Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Italská stíhačka spadla při letecké show do moře, pilot zemřel

Pilot italské stíhačky zemřel při havárii stroje, se kterým v neděli při letecké show spadl do moře. Vše se událo během vystoupení poblíž pobřežního města Terracina na jihu Apeninského poloostrova. Záběry z nehody se objevily na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D47a75n85i74e24l 23N42o46v45á32k 1431980116709

Nic není, jak se zdáR^

"Cherchez la femme "?:-/

0/0
28.9.2017 18:28

M38i19l95a35n 82K56r76á12l 8983528741191

Na smrti vydělávat reklamou, no nic, každý je nějaký...

0/0
28.9.2017 17:56

J81a60n 61U23l78r40i64c28h 8928323966861

Skoda ze se nestihl katapultovat. Tady se dostal pilot f-16 do poobne situace,ale nastesti se stihl vcas "vystrelit".

https://www.youtube.com/watch?v=oUNhg9y2i6o

0/0
27.9.2017 17:58

B29ě64l61a 12H22o10r74á43k10o12v97á 1928372239280

Schow by bylo líznutí vody. Tohle vlastně také, ale "trochu" dražší než Nascar...

0/0
27.9.2017 9:59

P73a76v44e76l 43Z10a14j41í81č83e32k 8524130436810

rekl bych ze je to koncepci letadla a chybou pilota podle me neslo ani tak az o vysku ale cely problem byl v tom letu na zadech kdy se srovnal nemel potrebny vztlak a prebytek vykonu aby prvni faze obratu byla dynamictejsi

0/0
27.9.2017 8:35

M76i15l22a19n 16N27ě94m73e89c 1975760416196

Cože? Nechtěl byste to nějak vysvětlit?

0/0
27.9.2017 10:31

P79e61t67r 84K65o21z89á51k 8575547637864

Já jsem si nevšiml, že by za to nějak rval ... že by se letoun "rovnal", že bych viděl trhat proudnice, což bych čekal u letounu, který překročil kritický AoA ...

Kdyby to nebylo na úrovni moře skoro bych řekl, že si nevynuloval výškoměr, pač nehoda vypadá jako podle kopíráku s tou ze Lvova, kde se podobné chyby piloti dopustili. Jenže mi přijde, jako by ho letoun ani nechtěl pustit do mezní situace ...

Na to, jak velkohubě srovnávají Eurofightery s ruskými SU, takovou zatáčku by dal i stařický MiG-21 ... skutečně podivná nehoda :-/

A přebytek výkonu ten letoun rozhodně má, a dokonce si troufnu říci i rychlost, celé to vypadá jako by si pilot myslel, že je 100m nad mořem ...

0/0
28.9.2017 19:18

M24i33l79o27š 88K56o71h98o28u35t 6914804285161

Delta křídlo takové chyby neodpouští. RIP ;-(

+1/0
26.9.2017 22:55

V11l78a12d54i78m65i67r 94S61o29u26k46a86l 4900521391286

Pokud byla technika v pořádku pak jde o docela velkou chybu..

+1/0
26.9.2017 17:15

V60l57a31d91i93m24i55r 10S51o14u42k89a54l 4690851661586

i s nějakou rezervou chybělo tak 200m výšky..

+1/0
26.9.2017 17:20

J20i21r49i 12K75o96s29t28k71a 2608112516692

To neni jednoznacne, mohlo jit o prudky wind shear a prosednuti stroje o par desitek metru

+1/0
27.9.2017 7:44

T79o56m87á16š 41Ž33i95t24n17ý 6631550541371

Tak hlavně si asi myslel do poslední chvíle že to ještě dá... V poslední fázi letu tam bylo celkem dost času na to se katapultovat - letěl relativně srovnanej naplocho...

Pokud to deda melo křeslo peo záchranu z nulové výšky... z těch záběru není úplně patrné co je to za křáp

+1/0
27.9.2017 7:59

T60o35m15á17š 58Ž39i79t37n79ý 6401890261831

jo ted to čtu... eurofighter... tak ten samozřejmě katapultáž z nuly umí...

No škoda.

