Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Recept na lepší školství? Přidat ředitelům a více analyzovat, míní organizace

Osmnáct organizací zaměřených na vzdělávání vypracovalo společně priority rozvoje vzdělávání na další čtyři roky. Koncept nyní prezentují politikům. Navrhují mimo jiné, aby ředitelé dostali přidáno nebo aby se zveřejňovala anonymizovaná data z jednotných přijímacích zkoušek a maturit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F39r73a70n43t71i16š72e54k 85K46š47í89r 2759396635

Privatizovat školy a zrušit povinnou školní docházku.

+1/0
23.9.2017 0:21

J51a64n90e77k 49W68a94g66n98e30r 7129359454368

Aliance pro otevřené vzdělávání nic takového neprojednávala a nic neodsouhlasila. Jde o podfuk!

+1/0
22.9.2017 10:03

D16a20v55i54d 94D84v55o51ř27á72k 5561562721204

Opravdu je řešením přidat ředitelům? Vždyť minimálně polovina z nich je "dosazena" na svůj post kamarády a známými, bez jakékoli kompetence k vedení lidí (ve školství jsem 10 let), vím o čem mluvím. Těch pár schopných ředitelů je potřeba vynést do nebe, ale plošné přidávání je nesmysl.

0/0
21.9.2017 15:03

J46a79r27o72m86i84r 28M58a70r70e16s 8400434175700

Pri pohledu na jmena organizaci, ktere se na tomto "podilely" se mi otvira kudla v kapse.... Banda prizivniku co v zivote nebudou makat...;-€

0/−1
21.9.2017 9:29

D22a68v80i37d 28Z78a36j91d44á80k 8535172980471

Hlavne nechte ty ucitele se poradne pripravit a ucit. Protoze posledni roky ma kazdy potrebu do toho kazdy kafrat a tahat vic a vic papiru, reportu apod.

+1/0
21.9.2017 0:21

M27i31r92o94s84l29a28v 13K39a47š60p18a57r 3482847481641

Tím že přidáme ředitelům (plošně) zlepšíme školství, miluju jednoduchá řešení:-)

+3/0
20.9.2017 23:36

P50e48t79r 14N14i75v29n54i40c20k87ý 3822904425777

Ředitel je zcedla klíčová postava školy, MUSÍ tedy být dobře zaplacen. Jen tak se do konkurzů budou hlásit kvalitní lidé.

Nikdo netvrdí, že toto má být jediným a samospasitelným opatřením.

+1/−3
21.9.2017 7:12

V29a21š53e48k 23Ř44í58h86a 2523193398422

;-D;-D více analyzovat znamená utrácet peníze za mnoho humanitních teoretiků, kteří se zdá že neumí ani učit.

+4/0
20.9.2017 23:11

F76r20a31n86t16i95š25e13k 67C28h43m23e54l72a50ř 6548180

No to je zase moudro :-(

Autoři, potažmo členové oné organizace, pravděpodobně absolvovali školu, kde byla inkluze testována předem v plném proudu a právě oni byli těmi myšlenkově méně zdatnými :-P:-P:-P

+3/−1
20.9.2017 23:05

K39a30m47i14l 82N88o45v94o45t35n30y 4916605372930

Do skolstvi je potreba v prvni rade dostat kvalitni lidi. Ne ty, na ktere to proste jen zbylo, nebo kterym jsme vdecni, ze to tam nejak vydrzi. A to je hlavne o penezich. Na pozici reditele skoly se rozhodne nehrnou zajemci z rad kvalitnich manageru, kteri jsou schopni skolu ridit po vsech strankach. Jsou to maximalne ambiciozni ucitele, kteri ale v rizeni castno selhavaji. Je potreba do skolstvi dostat konkurenci boj, mezi skolami, na mista kantoru i reditelu, aby se mohl vybrat vzdy ten nejlepsi. A to se, bohuzel, dela hlavne vysi platu. Proc by vzdelani mela byt charita? Vzdyt je to to nejhodnotnejsi, co detem muzeme dat!

+1/−1
20.9.2017 21:37

J74a43r52o44m18í33r 81K86r74á39l 4190109774399

Jenomže ten kvalitní dlouho nevydrží a jde za lepším. A vůbec se mu nelze divit.

