Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Recept na lepší školství? Přidat ředitelům a více analyzovat, míní organizace

Osmnáct organizací zaměřených na vzdělávání vypracovalo společně priority rozvoje vzdělávání na další čtyři roky. Koncept nyní prezentují politikům. Navrhují mimo jiné, aby ředitelé dostali přidáno nebo aby se zveřejňovala anonymizovaná data z jednotných přijímacích zkoušek a maturit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F40r52a12n80t11i30š39e67k 61K46š77í69r 2669156235

Privatizovat školy a zrušit povinnou školní docházku.

+1/0
23.9.2017 0:21

J16a70n98e67k 62W43a26g12n12e62r 7769379424728

Aliance pro otevřené vzdělávání nic takového neprojednávala a nic neodsouhlasila. Jde o podfuk!

+1/0
22.9.2017 10:03

D84a77v41i66d 42D86v42o57ř29á85k 5781872961624

Opravdu je řešením přidat ředitelům? Vždyť minimálně polovina z nich je "dosazena" na svůj post kamarády a známými, bez jakékoli kompetence k vedení lidí (ve školství jsem 10 let), vím o čem mluvím. Těch pár schopných ředitelů je potřeba vynést do nebe, ale plošné přidávání je nesmysl.

0/0
21.9.2017 15:03

J53a20r11o20m54i49r 41M51a27r63e41s 8120234495980

Pri pohledu na jmena organizaci, ktere se na tomto "podilely" se mi otvira kudla v kapse.... Banda prizivniku co v zivote nebudou makat...;-€

0/−1
21.9.2017 9:29

D28a33v91i95d 94Z75a68j45d12á33k 8285802580501

Hlavne nechte ty ucitele se poradne pripravit a ucit. Protoze posledni roky ma kazdy potrebu do toho kazdy kafrat a tahat vic a vic papiru, reportu apod.

+1/0
21.9.2017 0:21

M22i87r74o46s63l58a91v 61K66a82š92p40a42r 3592777341391

Tím že přidáme ředitelům (plošně) zlepšíme školství, miluju jednoduchá řešení:-)

+3/0
20.9.2017 23:36

P72e91t57r 11N61i85v90n12i85c83k73ý 3972854355687

Ředitel je zcedla klíčová postava školy, MUSÍ tedy být dobře zaplacen. Jen tak se do konkurzů budou hlásit kvalitní lidé.

Nikdo netvrdí, že toto má být jediným a samospasitelným opatřením.

+1/−3
21.9.2017 7:12

V82a10š14e74k 66Ř64í59h90a 2163663668192

;-D;-D více analyzovat znamená utrácet peníze za mnoho humanitních teoretiků, kteří se zdá že neumí ani učit.

+4/0
20.9.2017 23:11

F13r63a43n19t66i77š93e54k 87C11h48m59e12l83a44ř 6768730

No to je zase moudro :-(

Autoři, potažmo členové oné organizace, pravděpodobně absolvovali školu, kde byla inkluze testována předem v plném proudu a právě oni byli těmi myšlenkově méně zdatnými :-P:-P:-P

+3/−1
20.9.2017 23:05

K27a62m79i56l 33N56o42v54o12t67n73y 4236115502440

Do skolstvi je potreba v prvni rade dostat kvalitni lidi. Ne ty, na ktere to proste jen zbylo, nebo kterym jsme vdecni, ze to tam nejak vydrzi. A to je hlavne o penezich. Na pozici reditele skoly se rozhodne nehrnou zajemci z rad kvalitnich manageru, kteri jsou schopni skolu ridit po vsech strankach. Jsou to maximalne ambiciozni ucitele, kteri ale v rizeni castno selhavaji. Je potreba do skolstvi dostat konkurenci boj, mezi skolami, na mista kantoru i reditelu, aby se mohl vybrat vzdy ten nejlepsi. A to se, bohuzel, dela hlavne vysi platu. Proc by vzdelani mela byt charita? Vzdyt je to to nejhodnotnejsi, co detem muzeme dat!

+1/−1
20.9.2017 21:37

J94a76r86o47m52í74r 16K30r90á80l 4800819614539

Jenomže ten kvalitní dlouho nevydrží a jde za lepším. A vůbec se mu nelze divit.

