Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Španělská policie se snaží překazit referendum. Obsadila většinu škol

Španělská policie uzavřela většinu z 2315 škol, které měly v neděli posloužit jako hlasovací místnosti při referendu o nezávislosti Katalánska. Plán katalánské regionální vlády uspořádat hlasování, které zakázal španělský ústavní soud, v sobotu španělský ministr zahraničí Alfonso Dastis označil za "výsměch demokracii".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a34v48e70l 77L82e66p58e74n31k71a 5616701505633

Na Krymu se Ukrajinské vládě nepodařilo referendum překazit. Krym se odtrhl a je to špatně. Ve Španělsku jasně centrální vláda ukazuje jak to je správně.

+4/−2
1.10.2017 9:19

J35a92r87o92s37l69a69v 19K16a70d80l66e93c 5231629882521

Demokracie a svoboda ano, ale jen pro kavárenské a po našem...;-D

+7/0
1.10.2017 8:51
Foto

I24m73r40i26c41h 85S21u64c33h53a80r76s33k24ý 8686213815581

Pražská kavárno doufám, že stojíte na straně Katalánců, neboť dle vašeho havla má přece každý národ, Právo na sebeurčení. havel tak obhajoval rozpad Jugoslávie a vznik zemí jako je Slovinsko či Chorvatsko. Měli by jste dnes demonstrovat před velvyslanectvím Španělska, že silou potlačují právo na referendum, které chtějí samotní občané Katalánska...;-)

+11/−3
1.10.2017 6:57

M81i22c15h60a77l 88M28i77l89l20e88r 9526942859782

predstavy proletarskych stamgastu z pate cenove se nezakladaji na skutecnosti a faktech. Jestli postradas pocty demonstrantu pred branami spanelskeho vyslanectvi, mas svobodnou moznost je jit rozsirit.

0/−7
1.10.2017 6:59
Foto

I57m87r40i34c32h 49S81u32c68h82a88r91s84k91ý 8126683845441

;-D;-D;-D

+1/0
1.10.2017 7:01

V41í50t83ě90z46s83l21a48v 50J74u31r21a 2386671114291

Co se nezakládá na skutečnostech a faktech?To o tom Vašem Havlovi?To jsou právě ale lehce dohledatelné skutečnosti a fakta.

+2/−1
1.10.2017 12:12

M45i82c44h87a41l 75M58i52l31l70e84r 9136362749302

"Vašem Havlovi?"

pokud jsi obcan Ceske republiky a drive Ceskoslovenska, Havel byl tvuj prezident, ale jak to vypada, ty sis takoveho SLUSNEHO prezidenta nezaslouzil. Zasluhujes si co mas ted.

Na rozdil od svbych nasledniku Klause a Zemana, Havel nekradl propisky, nedelal hystericke sceny v cizi zemi (kdyz ji navstivil jako soukromy obcan, nikoliv jako prezident), neprijimal od Putina medajle. Nescuchaval se s rusaky a nepodporoval zajmy byvalych vychodnich okupantu, neposilal ceskou policii na ceske obcany protestujici proti cinskym pohlavarum, nekamaradil se s ruskymi oligarchy, nejezdil na 9. kvetna vzdavat vazalsky hold do Moskvy jako jediny ze statniku EU, nelezl kam slunce nesviti Putinovi, umel se chovat na navsteve u kralovny Alzbety, nedelal Cesku ostudu.!!

Havel byl vazen a respektovan ve svete, dvere do Bileho domu mu byly kdykoliv otevreny at byl americkym prezidentem Republikan nebo Demokrat, americti prezidenti a jine prominentni svetove osobnosti ho prisli navstivit i do Prahy. S nim byla ve svete respektovana Ceska republika vic, nez ostatni byvale vychodni gubernie - Polsko, Madarsko, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko atd a diky jemi si ziskala ve svete podstatne vyssi duveru - neco, co se neda koupit!

Ceske obcanstvi nemam, Havel tdy nebyl "mym", moji hlavou statu. Tou je Jeji Velicenstvo kralovna Alzbeta. Dekuji ale Bohu ze mou hlavou statu nebyl Klaus, natoz ted Zeman. Rv

0/−1
1.10.2017 15:54

T34o54m21a54s 12V86r21l13i28k 8847815747604

Jeste, ze to neni u nas. To by bylo z EU kecu.

+3/0
1.10.2017 3:02

K20a40r25e86l 72N49o18v67o80t53n67y 2811965629300

Uprimne, ja moc nechapu snahy ruznych separatistickych skupin o zalozeni noveho statu... Resp. jeste jakztakz to chapu v ruznych zemich tretiho sveta, kde se na nejaka lidska prava z vysoka kasle, ale v Evrope, proc?? Rozdrobeni statu na vice ma akorat za nasledek vic politku, vic byrokracie - a ktery rozumny clovek si neco takoveho muze prat?? Jedine politicti kohouti, kteri uz se tesi asi budou mit svuj kousek hnojiste jen pro sebe...