+2/0
20.9.2017 22:41

K93a49m92i13l 78N23o88v90o37t92n31y 4846915692690

A proc nevydrzi? Je to tezsi prace nez v byznysu? Stres, pozadavky, naroky, neprijemni klienti jsou vsude. A odhodlani to resit a vydrzet se odviji od ohodnoceni nebo absence jine moznosti. Podle ceho se rozhoduji ti kvalitni je asi jasne.

+1/−1
20.9.2017 22:48

J94a20r17o90m48í48r 21K30r15á45l 4840569424729

Ano, je to podstatně těžší. A navíc jste jednou nohou v kriminále, pokud se nějakému děcku něco stane. Za ty peníze to opravdu může dělat jen nadšenec.

+4/0
20.9.2017 22:50

K73a72m87i67l 64N51o85v36o87t81n24y 4146825152580

Zodpovednost patri i k jinym povolanim. To jsou jen takove reci...

+2/−2
20.9.2017 22:56

A23l32e40n22a 26E79l29i12á18š38o90v81á 3284871672928

Často nám dělá problémy zvládnout děti dvě, ale zkuste si jich mít na krku desítky. Podobné řeči mívají ti, kteří to nikdy nezkusili

+1/0
21.9.2017 7:20

K65a55m28i62l 30N42o26v36o27t83n68y 4316345762430

A zrovna vedle :) je to muj denni chleb.

0/0
21.9.2017 7:31

J64a16r71o91m22í53r 44K26r91á54l 4700789394739

A kde tedy učíte a kolik let ? ;-)

0/0
21.9.2017 7:40

K68a66m48i30l 87N58o57v64o51t38n80y 4156135932420

Ne, ze by to bylo podstatne, ale ve skolstvi jsem osm let. Nejsem ucitel, v soucasne dobe pracuju jako vychovatel v ustavni vychove. Pomuze to necemu? Nebo to umozni rict, ze tomu nerozumim nebo rozumim? :)

0/0
21.9.2017 9:11

J21a97r76o41m93í35r 75K55r95á54l 4480309394359

Ano, pomůže si udělat představu. On je to totiž dost velký rozdíl.

0/0
21.9.2017 16:42

J18i58ř62í 86E62n58g26l29i11š 1465289855981

Docela slušná řada pijavic v tom připojeném seznamu. Pak není divu, že peníze chybí pro samotné školství.

+1/−1
20.9.2017 21:26

J63a43r20o17s49l49a83v 80R56y93c47h45t47á92ř 2204529749486

Na tvorbě receptu na lepší školství se podílela nezisková organizace Člověk v tísni.

Víc informací není potřeba...

+5/−1
20.9.2017 20:27

P37e28t39r 43Š78k27o28d50a 5457250904960

To se zase ulilo peněz. A pak se divíme, že není na platy :-/

0/0
20.9.2017 20:13

P39e23t18r 36K21o22u84b47e98k 3809542535612

Recept je opravdu jen pro politiky, s odbornou debatou o kvalitě výuky ve skolach a jeji podpore na urcite potrebne urovni relevantnosti, tedy podrobnosti, souvisí opravdu minimálně. P. Koubek, NUV Praha a MU Brno.

0/0
20.9.2017 19:10

F63r25a51n24t64i15š76e35k 96M89a66t68ě30j63č92e87k 7983142683891

Jako přínos bych viděl zrušení těch osmnácti organizací a ušetřené peníze dát školám! Prostě nechápu co má do toho co kecat třeba člověk v tísni!

+6/−1
20.9.2017 19:06

E59l63i33š36k21a 80K97u66č37e49r55o72v85á 7809252123753

Ve školách má být zavedena lázeň!

+7/0
20.9.2017 18:33

J35a79r19o23m70í42r 32K50r66á90l 4580919584989

;-D V některých školách by to nebylo od věci.

0/0
20.9.2017 22:42

R76o85b62e12r10t 91M24a13t83u17l20a 8967579446935

Já bych začal zrušením těch experimentů co jste zavedli a obnovením zvláštních škol. Teda pokud chcete lepší školství a ne lepší ovce

+9/−3
20.9.2017 18:32

K82a49m48i89l 21N72o33v58o76t87n31y 4106855542890

Zvlastni skoly jsou zrusene formalne od roku 2005, realne posledni tridy koncili 2008 nebo 2009. Nikdo si toho az do lonska, kdy si precetli o inkluzi, nevsiml.