+2/0
20.9.2017 22:41

K72a82m30i81l 26N88o14v85o61t78n16y 4116635642190

A proc nevydrzi? Je to tezsi prace nez v byznysu? Stres, pozadavky, naroky, neprijemni klienti jsou vsude. A odhodlani to resit a vydrzet se odviji od ohodnoceni nebo absence jine moznosti. Podle ceho se rozhoduji ti kvalitni je asi jasne.

+1/−1
20.9.2017 22:48

J30a41r85o59m13í64r 34K95r96á34l 4980209414889

Ano, je to podstatně těžší. A navíc jste jednou nohou v kriminále, pokud se nějakému děcku něco stane. Za ty peníze to opravdu může dělat jen nadšenec.

+4/0
20.9.2017 22:50

K74a52m74i79l 10N39o84v53o40t84n61y 4406185242180

Zodpovednost patri i k jinym povolanim. To jsou jen takove reci...

+2/−2
20.9.2017 22:56

A40l51e20n51a 21E70l49i93á32š57o88v47á 3854321562268

Často nám dělá problémy zvládnout děti dvě, ale zkuste si jich mít na krku desítky. Podobné řeči mívají ti, kteří to nikdy nezkusili

+1/0
21.9.2017 7:20

K77a71m96i86l 36N41o30v62o35t34n75y 4106115962710

A zrovna vedle :) je to muj denni chleb.

0/0
21.9.2017 7:31

J56a20r87o65m82í87r 68K30r27á35l 4580529324219

A kde tedy učíte a kolik let ? ;-)

0/0
21.9.2017 7:40

K90a97m30i82l 67N83o67v20o37t80n98y 4306565262850

Ne, ze by to bylo podstatne, ale ve skolstvi jsem osm let. Nejsem ucitel, v soucasne dobe pracuju jako vychovatel v ustavni vychove. Pomuze to necemu? Nebo to umozni rict, ze tomu nerozumim nebo rozumim? :)

0/0
21.9.2017 9:11

J94a48r92o34m84í41r 37K97r66á73l 4380189514799

Ano, pomůže si udělat představu. On je to totiž dost velký rozdíl.

0/0
21.9.2017 16:42

J60i76ř87í 96E51n44g36l55i26š 1425239145461

Docela slušná řada pijavic v tom připojeném seznamu. Pak není divu, že peníze chybí pro samotné školství.

+1/−1
20.9.2017 21:26

J81a16r65o61s40l51a43v 32R85y65c28h46t79á62ř 2984639199396

Na tvorbě receptu na lepší školství se podílela nezisková organizace Člověk v tísni.

Víc informací není potřeba...

+5/−1
20.9.2017 20:27

P74e26t39r 75Š13k21o33d15a 5817580484320

To se zase ulilo peněz. A pak se divíme, že není na platy :-/

0/0
20.9.2017 20:13

P21e80t94r 54K91o10u21b96e65k 3189562745212

Recept je opravdu jen pro politiky, s odbornou debatou o kvalitě výuky ve skolach a jeji podpore na urcite potrebne urovni relevantnosti, tedy podrobnosti, souvisí opravdu minimálně. P. Koubek, NUV Praha a MU Brno.

0/0
20.9.2017 19:10

F60r71a80n37t90i17š13e47k 86M16a16t12ě54j38č35e69k 7833822633161

Jako přínos bych viděl zrušení těch osmnácti organizací a ušetřené peníze dát školám! Prostě nechápu co má do toho co kecat třeba člověk v tísni!

+6/−1
20.9.2017 19:06

E16l65i83š18k16a 62K96u41č18e17r82o11v91á 7519712433103

Ve školách má být zavedena lázeň!

+7/0
20.9.2017 18:33

J31a56r25o55m73í92r 87K48r89á54l 4810719954339

;-D V některých školách by to nebylo od věci.

0/0
20.9.2017 22:42

R73o21b15e62r93t 86M72a30t38u19l71a 8387789336145

Já bych začal zrušením těch experimentů co jste zavedli a obnovením zvláštních škol. Teda pokud chcete lepší školství a ne lepší ovce

+9/−3
20.9.2017 18:32

K20a13m65i91l 68N61o35v48o59t42n71y 4956685262170

Zvlastni skoly jsou zrusene formalne od roku 2005, realne posledni tridy koncili 2008 nebo 2009. Nikdo si toho az do lonska, kdy si precetli o inkluzi, nevsiml.