+3/−3
1.10.2017 0:03

K60a79r84e72l 29N49o76v10o83t65n24y 2181415649580

Ale jinak proti tomu v zasade nic nemam - jak se rika - kdo chce kam, pomozme mu tam...

Akorat aby pak nedopadly, jako ruzne byvale kolonie, ktere se taky s velkou slavou osamostatnili jen proto, aby pak byly po desitky let zmitane lokalnimi kmenovymi valkami apod...

+1/0
1.10.2017 0:05

P16a66v25e47l 21K15ř83í22ž 8637271170499

Tak u Katalánska, které kromě své autonomní vlády a jazyka se to celkem pochopit dá. Zvlášť když centrální vláda dlouhá léta ignoruje nespokojenost Katalánců...

+4/0
1.10.2017 6:42

V80á85c38l56a49v 66P59o32l42á22š61e34k 9826200561587

Oni neusilují o založení nového státu. Cílem této akce je pouze nátlak na centrální vládu za účelem zvýšení práv a peněz pro Katalánsko.

+3/0
1.10.2017 7:37

H71a63n17a 53U18l73r86y51c44h84o56v45á 9480253668648

Ta španělská vláda má pěkně staženou zadek.

+6/0
30.9.2017 23:56

R79a67d89i70m 37S26i56m57u19n31e45k 2530410426374

kdyby měla, tak jim nerozpráší ten pokus o nějaký referendum ;-)

0/−6
30.9.2017 23:57

H64a55n21a 57U56l73r97y74c93h44o93v70á 9910303218168

Kdyby neměla, tak je nechá to sranda referendum proběhnout. Ale je vidět, že si rozhodně není jistá v kramflecích, že by to referendum dopadlo proti odtržení.

+8/0
1.10.2017 0:05

R75a56d81i66m 91S48i29m42u25n15e96k 2320720296544

nemohla jinak, to referendum je z hlediska ústavy protizákonné

+3/−3
1.10.2017 0:26

P18a16v30e10l 33K89ř67í92ž 8657141730559

Nesmysl. Ústava referendum nezakazuje.

+3/0
1.10.2017 6:43

J75a65n33a 35S46v12o54b87o71d74o49v87á 6457231956512

vždyt také jo, kdo by živil pak zbytek Španělska . Nejlepší na tom je, že děti se učí ve školách katalánštinu.

+2/0
1.10.2017 0:24

R51a35d55i49m 35S86i49m91u96n31e47k 2820900766914

však ono by se Katalánsku bez Španělska také tak nedařilo, většina obchodu jde tam...

0/−2
1.10.2017 0:28

M46i72c62h18a88l 68M94i76l83l56e79r 9676282849862

Katalonie dodava 20% prijmu do statnich kapes, zatimco zaujima 16% uzemi Spanelska a ma 16% obyvatel. Takze dava v prumeru o trosku vic, nez jine regiony, ale zase ne markantne vic.

Kdyby si tech 20% nechala o osamostatnila se, jen ustaveni vsech nutnych statnich uradu a veskere statni byrokracie a jejich platy by jim spolkly takove mnozstvi nakladu, ze z prosperujiciho autonomniho regionu by razem zchudli.Vedle toho by si museli vyjednat clenstvi v EU se vsim vsudy, takze zase dalsi ztrata.

U horkokrevnych Katalancu je problem, ze neovladaji vic jak zakladni kupecke pocty.

+1/−1
1.10.2017 6:11

V37á47c18l50a40v 58P34o29l88á26š41e38k 9246630711967

Však oni se ve skutečnosti osamostatnit nechtějí. Cílem je pouze získat těch 20%, ale zůstat v rámci Španělska.

+1/0
1.10.2017 7:40

R94i81c13h25a81r14d 17T82o64m74e51č97e68k 7666675646151

Je v tom pořádný demokratický chaos, Kosovští Albánci mají právo na svůj stát a my humanitárně vybombardujeme Bělehrad, Kurdům, Kataláncům totéž právo upíráme, stejně jako Rusům Krym. Chybí funkční OSN, chybí všemi uznávaný arbitr..

