Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přeplněné školky se bojí přílivu batolat. Musí řešit pleny i rekonstrukce

Školky mají obavy, jak zvládnou provoz od roku 2020, odkdy budou muset přijímat i všechny dvouleté děti, jejichž rodiče o to požádají. Upozorňují, že kvůli tak malým dětem musí dovybavit koupelnu či starat se o plenky. Spousta mateřských škol se přitom už nyní potýká s nedostatkem míst. Ministerstvo školství uvádí, že některým školkám pomůže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H30a91n69a 13L72a24m38i97n51g 9678665161308

www.kindersmill.co.uk jesle a skolka, cca 40 km severne od Londyna

sekce "joinig us" - our fees (=ceny)

napr.:

7, 8, 9, 10, 11 hodin pobytu v dobe - dle vyberu - mezi 7.00 rano a 19.00 :

cca £60.00 - £70.00/ den (= 1800 Kc - 2100 Kc)

jen odpoledne: 13.00 - 18.00 - £34.00 (= 1020 Kc)

prodlouzene odpoledne : 13.00 - 18.30 £36.00 (=1080 Kc)

0/0
9.10.2017 12:47

J63o36s21e27f 54Š24o91l24t26e42s 8704488950393

Mě fascinuje, jak tady nejvíc a nejhlasitěji prosazují názory o nutnosti co nejdelší domácí péče otcové, kteří zpravidla doma vůbec nejsou a „obětují“ se pro rodinu v práci. Dobrej vtip. Pár takovejch znám. Přijdou domu, seřvou manželku, jak to, že když má tu dovolenou, že není navařeno a uklizeno, a jdou spát.

+1/0
9.10.2017 11:19

A41l12e91n32a 32R93i52s37o57v15á 4836890569765

Proč je mermomocí chtějí cpát do školek? Proč neaktivují jesle? Školky mají program tvořený pro děti od tří let, tak proč jim tam strkat prťavce, kteří budou brzdit vývoj starších dětí a budou se muset na ně brát ohledy?

+3/0
9.10.2017 8:56

J44i98ř98í 81N80o25v37o34t83n40ý 5190478167284

Máme dítě 2,5 r ve školce a úplně bez problémů. Nezdá se, že by tam měli něco extra, jen míň dětí ve třídě a chůvu.

0/0
8.10.2017 22:24

F14r58a98n64t76i83š96e95k 58C45h44m22e77l36a77ř 6168430

Z tohoto článku vyplývá jediné: profesor psychologie Štech nutně potřebuje psychiatra.

On je snad ještě nepovedenější homo sapiens, než byla jeho předchůdkyně Valachová 8-o

+1/−1
8.10.2017 17:51

F63r66a24n79t26i43š87e66k 79C11h16m27e60l22a84ř 6878340

Paní Hodová, dala jste mně mínus (což je nepodstatné), ale proto jsem si prošel všechny Vaše příspěvky k tomuto tématu.

Podle toho, co jste v této diskusi doposud napsala, nejsou pro Vás Vaše děti ničím jiným, než takovou ne příliš vítanou překážkou ve Vašem kariérním růstu. Práce, práce, práce, tři kopky hnoje, dlouho nic, práce a teprve pak Vaše děti. Hlavně, že jesle jsou Super ;-D

Pro Vás je práce, Vaše osobní spokojenost a pracovní pozice absolutně nejvyšší metou, děti jsou pro Vás jenom nepříjemný přívažek, protože od úspěšné manažerky, vedoucí či podnikatelky (nebo co vlastně jste) se obecně očekává, že má děti a jejich neexistence by byla velkým nedostatkem.

Docela Vaše děti lituji ;-(

0/−2
8.10.2017 18:56

P33e98t15r29a 22H72o79d48o49v63á 4479681475119

Zjevně jste nepochopil absolutně nic z toho, co jsem psala.

0/0
8.10.2017 19:51

F56r76a96n54t79i90š47e86k 25C20h97m96e81l89a77ř 6978320

Ale pochopil, jste prostě prostě jenom sama do sebe a své práce zahleděná osoba.