+1/0
27.9.2017 8:01

P59e12t72r 32K63o54z57á81k 8335847117474

To umí naprostá většina dnes provozovaných bojových letounů ... to včetně těch z 90. let....

0/0
28.9.2017 19:19

I38v62a69n 44Z13y57k92á57n 9480463929236

Dle mého soudu zjevná chyba pilota. Musí s přehledem znát, kolik takový manévr požere stop, které musí mít bezpečně k dispozici pro rychlost "v". Předně to vystoupání s přechodem na záda mi přijde, že bylo možná vědomě a plánovaně, ale bez většího přebytku výkonu a ve vztahu k rychlosti a vztlaku nedostatečně vysoko a pilot se na rychlo rozhodl, že do pokračování figury půjde i tak. Toto byla hlavní chyba. Měl manévr zrušit, zvolit jiný (přejít z letu na zádech výkrutem na let hlavou hore ve směru opačném, než dopadal, ale on zde zariskoval a zkusil dokončit figuru. Logicky vzhledem k letu na zádech a odlišnému ofukování obráceného profilu křídla a ocasních ploch neměl tak dostatečný vtlak. Při té přesně kolmé fázi letu střemhlav je patrné, jak letoun přestane opisovat kružnici, ale musí nabrat rychlost, aby získal dostatek vztlaku pro práci ocasních ploch. Když byste se toho pilota 100x zeptali čerstvě probuzeného, co udělat, zvolil by si vždy správně. Bohužel jedna odchylka od návyku a nutné disciplíny v časově tísni za kniplem a zmařený život je na světě. Čert vem ten rozmlácený "plech", byť za strašné prachy. Je to tragédie. :-(

+4/0
26.9.2017 12:38

S63t11e71p71a41n 98T25o97t89h 8568739935508

Pořád ještě je monost s tím něco udělat. Lidi moc nepoznají, jestli by při tom manévru místo rovně dolů, letěl do strany... a jemu by to přidalo pár metrů... ikdyž tady to měl asi moc utažený i tak... :-/

+1/0
27.9.2017 6:47

P83e98t11r 95K54o36z49á13k 8685307757194

I když vaše podání má logiku, já tam prostě nevidím, že by pilot v posledních fázích reflexivně tahal za knypl!!

Ten letoun opisuje stále stejnou trajektorii. Nejdou vidět ani kachní křídla, že by pilot chtěl na poslední chvíli ten letoun "postavit do kobry" ... celé mi to přijde, že ho do toho manévru ( "kobry" ) jakoby nepustil počítač kvůli překročení AoA nebo netuším, proč s letounem "nebojoval"... celý ten oblouk byl prostě strašně dlouhý ... tohle vykrouží i Mig-21! Eurofigter musí umět 1/2 zatáčky ...

0/0
28.9.2017 19:29

F91r76a82n96t67i44š23e18k 59O67s62t81r84ý 4495341697133

90 milionů eur v moři.

+1/−3
26.9.2017 10:58

F57r80a88n75t93i28š57e90k 60C92h19m53e19l94a79ř 6948620

Čert vezmi Eura, člověk zemřel, to je průšvih!!!

Prostě dost hloupý pokus o vtip, Františku Ostrý ;-€

+1/0
26.9.2017 20:43

A48n32t41o11n31í22n 59L84e89j26s46e28k 1203159127785

To je konstatování faktu, vidět v tom vtip chce hodně velkou představivost. Mimochodem cena lidského života je docela zajímavá otázka, obvyklé odhady se pohybují kolem 20 milionů korun, čistě technicky má to letadlo tedy výrazně vyšší hodnotu než průměrný člověk.

+2/0
27.9.2017 4:01

Z98d20e49n86ě42k 97M57o35r15á16v51e14k 5647508718823

Ale sebelepší fabrika se sebelepšími odborníky toho pilota znovu nevyrobí, kdežto letadlo ano.

0/0
27.9.2017 14:11

J86a32n 11P11r38i12b36y67l 5380905147117

Popis pilot nedokázal "dostatečně rychle nabrat výšku" je blbost, když nevybral střemhlavý let po loopingu. Nemohl nezvládnou nabrat dostatečně výšku, když pád byl důsledkem ztráty výšky.