+1/0
20.9.2017 21:24

J24a68r22o83m18í89r 85K88r77á55l 4370119284159

Název není zas tak důležitý.

+2/0
20.9.2017 22:43

K83a44m23i64l 43N78o51v26o79t36n70y 4476715552290

Pod tim nazvem je schovany zpusob prace, zakladni metodiky a dokumenty. Inkluze je tady uz od roku 2005. Jen si toho lidi vsimli az ted. Valachova udelala jen to, ze na to, co uz fungovalo a skoly to musely lepit vselijak, dala penize. Zadna reforma neprobehla.

+1/−1
20.9.2017 22:51

J32a90r13o13m30í93r 12K25r94á24l 4240339244879

A proč tedy jsou děti ze speciálek tlačeni do běžných škol až dnes ? Přes odpor rodičů, psychologů i škol ?

0/0
21.9.2017 7:42

K45a41m60i16l 42N75o96v57o41t35n47y 4656975882850

Nejsou. To je na te situaci to vtipne. Jen novinari hledaji senzace. Co byly ty specialky? Jake typy skol?

0/0
21.9.2017 9:12

J22a70r27o40m68í55r 64K34r97á97l 4210819294289

Ale jsou. A to tím, že se speciálky omezují a je snaha je rušit. A dokonce jsou i hlasy od rodičů, zda by nestálo za to založit soukromou speciálku. Každopádně mají rodiče více rozumu, než ti ouřadové na MŠMT.

0/0
21.9.2017 16:45

K49a29m54i37l 37N44o94v20o40t39n78y 4316735582770

Zakladni skoly specialni zustavaji beze zmeny. Reknete mi, jake specialky se rusi?

0/0
21.9.2017 17:18
Foto

J65a64r94o22m39í81r 53Č95i92h54á42k 1795165615186

Přišel jsem učit za učitele, kterého na kole srazilo auto. Ve škole jsem narazil na kolegy, kteří byli unavení, jako by se jednalo o závěr školního roku. Jedna učitelka mi sdělila, že ve škole byla od 6 hodin ráno, aby vyplňovala papíry a k přípravám se dostala až v 7.45 hodin. Zde může člověk psát tolik návrhů, vše je zbytečné ! Kdy konečně se změnami začnete od hlavy, s přípravou učitelů ? Proč fakulty opouštějí pouze se dvěma aprobacemi ? O metodách a formách práce uvnitř školského systému škoda mluvit, o přebujelé administrativě rovněž. Přidat peníze ředitelům je to poslední. Změňte podmínky učitelům !!!

+17/−1
20.9.2017 18:25

A31l93e77n39a 90E16l91i37á69š54o90v11á 3394871602468

Doporučovala bych zrušit RVP i ŠVP, opět zavést jednotné osnovy. Zrušit veškeré kompetence i evaluace a donutit úředníky z MŠMT, aby si v praxi vyzkoušeli, co obnáší výuka na základní nebo střední škole

+14/−2
20.9.2017 18:24

K81a15m56i42l 42N25o68v89o45t95n32y 4616825942630

To by byl velky krok zpatky. Jednotne osnovy jsou jednodussi pro starou gardu ucitelu, ale detem nic neprinasi. Naopak duraz na klicove kompetence je to, co zak do zivota opravdu potrebuje.

+2/−1
20.9.2017 21:26

S87i57l31v18a 84N53o43v67á70k72o36v34á 8675484809

Bohužel nemáte pravdu. Zrušení osnov a zavedení vágních RVP vedlo na ZŠ k tomu, že se mnohé učivo vypustilo nebo zjednodušilo a děti si tak nemají šanci vybudovat solidní základy k dalšímu studiu.

Samozřejmě to vede k tomu, že zájem studentů upadá. (Ono kdo by se také s radostí věnoval tomu, co nechápe, že?)

Ono totiž využití moderních technologií vyžaduje určitý stupeň znalostí - protože je nutné vědět, na co se vlastně chci a potřebuji ptát.

Klíčové kompetence? Promiňte - ale za tohle se schová a krásně obkecá mnohá neschopnost.