Pokud jste to snad myslela jinak, pak jste to velmi špatně nebo nesrozumitelně napsala.

Přeji Vaším dětem více lásky :-)

0/−2
8.10.2017 20:00

P59e34t52r13a 77H11o23d51o93v44á 4419761785509

A já vám přeju, abyste se lépe orientoval v psaném textu. Fakt nemám za potřebí se nechat urážet.

0/0
8.10.2017 20:51

J96o42s10e59f 49Ř63i66m14n95á85č 1465830945311

Kdo odloží své dítě ve dvou letech někam do nějaké školky je podle mě bastard a ten,kdo s tímhle nápadem přišel a dokonce ho prosadil někde ve vládě,je ještě větší bastard. Sám živím své tři děti i s manželkou a nikdy bych tohle nedovolil a moje žena taktéž. Na tak malém dítěti to nepochybně nutně zanechá své následky. Radši se na čas uskrovním,než abych připravil dítě o to nejdůležitější,co mu může člověk dát. Navíc lituji těch učitelek,které budou děťátka jen přebalovat a krmit a uspávat a nevím,co všechno ještě. Jestli chce někdo děti,tak se má o ně starat a ne se honit kariérou !

+9/−4
8.10.2017 15:19

P25a89v89e69l 50V40i87z44i 8939976775756

R^R^R^

Moje řeč, já jsem tady za podobný příspěvek schytal téměř samé mínusy8-o

tak držím palce, hemží se to tady samou emancipací a kariérou...;-D;-D;-D

+5/−2
8.10.2017 15:24

J82a13n 85N56e16m19e45c 9688106637810

Vidíte a já si zase myslím, že ve dvou letech je pro dítě kontakt s vrstevníky velmi důležitý. Není to pro všechny stejné, ale když jsem viděl pokrok, který malá dělala ve školce - chodila někdy od 2,5 let na tři dny, tak jsem přesvědčen, že tam neskutečně získala ... co člověk to názor (ale jen někdo nadává druhým protože mají jiný názor).

+2/−1
8.10.2017 23:00

P39a38v44e64l 54V37i66z65i 8939156915356

Řada lidí si dnes myslí, že si vztah k dítěte koupí třeba za Kinder vajíčko...

A je jich hodně, jak sleduji komentáře..., hlavně ať nevyčítají pak svým odložencům:" K vůli tobě jsem makala a jen makala, abys ses měl/a dobře...a ty takhle...";-D

+3/−1
8.10.2017 14:44

Š13á53r70k35a 47S62t61a48ň11k81o72v79á 9633285499789

Přeci i dneska pokud rodiče nechtějí s dítětem zůstat doma do tří let můžou dávat děcka do soukromé školky( nikdo nikoho nenutí zůstávat doma). Nechápu proč to musí být pro všechny školky povinnost. Kolik takových dětí bude?

+3/0
8.10.2017 13:20

P36e47t35r30a 61N18o59v41á16k74o42v17á 7378416824708

A je ta soukromá školka za stejnou cenu jako ta státní? Protože to jádro pudla, od kterého se celá ta akce odpíchla.

+3/0
8.10.2017 13:51

M90i77l81e12n45a 82Š97a16l48j25o79v57á 7647640111367

Nějak tomu nerozumím. Máme velmi nízkou nezaměstnanost a snažíme se všemožně vrátit matky /rodiče/ dětí do 3 let do pracovního procesu. Proč?

Staromilsky vzpomenu na svá mladá léta /roč. 1957/. MŠ byly od 3 let dítěte (pro některé děti fajn, pro některé příliš brzy). Pro mladší děti byly jesle, které jsem vždy pokládala za nutné zlo pro dítě, když to jinak fakt nešlo.

+4/−1
8.10.2017 13:15

Z87d86e39n56ě78k 71Š72m93e93r39d29a 6710301541200

Ale těm rodičům nikdo nebude nařizovat, že mají dát dvouleté dítě do školky. Bude to jenom na jejich zvážení.

+3/−1
8.10.2017 14:44

M69i97l12e87n84a 45Š47a43l52j48o29v81á 7467380121757

Já tím myslela potřebu rozlišení péče o děti do tří let a od tří do 6 let. Ty potřeby dětí jsou prostě jiné.