+1/−1
26.9.2017 10:49

K21a72r50e87l 16L73a19n84g39r 2182307500738

Stremhlavy let vybral. Masina se prosedla i pres zapnutou forsaz uz pri vychodu z lopingu.

+2/0
26.9.2017 13:38

J15a94n 25P70r55i30b49y54l 5620415877147

Já jsem si to pouštěl několikrát a myslím si, že v okamžiku kdy narazí letadlo na hladinu tak je špička letounu viditelně níž než ocas, tedy nemohl stoupat.

+2/−1
26.9.2017 14:16

K11a50r96e83l 80L57a50n93g56r 2242427650628

Tak se podivejte na ten stroj poradne. Mozna vam dojde co nefungovalo jak meli diky ztrate vztlaku. Tajfun ma ovladaci prvky na cumaku a ty proste nezabraly jak mely. U tohoto stroje nema pilot k dispozici klasicke ocasni plochy.

0/0
26.9.2017 14:32

J97a89n 40P86r53i77b12y59l 5370325167217

To ovsem nic nemeni na tom, ze cumak sel do vody prvni ne?

+2/0
26.9.2017 14:36
Foto

M96i82l70a63n 56S57o40u62š83e14k 9336227111572

..asi dost hloupá otázka: k čemu jsou ty letecké "show"? že se tam jeden podívá, jak létají letadla, stíhačky, padají parašutisti? Omlouvám se, já na takové šou nikdy nebyl a ani nevím, proč bych tam měl chodit. Jaké jsou pro to vlastně důvody?

+8/−10
26.9.2017 0:24

J60a78n 56V27e90r62n58e17r 8573397183676

To máte těžký. Každá show má své opodstatnění, jinak by nebyla provozována. Ale vemte si takové reality show, ty jsou mimo mísu.

+2/0
26.9.2017 9:54

J19i62r84i 53K73o27s89t71k83a 2738792396982

letecká show - pro lidi, kteří zbožňují letadla

auto show - pro lidi, kteří zbožňují auta

reality show - pro blb*e, kteří si myslí, že u TV v režírovaném pořadu podle scénáře spatří "realitu"

+11/0
26.9.2017 10:23

O11n12d78ř92e65j 28H84o94r27á32k 8139194411

Ty nemáš žádné zájmy? A jestli jo, jaký máš pro ně důvod?

+4/0
26.9.2017 10:37

T52o61m89á35š 40H55e88c48z77k76o 8403409167313

Tenhle pilot létal minulý víkend na Dnech NATO v Ostravě.

+6/0
25.9.2017 18:56

T38o73m85á98š 26V27e34r61n55e38r 1645734897815

A byl skvělý...

+2/0
25.9.2017 21:22

D23u44š61a49n 63V84e46s20e93l48ý 8482835205278

To vyrábajú taliani? 8-o Lebo nadpis znie, že talianska stíhačka spadla.

0/−19
25.9.2017 18:54

L32i35b48o61r 59W95a56l31i41c33h86i91e17w90i15c60z 3698666647164

Takže viděl jsem Veselého auto je také nesmysl, když jste si ho nevyrobil.

+15/0
25.9.2017 18:58

R35a42d24e89k 76B31ě83h27a78v47ý 4598425163174

Takže správný nadpis měl znít... Stíhačka vyrobená nadnárodním koncernem se sídlem v Německu patřící italské armádě a provozovaná italským letectvem Aeronautica Militare spadla při letecké show do moře, pilot zemřel

+6/0
26.9.2017 7:43

D38u30š88a13n 24V92e34s90e13l38ý 8622705765558

aky pilot? Taliansky, alebo nemecký?;-)

+1/−3
26.9.2017 11:46

J15a42n 77V81á28c13l91a89v20í57k 3832376221389

Ano, vyrábí. Nicméně nadpis odkazuje na majitele / provozovatele.

+2/0
26.9.2017 10:38

J52i93ř72í 53B84r10a61d83a 5705668525715

Že se na to nevykašlete. Buď je to troll, anebo člověk, který to nikdy nepochopí.