+4/−1
20.9.2017 21:49

K23a18m41i17l 60N74o59v29o75t15n34y 4866935932820

To ano. Ted se za to treba schovavaji v podstate prepsane osnovy. Potencial RVP vyuziva jen par skol. Ono je to totiz hrozne jednoduche oducit presne to, co mi nekdo naridi, pro zaky je strasne jednoduche se naucit, co mi nekdo naridil. Ale to nejsou dovednosti, ktere by byly zadouci do dnesniho sveta. A hlavne. Skola nepripravuje na svet, jak ho zname dnes, ale na budouci svet, o kterem nemame moc paru. Informace zastaravaji, dovednosti zustavaji. Zvlast ve svete, kde lze informace velmi snadno dohledat a mnohem cenenejsi schopnost je informace pouzivat a tridit. No nastesti se odborna debata smerem ke zruseni RVP nevyviji ani v nejmensim.

+2/−2
20.9.2017 21:56

S39i54l74v90a 12N53o17v78á75k92o47v47á 8845684159

Bohužel pro všechny nikoli přepsané osnovy. Spíš je realitou, že se jedná o dost zásadně proškrtané osnovy.

Za posledních deset let jsme se propadli v mezinárodním hodnocení zemí z předních na poslední pozice. A to asi nebude jaksi vina těch starých struktur, nemyslíte?

+1/0
20.9.2017 22:00

K89a10m51i64l 81N23o29v74o43t88n38y 4376555122590

Ale ten propad tu byl uz predtim. Hlavne po roce 2005, kdy v testech propadaly rocniky, ktere se jeste ucily podle osnov. Za propad nemuze zavedeni RVP.

+2/−1
20.9.2017 22:04

K65a48m72i87l 42N81o59v76o45t36n16y 4386655232220

Kdyz rikate za poslednich 10 let. Tak v roce 2007 se jeste ucili podle starych osnov osmaci a devataci. Mozna i sedmaci. Zavedenim RVP se situace nezmenila ze dne na den.

+2/0
20.9.2017 22:05

S36i73l60v69a 25N33o45v39á22k69o20v78á 8405114729

Ale ano, tlaky na rozvolnění začaly dřív než před deseti lety. Projektová výuka také.

0/0
20.9.2017 22:08

K25a60m76i26l 37N97o73v96o35t33n40y 4336155372750

??? Jake tlaky? Co s tim ma co spolecneho projektova vyuka? Ze cesky ucitel nema tuseni, jak projektova vyuka ma vypadat, tak to neni problem RVP.

+1/0
20.9.2017 22:13

S83i63l60v30a 61N63o75v85á85k35o29v19á 8605284329

Ach, jistě. Již chápu. Čeští učitelé přece ničemu nerozumí. A také mají tři hodiny denně a tři měsíce prázdnin.

Zapomněla jsem.

+1/0
20.9.2017 22:15

K12a28m74i71l 21N54o60v49o85t24n61y 4766355462830

Jsem pedagog. Vim, jake maji ucitele uvazky i jake maji dovolene. Sam je mam. Ale co jsem nuceny poslouchat uz od studii na pajdaku od svych kolegu, pak to taky vidat na vlastni oci, jak se s detmi pracuje... je to des.

+2/0
20.9.2017 22:22

J10a40r11o45m84í56r 28K20r49á19l 4480749894899

Nesmysl. Jednotné osnovy jsou základ jednotného školství. Pak se nemůže stát, že po přestěhování dítě kouká jak puk a někdy musí hodně dohánět a jindy se nudí.

0/−1
20.9.2017 22:45

K17a87m23i77l 12N30o22v58o42t25n31y 4326245742160

To je malickost resitelna individualnim planem. Ale hlavne, ona ta reforma zustala na pul cesty. Porad se snazime delat nove veci starymi zpusoby. Ale nemelo by skolstvi byt nejpokrokovejsi ze vsech odvetvi? Kazde se vyviji, jen ve skolach bychom chteli ucit jako pred triceti lety.

+2/−1
20.9.2017 22:53

J98a85r50o49m11í35r 88K17r24á43l 4750839184359

Jenomže ona to je osvědčená metoda. Nelze mít půl třídy s individuálním plánem. A je zajímavé, že znalosti dětí byly při té "staré a fuj" metodě lepší, než jsou dnes a nejlepší vzdělání se dosahuje v zemích, kde neexperimentují a jedou podle osvědčených postupů.

0/−1
21.9.2017 7:45

K62a72m78i70l 58N77o35v48o97t33n25y 4716515962850

Ale jake znalosti? A ktere zeme mate na mysli? Co jsou tam ty osvedcene postupy?

+1/0
21.9.2017 9:14





Najdete na iDNES.cz