+3/0
8.10.2017 15:04

J51i73ř15í 29N49o12v36o90t29n14ý 6875177156636

To sice ne, ale na druhé straně bude stát ředitelkám MŠ nařizovat, že musí dvouleté děti přijmout, pokud jejich rodiče podají přihlášku. Bez ohledu na to, zda s tím souhlasí anebo nikoliv.

+2/0
8.10.2017 17:13

P35e85t92r14a 19H58o62d75o26v90á 4509521855179

Ano, tohle je samozřejmě špatně. Ale špatně rozhodně není to, pokud rodiče zvolí jiný model, než být s dítětem 3-4 roky doma, což tu mnozí řeší.

+1/0
8.10.2017 17:15

P58e88t36r64a 90N62o76v97á24k35o69v67á 7718206684798

Já mám asi prostě nějaké nadlidské kamarádky nebo nevím, ale to, čím tu mnozí operují, že dítě po druhých narozeninách používá plíny, neumí mluvit, nenají se a já nevím, co ještě, tak si u jejich dětí nepamatuju. Ano, taky jsem to čekala, a neustále mě překvapovalo, jak dobře ty děti mluví, jak zvládají nočníky, jak si řeknou, co chtějí, zvládnou si hrát samy, ale nutí tu maminku, že by chtěly do školky k další dětem apod. A to popisuju většinu. Jasně, pak byla menšina, kde to nešlo, maminka musela krmit, maminka musela řídit aktivity, maminka musela myslet. Neposuzovala jsem, v čem byla problém, nejsem kamarádkou od toho, abych kritizovala něco, do čeho úplně nevidím. Ale pořád jsem přesvědčená o tom, že většina dětí po druhých narozeninách dokáže zvládnout hromadu věcí, o kterých tu někteří tvrdí, že toho takové dítě není schopno.

Čímž nechci říct, že by to s nimi učitelky v MŠ neměly náročnější. Určitě měly a taky si nemyslím, že by se dvouleté děti měly dávat do školky plošně. To, co chce MŠMT zařídit, by mělo být posichrováno jeslemi, ne školkami.

+1/0
8.10.2017 13:03

Š57á39r38k87a 23S43t87a41ň29k52o23v74á 9563245779969

Většina dětí je šikovných, ale přesto jsou stále batolata který nemají ve školce být. Od toho ať jsou jesle, chůva.....

+6/0
8.10.2017 13:10

S25y28l41v39a 77Š32p26o52r86k36o70v67á 5436512860519

Ale ono nezáleží jen na výchově, ale v tomto věku hlavně na vrozených dospozicích dítěte. Znám rodinu, kde děti byly vychovávány zcela stejně, ale jedno ve dvou letech říkalo násničky, druhé teprve začínalo se slovy, jedno se naučilo chodit na noční právě ve dvou letech, druhé ve dvou a půl.

Ovšem psát, že dvouleté dítě chtělo, aby ho maminka poslala do školky, je blbost - to prostě NORMÁLNÍ dovuleté dítě nedělá, už proto, že si neodkáže představit, co to znamená...většina dvouletých dětí neodkáže ještě kooperovat s vrstevníky (což je další problém jeho zařazení do kolektivu). Navíc - většina maminek, kterým na dětech záleží, je nedrží mimo děti, ale chodí s nimi na dětská hřiště, do rodinných center, do Sokola na cvičení maminek s dětmi, což tak malému dítěti zcela stačí

+7/0
8.10.2017 13:36

P16e45t42r21a 24N96o93v25á11k93o45v48á 7498116504108

Normální dítě chodí mezi děti třeba na písek nebo do nějaké školičky na dopoledne apod. Takže pokud je mu školka popsána jako místo, kde si bude takhle hrát s jinými dětmi, tak řekne, že to chce. Znamená to jenom a pouze to, že chce být v kolektivu s jinými dětmi a hrát si s hračkami, které doma nemá. A ano, rodič je od toho, aby posoudil, jestli celou školku jako takovou dítě zvládne. Dítě tu od toho opravdu není. Ale to nikdo ani netvrdil.