+1/0
20.9.2017 21:24

J48a74r77o49m78í85r 32K78r24á19l 4610329954129

Název není zas tak důležitý.

+2/0
20.9.2017 22:43

K13a73m84i87l 56N83o51v20o11t46n35y 4526375852240

Pod tim nazvem je schovany zpusob prace, zakladni metodiky a dokumenty. Inkluze je tady uz od roku 2005. Jen si toho lidi vsimli az ted. Valachova udelala jen to, ze na to, co uz fungovalo a skoly to musely lepit vselijak, dala penize. Zadna reforma neprobehla.

+1/−1
20.9.2017 22:51

J77a90r38o58m93í68r 44K29r17á64l 4170599694339

A proč tedy jsou děti ze speciálek tlačeni do běžných škol až dnes ? Přes odpor rodičů, psychologů i škol ?

0/0
21.9.2017 7:42

K80a59m50i37l 56N72o23v46o21t39n69y 4486385732400

Nejsou. To je na te situaci to vtipne. Jen novinari hledaji senzace. Co byly ty specialky? Jake typy skol?

0/0
21.9.2017 9:12

J23a35r58o46m64í45r 28K33r72á12l 4420679544769

Ale jsou. A to tím, že se speciálky omezují a je snaha je rušit. A dokonce jsou i hlasy od rodičů, zda by nestálo za to založit soukromou speciálku. Každopádně mají rodiče více rozumu, než ti ouřadové na MŠMT.

0/0
21.9.2017 16:45

K48a33m80i85l 30N86o84v25o80t23n10y 4416785972870

Zakladni skoly specialni zustavaji beze zmeny. Reknete mi, jake specialky se rusi?

0/0
21.9.2017 17:18
Foto

J54a39r70o87m92í39r 58Č23i14h86á61k 1365775355236

Přišel jsem učit za učitele, kterého na kole srazilo auto. Ve škole jsem narazil na kolegy, kteří byli unavení, jako by se jednalo o závěr školního roku. Jedna učitelka mi sdělila, že ve škole byla od 6 hodin ráno, aby vyplňovala papíry a k přípravám se dostala až v 7.45 hodin. Zde může člověk psát tolik návrhů, vše je zbytečné ! Kdy konečně se změnami začnete od hlavy, s přípravou učitelů ? Proč fakulty opouštějí pouze se dvěma aprobacemi ? O metodách a formách práce uvnitř školského systému škoda mluvit, o přebujelé administrativě rovněž. Přidat peníze ředitelům je to poslední. Změňte podmínky učitelům !!!

+17/−1
20.9.2017 18:25

A14l68e68n88a 89E46l66i51á53š53o38v19á 3764321642148

Doporučovala bych zrušit RVP i ŠVP, opět zavést jednotné osnovy. Zrušit veškeré kompetence i evaluace a donutit úředníky z MŠMT, aby si v praxi vyzkoušeli, co obnáší výuka na základní nebo střední škole

+14/−2
20.9.2017 18:24

K48a34m84i56l 13N96o65v83o92t89n20y 4756985672600

To by byl velky krok zpatky. Jednotne osnovy jsou jednodussi pro starou gardu ucitelu, ale detem nic neprinasi. Naopak duraz na klicove kompetence je to, co zak do zivota opravdu potrebuje.

+2/−1
20.9.2017 21:26

S16i89l67v18a 40N72o89v17á51k87o87v26á 8445634299

Bohužel nemáte pravdu. Zrušení osnov a zavedení vágních RVP vedlo na ZŠ k tomu, že se mnohé učivo vypustilo nebo zjednodušilo a děti si tak nemají šanci vybudovat solidní základy k dalšímu studiu.

Samozřejmě to vede k tomu, že zájem studentů upadá. (Ono kdo by se také s radostí věnoval tomu, co nechápe, že?)

Ono totiž využití moderních technologií vyžaduje určitý stupeň znalostí - protože je nutné vědět, na co se vlastně chci a potřebuji ptát.

Klíčové kompetence? Promiňte - ale za tohle se schová a krásně obkecá mnohá neschopnost.