+5/−2
30.9.2017 23:37

J68i82ř39í 41R60y28s 3674267826464

Chybí zdravý rozum

+1/0
30.9.2017 23:38

R76a59d53i40m 14S86i61m96u64n13e12k 2810290646534

v případě kosova to bylo asi opravdu neudržitelné, protože ty národy se prostě nenáviděli, spíš se to kosovo mělo rozdělit mezi srbsko a albánské kosovo.. ono to není tak jednoduché... nikdo neuzná za arbitra toho, kdo rozhodne v jeho neprospěch

+3/0
30.9.2017 23:41

R75i88c59h64a61r30d 60T36o69m41e34č40e46k 7756235856411

Pak už zbývá jediná cesta, vybojovat si samostatnost násilím. Je to cesta 21.století?:

+1/−1
30.9.2017 23:50

R45a37d57i38m 33S69i64m45u71n12e64k 2610320486284

a jak to udělat jinak..? někteří katalánci tak hrozně chtějí samostatnost a španělsko by nebylo španělsko bez barcelony.. nikdo neustoupí

+1/0
30.9.2017 23:55

J84a65n70a 67S13v63o62b84o49d88o22v16á 6737491856822

a to ještě nevíte jak Katalánci nenávidí zbytek Španělska. Kdo by ten zbytek Španělska živil že jo .

+1/−1
1.10.2017 0:26

M77i71c66h54a71l 36M29i16l34l24e92r 9596652989132

tak jeste jednou: 16% obyvatel Spanelska dodava do statnich kapes 20% penez.!!

To je mensi podpora, nikoliv ziveni zbytku Spanelska, jak tvrdis. !!Samostatnost by Katalance stala mnohem vic nez ty extra 4% - uz jen ta byrokracie, kterou by museli ustavit jako samosatany stat a kterou prozatim obstarava Spanelsko jako celek.

0/−1
1.10.2017 6:16

M30a22r48t74i74n 17K20r31a77l 7593860673257

Diskuze o Katalánsku se zvrtla na diskuzi o Kosovu, přestože tady je paralela prakticky nulová. Uvědomme si, že ve válce poražený agresor většinou platil rozdrobením území. Tak vznikla i ČSR a DDR.

Španělsko nikoho nenapadlo, nemasakruje nemocnice, nevyvražďuje menšiny a toto je naprosto záležitost Španělů samotných.

0/−2
30.9.2017 23:36

J27i94ř24í 59R87y33s 3914937776764

Srbsko nebylo agresor, ve své vlastní zemi, jejíž celistvost a svrchovanost má ústřední vláda hájit , to ani nejde.Navíc albánci v Kosovu napadali Srby.

+3/−1
30.9.2017 23:40

O91n65d58ř46e53j 20Š13i96m85e45k 5683982667988

Ale no tak! Prestante tu lhat! Srbsko bylo agresorem!

+1/−3
30.9.2017 23:44

P74a77v72e55l 92H17o66r13á20k 8111203195632

Svatá prostoto, něco si o tom přečtěte. Dnes, tolik let poté.

+1/0
1.10.2017 0:03

P15a36v72e14l 35L52e30p81e25n37k63a 5106271805733

Na Balkán často jezdím a něco o tom vím. Skutečně studujte, ať nežijete v klamu.

0/0
1.10.2017 9:25

J51i97n26d60ř95i49c80h 24H76r97d86l21i72č80k63a 4486374889154

Vy jste lstivej:-). Tyhle věci už s vámi byly diskutovány, odpověď jste nenašel, takže jste si takticky počkal, až příslušné vlákno zmizí do dáli a zkoušíte to zase.

Takže pro připomenutí. Válka v Jugoslávii (kde zločiny páchaly všechny strany, i když vám to vaši chorvatští generálové asi neprozradili) skončila mírem v roce 1995. Boje v Kosovu, které začali albánští separatisté, vypukly až o několik let později. Dle dvojího metru Srbové v Chorvatsku a Bosně nárok na odtržení neměli, zatímco kosovské Albánce v Srbsku Západ ochotně podpořil:-(.

+2/0
1.10.2017 5:56

M76i33c80h20a26l 77M83i83l46l23e72r 9376222429252

V Jugoslavii to bylo prast jako uhod. Agresorem tam byly OBE strany, srbska i albanska, protoze kazda z nich mela seznam historickych krivd a masakru, ktere se snazila pomstit a za nez chtela nahradu a zadostiucineni.

Ono je to velmi tezke snazit se udelat poradek tam, kde existuji dva narody, mezi nimi nenavist jdouci zpet nekolik stoleti do minulosti, tradice krevni msty, nota bene odlisna nabozenstvi. Oddelit je od sebe je jedine mozne reseni. Kosovo melo byt rozdeleno.

+1/0
1.10.2017 6:21

M93i50c24h69a82l 89M58i73l27l24e78r 9486282759102

albanska cast at jde kam chce, samostatna nebo k Albanii a srbska k Srbsku - pokud chce.

+1/0
1.10.2017 6:23

D74a94l50i56b92o40r 81L47u75k21a13š66t51í48k 9843540950671

Vývoj Španělska se vrací do roku 1934. Bohužel, celá Evropa se rozvrací zevnitř, díky neschopnosti politiků řešit skutečné problémy. Politici by měli více naslouchat veřejnému mínění a reagovat na obavy lidí, jinak se to tady sesype a dějiny se budou opakovat. Nedej bože do toho přijít další ekonomická krize.