+1/−1
8.10.2017 13:57

J56o72s52e53f 77Š39o12l34t23e85s 8114858710293

Dítě je schopno kooperovat v kolektivu už v batolecím věku i když ještě neumí chodit. Stačí je těm dalším dětem vystavovat. Vidím to na našich dvojčatech (rok a kousek). Společně kooperují docela zdatně a to ještě neumí ani slovo kváknout. Stejně tak jsou naprosto nadšené z dalších dětí a hned si k nim jdou hrát.

0/0
9.10.2017 11:15

S96y77l64v70a 68Š21p80o66r81k27o33v26á 5376822850769

Buď máte geniální děti, nebo si pod pojmem kooperace představujete něco jiného - to, že dítě není schopno s vrstevníky v tomto věku kooperovat jsem nevymyslela já, ale najdete v učebnicích psychologie... jde o to, že nejsou schopni vědomé kooperace, samozřejmě že mají rádi kolektiv, ale když chtějí kyblíček toho druhého, nejsou schopni POCHOPIT, že to nejde (což by ve 3 leetch už měli), stejně tak nejsou schopni se při hře doplnovat (tedy kooperovat) - ty jsi tatínek, já maminka, ty uděláš tohle, já zas tamto....

+1/0
9.10.2017 11:56

J13o84s84e70f 21Š70o97l43t73e76s 8424178970383

Ano, vědomé kooperace, tedy spolupráce na vysoké úrovně, schopny nejsou. Ale nemají problém si spolu hrát, navzájem si podávat hračky a ukazovat si, co jak funguje. Podle mě to úplně stačí a je to pro jejich socializaci obrovské plus.

0/0
9.10.2017 12:31

S95y18l52v80a 96Š67p82o77r42k39o28v88á 5896342290619

pro socializace jim stačí hodinka dvě na hřišti nebo v rodinném centru - a ne odložení na 8 hodin mezi cizí lidi

+1/0
9.10.2017 12:32

J11o29s47e45f 82Š25o10l11t18e36s 8784318960913

Jistě že ne. Je nesmysl dávat dvouleté dítě na 8 hodin do školky. Ale 4 hodiny jednou týdně mu neublíží.

0/0
9.10.2017 12:49

M72a68r53i31e 25V72a55š85í28č92k34o52v55á 3511313792738

Kdyby spíš pomohli s vytvořením míst v jesličkách. Poslední info o počtu státních jeslí je číslo 46 na celou ČR...

+9/0
8.10.2017 12:38

P23e22t74r23a 69H61o55d79o17v51á 4729691885609

Ano s tím souhlasím a jsem ráda, že žiju v městě, kde jsou a jsou super. Ale to je spíš o tom, obrátit se na zřizovatele, který by se měl pak obracet na stát s žádostí o dotace apod.

0/−3
8.10.2017 12:59

M79i49l60e54n29a 46Š13a14l87j54o42v29á 7517570721547

Super je z mého pohledu silné slovo. A je otázkou, zda stejný pocit mají i ty jesličkové děti. A i mně jako matce bylo velmi líto, že jsem svoji 17-měsíční dcerku musela vodit do jeslí. Pomíjím ranní vstávání za každého počasí atd, ale ten společně nestrávený čas v nejútlejším již nelze vrátit.

+2/−1
8.10.2017 13:26

P58e85t56r14a 18H84o27d63o13v17á 4969501185309

Ano, super to připadalo i mojí dceři, těšila se tam, když nešla (chodila nejdřív jen asi 2-3x v týdnu na dopoledne), chtěla za dětma. Ráno vstávala normálně kolem 7, tak vstávala v té době i když nikam nešla. Myslím, že to, že jsem s ní trávila o pár dopolední týdně méně rozhodně ani jednu z nás nijak nepoznamenalo, naopak. V klidu jsem si udělala věci do práce bez ní a zbytek dne jsem se jí mohla naplno věnovat.