+3/0
26.9.2017 12:40

V80l43a39d85a 37D16o53l38e22z46a68l 6772236125

Vypadá to, že zkoušel tzv. Split-S manévr a buď omdlel nebo prostě špatně odhadl výšku.

Proč to ale píšu, tenhle manévr dělal Jameel Sayhood s Mig-29 v první válce v zálivu. Byl to poslední klasickej dogfight v historii, proti F-15. Letadlo dopadlo stejně, Sayhood měl štěstí a stihnul se vystřelit.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jameel_Sayhood

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cesar_Rodriguez_(United_States_Air_Force_pilot)

0/0
25.9.2017 18:49

K25a48r20e41l 28L85a80n95g48r 2192647180848

Mate jeste jednu moznost. Prosedla se masina.

+3/0
26.9.2017 8:16

P76e92t30r 70K20o39z56á32k 8575607347304

Prosednout ale může pouze za předpokladu ztráty vztlaku a vysokého AoA ... mě se nezdá ani jedno z videa patrné. Proudnice se viditělně ( což bych nad mořem s vlhkým vzduchem v těchto rychlsotech i čekal ) netrhají, ani podle polohy kachních křídel jsem si nevšiml, že by pilot tahal jak může ...

Prostě buď omdlel, nebo ho zradila technika ... ale pokud technika, jistě by šel pilot ven... tohle vypadá skoro jako sebevražda.

0/0
28.9.2017 19:34

P77e83t83e26r 15B34a93č39í82k 3843233733390

Príčina havárie je veľmi podobná príčine pádu HAWK-200 na SIAD 1999 v Bratislave.

0/0
25.9.2017 18:40

D47a65v89i84d 94R30y30c28h30e76t44s91k74ý 9576481660790

chybu určitě udělal, výšky určitě neměl dost

a řekl bych, že pak z toho chtěl zachránit letadlo.. měl se na to vyprdnout

+8/0
25.9.2017 18:37

K66a87r84e20l 50L12a96n78g42r 2832697770128

Pravdepodobne ano. Foto tesne pred padem ukazuje zapnutou forsaz.

+2/0
26.9.2017 11:17

D91a79v56i41d 71R72y65c46h62e40t14s11k56ý 9166481340400

Myslím že 100% věděl že je třeba se katapultovat ale protože to předtím neodhadl s výškou tak by mu asi dost vyčinili za ztrátu stroje - tak to prostě zkusil a zaplatil za to..

+2/0
26.9.2017 11:31

F75r55a72n12t27i34š87e28k 96C63h92m15e61l45a59ř 6498280

Zaplatil to, bohužel, hloupě. Pilot je vždy mnohonásobně cennější, zvlášť když je to takto špičkový pilot, než letadlo!!! Taky vůbec nebudu zmiňovat tu skutečnost, že život člověka nahradit nelze, není to jako "Game over" a následná "New Game" :-/

Bohužel v této brandži platí totéž co u pyrotechniků: zpravidla se spleteš jenom jednou ;-(

Čest památce toho člověka V

+4/0
26.9.2017 20:40

Z84d63e45n43ě85k 75M10o43r13á57v80e19k 5937948578543

Mohl mít blackout a i když byl možná při vědomí, tak jen neviděl, že už je skoro ve vodě. Tak se o katapult ani nepokusil.

0/0
27.9.2017 14:44

J12i17ř24í 15Č98u73m54p67e22l74í19k 5716406102931

Nevyšlo to, ale pouze o kousek.

Jistě vynikající pilot, ale měl před přemetem vystoupat o něco výš, jinak držel správný směr a vše mohlo dopadnout dobře. Škoda dobrého pilota.

+1/0
25.9.2017 18:28

M53a60r38t31i84n 88S95m89í79š71e68k 7242762160194

Dobrý pilot chyby nedělá.

+2/−6
26.9.2017 9:51

J12o67s45e60f 59M37i45k44e28l 2208180766312

Dělá, ale ne takové fatální. ;-)

+1/0
26.9.2017 19:40





Najdete na iDNES.cz