+3/0
30.9.2017 23:28

J86i23ř34í 66R16y24s 3274597636954

Já si myslím, že to jsou dvě věci- politika EU a trend k drobení jednotlivých států

+1/−1
30.9.2017 23:33

M46a39r65t17i45n 48K77r86a65l 7493830323567

Spíš bych naopak řekl, že v Evropě vládne mír a blahobyt takovou dobu, že už to druh Homo sapiens nudí a začne se opět mlátit mezi sebou. A vůbec k tomu nepotřebujeme migranty. Podívejte se do diskuzí o výrocích infantilního mluvčího. Nebo o ruské agresi vůči Ukrajině.

Nenávist některých lidí vůči EU je neuvěřitelná.

+1/−2
30.9.2017 23:42

D74a12l66i25b48o19r 88L72u27k21a61š15t51í42k 9673790320961

Ano, je to vlastně mix více věcí, blahobyt, migrace, centralizace, pocit ztráty suverenity, odnárodňování, prospěchářství, nacionalismus, multi-kulti, korektnost, touha po moci a do toho typ EK s pomazánkovým máslem. Navíc, všimneme-li si, téměř ve všech oblastech je společnost rozpolcena na zhruba 50:50, nebo tam směřuje a to polarizuje. Jedná se o neschopnost si naslouchat a učinit konsenzus a dohody typu win win.

0/0
1.10.2017 0:19

J38a44r45o17s20l13a66v 28K73a61d29l14e22c 5441409482321

Proč by se dějiny neměly opakovat? To je přirozená cesta.

+1/0
1.10.2017 8:55

J90i75ř17í 70R90y77s 3344777606654

Referendum má právo vyhlásit jenom ústřední vláda a to je zákon a přes to nejede vlak.Např. jednotlivé státy USA také nemají právo na odtržení

+3/−1
30.9.2017 23:27

P13a80v96e63l 68H20o48r86á48k 8631973985952

Když dělíte stát, tak jen těžko můžete vycházet ze stávajících zákonů.

0/0
1.10.2017 0:07

J74a57n68a 67S15v75o30b66o29d41o76v14á 6247361476662

a co naděláte když to ústřední vláda odmítá ?

+1/0
1.10.2017 0:27

J20i39ř58í 47R63y47s 3754967596924

Je to situace, která nemá rozumné řešení."bože ochraňuj Španělsko"

+1/0
30.9.2017 23:16

V73á57c91l83a33v 11P93o10l59á11š32e71k 9586560931467

Ale má. Prostě Katalánsku přidat trochu práv a peněz, a oni pak rádi zůstanou součástí Španělska. O ta práva a peníze jim také ve skutečnosti jde, oni se doopravdy od Španělska oddělit nechtějí. To možná jen pár papalášů, kteří očekávají, že by v samostatném Katalánsku zabrali výnosná koryta.

0/0
1.10.2017 7:45

M40i82c13h63a34l 24B94e61n82e64š 6109918432826

Nestavěl bych to tak striktně jako Katalánsko vs. EU (resp. to, co EU zosobňuje). Ono je Katalánsko v rámci Španělská doupětem všech levičáků a stoupenců multi-kulti. Je tedy legrační, že najednou tito nenachází v Bruselu podporu, protože pokud by bylo Katalánsko časem i členem EU, byl by to další tutový hlas pro euroidealisty. Je to tedy celé možná jen další důkaz toho, že EU sama směřuje k ještě větší nedemokracii, protože pokud by šlo o ony hodnoty, které hlásá, pak by měla Katalánce podpořit. Tady to ale evidentně ukazuje, že názor lidí v EU nikoho už zajímat nebude.

0/−4
30.9.2017 23:06

R56a27d30i91m 81S83i78m71u64n44e12k 2980910586394

myslím, že už jste to trochu moc překombinoval... EU garnitura je směs dosazených politiků a úředníků ze všech států EU... EU se v tomto případě nechce montovat do vnitřních záležítostí velkého a důležitého členského státu a dělá dobře, protože by to k ničemu dobrému nevedlo

+5/0
30.9.2017 23:22

M40i28c21h51a40l 30B88e84n17e57š 6849248342496

Postupuje pragmaticky, nenazval bych to přímo dobře.

0/0
30.9.2017 23:25

R60a53d25i25m 13S91i53m49u45n54e13k 2320740476114

postupuje rozumně... to referendum je v rozporu se španělskou ústavou, na druhou stranu právo na sebeurčení atd.. nevím proč, co by angažování EU přineslo, kromě toho, že by si na smrt znepřátelila jednou nebo druhou stranu...

+3/0
30.9.2017 23:28





Najdete na iDNES.cz