0/−1
8.10.2017 13:32

M82i26l39e41n54a 12Š93a96l11j42o69v18á 7337290801497

Ano, je to prostě velmi individuální. Některé děti jsou třeba společenštější než jiné. Navíc je asi rozdíl dávat dítko do jeslí na několik dní na pár hodin v týdnu od situace, kdy své dítě musíte každý pracovní den dovést do jeslí v 7 hod., abyste si je po práci v 16,30 hod. vyzvedla. Než pak nakoupíte a uvaříte, je pomalu čas dítě vykoupat, uložit a přečíst pohádku - a to je prostě strašně málo.

+1/0
8.10.2017 13:46

P19e97t16r61a 92H85o22d83o52v94á 4329951515229

Ano, to samozřejmě je a to se tu celou dobu snažím vysvětlit. Že prostě není možné šmahem napsat, že dvouleté dítě nepatří jinam, než k matce a že všechny matky, které preferují jiný model, než do 3-4 let být jen doma s dítětem, jsou špatné, kariéristky, neměly mít děti atd. atd.

+1/−1
8.10.2017 13:50

M48i62l95e67n71a 26Š88a19l12j70o59v61á 7837230441107

Jsem ráda, že jsme si to tak nějak i přes to mínusování vyjasnily. Já si dokonce opravdu myslím, že "několika" /přiměřeně dítěti i matce/ hodinové odloučení matky od dítěte může být všestranně /beru třeba i otce dítěte/ prospěšné. Spokojená matka je prostě základ spokojeného dítěte i všech kolem. Když to jde, tak bezva. Já jen tak trochu osobně vycházela z modelu v podstatě uštvané matky, která ani na svoje dítě neměla čas. I tak máme s mojí jedinou dcerou a její rodinou mimořádně dobré vztahy.

0/0
8.10.2017 14:21

P60e96t82r62a 96H98o43d55o37v96á 4139551885599

Přesně tak. Hlavně je to na každém, jak si to zařídí, každý má jinou výchozí rodinou situaci, jiné možnosti, jiné zkušenosti, jiné potřeby... A není potřeba někoho kvůli tomu odsuzovat přesvědčovat, že ten jeho model je špatný apod. ;-)

+1/−1
8.10.2017 14:29

P78e97t54r88a 92N17o21v65á57k63o59v98á 7948456124418

Jenže kdybychom všechno posuzovali tak, jak to našim dětem vyhovuje, tak bychom taky museli posoudit, že školou povinným nevyhovuje vstávat do školy na osmou, a středoškoláci by tam správně měli chodit až na desátou, protože jejich organismus to tak snáší líp. Kupodivu s tím nikdo nikdy ani nepolemizoval, natož aby za to někdo pranýřoval rodiče či stát.

Takže obecně je to stále tak, že se dělá to, co se považuje zrovna společností za správné. Když se považuje za správné být s dítětem do 3 let věku doma, tak je to správné plošně. Když se považuje za správné, že se děti nebudou válet v posteli a naklušou do školy na osmou, však my dospělí taky chodíme a na dřív, tak ať si zvykají, tak opět plošně to tak je a nic se nezmění.

+1/0
8.10.2017 14:11

M11i97l48e51n43a 35Š22a87l24j49o28v49á 7397740231437

I my dospělí, pokud máme možnost volby, volíme to, co nám vyhovuje. Je řada pracujících, kteří pracují z domova, případně mají pružnou pracovní dobu. Osobně jsem v rámci pružné pracovní doby za života své maminky chodila do práce dost brzo (maminka v noci nespala, chtěla se brzy nasnídat a jít spát), abych se relativně brzo vrátila domů. Když maminka v květnu t.r. v 87 letech zemřela, vrátila jsem se ke své soví přirozenosti, do práce chodím do 8,30 a jsem tam klidně do nevidím. Vyhovuje mi to.

Stejně tak vnukovi vyhovuje gymnázium, kde chodí na 8,30 hod. (1 - 2x v týdnu na 10,15 hod.). Ale zde už jsme tak trochu o právu a možnostech volby, která je v životě dost důležitá. Navíc se spojením s určitou odpovědností za danou volbu.