+4/−1
20.9.2017 21:49

K80a89m49i82l 23N11o92v77o19t17n13y 4846945102360

To ano. Ted se za to treba schovavaji v podstate prepsane osnovy. Potencial RVP vyuziva jen par skol. Ono je to totiz hrozne jednoduche oducit presne to, co mi nekdo naridi, pro zaky je strasne jednoduche se naucit, co mi nekdo naridil. Ale to nejsou dovednosti, ktere by byly zadouci do dnesniho sveta. A hlavne. Skola nepripravuje na svet, jak ho zname dnes, ale na budouci svet, o kterem nemame moc paru. Informace zastaravaji, dovednosti zustavaji. Zvlast ve svete, kde lze informace velmi snadno dohledat a mnohem cenenejsi schopnost je informace pouzivat a tridit. No nastesti se odborna debata smerem ke zruseni RVP nevyviji ani v nejmensim.

+2/−2
20.9.2017 21:56

S90i52l84v91a 31N29o19v24á34k41o57v26á 8425684249

Bohužel pro všechny nikoli přepsané osnovy. Spíš je realitou, že se jedná o dost zásadně proškrtané osnovy.

Za posledních deset let jsme se propadli v mezinárodním hodnocení zemí z předních na poslední pozice. A to asi nebude jaksi vina těch starých struktur, nemyslíte?

+1/0
20.9.2017 22:00

K79a31m29i73l 19N29o35v25o54t58n23y 4216575112370

Ale ten propad tu byl uz predtim. Hlavne po roce 2005, kdy v testech propadaly rocniky, ktere se jeste ucily podle osnov. Za propad nemuze zavedeni RVP.

+2/−1
20.9.2017 22:04

K86a94m17i24l 95N44o41v51o41t10n70y 4746255502640

Kdyz rikate za poslednich 10 let. Tak v roce 2007 se jeste ucili podle starych osnov osmaci a devataci. Mozna i sedmaci. Zavedenim RVP se situace nezmenila ze dne na den.

+2/0
20.9.2017 22:05

S83i59l19v94a 36N81o64v31á89k16o64v36á 8405424189

Ale ano, tlaky na rozvolnění začaly dřív než před deseti lety. Projektová výuka také.

0/0
20.9.2017 22:08

K23a95m53i62l 19N28o71v79o48t78n86y 4726485532200

??? Jake tlaky? Co s tim ma co spolecneho projektova vyuka? Ze cesky ucitel nema tuseni, jak projektova vyuka ma vypadat, tak to neni problem RVP.

+1/0
20.9.2017 22:13

S73i88l74v63a 11N62o74v54á32k73o26v18á 8415184109

Ach, jistě. Již chápu. Čeští učitelé přece ničemu nerozumí. A také mají tři hodiny denně a tři měsíce prázdnin.

Zapomněla jsem.

+1/0
20.9.2017 22:15

K33a91m18i61l 28N96o12v74o41t47n24y 4866125772570

Jsem pedagog. Vim, jake maji ucitele uvazky i jake maji dovolene. Sam je mam. Ale co jsem nuceny poslouchat uz od studii na pajdaku od svych kolegu, pak to taky vidat na vlastni oci, jak se s detmi pracuje... je to des.

+2/0
20.9.2017 22:22

J51a61r54o61m51í67r 53K15r98á48l 4510319884919

Nesmysl. Jednotné osnovy jsou základ jednotného školství. Pak se nemůže stát, že po přestěhování dítě kouká jak puk a někdy musí hodně dohánět a jindy se nudí.

0/−1
20.9.2017 22:45

K19a39m71i48l 69N62o80v39o91t90n76y 4856105322630

To je malickost resitelna individualnim planem. Ale hlavne, ona ta reforma zustala na pul cesty. Porad se snazime delat nove veci starymi zpusoby. Ale nemelo by skolstvi byt nejpokrokovejsi ze vsech odvetvi? Kazde se vyviji, jen ve skolach bychom chteli ucit jako pred triceti lety.

+2/−1
20.9.2017 22:53

J47a86r51o53m25í74r 55K86r55á57l 4500789864199

Jenomže ona to je osvědčená metoda. Nelze mít půl třídy s individuálním plánem. A je zajímavé, že znalosti dětí byly při té "staré a fuj" metodě lepší, než jsou dnes a nejlepší vzdělání se dosahuje v zemích, kde neexperimentují a jedou podle osvědčených postupů.

0/−1
21.9.2017 7:45

K23a76m74i23l 81N31o17v52o48t42n24y 4766225692620

Ale jake znalosti? A ktere zeme mate na mysli? Co jsou tam ty osvedcene postupy?

+1/0
21.9.2017 9:14





Najdete na iDNES.cz