě. Není to tak dávno, co viděli Lavrova pobíhat po Barceloně v převleku za toreadora.;-D

+3/0
3.10.2017 13:10





Najdete na iDNES.cz