0/0
8.10.2017 14:44

P29a52v90e60l 16V94i29z36i 8879946495296

ženy se rodí proto, aby měl kdo pracovat, pracovat a pracovat...;-DR^

0/−1
8.10.2017 14:35

P13e97t13r96a 53H94o94d14o16v47á 4259531845669

Ženy se rodí proto, aby prožily svůj život podle svých představ a přání, stejně jako muži.

0/−1
8.10.2017 14:37

M73i53l88e70n35a 82Š50a26l78j52o54v50á 7357150771227

Uf, nechci mínusovat. Ale věřte mi, že značné procento dětí mužského a bohužel častěji ženského pohlaví se narodí bez ohledu na to, že by kdy jejich sploditelé myslely na jejich právo prožít svůj život podle svých představ a přání. A to nejen v zemích, jejichž kultura je nám dost vzdálená.

0/0
8.10.2017 15:18

P63e48t84r92a 84H26o46d30o95v44á 4789181365819

No to je mi samozřejmě jasné, ale jaksi nevím, co bych tak asi měla odpovědět na rýpavý komentář pana Viziho...

0/−1
8.10.2017 15:21

M36i47l75e48n31a 75Š47a26l68j66o78v85á 7287600521137

Komentář pana Viziho je sice z našeho pohledu hnusný, ale v mnoha zemích a občas i v některých českých rodinách dost realistický...

Takže někdy je méně vlastně více.. (jen se zdravě naštvat a ventilaci si odpustit). Do značné míry má ten ošklivý pán pravdu.

0/0
8.10.2017 15:43

P69e88t35r93a 83H76o67d91o81v56á 4179671745909

Jenže ono je docela podstatné, na co tím komentářem reaguje. Já tady neřešila situaci jiných zemí ani jiných rodin, já popisovala svoje zkušenosti a situaci svojí rodiny. A v této souvislosti je ten komentář naprosto mimo.

0/0
8.10.2017 16:09

M13i41l88e95n25a 16Š74a85l82j12o74v46á 7787280231977

Paní Petro, Vaše reakce jsou mi velmi sympatické. A naprosto chápu, že jsem spoustu věcí chápala jinak jako 20-letá matka rok a půl staré dcery bez zajištěného výživného s nutností rychle zajistit si práci a jesle pro dceru. Jediná volba byl zaměstnavatel, který mi byl schopen tak trochu protekčně zajistit jesle. U svého zaměstnavatele jsem více než 40 let, od roku 1990 jako personalistka a nemám důvod pochybovat, že pracovněprávní vztahy jsou dlouhodobě na velmi vysoké úrovni.

0/0
8.10.2017 17:06

M97i84l76e92n73a 88Š81a42l97j58o79v82á 7657740681787

Omlouvám se za hrubku: sploditelé mysleli /ne myslely/.

0/0
8.10.2017 15:23

F51r77a63n46t95i31š44e46k 37C82h15m33e29l46a97ř 6498770

Škoda, že Petra Hodová i Milena Šaljová jsou tak do sebe zahleděné a zaryté sufražetky, že nepochopily Vaši ironii a nadsázku, pane Vizi ;-D;-D;-D

0/−1
8.10.2017 19:04

J82o57s31e89f 80Š26o23l59t56e97s 8654368900303

Lidi, zbytečně to hrotíte. V případě matek, které se o děti starat nechtějí, a mají je jen jako ozdobu, je pro to dítě lepší, když to dítě odloží do školky, byť nevyzrálé. A matky, které o své děti stojí, tam ty děti dají, až na to budou zralé nebo v případě nouze spíše do jeslí. Tedy některé půjdou v roce a půl do jeslí, některé ve 2,5 roku do školky, některé až ve 3 letech a některé i později. Další diskuze o čemkoliv je v podstatě zbytečná.

+2/−1
8.10.2017 12:35

M18a42r94k94é10t64a 76V11í75t50o40v64á 4898830575236

Nehledě na to, že tu má každé dítě ještě otce, takže když se matky o děti starat nechtějí, o dítě se samozřejmě postará otec a celá novela zákona je zbytečná;-)

0/0
8.10.2017 21:31





Najdete na iDNES.cz